'Misschien blijf ik nog een jaar bij Ajax, misschien vertrek ik'

'Misschien blijf ik nog een jaar bij Ajax, misschien vertrek ik'

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 19:15do 06-12-2018 om 19:15

The Guardian reisde naar Nederland af voor een interview met Frenkie de Jong. In gesprek met de Engelse kwaliteitskrant vertelt de 21-jarige Ajacied dat een transfer aan het einde van het seizoen geen uitgemaakte zaak is. De gehele Europese top zit achter hem aan.

"Het is lastig om te zeggen wat er gaat gebeuren", vertelt De Jong. "Ik wil dit seizoen afmaken bij Ajax. Daarna zien we het wel. Misschien blijf ik nog een jaar, misschien vertrek ik. Ik weet het niet zeker."

De Jong moet lachen om alle transfergeruchten. FC Barcelona, Manchester City, Paris Saint-Germain, Bayern München: meerdere keren per week worden ze aan de Ajacied gelinkt. "Ik besteed er geen aandacht aan", zegt hij. "Ik hoor de verhalen, maar wil het seizoen hier gewoon goed afmaken."

De Jong wordt vergeleken met Johan Cruijff, maar zelf vindt hij dat niet logisch. "Ik voel me vereerd, maar denk niet dat je ons kunt vergelijken. Hij was zoveel beter dan ik en had zoveel kwaliteit. Dat niveau zal ik nooit bereiken. Ik wil mezelf niet met Cruijff vergelijken. De mensen die dat wel doen willen dat ook niet, ze zien alleen gelijkenissen, maar niet dezelfde kwaliteiten. Ik kijk naar zijn videos: de manier waarop hij bewoog met de bal, hoe hij het spel zag.."

Plaats een reactie

RenW +5711
donderdag 6 december 2018 om 19:20
:-)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:22
Gelukkig eindelijk weer iets over Frenkie de Jong,

tijd niks van gehoord........
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15313
donderdag 6 december 2018 om 19:33
Gelukkig, eindelijk weer eens een echte originele reactie onder een topic van Frenkie de Jong.

Tijd niet gezien.......

Vind ik leuk
Budazonen +475
donderdag 6 december 2018 om 19:23
Gewoon nuchter. Zou mooi zijn als ie nog een jaar blijft. Maar ik geloof er niks van
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:24
Dan heb ik nog een tip voor je Frenkie, blijf nog maar een jaartje.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:25
Eerst een baas worden bij Ajax daarna als een baas naar Barcelona.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7188
donderdag 6 december 2018 om 19:25
Edit VP :onnodige reactie
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:44]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:26
21 jaar en het verstand van een volwassen man!!!!
Klasse hoor #frenkiedejong
Vind ik leuk
Mosquito +22328
donderdag 6 december 2018 om 19:30
Met 21 jaar ben je ook een volwassen man.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15313
donderdag 6 december 2018 om 19:34
Maar heb je dan ook het verstand van een volwassen man? ;-p
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:27
Nou vergelijken met Johan Cruijfff... ??? mocht die willen
Vind ik leuk
companen +2355
donderdag 6 december 2018 om 20:50
Jongens en meisjes onder ons weten niet goed hoe gaat Cruijff was ik ben blij dat ik hem live heb zien voetballen, eerlijk dat niveau en leiderschap heeft hij nog bij lange na niet.
Vind ik leuk
Jozef +45117
donderdag 6 december 2018 om 22:29
Die vergelijking is gewoon niet eerlijk. Er zijn momenten dat ik aan mijn jeugdheld Cruijffie moet denken, dat wel, maar meer niet.

Wel kan ik enorm genieten van het spel van Frenkie.
Vind ik leuk
semi1946 +399
donderdag 6 december 2018 om 19:27
Hehe eindelijk nieuws over Frenkie ,lang niets van vernomen !



Vind ik leuk
Garrincha +221
donderdag 6 december 2018 om 19:32
Als Immers maar blijft
Vind ik leuk
JanTa48 +9358
donderdag 6 december 2018 om 19:33
Nog 2 jaar bij Ajax om verder te leren en dan pas die hele grote stap maken.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15313
donderdag 6 december 2018 om 19:35
De afbeelding brengt je in de war, denk je dat het over Immers gaat, maar dan blijkt het over Frenkie te gaan.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:36
Misschien eet ik morgen macaroni. Misschien niet, kan ook boerenkool zijn. Net zo'n nietszeggend nieuws.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 20:45
Idd extreem non nieuws.
Vind ik leuk
Koenbres +2130
donderdag 6 december 2018 om 19:38
Het lijkt een heel bescheiden jongen en hij denkt overal goed over na volgens mij. Ik vraag me of of the Guardian blij is dat ze dit interview hebben kunnen afnemen, deze antwoorden hadden we denk ik allemaal wel kunnen bedenken. Het is wel fijn dat we nu weten hoe hij erover denkt dus dan kan VP hiermee stoppen.
Vind ik leuk
Muscles +2083
donderdag 6 december 2018 om 19:48
De Jong is intelligent en slim dus IQ en EQ, de perfecte combinatie voor succes
Vind ik leuk
Arvin +7825
donderdag 6 december 2018 om 20:06
EQ (emotioneel Quotiėnt) is sociale vaardigheden. Heeft niks met slim zijn te maken.
Vind ik leuk
Muscles +2083
donderdag 6 december 2018 om 22:27
Ik denk niet in sjablonen en definities. Heb dan ook groot EQ 😂😎
Vind ik leuk
Emnu +8275
donderdag 6 december 2018 om 22:39
Dat is alleen maar waar als je slim (en intelligent) uitsluitend op t cognitieve oordeelt.
Je kan evenzo sociale vaardigheden als intelligent danwel slim benoemen.
N slimme of intelligente voetballer wordt doorgaans ook niet noodzakelijk iemand met n hoog IQ mee bedoeld.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 22:40]
Vind ik leuk
Arvin +7825
donderdag 6 december 2018 om 22:44
Haha de definitie van EQ staat toch gewoon vast? Die veranderd niet opeens als het over voetbal gaat.

Dat je sociale vaardigheden ook als intelligentie kunt zien ben ik helemaal met je eens, maar de definitie van EQ is nou eenmaal anders dan muscles beschrijft.
Vind ik leuk
Emnu +8275
donderdag 6 december 2018 om 22:51
Als je leest dat intelligentie aan IQ en slimmmigheid aan EQ, imdat dat zo geordend staat wel.

Ik vind t n uitspraak die ambigu is en kan daarom niet zeggen dat t fout is.
Wel dat t opening laat voor deze discussie.

Voetbal voegde ik toe om te duiden dat er, naast IQ en EQ, vele anderen vormen van intilgentie denkbaar zijn.
Vind ik leuk
Smithsonian +45157
donderdag 6 december 2018 om 19:49
Slimme jongen.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2318
donderdag 6 december 2018 om 19:52
Net als matthijs, echte hollandse nuchtere gasten
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 6 december 2018 om 19:56
Als Feyenoorder hoop ik dat hij gaat:-)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 20:46
Het spijt me te moeten zeggen, maar er staat bij Ajax vanzelfsprekend een nieuwe Frenkie op.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 6 december 2018 om 20:48
Nee niet zo 1 als hij voorlopig denk/hoop ik:-)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 20:50
De Jong is uitzonderlijk, maar laten we niet doen alsof hij onvervangbaar is. Maar idd, niet zo 1.
Vind ik leuk
Mari +13288
donderdag 6 december 2018 om 19:58
Goed dat je dat beseft.
Nu de "kenners" nog
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 20:00
"Misschien" en "als" heb je niets aan in de voetbalwereld
Vind ik leuk
Bijgoochem +1657
donderdag 6 december 2018 om 20:11
Zo Frenkie is weer 10 miljoen waard.

Tenminste, als we veel mensen moeten geloven, dat komt namelijk allemaal door die journalisten. Eigenlijk behoren al die journalisten wat te verdienen aan de transfer van Frenkie...

Leuk interview van een begenadigd voetballer maar vooral een nuchtere en bescheiden Nederlandse jongen. Frenkie weet precies wij hij wil. Slim, dat merk je aan alles. Het zou mij niet verbazen als hij nog een jaar blijft. Mijn zegen heeft hij in ieder geval.
Vind ik leuk
Harrie82 +4377
donderdag 6 december 2018 om 20:51
Beter blijft hij nog een seizoen. Alleen de Ligt weg en frenkie jaar erna. Aan zijn fysiek werken, zodat hij sterker richting het buitenland gaat en 2 volledige seizoenen in de benen als basisspeler in Ajax 1.
Vind ik leuk
tremere +728
donderdag 6 december 2018 om 20:55
Shit, gezien de foto dacht ik dat het om Lex Immers zou gaan :(
Vind ik leuk
bennings +360
donderdag 6 december 2018 om 21:15
Ha ha Lex naar Barcelona zou toch fantastisch zijn ,misschien gaat hij wel maar dan wel op citytrip
Vind ik leuk
Nbl +819
donderdag 6 december 2018 om 21:10
Die wordt gewoon weg gekocht . Geen twijfel over mogelijk staat wel elke dag een artikel over op het web nu weten we het wel .
Vind ik leuk
bennings +360
donderdag 6 december 2018 om 21:13
Cruyff is toch echt van een andere planeet hoor ,maar over 10 jaar kun je pas echt zeggen wat voor niveau hij heeft .
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 21:18
Waarom berichten altijd dubbel plaatsen kom eens met wat nieuws of zo
Vind ik leuk
Bocajuun +891
donderdag 6 december 2018 om 21:47
Mischien mischien
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:20
de Jong lult maar wat alleen komt er geen zinnig woord uit.
"misschien vertrek ik, misschien blijf ik wel, weet het niet zeker.
zeg dan niks. wel net zo'n onnavolgbare uitspraken als Cruijff. dat dan weer wel.
Vind ik leuk
ritje +787
vrijdag 7 december 2018 om 07:34
hallo het vergelijken met cruyff slaat nergens op! hij maakt te weinig doelpunten! Als hij meer doelpunten zou maken? dan kun je hem met Cruyff vergelijken. mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws