Voormalig Eerste Divisie-topscorer stopt definitief: Paar uur in een dag tekort

    Voormalig Eerste Divisie-topscorer stopt definitief: "Paar uur in een dag tekort"

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 17:57vr 07-12-2018 om 17:57

    Sjoerd Ars hangt zijn voetbalschoenen per 1 januari definitief aan de wilgen, laat hij weten aan De Gelderlander. De Jupiler League-topscorer van het seizoen 2014/2015 zakte afgelopen zomer al af naar de amateurs, maar zijn maatschappelijke carrière neemt te veel tijd in beslag.

    Ars heeft een eigen zonnepanelenbedrijf en is actief als technisch manager van Fortuna Sittard. Een half jaar geleden verruilde hij De Graafschap voor Tweede Divisie-club De Treffers, maar de spits is niet in staat om zich volledig in te zetten voor de Groesbekers. "Dit is het enige juiste besluit", licht hij zijn besluit toe. "Het is gewoon niet meer te doen. Ik kom nu een paar uur in een dag tekort."

    Ars debuteerde in september 2003 voor De Graafschap en ontwikkelde zich sindsdien tot een gevreesde doelpuntenmachine in de Gouden Gids Divisie en de Jupiler League. Tijdens zijn eerste én laatste seizoen in het betaalde voetbal wist hij promotie af te dwingen met De Superboeren. Dat was ook het geval tijdens het seizoen 2014/2015, toen Ars in dienst van NEC zijn beste seizoen beleefde: de Achterhoeker maakte 28 van de 100 Nijmeegse goals en mocht begin april al de kampioensschaal omhooghouden.

    Plaats een reactie

    schfan1920 +5652
    vrijdag 7 december 2018 om 18:01
    Logische keuze. Was toch altijd een meer dan bruikbare speler in de eerste Divisie. Legde ze er daar gemakkelijk in.
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    vrijdag 7 december 2018 om 18:05
    Mooie vent! Een goed pension gewenst! 🎉
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +207
    vrijdag 7 december 2018 om 18:07
    Ga je kijken?
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    vrijdag 7 december 2018 om 18:34
    Ja, ben er bang voor 😋
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +207
    vrijdag 7 december 2018 om 18:39
    Wordt druk, ga nu ook. Succes!
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    vrijdag 7 december 2018 om 18:42
    Thanks. Jij ook.
    Vind ik leuk
    Lukaaa +207
    vrijdag 7 december 2018 om 18:19
    Vooral het jaar dat NEC kampioen werd. Wat een elftal had NEC toen.
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +207
    vrijdag 7 december 2018 om 18:24
    Is lang geleden ;)
    Vind ik leuk
    Lukaaa +207
    vrijdag 7 december 2018 om 18:29
    Helaas wel. Maar supporter in goede en slechte tijden. Op een dag komt het weer goed met nec😁
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +207
    vrijdag 7 december 2018 om 18:30
    Voor ons nog langer geleden kerel. Succes vanavond!!
    Vind ik leuk
    Lukaaa +207
    vrijdag 7 december 2018 om 18:34
    Jij ook, en zoals ik in een eerder topic al had vermeld ben ik Bosschenaar. Dus ik kan het hebben als er vanavond verloren word. 😁


    Ik heb toch altijd een zwak voor DB gehad. Een goede nummer 2, maar niks gaat boven ENIESEE👊
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 18:35]
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +207
    vrijdag 7 december 2018 om 18:06
    So tering zeg, die ziet er ook niet erg jong meer uit op die foto. Wordt tijd dat hij stopt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 18:14
    Geweldige speler, 28 doelpunten in 1 seizoen FC Zwolle!
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5560
    vrijdag 7 december 2018 om 19:10
    Genoten toen van hem!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 19:14
    Jammer dat dat seizoen toen zo eindigde, gelukkig kwam het dat jaar daarna alsnog goed.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:02
    Veel succes .
    Vind ik leuk
    Marco S +5620
    vrijdag 7 december 2018 om 19:10
    Goede slogan voor zijn bedrijf.. Lekker met je ars in de zon..
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4906
    vrijdag 7 december 2018 om 19:57
    Mooie carrière voor hem. Heeft de nodige topclubs in de eerste divisie versleten en ook nog een paar mooie buitenlandse avonturen meegepakt.
    Vind ik leuk
    B3v3r +689
    zaterdag 8 december 2018 om 00:14
    Bij PEC ook nog een leuk seizoen gehad.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws