NEC haalt uit naar 'jonge' scheidsrechter: 'Hij is 27 jaar en mist die ervaring'

NEC haalt uit naar 'jonge' scheidsrechter: 'Hij is 27 jaar en mist die ervaring'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 11:33za 08-12-2018 om 11:33

Jack de Gier is niet te spreken over het optreden van scheidsrechter Joey Kooij. NEC ging in Den Bosch met 3-2 onderuit tegen de plaatselijke FC en zowel De Gier als middenvelder Joey van den Berg werden met een rode kaart weggestuurd.

De Gier kwam in discussie met Kooij en werd daarop weggestuurd door de arbiter. "Ik vind dat de scheids het op bepaalde momenten laat liggen in deze wedstrijd", legt de trainer van NEC uit bij FOX Sports. "Daar reageer je op. In het geval van mijn rode kaart zei ik alleen dat Rens (Van Eijden, red.) terecht appelleert. De scheidsrechter, ik kan Joey zeggen, is 27 jaar. Dat zijn ervaringsmomenten die hij nog niet heeft, maar het zijn wel belangrijke momenten in deze wedstrijd."

Ook Joey van den Berg kreeg een rode kaart voorgehouden nadat hij Sven Blummel van Den Bosch een scoringskans ontnam. "Dat doet Blummel natuurlijk slim, hij wacht op het contact", analyseert De Gier. "De scheidsrechter trapt daar dan in. Ik denk wel dat die kaart geseponeerd gaat worden, want hier is niet zo veel aan de hand."

Plaats een reactie

aartstyle +1787
zaterdag 8 december 2018 om 11:36
Slechte scheidsrechters fluiten slechte ploegen. Ze hebben niks te klagen dus.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:26
Daarnaast 2 eredivisiescheidsrechters uitgeschakeld, dus dan moeten ze het met nog slechtere scheidsrechters doen in de KKD
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zaterdag 8 december 2018 om 14:29
NEC mist kwaliteit en moeten niet zeuren.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2048
zaterdag 8 december 2018 om 11:40
Hebben het zelf laten liggen, FCDB had ook een veel betere wedstrijd kunnen spelen plus daarbij 2 kansen op de lat scheidsrechter hoeft in deze wedstrijd er niet bij gehaald te worden lijkt me
Vind ik leuk
AtlétiNEC +551
zaterdag 8 december 2018 om 11:48
Onterechte rode kaart, het niet geven van een 100% achterbal en dan zijn gelijk willen halen met een gele kaart, het onnodig wegsturen van een trainer. Nee, dit was geen sterk optreden.
Vind ik leuk
NvC +8480
zaterdag 8 december 2018 om 11:40
Helemaal mee eens. Dat jochie had niks te zoeken als scheidsrechter op dat veld.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:42
En daar is ze weer . Een beetje laat maar goed . Wel blijven opletten Nicole
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:41
Slechte verliezers.....kijk eerst naar jezelf dan pas naar anderen. Nec heeft de spelerskwaliteit maar mist de mentaliteit en teamgeest van Den Bosch.....
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 11:47
Ach vorige week wisselde hij iemand omdat hij een hakje maakte
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 11:46
Misschien kunnen ze Joey Kooij TD maken. De Gier wegsturen lijkt me namelijk wel een goed plan
Vind ik leuk
AtlétiNEC +551
zaterdag 8 december 2018 om 11:49
Hier moest ik toch even om lachen. +1 van mijn kant
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 11:50
Fijn dat je nog kunt lachen :p
Vind ik leuk
AtlétiNEC +551
zaterdag 8 december 2018 om 11:53
Haha ja, ik kan wel lachen om humor ook al gaat t over één van mijn eigen clubs. Zolang dat provoceren tussen vitesse-fans en NEC-fans er maar niet bij zit vind ik het wel gezellig hier
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 12:03
Ja, dat gaat echt helemaal nergens over.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:34
Ik vind het geprovoceer tussen alle voetbalfans hier nergens op slaan , het is echt niet meer normaal hier .
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 16:50
Nee, maar Vitesse - NEC spant wel de kroon. Dat is een soort Israel/Palestina
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:08
Er zijn niet zoveel Vitesse en NEC topics dus dan valt het misschien minder op .
Maar ik zie hier vooral Ajacieden en PSV-ers ruzie maken , maar dat komt waarschijnlijk omdat er veel artikelen van deze clubs zijn .
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 17:29
Ja ajax psv is meer, vitesse nec is erger voor mijn gevoel
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:47
Ik heb wel het idee dat bij NEC -Vitesse het een beetje steeds hetzelfde trieste volk is , met meerdere accounts .
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 17:52
Dat klopt. Denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:54
Het beste is om ze te negeren en gewoon met de normale mensen praten hier denk ik .
Al is dat best moeilijk soms .
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 17:55
Ja, dat is de beste manier inderdaad. 9 van de 10 keer gaat dat wel :p
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:57
Succes vanavond met je club , maar dat mag geen probleem zijn denk ik .
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 18:00
Dat denk ik ook niet. PEC is niet geweldig, ze missen Hamer en Van 't Schip heeft geen idee waar hij mee bezig is geloof ik.
Dankjewel
Vind ik leuk
Justin Kees +2477
zaterdag 8 december 2018 om 11:46
Hoop frustraties in Nijmegen, maar dat is vooral kortzichtigheid. V.D. Berg trekt zijn tegenstander gewoon neer, dus waar zeik je over? Ook de Gier, met zijn geklaag langs de lijn. Eindelijk iemand die dat gedrag zat is..

Het falen van NEC op allerlei fronten is kennelijk de reden om met zoveel misbaar op en rond het veld te staan. Als je MOET promoveren en je nu al weet dat dit niet rechtstreeks gaat lukken, dan krijg je kennelijk kortsluiting in je hoofd. Die v.d. Berg ook, scheids aanvallen, kaart wegslaan en dan denken dat het geseponeerd wordt. Een wedstrijd of 4 zal hem goed doen...
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 11:48
En dat is dan de ervaren leider met hoog salaris die ze zo hard nodig hadden
Vind ik leuk
Justin Kees +2477
zaterdag 8 december 2018 om 11:51
Precies! Flinke tegenvaller hoor, is ver gezakt in niveau en brengt echt niet wat ze zochten...
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 11:54
Ik vond het een vreemde keus. Sowieso omdat ze geld nodighebben. Hij levert niks op
Vind ik leuk
Justin Kees +2477
zaterdag 8 december 2018 om 12:07
Hij kost ze enkel geld en als hij nou echt de boel naar zijn hand zou zetten, dan zeg je prima. Maar hij brengt NEC niet naar de top, hij neemt ze niet op sleeptouw, hij heeft het al te druk met zichzelf..
Vind ik leuk
#Keizerout +45313
zaterdag 8 december 2018 om 12:12
Nou ja, gelukkig is de verantwoordelijke al vertrokken.
Vind ik leuk
AtlétiNEC +551
zaterdag 8 december 2018 om 11:51
Ja vd Berg trekt zijn tegenstander neer. Niet doorgebroken, geel was op zijn plaats geweest. Die dubbele gele kaart voor de Gier sloeg natuurlijk ook nergens op. Even laten merken dat je er bent als scheidsrechter is niet nodig, al is t je eerste wedstrijd. En een schorsing van een wedstrijd of 4 is natuurlijk bullshit, maar dat weet je gelukkig zelf ook wel.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 8 december 2018 om 12:02
Inderdaad geen rood. Had wel een pingel moeten zijn omdat de nieuwe regel is dat daar waar de overtreding beëindigd wordt de plaats is waar de bal moet komen. Dit was duidelijk binnen de 16 dus penalty.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 13:24]
Vind ik leuk
AtlétiNEC +551
zaterdag 8 december 2018 om 12:59
Precies dit, 2 fouten in 1 moment.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 8 december 2018 om 13:08
Klopt maar ook naar Den Bosch toe floot hij erg slecht. Sapinnen werd steeds opzichtig vastgehouden waar hij door liet spelen. Dat juffertje met die geblondeerde haren die had rood moeten hebben. Kortom een slecht optreden in zijn geheel maar dat was niet de reden dat Den Bosch gewonnen heeft!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 13:09]
Vind ik leuk
AtlétiNEC +551
zaterdag 8 december 2018 om 13:41
Was zeker van 2 kanten slecht, ben wel benieuwd hoe de wedstrijd was afgelopen met een goede scheidsrechter. NEC speelde (voor t eerst sinds lange tijd) niet dramatisch namelijk
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 8 december 2018 om 13:45
Ik vond ze zeer goed daarom vind ik dat jullie helemaal niet hoeven te wanhopen. Denk zelfs dat je best nog wel wat kan bereiken dit seizoen, zeker via nacompetitie.
Vind ik leuk
AtlétiNEC +551
zaterdag 8 december 2018 om 13:51
Inderdaad, vanaf 2e helft vorige week lijkt de weg naar boven ingeslagen
Vind ik leuk
Justin Kees +2477
zaterdag 8 december 2018 om 12:14
Geen doorgebroken speler? Er is meer dan enkel een lijntje trekken hè? Hij was wel degelijk doorgebroken, hij liep links vrij op het doel af, v.d. Berg haalt hem bij door hem vast te pakken en trekt hem uiteindelijk neer, op het moment dat van Eijden er bijna bij is. Als v.d. Berg van die goser afblijft, loopt hij zo door naar school en kantoor. Dus v.d. Berg ontneemt hem een scoringskans en dat is gewoon rood. Alleen, het gros denkt dat de regels anders zijn. Dat is jullie fout, niet die van de scheids...

Wat v.d. Berg daarna doet, slaat nergens op! Hij valt de scheids aan, wil de kaart afpakken, duwt hem en daar mag hij van mij 4 wedstrijden over nadenken. Wat een misplaatst gedrag zeg... 🤮

En de Gier liep de hele tijd al te zeiken, dus dat was een optelsom. Na zijn gele kaart zei hij nog iets, dat was wel duidelijk en dus kreeg hij meteen nummer 2. Dat heeft niets te maken met een scheids die zich wil laten gelden, maar met een coach die niets wil accepteren...
Vind ik leuk
mcmodd +26905
zaterdag 8 december 2018 om 11:51
Ik denk dat Jack de Gier beter met zijn spelers in gesprek kan gaan dan commentaar geven op Joey Kooij. Het is geen schande van de koploper te moeten verliezen, maar het past een trainer niet om een scheidsrechter de schuld van een verloren wedstrijd in de schoenen te schuiven. Net als zijn spelers mist hij nu net dat beetje mentaliteit die een club laat winnen. Maar goed, Jack heeft nog niet zoveel ervaring, dus misschien dat hij dat alsnog leert.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 11:52]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:52
ja het is KKD dus de scheidsrechters worden op uitgezocht...
Vind ik leuk
Niers +92
zaterdag 8 december 2018 om 11:59
Belachelijke rode kaart!! Natuurlijk is het een overtreding maar dit zijn toch geen rode kaarten!! Je ziet wekelijks vele ernstigere overtredingen waar niets of misschien geel voor wordt gegeven. Ik begin, ondanks dat ik niets heb met NEC overigens, echt een hekel te krijgen aan het fluiten van scheidsrechters in de Nederlandse competities. Er is geen lijn te trekken!! De ene scheids doet dit en een ander weer dat. Voetbal is een contactsport en schoffelt hij nu iemand ondersteboven dan kan ik me er in vinden, maar niet op deze manier. Deze mannen fluiten wedstrijden kapot
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:00
Wat een flut scheidsrechter.. laat die lekket amateurwedstrijdjes fluiten.. juppekind..
Vind ik leuk
Eddy T67 +2330
zaterdag 8 december 2018 om 12:01
De Gier is gek. Het ligt altijd aan de scheids bij hem. Ik was gisteren bij deze wedstrijd aanwezig. Nec had de scheids eerder mee dan tegen. En die van Eijden moet eens in de spiegel kijken. Die wordt op alles en iedereen boos maar geeft zelf persoonlijk die tweede goal weg.
Vind ik leuk
De Goffert +835
zaterdag 8 december 2018 om 12:04
De Gier praatte met emotie over de scheids. Ik vind het namelijk wel een rode kaart van vd Berg. Oke, tegenstander valt makkelijk maar vd Berg moet slimmer zijn! Van Eijden liep te ver weg om die speler direct te weerhouden van een scoringskans en dus rood.
Wat de Gier allemaal tegeb de scheids gezegd heeft weet ii niet maar om te klagen daarover is een beetje zielig.
NEC zit gewoon in de hoek waar de klappen vallen en daar zitten ze al behoorlijk lang in en het lijkt erop dat dat nog wel even zo blijft.
Bijna winterstop en dan maar hopen op wonderen in de tweede seizoenshelft
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:07
Het was een slechte beslissing van de scheids en zo had hij er meerdere...snap wel dat ze in Nijmegen niet blij met hem waren.
Vind ik leuk
Napier +106
zaterdag 8 december 2018 om 12:10
Die de Gier moet eens naar zichzelf kijken. Elke wedstrijd heeft hij wel wat te zeuren over de scheidsrechter. Terecht of niet doet er even niet toe, als je alles alleen op de scheidsrechter betrekt
Vind ik leuk
HansVites +6419
zaterdag 8 december 2018 om 12:22
Heej een Nek topic tussen de Ajax topics door hebben ze een stagiair uit Nijmegen voor de zaterdag morgen?
Vind ik leuk
pico323 +7535
zaterdag 8 december 2018 om 12:26
makkelijk scoren De Gier, zoveel punten laten liggen en het ligt allemaal aan de scheids
Vind ik leuk
NvC +8480
zaterdag 8 december 2018 om 12:45
Zegt hij dat?
Vind ik leuk
COYG +8133
zaterdag 8 december 2018 om 12:39
Die scheids was wel vreselijk slecht inderdaad. Leek soms zelfs partijdig.
Vind ik leuk
koosje +1005
zaterdag 8 december 2018 om 13:22
Ja in het nadeel van Den Bosch, op 1 situatie na !!!
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2625
zaterdag 8 december 2018 om 12:51
Hopelijk worden scheidsrechters ook eens aangepakt en geschorst. Spelers kunnen wel onterecht gestraft worden maar scheidsrechters hebben hier geen last van. Elke week is het hetzelfde met dit scheidsrechterskorps. De ene na de andere debiel met een fluit staat op het veld. Gisteren ook weer lachwekkend optreden van Van den Kerkhof. Als de KNVB nou echt zo stoer is zoals ze zo graag willen zijn dan pakken ze de opleiding van de scheidsrechters eens goed aan. Want niet alleen qua voetbal is Nederland een lachertje ook qua arbiters is het een drama
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 8 december 2018 om 13:03
Gewoon je mond houden en er is niks aan de hand
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 8 december 2018 om 13:33
Tja blijft lastig een scheidsrechter van 27 jaar kan geen 40 jaar ervaring hebben , jammer Jack maar mischien mis juist jij 40 jaar ervaring 😂
Vind ik leuk
De Haan +587
zaterdag 8 december 2018 om 13:33
Prima scheidsrechter dit.
Vind ik leuk
Harrie82 +4327
zaterdag 8 december 2018 om 13:43
Als ik kijk naar hoe hij de rode kaart trekt kan ik alleen concluderen dat het met veel onzekerheid werd gedaan.
De scheidsrechter keek naar beneden op het moment van tonen van de kaart, ipv speler aankijken. Vind ik zeer zwak.
Vind ik leuk
Edenees80 +501
zaterdag 8 december 2018 om 14:05
Oog voor détail 👍
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
zaterdag 8 december 2018 om 16:37
Het lijkt er een beetje op dat die Kooij de protege van die Van Egmond is dus hij moet en zal de top halen ten koste van alles.

Topper, of het nou ere of 1ste divisie is moet je niet laten fluiten door een jongetje.
Vind ik leuk
FSCeara +9406
zaterdag 8 december 2018 om 16:50
op 2 of 3 scheidsrechters na is het hele fluitistenkorps een aanfluiting.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:30
Vd berg heeft ook wel alle schijn tegen door z'n hak en kap verleden.. daarbij komt dat hij de ervaring zou moeten hebben om het contact niet te maken. Rode kaart was gewoon terecht.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws