Mourinho: Ik kan bepaalde dingen niet van deze jongens verwachten

    Mourinho: "Ik kan bepaalde dingen niet van deze jongens verwachten"

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 08:12do 06-12-2018 om 08:12

    José Mourinho voelt zich niet onder vuur genomen omdat Manchester United al vier wedstrijden op rij niet heeft weten te winnen in de Premier League. Woensdag kwamen The Red Devils niet verder dan een 2-2 gelijkspel tegen Arsenal. 

    "Nee, ik voel me totaal niet onder vuur genomen", zegt Mourinho in Engelse media. "Het voelt dat als we tegen een topteam spelen, alles meezit bij ze. We schieten onszelf in de voet tegen zulke teams. We begonnen erg goed, maar in de tweede helft probeerde Arsenal de wedstrijd te vertragen en hier en daar een blessure te veroorzaken."

    "Ze wilden de intensiteit van de wedstrijd verlagen. Daarna maakten we 2-1, maar toch werd het 2-2. De realiteit is dat we de afgelopen vier wedstrijden niet verloren hebben, maar op Young Boys (1-0 in blessuretijd, red.) na slechte resultaten hebben geboekt. De drie remises waren slecht en daarvoor verloren we van Manchester City, maar daar verliest iedereen van."

    "We hebben zelf vier keer gescoord, maar het eindigt in 2-2... Zoals altijd maakten we fouten, en daar betaalden we weer de prijs voor. Arsenal werd alleen gevaarlijk als wij de bal verloren. Maar zelfs op onze eigen bank voelde je een beetje paniek als de bal richting onze verdediging ging. Hoe ik dat op kan lossen? Daar kan ik geen antwoord op geven, want ik ben de manager van deze ploeg. Ik kan bepaalde dingen niet van deze jongens verwachten, meer kan ik niet zeggen."

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 08:15
    Ik denk toch dat ie binnenkort eens moet vrezen voor zijn positie. Het loopt daar op alle vlakken niet.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    donderdag 6 december 2018 om 09:53
    Maar even Mourinho terzijde, dat team, da's toch ook niet veel. Ik ben gisteravond er even voor gaan zitten. Maar qua individuele kwaliteit is het niet veel hoor. Die rechtsback heeft in die hele wedstrijd geen kopduel gewonnen en er is vanaf de flanken geen fatsoenlijke voorzet gekomen. De aanvallers trekken naar binnen maar hebben niet de kwaliteiten om dat in een doelpunt om te zetten. Verder heel veel slechte aannames en knullig balverlies. En wie halen ze dan? Fred, wat heb je daar nou aan? Ik denk persoonlijk dat dit te wijten is aan het transferbeleid de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 10:12
    Echt, ik snap er geen reet van, hoe lang mag Mourinho een club als United nog naar de verdoemenis helpen. Hij stelt spelers op die het nooit zullen maken (Young, Shaw) en hij zoekt ruzie met zijn sterspelers.

    Ik ben zoooo benieuwd wat Van Gaal inmiddels had bereikt als hij nu nog bij United had gezeten... dan had hij denk ik echt wel weer een topploeg neergezet namelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:22
    Wie heeft dat team gekocht volgens jou? Mourinho heeft voor 600 miljoen spelers gekocht en ze mislukken stuk voor stuk bij United waar ze eerder bij hun clubs de uitblinkers waren.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    donderdag 6 december 2018 om 21:44
    Oh wist niet dat hij daarvoor verantwoordelijk was, daar hadden ze dan beter iemand anders voor aan kunnen stellen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:44
    Zeker met je ogen dicht zeker.Is niet erg.Geeft niet hoor als een voetbal fan.

    Je bent zeker geen hooligan want die mogen gratis een eiland naar keuze maken als valantie bestemming bij VP.

    Nee voetbal fans doen dat niet want roddels spoelen we gewoon door en maken de WC schoon met Ajax WC eend.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:29
    Media roddeld.Roddel is een leugen dus je liegt gewoon mee.(voor de likes.)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:16
    'Arsenal was alleen gevaarlijk als wij de bal verloren'... uhm...Meneer Mourinho... gaan we Cruijff nadoen?
    Arsenal had moeten winnen
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    donderdag 6 december 2018 om 09:55
    Was ook zo, het was elke keer knullig balverlies wat de kansen van Arsenal veroorzaakte. Manutd was overigens in de eerste helft de betere ploeg, zie niet waarom Arsenal had moeten winnen.
    Vind ik leuk
    Reddevil +251
    donderdag 6 december 2018 om 08:22
    Daarna maakten we 2-1, maar toch werd het 2-2 Verkeerd vertaald denk ik het werd toch echt eerst 1-2
    Vind ik leuk
    Riszh +325
    donderdag 6 december 2018 om 08:30
    Die kan alleen maar zielig doen
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:32
    Niemand gunt het United ook meer... club is echt in een afgrond aan het vallen en zal waarschijnlijk de komende decennia de 2e club van Manchester blijven.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:17
    Hoe oud ben jij? United 2e club in Manchester? De history van united en uitstraling zal niet vlug overtroffen worden door city. Ondanks de resultaten..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:18]
    Vind ik leuk
    BariAFCA +332
    donderdag 6 december 2018 om 08:39
    Mourinho dient zo snel mogelijk uit het voetbalwereldje verdwijnen. Voegt niets (meer) toe. Verschrikkelijke instelling en spelopvatting. Heeft man utd ten gronde gericht met zijn anti voetbal.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    donderdag 6 december 2018 om 08:51
    Dat jij er nog zit is een wonder.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:09
    Deze man had nooit bij porto moeten weg gaan. Real had hij verpest en united nu ook al
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    donderdag 6 december 2018 om 09:29
    Denk dat ze dat bij Chelsea en Inter toch echt anders zien. Ook bij real heeft hij het uitstekend gedaan (in het begin), maar had hij het ongeluk dat het Barca van Pep gewoon te goed was op dat moment.

    Meen dat het Real van Mourinho zelfs de meeste goals ooit heeft gemaakt bij Real. De machine die hij daar heeft achtergelaten, was natuurlijk ook wel heerlijk instappen voor zijn opvolger.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:40
    Kom op man. Hij had geen succes,ook niet in de CL. Het is een waardeloze trainer die spelers kapot maakt. Zoals nu met pogba o.a
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    donderdag 6 december 2018 om 09:46
    Geen succes?

    Most Points in a Premier League Season (95)
    Youngest Manager to Reach 100 Champions League Games (49 years 12 days)
    Most Games Unbeaten at Home in the Premier League (77)
    Longest Football Unbeaten Home Run by a Manager (9 years)

    CL gewonnen met Porto en Inter.
    EL met Porto en United.
    Kampioen in Engeland, Italie, Spanje en Portugal.

    Lijkt mij toch aardig succesvol.. Dat ik hem zo snel mogelijk weg wil bij United is waar, maar hij heeft in zijn tijd erg veel succes gehad met zijn teams.

    Zelf kon ik ook echt genieten van de paar potjes real die ik onder em heb gezien. 3-4 passes en de bal lag alweer in het goal. Zo effectief, zo dodelijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:47]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:49
    Succes met porto heb ik gezegd vandaar dat hij daar nooit had moeten weg gaan. Succes had Zidane met real Madrid om 3 keer de CL te winnen. Het enige wat Mourinho deed met real was verdedigend voetbal spelen. Zoals nu ook met united. Die vele goals maken niks uit als je maar weinig wint. Ik hoop dat Paul Scholes straks het stokje gaat overnemen
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    donderdag 6 december 2018 om 10:06
    Mis alleen in je reactie de eerste periode bij Chelsea en zijn tijd bij Inter? Daar heeft hij het toch fantastisch gedaan?!

    Real was het perfect uitgevoerde countervoetbal. NIet iedereens stijl, maar zeker net zo leuk om te zien als het saaie spel van Pep bij Barca.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:10
    Mooi maar niet goed genoeg. Ook niet bij Chelsea. Je spreekt zelf al van een begin periode. Grote clubs kan deze jongen niet aan. Inter en porto wel. Maar bij real Madrid,Chelsea en man united komt hij klasse te kort en zeker in zijn persoonlijkheid. Iedereen kijkt graag naar Alex Ferguson omdat hij zich netjes gedraagt, zoals ze dat hier in Nederland noemen (fatsoenlijk)
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    donderdag 6 december 2018 om 11:51
    Het saaie spel van Pep bij Barça?

    Mijn hemel.

    Messi/Xavi/Iniesta, ja, was niks man...

    Pffffffffftttt......
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    donderdag 6 december 2018 om 13:10
    Het begin was fantastisch, maar balbezit om het balbezit hoeft niet van mij.

    Zelfde bij Bayern. Vond het team van Heynckes leuker om naar te kijken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:42
    Saaie spel van Pep😂😂😂 jij bent echt niet goed, mooiste voetbal wat ik ooit gezien hebt.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    donderdag 6 december 2018 om 13:09
    Bij vlagen heel mooi. Zeker aan het begin, maar daarna werd het 70% balbezit saai vond ik. Balbezit om het balbezit is nog erger dan counteren.

    Vond het Bayern van Heynckes ook leuker dan dat van Pep.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    donderdag 6 december 2018 om 12:08
    Men vergeet ook vaak zijn allereerste succes. Met União Leiria eindigde hij heel erg knap in de subtop. Toen was het nog de frisse gretige coach zonder ego.
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    donderdag 6 december 2018 om 10:57
    Flut trainer,die een team op kracht bouwt.
    Presteert niets in de PL.
    En blijft met veel geluk overeind in de CL
    echt een flut trainer.
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    donderdag 6 december 2018 om 10:58
    Volgens mij stond Arsenal 2 x voor en kwam MU gelijk.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1875
    donderdag 6 december 2018 om 12:12
    "We begonnen erg goed, maar in de tweede helft probeerde Arsenal de wedstrijd te vertragen en hier en daar een blessure te veroorzaken." De omgekeerde wereld. Er zijn letterlijk drie spelers van Arsenal geblesseerd van het veld getrapt. Daarnaast eindigde Mustafi de wedstrijd met een blauw oog (van wie anders dan Fellaini) en Guendouzi met een kale plek op z'n hoofd (van wie anders dan Fellaini, die om één of andere reden geen rood kreeg).
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    donderdag 6 december 2018 om 12:22
    Van een coach die zijn spelers altijd beschermde... naar één die ze constant aan het afbranden is. Ik geef Guardiola de schuld van dit gedrag. Die heeft destijds met zijn tiki-taka Barça die Mou compleet laten doordraaien. Daardoor staat er nu constant 380 kilovolt op. ⚡️
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws