'Ik ben kapot gemaakt door een weggestuurde hoofd opleiding van FC Twente'

'Ik ben kapot gemaakt door een weggestuurde hoofd opleiding van FC Twente'

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 10:24do 06-12-2018 om 10:24

Hans de Koning was 'boos, kwaad en teleurgesteld' na zijn ontslag bij Go Ahead Eagles. In maart 2017 werd hij door technisch directeur Dennis Bekking vervangen door Robert Maaskant.

"Ik ben nooit boos, kwaad of teleurgesteld, maar toen ze me daar ontsloegen was ik dat allemaal wel en nog tegelijk ook", vertelt De Koning aan Voetbal International. "Ik zie mijn vertrek vooral als een smetje, omdat het mijn eerste en enige ontslag is geweest en ze onder mijn leiding nóóit waren gedegradeerd."

De huidige trainer van FC Volendam houdt Bekking verantwoordelijk voor zijn gedwongen vertrek. "Ik ben toen kapot gemaakt door een voormalig hoofd opleiding van FC Twente die daar was weggestuurd, maar zulke goede ingangen in Deventer had dat-ie technisch directeur kon worden: Dennis Bekking."

"Deze td wilde me iedere maandag gaan bevragen... Wie was hij dan met zijn nul ervaring? Enfin, het begin van het einde", aldus De Koning, die werd opgevolgd door Maaskant. "Hij ging alles anders doen, heel verdedigend, nul initiatief en wat leverde het op? Nada, kansloos eruit. Zonde, want Go Ahead, já, dat was wel een cluppie, hoor, ge-wel-dig."

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Nightcrawler +6068
donderdag 6 december 2018 om 10:25
In het land der blinden is Hans de Koning
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:52
Mooi gesproken
Vind ik leuk
Plattekar bv +31864
donderdag 6 december 2018 om 10:25
Maaskant werd als volgt gepresenteerd : "DE KONING IS DOOD, LANG LEVE DE KONING "
Vind ik leuk
Smithsonian +41007
donderdag 6 december 2018 om 10:29
Is nog steeds een mooie club
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:52
*warme club
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:30
Saai! Next....
Vind ik leuk
Smithsonian +41007
donderdag 6 december 2018 om 10:36
Reageer dan niet luie draak.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:43
Happertje...
Vind ik leuk
Smithsonian +41007
donderdag 6 december 2018 om 10:48
Had het over Pereiro :)))
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:59
Ah oke, dan heb je gelijk👍
Vind ik leuk
HaagieHaag +1085
donderdag 6 december 2018 om 11:08
Het is zeker vakantie dat al die kleutertjes op internet zijn losgelaten
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:09
Daarom zit je er nu op...
Vind ik leuk
HaagieHaag +1085
donderdag 6 december 2018 om 11:14
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 11:21]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:21
Nog steeds niet over die 5-1 nederlaag?😂😂😂In de toekomst moet je minder vaak happen
Vind ik leuk
El Cazador +8574
donderdag 6 december 2018 om 10:30
Hans, ik ken een paar voetballers die jou nooit meer willen zien. Dus zo goed ben jij, zou me ergens anders druk over maken!!
Vind ik leuk
#Keizerout +41133
donderdag 6 december 2018 om 10:44
Welke dan?
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:54
Inderdaad !!! Hier op VP willen we feiten horen
Vind ik leuk
Vakkie D +4438
donderdag 6 december 2018 om 10:59
Nou Pieter, roderik en joop uit de c3 van appelschasche boys hoeven de beste man nooit te zien, dat meer moet je dan maar even voor lief nemen
Vind ik leuk
3Bier +12580
donderdag 6 december 2018 om 12:28
Die Roderik kan beter gaan hockyen. Die ken er geen kut van.
Vind ik leuk
Vakkie D +4438
donderdag 6 december 2018 om 13:24
Ach heb jij ooit een plaatselijke c3 gezien zonder dik suffertje tussen de palen omdat hij er niks van kan
Vind ik leuk
3Bier +12580
donderdag 6 december 2018 om 13:34
Ja die zitten standaard in elk C3 team.
Maar die Roderik spant echt de kroon.
Vind ik leuk
El Cazador +8574
donderdag 6 december 2018 om 12:33
Ben aan jou geen verantwoording verschuldigd want "vriend" De Koning weet zelf wel wie zijn "vrienden" zijn. Maar Robbin de Ruiter is er een van!!!
Vind ik leuk
#Keizerout +41133
donderdag 6 december 2018 om 12:35
Cool hoor. Als je zegt dat je 'mensen kent die..' lijkt het me normaal dat mensen vragen wie dan, want jij maakt een claim.
Robbin Ruiter bedoel je? En waarom wil die hem niet meer zien?
Vind ik leuk
El Cazador +8574
donderdag 6 december 2018 om 12:45
De gehele selectie waarin Robbin zat kostte Hans uit met zijn zwaar achter haalde methodes, terwijl hij zelf een oud-keeper was. Harald Wapenaar kreeg als keepers trainer alle vieze klussen in zijn mik
Vind ik leuk
#Keizerout +41133
donderdag 6 december 2018 om 12:47
Dus eerst was het de keeper en toen de hele selectie?
Vind ik leuk
El Cazador +8574
donderdag 6 december 2018 om 12:49
scherp; uiteraard niet de totale selectie.
Vind ik leuk
COYG +7746
donderdag 6 december 2018 om 10:33
Ze waren onder hem zeker niet gedegradeerd... NOT! Het was juist een goede beslissing om deze man, die zichzelf héél goed vindt, weg te sturen. Als hij een echte vent was, dan had hij toen gelijk in de pers gereageerd. Niet nu pas.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 10:48]
Vind ik leuk
Smithsonian +41007
donderdag 6 december 2018 om 10:36
Ze bedoel je?
Vind ik leuk
COYG +7746
donderdag 6 december 2018 om 10:48
👍 ;P
Vind ik leuk
Rodajc +18117
donderdag 6 december 2018 om 15:03
Het is ook wat, een baas die wekelijks een korte evaluatie met je wil houden. Lijkt alsof de Koning niet met professionaliteit om kan gaan, zou dan meteen de reden zijn waarom hij verder nooit in de eredivisie terecht is gekomen.
Vind ik leuk
J Kiprich +18661
donderdag 6 december 2018 om 10:40
"Ik ben nooit boos, kwaad of teleurgesteld, maar toen ze me daar ontsloegen was ik dat allemaal wel en nog tegelijk ook", vertelt De Koning aan Voetbal International.

Gelukkig is hij wel erg consequent......
Vind ik leuk
Rodajc +18117
donderdag 6 december 2018 om 15:01
Zou wat zijn als hij wel vaak boos is maar nooit kwaad.
Vind ik leuk
Pimman +9458
donderdag 6 december 2018 om 10:41
Hans de Koning doet het in ieder geval nu weer goed bij Volendam (behoudens afgelopen weekend). Kwaliteiten als trainer heeft hij zéker! Wat destijds de exacte reden is geweest van zijn ontslag blijft onzeker. Een verhaal heeft áltijd twee kanten!
Vind ik leuk
#Keizerout +41133
donderdag 6 december 2018 om 10:45
Er worden ook wel mensen onterecht ontslagen
Vind ik leuk
Pimman +9458
donderdag 6 december 2018 om 10:47
Precies, kijk maar naar Marcel Keizer ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +41133
donderdag 6 december 2018 om 10:48
Sure, maar er zijn genoeg TDs die er weinig van snappen volgens mij
Vind ik leuk
Pimman +9458
donderdag 6 december 2018 om 10:51
Klopt!
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:55
Niet zo huilen man haha
Vind ik leuk
Lucky Kes +6057
donderdag 6 december 2018 om 10:55
Waarom moet Twente weer (negatief) erbij betrokken worden?
Die beste man (Bekking) is ontslagen bij Twente omdat hij zijn werk niet goed deed.
Waarom zegt Hans de koning er niet bij: "Maar bij de Fc Twente heb ik een prachtige tijd gehad als keeper, vele wedstrijden gewonnen met hun en bla bla bla........"
Nee, tegenwoordig mag ALLEEN negatief nieuws van Twente erin.
Vind ik leuk
#Keizerout +41133
donderdag 6 december 2018 om 11:06
Hij zegt niks negatiefs over Twente. Bekking werkte daar alleen toevallig eerst.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6057
donderdag 6 december 2018 om 12:08
Ben blij dat jij dat zo ook inziet.
Maar als je de titel en vele reacties hier lees.................
Dan heeft Twente het toch gedaan?
Vind ik leuk
#Keizerout +41133
donderdag 6 december 2018 om 12:11
Oh dat zal vast. Iedereen zegt graag iets lulligs over twente for some reason.
Als Bekking bij Cambuur of Oss had gewerkt had hij dat gezegd. Hij wil puur het punt maken dat hij bij zijn vorige club is weggestuurd als hoofd jeugd volgens mij.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6057
donderdag 6 december 2018 om 12:14
Hij heeft ook bij PEC Zwolle gewerkt ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +41133
donderdag 6 december 2018 om 12:15
Ik ken hem toch echt vooral van Twente :p
Vind ik leuk
harryheck +1516
donderdag 6 december 2018 om 12:05
Lucky Kes, helemaal met je eens. Geen nieuws over Frenky of Matthijs ........oh ja, dan knallen we even met negatieve suggesties over FC Twente, of niet VP??? Dat leest lekker hè. Bah bah bah,erg smakeloos!!!
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:13
Goed gesproken Hans.
Vind ik leuk
Justin Kees +1240
donderdag 6 december 2018 om 11:13
Dennis Bekking was inderdaad de oorzaak van de ellende daar bij GAE. Een omhoog gevallen wijsneus, die werkelijk niets heeft bijgedragen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6057
donderdag 6 december 2018 om 12:13
Daarom had de kop ook moeten zijn: "Omhoog gevallen wijsneus van GAE stuurde mij weg".
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:31
Hoe kan een hoofd opleidingen van FC Twente een trainer van Go Ahead Eagles wegsturen... Rijkt de arm van FCTwente zo ver....
De KOP had ook kunnen zijn.... 'Ik ben kapot gemaakt door een oud- PCC ZWOLLE werknemer...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6057
donderdag 6 december 2018 om 12:11
Nee, dan klickt er niemand.
Zie comment harryheck, geen Ajax nieuws?
Dan maar Twente erin gooien.
Vele clicks en provocerende reacties.
Lachen daar bij de redactie van VP............
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 12:16
Ja klopt,,, ik denk dat vele accounts hier mensen van VP zijn die onder andere namen hier reageren....
Vind ik leuk
AVDV +1207
donderdag 6 december 2018 om 13:01
Top Oss legend
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 13:29
Tja bij Twente wordt/ worden er wel meer kapot gemaakt !
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:12
De 2 grootste loosers..Maaskant en bekking...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws