De Ligt had 'moeite' met Ajax-trainer: 'Hij is veeleisend en heel direct'

    De Ligt had 'moeite' met Ajax-trainer: 'Hij is veeleisend en heel direct'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 07:49do 06-12-2018 om 07:49

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 08:12do 06-12-2018 om 08:12

    Als speler van de A1 van Ajax vond Matthijs de Ligt het 'moeilijk' om samen te werken met trainer Winston Bogarde. De verdediger moest erg wennen aan de manier van communiceren van Bogarde. De Ligt vertelt dat in gesprek met ELF Voetbal Magazine. 

    "Bogarde was een jaar lang mijn trainer in de A1. In het begin had ik moeite met hem", aldus de negentienjarige Oranje-international. "Winston is veeleisend, heel direct naar spelers toe. Ik vond het moeilijk om zijn kritiek te accepteren, zeker omdat ik dacht dat ik het juist wel goed deed."

    "Op een gegeven moment heb ik de knop omgezet", gaat De Ligt verder. "Ik dacht: de enige reden dat hij hier is, is om mij beter te maken. Dan kan ik maar beter naar hem luisteren en doen wat hij zegt. Daar word je echt beter van."

    "Als ik nu op dat seizoen terugblik,  dan heb ik daar ongelooflijk veel aan gehad. Achteraf was het een topervaring; ik durf te stellen dat ik heel veel van Bogarde heb geleerd. Hij heeft mij echt beter gemaakt."

    Lees ook: De Ligt: 'Hij was een van mijn helden toen ik op de tribune zat, in Vak 402'

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 07:53
    Bogarde had niet echt een professionele mentaliteit vroeger, of wel dan?
    Vind ik leuk
    Youri99 +9693
    donderdag 6 december 2018 om 07:56
    Weten hoe iets niet moet is meestal de basis om te weten hoe het wel moet
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:02
    Als je die filosofiie nog eens naleest zie besef je vast, dat hij leuk klinkt maar de reinste onzin is.

    😂😂
    Vind ik leuk
    Youri99 +9693
    donderdag 6 december 2018 om 09:12
    Tja, je hebt natuurlijk altijd mensen die niet van hun fouten leren.

    Ik heb een eigen productiebedrijf en ik heb liever dat mensen regelmatig fouten maken, dan blijft iedereen scherp en het voorkomt gemakzucht.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:26
    Dat heeft er niks mee te maken. Lees jouw zin nog eens na zou ik zeggen. De daarin genoemde theorie slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:34
    Ik ben benieuwd naar je argumenten. Het is onzin want het slaat nergens op is een cirkelredenering.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:39
    Lees eerst even de theorie en neem daar een standpunt over in aub zou ik zeggen. Want nu zie ik dit als “deflectie”.
    😜

    En ja mijn zin was ook een tautologie (als we willen mierenn........)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:43
    Mooie rhetorische poging om de bal bij mij te leggen.

    Ik heb geen behoefte mijn eigen standpunt te ventileren maar ben benieuwd naar jouw argumenten.

    Nog steeds... ;-)

    Enne, stijlfiguren vind ik minder interessant, cirkelredeneringen des te meer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:54
    Ok.

    Ik heb geen verstand van cricket, maar weet wel dat je niet met de bal moet dribbelen.
    🤔
    Voilla ik weet nu hoe ik wel moet crickiten (is dat een woord? Ik weet t niet.). Of ik ken nu in iedergeval de “basis”.🎓

    Kom op zeg jij als “schoolmeester” ziet dat vast wel in (of heeft er in iedergeval vast een leuke theorie over).😂
    😜
    Vind ik leuk
    Youri99 +9693
    donderdag 6 december 2018 om 10:25
    Oooh kijk ik zie het al, jij gaat ervan uit dat de fout niet gecorrigeerd word.

    Kijk, als jij dribbelt met cricket fluit de scheids namelijk voor een fout en daarna zul je het niet weer doen op basis van het gegeven dat je weet dat het fout is.

    Hebben je ouders vroeger toevallig al het breekbaars bovenop de kast gezet zodat je het niet om kon gooien?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:49
    Kijk. Youri ik snap je punt wel (al is die vergezocht). Alleen om nu te strooien met incorrecte algemeenheden vond ik wat ver gaan, daar sloeg ik op aan.

    Waarin je gelijk hebt is dat het leervermogen van een mens verschil maakt.

    Daarom zeg ik ook "leren hoe iets moet, is de basis van het weten hoe iets moet" net als dat training/oefening de basis van de uitvoering is.En niet zozeer het onvermogen of de kennis hoe iets niet moet. Want daarvan zijn legio opties/mogelijkheden voor en dat is niet effectief werken.

    Ik las jouw stelling als een meester aardrijkskunde, die de les binnenkomt met; "Ok Aardrijkskunde, daar kom ik zo op, we gaan eerst even doornemen wat geen Aardrijkskunde is, want dat is de basis van Aardrijkskunde.
    Nou dan ben je mij kwijt.

    Plus ik zat je ook even te stangen😉 (net als die recalcitrante (vroegere)student in mij). Maar daarentegen schreef ik ook dat hij wel leuk klonk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:55
    Hé hé, finally. Dank
    Vind ik leuk
    Youri99 +9693
    donderdag 6 december 2018 om 11:00
    Ik kan je aanraden om het boek "de kunst van het falen" te lezen.
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    donderdag 6 december 2018 om 10:26
    Tja, als je moeite hebt het totale plaatje te zien dan begrijp ik waarom je die theorie onzin vind.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:49
    👍
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:53
    Opnieuw, leuk bedachte afleiding. Te vaak op Know Your Meme?

    'Grijs, mijn vriend is alle theorie en groen de boom van het leven'. Lekker, dat schoolmeesteren.



    Vind ik leuk
    Youri99 +9693
    donderdag 6 december 2018 om 10:22
    Ik heb het nu 3 keer herlezen maar nog steeds ben ik het niet met je eens. Ik denk dat jij het woord basis over het hoofd leest.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:35
    Ik ga dat boek lezen, ik vind het heerlijk om te blijven leren. Dank dan ook voor deze zeer interessante discussie (en dat is geen gein).
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:58
    daar zal dan eerst het besef bij moeten zitten dat het zo niet moet en daar gaat het vaak mis 😋
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 08:12
    Heb je voorbeelden, behalve dat ie alleen bij Chelsea voor het geld bleef zitten? Volgens liep ie er de kantjes nooit vanaf.
    Vind ik leuk
    ppdf +1220
    donderdag 6 december 2018 om 08:15
    Exact. Voor hem was dat principe. En denk wel wel dat hij wel van de principes is die Bogarde. Haha zijn denk ook weinig a spelers die hem tegen durven te spreken.
    Vind ik leuk
    Gilze +450
    donderdag 6 december 2018 om 09:12
    Het schijnt dat ie nog wel eens blessures simuleerde maar dat is een gerucht
    Ik vond m ook erg sterk in zn Ajax periode
    Alleen jammer dat ie vertrok met gezeik met van Gaal
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 11:12
    "Het schijnt" ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:24
    Nee Bogarde heeft een dramaverleden zowel zakelijk als persoonlijk, was al zijn verdiende geld van Barcelona etc kwijt, ook huis kwijt. Stond letterlijk op straat. Toch mooi dat Ajax hem een kans heeft gegeven als jeugdtrainer. Was toen toch een van de beste verdedigers van de wereld.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:27
    Als topsporter zijnde met ambitie om sportief gezien alles uit je carriere te halen kun je mischien wel zeggen dat Bogarde beter andere keuzes had kunnen maken.
    Maar geen proffsionele mentaliteit hebben kun je hem denk ik niet verwijten wat ik ervan begrepen heb was hij altijd wel op de training en deed daar zijn best zelfs als ze hem bij de jeugd plaatsen verzaakte nooit
    Of ik moet wat gemist hebben hiermee kan ook
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:29
    Voor 50k per week zou ik ook wel op de training komen
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    donderdag 6 december 2018 om 08:36
    Wat heet ik doe zelfs mijn best voor iets minder
    Vind ik leuk
    Gilze +450
    donderdag 6 december 2018 om 09:09
    Maar wel een champions league gewonnen en een finale verloren
    Is toen transfervrij weggegaan van Ajax na een akkefietje met van Gaal
    Vind ik leuk
    gerard.. +372
    donderdag 6 december 2018 om 09:24
    Maar mooi dat zon man nu ook gewaardeerd wordt en dat mag best ook eens gezegd worden. Ik heb hem ook altijd een norseman gevonden maar dit nieuws is geweldig voor hem en mooi dat de Ligt uitspreekt.
    Vind ik leuk
    Mistered +389
    donderdag 6 december 2018 om 09:41
    Dat viel wel mee. Maar iedereen herinnert alleen nog zijn Chelsea periode. Daar trainde hij alleen maar voor 4 miljoen per jaar. Hij hield voet bij stuk omdat Chelsea hem dat contract had aangeboden maar van hem afwilde. Ik gaf hem geen ongelijk.
    Vind ik leuk
    Gerro +7228
    donderdag 6 december 2018 om 10:15
    Bij Ajac was ie anders binnen de lijnen een beest van een verdediger.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:20
    Bogarde was wel een top verdediger, dat hij later voor het geld koos en de tribune bij Chelsea maakt dit niet anders.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26468
    donderdag 6 december 2018 om 10:28
    Bij Bogarde moet ik altijd aan drie dingen denken :

    - Dat hij in de camera blerde bij een overwinning van Ajax in Europa dat dit nog maar het begin was.

    - Dat hij in Engeland miljoenen verdiende op de tribune

    - En een duistere onderwereld van pokertoernooien
    Vind ik leuk
    Eusie +3
    donderdag 6 december 2018 om 10:58
    Mensen kunnen veranderen!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:25
    Bogarde kon slecht tegen zijn verlies en had/heeft ook een hekel aan onrechtvaardigheid. Dat uitte hij soms op een wat extreme wijze ja maar onprofessioneel was hij in mijn ogen zeker niet.
    Vind ik leuk
    Dutchman +840
    donderdag 6 december 2018 om 15:14
    Volgens mij wel anders had hij nooit bij van Gaal in de basis gestaan. Bij Chelsea heeft hij jaren op de tribune gezeten om zijn contract met een mega salaris uit te zitten. Waarschijnlijk blijft dat een beetje aan hem kleven. Gaf hem geen ongelijk want hij was al aan het einde van zijn schitterende carrière als profvoetballer.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:30
    Ik geef hem ook zeker geen ongelijk, maar sportief had hij meer kunnen betekenen als hij zou willen.
    Vind ik leuk
    Dutchman +840
    donderdag 6 december 2018 om 18:37
    Klopt
    Vind ik leuk
    fcfc +357
    donderdag 6 december 2018 om 07:54
    Was al bang dat het over ten hag ging. Gelukkig gaat het over bogarde die je alleen al om zijn uiterlijk serieus wil nemen. Mooi die credits voor hem.
    Vind ik leuk
    Riszh +325
    donderdag 6 december 2018 om 07:58
    Altijd luisteren naar een Surinamer word je zeker beter van, kijk maar naar Mathijsje
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:01
    Leuk.
    Alleen hopelijk niet teveel geleerd van dat op de bank zitten van oome WINSTon 😜.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:31
    Haha mooi dagelijks op en neer vliegen, kilo's goud om je klauwen en voor een paart trainingen in de week een topsalaris beuren.

    Bogarde diende zijn contract netjes uit, zo dom is die niet haha.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:19
    Een Surinamer heh. 😜
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    donderdag 6 december 2018 om 08:40
    Zo zie je dat streng en rechtvaardig bij jongeren goed is. Het fundament voor een volwassen leven om dit ook aan andere jongeren door te geven. Circle of life
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    donderdag 6 december 2018 om 08:41
    Bogard Winston, ton winst 😎
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:07
    Wat een beest was dat zeg die Winston.
    Vind ik leuk
    RS0201 +73
    donderdag 6 december 2018 om 10:41
    ik zou ook bang worden van die grote boze neger
    Vind ik leuk
    pico323 +6496
    donderdag 6 december 2018 om 09:19
    toch netjes om Bogarde een veer in zijn .... te steken
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    donderdag 6 december 2018 om 10:55
    ER zit een goede kop op deze jongen!
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 11:02
    Deze blanke buigt voor niemand
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:42
    Goede insteek van De Ligt. Dat onderscheidt hem van de Diva's die zichzelf goed vinden en vergeten door te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    donderdag 6 december 2018 om 12:54
    De ligt, kan goed liegen haha hij is pas in 1999 geboren en bogarde was in 97 weg bij Ajax wat een grapjas😂😂
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 14:06
    Bogarde was ook clubtrouw, die bleef lang bij Chelsea.. op de bank.
    Zijn bank en saldo vond dat een prima idee. Bizar dat zo'n man nu kinderen advies moet geven op mentaliteit.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:58
    stelletje domoren die bogarde e.e.a. verwijten ..hebben totaal geen historisch besef over zijn verdedigende kwaliteiten in het grote ajax van mid jaren negentig...hij en reizigers waren de backs van de toekomst. tegenwoordig speelt elke top back op de manier zoals zij voetbalde..alles op snelheid ,hardheid ,opkomen en mee voetballende backs
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws