Vijf Ajacieden in Eredivisie Elftal van de Maand, twee PSV'ers en Groningers

    Vijf Ajacieden in Eredivisie Elftal van de Maand, twee PSV'ers en Groningers

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 16:25do 06-12-2018 om 16:25

    Net als in de maand oktober is Ajax in november hofleverancier van het Elftal van de Maand in de Eredivisie. PSV is met twee spelers vertegenwoordigd en ook zijn er spelers verkozen van FC Emmen, FC Groningen en Vitesse. 

    De spelers in het Elftal van de Maand worden geselecteerd op basis van individuele statistieken. Namens Ajax staan Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Nicolás Tagliafico, David Neres en Noussair Mazraoui in het team. Tagliafico werd zelfs Speler van de Maand en Mazraoui Talent van de Maand.

    Luuk de Jong en Steven Bergwijn houden de PSV-eer hoog in de maand november. Naast de PSV’ers en Ajacieden staan ook Caner Cavlan van FC Emmen, doelman Eduardo van Vitesse en Mimoun Mahi en Ritsu Doan van FC Groningen in het Elftal van de Maand, dat samengesteld wordt door de Eredivisie CV.

    Plaats een reactie

    Roffel1998 +1286
    donderdag 6 december 2018 om 16:27
    Alles lijkt me wel zeer terecht, maar die keeper kan je niet serieus nemen toch?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    donderdag 6 december 2018 om 16:29
    Wie is dat?
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1286
    donderdag 6 december 2018 om 16:30
    Keeper van Vitesse, denk dat je beter Onana als keeper van de maand kon zetten. Zo weinig tegendoelpunten
    Vind ik leuk
    Zekur +340
    donderdag 6 december 2018 om 16:55
    Onana krijgt ook zo goed als niks te doen op dit niveau, dan zou mijn schoonmoeder nog weinig doelpunten tegen krijgen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 16:56]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:21
    Ik zou voor Sergio Padt gaan als keeper van de maand😎
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    donderdag 6 december 2018 om 18:18
    Als hij bij ons had met onze verdediging dan had hij er ook meer om de oren gekregen. Maar ja een gemiddelde ajaxcied had het liefst elf man in het elftal van de maand gezien.
    Vind ik leuk
    poklane +5168
    donderdag 6 december 2018 om 16:43
    Die lul van Vitesse die er een minuut over doet om naar de hoek te duiken.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    donderdag 6 december 2018 om 18:20
    Ik zie geen Feyenoorder in het elftal, had guzubuyuk wel verwacht.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:38
    Eduardo is gewoon een geweldige keeper voor vitesse
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:45
    Je hebt gelijk, het hadden eigenlijk 11 Ajacieden moeten zijn
    Vind ik leuk
    VA1 +2027
    donderdag 6 december 2018 om 23:04
    Zou 'm met geen enkele andere eredivisie keeper willen ruilen knul
    Vind ik leuk
    Vak 129 +653
    donderdag 6 december 2018 om 16:28
    Kom er maar in Feyenoorders! Het is allemaal niet eerlijk! Beter een elftal over het hele seizoen. Boehoe!
    Vind ik leuk
    soplul +3442
    donderdag 6 december 2018 om 16:31
    Mocht je van mama niet buitenspelen?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:30
    Nee hij is te dom om zijn lego kasteel in elkaar te zetten , wat ie gisteren met sinterklaas heeft gekregen .
    Hij moet nu wachten totdat papa thuis is , en dan krijg je dit .
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3384
    donderdag 6 december 2018 om 16:33
    Je bent echt een aanwinst hier. Best lekker om te zien die pure frustatie en haat richting feyenoord 😂👍
    Vind ik leuk
    Sytz +3549
    donderdag 6 december 2018 om 16:44
    Haha jouw toegevoegde waarde ligt toch vrij dicht bij het nulpunt moet ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Kaar +1308
    donderdag 6 december 2018 om 17:02
    Word je daar nu echt blij van om alleen maar te provoceren? Als er een artikel is wat over Feyenoord gaat staat het schuim al in je bek en nu gaat het niet over Feyenoord en ook dan kan je het niet laten. Doe wat leuks met je leven joh. Gratis tip!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:14
    Het is gebaseerd op statistieken van opta, dus als je er niet in staat ben je terecht niet de beste van de maand. Toch maar eens wat meer correct overspelen enzo geeft weer extra pass completion en wie weet lukt het volgende maand wel.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    donderdag 6 december 2018 om 16:31
    Statistieken liegen niet
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:28
    Dat hangt ervan af wat je ermee doet. Als je een 100% passing percentage hebt met alleen maar balletjes breed en terug en je concludeert dat die speler beter is dan iemand met 90 % die altijd vooruit speelt, dan vind ik dat toch liegen!
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    donderdag 6 december 2018 om 19:51
    Nou, ik zag vandaag een statistiek dat de eredivisieploeg waarvan VVV het vaakst van heeft gewonnen Feyenoord is. Emmen zou voor alle ploegen de moeilijkste tegenstander zijn als je kijkt naar het aantal keren dat ze van een ploeg in de eredivisie gewonnen hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:32
    Opvallend.. opnieuw geen spelers van Twente. Oh wacht...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:33
    Ik vindt dat Ajax keeper Onana er ook bij hoort want hij keepte super goed deze maand althans vindt ik 😅
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:32
    Ja maar dit gaat om statistieken , dus dan zal Eduardo meer reddingen verricht hebben waarschijnlijk .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:33
    Ja oke dats waar inderdaad
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:35
    Haha een reservebank voor elftal van de maand. Waar slaat dat op?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:36
    Leuk elftal zo, lijkt me.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:48
    Sjonge jonge zeg wat een BULL SHIT elftal zeg
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6126
    donderdag 6 december 2018 om 17:00
    Niet meer dan logisch want Ajax is ondanks dat ze het doen met de handrem erop steeds beter gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Head-Butt +302
    donderdag 6 december 2018 om 17:02
    Ik mis Venema.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:03
    Mooi dat er een FC Emmen speler in staat, die handhaven zich.

    Keeper Vitesse vind ik slechter dan Unnerstall. Nee niet omdat hij van PSV is....
    Vind ik leuk
    VA1 +2027
    donderdag 6 december 2018 om 23:09
    Dat is jouw mening. Mijn mening is dat ik 'm met geen enkele andere eredivisie keeper zou willen ruilen. En de statistieken liegen niet. Je merkt wel aan hem dat hij wedstrijdritme mist maar ondanks dat altijd een dikke voldoende en het gaat met de week beter.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:07
    Niemand van nac?? Ongelooflijk na weer zo'n fantastische maand.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:20
    Iedereen geeft af op eduardo terwijl het gewoon een prima keeper is voor vitesse.
    Johan derksen roept maar wat ober hem terwijl ik zeker weet dat hij de meeste wedstrijden van vitesse niet eens in zijn geheel ziet en iedereen volgt.

    Hij heeft best eens een foutje maar houd er ook veel goed uit.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 17:21]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    donderdag 6 december 2018 om 18:21
    Heeft ook niet altijd de beste verdediging voor zich
    Vind ik leuk
    VA1 +2027
    donderdag 6 december 2018 om 23:15
    Voor dat hij naar Vitesse kwam had hij ook al een lange tijd geen serieuze wedstrijden gekeept. Dus hij had totaal geen wedstrijdritme en toch presteert ie prima.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5448
    donderdag 6 december 2018 om 17:28
    Die keeper had natuurlijk Unnerstall moeten zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 02:26
    Dat hebben we vanavond weer mogen aanschouwen😂 Meest overschatte keeper van de Eredivisie.

    Onana is de beste keeper van de Eredivisie, met Zoet als goede tweede.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:42
    Keeper, rechtsback ???
    Verder terecht !

    Heb het wel eens gekker gezien !
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:18
    sorry hoor maar de linksback van emmen links centraal zetten?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:19
    bijlow met die grote blunder nog als reserve keep op de bank? dan is dit toch niet serieus te nemen
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:32
    Kraak elkaar lekker af jongens. Volgens de statistieken is Eduardo gewoon de beste keeper van de maand. Kan hij ook niks aan doen. En voor Vitesse is het gewoon een prima keeper.
    Vind ik leuk
    VA1 +2027
    donderdag 6 december 2018 om 23:19
    Was natuurlijk niet voor niets reserve keeper bij Chelsea. Zou een prima keeper zijn voor elke eredivisie club.
    Vind ik leuk
    Renelas +212
    donderdag 6 december 2018 om 23:13
    Ongeveer hele Ajax defensie staat erin. Jammer dat Onana niet erbij zit.
    Vind ik leuk
    ritje +299
    vrijdag 7 december 2018 om 07:52
    hallo Als Onana vertrekt bij Ajax een probleem! Want ze denken niet bij Ajax aan een keeper! Maar Ajax moet een talentvolle keeper halen, ik zou gaan voor Scherpen van Emmen? jonge keeper lang, die kun je nog vormen! Waar vind je een keeper die nu al eredivisie speelt! EN..... bijna 2 meter is.Kan misschien een tweede van der SAR worden! mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws