Den Bosch wint op de valreep topper tegen NEC; Sparta haalt uit

Den Bosch wint op de valreep topper tegen NEC; Sparta haalt uit

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 21:56vr 07-12-2018 om 21:56

Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 22:10vr 07-12-2018 om 22:10

FC Den Bosch heeft op de valreep de Keuken Kampioen Divisie-topper tegen NEC gewonnen. De Brabantse koploper leek tegen tien man van NEC punten te verspelen, maar in blessuretijd viel de 3-2. Sparta haalde mede dankzij een hattrick van Lars Veldwijk uit tegen Almere City FC: 6-1.

FC Den Bosch - NEC 3-2
De Nijmegenaren kwam in De Vliert na achttien minuten op voorsprong via Jonathan Okita. In de slotfase van de eerste helft draaide Den Bosch de zaken om. Sven van Blummel tekende voor de 1-1 en niet veel later werd de aanvaller afgestopt door Joey van den Berg, die dat moest bekopen met een rode kaart. Met tien man hield NEC evenwel stand en in de zeventigste minuut maakte Brahim Darri er zelfs 1-2 van. De gelijkmaker van Danny Verbeek zorgde voor een spannende slotfase. Invaller Jort van der Sande zorgde er in extremis voor dat Den Bosch de koppositie behoudt.

Sparta - Almere City 6-1
Sparta maakte op Het Kasteel gehakt van Almere en revancheerde zich zodoende voor de nederlaag tegen Helmond Sport van een week eerder. Mohamed Rayhi opende de score voor de Rotterdammers, maar een eigen doelpunt van Dries Wuytens betekende de gelijkmaker. Daarna ging het echter hard. Veldwijk maakte er nog voor rust 2-1 van en na de pauze stond het al snel 3-1 via Wuytens. Veldwijk (2) en Halil Dervisoglu maakten het Sparta-feestje compleet.

Go Ahead Eagles blijft net als Sparta op één punt van Den Bosch staan door een 1-0 zege op Helmond Sport. Istvan Bakx maakte na een half uur het enige doelpunt van de wedstrijd. Jong Ajax gaf de knappe zege op bezoek bij FC Twente (2-5) een vervolg door op eigen veld ook TOP Oss te verslaan. Kaj Sierhuis was de matchwinner met een rake kopbal kort voor rust. 

FC Twente zocht na de nederlaag tegen Jong Ajax naar eerherstel en stapte bij FC Volendam met drie punten van het veld: 1-2. Wout Brama en Peet Bijen scoorden voor de Tukkers, die naar de vierde plek klimmen.

Overige uitslagen
Roda JC - FC Dordrecht 2-2
FC Eindhoven - Jong FC Utrecht 0-0
RKC Waalwijk - MVV Maastricht 3-1

Plaats een reactie

NvC +6551
vrijdag 7 december 2018 om 22:13
FCDB gefeliciteerd. Had alle kanten op kunnen gaan. Wel een lachertje die scheids. 😂 Haha kan er wel bij. Tenminste strijd gezien, meer kan ik niet vragen op dit moment van dit elftal.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
vrijdag 7 december 2018 om 22:21
Dank je was inderdaad spannend
Vind ik leuk
NvC +6551
vrijdag 7 december 2018 om 22:23
Ik vindt trouwens die nr 16 Felida ofzo wel een spelertje hoor. Die zie ik wel de ED halen, als niet met jullie dan wordt ie opgepikt. 👌
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
vrijdag 7 december 2018 om 22:28
Klopt eigen jeugd.
Vind ik leuk
NvC +6551
vrijdag 7 december 2018 om 22:34
Nice kan je wel wat voor vangen als hij zo blijft spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 23:26
En daar is ze weer.







Alleen nu ( met een nederlaag op zak ) met wat milder commetaar
Vind ik leuk
NvC +6551
vrijdag 7 december 2018 om 23:41
Ga natuurlijk niet fel uithalen op NEC. En ja ik ben er wel, kan ik niet zeggen ban jezelf na een viteski nederlaag 😉
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 23:45
ach jammer.
Dit seizoen is verloren. maak je niet druk het is weekend.
is het allemaal gewoon net niet Dit seizoen
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
zaterdag 8 december 2018 om 00:33
Is helemaal niks verloren. Jullie hebben een geweldig elftal en vooral voor in een paar toppers. Als je maar bij de eerste 9 eindigt dan speel je nacompetitie. En daarin kan alles gebeuren. Zeker als je ziet hoe de onderste clubs in de eredivisie spelen.
Vind ik leuk
Edenees80 +519
zaterdag 8 december 2018 om 00:31
Strijd? De rode kaart uit de handen van de scheids proberen te slaan en tot twee keer toe weggeduwd worden door Rens.. Opgefokt, agressief en zeer zielig zooitje daar bij Nek!
Vind ik leuk
NvC +6551
zaterdag 8 december 2018 om 01:06
Wat je nu noemt is ool geen strijd kneus. Dat is frustratie bij vd Berg. Als elftal wel strijd geleverd, zal je ook wel weten als je de wedstrijd uberhaupt heb gezien.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 08:40
Teken van onmacht niet mee kunnen komen qua niveau dan krijg je dit soort frustraties
Vind ik leuk
NvC +6551
zaterdag 8 december 2018 om 10:58
Grappig hoe jullie zo hard proberen om totaal verschillende dingen aan elkaar te knoppen. 😉 Teken van domheid 😉
Vind ik leuk
tikkietoe +5766
vrijdag 7 december 2018 om 22:17
Ik ben altijd heel tevreden met een punt voor Jong Utrecht tegen de niet jong ploegen.
Zeker als Venema niet meedoet.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2088
vrijdag 7 december 2018 om 22:19
Lekkere pot van Sparta!

En die mafkees Guy Ramos is ook weer aanwezig. Invallen in de 64e, geel pakken in de 74e, en rood pakken (2e geel) in de 84e minuut.
Vind ik leuk
Grimes +743
vrijdag 7 december 2018 om 22:21
Zo kennen we Roda weer. De ene week dik winnen bij de nummer 4 om de week erna gelijk te spelen tegen de nummer 18. Het trieste is het was niet eens onverdiend. Na de 2-0 stoppen ze met voetballen en dan krijg je dit. Typisch Roda🙄
Vind ik leuk
Rodapaus +5916
zaterdag 8 december 2018 om 08:40
:(
Vind ik leuk
rjc71 +1599
vrijdag 7 december 2018 om 22:21
Dit was de kans voor Roda om een goede stap te zetten richting de 2de periode ..
Maar helaas... we vergaten te voetballen in de 2de helft ..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 22:25
dacht roda het met 2vingers in hun neuzen te kunnen doen tegen dordt..
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2261
vrijdag 7 december 2018 om 22:30
KNVB ga je schamen om de arbitrage vanavond. Elke week hetzelfde met die debielen. Wanvertoningen. Vandaag wederom een goal tegen door een foute beslissing en op andere velden opnieuw veel te veel fouten. Van den Kerkhof kan fjes voetbal nieteens in goede banen leiden evenals vele van zijn collega's onder wie Kooij, de broertjes Mulder, Dieperink, Van Herk, Manschot, Lindhout, Blank, Gerrets, Van der Eijk, Van der Laan etc etc. Schaam je kapot!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 22:30]
Vind ik leuk
NvC +6551
vrijdag 7 december 2018 om 22:36
Het lijkt dit seizoen ook erger te zijn dan vorig seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 22:34
Bij groningen missen ze een scorende spits. Oh wacht, waar speelt Lars veldwijk?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 22:35
Wat een flut scheids.. nec had meer verdiend.. eindelijk weer gevochten.. ondanks dat ze met 10 man speelde de 2de helft was nec beter.. zuur om dan in blessuretijd nog de goal tegen te krijgen.. kan niet ontkennen dat die mooi was..
Vind ik leuk
stratumseind +185942
vrijdag 7 december 2018 om 22:49
Heya den bosch , zou het er dan toch van gaan komen na lange lange heel erg lange tijd?

Ik hoop het
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
zaterdag 8 december 2018 om 00:38
Ik hoop het Stratum. Moet niet te lang meer gaan duren want mijn vrouwtje wil ook naar Spanje. Weet niet of ik dat ga trekken nu het na jaren weer zo lekker gaat😄
Vind ik leuk
stratumseind +185942
zaterdag 8 december 2018 om 00:39
haha als de fc promoveert moet ze maar ff wachten met die bikinilijn toch?
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
zaterdag 8 december 2018 om 00:41
Nou ga er echt alles aan doen om dat tegen t e gaan. We hebben al 1 jaar Spaanse les. Betrap me er steeds meer op dat ik er iedere keer alles aan doe om die lessen te verplaatsen😄
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 00:42]
Vind ik leuk
stratumseind +185942
zaterdag 8 december 2018 om 00:43
hahaha geef ze met kerst een brasilian wax setje dan gaat de verhuis zin wel ff een tijdje over
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
zaterdag 8 december 2018 om 00:47
Haha lol, ga ik doen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 23:20
Met dank aan v/d Berg onnodig Rood en de doelman bij de 2-2 wat doet ie daar later nog een ketser maar dat wordt dan gelukkig geen 4-2 de Gier gaat ook meedoen met Rood wat gebeurd er toch allemaal / en weer niks geen punten ps die v/d Berg wat voegt ie eigenlijk toe Routine ja in kaarten pakken zeker onbegrijpelijk haal in de winterstop een paar betere spelers anders gaat dit seizoen als een nachtkaars uit en als club zak je dan steeds verder weg jammer voor de supporters en de seizoenkaarten
Vind ik leuk
Ron jans +510
zaterdag 8 december 2018 om 05:30
Keuken Kampioen Divisie-"topper"

De nummer 1 tegen één of andere middenmotor die al weken niet draait, wat al niet als een topper te boek staat.
Vind ik leuk
Edenees80 +519
zaterdag 8 december 2018 om 14:08
Den Bosch wint op de valreep "TOPPER" van Nec??? Hoezo topper? Het was de koploper tegen de nummer 9... Kun je geen topper noemen!

Desondanks Den Bosch dik en dik verdiend gewonnen, ondanks de scheids tegen.. Gefeliciteerd FCDB!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws