'Misschien blijf ik nog een jaar bij Ajax, misschien vertrek ik'

    'Misschien blijf ik nog een jaar bij Ajax, misschien vertrek ik'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 19:15do 06-12-2018 om 19:15

    The Guardian reisde naar Nederland af voor een interview met Frenkie de Jong. In gesprek met de Engelse kwaliteitskrant vertelt de 21-jarige Ajacied dat een transfer aan het einde van het seizoen geen uitgemaakte zaak is. De gehele Europese top zit achter hem aan.

    "Het is lastig om te zeggen wat er gaat gebeuren", vertelt De Jong. "Ik wil dit seizoen afmaken bij Ajax. Daarna zien we het wel. Misschien blijf ik nog een jaar, misschien vertrek ik. Ik weet het niet zeker."

    De Jong moet lachen om alle transfergeruchten. FC Barcelona, Manchester City, Paris Saint-Germain, Bayern München: meerdere keren per week worden ze aan de Ajacied gelinkt. "Ik besteed er geen aandacht aan", zegt hij. "Ik hoor de verhalen, maar wil het seizoen hier gewoon goed afmaken."

    De Jong wordt vergeleken met Johan Cruijff, maar zelf vindt hij dat niet logisch. "Ik voel me vereerd, maar denk niet dat je ons kunt vergelijken. Hij was zoveel beter dan ik en had zoveel kwaliteit. Dat niveau zal ik nooit bereiken. Ik wil mezelf niet met Cruijff vergelijken. De mensen die dat wel doen willen dat ook niet, ze zien alleen gelijkenissen, maar niet dezelfde kwaliteiten. Ik kijk naar zijn videos: de manier waarop hij bewoog met de bal, hoe hij het spel zag.."

    Plaats een reactie

    onbemind +377
    donderdag 6 december 2018 om 19:20
    de Jong praat heel verstandig en realistisch.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:23
    Bescheidenheid siert hem.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30164
    donderdag 6 december 2018 om 19:32
    Bescheidenheid daar staan Ajacieden om bekend, daar kan de rest van Nederland wel eens een voorbeeld aan gaan nemen :)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17173
    donderdag 6 december 2018 om 19:36
    Proest!
    Vind ik leuk
    Niels92 +30164
    donderdag 6 december 2018 om 19:39
    :)
    Vind ik leuk
    Entombed +1209
    donderdag 6 december 2018 om 19:42
    Meer anderhalve liter water die spontaan uit mijn neus gutst van verbazing. Proesten is de understatement van het jaar.

    Overigens vind ik dat wel het mooie aan de Ligt en de Jong. Zij kennen hun plek aan het begin van hun carrière. Ja, natuurlijk horen en - misschien - weten ze dat ze veel potentie hebben. Maar ze moeten het nog maar even waarmaken. Dat besef siert hen.

    En dat van een PSVer. Daar kunnen andere Ajacieden wat van leren.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10171
    donderdag 6 december 2018 om 22:15
    Ik zou toch maar even de huisarts raadplegen als ik jou was.
    Vind ik leuk
    Entombed +1209
    vrijdag 7 december 2018 om 08:45
    Dat was ik ook al van plan... Deed echt pijn man. Mijn verkoudheid is wel weg.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:37
    Ajax en bescheidenheid🤨 dat gaat niet samen
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:42
    Wat heeft PSV afgelopen weekend eigenlijk ook alweer gedaan?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:45
    Van alles....geslapen, gelachen, gewandeld. Noem het maar op
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:45
    PereiroOut! en jullie trainer dat gaat niet samen!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:48
    Hoe kom je daarbij? Ik ben het altijd eens met Van Bommel. Zeker over de nmmr 10 positie😉
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:04
    Ook heel bescheiden die van Bommel. En ook vooral trots na iedere wedstrijd!! :))
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:27
    😂😂
    Vind ik leuk
    Sluisje +816
    donderdag 6 december 2018 om 21:22
    Nou, bescheidenheid en PSV gaat ook niet echt samen.....
    Klagen over Ajax, maar de arrogantie van PSV is pas echt om van te kotsen 🤮
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10171
    donderdag 6 december 2018 om 22:17
    Onzin, waarom zou je altijd bescheiden moeten zijn, waar staat die wet geschreven ?
    Jezelf altijd een beetje neerhalen vinden veel nederlanders zo belangrijk, de calvinistische inslag vermoed ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:38
    Mooi gesproken Niels !
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:43
    Ja maar het is wel een open deur die ingetrapt wordt .
    Misschien blijf ik , misschien niet .
    Een andere mogelijkheid is er ook niet .
    Behalve dood gaan .....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:28
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 21:34]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 03:01
    Een andere mogelijkheid is er wel degelijk. Hij kan ook zeker weggaan of zeker blijven...
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3388
    donderdag 6 december 2018 om 19:45
    Hoop Ajacieden zouden een voorbeeld aan jouw bescheidenheid kunnen nemen :)
    Vind ik leuk
    Niels92 +30164
    donderdag 6 december 2018 om 19:50
    Helemaal eens Mike, je had het niet beter kunnen zeggen :)
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 19:57
    Haha zelfspot is altijd leuk:-)
    Vind ik leuk
    Always PSV +12501
    donderdag 6 december 2018 om 20:11
    Tuuuurlijk Niels!
    Hij is echt slim, "ik blijf nog een jaar of ik vertrek". Tja, is er nog iets anders mogelijk dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:19
    Dat zei ik ook al .
    De enige andere optie is dood gaan .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:07
    Door bv. je in een leeuwenkuil te flikkeren.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:44
    Open deur van ‘s werelds grootste talent en die er ooit zal zijn.
    Vind ik leuk
    Kaar +1216
    vrijdag 7 december 2018 om 09:34
    Haha ik weet zeker dat je het cynisch bedoelt Niels :) Maar eerlijk is eerlijk, Frenkie is (nog) niet besmet met het virus, hopelijk blijft dat zo. Leuk ventje!
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1590
    donderdag 6 december 2018 om 20:33
    Zo siert als een vos
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    fier&koen +827
    donderdag 6 december 2018 om 21:51
    Yep evenals de Ligt een verademing om aan te horen. Zo jong nog maar zit op beide een goeie kop.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:42
    Als dat hier nou ook ééns zou gebeuren
    Vind ik leuk
    RenW +511
    donderdag 6 december 2018 om 19:20
    :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:20
    Laat je niet gek maken Frenkie .
    Zal beter voor je zijn als het komt en jij bepaalt zelf wanneer .
    Vind ik leuk
    Castromann +7841
    donderdag 6 december 2018 om 19:29
    Al zou een stapje hoger wel "tijd" worden.
    Hij is al 21 jr.
    De meeste toptalenten spelen dan al bij een club in een topcompetitie ipv mickey Mouse league.
    De Jong kan hier weinig meer bij leren idem voor de Ligt .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:43
    Inderdaad hier kunnen ze niks meer leren de mannen in de ED lopen hem alleen maar in de weg
    Vind ik leuk
    Pec010 +2184
    donderdag 6 december 2018 om 19:43
    Als je de Ligt op zn 21 nog bij Ajax speelt wordt het tijd om te gaan. De jong is pas 1 seizoen echt doorgebroken, gaat niet om leeftijd maar om opgedane ervaring.
    Vind ik leuk
    Kinkladze +76
    donderdag 6 december 2018 om 21:02
    Goh, Mickey Mouse league en toch 8e finale CL..
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:43
    * ons aller frenkie
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:22
    Gelukkig eindelijk weer iets over Frenkie de Jong,

    tijd niks van gehoord........
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13835
    donderdag 6 december 2018 om 19:33
    Gelukkig, eindelijk weer eens een echte originele reactie onder een topic van Frenkie de Jong.

    Tijd niet gezien.......

    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:44
    Tsja over PSVérs valt nu eenmaal niks zinnigs te melden logisch
    Vind ik leuk
    Snoun +11
    donderdag 6 december 2018 om 21:21
    Tuurlijk wel. Dat ze slecht speelden tegen Feyenoord misschien?
    Vind ik leuk
    Budazonen +409
    donderdag 6 december 2018 om 19:23
    Gewoon nuchter. Zou mooi zijn als ie nog een jaar blijft. Maar ik geloof er niks van
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:24
    Dan heb ik nog een tip voor je Frenkie, blijf nog maar een jaartje.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:25
    Eerst een baas worden bij Ajax daarna als een baas naar Barcelona.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6068
    donderdag 6 december 2018 om 19:25
    Edit VP :onnodige reactie
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:26
    21 jaar en het verstand van een volwassen man!!!!
    Klasse hoor #frenkiedejong
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:30
    Met 21 jaar ben je ook een volwassen man.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13835
    donderdag 6 december 2018 om 19:34
    Maar heb je dan ook het verstand van een volwassen man? ;-p
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:27
    Nou vergelijken met Johan Cruijfff... ??? mocht die willen
    Vind ik leuk
    companen +1400
    donderdag 6 december 2018 om 20:50
    Jongens en meisjes onder ons weten niet goed hoe gaat Cruijff was ik ben blij dat ik hem live heb zien voetballen, eerlijk dat niveau en leiderschap heeft hij nog bij lange na niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    donderdag 6 december 2018 om 22:29
    Die vergelijking is gewoon niet eerlijk. Er zijn momenten dat ik aan mijn jeugdheld Cruijffie moet denken, dat wel, maar meer niet.

    Wel kan ik enorm genieten van het spel van Frenkie.
    Vind ik leuk
    semi1946 +207
    donderdag 6 december 2018 om 19:27
    Hehe eindelijk nieuws over Frenkie ,lang niets van vernomen !



    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:30
    Frenkie, zo vrolijk en vriendelijk altijd, ik denk dat hij Derksen en NL nog eens gaat verrassen. Dat zou toch prachtig zijn voor het voetbal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    Garrincha +225
    donderdag 6 december 2018 om 19:32
    Als Immers maar blijft
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6110
    donderdag 6 december 2018 om 19:33
    Nog 2 jaar bij Ajax om verder te leren en dan pas die hele grote stap maken.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13835
    donderdag 6 december 2018 om 19:35
    De afbeelding brengt je in de war, denk je dat het over Immers gaat, maar dan blijkt het over Frenkie te gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:36
    Misschien eet ik morgen macaroni. Misschien niet, kan ook boerenkool zijn. Net zo'n nietszeggend nieuws.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:45
    Idd extreem non nieuws.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1069
    donderdag 6 december 2018 om 19:38
    Het lijkt een heel bescheiden jongen en hij denkt overal goed over na volgens mij. Ik vraag me of of the Guardian blij is dat ze dit interview hebben kunnen afnemen, deze antwoorden hadden we denk ik allemaal wel kunnen bedenken. Het is wel fijn dat we nu weten hoe hij erover denkt dus dan kan VP hiermee stoppen.
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    donderdag 6 december 2018 om 19:48
    De Jong is intelligent en slim dus IQ en EQ, de perfecte combinatie voor succes
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    donderdag 6 december 2018 om 20:06
    EQ (emotioneel Quotiėnt) is sociale vaardigheden. Heeft niks met slim zijn te maken.
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    donderdag 6 december 2018 om 22:27
    Ik denk niet in sjablonen en definities. Heb dan ook groot EQ 😂😎
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    donderdag 6 december 2018 om 22:39
    Dat is alleen maar waar als je slim (en intelligent) uitsluitend op t cognitieve oordeelt.
    Je kan evenzo sociale vaardigheden als intelligent danwel slim benoemen.
    N slimme of intelligente voetballer wordt doorgaans ook niet noodzakelijk iemand met n hoog IQ mee bedoeld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    donderdag 6 december 2018 om 22:44
    Haha de definitie van EQ staat toch gewoon vast? Die veranderd niet opeens als het over voetbal gaat.

    Dat je sociale vaardigheden ook als intelligentie kunt zien ben ik helemaal met je eens, maar de definitie van EQ is nou eenmaal anders dan muscles beschrijft.
    Vind ik leuk
    Emnu +4755
    donderdag 6 december 2018 om 22:51
    Als je leest dat intelligentie aan IQ en slimmmigheid aan EQ, imdat dat zo geordend staat wel.

    Ik vind t n uitspraak die ambigu is en kan daarom niet zeggen dat t fout is.
    Wel dat t opening laat voor deze discussie.

    Voetbal voegde ik toe om te duiden dat er, naast IQ en EQ, vele anderen vormen van intilgentie denkbaar zijn.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 19:49
    Slimme jongen.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    donderdag 6 december 2018 om 19:52
    Net als matthijs, echte hollandse nuchtere gasten
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 19:56
    Als Feyenoorder hoop ik dat hij gaat:-)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:46
    Het spijt me te moeten zeggen, maar er staat bij Ajax vanzelfsprekend een nieuwe Frenkie op.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 20:48
    Nee niet zo 1 als hij voorlopig denk/hoop ik:-)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:50
    De Jong is uitzonderlijk, maar laten we niet doen alsof hij onvervangbaar is. Maar idd, niet zo 1.
    Vind ik leuk
    Mari +10099
    donderdag 6 december 2018 om 19:58
    Goed dat je dat beseft.
    Nu de "kenners" nog
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:00
    "Misschien" en "als" heb je niets aan in de voetbalwereld
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +902
    donderdag 6 december 2018 om 20:11
    Zo Frenkie is weer 10 miljoen waard.

    Tenminste, als we veel mensen moeten geloven, dat komt namelijk allemaal door die journalisten. Eigenlijk behoren al die journalisten wat te verdienen aan de transfer van Frenkie...

    Leuk interview van een begenadigd voetballer maar vooral een nuchtere en bescheiden Nederlandse jongen. Frenkie weet precies wij hij wil. Slim, dat merk je aan alles. Het zou mij niet verbazen als hij nog een jaar blijft. Mijn zegen heeft hij in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    donderdag 6 december 2018 om 20:51
    Beter blijft hij nog een seizoen. Alleen de Ligt weg en frenkie jaar erna. Aan zijn fysiek werken, zodat hij sterker richting het buitenland gaat en 2 volledige seizoenen in de benen als basisspeler in Ajax 1.
    Vind ik leuk
    tremere +720
    donderdag 6 december 2018 om 20:55
    Shit, gezien de foto dacht ik dat het om Lex Immers zou gaan :(
    Vind ik leuk
    bennings +319
    donderdag 6 december 2018 om 21:15
    Ha ha Lex naar Barcelona zou toch fantastisch zijn ,misschien gaat hij wel maar dan wel op citytrip
    Vind ik leuk
    Nbl +630
    donderdag 6 december 2018 om 21:10
    Die wordt gewoon weg gekocht . Geen twijfel over mogelijk staat wel elke dag een artikel over op het web nu weten we het wel .
    Vind ik leuk
    bennings +319
    donderdag 6 december 2018 om 21:13
    Cruyff is toch echt van een andere planeet hoor ,maar over 10 jaar kun je pas echt zeggen wat voor niveau hij heeft .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:18
    Waarom berichten altijd dubbel plaatsen kom eens met wat nieuws of zo
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    donderdag 6 december 2018 om 21:47
    Mischien mischien
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2067
    donderdag 6 december 2018 om 23:50
    Ja en misschien wordt hij kampioen en misschien niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:20
    de Jong lult maar wat alleen komt er geen zinnig woord uit.
    "misschien vertrek ik, misschien blijf ik wel, weet het niet zeker.
    zeg dan niks. wel net zo'n onnavolgbare uitspraken als Cruijff. dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    ritje +292
    vrijdag 7 december 2018 om 07:34
    hallo het vergelijken met cruyff slaat nergens op! hij maakt te weinig doelpunten! Als hij meer doelpunten zou maken? dan kun je hem met Cruyff vergelijken. mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws