Update: Brands stelt AZ-bekende aan als 'Chief European Scout' bij Everton

    Update: Brands stelt AZ-bekende aan als 'Chief European Scout' bij Everton

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 12:11vr 07-12-2018 om 12:11

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 13:16vr 07-12-2018 om 13:16

    Marcel Brands, director of football van Everton, onderneemt een poging om Gretar Steinsson naar Goodison Park te halen. Dat meldt The Sun. Brands en Steinsson kennen elkaar van hun gezamenlijke periode bij AZ. 

    Steinsson (36) stond tussen 2006 en 2008 onder contract in Alkmaar. Brands was destijds directeur in het AFAS Stadion. Steinsson kwam later uit voor Bolton Wanderers en Kayserispor. Na een studie aan de Johan Cruijff University maakte de IJslander een carrièreswitch. Hij werd technisch directeur van Fleetwood Town. 

    Brands ziet 'transfer guru' Steinsson nu als een aanwinst voor Everton, weet The SunDe oud-international heeft bij Fleetwood Town bewezen dat hij een neusje heeft voor talenten uit het buitenland én uit lagere divisies in Engeland. Brands hoopt Steinsson nu toe te kunnen voegen aan de scoutingsstaf van The Toffees. 

    Brands was tussen 2005 en 2010 td van AZ. Diezelfde functie vervulde hij daarna acht jaar bij PSV. Afgelopen zomer haalde Everton Brands naar de Premier League.

    Update 7/12 12.11: De kogel is door de kerk: Marcel Brands heeft Grétar Steinsson aangesteld als Chief European Scout van Everton. De IJslandse oud-speler van AZ was de afgelopen vier jaar technisch directeur van Fleetwood Town. Hij gaat volgens Everton nauw samenwerken met Brands en Martyn Glover, de Engelse scout van The Toffees.

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +6650
    donderdag 6 december 2018 om 08:19
    Lekker een ja knikker erbij. Stel je toch eens voor als je een kritische aan zou stellen. Nee hoor een meeprater.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +508
    donderdag 6 december 2018 om 08:28
    Je zet je gewoon keihard in om je naam eer aan te doen en dat kan ik dan weer wél waarderen...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:34
    Wil je dat even voor ons onderbouwen met voorbeelden? Ik ken de beste man niet, zeker niet in zijn hoedanigheid als TD.

    Misschien wil Brands hem wel binnenhalen juist ómdat Steinsson in een team de kritische noot vertegenwoordigt.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:26
    Ach hij roeptoetert 📢 maar wat. Je kan nou eenmaal van een roeptoeter 📢 niet verwachten dat hij zinnige dingen gaat roeptoeteren📢.
    Vind ik leuk
    AZVork +280
    donderdag 6 december 2018 om 08:42
    Steinsson is zeker geen ja knikker. Was bij AZ altijd degene die de kar trok.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1301
    donderdag 6 december 2018 om 10:11
    Nee hoor een Poeptoeter.
    Vind ik leuk
    pos +8824
    donderdag 6 december 2018 om 10:26
    Steinsson een meeprater ? Hehe ik denk precies het tegenovergestelde.
    Vind ik leuk
    companen +1400
    donderdag 6 december 2018 om 14:24
    Droeftoeter zeg dan niks als je hem niet kent, hij juist tegenovergestelde wat jij blaat
    Vind ik leuk
    Waagplein +404
    donderdag 6 december 2018 om 08:20
    Gretar Steinsson is voornamelijk bekend bij AZ om zijn 'Retteketet' aan het begin van elke wedstrijd.
    En om het feit dat hij tegenstanders met liefde omver schopte.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:37
    TD 1 en TD 2.
    TD 1.2 en TD 2.2
    TD 3.4 en TD 4.5

    Het kan te gek toch ook allemaal?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 10:02
    Je kan lullen wat je wilt, die Steinsson weet wel wat hard werken is als je naar alle transfers van Fleetwood in 2018 kijkt:

    https://uk.soccerway.com/teams/england/fleetwood-town-fc/4908/transfers/

    Kost niks en levert niks op maar druk was hij wel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 10:13
    Levert mooi een transfer naar Everton op.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 10:32
    Ik doelde meer op dat het Fleetwood niks opleverde al dat transfergeweld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 10:41
    Snap ik. Het is inderdaad een flinke lijst.
    Overigens kan het best dat hun selectie nu een stuk beter is dan eerst.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 11:49
    Oh kan best. 12de plaats laat dat niet echt zien.

    4 jaar geleden speelden ze league 2, en sindsdien league 1
    kan me niet echt voorstellen dat ie daar veel aan bij heeft gedragen want toen was hij zelf waarschijnlijk nog speler ergens aangezien hij nu nog maar 36 is.
    Uiteraard is dat niet interessant om te vermelden sinds wanneer hij dit werk doet bij FT door vp.
    Brands' carriere, die iedereen wel zo'n beetje kent, opsommen is ten slotte veel nuttiger.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 11:49]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 12:01
    Haha in elk geval makkelijker.
    Ik ken de selectie niet en de historie van de selectie ook niet.
    Brands zal wel wat in hem zien. Ik vind het altijd wel leuk als mensen elkaar zo weer tegenkomen in de voetballerij.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 12:07
    Je zal mij niet horen zeggen dat ik een fervent FT volger ben.
    Alles wat ik hier net heb laten vallen is het resultaat van 20 seconde klikken met de muis.

    Maar als iemand een transferguru wordt genoemd, word ik nieuwsgierig naar het waarom.
    Lijkt me voor een voetbalsite die beweert primeurs te brengen.... ho....... (ja... ik zit weer op mijn stoel) best een idee om ook die 20 seconden moeite te doen.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 12:10
    Ja, maar dan moet je primeurguru's hebben denk ik.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 12:16
    Nou... dat nou ook weer niet.
    Gewoon het gene wat ze pretenderen te doen, eens doen, zou al verfrissend zijn.

    Vind ik leuk
    De Hout +1758
    donderdag 6 december 2018 om 10:44
    Grétar, koning!
    Vind ik leuk
    michelhx +3754
    vrijdag 7 december 2018 om 12:14
    Vriendjespolitiek blijft de beste manier om een nieuwe baan te vinden.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +904
    vrijdag 7 december 2018 om 12:15
    Laat die Brands maar schuiven die snapt het allemaal heel goed.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:52
    Brands rondt stelt...
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    vrijdag 7 december 2018 om 15:20
    Voor de één heet dit netwerken voor de ander vriendjespolitiek.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws