Van Bommel niet van plan basiself te veranderen: 'Nee, waarschijnlijk niet'

    Van Bommel niet van plan basiself te veranderen: 'Nee, waarschijnlijk niet'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 14:34do 06-12-2018 om 14:34

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 15:37do 06-12-2018 om 15:37

    PSV-trainer Mark van Bommel is ook na de nederlaag tegen Feyenoord niet van plan veel aan zijn elftal te wijzigen. De kans is groot dat de koploper van de Eredivisie met dezelfde elf aan de wedstrijd tegen Excelsior begint.

    "Nee, waarschijnlijk niet", reageert Van Bommel op de vraag of hij iets gaat wijzigen in zijn opstelling. "Ik ben een trainer die altijd het elftal opstelt waarmee ik denk dat we kunnen winnen. Zo simpel is het", vervolgt hij.

    De trainer wil ook niet weten van 'een reactie' die zijn ploeg moet afgeven. "Nee, wij gaan geen reactie tonen, maar gewoon hetzelfde doen als we altijd doen. Het is niet zo dat je na dertien keer winst en één verlies alles gaat omgooien."

    Van Bommel beschikt tegen Excelsior over een nagenoeg fitte selectie. De langdurig geblesseerde Ryan Thomas is er niet bij en ook Cody Gakpo ontbreekt. "Hij heeft een tik op zijn enkels gehad", aldus Van Bommel.

    Poll

    Moet Van Bommel na de nederlaag tegen Feyenoord iets wijzigen aan zijn opstelling?

    (666 stemmen)

    Plaats een reactie

    jari11 +1084
    donderdag 6 december 2018 om 14:36
    Roep anders nog een keer dat het om details gaat. Hebben we ook nog niet eerder gehoord.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 14:40
    Nou Mark, dat valt me tegen. Je ziet toch zelf wie er wekelijks tegenvalt. Je hoeft echt niet veel te veranderen, maar wat roulatie zou goed zijn!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 14:44
    Op zich is het goed dat hij niet aan paniekwisselen doet.
    Aan de andere kant heb je gewoon meer dan 11/13 spelers nodig om kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 14:47
    Hij hoeft geen paniekwissels door te voeren. Wij zien Pereiro week in week uit niet het vereiste PSV nivo halen. Vooral tegen Excelsior kun je andere spelers eens aan het werk zien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 14:49
    Klopt, maar je hebt ook trainers die na een teleurstelling ineens dingen om gaan gooien.
    Er mag van mij zeker meer gewisseld worden hoor
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 14:57
    Feyenoord uit verliezen is echt geen schande en daar verspeel je de titel ook niet. Dus zeker geen paniek. Bij Ajax zie je veel meer spelers gebruikt worden. Dat is toch prima!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 14:59
    Ja daar ben ik ook heel tevreden over.
    Het geeft me ook het idee dat er een visie is voor het hele seizoen ipv alleen de komende week.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:03
    Ajax heeft ook meer spelers die dicht op elkaar zitten qua niveau. Het tussen nr 15 en de rest bij PSV is veel groter dan bij Ajax. Moet er niet aan denken dat bij PSV meerdere spelers geblesseerd raken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:15
    Dat klopt. Alleen moet het kunnen om sainsbury, behich, malen, guti een keer basis te zetten.
    Dan heb je minder belasting voor de 11 basisspelers en misschien straks een iets bredere selectie
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:17
    Dat is idd zo.
    Vind ik leuk
    kcim +2940
    donderdag 6 december 2018 om 15:30
    Belasting is minimaal zonder beker en Europa.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:33
    Ze zitten nog steeds in Europa.
    Vind ik leuk
    kcim +2940
    donderdag 6 december 2018 om 15:36
    Tot volgende week
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:48
    Ja, dus heb je al een half jaar een dubbel schema. Ik vind het riskant
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 15:18
    Dus Guti, Malen, Mauro, Gakpo, Sainsbury enz. zijn niet goed genoeg voor de basis? Dan heb je er echt geen kijk op!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:19
    Behalve Guti en Malen lever je best veel in als je die opstelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:31
    Guti MOET zelfs in de basis .
    Elke keer als hij invalt brengt hij iets .
    Integenstelling tot sommige andere middenvelders bij PSV .
    En mij maakt het niet uit wie er kampioen word , maar met Pereiro en Hendrix ga je de oorlog nooit winnen .
    Die laten het allebei te vaak afweten , Pereiro qua inzet , en Hendrix op voetbalkwaliteit .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:50
    Met Malen, Gutierrez, Obispo, Rigo, Mauro jr en misschien straks Romero heb je jongens die best mee kunnen in de basis en waarmee je team niet zwakker wordt. Mits...mits je ze allemaal regelmatig een serieuze wedstrijd laat spelen. Malen krijgt al regelmatig invalbeurten, Gutierrez soms.

    Van op de bank zitten worden al die gasten niet beter en is het risico steeds groter dat ze te weinig ritme hebben als het echt nodig is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 15:15
    Ik zou het iig ook graag bij PSV zien. Ondanks dat Mark vasthoudt aan zijn vaste spelers zijn er weinig blessures, dat is wel een pluspunt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:19
    Ja, maar hoe minder rust hoe groter de kans op blessures.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 15:23
    Yep, forcerend spelen levert idd blessures op.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:24
    Ik kan ermee leven :p
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 16:07
    Logisch;)
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1366
    donderdag 6 december 2018 om 15:37
    In principe kun je daar verliezen ja. Maar de manier waarop dat mag niet. Maar ja dat vond men in Amsterdam ook na de nederlaag bij PSV. Topsport betekend ook keuzes maken. Van Bommel is eindverantwoordelijk en hij ziet iets wat verder niemand ziet. Pereiro laat echt te weinig zien, ik zou graag een andere speler zien....
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:00
    Eens. Trainers die paniek voetbal gaan spelen na 1 verliespartij heb je niets aan. Ik kan me destijds nog herinneren dat iedereen Cocu vervloekte waarom hij Pereiro niet liet debuteren. Nu gebeurt met Guti exact hetzelfde. De trainers staan elke dag op het veld met deze spelers. Wij bekijken het vanaf een afstand 90 minuten per wedstrijd en denken te oordelen dat de trainer het verkeerd ziet. Elke trainer wil hoe dan ook winnen en stelt de spelers op waarvan hij denkt dat ze hem de overwinning zullen bezorgen. Denken we nou werkelijk dat een trainer een speler opstelt omdat hij leuke blauwe bruine of groene ogen heeft?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:20
    Ja, maar een trainer kan het ook fout hebben.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 15:22
    Nee dat niet, maar als Guti invalt zie je meteen dat hij meer kwaliteit heeft dan Hendrix en Pereiro. Waarom wisselt hij Pereiro bijna elke wedstrijd? Toch niet omdat hij dan prima speelt!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:35
    Dat klopt. Maar voor wie moet Guti dan invallen. Niet voor Pereiro want Guti is absoluut geen nr 10.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 16:10
    In eerste instantie voor Hendrix. Toch kan Guti best op de plek van Pereiro spelen, wellicht beter. Malen en Mauro kunnen op de 10 spelen.
    Vind ik leuk
    Ik zlatan +70
    donderdag 6 december 2018 om 16:26
    Denk eerder dat de jong dan op 10 speelt en malen spits. Maar denk ook dat die ihattaren binnen een jaar op 10 staat
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 16:56
    De Jong op 10? Nee, dat is een echte spits. Ihattaren moet zich eerst bewijzen, dat kan een pareltje voor de toekomst zijn.
    Vind ik leuk
    Ik zlatan +70
    donderdag 6 december 2018 om 19:14
    Zeerzeker! Wordt een goeie speler. Maar heb het gevoel dat als malen er in komt voor Pereiro, dat Luuk op 10 gaat
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 20:04
    Luuk moet niet meevoetballen. Aanspeelpunt, bal doorkoppen en verder moet hij goals maken. Daar is hij het best in.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:33
    Guiterez is in 164 ED minuten , betrokken geweest bij 5 PSV goals .
    Noem mij 1 goede reden waarom je hem dan niet op gaat stellen .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:38
    Heb ik gezegd dat ik hem niet zou opstellen dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:42
    Ik bedoel met "je" de trainer van PSV .
    Want van Bommel kan wel allemaal dingen zien op de training , maar het gaat om die 90 minuten dat je punten pakt .
    En in die 90 minuten ziet iedereen dat Guiterez de beste middenvelder is van PSV .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:48
    Doelpunten maken en voorzetten geven is niet alleen het criterium waarop je middenvelders beoordeeld. Maar ik ben het wel met je eens dat bijv iemand als Jorrit mag gaan banken. Die jongen zit aan zijn top, meer zit er helaas niet in. Guti heeft veel meer in zijn mars dan Jorrit. Ik kan mij nog herinneren dat menig psver Jorrit in het elftal schreeuwde. Waarschijnlijk omdat hij uit de Peel komt en dat willen supporters graag zien. Ik niet. Zal me worst wezen waar ze vandaan komen welke kleur en sexuele geaardheid ze hebben. Neuk die bal erin is het enige wat telt voor mij. Voor mij part komen ze van planeet Pluto. Lekker belangrijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:53
    Nee het criterium is dat je de bal inleverd bij een speler met hetzelfde shirt .
    En daar is Guiterez wel goed in .
    Ook vind ik hem veel rustiger dan Hendrix en ook gewoon veel beter .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:58
    Guti lijd nooit balverlies. Jorrit soms aan de lopende band. Plus Guti zoekt de oplossing altijd naar voren terwijl Jorrit meestal breed of terug speelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:39
    Ik zou Guti op de plek van Hendrix opstellen. Dat is meer zijn positie.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:01
    Ik verwacht van een trainer van PSV een bredere blik dan alleen de wedstrijd van deze week. Hij moet over een heel seizoen heen kunnen denken en misschien zelfs wel een horizon van twee seizoenen hebben.

    Rekening houden met de kans op blessures en schorsingen en zorgen dat anderen klaar staan om zonder kwaliteitsverlies die plekken op te vullen.
    Rekening houden met het vertrek van sterkhouders en jongens al klaarzetten als opvolger.

    Als Van Bommel daar deze week mee begint, zie ik dat niet als paniekvoetbal, maar als een verstandige stap die hij al veel eerder had moeten nemen.

    Van Bommel houdt nu al dik drie maanden vol dat Gutièrrez moet wennen aan het voetbal van PSV/in Nederland. Ik heb best moeite met de gedachte dat een 23-jarige professional daar drie maanden voor nodig heeft. Hij gaat het snelste wennen door wedstrijden te spelen. En met de wetenschap dat hij ook nog eens blind in staat is om Lozano goed in stelling te brengen, doet Van Bommel eigenlijk niet alleen Gutierrez tekort, maar ook zijn eigen team.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 16:15
    Ik vind het ook onzin dat van Bommel Guti niet opstelt. Lozano stond er ook meteen. Pereiro maakt ons geen kampioen, mocht hij morgen meedoen en hij maakt de winnende dan blijf ik bij mijn standpunt. Heb de afgelopen jaren genoeg gezien. Is hem niet en wordt hem niet.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2178
    donderdag 6 december 2018 om 18:33
    Uit zijn opmerking maak ik op dat dit team het meest geschikt is voor elke tegenstander. Dat vind ik nogal kortzichtig, of het moet zijn dat de rest van de selectie zwaar ondermaats is. een klein beetje roulatie is in mijn ogen niet verkeerd om spelers scherp en uitgerust te houden.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 20:06
    Zo zie ik het ook, spelers moeten wel kansen krijgen. Pereiro zal wel denken: ik speel toch wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:29
    In de spits posities zijn we redelijk goed bezet. Probleem zit hem op het middenveld en verdediging. Bommel heeft geen gied alternatief voor Pereiro. Guti is geen nr tien. Meer een nr 6 of op zijn best een nr 7 of 8. Dan zou Bommel i.p.v. met punt naar viren en dus nr 10 met punt naar achteren moeten spelen. Dan heb je Guti links op middenvekd vooruit geschoven en Rosario rechts op middenveld ook vooruit geschoven. Dan Hendrix de controleur. Dus het geheel met de punt naar achteren. Heb je het volgende probleem. Onze verdediging in niet dusdanig dat ze met 1 controleur uit de voeten kunnen. We hebben geen de Ligt in ons gelederen die het aankan. Kijk naar de vele tegen doelpunten bij PSV de alsgelopen seizoenen. Een type Timmy Simons op het middenveld als controleur kon in zijn eentje de verdediging vreselijk goed ontlasten. Nu hebben we er 2 Rosario/Hendrix die het werk van 1 (Timmy Simons) moeten doen. Bommel laat het team spelen naar hun mogelijkheden. Iedereen camoufleert de tekortkomingen (en dat zijn er veel) van de ander.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:32
    Een topploeg in Nederland volgens mij gewoon met een controleur moeten kunnen spelen.
    Desnoods tegen Ajax en Feyenoord met twee, maar kom op, jullie zijn op papier echt veel beter dan de meeste ploegen.
    Je hoeft Rosario ook niet direct de hele tijd naar voren te sturen.
    Bovendien zou je dan met Guti voor Pereiro nog een speler brengen die voor meer balans zorgt dan Pereiro.
    Ik zou denken dat dat moet kunnen.
    Viergever voor Isimat maakt je verdediging wel sterker.

    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:36
    Guti is geen nr 10. Dan moet je het systeem omgooien. Met ramselaar op 10 gaat ook niet werken. Die heeft totaal geen scorend vermogen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:50
    Guti Rosario
    Hendrix
    Zou volgens mij moeten kunnen.
    Zoveel creëert Pereiro ook weer niet volgens mij.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:53
    In welke formatie dan op het middenveld. Zo heb je 3 controleurs.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:57
    Hendrix achteraan en Rosario en Guti ervoor.
    Guti als meest vooruitgeschoven speler omdat hij de beste pass en trap heeft.
    Ik ken hem nog niet heel goed hoor, maar voetballend lijkt hij van jullie middenvelders het meeste rendement te hebben.
    En Angelino kan ook prima een bal trappen. Dus voor de dode spelmomenten heb je pereiro ook niet perse nodig
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:25
    Hendrix is niet geschikt om in zijn eentje in de punt naar achteren te spelen. Van een nr 6 word tegenwording meer verwacht dan alleen stofzuigen. Dat kon Guardado destijds wel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 16:28
    Dat vind ik nogal een uitspraak. Dus doordat hij voetballend niet zo sterk is moet er voor altijd iemand naast hem staan.
    Voor mij klinkt dat alsof Hendrix op dit niveau niks te zoeken heeft, want om op zijn positie te spelen heeft hij nog iemand nodig
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:32
    Mind you. Hendrix speelde zijn beste wedstrijden naast Guardado destijds. Is geen uitspraak van mij maar uit praktijk. Vorig jaar stond hij naast Ginkel, ook niet de minste. Net als Blind naast de ligt
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 16:35
    Dat geloof ik direct. Ik zou naast Guardado ook beter spelen dan alleen.
    Alleen heeft hij het wel alleen gedaan?
    Blind en De Ligt staan centraal achterin en dat lijkt me daarom een heel ander verhaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:57
    Maar goed. Het is leuk om met je te babbelen zonder dat we gelijk op onze achterste poten gaan staan. Zelden, maar dan ook zelden word hier een normaal gesprek gevoerd. Laat er 1 zijn pikkie zien dan wil de ander gelijk ook laten zien dat zijn pikkie groter is en voor je het weet trekt iedereen zijn pikkie eruit om te bewijzen dat hij groter geschapen is dan de ander. Zowel Ajax als PSV supporters. Om moe van te worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:59]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 15:58
    Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1296
    donderdag 6 december 2018 om 15:39
    Ihattaren is volgens mij een 10. Misschien de jeugd kansen geven?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:41
    Klopt. Die is er misschien wel om die reden bijgehaald. We zullen het zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:51
    Ja zoals tegen RKC ;)
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 14:59
    Wow, knap dat je deze reactie zo verzonnen kan krijgen;)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:18
    Ja wel he, vond het ook wel creatief
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    donderdag 6 december 2018 om 20:02
    Vooruit dan, krijg je een like. Geniet er van!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:40
    Thanks, jij dan ook eentje van mij
    Vind ik leuk
    De fries +984
    donderdag 6 december 2018 om 15:39
    Als topploeg rouleer je idd als het goed gaat. Daarna ben je iedereeen namelijk weer nodig ( eventuele blessures, vormverlies)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:40
    Hij moet godverdomme Guti erin zetten i.p.v. Hendrix of Pereiro. Die Guti is erg productief.
    Vind ik leuk
    jari11 +1084
    donderdag 6 december 2018 om 14:43
    Dat ziet iedereen ja behalve de heer van Bommel zelf. Ach hij traint elke dag met ze, dus hij zal het wel bij het juiste eind hebben?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:50
    Denk dat Guti het met zijn vrouw doet ofzo. Of hij moet nog “wennen”. Een van de 2
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:13
    Hé hé niet aan onze hendriks komen hè
    Vind ik leuk
    windforce11 +2399
    donderdag 6 december 2018 om 14:40
    We zitten in een proces..oh nee dat was ergens anders
    Vind ik leuk
    jari11 +1084
    donderdag 6 december 2018 om 14:42
    Haha klopt zelfde geneuzel.. die uitspraken van die trainers echt waar.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2399
    donderdag 6 december 2018 om 14:44
    Je moet ze gewoon geen vragen meer stellen. Doodzwijgen moet je ze. Altijd dezelfde zeikantwoorden.
    We doen onszelf tekort
    We moeten scherper zijn
    Dat doen we best goed
    Ze moeten het op het veld laten zien
    Dat moet beter
    Daar werken we keihard aan
    Dat heb ik ze ook gezegd
    Wij hebben een visie
    Dat moet de norm zijn
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +129
    donderdag 6 december 2018 om 14:47
    Ja echt he, niet alleen trainers maar iedereen die met voetbal te maken heeft. Ze hebben allemaal media training gehad en wijken daar niet van af, jammer.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1086
    donderdag 6 december 2018 om 15:16
    Ja is waar maar als je iets verkeerd zegt heb je zo een boete aan je broek hangen weer
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:06
    Ha ha. Die oneliner geneuzel van al die trainers.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    De fries +984
    donderdag 6 december 2018 om 15:41
    We stonden goed
    Vind ik leuk
    Berbr +2251
    donderdag 6 december 2018 om 14:59
    Logisch dat Perreiro er weer in staat.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:37
    Het probleem bij PSV is ook.. zoveel beter hebben ze ook niet op de bank zitten. Dus ik snap Bommel vast blijft houden aan dit elftal.
    Daarnaast Zou Het ook een beetje een paniekaanval zijn als je Door 1 nederlaag je elftal omgooit
    Vind ik leuk
    Leeuw +6199
    donderdag 6 december 2018 om 14:40
    Niet helemaal waar. Ik vind Trent Sainsburry and Guti beter dan bijvoorbeeld Swaab en Perreiro.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:42
    Sainsburry? Ik vind dat echt een enorm miskoop. Ookal vind Ik Schwaab ook niet zo een goede verdediger, hij is wel beter atm. En Gut valt over te praten.
    Voor de vleugels achterin hebben ze ook helemaal geen alternatives
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 14:45
    Je zou hem best een keer op kunnen stellen om te zorgen dat je spelers niet overbelast
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1296
    donderdag 6 december 2018 om 14:45
    Ze hebben Malen, Guti, dat nieuwe toptalent. Zo geweldig speelt PSV niet. Verloren van Feyenoord en kansloos uitgeschakeld in Europa. Van Bommel probeert echter helemaal niets te verbeteren, alsof het allemaal zo fantastisch gaat.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6199
    donderdag 6 december 2018 om 14:50
    Winnen van Ajax en verliezen van Feyenoord. Waar heb je het over dan? Alleen vanwege belasting van spelers zou hij ietsje moeten rouleren, maar dat gaat hij dus niet doen. PSV is verplicht om in eigen huis ook van Excelsior te winnen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:50]
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1296
    donderdag 6 december 2018 om 14:56
    Ik heb het over het feit dat Van Bommel niet probeert om het spel te verbeteren. Hij is oer conservatief, terwijl de resultaten uitwijzen dat het echt niet zo perfect gaat allemaal. Dan kun je tegen Excelsior toch wat accenten verleggen om te kijken of het dan misschien beter gaat lopen. Winnen doe je toch wel.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1973
    donderdag 6 december 2018 om 15:00
    Verliezen van Feyenoord is niet zo bijzonder voor PSV.
    Geen club in nederland waar ze vaker van verliezen
    Dit was nummertje 51 in totaal en de 7de in de afgelopen 9 edities in De Kuip.
    Hadden er best 8 kunnen zijn maar vorig seizoen heeft Feyenoord ze laten winnen (volgens de ajacieden)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:28
    Schwaab is toch prima voor de Eredivisie? Ik vind Sainsbury minder.
    Vind ik leuk
    3Bier +10706
    donderdag 6 december 2018 om 14:43
    Precies! Door het om te gooien geeft hij zelf aan dat het niet lekker loopt terwijl hij in alles probeert om rust uit te stralen.
    Aard van het beestje is echter anders. Die Bommel is natuurlijk helemaal niet rustig. Vraag dat maar aan de ''vierde mannen''.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6199
    donderdag 6 december 2018 om 14:38
    Met de standaard elf zou PSV "Vrij makkelijk" van Excelsior moeten kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:29
    Met een paar wissels ook wel.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33851
    donderdag 6 december 2018 om 14:38
    Laat je de 4de man wel een beetje met rust mark?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:45
    Guti en Romero erin.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5080
    donderdag 6 december 2018 om 14:49
    Guti zou altijd moeten spelen brengt iets extra's en kan alles op middenveld ..
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:57
    Ik zou ook Obispo aan het werk willen zien.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2596
    donderdag 6 december 2018 om 15:00
    Zul je nog lamg moeten wachten.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:04
    Ik zal eens kijken of ik Viergever kan aanrijden.
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +129
    donderdag 6 december 2018 om 14:45
    Pereiro eruit, zie je dan nog niet dat die al weken uit vorm is.
    Vind ik leuk
    Hyena +30562
    donderdag 6 december 2018 om 14:46
    'Gewoon hetzelfde doen als altijd'

    Markie gaat dus ook weer negentig minutenlang in de vierde man z'n kont knijpen..
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    donderdag 6 december 2018 om 14:47
    Gedurfd hoor Mark, tegen Excelsior 😒

    Markie en zijn slappe gelul begint me steeds meer tegen te staan.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1973
    donderdag 6 december 2018 om 14:48
    Wat dat aangaat is het jammer dat ze niet uit tegen een (plasticgras) club in vorm hoeven.
    Dan had je een echte test van Van Bommel gezien.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5080
    donderdag 6 december 2018 om 14:48
    En maar eigenwijs, verdomme. Perreiro heeft al jaren zijn kans al gehad heeft hooit nooit waar gemaakt is er altijd met zijn hoofd nooit bij de wedstrijd lui afwezig slapjanus eersteklas en Hendrix is geen speler van het niveau PSV.. Zijn koppigheid kan ons de kop kosten.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6199
    donderdag 6 december 2018 om 14:53
    Dat zit erin inderdaad. Mark doet alleen wat Mark goed vindt. Supporters kunnen alleen maar hopen dat het goed gaat. Hendrix lijkt inderdaad opgebrand en Perreiro is niet constant.
    Vind ik leuk
    Olfie +4737
    donderdag 6 december 2018 om 15:29
    Die vent scoort voor mn gevoel toch met regelmaat tegen Ajax.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5080
    donderdag 6 december 2018 om 15:32
    Een keertje goed spelen tegen Ajax kan mij gestolen worden. Daar teert hij op...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24187
    donderdag 6 december 2018 om 14:51
    Natuurlijk moet Van Bommel helemaal niks, in ieder geval niet van mij. Ze moeten gewoon rustig blijven, de wedstrijd tegen Feyenoord is voorbij, de volgende goede reeks wacht nu. Zoiets, zo’n benadering helpt nog het best.
    Vind ik leuk
    Broekie +536
    donderdag 6 december 2018 om 15:37
    Juist. Al dat geschreeuw bij 1 nederlaag is totaal onnodig. Veel negatieve tijd en als PSV kampioen wordt staan deze zelfde supporters weer te blèren.
    Vind ik leuk
    Harmmm +91
    donderdag 6 december 2018 om 14:56
    Jammer, had gehoopt op Guitierrez. Hendrix en Pereiro stellen al weken teleur. Cocu > van Bommel; Markje is iets te eigenwijs voor dit vak.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:06
    Hendricx al maanden uit vorm sinds die discussie dat hij eigenlijk bij oranje hoorde.

    Is sindsdien overal net te laat omdat hij verkeerd staat. Probeert op te vallen en daar gaat het fout, hij moet weer ontzichtbare gaan spelen zonder al die forse overtredingen. Die krijgt binnenkort rood en dan is het probleem opgelost en dan maar hopen dat het geen punten kost.

    Guti is veel beter dan Jorrit of Rosario.

    Pereiro je blijft hopen dat hij wekelijks uitblinkt maar ergens houdt het toch op.
    Blijft hij staan ivm de zekerheid ala van Ginkel bij penalty's?

    Ik zou Malen in de spits zetten en Luuk op 10 met jawel...ook een voetbaluitdrukking...met de punt naar voren.

    Mijn club hoeft nog maar 20 wedstrijden en staan bovenaan.
    Aanpassen aan de tegenstander niet meer doen en gewoon vol met 3,5 a 4 aanvallers gaan voetballen.

    Pereiro is over, graag met Isimat meegeven. Hendricx verhuren en Ramselaar behouden.

    Maar ja Mark ziet het anders...wat ik zelf ongelooflijk vind...

    ik hoop dat hij gelijk krijgt want anders is het seizoen ondanks 13 overwinningen voor de winterstop al compleet verloren want zo realistisch is het dan wel gezien het debacle tegen RKC.

    CL was het allemaal net niet maar die beker.... ik zei het op de avond nog...met een b team op te stellen kan je seizoen totaal verknallen als je niet bovenaan in de ED blijft staan.

    Maar goed vooralsnog ook met 9 man en Hendricx en Pereiro wordt het 6-0 tegen Excelsior.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    appeltje +1421
    donderdag 6 december 2018 om 15:46
    Waar ik me nog het meest om verbaas is dat PSV'ers er verbaasd over zijn dat Van Bommel zo doet. Zo is hij bijna altijd al als coach geweest. Zo ook dit seizoen. Nu loopt het allemaal wat stroever en dan schijnen de meeste het pas door te hebben.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    donderdag 6 december 2018 om 15:53
    Rosario wordt overgewaardeerd maar Hendriks staat er wel.
    Pereiro vermoord elk jaar Ajax in directe confrontaties.
    Malen drukt nog niet af.

    Ben wel met je eens dat ik Rosario zou wisselen voor Guti, omdat ik liefhebber ben van echte voetballers en 1 controleur is wel genoeg nationaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:46
    inderdaad ook een optie Rosario eruit.

    Vind hem inderdaad overgewaardeerd tov wat hij niet brengt & niet beslissend is.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    donderdag 6 december 2018 om 16:55
    Als je Pereiro en Guti ook wat verdedigend werk laat overnemen dan kan Rosario er uit.
    Misschien tactisch niet verantwoord, maar ik wil Guti zo graag elke week zien.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2596
    donderdag 6 december 2018 om 15:02
    Hé Mark, zijn dit de adviezen van je schoonvader? Ik hoop op Guti 90 minuten.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    donderdag 6 december 2018 om 15:55
    Marwijk was met Louis samen de 2 meest verdedigende coaches, die zou echt Guti niet opstellen.
    Vind ik leuk
    Wim59 +332
    donderdag 6 december 2018 om 15:03
    Lekker zo laten staan, het verval begint😌
    Vind ik leuk
    JoeyC +2849
    donderdag 6 december 2018 om 15:07
    Na de uitputtingsslag tegen Barca, heeft iedereen goed uitgerust tegen Feyenoord. Logisch dat ze alle 11 weer volledig fit zijn.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    donderdag 6 december 2018 om 15:08
    Perreiro moet gewoon spelen omdat ie waarschijnlijk deze winter nog verkocht moet worden... zijn zaakwaarnemer wil niet verlengen... dat is denk ik de enige reden waarom hij oa ook de strafschoppen moet nemen.. maar ons Ajacieden hoor je niet klagen hoor... vooral zo doorgaannnnnnn
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:12
    Het seizoen van helemaal niets is begonnen met een verlies tegen excelsior.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    donderdag 6 december 2018 om 15:19
    Hopelijk krijgt Guti een langere invalbeurt. En wellicht Romero ook wat minuten geven. Die twee dure aankopen moet toch langzaam aan meer gaan spelen
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    donderdag 6 december 2018 om 15:35
    Hij hoeft helemaal niet andere spelers starten; de start tegen Feijenoord was uitstekend.
    Vind ik leuk
    appeltje +1421
    donderdag 6 december 2018 om 15:42
    Kijk, dit bedoelde ik dus aan het begin van het seizoen. Denk niet dat Pereiro tegen Excelsior wel geweldig gaat spelen. Het zal niet zo slecht zijn als tegen Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    donderdag 6 december 2018 om 15:43
    Haha dank u Sinterklaasje. Ziet hij nu echt niet dat je tegen ongeveer elke tegenstander in Nederland met Guti kan spelen ipv Hendrix? Of haal die Pereiro eruit ..... voetballend komt Hendrix gewoon te kort in grote wedstrijden (behalve thuis tegen Ajax dit seizoen)
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    donderdag 6 december 2018 om 15:47
    Ruimt een hoop vuil werk op die Hendrikx.
    Ben wel met je eens dat ik ook Guti vaker wil zien.
    Haal dan Rosario eruit, controleurs horen bij de Spoorwegen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    donderdag 6 december 2018 om 15:45
    Heeft die Eindhovense journalist maar 1 vraag?
    Ga je wat veranderen Mark?
    Nee, ik houd vast aan mijn plan.
    Knap dat je dan nog een krant verkoopt met zulke vragen.

    Maar Mark mag het ook wel wat opleuken vind ik, vertel er iets omheen.
    Vind ik leuk
    Andre As +3052
    donderdag 6 december 2018 om 15:58
    Waarom verkoopt PSV de rest van de selectie niet?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3622
    donderdag 6 december 2018 om 16:18
    "Ik ben een trainer die altijd het elftal opstelt waarmee ik denk dat we kunnen winnen.”

    Cliché van Bommel in the house.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:23
    Hij hoeft niet persé iets te gaan veranderen. Maar hij moet wel uitzoeken hoe dat komt dat je voor zo veelste keer in de kuip overklas word door Feyenoord die 1 keer in 20 jaar kampioen word. Daar moet je mogelijk wel aan gaan veranderen . Kijken of verdedigen van PSV wel echt in orde is dat soort dingen moet hij bekijken
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:28
    Never change a losing team !!! 😉
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27414
    donderdag 6 december 2018 om 16:38
    Ik zou Guti weleens 90 minuten op de plek van Pereiro willen zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:59
    Nee waarom iedere speler heeft wel eens een mindere dag .
    Volgende week speelt hij misschien weer de sterren uit de hemel .
    Op de oude voet door gaan .
    Vind ik leuk
    ritje +299
    vrijdag 7 december 2018 om 07:41
    hallo Wat moet van Bommel halen uit het tweede elftal? Die hebben bewezen dat zij niet beter zijn! (RKC) Dus..... Hij moet hopen dat hij geen blessures krijgt. Want dan hebben ze in lampegat een groot probleem! hij haalt niet voor niets een 16 jarige bij zijn selectie? Zoveel vertrouwen heeft hij in zijn reserves! mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws