NAC laat oog vallen op Vitesse-bank: 'Daar zeggen nog geen ja of nee op'

    NAC laat oog vallen op Vitesse-bank: 'Daar zeggen nog geen ja of nee op'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 07:04vr 07-12-2018 om 07:04

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 08:14vr 07-12-2018 om 08:14

    NAC Breda heeft in de zoektocht naar versterkingen het oog laten vallen op de reservebank van Vitesse. Dat meldt De Telegraaf. Thomas Bruns en Khalid Karami staan op het verlanglijstje.

    Bruns en Karami staan op een zijspoor bij Vitesse en kwamen in de eerste seizoenshelft niet verder dan respectievelijk één en nul basisplaatsen in de Eredivisie. Bij de twee spelers leeft de wens om elders meer speelminuten te maken. NAC wil Bruns en Karami in de winterse transferperiode graag overnemen.

    Marc van Hintum, technisch directeur van Vitesse, laat in het midden of een verhuur bespreekbaar is. "Daar zeggen we op dit moment nog geen ja of nee op. Pas na de laatste wedstrijd voor de winterstop ga ik samen met onze trainer Leonid Slutsky zitten en bekijken we wat wel of niet mogelijk is op het gebied van verhuur. We hebben nogal wat blessures gehad dit seizoen en willen onszelf niet in de problemen brengen door een speler te laten gaan die we achteraf nog hard nodig hadden."

    NAC probeert op dit moment de selectie voor de tweede seizoenshelft vorm te geven. Bruns en Karami staan op een lijstje dat is samengesteld door de kerngroep die het technisch beleid in Breda bepaalt. Pierre van Hooijdonk, trainer Mitchell van der Gaag, technisch commissaris Cor van Rooij en manager jeugdopleiding Tim Gilissen maken daar deel van uit.

    Poll

    Moet Vitesse de twee spelers laten gaan?

    (815 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34188
    vrijdag 7 december 2018 om 07:13
    Zouden 2 prima aanwinsten zijn voor ze.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:13
    Zijn 2 goede spelers voor nac, halen zeg ik.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1259
    vrijdag 7 december 2018 om 07:18
    Als Karami na al deze blessures nog niet wordt opgesteld, dan heb je hem ook niet nodig voor de breedte. Bruns is ook een zwakke speler, maar doet heel af en toe ineens wat goeds. Voor NAC inderdaad prima.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:57
    Wat een onzin. Karami is de tweede rechtsback. Niemand anders die, naast Karavaev, die positie kan bekleden in de selectie.
    Karavaev is nooit geblesseerd of geschorst geweest.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    vrijdag 7 december 2018 om 15:00
    Wat een top aankoop is dat toch. Speelde binnen enkele weken Dabo uit de basis. Daar gaan we nog een mooi bedrag voor krijgen en dan hebben we met Lelieveld al een goede vervanger klaar staan:)
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9451
    vrijdag 7 december 2018 om 07:19
    Zouden zeker versterkingen zijn, maar of Vitesse ze moet laten gaan met al die blessures die ze al hebben? Lijkt me niet verstandig.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    vrijdag 7 december 2018 om 09:38
    Dus ze vertrekken 😉
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9451
    vrijdag 7 december 2018 om 09:44
    Zou het? Ik denk 't niet.
    Vind ik leuk
    NvC +5198
    vrijdag 7 december 2018 om 17:20
    Nee denk het ook niet 😉
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10190
    vrijdag 7 december 2018 om 07:37
    Wordt een lastige voor vitesse juist als je Herstellende bent van een beetje zwak begin in de competitie en weer wat aan het op krabbelen bent heb je alle riemen nodig om te roeien dus ookal heb je wat spelers met iets minder goede kwaliteit dan de rest ga toch iets meer moeilijk doen om ze te laten gaan .
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:56
    Met Bruns gaat jouw verhaal op. Hoewel v Hintum wel heeft aangegeven open te staan voor vertrek van Bruns.

    Karami is gewoon onze tweede rechtsback; enige backup voor Karavaev. Dus die laten ze sowieso niet gaan.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +354
    vrijdag 7 december 2018 om 07:38
    Bruns laten gaan en Karami behouden.
    Voor Karami zal het lastig worden, onze toekomstige rechtsback speelt op dit moment op huurbasis in Deventer en die gaan ze niet halverwege terug halen voor de bank. Die zal wel blijven.
    Voor Bruns hebben we genoeg alternatieven, we hebben daar Ali en vanuit de jeugd Schuurman nog voor.
    Buiten het feit van de alternatieven komt ook Bruns tekort voor het niveau wat Vitesse nastreeft, strik erom en weg ermee!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2242
    vrijdag 7 december 2018 om 08:59
    Bruns mag wel bij ons komen
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    vrijdag 7 december 2018 om 14:56
    Geloof me dat wil je niet. Of hebben jullie wel een vrouwen afdeling?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2242
    vrijdag 7 december 2018 om 14:58
    Ja hebben we ook. Best mooi om naar te kijken soms 😂
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    vrijdag 7 december 2018 om 15:02
    Dan is Bruns een prima optie haha!!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2242
    vrijdag 7 december 2018 om 15:04
    Volgens mij was er al sprake afgelopen zomer dat hij naar ons zou komen... Ach weet niet vond hem bij heracles wel aardig spelen... Maar ken hem verder ook niet zo
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    vrijdag 7 december 2018 om 15:11
    Klopt. Bij Heracles deed hij het prima maar nu denkt hij de vedette te zijn maar hij kan nog geen bal bij iemand op de stropdas leggen. Hij heeft het schot van een kleuter, zit helemaal geen kracht achter. Maar wie weet bloeit hij weer helemaal op als hij een stapje terug doet.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2158
    vrijdag 7 december 2018 om 09:14
    En we huren er gewoon weer op los. Als NAC nou eens niet continu boven hun stand zou leven, terug naar de KK divisie en daar de boel opbouwen met eigen spelers, zou een hoop stabiliteit opleveren
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:10
    Boven hun stand leven? Verklaar je even nader :)
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6788
    vrijdag 7 december 2018 om 09:41
    Die Bruns kan helemaal niet voetballen, past goed bij NAC.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:50
    Bruns oké. Die is destijds gekomen om de basis te versterken en er zijn, nu hij niet blijkt te voldoen, allerlei vervangers gehaald. Maar Karami moet niet zeuren. Die heeft met zijn volle bewustzijn en reeds aanwezige concurrentie Karavaev getekend. Er zijn maar twee spelers op die positie en het is logisch dat hij de tweede keus is. Snapte iedereen behalve hij toen hij tekende. Naïef, op zijn minst, om te denken dat je binnen een paar weken (want toen begon hij al te morren) jezelf in de basis speelt.

    Bovendien kan Darfalou zijn talk niet missen;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    vrijdag 7 december 2018 om 14:55
    Precies.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5506
    vrijdag 7 december 2018 om 10:53
    De 4 man van NAC komen met eerste logische versterkingen aanzetten.
    Nu afwachten of Vitesse meewerkt.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4235
    vrijdag 7 december 2018 om 10:59
    Hebben ze in Breda geen bank?
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    vrijdag 7 december 2018 om 14:54
    Bruns mogen ze zo gratis hebben. Na dit seizoen krijgen ze daar nog een Van der Werf gratis bij. Karami kunnen we nu niet missen want Lelieveld is ook al verhuurd.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    vrijdag 7 december 2018 om 17:30
    Bruns gewoon verkopen direct, en die Karami ook als ze alleen maar zeuren op de bank.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 22:33
    Op zich wel qua instelling, maar Karami kunnen we niet missen. Als Karavaev een keer geschorst of geblesseerd is heb je niks
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544