Van Bommel niet van plan basiself te veranderen: 'Nee, waarschijnlijk niet'

Van Bommel niet van plan basiself te veranderen: 'Nee, waarschijnlijk niet'

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 14:34do 06-12-2018 om 14:34

Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 15:37do 06-12-2018 om 15:37

PSV-trainer Mark van Bommel is ook na de nederlaag tegen Feyenoord niet van plan veel aan zijn elftal te wijzigen. De kans is groot dat de koploper van de Eredivisie met dezelfde elf aan de wedstrijd tegen Excelsior begint.

"Nee, waarschijnlijk niet", reageert Van Bommel op de vraag of hij iets gaat wijzigen in zijn opstelling. "Ik ben een trainer die altijd het elftal opstelt waarmee ik denk dat we kunnen winnen. Zo simpel is het", vervolgt hij.

De trainer wil ook niet weten van 'een reactie' die zijn ploeg moet afgeven. "Nee, wij gaan geen reactie tonen, maar gewoon hetzelfde doen als we altijd doen. Het is niet zo dat je na dertien keer winst en één verlies alles gaat omgooien."

Van Bommel beschikt tegen Excelsior over een nagenoeg fitte selectie. De langdurig geblesseerde Ryan Thomas is er niet bij en ook Cody Gakpo ontbreekt. "Hij heeft een tik op zijn enkels gehad", aldus Van Bommel.

Poll

Moet Van Bommel na de nederlaag tegen Feyenoord iets wijzigen aan zijn opstelling?

(667 stemmen)

Plaats een reactie

jari11 +5791
donderdag 6 december 2018 om 14:36
Roep anders nog een keer dat het om details gaat. Hebben we ook nog niet eerder gehoord.
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 14:40
Nou Mark, dat valt me tegen. Je ziet toch zelf wie er wekelijks tegenvalt. Je hoeft echt niet veel te veranderen, maar wat roulatie zou goed zijn!
Vind ik leuk
#Keizerout +50917
donderdag 6 december 2018 om 14:44
Op zich is het goed dat hij niet aan paniekwisselen doet.
Aan de andere kant heb je gewoon meer dan 11/13 spelers nodig om kampioen te worden.
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 14:47
Hij hoeft geen paniekwissels door te voeren. Wij zien Pereiro week in week uit niet het vereiste PSV nivo halen. Vooral tegen Excelsior kun je andere spelers eens aan het werk zien.
Vind ik leuk
#Keizerout +50917
donderdag 6 december 2018 om 14:49
Klopt, maar je hebt ook trainers die na een teleurstelling ineens dingen om gaan gooien.
Er mag van mij zeker meer gewisseld worden hoor
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 14:57
Feyenoord uit verliezen is echt geen schande en daar verspeel je de titel ook niet. Dus zeker geen paniek. Bij Ajax zie je veel meer spelers gebruikt worden. Dat is toch prima!
Vind ik leuk
#Keizerout +50917
donderdag 6 december 2018 om 14:59
Ja daar ben ik ook heel tevreden over.
Het geeft me ook het idee dat er een visie is voor het hele seizoen ipv alleen de komende week.
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 15:15
Ik zou het iig ook graag bij PSV zien. Ondanks dat Mark vasthoudt aan zijn vaste spelers zijn er weinig blessures, dat is wel een pluspunt.
Vind ik leuk
#Keizerout +50917
donderdag 6 december 2018 om 15:19
Ja, maar hoe minder rust hoe groter de kans op blessures.
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 15:23
Yep, forcerend spelen levert idd blessures op.
Vind ik leuk
#Keizerout +50917
donderdag 6 december 2018 om 15:24
Ik kan ermee leven :p
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 16:07
Logisch;)
Vind ik leuk
Only1nr7 +1598
donderdag 6 december 2018 om 15:37
In principe kun je daar verliezen ja. Maar de manier waarop dat mag niet. Maar ja dat vond men in Amsterdam ook na de nederlaag bij PSV. Topsport betekend ook keuzes maken. Van Bommel is eindverantwoordelijk en hij ziet iets wat verder niemand ziet. Pereiro laat echt te weinig zien, ik zou graag een andere speler zien....
Vind ik leuk
piet potlood +2262
donderdag 6 december 2018 om 18:33
Uit zijn opmerking maak ik op dat dit team het meest geschikt is voor elke tegenstander. Dat vind ik nogal kortzichtig, of het moet zijn dat de rest van de selectie zwaar ondermaats is. een klein beetje roulatie is in mijn ogen niet verkeerd om spelers scherp en uitgerust te houden.
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 20:06
Zo zie ik het ook, spelers moeten wel kansen krijgen. Pereiro zal wel denken: ik speel toch wel.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 14:51
Ja zoals tegen RKC ;)
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 14:59
Wow, knap dat je deze reactie zo verzonnen kan krijgen;)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 17:18
Ja wel he, vond het ook wel creatief
Vind ik leuk
Always PSV +17392
donderdag 6 december 2018 om 20:02
Vooruit dan, krijg je een like. Geniet er van!
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:40
Thanks, jij dan ook eentje van mij
Vind ik leuk
De fries +2111
donderdag 6 december 2018 om 15:39
Als topploeg rouleer je idd als het goed gaat. Daarna ben je iedereeen namelijk weer nodig ( eventuele blessures, vormverlies)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 14:40
Hij moet godverdomme Guti erin zetten i.p.v. Hendrix of Pereiro. Die Guti is erg productief.
Vind ik leuk
jari11 +5791
donderdag 6 december 2018 om 14:43
Dat ziet iedereen ja behalve de heer van Bommel zelf. Ach hij traint elke dag met ze, dus hij zal het wel bij het juiste eind hebben?
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:50
Denk dat Guti het met zijn vrouw doet ofzo. Of hij moet nog “wennen”. Een van de 2
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:13
Hé hé niet aan onze hendriks komen hè
Vind ik leuk
windforce11 +3379
donderdag 6 december 2018 om 14:40
We zitten in een proces..oh nee dat was ergens anders
Vind ik leuk
jari11 +5791
donderdag 6 december 2018 om 14:42
Haha klopt zelfde geneuzel.. die uitspraken van die trainers echt waar.
Vind ik leuk
windforce11 +3379
donderdag 6 december 2018 om 14:44
Je moet ze gewoon geen vragen meer stellen. Doodzwijgen moet je ze. Altijd dezelfde zeikantwoorden.
We doen onszelf tekort
We moeten scherper zijn
Dat doen we best goed
Ze moeten het op het veld laten zien
Dat moet beter
Daar werken we keihard aan
Dat heb ik ze ook gezegd
Wij hebben een visie
Dat moet de norm zijn
Vind ik leuk
Mirkoff! +947
donderdag 6 december 2018 om 14:47
Ja echt he, niet alleen trainers maar iedereen die met voetbal te maken heeft. Ze hebben allemaal media training gehad en wijken daar niet van af, jammer.
Vind ik leuk
Koenbres +2137
donderdag 6 december 2018 om 15:16
Ja is waar maar als je iets verkeerd zegt heb je zo een boete aan je broek hangen weer
Vind ik leuk
De fries +2111
donderdag 6 december 2018 om 15:41
We stonden goed
Vind ik leuk
Berbr +2237
donderdag 6 december 2018 om 14:59
Logisch dat Perreiro er weer in staat.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 14:37
Het probleem bij PSV is ook.. zoveel beter hebben ze ook niet op de bank zitten. Dus ik snap Bommel vast blijft houden aan dit elftal.
Daarnaast Zou Het ook een beetje een paniekaanval zijn als je Door 1 nederlaag je elftal omgooit
Vind ik leuk
Leeuw +6063
donderdag 6 december 2018 om 14:40
Niet helemaal waar. Ik vind Trent Sainsburry and Guti beter dan bijvoorbeeld Swaab en Perreiro.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 14:42
Sainsburry? Ik vind dat echt een enorm miskoop. Ookal vind Ik Schwaab ook niet zo een goede verdediger, hij is wel beter atm. En Gut valt over te praten.
Voor de vleugels achterin hebben ze ook helemaal geen alternatives
Vind ik leuk
#Keizerout +50917
donderdag 6 december 2018 om 14:45
Je zou hem best een keer op kunnen stellen om te zorgen dat je spelers niet overbelast
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1413
donderdag 6 december 2018 om 14:45
Ze hebben Malen, Guti, dat nieuwe toptalent. Zo geweldig speelt PSV niet. Verloren van Feyenoord en kansloos uitgeschakeld in Europa. Van Bommel probeert echter helemaal niets te verbeteren, alsof het allemaal zo fantastisch gaat.
Vind ik leuk
Leeuw +6063
donderdag 6 december 2018 om 14:50
Winnen van Ajax en verliezen van Feyenoord. Waar heb je het over dan? Alleen vanwege belasting van spelers zou hij ietsje moeten rouleren, maar dat gaat hij dus niet doen. PSV is verplicht om in eigen huis ook van Excelsior te winnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:50]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1413
donderdag 6 december 2018 om 14:56
Ik heb het over het feit dat Van Bommel niet probeert om het spel te verbeteren. Hij is oer conservatief, terwijl de resultaten uitwijzen dat het echt niet zo perfect gaat allemaal. Dan kun je tegen Excelsior toch wat accenten verleggen om te kijken of het dan misschien beter gaat lopen. Winnen doe je toch wel.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6633
donderdag 6 december 2018 om 15:00
Verliezen van Feyenoord is niet zo bijzonder voor PSV.
Geen club in nederland waar ze vaker van verliezen
Dit was nummertje 51 in totaal en de 7de in de afgelopen 9 edities in De Kuip.
Hadden er best 8 kunnen zijn maar vorig seizoen heeft Feyenoord ze laten winnen (volgens de ajacieden)
Vind ik leuk
Post Malone +1993
donderdag 6 december 2018 om 15:28
Schwaab is toch prima voor de Eredivisie? Ik vind Sainsbury minder.
Vind ik leuk
3Bier +15903
donderdag 6 december 2018 om 14:43
Precies! Door het om te gooien geeft hij zelf aan dat het niet lekker loopt terwijl hij in alles probeert om rust uit te stralen.
Aard van het beestje is echter anders. Die Bommel is natuurlijk helemaal niet rustig. Vraag dat maar aan de ''vierde mannen''.
Vind ik leuk
Leeuw +6063
donderdag 6 december 2018 om 14:38
Met de standaard elf zou PSV "Vrij makkelijk" van Excelsior moeten kunnen winnen.
Vind ik leuk
Post Malone +1993
donderdag 6 december 2018 om 15:29
Met een paar wissels ook wel.
Vind ik leuk
Smithsonian +45338
donderdag 6 december 2018 om 14:38
Laat je de 4de man wel een beetje met rust mark?
Vind ik leuk
Mirkoff! +947
donderdag 6 december 2018 om 14:45
Pereiro eruit, zie je dan nog niet dat die al weken uit vorm is.
Vind ik leuk
Hyena +30644
donderdag 6 december 2018 om 14:46
'Gewoon hetzelfde doen als altijd'

Markie gaat dus ook weer negentig minutenlang in de vierde man z'n kont knijpen..
Vind ik leuk
HaagieHaag +1065
donderdag 6 december 2018 om 14:47
Gedurfd hoor Mark, tegen Excelsior 😒

Markie en zijn slappe gelul begint me steeds meer tegen te staan.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6633
donderdag 6 december 2018 om 14:48
Wat dat aangaat is het jammer dat ze niet uit tegen een (plasticgras) club in vorm hoeven.
Dan had je een echte test van Van Bommel gezien.
Vind ik leuk
mcmodd +28821
donderdag 6 december 2018 om 14:51
Natuurlijk moet Van Bommel helemaal niks, in ieder geval niet van mij. Ze moeten gewoon rustig blijven, de wedstrijd tegen Feyenoord is voorbij, de volgende goede reeks wacht nu. Zoiets, zo’n benadering helpt nog het best.
Vind ik leuk
Broekie +752
donderdag 6 december 2018 om 15:37
Juist. Al dat geschreeuw bij 1 nederlaag is totaal onnodig. Veel negatieve tijd en als PSV kampioen wordt staan deze zelfde supporters weer te blèren.
Vind ik leuk
Harmmm +202
donderdag 6 december 2018 om 14:56
Jammer, had gehoopt op Guitierrez. Hendrix en Pereiro stellen al weken teleur. Cocu > van Bommel; Markje is iets te eigenwijs voor dit vak.
Vind ik leuk
RW1913 +3080
donderdag 6 december 2018 om 15:02
Hé Mark, zijn dit de adviezen van je schoonvader? Ik hoop op Guti 90 minuten.
Vind ik leuk
Cookee +13062
donderdag 6 december 2018 om 15:55
Marwijk was met Louis samen de 2 meest verdedigende coaches, die zou echt Guti niet opstellen.
Vind ik leuk
Wim59 +670
donderdag 6 december 2018 om 15:03
Lekker zo laten staan, het verval begint😌
Vind ik leuk
JoeyC +4445
donderdag 6 december 2018 om 15:07
Na de uitputtingsslag tegen Barca, heeft iedereen goed uitgerust tegen Feyenoord. Logisch dat ze alle 11 weer volledig fit zijn.
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
donderdag 6 december 2018 om 15:08
Perreiro moet gewoon spelen omdat ie waarschijnlijk deze winter nog verkocht moet worden... zijn zaakwaarnemer wil niet verlengen... dat is denk ik de enige reden waarom hij oa ook de strafschoppen moet nemen.. maar ons Ajacieden hoor je niet klagen hoor... vooral zo doorgaannnnnnn
Vind ik leuk
Shelbourne +6223
donderdag 6 december 2018 om 15:19
Hopelijk krijgt Guti een langere invalbeurt. En wellicht Romero ook wat minuten geven. Die twee dure aankopen moet toch langzaam aan meer gaan spelen
Vind ik leuk
appeltje +4364
donderdag 6 december 2018 om 15:42
Kijk, dit bedoelde ik dus aan het begin van het seizoen. Denk niet dat Pereiro tegen Excelsior wel geweldig gaat spelen. Het zal niet zo slecht zijn als tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
donderdag 6 december 2018 om 15:43
Haha dank u Sinterklaasje. Ziet hij nu echt niet dat je tegen ongeveer elke tegenstander in Nederland met Guti kan spelen ipv Hendrix? Of haal die Pereiro eruit ..... voetballend komt Hendrix gewoon te kort in grote wedstrijden (behalve thuis tegen Ajax dit seizoen)
Vind ik leuk
Cookee +13062
donderdag 6 december 2018 om 15:47
Ruimt een hoop vuil werk op die Hendrikx.
Ben wel met je eens dat ik ook Guti vaker wil zien.
Haal dan Rosario eruit, controleurs horen bij de Spoorwegen.
Vind ik leuk
Cookee +13062
donderdag 6 december 2018 om 15:45
Heeft die Eindhovense journalist maar 1 vraag?
Ga je wat veranderen Mark?
Nee, ik houd vast aan mijn plan.
Knap dat je dan nog een krant verkoopt met zulke vragen.

Maar Mark mag het ook wel wat opleuken vind ik, vertel er iets omheen.
Vind ik leuk
jamesquinn +4277
donderdag 6 december 2018 om 16:18
"Ik ben een trainer die altijd het elftal opstelt waarmee ik denk dat we kunnen winnen.”

Cliché van Bommel in the house.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 16:23
Hij hoeft niet persé iets te gaan veranderen. Maar hij moet wel uitzoeken hoe dat komt dat je voor zo veelste keer in de kuip overklas word door Feyenoord die 1 keer in 20 jaar kampioen word. Daar moet je mogelijk wel aan gaan veranderen . Kijken of verdedigen van PSV wel echt in orde is dat soort dingen moet hij bekijken
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 16:28
Never change a losing team !!! 😉
Vind ik leuk
Come on Utreg +30207
donderdag 6 december 2018 om 16:38
Ik zou Guti weleens 90 minuten op de plek van Pereiro willen zien.
Vind ik leuk
ritje +793
vrijdag 7 december 2018 om 07:41
hallo Wat moet van Bommel halen uit het tweede elftal? Die hebben bewezen dat zij niet beter zijn! (RKC) Dus..... Hij moet hopen dat hij geen blessures krijgt. Want dan hebben ze in lampegat een groot probleem! hij haalt niet voor niets een 16 jarige bij zijn selectie? Zoveel vertrouwen heeft hij in zijn reserves! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws