'Zware erfenis' De Jong en De Ligt: 'Dan bedenken topclubs zich wel twee keer'

    'Zware erfenis' De Jong en De Ligt: 'Dan bedenken topclubs zich wel twee keer'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 11:43vr 07-12-2018 om 11:43

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 11:44vr 07-12-2018 om 11:44

    Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt fungeren vanaf volgend seizoen als 'belangrijk bruggenhoofd' voor de volgende lichting Nederlandse talenten. Als zij volgend seizoen slagen in de Europese top, biedt dat kansen voor nieuwe Nederlandse talenten.

    Dat stelt Valentijn Driessen in zijn column voor De Telegraaf. Hij beschrijft dat spelers als Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum via de subtop in de top terecht zijn gekomen. Een rechtstreekse stap naar de Europese top lijkt voor Nederlandse spelers niet weggelegd.

    Nu Frenkie de Jong onderweg lijkt naar Paris Saint-Germain kan daar verandering in komen. 'Het is een kwestie van tijd alvorens Matthijs de Ligt in de voetsporen van zijn ploeggenoot De Jong treedt. Ook hij zal zonder internationale tussenstap in de zomer van 2019 aansluiten bij een club uit de topacht van Europa', schrijft Driessen. 

    'De twee Ajacieden fungeren daarmee als belangrijk bruggenhoofd voor de volgende lichting Nederlandse talenten. Het duo moet Europese topclubs ervan overtuigen dat het sportief en financieel lucratief is om weer spelers uit de Eredivisie te contracteren', meent de chef voetbal van De Telegraaf.

    Daarvoor moeten ze het direct laten zien bij de grote clubs. 'Lukt ze dat, dan geven zij de waarde van de Eredivisie een enorme impuls. (...) Gaat het jonge duo nat in de Europese top, dan zullen de absolute topclubs zich wel twee keer bedenken alvorens zij bedragen van 50 miljoen euro of meer neerleggen voor Eredivisie-spelers. Een zware erfenis, maar De Jong en De Ligt zijn uitgerekend twee persoonlijkheden die zo’n last lachend kunnen dragen.'

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +6654
    vrijdag 7 december 2018 om 11:45
    De Ligt moet eigenlijk ook naar PSG nu. 60 miljoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:47
    Minimaal 75
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:47
    De Ligt is denk ik meer waard dan Frenkie?

    Laten we de Ligt afronden op 100 miljoen Euro ... 👍🏻
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 7 december 2018 om 11:52
    Lijkt me wensdenken. Een 19-jarige verdediger uit de eredivisie zal een stuk minder opleveren dan Van Dijk. 65/70 lijkt me redelijk (alsnog waanzin, maar zo is de huidige voetbalwereld).
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3347
    vrijdag 7 december 2018 om 13:13
    Ik snap je mening maar zoals je al aangeeft hij is 19 jaar!!!( Ongelooflijk). Maar ik denk juist dat die daardoor zo ontzettend veel waard is, en omdat je als club nog 12 jaar van een absolute klasbak kan genieten.
    Daarbij er loopt al een veel duurdere tiener bij PSG hè ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:50
    PSG heeft gewoon een goed centrum met Silva en Marquinhos (en dan hebben ze Kimpembe nog achter de hand)

    Bij Barcelona zie je wekelijks dat Pique op zijn retour is en dan Umtiti ook niet het gewenste niveau brengt.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 11:55
    of Bayern
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    klopt Hummels en Boateng hadden lang geleden doorgeselecteerd moeten worden.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:10
    ik denk alleen niet dat Bayern zoveel gaat betalen maar ik denk wel dat Bayern een goede stap zou zijn
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    Als ze goed met hem omgaan hebben ze er 10 jaar plezier van, dus dan is zo’n transfersom nog te overzien.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:13
    klopt alleen is het bedrag wel extreem hoog hoor.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 7 december 2018 om 12:18
    Aanhaken of afhaken voor Bayern. Dit is nu eenmaal wat er tegenwoordig voor toptalent betaald moet worden.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:19
    ik denk dat Bayern zich niet laat gekmaken en op een eigen manier gaan ze er ook nog komen, let maar op!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5668
    vrijdag 7 december 2018 om 12:33
    Bayern kan dit vast opvangen met eigen jeugd of vanuit eigen competitie. Kijk maar eens naar het verschil tussen de 2 nations wedstrijden.
    De eerste wedstrijd met een oud team á la Bayern, de 2e met een jonger fris spelend elftal.

    Bayern gaat inderdaad niet mee in de prijzengekte is mijn verwachting. 75+ voor een 19 jarige uit de Nederlandse competitie. Ik vind het best veel geld.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 14:22
    ik ook :)
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    vrijdag 7 december 2018 om 15:16
    Wat maakt het ons eigenlijk uit? Niet dat wij iets van dat geld te zien krijgen geloof ik. Ik ben geen aandeelhouder Ajax of Bayern in ieder geval.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:51
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:19
    Zeker, maar de ligt is mijns inziens een carrière speler voor Bayern. Die kan zijn transfersom in 10 jaar terugbetalen want hij is gemaakt voor Duits topvoetbal. Ik zie ze toch het liefst met z'n tweeën bij Barcelona. Stel je voor een NL sprekend centraal deel van het team, daar kan een tegenstander zich alleen maar op vastlopen.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:20
    waarom Barca als ik vragen mag?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Gewoon omdat ik dat zelf een fantastische club vind die al decennia meedoet om alle prijzen en daarnaast vind ik de link tussen Ajax en Barcelona zeer sterk in meerdere opzichten. Deze jongens kunnen daar naar mijn idee naadloos worden ingepast in de speelstijl
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    top, kan ik mij wel in vinden :)
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1908
    vrijdag 7 december 2018 om 12:11
    Die Silva is bijna 300 jaar en lijkt alleen maar goed in Frankrijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Real Madrid lijkt mij het beste. Heeft hij ook gelijk de uitdaging om Sergio Ramos uit de basis te spelen (waar hij tevens veel van kan leren) om uiteindelijk de komende 10 jaar een duo te vormen met Varane.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:24
    Zou hij niet veel meer kunnen leren van de verdedigers bij Juventus?
    Ik zie Ramos hem niet veel leren buiten je tegenstander uit de wedstrijd schoppen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:28
    Ramos kan hem wel even leren hoe je prijzen pakt.
    Daar hebben die Italianen wat minder slag van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:32
    Hoeveel prijzen denk je dat real gaat pakken zonder Ronaldo?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:34
    Ze pakten voor Ronaldo ook zat prijzen dus waarom zouden ze dan na Ronaldo niet doen?
    Vind ik leuk
    Josip Broz +512
    vrijdag 7 december 2018 om 12:55
    De Ligt zou bij PSG alleen maar de bank kunnen warmhouden. Een van de beste cebtrale duo's op de wereld onder contract.

    De Franse competitie is natuurlijk wel wat minder dan de Engelse of de Spaanse en dat is voor Frenkie juist wat beter.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    Henkings +618
    vrijdag 7 december 2018 om 12:13
    In de huidige markt is alles mogelijk! Wat als bijvoorbeeld de Spurs gaan uitgeven (die hebben afgelopen zomer niks uitgegeven dacht ik) Ik kan alleen maar hopen dat De Jong en De Ligt een sportief goede keuze gaan maken!!
    Op zich vind ik PSG zeker geen verkeerde keus voor beide mannen. Op competitie niveau weer een stap omhoog, zeker van de CL (vaak ook overwinteren) en trainen tussen de absolute top!
    De premier league lijkt me voor De Jong niet het beste qua intensiteit (ook gezien de doodschoppen van de afgelopen tijd) De Ligt past voor mijn gevoel haast overal (ongekend sterke CV)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:20
    Spurs Morgen vertongen Dan terugriolen voor de ligt plus nog 40 miljoen. Dan zou ik het doen als Ajax zijnde. Kan Mathijs altijd nog over drie jaar naar Barcelona als Frenkie daar de onomstreden baas is haha
    Vind ik leuk
    Zultkop +5668
    vrijdag 7 december 2018 om 12:35
    Terugriolen? Wat is dat in vredesnaam....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:18
    Autocorrect haha Wilde zeggen terugsturen
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:11
    Kan PSG en De Jong en De Ligt wel halen ivm financial FairPlay regels?? Daar hoor je niemand over.
    Geld speelt geen rol maar moeten ze niet eerst wat verkopen om weer binnen de FairPlay regels te vallen?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6654
    vrijdag 7 december 2018 om 17:23
    Die FFP regels zijn een grap. Dat weet iedereen en vooral PSG.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 11:46
    De talenten van Ajax en Willem II geven het goede voorbeeld. 👌🏻
    Vind ik leuk
    Jackpot +2334
    vrijdag 7 december 2018 om 11:49
    Willem 2 pikt lekker een graantje mee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:50
    Het is ze gegund!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 11:53
    Haha idd. Maar dat is ze ook gegund.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4746
    vrijdag 7 december 2018 om 11:58
    De beste spelers van Nederland (de jong en van Dijk waarvan de laatste zich alleen op serieus niveau echt bewezen heeft) komen van Willem 2/Groningen... de Ligt zie ik geen Europese topper worden.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    Hahaha dan moet je een andere bril opzetten. De Ligt is de meest talentvolle Nederlandse speler die er is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    Op onze Frenkie na
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 12:18
    Haha. Toch vind ik de Ligt een groter talent dan Frenkie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:24
    Is ook zo. De Ligt is pas 19, terwijl Frenkie “al” 21 is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:20
    Jou kunnen we dus ook niet meer serieus nemen. De Ligt is al een stuk volwassener dan Frenkie en is nog 2 jaar jonger ook.

    Ajax is de talentenfabriek van Nederland.
    Vind ik leuk
    Mari +10101
    vrijdag 7 december 2018 om 11:48
    Zo simpel is het niet meer Valentijn
    Clubs kopen nadat ze je uitgebreid hebben bekeken. Dit is de les die zij hebben geleerd van mislukte Nederlandse voetballers.
    Vb. Locadia (speelt hij nog?) Jansen, enz
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    Tête, Kisna, El Gazi, Bazour, Van Rhijn, Hoeben....
    Vind ik leuk
    Mari +10101
    vrijdag 7 december 2018 om 12:13
    om er maar een paar te noemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:18
    Wie?;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:21
    Hoeben?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:58
    Hij bedoeld Hoeßen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:48
    Niet alleen Ajax heeft grote talenten, Sparta heeft deze ook
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    vrijdag 7 december 2018 om 11:49
    Het zal wel aardig tochten in dat kamertje van Driessen, met al die ingetrapte deuren.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1345
    vrijdag 7 december 2018 om 12:24
    Open deuren intrappen denk ik dat je bedoelt? Dan tochtte het ervoor ook al. Geenszins een conditio sine qua non;)
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 12:35
    talen-tscout?
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    vrijdag 7 december 2018 om 12:36
    Dat soort deuren bedoelde ik inderdaad ja. Vermoeiende man die Driessen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 7 december 2018 om 11:49
    Eindelijk weer na oa Sneijder, Robben en Huntelaar. Het heeft 10 jaar geduurd, maar dat is het lot van een klein land als Nederland.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1769
    vrijdag 7 december 2018 om 11:52
    Bij Robben zag ik al na 1 studio sport samenvatting, van Robben dat het een topper in spe was, ik heb dat bij de Ligt en de Jong totaal niet..
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 7 december 2018 om 11:55
    Ok, ja aanvallers springen nu eenmaal meer in het oog dan verdedigers of verbindingsspelers. Maar je zag het iig beter dan Mourinho, die nadat hij Robben bij Chelsea onder zijn hoede had gehad nog stelde dat Robben mentaal tekort kwam voor de absolute top.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:55
    Dan heb jij het wellicht toch niet echt “in de vingers” ...
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1769
    vrijdag 7 december 2018 om 11:49
    Gaat niet lukken, zijn door 'ons' gecreëerde toppers, ik zie er geen top in nl..
    Vind ik leuk
    aphex twin +1512
    vrijdag 7 december 2018 om 11:56
    Daarom vind een topper als Mbappe ook dat Frenkie naar PSG moet komen. Lul niet zo dom man :)
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1769
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    Alsof Mbappe hem heeft gevolgd, op basis van 1 wedstrijd heeft hij dat gezegd.. v Basten was ook een topspeler, maar heeft over voetbal ook geen verstand.. ik was geen topspeler maar heb er blijkbaar wel kijk op..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:15
    Dus feitelijk zeg je dat de verantwoordelijken bij PSG, Barca, City en andere topclubs er geen verstand van hebben, of in elk geval minder als jou.

    Vraag ik me toch af, waarom zit je dan hier dom te lullen ipv dat je een topfunctie hebt bij een topclub?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:51
    Koen Kostons staat in belangstelling van Ajax als opvolger van F.de Jong.

    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    vrijdag 7 december 2018 om 11:51
    Zit wel een kern van waarheid in. Denk dat ze het wel aankunnen. Vind het wel jammer dat hij naar psg gaat toch een mindere competitie en eentje die we niet kunnen volgen. Maar goed, wel een fantastisch elftal natuurlijk! En eerlijk gezegd meeste kans op speeltijd ook. Bij barca blijft busquets voor nu nog wel onbetwist en ook raketic arthur of coutinho speel je er echt niet zomaar uit. Bij city zou hij eventueel fernandinho opvolgen maar dat is ook de 2e aanvoerder dus zolang hij fit is zal die wel gewoon spelen. Dan heb he psg dat met 2 controlerende middenvelders speelt toch meer kans op speeltijd naast verratti en ervoor neymar die laatste tijd op 10 speelt wat een fantastisch middenveld ..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:53
    Hoezo niet volgen? Je hebt toch internet?
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    vrijdag 7 december 2018 om 11:55
    Niet makkelijk volgen excuses. Kijk liever voetbal via de tv gewoon
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 7 december 2018 om 11:57
    Verwacht dat de Ligue 1 volgend jaar wel makkelijker op tv te volgen zal zijn, zeker als Memphis daar dan ook nog speelt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    vrijdag 7 december 2018 om 12:00
    Jaa in principe zijn wedstrijdjes van lyon en psg wel de moeite waard om te kijken dus zou wel leuk zijn. Hoop dat memphis eigenlijk ook nog een laatste stap zet , lijkt er wel klaar voor
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 11:54
    gewoon een vraag, is PSG europese top??
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    vrijdag 7 december 2018 om 11:56
    Kwa competitie en historie zeker niet. Maar wel de potentie , zowel het elftal als natuurlijk de mogelijkheden om europees de prijzen te gaan winnen ja. Of denk jij van niet?
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:09
    ja potentie wel maar dat wil niet zeggen of je het wordt. Zoals ik PSG op nu beoordeelt vind ik ze geen europese top maar dat kan ook aan mij liggen hoor :)
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    vrijdag 7 december 2018 om 12:10
    Nee indd bedoel maar met het transfergeweld van clubs als city en psg zullen de prijzen ook niet lang meer op zich laten wachten.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    ik hoop het wel maar ben bang dat je gelijk heb.
    Ik heb niks met dit soort clubs.
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    vrijdag 7 december 2018 om 12:07
    Het is een smerig olieclubje met amper historie. Echt een gemaakte club.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:09
    ik deel je mening, maar dat is City toch ook ?
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    vrijdag 7 december 2018 om 12:11
    Zeker, dat vind ik ook zo een smerige club. Het is dat ze leuk voetbal spelen. Maar het is net zo een ranzig olieclubje zonder historie als PSG. Achja met geld kan je (bijna) alles bereiken..
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    helaas wel maat, daarom heb ik veel respect voor een Arsenal en Bayern.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:28
    Noem eens vijf betere clubs.
    Vind ik leuk
    Korm +37331
    vrijdag 7 december 2018 om 13:22
    Atletico, Juve, Barca, real en bayern normaal gesproken en city acht ik ook beter
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:00
    Atlètico zou ik uit dat rijtje halen en dan klopt het grotendeels wel. Juve zou ik persoonlijk gelijk scharen aan PSG.

    Maar of jij nou gelijk hebt of ik, als je bij de beste 5 clubs ter wereld hoort lijkt het me wel dat je Europese top bent ;-)
    Vind ik leuk
    alaaf +1606
    vrijdag 7 december 2018 om 12:02
    Bergwijn en Rosario volgen met twee keer 100 miljoen 👌🏻
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:29
    Jij weet net zo goed als ik dat PSV Ajax niet kan bijbenen op het gebied van transferbedragen. Bovendien zijn dat minder grote talenten.

    Met 30 voor Rosario en 40 voor Bergwijn mag je al heel blij zijn.
    Vind ik leuk
    alaaf +1606
    vrijdag 7 december 2018 om 12:47
    Dat talent is even groot dus de transfersom kan zomaar hoger uitvallen, dat weet jij net zo goed als ik
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13841
    vrijdag 7 december 2018 om 13:07
    Onzin, je betaalt ook voor het “merk” en het merk Ajax is nou eenmaal wat duurder en bekender dan het merk PSV.
    Dat zegt inderdaad niets over het talent van een speler, maar buitenlandse clubs zijn nou eenmaal bereid om voor een Ajacied meer te betalen dan voor een PSV’er.
    Niet lullig bedoeld want PSV heeft ook talenten die minstens net zo goed zijn als die van Ajax, maar zo werkt het nou eenmaal wel.
    Vind ik leuk
    alaaf +1606
    vrijdag 7 december 2018 om 17:24
    Die indruk wekt de partijdige media maar is niet zo
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13841
    vrijdag 7 december 2018 om 18:06
    Hahah.... prima 👍🏼
    Vind ik leuk
    alaaf +1606
    vrijdag 7 december 2018 om 19:46
    Hahah....dank je 👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:58
    Bergwijn zit toch echt wel een treetje onder het niveau De Ligt/De Jong hoor. Bovendien kan je aan de transferbedragen uit het verleden wel zien dat Ajax standaard meer geld pakt voor een transfer.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2359
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    Genoeg spelers die ze voorgingen en wel slaagde.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:09
    Valentijn....o nee...ik zou er niet meer op reageren.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1336
    vrijdag 7 december 2018 om 12:18
    Het is pas December, ik zie t nog gebeuren dat tot aan juni er koppen zullen zijn als "De Jong is van gedachte veranderd en kiest toch voor Barca. De Jong maakt een U turn en gaat naar Juve. De Jong blijft toch bij Ajax."
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:39
    Blablabla Driessen....

    Paardel*l
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:16
    Wat een onzin. Je hebt zo als deze jongens heel veel talent of je hebt wat minder talent. Die laatsten worden echt niet door de top 8 gekocht omdat die 2 het toevallig wel hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:24
    De Jong heeft zeker de capaciteiten om ver te eindigen, maar behoudens een paar interlands en wedstrijden in een "zwakke" CL poule met een Bayern helemaal van het padje, heeft hij relatief nog weinig wedstrijden op topniveau gespeeld. Dan kan hij beter de weg van de geleidelijkeheid kiezen.
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 15:26
    Driessen verkoopt de huid al voordat de beer geschoten is.
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    zaterdag 8 december 2018 om 03:25
    die blijven allebij nog 1 seizoen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws