De Telegraaf: Frenkie de Jong kiest voor PSG, Ajax incasseert 75 miljoen euro

    De Telegraaf: Frenkie de Jong kiest voor PSG, Ajax incasseert 75 miljoen euro

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 00:02vr 07-12-2018 om 00:02

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 00:34vr 07-12-2018 om 00:34

    Ajax gaat Frenkie de Jong voor een recordbedrag verkopen aan Paris Saint-Germain. Dat meldt De Telegraaf donderdagavond. De Franse topclub maakt liefst 75 miljoen euro over naar Amsterdam.

    De Jong zou PSG verkiezen boven Manchester City. Een delegatie van de Parijzenaars pleegde donderdag een 'overval' in Amsterdam, zo schrijft de ochtendkrant. PSG wil voldoen aan de vraagprijs van Ajax van liefst 75 miljoen. Directeur spelersbeleid Marc Overmars van Ajax bevestigt het bezoek van de Fransen, maar laat weten dat er nog geen definitief akkoord is en dat meer clubs interesse tonen.

    Volgens De Telegraaf verruilt De Jong Ajax evenwel 'zo goed als zeker' voor PSG komende zomer. In Parijs komt de 21-jarige Oranje-international onder meer Neymar en Kylian Mbappé tegen. Laatstgenoemde liet zich al zéér lovend uit over de middenvelder. Bij PSG werd daarna geen moment meer geaarzeld. De transfer van De Jong wordt de duurste en meest sensationele ooit in de Eredivisie, aldus De Telegraaf. Het huidige Eredivisie-record staat op naam van Davinson Sánchez, die Ajax in de zomer van 2017 voor 40 miljoen euro voor Tottenham Hotspur verruilde.

    Manchester City was lange tijd ook nadrukkelijk geïnteresseerd in De Jong, maar verdween de laatste tijd naar de achtergrond. Dat kan wel eens te maken hebben met het feit dat de club een straf boven het hoofd hangt wegens het niet naleven van de Financial Fair Play-regels. Ook FC Barcelona werd in Spanje bijna dagelijks met De Jong in verband gebracht.

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 00:04
    Waarom nou weer die graftakken club.. ben je helemaal lijp geworden Frenkie. Franse competitie, EWW. Uit alle clubs kies je voor PSG?

    Dit betekent het einde van de wereld.
    Zal dit te maken hebben met dat Frenkie zich aan gaat sluiten als leider bij de Gele Hesjes in Parijs?! Coincidence? I think not. Illuminati confirmed.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 00:31]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:09
    Ik hoop dat die bank daar lekker zit. Tikkie breed en terug op eigen helft dat hebben ze daar echt niet nodig!
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    vrijdag 7 december 2018 om 00:14
    triest ventje is grootste talent in jaren maar jij zal wel de zoon van stevie wonder zijn
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:17
    Zelfs Vilhena krijgt meer aandacht hier op VP. De Telegraaf probeert het nog, maar de rest van de wereld ziet dat het talent hard meevalt!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:29
    Hij heeft meer klasse in zijn teen dan jullie hele selectie!!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    vrijdag 7 december 2018 om 08:52
    Als je van Persie buiten beschouwing laat
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:03
    Persie is natuurlijk wel een supertopper maar die gooide ik graag overboord voor lekkere pot's onzin.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:06
    Vraagje maestro, hoe zou jij het trouwens vinden als Ajax komende zomer zou proberen Jörgensen te halen voor een goede prijs? Zou dat te accepteren zijn of denk je dan dat iedereen gek wordt met een Feyenoord-hart?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    zondag 9 december 2018 om 12:15
    Ligt altijd gevoelig. Jorgensen is een geliefde speler. De meeste Feyenoorders zien liever helemaal geen spelers naar Ajax gaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 14:38
    En is ook circa 2 x zo duur als die hele selectie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:26
    Hahaha ja hoor. Alle topclubs willen 'm hebben, maar de rest ziet zeker dat het wel meevalt🤣🤣🤣 als je jezelf maar gelooft is 't goed
    Vind ik leuk
    Bertus +6097
    vrijdag 7 december 2018 om 07:37
    Ik moet het ook allemaal nog zien met de Jong. Momenteel zie ik het vooral als een hype maar als daadwerkelijk al die grote clubs interesse hebben dan zal er wel talent in schuilen wat ik niet zie. Over twee jaar zullen we het definitief weten. De interesse voor de Ligt begrijp ik vele malen beter.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1874
    vrijdag 7 december 2018 om 09:06
    Deze mening deel ik absoluut!! In de eredevisie is het absoluut geen uitblinker! Bij oranje daarin tegen wel we gaan het zien en hopen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 14:39
    Zelfs de echte Derksen herkent nu wel het talent van Frenkie, dat het jou niet lukt ach het zal.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1874
    zondag 9 december 2018 om 08:48
    Tot die straks lekker op de bank in het buitenland zit! Talent heeft die zeker genoet talent om nu al bij PSG aan de slag te gaan nee
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    zaterdag 8 december 2018 om 02:44
    serieus je ziet toch wat hij heeft hij heeft iets wat andere niet hebben
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    vrijdag 7 december 2018 om 07:45
    We zullen zien .

    De geïnteresseerde clubs hebben natuurlijk allemaal stront in hun ogen , alleen onze lekkere pot niet....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:06
    Rustig rustig lekkere pot! voor Vilhena komt ook nog een mooi clubje. Maar welke weet ik niet. Misschien weet jij al meer? En hij draait echt een goed seizoen nu (dat meen ik). Maar dat wordt zeker niet top 10 Europa hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 14:37
    Bijzonder dat het dan niet lukt om die mislukkelingen bij jullie te verkopen waar ze bij Ajax komen smeken om hun een speler te verkopen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    vrijdag 7 december 2018 om 00:28
    ja, dat heeft willem 2 goed gezien. en ook klasse mocht hij naar psg gaan, mooie club.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:55
    Ik zag net op Twitter bij Verweij dat Willem II ook de jackpot krijgt, 11.250.000 euro.. die gaan daar flink feest vieren in Tilburg.
    Vind ik leuk
    poklane +5166
    vrijdag 7 december 2018 om 00:59
    Dat is gewoon hun begroting, hun bestuur is denk de rest van het seizoen dronken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:01
    Het is ze gegund, daar hebben ze ook alle recht op na zoveel jaren in de opleiding gezeten te hebben..
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +902
    vrijdag 7 december 2018 om 01:23
    40% daarvan gaat naar RKC
    Vind ik leuk
    benny-boys +1301
    vrijdag 7 december 2018 om 09:04
    DAT IS MAAR 15 PROCENT














    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:06]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:13
    Al die tijd dat ik zei dat Willem II 15% had bedongen werd dat hier als klets betiteld omdat het 10% zou zijn. Voor deze wijsneuzen: voila, 15%! Dit delen we dan wel met de parasiet uit Waalwijk!
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5559
    vrijdag 7 december 2018 om 06:20
    Al die tijd. En dat zegt een nieuw account. Makkelijk hoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:25
    Ja klopt. Omdat VP censuur pleegde door mijn account te blokkeren heb ik deze tijdelijk verwijderd. En nu dus weer geactiveerd. Maar goed, blijkbaar heb jij mij niet gemist😉
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    vrijdag 7 december 2018 om 07:48
    Haha, je hebt hier wel een punt, ja...
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 06:48
    Goeie nickname... welkom terug, neem ik aan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:51
    Idd😁
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 07:03
    Maar toch niet een doorstart van Bilwert Sjachrijn en GewoonEenOudWijf, hopelijk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:05
    Nee nee.... maak.je maar niet druk!
    Vind ik leuk
    Wemberly +177
    vrijdag 7 december 2018 om 09:38
    'parasiet' haha, jullie probeerde er goedkoop vanaf te komen (verkoop van €1) en de afspraken die er al lagen te omzeilen. Niemand had gedacht dat dit zo'n een duur grapje zou worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:18
    En zó kan het goed komen met de ED. Op de eigen markt lage transferbedragen maar tenmiste 25% bij buitenlandse doorverkoop. Evenredige verdeling van inkomsten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:53]
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 14:41
    Nee tis 10% en geen 15% dus ruim 7.1 mil
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    vrijdag 7 december 2018 om 08:17
    Het is het Ajax van het Zuiden van harte gegund...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:03
    Wat lul je nou stom? Frenkie speelt vrijwel altijd voorruit!
    Vind ik leuk
    Stranger +5479
    vrijdag 7 december 2018 om 07:07
    Huhm?
    Vind ik leuk
    Degier +512
    vrijdag 7 december 2018 om 07:57
    Is dat niet gevaarlijk? Op de voorruit spelen?
    Vind ik leuk
    yuuup +9847
    vrijdag 7 december 2018 om 04:09
    Daarom halen ze hem ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:15
    Aldus een trolletje!

    Waaaauw VP mijn comment weghalen en van die trol hierboven niet. Wat zijn jullie toch een stel simpele zielen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:10
    We kunnen zo langzamerhand jullie nieuwe stadion in een oogwenk kopen. Met bijbehorende banken. Is dat wat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:10
    Nou, hij heeft wel heel aardige spelers om zich heen, hoor. Bovendien: Parijs, Frankrijk. Je kunt het slechter treffen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:11
    Op dit moment wil je alles behalve in Parijs wonen. Wat een zooi daar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:14
    Op dit moment, ja....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:27
    Willem II steekt elf miljoen in zijn zak, zo schijnt het....
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    vrijdag 7 december 2018 om 00:29
    te weinig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:30
    7,5, waar ze weer een gedeelte van aan RKC af moeten staan
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:30
    10% gaat naar RKC en Willem 2 dus 7,5 miljoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:03
    Nee Verweij zegt net 15% en das 11.250.000 euro en daar komt nog een paar ton extra bij omdat ie zijn opleiding in Tilburg heeft gehad!
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5517
    vrijdag 7 december 2018 om 04:33
    Heel mooi voor Willem 2 en RKC. En een boost voor alle kleinere clubs, die hierdoor zien dat opleiden wel degelijk loont. Zelfs al wordt je jeugdopleiding jaarlijks leeggeplunderd door de 6 kartelclubs.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    vrijdag 7 december 2018 om 08:48
    Hoe vaak gebeurt dit nu eigenlijk? Dit effect is prima en als zodanig heb je hier, met Frenkie, groot gelijk. Pas als dit een standaard voorbeeld van handelen wordt, zal dit wezenlijk ten goede komen aan de hele eredivisie, op de lange duur. Maar daar weten clubs als Ajax al gauw wel weer iets op te vinden, want liever steken ze alles netto in eigen zak. Dat is zaken doen, zullen ze zeggen.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5517
    vrijdag 7 december 2018 om 14:46
    Klopt hoor, dit komt natuurlijk niet ieder jaar voor. Toch worden de financiele verschillen en transfersommen elk jaar hoger, dus dit zou zomaar nog een paar keer kunnen gebeuren. Laten we het iig hopen.
    Vind ik leuk
    Ondermars +76
    vrijdag 7 december 2018 om 06:34
    https://twitter.com/De_Bezige_Bij/status/1070845114883416064?s=19

    Ligt. Net iets anders
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:16
    Zooi, witte zakdoekjes of wa
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 00:16]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 06:49
    Als Leider van de Gele Hesjes gaat het Mirakel van Arkel de revoltes in Frankrijk persoonlijk tot een eind brengen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:11
    Haha zeker de rellen niet gezien in frankrijk
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 01:04
    Ik vind de Franse competitie niet zo geweldig eigenlijk.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    vrijdag 7 december 2018 om 02:35
    Het enige vervelende is dat het er barst van de Fransen en dat ze allemaal ook nog eens Frans spreken...
    Vind ik leuk
    sambam203 +55
    vrijdag 7 december 2018 om 00:11
    Bijna grappig die illuminatie opmerking
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 7 december 2018 om 00:15
    Ik vind het wel een prima stap voor hem eigenlijk. Een topclub met geweldig veel mogelijkheden die zichzelf probeert te ontdekken op dit moment, de Jong is een zelfverzekerde en zelfbewuste jongen met wereldtoppotentie... ik zie het wel slagen. PSG, Real en Barca zouden de beste keuzes zijn geweest imo, en bij PSG kan hij zich ook nog prima aanpassen aangezien hij de Franse competitie wss prima aankan. Prima keuze van Frenkie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:16
    Na deze reactie kunnen jij en ik geen vrienden meer zijn. Verdomme man, en we waren nog zo goed bezig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 7 december 2018 om 00:19
    Hahaha. Is het niet een beetje saai als we het overal over eens zijn? Ik vind PSG gewoon een goede club voor Frenkie om door te groeien naar wereldtop, dat mag ik toch vinden?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    vrijdag 7 december 2018 om 00:29
    psg is de wereldtop?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 7 december 2018 om 08:29
    Klopt, maar tegelijkertijd in een competitie waarin hij qua niveau meer de tijd zal krijgen om aan te haken in het team.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    vrijdag 7 december 2018 om 12:40
    in spanje is het ook niet veel meer, daar heb je ook 1 of 2 echte topclubs, en daaronder nog een stuk of 2/3 subtoppers. zelfde geldt eigenlijk voor italie. alleen in de pl, daar heb je een stuk of 6/7 clubs die echt tot de top behoren.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 7 december 2018 om 13:41
    Nouja in Spanje heb je toch Sevilla, Betis, Bilbao, Sociedad, Valencia, Atletico, Villarreal, Celta de Vigo, Espanyol en nu ook Alaves dat weer terug is, dat zijn toch allemaal behoorlijke clubs.
    In Italië heb je naast de grote 6 ook bv. Fiorentina, Udinese, Torino, Atalanta, Sampdoria en Sassuolo waar je aardig veel tegenstand van kan krijgen.
    In Frankrijk stelt het na de top 8 zo'n beetje wat minder voor naar mijn mening.
    Offtopic: Zin in ons potje tegen Dordrecht vanavond?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    vrijdag 7 december 2018 om 14:14
    ben benieuwd vanavond. nu moeten wij het spel gaan maken en daar hebben we behoorlijke problemen mee.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 7 december 2018 om 16:05
    Tegen Telstar, Helmond en ook Eindhoven kregen we al genoeg kansen om dit soort wedstrijden ook naar ons toe te trekken. We hebben het geluk dat we aardig in standaardsituaties zijn, met name Engels, want als de 1-0 valt maken we een grote kans om te winnen tegen zo'n ploegen. Moet ie wel vallen natuurlijk... ben ook benieuwd!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:16
    Frenkie is pas 21 en hoeft zeker niets meer te leren ?
    Het hebben van een goede trainer is volstrekt onbelangrijk ?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    vrijdag 7 december 2018 om 08:31
    Waar haal je het uit dat ik dat zeg? Is Tuchel geen goede coach volgens jou dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:25
    Ojee, een complotdenker.
    Vind ik leuk
    Guusman +348
    vrijdag 7 december 2018 om 00:37
    Goede combi Neymar de aansteller en nuchtere Frenkie in 1 team.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 06:11]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:42
    Toch geen Barcelona en toch geen 100 miljoen , en toch weg . Een hele dikke tegenvaller .


    Netto Marcje heeft ons weer goed bij de neus gehad
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:05
    Ons? Daar hoor jij zeker niet bij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:35
    Hoezo niet ? Het is toch ons aller Frenkie
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:46
    Volgens mij riep je een paar dagen terug nog dat er max 40 milj. voor betaald zou worden .
    Vind ik leuk
    Stranger +5479
    vrijdag 7 december 2018 om 07:10
    75 is ook niet verkeerd . Ik had altijd rond de 50 gedacht.
    Maar laten we eerst maar afwachten .
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:36
    Ik hoop dat het niet waar is er is altijd geroepen 100 miljoen en dik cashen nu houd ons aller Ajax er maar een kleine 63 miljoen aan over dat is de helft van wat we verwachten
    Vind ik leuk
    Stranger +5479
    vrijdag 7 december 2018 om 09:43
    Niet lullen over ons aller Ajax want dat is het bij de merendeel van de bezoekers hier niet.
    Supporters hier riepen steeds 100 miljoen niemand anders. Misschien de kranten in het buitenland , maar die moeten dan ook wel weer vol.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:57
    Ik begrijp het ook niet Polska. Wat ik wel nog weet is dat Zlatan het daar toen erg naar zijn zin had. Toch nog niks zeker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:12
    Dat is jouw mening! Heb medelijden met je kinderen als je een onbekende als Frenkie al helemaal verketterd om zijn keuzes.

    PSG is een mooie club, elke speler die daar is en was kan dat beamen.

    Zieke mensen willen altijd het leven van een anderen dirigeren.

    Frenkie is niet jouw bezit en geen speelbal van jou.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:34
    Dacht dat Frenkie zo slim was maar PSG is echt de slechste keuze die hij kan maken.
    Vind ik leuk
    Jejoaa +6
    vrijdag 7 december 2018 om 07:41
    Doorverkoop afdingen van 10 a 20% en AJAX kan over 2 jaar weer cashen. 🧐
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:53
    Voor iedereen die nu moord en brand gaan schreeuwen en elk nieuws zonder enige afweging gelooft, hieronder een citaat uit de bovenstaande tekst om enige nuance toe te voegen.


    ´´Dat meldt De Telegraaf´´



    Vind ik leuk
    alaaf +1606
    vrijdag 7 december 2018 om 08:58
    Hij had het liefst PSV gekozen 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:47
    Daar kon hij al naartoe, maar hij koos voor ajax....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:30
    Niet per se een foute zet.
    Ik kan wel de logica hierin zien.
    Het is een tussencompetitie waar hij dan direct op het hoogste niveau speelt, vanuit dat tussencompetitie, kan het alleen maar goed gaan, ook bij het vertrek bij PSG.
    Ookal zou hij op de bank terechtkomen bij PSG, zou hij nog steeds bidingen kunnen krijgen van een dortmund of een arsenal, maar dan ga je uit van het slechtste.
    Het is wel een top verdediger.

    Ik zou ook niet direct de PL ingaan bij city, je weet niet echt als je aan spelen toekomt.
    Met PSG rommelt het qua defensie, dus hij zou daar makkelijk een basisplaats kunnen krijgen.

    PL is gelijk een top/top niveau zowel europees als lokaal, dat zou best wel zwaar kunnen zijn.
    PSG zit in een hele fysieke competitie, als hij het daar leert als verdediger, dan denk ik wel dat hij wel een voordeel heeft met het stoppen van fysieke sterke aanvallers in de PL.
    Want ik weet zeker dat hij een "wat overkomt mij nou" toestand gaat krijgen als hij zou vertrekken naar de premier league, gelijk van de eredivisie.
    Tuurlijk is hij geen Memphis met als voorbeeld hoe hij in united vanuit psv destijds niet aan mourinho zijn voorwaarden deed, maar je kunt beter een veilige stap kiezen met tenminste 'n zekerheid.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 00:04
    Ik riep het een maand geleden al he, Psg of city. Toen werd ik vierkant uitgelachen want iedereen wist zeker dat het Barcelona zou worden, net zoals ik Tadic komst al een maand van tevoren wist te vertellen..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 00:52]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:06
    Tja, als Fritz Korbach het niet weet...
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 00:13
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/850432/ouders-frenkie-de-jong-doe-toch-normaal-dit-zijn-van-die-over-de-topbedragen-.html#comments_anchor
    Vind ik leuk
    Guusman +348
    vrijdag 7 december 2018 om 00:41
    Als zoonlief straks met 10 miljoen per jaar thuis komt gaat dat vanzelf wel wennen moeders ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:06
    Snel op zoek naar een vervanger in de zomer, met dat geld moet dat geen enkel probleem opleveren!
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 00:07
    Noem maar is een vervanger op...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:11
    Ødegaard zie ik wel komen , speelt ook graag met de punt naar voren als Frenkie. Waardige vervanger voor Frenkie
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:12
    Ze zeggen dat Ajax ook interesse heeft in die speler van Genk, wel lekker dat je ieder geval een tijdje hebt om de vervangers te halen...
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1184
    vrijdag 7 december 2018 om 00:12
    Nee man. Odegaard mag z'n veters nog niet eens strikken. Gehypte speler.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:14
    Frenkie niet gelukkig.
    Vind ik leuk
    Dongie +11
    vrijdag 7 december 2018 om 00:19
    Vervanger is er al, Daley Blind kan mooi op 6 spelen
    Vind ik leuk
    Knollie +78
    vrijdag 7 december 2018 om 00:20
    Bart Ramselaar voor 20 miljoen. ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:22
    Heeft PSV zoveel geld ervoor over om van Ramselaar af te komen dat ze er 20 miljoen bijgeven?
    Vind ik leuk
    Knollie +78
    vrijdag 7 december 2018 om 00:37
    Nee. Dat hebben we zeker niet. Maar dat is niet erg.
    Hahaha.
    Spelers die gekocht zijn en geen speeltijd krijgen mogen weg voor het aankoopbedrag. 3 miljoen.
    Een talent uit eigen jeugd kan prima aanschuiven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:06
    Wat een gave heb jij, zal vast wel plek voor je zijn bij dit is mijn toekomst
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 00:37
    Nee joh geen gave. Ik kreeg het primeurtje een maand geleden al
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6316
    vrijdag 7 december 2018 om 00:58
    Ik ook neef
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 01:03
    Ja maar die boeren geloven dat niet neef
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6316
    vrijdag 7 december 2018 om 02:49
    Ze zijn gek die boere
    Vind ik leuk
    Streaker +3574
    vrijdag 7 december 2018 om 00:08
    Dat je glazen bol het nog lang moge doen.

    Hopelijk maakt Frenkie niet deze stap want hij gaat verpieteren in Jong PSG. Gaan naar een club waar je niet direct moet staan.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:22
    Ja, PSG gaat 75 miljoen betalen voor een bankzitter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:12
    Wil je een sticker?
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 01:06
    Dus jij zegt dat je het al een maand weet?
    Of voorspelde je het?
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 01:08
    Ik wist een maand geleden al dat hij op zeker naar PSG of city zou gaan
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 01:10
    Ik wacht wel op Ajax, als ze het zelf al weten.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 01:11
    Is niet nodig, ik zeg het je nu toch
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 01:14
    Ja Verweij ook, en die heeft er ook geen kijk op.
    Er zijn 2 bronnen waar ik het van geloof. En dat is de persoon waar het om gaat en de club Ajax.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 01:17
    Die heeft er ook geen kijk op?? Insinueer je nu dat ik er geen kijk op heb???

    Dan ken jij fritzie niet hoor
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 01:17]
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 01:39
    :-)
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:27
    We kennen Fritzie wel en die is 7 jaar geleden overleden.
    Beetje macaber om zo'n naam aan te nemen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6316
    vrijdag 7 december 2018 om 10:11
    Ik heet ook johnny cash mag dat ook niet dan
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:36
    je weet het zeker maar het is of of ;) manchester of psg zeg je dan weet je het niet zo heel zeker lijkt mij
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 01:40
    Klopt, dat waren de enige twee clubs die zich hadden gemeld
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:28
    Barcelona had geen interesse.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 06:56
    Fritz is portier bij de ArenA...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 05:16
    Dan ben jij marc overmars.
    Vind ik leuk
    Rabarber +443
    vrijdag 7 december 2018 om 01:38
    Wat knap van jou!!! Jij bent echt de beste!!! Wil je een ballon? 🎈alsjeblieft knul, hoop dat je er enorm plezier van hebt en ons nog meer van die wonderbaarlijke voorspellingen zal brengen. Die verder niemand ziet aankomen, behalve jij.
    Vind ik leuk
    Haagie +16
    vrijdag 7 december 2018 om 06:50
    Aha , dus jij bent de VP transfer whisperer ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 06:53
    Ja, jij en jouw internationale netwerk vol tipgevers... en je talenten maar vergooien, hier op VP, Fritz...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:16
    Hij is slechts een doorgeefluik van gene zijde.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 09:20
    Heeft hij al z'n eigen tv-show in de nacht? Wil ook zo graag ns een consult bij hem aanvragen. 'Oh, Fritz, komt er een nieuwe Kuip?'..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:22
    Vaste gast bij astro tv!

    Dat van die Kuip zou ik ook wel willen weten.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 09:24
    'Who you gonna call? Fritz Korbach!'
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:06
    Balen hé...
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    vrijdag 7 december 2018 om 00:06
    "Directeur spelersbeleid Marc Overmars van Ajax bevestigt het bezoek van de Fransen, maar laat weten dat er nog geen definitief akkoord is en dat meer clubs interesse tonen."

    Wat is het punt van de breaking als Overmars dit zegt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:42
    Overmars zei ook dat Ziyech niet zou komen ;-)

    Andere situatie, i know, maar dat Overmars dat zegt hoeft niet per see te betekenen dat het ook echt zo is.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 06:57
    Maar dat meende hij toen ook. Beste gedwongen aankoop óóit.
    Vind ik leuk
    Kristian +179
    vrijdag 7 december 2018 om 00:06
    EDIT VP: reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:30
    Je bent niet de enige.
    Vind ik leuk
    Choppa +335
    vrijdag 7 december 2018 om 00:07
    Beter hebben ze het over aankomend seizoen, want in de winterstop heb je niks aan hem.
    Hij verspeelt zn champions league wedstrijden bij Ajax en bij psg ma hij daar niet meedoen in de cl. Zou gwn bij Ajax blijven tot eind seizoen.
    Of zie ik het verkeerd?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 00:08]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:13
    Hij blijft tot het einde seizoen, Verweij zegt dat net..
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 01:10
    Ik wacht liever tot Ajax met nieuws komt.
    Iedereen weet het beter, en de mensen waar het om gaat hoor je niet. En terecht, want het gaat mijn niet aan of iemand van baas veranderd.
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 01:40
    Wie is Verweij?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:52
    Mike Verweij werkt bij de Telegraaf. Die heeft het meestal wel bij het juiste eind wanneer om Ajax transfers gaat.
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 02:13
    De Telegraaf heeft het nog nooit bij het goede eind gehad.
    Alle geruchten worden voor waar opgeschreven, met aan het roer opperhoofd Driessen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 02:18
    Daar vergis jij je in bij Mike Verweij, die heeft het meestal juist wel goed. Wie was de gene die wist te melden als nieuwtje dat Sanchez voor 40 miljoen vertrok, Milik voor 30 miljoen + vertrok en 2 dagen voor Kluivert naar Roma vertrok al met het nieuwtje kwam, Mike Verweij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 05:18
    Koen verweij die schaatser.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1801
    vrijdag 7 december 2018 om 00:22
    Ajax was heel stellig in dat niemand in de winter vertrekt, dus denk dat het inderdaad einde van het seizoen betreft als dit bericht waar is.

    Maar toch zie je het verkeerd, hij mag namelijk wel voor PSG uitkomen in de CL als hij in de winter zou vertrekken. De regel die dat verbied is sinds dit seizoen namelijk afgeschaft.

    Kwam ik ook pas paar weken terug achter hoor, volgens mij weten heel veel mensen dat nog niet.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:34
    Heb je het topic wel gelezen ?
    Volgens De Telegraaf verruilt De Jong Ajax evenwel 'zo goed als zeker' voor PSG komende zomer.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1801
    vrijdag 7 december 2018 om 06:52
    Ik weet niet helemaal wat je met je bericht wilt zeggen tenzij het aan Choppa gericht had moeten zijn i.p.v. aan mij?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 06:59
    Niet waar, Fritz Korbach zei dat een maand geleden nog...
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1801
    vrijdag 7 december 2018 om 07:33
    https://www.standard.co.uk/sport/football/uefa-to-allow-january-transfers-to-switch-clubs-in-champions-league-as-new-rules-announced-a3800131.html
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 07:36
    Fritz wist het al voordat het naar buiten werd gebracht... Fritz weet alles altijd als 1e.
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    vrijdag 7 december 2018 om 00:39
    Het artikel lezen is meestal wel van voordeel

    "Volgens De Telegraaf verruilt De Jong Ajax evenwel 'zo goed als zeker' voor PSG komende zomer."
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:07
    Bullshit!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:09
    Wie weet staat er binnenkort wel een delegatie van Barcelona op de stoep. Dit is in ieder geval een gigantisch bod van PSG.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1345
    vrijdag 7 december 2018 om 00:10
    Had ik niet achter hem gezocht, PSG. Jammer..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:10
    Straks staat hij ook voor een dichte deur bij de eiffeltoren met een gele hesje aan
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:35
    Met zijn salaris kan ie vast wel de duurdere benzine betalen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:10
    Ik ben ajax Supporter
    Maar deze keuze slaat nergens op behalve geld
    Weer een carrière naar de knopen
    Wat een slechte keuze
    Hoop dat het niet waar is
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    vrijdag 7 december 2018 om 00:43
    Waarom carriere naar de knoppen? Zeker net zo naar de knoppen als die van Mbappe?
    Zie hem ook liever naar Barca gaan maar PSG zal ie ook wel tot z'n recht komen en zich gewoon uitstekend verder ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    RenW +511
    vrijdag 7 december 2018 om 02:14
    Want? hij kan niets leren daar?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:10
    Zozo de telegraaf durft
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:11
    We hebben tijd om een vervanger te halen, jammer dat ie gaat maar hij maakt het seizoen of in Amsterdam. 75 miljoen euro, een mooi bedrag, de Tilburgers kunnen de champagne koud gaan zetten!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10113
    vrijdag 7 december 2018 om 00:12
    Kies nou niet voor het geld alleen maar voor het voetbal en geld dan kom je toch gewoon uit bij man city plus top trainer.
    Alleen city moet gewoon echt meer willen dan dat ze nu doen gewoon concreet worden en iets meer bieden dat gevraagd wordt.
    Dan hoop ik dat de Jong ook wil
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 04:24
    Thomas Tuchel is anders ook een heerlijke trainer om mee te werken! Had gedurende z’n succesjaren in Dortmund veel oog voor jong talent. Zou me niet verbazen als Frenkie dit gewoon voor elkaar krijgt. Vergeet niet: Rabiot gaat z’n contract niet verlengen, die is onderweg naar Barcelona.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10113
    vrijdag 7 december 2018 om 06:26
    Jawel alles is wel leuk en aardig maar die competitie is echt gewoon zwak ze winnen gewoon haast elk weekend van iedereen echt weinig echte top wedstrijden leer je toch niks van .
    In Engeland heb je nog Liverpool, Arsenal, Man united , de Spurs, en nog veel meer andere redelijk sterke middenmoot clubs.
    Meer uitdaging dus en dus ook meer van om te leren tempo lekker hoog en daar is gewoon echt op zijn plaats vind ik.
    En zeg nou Eerlijk wie zit er nou Echt van ons staat nou echt te poppelen om naar de Franse competitie te kijken.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 07:01
    Misschien wil hij ook een keer kampioen worden?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10113
    vrijdag 7 december 2018 om 07:21
    😂😂😂😂😂kort maar krachtig spijker op zn kop gesproken uitspraak😂 daar zeg je wat 😉
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    vrijdag 7 december 2018 om 07:35
    Móest 'em maken... móest.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10113
    vrijdag 7 december 2018 om 07:39
    Snoei hard in boven in de kruising😂
    Vind ik leuk
    StoneyTony +386
    vrijdag 7 december 2018 om 09:39
    Goede opmerking,inderdaad wie kijkt er nou naar die Franse league pfff.zou het heel jammer vinden,ik kijk graag naar die jongen ze spel...maar niet naar die Franse league...wat nu?!? 😢😧😭
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10113
    vrijdag 7 december 2018 om 10:09
    Echt iemand moet hem gewoon echt overtuigen overtuigen niet naar psg te gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:12
    Overmars lekker man

    Hoppa 75 mil.


    Wie volgt ,t gaat hard straks met het verkopen
    Vind ik leuk
    Jackpot +2318
    vrijdag 7 december 2018 om 00:12
    Ik geloof het pas als de krabbel staat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:13
    Willem 2 goede zaken . Manny binnen
    Vind ik leuk
    Cruise +40
    vrijdag 7 december 2018 om 00:33
    11 miljoen voor Willem 2 als het inderdaad om een transfer van 75 miljoen gaat.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1425
    vrijdag 7 december 2018 om 00:58
    Dat is wel gelijk hun hele begroting voor 1 seizoen.
    Ongelofelijk toch, wel slim gehandeld van Willem 2.
    Vind ik leuk
    Riszh +325
    vrijdag 7 december 2018 om 00:13
    Dit moet je vooral met een korreltje zout erbij lezen
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:13
    De Telegraaf... Ik zou er niet van opkijken als FdeJong gewoon in Spanje balt volgend seizoen. En voor ca. 60 miljoen, want meer betalen ze niet.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6727
    vrijdag 7 december 2018 om 00:13
    Dit zou wel heel verrassend zijn als Frenkie de Jong naar PSG zou gaan

    Al is hij wel het type speler dat ze daar nodig hebben
    Maar wat een bedrag zeg

    Ik zou het zelf zonde vinden als hij naar PSG zou gaan maar hij zal wel gigantisch kunnen gaan verdienen daar

    Zou Barça of Bayern München logischer vinden voor hem

    Ben benieuwd of dit op waarheid berust
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1801
    vrijdag 7 december 2018 om 00:25
    Iedereen roept zonde, maar kan je je dat team voorstellen? Frenkie op het middenveld met Neymar, Mbappé en Cavani voor zich...
    Die gaat me toch een prachtballen de diepte in geven...

    Ik denk serieus dat PSG dan hele goede papieren heeft om de CL te winnen
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6727
    vrijdag 7 december 2018 om 00:29
    Je hebt zeker een punt maar ik doel ook een beetje op de tegenstand in Frankrijk

    Gaat PSG wel heel makkelijk af
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:40
    Neymar is doodongelukkig bij PSG, die speelt daar volgend seizoen niet meer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:17
    Die jongen net als bijna alle andere ajax spelers die verkocht wodren en zeker werden maar ,75 mil waar stopt dit ik geloof het pas als ik het zie stomme zet frenkie
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 00:22]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:17
    Einde topic frenkie hhhh
    Vind ik leuk
    deltiaan +1273
    vrijdag 7 december 2018 om 00:19
    belachelijk bedrag zal hij niet waarmaken
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:19
    Ronaldinho is via PSG naar Barcelona gegaan. Zou ook een mooie weg voor Frenkie zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 00:20]
    Vind ik leuk
    StoneyTony +386
    vrijdag 7 december 2018 om 09:46
    Ja maar toen was PSG nog een zeer mager clubje toen Ronaldinho daar speelde...toen was die rijke eigenaar nog ergens in de woestijn ze geld uit de grond aan het scheppen voordat ie PSG kocht
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:19
    Ik dacht dat hij alleen naar Barcelona wilde. Ik persoonlijk vind het beter dat hij bij Ajax blijft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:21
    Rip Frenkies carriere
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    vrijdag 7 december 2018 om 00:22
    Wat een dom dier zeg. Wie wil er nou voor deze club uitkomen. Enige waarvoor men daar wil spelen is om het vele geld. PSG is een troosteloze club.
    Snap deze stap totaal niet, dan heb je geen ambitie.
    Indien waar, wie gaat er dan vertrekken. Want iets met FFP.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    vrijdag 7 december 2018 om 00:39
    Dat vind jij alleen vreemd dat de beste voetballers van de wereld er voetballen, maar ja die zullen geen ambities hebben de klootzakken.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    vrijdag 7 december 2018 om 08:04
    Welke beste voetballers en voor welke reden?
    Neymar is gekomen voor het geld en omdat hij de ster van het team wilde zijn, want wilde niet meer in de schaduw van Messi staan.
    Mbappé is voor een achterlijk bedrag naar PSG gegaan, met bijbehorend salaris. Van hem begrijpbaar als Fransman uit willen komen voor sterkste club van het land. Verder lopen er nog wel enkele aardige voetballers rond, maar dat is bij andere clubs net zo.
    Dus nee naar Paris gaan zie ik niet als ambitie.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    vrijdag 7 december 2018 om 10:04
    Dus dat zijn geen ambities die jij opnoemt?
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    vrijdag 7 december 2018 om 11:58
    Nee, geld vind ik geen ambitie.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    vrijdag 7 december 2018 om 12:46
    Definitie van ambitie is O.A. "zucht naar eer en roem" en "door veel inzet je doel te bereiken" Ik dacht dat deze twee synoniemen wel van toepassing waren.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:42
    Nyemar gaat weg.
    Vind ik leuk
    StoneyTony +386
    vrijdag 7 december 2018 om 09:48
    En Neymar? Blijft die wel?
    Vind ik leuk
    poklane +5166
    vrijdag 7 december 2018 om 00:25
    Had voor zijn ontwikkeling beter naar Spanje of Engeland kunnen gaan, Franse competitie is op nog geen handvol clubs na qua niveau gewoon kut.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173728
    vrijdag 7 december 2018 om 00:27
    een bankrekening in de zandbak ....de verlosser heeft erover nagedacht
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5040
    vrijdag 7 december 2018 om 00:44
    Overmars zal feest vieren geld op de bank. ken die mooi op vakantie gaan naar Hawai om het te vieren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:49
    Tja die zat te wachten op de verkoop van Frenkie, Overmars is zelf maar een arme sloeber met enkele tientallen miljoenen aan eigen geld, die zou nooit zelf een vakantie naar Hawaï kunnen betalen!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:44
    Een vakantie op Hawaii is niet zo duur.
    Vind ik leuk
    aimdam +671
    vrijdag 7 december 2018 om 00:28
    Ik had Frenkie liever naar een andere club zien gaan, maar voor dat geld kan je het niet laten lopen.
    We zullen hem missen, en hij is nog lang niet op zijn top.
    We gaan nog jarenlang plezier hebben van Frenk in het nederlands elftal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5040
    vrijdag 7 december 2018 om 00:41
    'Dat geld kan je niet laten lopen'... Dat zegt alles....
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    vrijdag 7 december 2018 om 00:44
    Ik denk dat hij Zwaar overschat wordt, tegen dld viel hij behoorlijk door de mand!
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    vrijdag 7 december 2018 om 00:52
    ow shit, hij heeft een keer een slechte wedstrijd gespeeld. Ja nee, die kan er natuurlijk niks van want alleen wie elke wedstrijd absolute top is is ook echt top. Schij toch gewoon uit man, elke speler valt weleens door de mand.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1069
    vrijdag 7 december 2018 om 07:39
    Vond je ook niet dat Mbappe tegen Nederland ook zwaar de mand viel, overschatte speler ;)
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5471
    vrijdag 7 december 2018 om 00:35
    75 miljoen? Dat voelt toch wat aan De Ligte kant.
    Vind ik leuk
    bombaste +403
    vrijdag 7 december 2018 om 00:36
    Laat die jongen lekker zelf kiezen waar ie gaat voetballen en hou toch op met dat kinderachtige commentaar allemaal
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    vrijdag 7 december 2018 om 00:36
    Als de Telegraaf het zegt zal het best niet waar zijn.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    vrijdag 7 december 2018 om 00:39
    Wat een grap.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    vrijdag 7 december 2018 om 00:40
    Telegraaf maakt geen grappen, vertelt alleen leugens.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5040
    vrijdag 7 december 2018 om 00:43
    Op meeste Ajax fans op andere fora zeggen dat Telegraaf omtrent Ajax het bij het rechte end heeft in meerdere keren..
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    vrijdag 7 december 2018 om 00:43
    AD vertelt leugens, altijd de verkeerde opstelling. Telegraaf is een grap. Van de Sar heeft er een column..
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1425
    vrijdag 7 december 2018 om 01:05
    Dit is gewoon een bericht wat er zich werkelijk afspeelt, dus geen nepnieuws of leugens.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    vrijdag 7 december 2018 om 10:00
    Dus jij gaat ervan uit dat het de waarheid is??
    Vind ik leuk
    MR - +126
    vrijdag 7 december 2018 om 13:13
    Behalve dan, dat de Jong en zijn zaakwaarnemer het bericht ontkend hebben. Hij wil nog geen beslissing nemen.
    https://mobile.twitter.com/BabettevHaaren/status/1071007260678197248?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
    Dus toch weer de Telegraaf die zijn naam eer aandoet
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5040
    vrijdag 7 december 2018 om 00:39
    Geld op de bank Overmars en Ajax zullen blij zijn nog meer geld op de bank.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:51
    Kunnen ze nog meer geld uitgeven Ajax, iets wat ze dit seizoen ook het meeste hebben gedaan dan welke club dan ook, en betere salarissen betalen..
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    vrijdag 7 december 2018 om 07:38
    En dan nog achter staan in de competitie sinds dag 1 ;)
    Vind ik leuk
    RWMD +148
    vrijdag 7 december 2018 om 00:41
    Telegraaf... nog even afwachten dus...
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    vrijdag 7 december 2018 om 00:42
    Toch geen 80 miljoen!
    Ik denk dat hij alleen bij psg zou voetballen, city of barca zou bank betekenen
    Weer een verloren talent
    Zou ie voor het geld hebben gekozen?


    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    vrijdag 7 december 2018 om 00:43
    Veel te veel geld, zou hem meteen laten gaan voor ze zich bedenken. Wober op de plek van Blind en Blind op de plek van de Jong, daar wordt ajax niet slechter van
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1425
    vrijdag 7 december 2018 om 01:03
    Klopt, en Sinkgraven in vorm is ook een aanwinst die goed bruikbaar is.
    Nu De Ligt nog voor €85.000.000,- en Magallan vast in januari ophalen, dan valt de schade nog wel mee.
    Het meest lastige lijkt me als Onana ook vertrekt, dat vang je niet zo maar op.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:47
    Ze zullen wel de keeper van Emmen gaan kopen.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4338
    vrijdag 7 december 2018 om 00:44
    PSG lol
    Dat is niks voor Frenkie, die schrijven we alvast af..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:04
    Staat nergens dat hij het zelf wilt al zou dit waar zijn
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1425
    vrijdag 7 december 2018 om 01:00
    Als De Jong 75 miljoen op gaat leveren, dan vraag ik me af wat De Ligt dan wel niet moet kosten?
    Dat zal in ieder geval hoger komen te liggen.
    Ajax kan Blind zo op 6 zetten, en als Sinkgraven goed gaat spelen is dat ook een optie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:01
    Kut club, hopelijk kiest hij er niet voor. Groot talent, maar in de Franse competitie gaat hij niet zo groot worden als wij allemaal hopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:01
    Ik kan me niet voorstellen dat Ajax of Frenkie dat zo vroeg in het seizoen al beslissen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6110
    vrijdag 7 december 2018 om 01:33
    Ach het is weer de Telegraaf die met dit nepnieuws komt met heel veel mitsen en maren. Over een paar dagen lezen we weer dat het net iets anders lag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 01:58
    Waarschijnlijk krijgen Gerbrands en van Bommel, van Marwijk en John de Jong hier straks de credits van. Scouting PSV top gedaan mannen.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    vrijdag 7 december 2018 om 02:49
    Wat heeft dat met die mensen te maken ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:35
    Cynisch bedoeld dat scouting psv heeft zitten slapen. Niceau ligt niet heel hoog hier.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6110
    vrijdag 7 december 2018 om 15:41
    Zowel Feyenoord als PSV hebben ook bij Frenkie en bij WillemII aangeklopt maar Ajax kreeg de voorkeur omdat ze met een beter voorstel kwamen.
    Vind ik leuk
    Koalabeer +465
    vrijdag 7 december 2018 om 02:08
    Zonde man, man city of barca zou veel beter geweest zijn. Ligue 1 is een dode competitie.. In Engeland heb je bijna elke week een top wedstrijd. Maar man city heeft nu problemen met fair play etc, dus het zal wel daar aan liggen. Maar hij gaat wel met wereldspelers spelen bij PSG.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 02:45
    Als Feyenoorder vind ik dit doodzonde.. de jongen is een groot talent en voor het Nederlandse voetbal had ik echt gehoopt dat ie naar city of Barca zou zijn gegaan. In beide landen had hij zich nog meer kunnen ontwikkelen. PSG heeft haast geen tegenstand in de competitie. Jammer
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6110
    vrijdag 7 december 2018 om 15:43
    Amper tegenstand is wat overdreven want ik schat de competitie in Franklijk een stuk hoger in dan de eredivisie. Ik zie PSG ook als een mooie tussenstop naar misschien wel Barcelona en het zou mij niet verbazen als ze ook voor de Ligt gaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 04:19
    Hier staat een leuk interview met Frenkie, geloof er dan ook niks van dattie naar die patser-club vertrekt....:
    https://www.theguardian.com/football/2018/dec/06/frenkie-de-jong-ajax-manchester-city-barcelona?CMP=Share_AndroidApp_Messages
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    vrijdag 7 december 2018 om 07:35
    Manchester City is ook een patserclub.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 05:31
    Zo frenkie wordt de komende 10 jaar kampioen van frankrijk, dat staat vast, als hij geluk heeft wint hij in Europa ook nog wat. Zijn bankrekening en zijn prijzenkast zullen zich goed vullen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 05:41
    Ik geloof het pas als het op de officiële ajax pagina staat... Wat ik me nou wel weer verbaasd is de enorm trieste reacties van sommige mensen. Die gunnen hem gewoon de bank? Zijn ineens negatief over zijn spel? Hij zou gerust niet gelijk in de basis staan, dat tempo ligt daar vele malen hoger. Maar het is enorm goed voor z'n ontwikkeling hoor. En het kan best een half jaar duren voor hij in aanmerking komt voor een basisplaats. Maar nogmaals VP is enorm van de sensatie en kan best zo zijn maar ik geloof het pas wanneer het officieel bevestigd wordt op de Ajax site zelf
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:00
    Denk juist dat het een goede stap is. Niet meteen het uiterste. Kan daar veel prijzen gaan pakken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:02
    Ik moet het nog zien, dit is wel weer een sensatieverhaal van De Telegraaf. Ik kan me ook niet voorstellen dat Ajax meteen bij het eerste bod al hapt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    vrijdag 7 december 2018 om 06:26
    Fake news denk ik.
    Vind ik leuk
    Joey_S +57
    vrijdag 7 december 2018 om 06:39
    Lekker naar PSG gaan.. kan zich mooi doorontwikkelen daarzo.. die competitie stelt geen zak voor verder maar leert toch op hoger niveau spelen dan in de ED.. na een paar jaar voor 150 milj. naar welke club dan ook 🤙🏽
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    vrijdag 7 december 2018 om 06:47
    ...cashen en dan gewoon Siem de Jong sturen. ''Het is een echte De Jong, messieurs....''
    Vind ik leuk
    b-wared +29
    vrijdag 7 december 2018 om 07:00
    Volgens Van der Sar zou er toch niemand in de winter vertrekken ivm CL?
    Vind ik leuk
    J de Wit +1647
    vrijdag 7 december 2018 om 07:04
    Ik heb zelfs liever dat hij naar Real Madrid gaat. Concurrent van mijn geliefde Barcelona!
    Vind ik leuk
    ritje +292
    vrijdag 7 december 2018 om 07:07
    hallo Goeie zet van AJAX! Frenkie met Neymar MBappe! daar droom je van als speler! Nu moet Ajax Odegaard als vervanger halen? Of doan? We zullen zien wat Overmars gaat doen. Ajax gaat zich echt wel versterken! Laat dat maar aan Overmars over! Hij weet precies wat hij doet. komt helemaal goed, let maar op! mvg ritje
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:11
    Ik geloof het niet, zou ik erg dom vinden behalve salaristechnisch.
    PSG vind ik zichzelf totaal niks, Neymar wil toch ook weg & op zeker dat mpappa ook liever in Spanje gaat voetballen.

    gefeliciteerd allemaal, ik had het niet verwacht, ik hoop dat hij niet op de bank komt als aanvulling van de Sjeik ik gooi er nog maar wat geld tegenaan maar weet mijn God..of mijn Allah.. niet wat voetbal is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:11
    De volgende ploeg voor FFP , hoe kan deze club in godsnaam nog spelers kopen UEFa word een wakker het voetbal word kapot gemaakt door zulke clubs !
    Vind ik leuk
    JC040 +10
    vrijdag 7 december 2018 om 07:14
    Bij PSG hebben ze Raboit, zelfde type voetvoetballer allen verder en completer als De Jong. Waarom zou PSG de Jong halen als Rabiot weg mag...? ?

    Dat dit nieuws nu al nar buiten komt getuigt ervan dat ze amsterdam meer financiële als sportieve aspiraties hebben!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    vrijdag 7 december 2018 om 08:40
    Rabiot gaat naar barca
    Vind ik leuk
    derksen +8912
    vrijdag 7 december 2018 om 07:17
    Lekker man de meest goorste mensen van Europa een van de meest goorste landen om in te wonen meest goorste keuken van Europa lekker pens vreten lekker man een van de meest goorste wc s die je kan vinden in Europa
    Een van de meest overschatte competitie van Europa
    Maar ja wel een club die meeste betaalt van Europa dus ja
    Tjonge jonge frenki als dit waar is dan zak je weer paar treetjes
    Tjonge jonge
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:19
    Hmm, ik geloof niks van dit bericht. Ik geloof best daar psg is langs geweest en dit bod heeft gedaan, maar geloof niet dat fdj de voorkeur heeft voor een club als psg. We zullen zien
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:19
    Waar staat dit dan behalve in de Telegraaf ? Zit nu naar WNL te kijken en daar heeft men het over de grootte van kerstbomen die door de droogte niet groter dan 1,5 meter worden. Geen woord over deze sensationele transfer. Raar !
    Vind ik leuk
    derksen +8912
    vrijdag 7 december 2018 om 07:27
    Ja das vreemd wie interesseert een kerst boom nou
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2358
    vrijdag 7 december 2018 om 07:26
    Dat zou onverwacht zijn. Maar als hij het graag wilt prima natuurlijk
    Vind ik leuk
    Espresso +15
    vrijdag 7 december 2018 om 07:29
    Mooi opstapje voor hij naar een échte topclub gaat
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +352
    vrijdag 7 december 2018 om 07:30
    Hij doet maar....
    Zal hem niet missen. Veel te veel gehyped (hoe je het ook schrijft). Laat hem maar mooi arrogant spelen in Frankrijk, benieuwd of hij dat daar ook kan blijven doen.
    Hij kan absoluut goed voetballen, dat zal ik niet ontkennen maar ik verwacht er niet veel van. Ik heb dan weer meer vertrouwen in De Ligt, die gaat het wel maken bij een topclub op dit moment..
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    vrijdag 7 december 2018 om 07:31
    Wat een domme beslissing om naar die club toe te gaan... Je speelt in een competitie van 10x niets voor een club met niet eens de status die Ajax heeft. Een ordinaire koopclub waar je carrière wordt vernacheld als je even een periode minder goed speelt.

    Clubs voor het uitkiezen en dan deze keuze...
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    vrijdag 7 december 2018 om 07:31
    Televaag verhaaltje....,,..,.de Jong balt dit seizoen uit bij AFCA en gaat dan weg. Bodemprijs is genoemd. Forza Marc
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:34
    Overal naar te gaan valt best mee, Bayern heeft het geld er niet voor en moet eerst verkopen, Barcelona wacht veel te lang, Man City zit met FFP, ik denk dat dit wel de juiste keuze is voor Frenkie
    Vind ik leuk
    Nummer8 +6
    vrijdag 7 december 2018 om 07:35
    Pfff... nieuws van de Telegraaf... Jammer dat ze er niet bij schrijven dat door Marc bedongen is dat Frenkie nog 2 jaar blijft "rijpen" bij Ajax en dat die 75 miljoen slechts een aanbetaling is... ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:36
    Als dit waar is , verlies je mijn respect Frenkie .
    Want dan kies je echt puur voor het geld .
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:39
    China, Saoudi Arabië, de VS... dan kies je puur voor het geld.

    PSG speelt jaarlijks in Frankrijk voor de titel én is elk seizoen vrijwel zeker van overwintering in de CL. Je traint dagelijks met gasten die verder zijn in hun ontwikkeling dan jij en je leert er met echte druk om te gaan.

    Daarnaast is Parijs een geweldig mooie stad waar het goed leven is (ook al denkt Neymar daar anders over).

    En PSG is een goed tussenstation voor een speler die de ED duidelijk is ontgroeid (en daar niets meer leert), maar nog niet genoeg is ontwikkeld om bij de absolute top wekelijks de uitblinker te zijn.

    Ik vind het een uitermate verstandige keuze.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:39
    Ik snap niet waarom Ajax nu al zou handelen. Laat die ploegen lekker elkaar gek maken en zie de teller steeds verder omhoog gaan.
    Vind ik leuk
    Molletje +459
    vrijdag 7 december 2018 om 07:40
    Verrassend... de Ligue1 is nog minder aantrekkelijk dan de eredivisie, maar je strijd wel elk jaar voor de champions league.

    Persoonlijk hoop(te) ik op Manchester City als opvolger van Silva.

    Maar wie weet... en komen de blauwe nog met een overtreffend bod 😊
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:42]
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    vrijdag 7 december 2018 om 07:47
    goeie tussenstap hopelijk, iets meer weerstand dan eredivisie
    Vind ik leuk
    Molletje +459
    vrijdag 7 december 2018 om 08:34
    vanuit dat oogpunt gezien zou het inderdaad wel een goed besluit zijn.

    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    vrijdag 7 december 2018 om 07:41
    Eerst nog een mooi seizoen afmaken bij ons aller Ajax. We strijden nog op alle fronten, dus afsluiten met mooie priijzen zou fantastisch zijn!
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    vrijdag 7 december 2018 om 07:45
    ik weet niet of we dit moeten geloven, hij gaat sws niet deze winter weg werd er gezegd
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:45
    Die ziet PSG als een tussenstap om na twee jaar een transfer naar Barca te maken..
    Vind ik leuk
    Jorg Vde +121
    vrijdag 7 december 2018 om 07:47
    Zouden die de statistieken van hem gelezen hebben? Assists en doelpunten samen zijn op 2 handen te tellen in al zijn officiële wedstrijden. Maar goed gehandeld, voor tikkie breed en terug. De Nederlandse uitvoering van Johann Vogel.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    vrijdag 7 december 2018 om 08:01
    maar o zo belangrijk :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:59
    Laat dit asjeblieft niet waar zijn! Ik ben bereid om te geloven dat Sinterklaas bestaat, maar dit weiger ik te geloven.
    Als de Jong tekent voor PSG, kan het niet anders zijn dan dat hij gedrogeerd is door zijn zaakwaarnemer.
    Wat een kutclub in een kutstad uit een kutland. Je verstaat die arrogante teringlui niet, het voer is niet te vreten, de auto's zijn ruk, de wijven zijn lelijk....
    Man man man.
    Geen woorden voor!
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1138
    vrijdag 7 december 2018 om 09:41
    Niet overdrijven, niks mis met Franse vrouwen.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    vrijdag 7 december 2018 om 08:00
    Oke, deze zag ik niet aankomen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:01
    Ik geloof er niks van dat het akkoord is. Overmars haalt er meer uit.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1746
    vrijdag 7 december 2018 om 08:05
    Slimme keuze van de Jong, Franse competitie is toch een relatief zwakke competitie, en met dat niveau kan hij niet snel afgaan, zie Depay.., Of die een basis plaats gaat krijgen in de CL, moet ik nog zien..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:08
    Eerst zien dan geloven ....gewoon een Kut krant hahaha en anders frenkie een uit Keus,..na denken jongen ...
    Vind ik leuk
    Marco S +5576
    vrijdag 7 december 2018 om 08:09
    Frenkie is de koning en dan kiest hij voor een héél klein koninkrijkje.. het is de telegraaf hè.. geen vp want alles wat hier staat is wel waar. Frenkie gaat toch niet verkassen voor 75 miljoen.. hij is veel meer waard..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:22
    En dat zegf de roddelkrant de Telegraaf? Zolang er nog niks is getekend is er niks zeker. De Telegraaf schrijft vaker maar wat.
    Vind ik leuk
    BRAM046 +374
    vrijdag 7 december 2018 om 08:26
    En het is weer Frenkie Friday....
    Vind ik leuk
    JoeyC +2842
    vrijdag 7 december 2018 om 08:29
    Daar horen we dan nooit meer iets noemenswaardigs van. Hij kan beter nog 1 a 2 jaar bij Ajax blijven.
    Vind ik leuk
    AVF-81 +81
    vrijdag 7 december 2018 om 08:32
    Met Frenkie naast een Veratti kan PSG nu echt Europa gaan veroveren, mits die 3 voorin daar blijven wat wel voorlopig het geval zou zijn. Misschien niet de mooiste en 1 van de echte traditionele topclubs maar PSG is toch wel de club vd toekomst.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    vrijdag 7 december 2018 om 08:36
    Ik denk dat zijn vriendin Parijs boven manchester verkiest..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:09
    Wat ook een grauwe kutstad met zeikweer is. Dus daar heeft ze wel gelijk in.
    Maar ga dan naar Barcelona of, voor mijn part, naar München. Alles is beter dan Parijs of Manchester
    Vind ik leuk
    Peter12345 +251
    vrijdag 7 december 2018 om 08:37
    en dan nog zeggen dat je niet voor het geld kiest? Of zal hij dat gewoon toegeven?

    Je kunt eigenlijk naar alle grote clubs toe en dan kies je PSG die in een veel zwakkere competitie speelt dan die andere toppers.
    Zul je zien dat PSG dadelijk ook nog wordt uitgesloten van Europees voetbal vanwege fair play..
    slechte keuze als je het mij vraagt..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    goreju +105
    vrijdag 7 december 2018 om 08:44
    Offtopic.
    Toch verbazend dat zo'n club als PSG jaren geleden nog gewoon Europese middelmaat was en zich nu dankzij een enorme berg geld in de top van Europa genesteld heeft (ook al blijven de resultaten nog een beetje uit). (Chelsea en City deden dat ook in iets mindere mate)

    Centenkwestie voor De Ligt en Ajax. Jammer, ik denk dat hij meer kan leren in Engeland of Spanje. Leuk team hoor dat PSG, maar de tegenstand is in die competitie toch beduidend minder dan in Engeland of Spanje. En dat bekijk ik door een Oranje bril. Die jongen moet groeien en dan is Frankrijk echt een waardeloze keuze.

    Vind ik leuk
    psv1996psv +156
    vrijdag 7 december 2018 om 08:45
    Als PSV fan zeg ik het gewoon heerlijk Ajax heeft een geweldige jeugdopleiding.Naar mijn mening de beste van de wereld als je kijkt naar de talenten en financiële middelen. PSV en feyenoord doen het ook naar behoren naar financiële middelen, maar Ajax heeft natuurlijk het voordeel als hoofdstad en nog relatief kort geleden de winst van de CL.
    Vind ik leuk
    klick +938
    vrijdag 7 december 2018 om 09:20
    geweldige jeudopleiding? bijna hele jeugd bij willem 2 gespeeld. prima ingekocht geen jeugdopleiding
    Vind ik leuk
    berwi +470
    vrijdag 7 december 2018 om 08:52
    geloof er niets van
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:55
    Ik zal het wel niet weten ,Maar goed ook ik zag een echt hele goede slimme voetballer in Frenkie.
    En toch zag ik hem de laatste wedstrijden wat minder worden ,hij werd overrompeld soms vooral tegen Duitsland.
    En er waren wat meer mindere dingen maar als je die dingen tegen over de goede dingen zet die hij doet is het een goede voetballer.
    Maar ik vind het nog wel vroeg om hem in het rijtje Messi en Ronaldo te zetten.
    Liever nog 1 seizoen hierna bij Ajax wat blijkbaar onmogelijk is gezien het nieuws hier elke dag .
    Allemaal fijne dag nog gr Peerke
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:05
    75 miljoen voor een Eredivisie-speler die nog niet eens 1 jaar echt doorgebroken is. Wat een geweldige deal voor Ajax! Ik denk, net als velen hier op VP, dat Frenkie een verstandige keuze heeft gemaakt met oog op de toekomst. Barcelona en Real Madrid zijn langzaam aan het afbrokkelen nu de Messi/Ronaldo-hegemonie voorbij is. Manchester City staat een uitsluiting van CL-voetbal te wachten. En wellicht gaat de club ook negatieve gevolgen ondervinden van de Brexit. Bayern München spendeert nooit astronomische bedragen.
    Paris st. Germain heeft het geld. De club is af van alle 'sancties' van de UEFA. Bovendien hebben ze met Mbappé een speler waarmee veel prijzen gewonnen kunnen worden in de toekomst. Parijs is een mooie stad en de Ligue 1 is een niet al te zware competitie voor de Jong. Op deze manier kan hij ervaring opdoen en uitgroeien tot een topper. Om vervolgens op z'n 26ste bij een Barcelona, Real Madrid of Manchester United te komen. Frenkie, proficiat!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:10
    Positievo :-)
    Vind ik leuk
    Cappie +7387
    vrijdag 7 december 2018 om 09:05
    Geweldig bedrag voor Ajax, maar ik vind wel echt dat Frenkie veel te snel weer vertrekt. Hoeveel wedstrijden heeft hij nou gespeeld voor Ajax?
    Jammer voor de Eredivisie en ik vrees een nog veel grotere uittocht bij de Amsterdammers. Dit jaar zullen ze wel kampioen worden en dan volgend jaar met een hele grote zak geld eens kijken wat er allemaal te shoppen valt.

    En hopen dat Frenkie het in Parijs naar zijn zin krijgt en wel echt elke week voetbalt, want anders is dit ook heel slecht voor Oranje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:07
    Toch wel de meest aantrekkelijke competitie van allemaal... zal vast niet voor het geld zijn
    Vind ik leuk
    fr1963 +3312
    vrijdag 7 december 2018 om 09:10
    Hij kiest dus puur voor het geld......en niet te ver van Arkel 😁.
    Alsof de Franse competitie zo interessant is, buiten PSG.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:12
    Dit zou een hele goeie stap zijn voor hem. Bij PSG zou hij zichzelf perfect kunnen ontwikkelen. Hij speelt daar met wereld spelers dus hij word zelf automatisch beter en beter, en de Franse competitie is zoals we weten niet de sterkste competitie dus daar kan hij zich perfect ontwikkelen. Iedereen die zich zegt dat ie naar City of Barca moet gaan hebben de ballen verstand van en kunnen beter wat anders doen. Bij Barca, City, Real, en Juve gaat hij geen basisplaats veroveren, daar is gewoon teveel concurrentie. Hij gaat niet even Coutinho of David Silva uit de basis spelen, laat staan Busquets of de Bruyne. En het tempo is daar meteen zo verschrikkelijk hoog. Dus ga nou niet van die achterlijke dingen zeggen dat ie naar Barca of naar City moet want het enige wat ie daar kan is de bank warm houden. Dus PSG zou een fantastische stap zijn voor hem.
    Vind ik leuk
    klick +938
    vrijdag 7 december 2018 om 09:18
    domme keuze maargoed.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +432
    vrijdag 7 december 2018 om 09:19
    Hahahahahahhahahah
    Vind ik leuk
    aartstyle +1496
    vrijdag 7 december 2018 om 09:19
    Mag hopen dat dit niet waar is. Geloof er eerlijk gezegd niks van. Wat een dramatische keuze.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:21
    Ik denk dat dit geeneens zo'n slechte stap is. Bij een PSG kan je toch wat meer fouten maken omdat ze tegen slechtere tegenstanders spelen. Dan kan de Jong zich nog lekker door ontwikkelen en af en toe een foutje maken in de Franse competitie. Parijs is ook nog lekker dicht bij thuis wat voor familie mens Frenkie ook erg belangrijk is. Ook is het middenveld van PSG toch een stuk minder goed als die van Barca en City.
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    vrijdag 7 december 2018 om 09:24
    Het grote geld maakt alles vloeibaar.
    Vind ik leuk
    Jajem +480
    vrijdag 7 december 2018 om 09:43
    Zal wel niet doorgaan anders staan er straks allemaal gele hesjes buiten
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:45
    Kijk nog maar even CL,over een jaar zijn er nog 5 vertrokken!
    Vind ik leuk
    Linders +11
    vrijdag 7 december 2018 om 09:53
    Vraag me af PSG wel de juiste club voor hem is en dat hij daar elke week gaat spelen (omdat ze genoeg talenten hebben van zijn leeftijd) maar ik kan het miss mis hebben. Barça is bezig aan het door selecteren ,denk dat hij daar meer kans heeft .Engeland moet hij niet heen gaan ,daar is de competitie te hard/zwaar voor hem .Of toch nog een tussen stap maken en dan naar een topclub.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:54
    Veel te weinig, voor een jonge speler, die waarschijnlijk nog vaker, voor een hoger bedrag door wordt verkocht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:35
    Prima voor alle partijen!

    -Ajax
    -Willem II
    -RKC
    -De ED in zijn geheel
    -Het Nederlandse voetbal (Oranje)
    -En natuurlijk voor Frenkie

    Succes hoop dat je het goed gaat doen daar topper, laat alle negatievelingen lekker ouwehoeren!
    Vind ik leuk
    EOD +0
    vrijdag 7 december 2018 om 10:44
    Frenkie hoeft niet per se de beste te zijn. Hij kent zijn eigen kwaliteiten als geen ander. Hij speelt altijd in dienst van het team. Dat maakt hem zo waardevol. Ik verwacht dat hij in Parijs door zal groeien. Beetje jammer voor de eredivisie als hij idd vertrekt maar hopelijk goed voor het Nederlandse voetbal.
    Maar zeker niet het enige talent dat nog mooie stappen kan maken. Bij F'noord, PSV en AZ lopen ook jonge gasten die nog mooie stappen kunnen maken. Ook bij hun eventuele vertrek geldt steeds dezelfde vaststelling: jammer voor ons clubvoetbal maar mooi voor het Nederlandse voetbal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:42
    Echt geen goede beslissing qua competitie en club, kan beter naar Spanje gaan komt daar veel beter tot zijn recht.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:31
    Ik heb altijd gedacht dat de Ligt meer zou opbrengen dan Frenkie dus ben benieuwd!?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:45
    https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/117647/de-jong-stellig-er-is-nog-niet-besloten
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:53
    75 miljoen. Wát een geld! Ik wens Frenkie de Jong oprecht héél veel succes!
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    vrijdag 7 december 2018 om 15:54
    Geruchten waren het.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 15:01
    Ik vindt het prachtig al die jaloerse reacties. Hoe kun je nou zoveel geld vangen voor een speler van dat kaliber. Als Ajacied vraag ik het me ook af maar als de gek het er voor over heeft, verkoop 'm dan maar. Laten we eerlijk zijn, het is mooi om een speler als Frenkie de Jong te zien voetballen maar heeft ie nu eigenlijk nu al eens een keer het verschil gemaakt in een wedstrijd? In mijn ogen niet want in de wedstrijden die hij niet mee deed ging Ajax echt niet beroerder spelen hoor. Daarom vind ik het geen aderlating als ie weg is, dat vangen we met Daley Blind wel weer op.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws