De Jong kijkt naar Barcelona, Manchester City en Chelsea: 'Kun je zoveel leren'

De Jong kijkt naar Barcelona, Manchester City en Chelsea: 'Kun je zoveel leren'

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 21:20do 06-12-2018 om 21:20

Frenkie de Jong kijkt in het buitenland vooral naar technisch vaardige spelers die op dezelfde positie spelen als hij. Kijken naar Lionel Messi geeft de 21-jarige Ajacied een prikkel om zelf te gaan voetballen.

"Ik hou ervan om naar de grote spelers te kijken, de spelers die technisch goed zijn en het spel begrijpen", zegt De Jong (21) tegen The Guardian. "Ik kijk naar hoe ze bewegen."

"Er zijn er zoveel waar je naar kunt kijken, vooral de middenvelders. Je hebt de spelers van FC Barcelona, van Manchester City, Jorginho van Chelsea. Je kunt van zoveel spelers leren."

Messi is een voorbeeld voor De Jong. "Ik hou van zijn stijl. Hij verovert de bal snel terug, daarna spelen ze positiespel met zoveel combinaties. Als je dat ziet, wil je het veld op en voetballen met je vrienden of gewoon alleen. City en Barcelona zijn goede voorbeelden."

Lees ook: 'Misschien blijf ik nog een jaar bij Ajax, misschien vertrek ik'

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +18638
donderdag 6 december 2018 om 21:21
Frenkie gaat een grote worden. Club maakt niet uit.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 21:22
Ik heb toch liever dat hij groot wordt bij Ajax ;)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 21:24
Hij is 21.. die jongen is uitgegroeid. Met zijn 1.80 meter lengte zal hij het ermee moeten doen.
Vind ik leuk
1904088 +722
donderdag 6 december 2018 om 21:27
Ben je weer vervelend aan het doen nep Pool.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 21:32
Enige die nep is ben jij. Wees een keer een man, en ga op je main account. Inplaats van telkens op dit account op mij te reageren. De jaloezie die je hebt op mij slaat weer eens door.
Snap ik ook wel. Heb een leuke vriendin, goed leven en niets te klagen.

Laterrrrr, ouwe reus!
Vind ik leuk
1904088 +722
donderdag 6 december 2018 om 22:51
Dit is mijn enige account aspergesteker. En ik zou nog niet misschien met jou willen ruilen. Zeker nu niet in de winter op de koude akker.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:43
Hahaha jij snapt r duidelijk niets van
🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:06
Xavi simons

Komt uit eindelijk naast de jong te staan
Vind ik leuk
FcG4Ever +1208
donderdag 6 december 2018 om 21:48
Hij moet iig niet naar PSG gaan. Lekker bij Barca of City gaan spelen.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2504
donderdag 6 december 2018 om 21:28
Hand voor de mond weg beste voetballers en coaches als jullie praten.
Maakt het spelletje leuker en oprechter.

Neem voor 1 keer een voorbeeld aan de scheidsrechters in deze.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +18638
donderdag 6 december 2018 om 21:32
Frenkie zei tegen Matthijs:
Wedden dat Feyenoord wint van PSV?
Vind ik leuk
Voetbal@com +2504
donderdag 6 december 2018 om 21:36
ha ha inderdaad...

ik zat er flink naast met mijn 0-2 en unnerstall...mooie goal van van Persie en de goal van VVV was ook aardig.

VVV is toch wel 8% aan de bal geweest denk ik straks...

De traditionele top 3 is weer terug.

Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:08
Frenkie zei:

Hey mattie

We gaan ajax op de kaart zetten en volgend seizoen om grote namen hier heen halen
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 22:05
Gewoon nuchter blijven
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 22:06]
Vind ik leuk
Romarioo +635
donderdag 6 december 2018 om 22:14
Je kunt ook naar PSV kijken leer je ook veel😉
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
donderdag 6 december 2018 om 22:19
Ja, die Hendriks van jullie is een topper.
Vind ik leuk
Romarioo +635
donderdag 6 december 2018 om 22:20
Hahahah
Nee Rosario en binnenkort Gutierrez 😉
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
donderdag 6 december 2018 om 22:24
Ik vind Guti wel een aardige speler, maar ik denk dat Frenkie de lat wat hoger legt.
Vind ik leuk
SvL +394
donderdag 6 december 2018 om 22:35
Hahaha vooral Messi die maar 200 meter per wedstrijd loopt.
Vind ik leuk
timo45 +457
donderdag 6 december 2018 om 23:37
Zouden jullie niet eens de site naam veranderen in: Www.frenkieprimeur.nl ?
Vind ik leuk
Arie1976 +739
vrijdag 7 december 2018 om 09:26
Frenkie is al 21...
Toen had Messi er al 200 wedstrijden op zitten..
Appels met peren vergelijken, die man speelt al 15 jaar in de absolute top..
Frenkie eerste seizoen als basisspeler bij ajax in de eredivisie..
Hopelijk kan die alles waamaken.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:55
Als die nieuws klopt over Psg. 75 miljoen is echt een hoofdprijs. Hij heeft nog een beetje ervaring nodig ,maar als ajax zijnde zou ik hem weg doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws