Ajax-uitschakeling in 2011 blijft 'verdacht': 'Vier tegengoals in twintig minuten'

Ajax-uitschakeling in 2011 blijft 'verdacht': 'Vier tegengoals in twintig minuten'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 12:08za 08-12-2018 om 12:08

Eyong Enoh krijgt nog altijd een onbehaaglijk gevoel als hij terugdenkt aan de poulefase van de Champions League met Ajax in 2011. De Amsterdammers misten met de Kameroense middenvelder in de gelederen toen de knock-outfase door een monsterzege van Olympique Lyon op Dinamo Zagreb.

Ajax verloor op hetzelfde moment op eigen veld met 3-0 van Real Madrid. "We wisten direct dat dit niet normaal was", vertelt Enoh aan Ajax Showtime. "Matchfixing? Kijk, daar kan ik natuurlijk niets concreets over zeggen, want dat is een beschuldiging. Maar zoals wij het voelden was het zeker geen normale uitslag. Zagreb was een goed team, met goede spelers. Ze speelden thuis, maar kregen vier tegengoals in minder dan twintig minuten, volgens mij. Dat is niet normaal."

In de Arena zelf werd Ajax tegen Real Madrid twee doelpunten door de neus geboord. "We hadden al eerder problemen gehad met vermeende buitenspeldoelpunten. Nu hadden wij de kans om op eenzelfde manier te scoren, maar floot de scheidsrechter en ging het feest niet door. Ik geloof zelfs dat het puur kwam doordat Ajax een kleinere club is.

"Natuurlijk respecteer ik alle scheidsrechters en ga ik er van uit dat zij hun best doen, maar eerlijk gezegd denk ik wel dat de naam van het team en de wereldsterren die zij hebben van invloed is op beslissingen van de scheidsrechter."

Plaats een reactie

power +6481
zaterdag 8 december 2018 om 12:11
Over 13 jaar zijn ze weer CL 2de rond bereikt, toch knap
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 12:12]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:15
Wat probeer je te zeggen?
Vind ik leuk
power +6481
zaterdag 8 december 2018 om 12:23
Kan je lezen?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:33
Mischien zou het helpen als jij kon typen.
Vind ik leuk
Romario9 +12562
zaterdag 8 december 2018 om 12:34
Ik heb ook geprobeerd je reactie te lezen. Jij kan gewoon niet schrijven.
Vind ik leuk
power +6481
zaterdag 8 december 2018 om 12:58
Geprobeerd!!!!! doen hondjes ook.

Ik bedoel helemaal niks lullig of zo,,,, maar sommige mensen gaan snel huilen..
Vind ik leuk
Romario9 +12562
zaterdag 8 december 2018 om 13:00
Ik heb nog nooit een hond zien proberen te lezen. Ze mogen de bibliotheek ook niet in, misschien is dat een reden.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14304
zaterdag 8 december 2018 om 13:48
Pilletje vergeten?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:51
Voor zover ik weet wel, maar ik begin door jou berichtje te twijfelen.
Vind ik leuk
power +6481
zaterdag 8 december 2018 om 13:03
Ach jongen ik bedoel niks verkeerd of zo,,,,ik zeg alleen wat ajax heeft bereikt over 13 jaar ben blij dat ajax zover is gekomen..

sommige Ajax fans zitten gelijk te huilen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 13:09
Dit is wel de laagste vorm van trollen, er niet eens voor uit durven komen. 😂
Vind ik leuk
power +6481
zaterdag 8 december 2018 om 21:34
Wat een kansloos reactie van jouw,, maak mij zekekr niet uit wie kampioen gaat worden ik vind Eredivisie niks.

Ik heb een club dat is Barca.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 13:39
Heh?
Vind ik leuk
ErikAjax +874
zaterdag 8 december 2018 om 15:13
Als je fatsoenlijk Nederlands typt lukt het misschien.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:23
7 jaar lang de Champions League geboycot! ;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 12:24]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:30
Ik heb het altijd al geweten door gestoken kaart !!! Ons aller Ajax verliest niet dat doen ze nooit tenzij : de VAR , de KNVB , de scheids , het veld , de laag hangende zon , de wind , de regen weer eens in ons aller nadeel is
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zaterdag 8 december 2018 om 12:51
Ik zie nog dat ene knipoog die alle kranten haalde.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 13:09]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:53
Vreselijk was het
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 13:07]
Vind ik leuk
Benniewies +1789
zaterdag 8 december 2018 om 13:17
Ja ik ook en nog volhouden dat het niet zo was.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:53
Hier kun je niet echt onderuit he. Leuk dat jij je momentje van faam weer probeerd te pakken, sneu, maar dit was wel degelijk een wedstrijd met een randje. Ze hielden compleet open huis en daar bovenop kwam die knipoog. Dan is 1 en 1 toch wel een beetje 2?
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 13:11
3.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:02
En werd die gast.ook niet door Lyon gekocht aan het einde vh seizoen. Was vast doordat hij zo goed verdedigde.
Bizarre avond met nog steeds vieze smaak. Slecht voor Ajax en Nl s voetbal. Scheelde toch wel wat punten.
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 13:10
Jij houdt er je eigen interpretatie op na, vergelijk met je eigen omhooggevallen club en kom dan terug.
1-4, is magertjes, lag niet aan het bovengenoemde epistel van jou, maar door Ajax wat niet wilde doordrukken.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 13:21
vallende blaadjes!
Vind ik leuk
Gilze +601
zaterdag 8 december 2018 om 16:52
Rinus
Hoe vaak heb ik t al gezegd
Blijf van die azijn af
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:16
Sorry kan er niks aan doen :)
Vind ik leuk
Voetbal@com +1543
zaterdag 8 december 2018 om 17:20
je vergeet ook dat ze van clubs verliezen omdat zij gemeente steun hebben en Ajax gewoon eigenaar is van alles, vraag maar aan de echte Ajacied die op Cyprus, Spanje Malta heeft gemist.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 17:24]
Vind ik leuk
Ben +161
zaterdag 8 december 2018 om 12:50
Klopt! Duidelijke taal. Mag wel eens worden gezsgd..
Vind ik leuk
pietprecies +9412
zaterdag 8 december 2018 om 12:11
Ach, die Vida heeft er een mooie Rolex en flinke winst bij de Toto aan over gehouden
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:14
2 goals tegen real werden ook nog onterecht afgekeurd..
Vind ik leuk
B3v3r +730
zaterdag 8 december 2018 om 12:17
Dat klopt inderdaad, 2x geen buitenspel waar die scheids wel voor vlagde
Vind ik leuk
Hast57 +583
zaterdag 8 december 2018 om 12:26
Ik heb het ook gezien maar volgens mij was het de grensrechter die vlagde.
Vind ik leuk
Clown123 +494
zaterdag 8 december 2018 om 13:13
Haha held 😂
Vind ik leuk
B3v3r +730
zaterdag 8 december 2018 om 14:40
Kon inderdaad wel eens zo zijn ja, hadden zelfde tenue aan en kregen waarschijnlijk ook zelfde envelop met inhoud na de wedstrijd.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20495
zaterdag 8 december 2018 om 12:24
Zal dat nooit meer vergeten!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:53
Miss wel een vd meest frustrerende avonden van mijn ajax-supporterschap.
Vind ik leuk
The Iceman +12819
zaterdag 8 december 2018 om 12:27
Afstandschoten die worden afgevlagd voor buitenspel, schandalig was t.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 12:28]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:14
Waarom zou je je daar 7 jaar later nog druk om maken
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 12:21
Ja vind ik ook .
Vind ik leuk
The Iceman +12819
zaterdag 8 december 2018 om 12:34
Als je beroofd wordt en de dader gaat vrijuit kan ik me dat best voorstellen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:15
Gaat om geld... wie betaalt het meeste aan de juiste mensen....
Vind ik leuk
mcmodd +24992
zaterdag 8 december 2018 om 12:16
Wat een slap verhaal van die Enoh, een beetje Calimero-achtig als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
B3v3r +730
zaterdag 8 december 2018 om 12:19
Hij voelt zich nog steeds genaaid, net als jullie na al die jaren met de goal van Wamberto, finale KNVB beker 2008. En terecht toch?
Vind ik leuk
mcmodd +24992
zaterdag 8 december 2018 om 12:28
Ja, dat was inderdaad het gevoel, maar je denkt toch niet dat ik daar langer dan twee dagen mee heb gelopen toch? Ik ben voetballiefhebber, niet iemand die zijn leven verkniest door lang te blijven zitten met een oneerlijk ogende beslissing van een scheidsrechter. Daarvoor, beste man, hecht ik teveel aan een plezierig leven.
Vind ik leuk
B3v3r +730
zaterdag 8 december 2018 om 12:33
Er zijn er genoeg die daar anders over denken, maar mooi dat het bij jou niet het geval is.
Vind ik leuk
Supporter1 +273
zaterdag 8 december 2018 om 12:33
Ja maar waarschijnlijk heeft enoh enzv een beste bonus misgelopen. daar zou ik nog wel even over nadenken.
Vind ik leuk
mcmodd +24992
zaterdag 8 december 2018 om 12:54
Ja, daar moet je dus gewoon nog twintig jaar over nadenken, heel verstandig lijkt me dat.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zaterdag 8 december 2018 om 12:34
Jij bent voetballiefhebber, het is zijn werk. Das al een groot verschil.

Hij wordt ernaar gevraagd in een interview. En geeft antwoord.
Vrij belangrijk detail.

Jij noemt het verhaal van Enoh slap. Weet je wat slap is? Er zo op reageren als jij hier doet onder het mom van 'ik ben een voetballiefhebber'. Compleet misplaatst. Zelfs arrogant.
Vind ik leuk
mcmodd +24992
zaterdag 8 december 2018 om 12:57
Nee, als je suggereert dat het matchfixing betreft moet je het hard maken of je mond houden. Erover praten in suggestieve zin is het houden van een slap verhaal. Dat is dus wat Enoh doet, overigens was het een goede voetballer, dat staat buiten kijf.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 12:58]
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zaterdag 8 december 2018 om 14:01
Hij vertelt hoe het voelde. Geen enkele beschuldiging. Gewoon een integer en deftig antwoord op een gestelde vraag.

Wat jij hier doet is spijkers op laag water zoeken. Totaal misplaatst.
Vind ik leuk
mcmodd +24992
zaterdag 8 december 2018 om 18:34
Hij zegt twee keer dat het niet normaal was. Verder dat het zeker komt omdat Ajax een kleinere club was. Dat heeft niets meer met gevoel te maken, dat zijn stevige beweringen Arie. Dat hij ook nog iets over het gevoel daarbij zegt ontktacht dit andere niet. Ik hoef deze discussie niet te winnen, maar wil wel graag dat je de juiste argumenten op een rijtje zet, opdat je een beter oordeel kunt vormen. Verder is het aan jou of je met andere argumenten zand in je ogen laat strooien, ik vind het prima.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zaterdag 8 december 2018 om 20:13
'Zeker komt....'

Foei. Je bent met laag gedrag hier bezig.
Waar jij het woord 'zeker' zelfs in de mond neemt, neemt Enoh tot meermaals toe de woorden 'ik denk' of 'ik geloof...' in de mond.

Hij stelt zelfs expliciet dat ie niet wil beschuldigen.

Niet zo selectief zijn man. Staat je slap dit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 20:13]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:04
Luinge zag het niet, Utrecht zag het wel.....
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:08
Luinge zag het niet, Utrecht zag het wel...
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 13:13
maar daar ben je Uuuuuuuh voor.......(?)
Vind ik leuk
Stuiter +368
zaterdag 8 december 2018 om 12:18
Bij het zien van die wedstrijd kun je inderdaad enigzins twijfels krijgen. De goals werden wel erg makkelijk weg gegeven.

Of het daadwerkelijk zo is, zal de vraag waarschijnlijk wel blijven.
Vind ik leuk
3Bier +11539
zaterdag 8 december 2018 om 12:20
Hier wil ik helemaal niet aan herinnerd worden. Zo frustrerend was dit. Hier zal over een aantal jaar wel bekend worden gemaakt dat er toendertiid gefixt is. Hebben we geen fuck aan natuurlijk. Net zoals bekend was dat Juve in de finale 96 allemaal aan de epo zaten. Is gewoon bekend gemaakt, maar doen we niks mee.
Persoonlijk heb ik nog steeds een gigantische hekel aan Zagreb en aan die smerige Vida.
Opdoeken die maffia club
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 12:21]
Vind ik leuk
jochempje +3687
zaterdag 8 december 2018 om 12:27
Of het vernietigen van bewijsmateriaal van dopinggebruik van Spanje tijdens het WK2010. Dat materiaal is vernietige op last van een Spaans rechter, die deze beslissing uitlegde als dat hij bang was voor de onrust die dit zou veroorzaken in Spanje.
Vind ik leuk
B3v3r +730
zaterdag 8 december 2018 om 12:29
Of Nederland tegen het Rusland van Hiddink tijdens EK in Oostenrijk.. Die Russen liepen in de verlenging nog allemaal als de brandweer.
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zaterdag 8 december 2018 om 12:21
Een van de redenen, dat Ajax niet eerder overwinterde in de CL.

Net zo treurig als de CL finale nederlaag in '96 na strafschoppen tegen het zwaar gedrogeerde Juve.

Pure pech!😉

Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:35
Ook in de Cl is er omkoping, matchfixing, zal ook altijd zo blijven, en de kleinere clubs zijn dan meestal de dupe.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:37
Vanaf dat moment hield ik niet meer van een knipoog !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 12:40]
Vind ik leuk
stratumseind +185312
zaterdag 8 december 2018 om 12:43
zag er toch niet echt verdacht uit toen............
Vind ik leuk
tikkietoe +5743
zaterdag 8 december 2018 om 12:51
Enoh heeft misschien last van wat Ajacieden noemen een Calimero complex, maar heeft wel gelijk. Ajax was een kleine club in Europa en dus fluit de scheids alles tegen je.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 12:58
Nooit begrepen waarom dit nooit tot op het bot is uitgezocht. Maar die dikke jol was toen trainer en knuffelde mourinho bijna dood na die 0-3.
Een ramp die jol. De slechtste ooit. Hij zal er wel aan verdiend hebben.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zaterdag 8 december 2018 om 13:13
Waar je je in 2018 nog druk om kunt maken
Vind ik leuk
Benniewies +1789
zaterdag 8 december 2018 om 13:45
Dat eufa hier nooit onderzoek na heeft gedaan.
Net als in 1996 Finale Juventus Ajax.... Helft van Juventus stond stijf van de dope
Vind ik leuk
myrthewit +1631
zaterdag 8 december 2018 om 14:12
Met het grote geld is ook de corruptie het voetbal binnengeslopen. Niets meer aan te doen. De clubs in Italie mochten bijvoorbeeld instemmen met het toewijzen van scheidsrechters, ook nooit iets aan gedaan. We zullen er mee moeten leven.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:16
Oud nieuws maar 1 ding is zeker dat we toen 2 x genaaid zijn. 2 terechte doelpunten buitenspel gegeven en het aantal doelpunten bij de andere wedstrijd in de poule.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:28
Ze zijn toen echt wel genaaid hoor!
Vind ik leuk
wattenstaafje +22593
zaterdag 8 december 2018 om 16:20
Loepzuivere goals afgekeurd. Moet omkoping zijn geweest
Vind ik leuk
Head-Butt +297
zaterdag 8 december 2018 om 17:13
Overmars toen al z'n zakken gevuld.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:38
We kunnen er zo langzamerhand van uitgaan dat er overal gerotzooit word. Het sleutelwoord. GELD
Vind ik leuk
Farmer +12841