Concurrentiestrijd bij Ajax: 'IJzersterk blok, gaat Ten Hag niet aan sleutelen'

Concurrentiestrijd bij Ajax: 'IJzersterk blok, gaat Ten Hag niet aan sleutelen'

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 23:36do 06-12-2018 om 23:36

Het is zeker niet uitgesloten dat Ajax zich gaat roeren op de winterse transfermarkt. De kans dat spelers uit de kern vertrekken is daarentegen nihil, stelt Voetbal International-clubwatcher Freek Jansen, daarmee verwijzend naar de uitspraken van directeur Edwin van der Sar.

"Dat willen die spelers zelf ook absoluut niet", reageert Jansen op de website van zijn werkgever. "Andersom verwacht ik wel dat Ajax zich misschien wel wat gaat roeren op de markt. Ik zou niet raar opkijken als ze komende winter in Zuid-Amerika opnieuw een speler gaan halen. Dan heeft die een half jaar de tijd om aan te passen."

De opties nemen sowieso toe voor trainer Erik ten Hag nu ook Daley Sinkgraven weer fit aan het worden is. "Toen hij geblesseerd raakte was hij linksback nummer één, Dijks was nummer twee", zegt Jansen. Ajax beschikt nu echter over Nicolas Tagliafico. "Dat is natuurlijk een geweldige aankoop geweest. Een schot in de roos. Daar gaat Sinkgraven geen concurrentiestrijd mee aan. Hij moet zich richten op het middenveld en hopen dat hij daar de kans krijgt als daar een plekje vrijkomt."

Ook op het middenveld is de concurrentie fors. Zeker nu Hakim Ziyech en Lasse Schöne terugkeren. "De verwachting is dat ze allebei kunnen spelen tegen PEC Zwolle", laat Jansen weten. De clubwatcher ziet bovendien dat twee plekken al vergeven zijn. "Het blok met Schöne en De Jong voor de verdediging is ijzersterk. Daar gaat Ten Hag niet snel aan sleutelen."

Plaats een reactie

donderdag 6 december 2018 om 23:40
Ik zou nog wel een sterke en goede verdediger kopen. Zodat het overal goed bezet is. Magallan halen. Toeslaan!

Voor de rest ook voorbereid zijn voor spelers die misschien in de winterstop al weggaan. (Zie Ik niet gebeuren though)
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 23:41]
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
donderdag 6 december 2018 om 23:41
Waarom is Magallan nog niet door de "rest van Europa" opgehaald? Clubliefde?
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:43
Ja, hij wilt graag met eigen ogen clubjes als Feyenoord en PSV verslaan. 😙
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
donderdag 6 december 2018 om 23:44
Ik dacht al: dat moet echt de enige reden zijn. Anders was-ie natuurlijk allang weggekaapt door die vele andere clubs ;-)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:45
Ik heb gelezen dat hij uit alle clubs van wereld, 2 de mooiste vindt. Het gaat hier om Ajax en Lechia Gdańsk.

We zullen zien. Met het mooie Lechia Gdańsk kan je de CL winnen volgend jaar.🙃
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 23:49]
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
donderdag 6 december 2018 om 23:51
Dat zou ik best gers vinden. Dan ga ik een borreltje drinken. Of twee.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:08
Jammer maar de CL gaat de komende 5 jaar naar Amsterdam volgens vele hier .
Vind ik leuk
Bijgoochem +1575
donderdag 6 december 2018 om 23:50
"Anders was-ie natuurlijk allang weggekaapt door die vele andere clubs"

Of andere clubs liggen te slapen en zien het talent niet. Voorbeelden genoeg.
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
donderdag 6 december 2018 om 23:53
Klopt. Voor een 25-jarige speler van een topclub uit Argentinië (equivalent van de top uit Europa)...


Neuh, ik vraag het me oprecht af of-ie veel beter is dan Veltman of Wöber.
Vind ik leuk
#Keizerout +42487
donderdag 6 december 2018 om 23:59
Tagliafico was ook 25 toen hij kwam en is een jaar later aanvoerder van Argentinië.
Als je naar Magellans carrière kijkt lijkt het een beetje een laatbloeier. Dan kan het best dat hij beter is.
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
vrijdag 7 december 2018 om 00:06
Maar op 24- of 25-jarige leeftijd werd Tagliafico door vele clubs erkend. Nu lijkt het alleen Ajax te zijn die interesse heeft in Magallan. Of niet?
Vind ik leuk
#Keizerout +42487
vrijdag 7 december 2018 om 00:17
Als de clubs die Tagliafico nu volgen toen interesse hadden gehad was het niet gelukt denk ik.
Wie Magellan volgen weet ik niet precies.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5989
vrijdag 7 december 2018 om 04:25
Daar lijken ze inderdaad niet voor in de rij te staan. Ik vind het ook opvallend dat Ajax die zo graag wil hebben.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1575
vrijdag 7 december 2018 om 00:09
Dat zegt helemaal niks. Ajax ziet misschien wel vanwege de kennis waar winst te behalen is bij een speler. Net zoals dat de scouts van Ajax veel gescout worden.

Dat jij jezelf dat afvraagt is waarschijnlijk de reden dat jij het niet ziet wat Ajax waarschijnlijk vanwege de kennis wel ziet.

Dat hij een betere mandekker is voor het centrum dan Veltman en Wöber twijfel ik in ieder geval zeker niet aan. Het 'voetballen' zal hem door Ajax geleerd worden daar waar Ajax immers om bekend staat. Opleiden.
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
vrijdag 7 december 2018 om 00:17
"Net zoals dat de scouts van Ajax veel gescout worden.

Dat jij jezelf dat afvraagt is waarschijnlijk de reden dat jij het niet ziet wat Ajax waarschijnlijk vanwege de kennis wel ziet."


Wat is je punt? De scouts van Ajax worden veel gescout? Wat bedoel je nou? Dat Ajax goed is in het weghalen van scouts? Of dat ze zelf een goeie scout (Veldmate) weghalen?

Of dat er bij Ajax veel interessante scouts lopen? Voorbeelden?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 00:19]
Vind ik leuk
#Keizerout +42487
vrijdag 7 december 2018 om 00:24
Henk Veldmate en Michel Doesburg zijn denk ik de meest interessante :p
Vind ik leuk
Bijgoochem +1575
vrijdag 7 december 2018 om 00:28
Het staat er toch vrij duidelijk. De scouts van Ajax worden vaak gescout dus maw daar waar Ajax aanwezig is gaan de lichten bij andere clubs sneller aan. Puur vanwege kennis, inzicht/ervaring die Ajax bezit.
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
vrijdag 7 december 2018 om 00:30
Oké als het er staat dan is het duidelijk.
Vind ik leuk
#Keizerout +42487
vrijdag 7 december 2018 om 00:31
Als ik eerlijk ben klinkt dat meer alsof clubs de scouts van Ajax scouten, zoals je talenten scout.
Dus dat ze de scouts volgen en de goede overnemen. (Zoals wij met Veldmate)
Vind ik leuk
appeltje +2963
donderdag 6 december 2018 om 23:56
Zeiden ze ook over Tagliafico. En zie.
Vind ik leuk
John Garp +3966
vrijdag 7 december 2018 om 01:05
Exact jouw argument werd ook toegepast op de komst van Tagliafico en zelfs Sanchez.

Vind ik leuk
Post Malone +1999
donderdag 6 december 2018 om 23:51
Dat werd ook over Neres gezegd.
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
donderdag 6 december 2018 om 23:55
Klopt.

Neres 19 jaar. Magallan 25 jaar. Pfunkt. Goeie clubs hadden in dat geval minimaal vijf jaar langer de tijd om naar het potentie van Magallan te kijken (zoals bij Davinson Sanchez).
Vind ik leuk
Post Malone +1999
donderdag 6 december 2018 om 23:57
Zo bedoel ik het niet, van Neres werd gezegd dat ‘als het echt zo’n talent was, dat hij dan wel eerder was opgehaald door een club in Europa’. Maar gedeeltelijk heb je gelijk, zal ik dan Tagliafico noemen? Die is ongeveer van dezelfde leeftijd als Magallan en werd ook pas een jaar geleden opgehaald (en blijkt een schot in de roos).
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
vrijdag 7 december 2018 om 00:05
Schot in de roos inderdaad. Maar al wel international op het moment dat Ajax 'm haalde. Daarnaast werd hij buiten Ajax ook door clubs uit Duitsland en Spanje gevolgd. Dat heb ik bij Magallan nog niet echt gezien.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 00:06]
Vind ik leuk
Post Malone +1999
vrijdag 7 december 2018 om 00:41
Daar heb je gelijk in, maar mijn punt is dat die leeftijd niet per see iets hoeft te zeggen. Bovendien ben ik van mening dat de Argentijnse competitie niet veel minder is dan de Nederlandse.

Maar we gaan het zien.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5989
vrijdag 7 december 2018 om 04:27
Een dure speler uit Argentinie ga je niet ophalen voor de Nederlandse competitie. Zo’n aankoop zal echt van CL niveau moeten zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +17050
vrijdag 7 december 2018 om 07:34
Inderdaad, denk dat die Argentijnse competitie zeker niet onder doet voor die van Nederland. Sterker, die competitie zou zomaar een niveau hoger kunnen zijn.
Vind ik leuk
Post Malone +1999
vrijdag 7 december 2018 om 13:55
Qua fysiek en intensiteit zeker.
Vind ik leuk
Post Malone +1999
vrijdag 7 december 2018 om 00:02
Edit: Magallan is zelfs een jaar jonger...
Vind ik leuk
Pimman +9569
donderdag 6 december 2018 om 23:43
Polska mee eens! Als de Ligt geblesseerd of geschorst is heeft Ajax daar gelijk een probleem..denk aan psv uit..
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:45
Daarom meteen halen, en Lisandro Magallán kost net geen 10 miljoen euro, een bedrag wat Overmars lachend overmaakt naar Argentinië!
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:46
Toen durfe Ten Hag Wöber er nog niet in te zetten. Wat hij achteraf wel beter kon doen
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5989
vrijdag 7 december 2018 om 04:29
Dat valt nog wel mee denk ik. Alleen was het niet zo slim een middenvelder op de plek van De Ligt te zetten ;)
Vind ik leuk
Romario9 +13170
donderdag 6 december 2018 om 23:45
Het is ook alweer een tijdje geleden dat ze een rechtsback gekocht hebben.
Vind ik leuk
Post Malone +1999
donderdag 6 december 2018 om 23:52
Dan word dat nodig tijd.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5989
vrijdag 7 december 2018 om 04:29
Yep, de enige zwakkere plek.
Vind ik leuk
Post Malone +1999
vrijdag 7 december 2018 om 13:56
Ben ik met je eens.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:53
Navas halen
Vind ik leuk
Always PSV +15954
donderdag 6 december 2018 om 23:53
Jullie hebben dat megatalent Schuurs toch ook nog achter de hand?
Vind ik leuk
appeltje +2963
donderdag 6 december 2018 om 23:58
Ontwikkelt zich prima in Jong Ajax. Nog lang niet genoeg voor Ajax 1.
Vind ik leuk
Always PSV +15954
vrijdag 7 december 2018 om 00:16
Jong Ajax verliest anders veel meer wedstrijden buiten vorig jaar !
Vind ik leuk
appeltje +2963
vrijdag 7 december 2018 om 08:34
Klopt, Schuurs heeft het moeilijk zat. Maar heeft al wat progressie laten zien dit seizoen.
Vind ik leuk
Bullet +3304
vrijdag 7 december 2018 om 01:32
Ja, en jullie megatalent Jurjus. Nou... wat is je probleempje?
Vind ik leuk
Always PSV +15954
vrijdag 7 december 2018 om 08:47
Over Jurjus wordt helemaal niet veel gezegd. Weet niet waar je het vandaan haalt.
Vind ik leuk
Bullet +3304
vrijdag 7 december 2018 om 12:33
Nu niet meer nee, maar lees de teksten maar eens terug van toen hij kwam en de periode daarna. Nu is het de slechtste keeper van de ED.
Vind ik leuk
Always PSV +15954
vrijdag 7 december 2018 om 12:47
Hij heeft idd geen reclame voor zichzelf gemaakt!
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:01
Niet vergeten dat we ook een echte killer nodig hebben in de spits
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:01
Welnee joh, Dolberg gaat het doen.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:40
Mangallan halen zodat hij vast kan wennen en hem de Ligt op laten volgen. Verder werk maken van Robben!
Vind ik leuk
Almaniak +241
donderdag 6 december 2018 om 23:41
Zou fantastisch zijn, maar robben is uitgesloten helaas
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:45
Waarom? Robben heeft twee jaar bij psv gespeeld maar veder geen emotionele band of het type “echte psv’er”. Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Als ik Overmars was zou ik het op zijn minst proberen.
Vind ik leuk
Almaniak +241
donderdag 6 december 2018 om 23:47
Hij liet onlangs vallen dat er maar 2 clubs zijn voor hem in NL toch? Ik had het überhaupt niet gedaan in zijn geval, maar dat terzijde
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:47
Heb ik eerlijk gezegd niet gelezen of gehoord.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13280
vrijdag 7 december 2018 om 10:20
Moet je veel geld voor betalen, is 50% van de tijd ziek, zwak of misselijk en je krijgt niets voor hem terug, aub geen afgedankte voetballers maar jongere talentvolle spelers halen, niet ouder dan zo'n 25 / 26 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:45
Ik zit niet te wachten op Robben. Hij is een NL voetbalheld, maar de sjeu is er wel vanaf en hij is te vaak geblesseerd. Denk dat hij zelf ook geen zin heeft in Ajax trouwens.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:46
Geloof me Robben kan zelfs nog mee bij een Europese topclub. Hij is echt nog heel erg goed hoor. Die voetbald in de eredivisie op zijn sloffen.
Vind ik leuk
#Keizerout +42487
vrijdag 7 december 2018 om 00:00
Dan raakt hij wel sneller geblesseerd.
Vind ik leuk
Bullet +3304
vrijdag 7 december 2018 om 01:33
Dacht je van Japie misschien ook wel
Vind ik leuk
Almaniak +241
donderdag 6 december 2018 om 23:40
Sinkgraven gaat met deze basis nergens een kans maken natuurlijk, maar goed hem weer achter de hand te hebben. Veelbelovende speler
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:41
Open deur... magallan is al in de maak.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:44
AjAxPrImEuR
Vind ik leuk
Sanji +1292
vrijdag 7 december 2018 om 00:27
Heeft Ajax eigenlijk een goede optie voor als Onana vertrekt in de zomer?
Want lamprou kan natuurlijk niet, in mijn optiek zelfs niet als tweede keeper. Derde keeper prima, maar ze hadden in beker en als tweede keeper een talentvolle jeugdkeeper moeten gebruiken.

Maar aangezien ze dat niet doen, hebben ze geen super keeperstalent in de jeugd eraan komen?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 00:54
Hebben Jurjus al gecontracteerd.
Vind ik leuk
Sanji +1292
vrijdag 7 december 2018 om 02:58
wat?
Jurjus is van psv
Vind ik leuk
De Haan +464
vrijdag 7 december 2018 om 01:08
Ik zie toch eigenlijk ook wel graag een killer van een spits komen. Vind dolberg en hunter echt nog te wankel
Vind ik leuk
Ron jans +510
vrijdag 7 december 2018 om 05:48
Zlatan.
Vind ik leuk
De Haan +464
vrijdag 7 december 2018 om 10:05
Zou toch leuk zijn voor een half jaartje a jaartje ha!
Vind ik leuk
Ron jans +510
vrijdag 7 december 2018 om 12:39
Dat is tenminste een killer voor de goal.
Vind ik leuk
De Haan +464
vrijdag 7 december 2018 om 12:46
Alleen vraag ik me af of hij goed voor de teamspirit is. De chemie en balans is toch wel een belangrijk onderdeel van dit team. Met zlatan zou het als snel fc zlatan worden haha
Vind ik leuk
torinofc +612