'Mijn vrienden willen altijd weer naar NAC: minder kil dan Ajax of FC Utrecht'

'Mijn vrienden willen altijd weer naar NAC: minder kil dan Ajax of FC Utrecht'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 13:59za 08-12-2018 om 13:59

NAC Breda staat dan wel op de laatste plek in de Eredivisie, maar heeft volgens Gianluca Nijholt over steun niets te klagen. De 28-jarige linkspoot merkt dat de club ook buiten Breda een hoge gunfactor heeft.

Nijholt zelf is woonachtig in het Utrechtse Houten, waar opvallend weinig negatieve woorden vallen over NAC. "Ie-de-reen vindt NAC een geweldige club. Of het nu in Utrecht is of Amsterdam; waar we de mensen ook tegenkomen, iedereen leeft mee. Dat heb je niet bij veel clubs in Nederland", vertelt hij aan BN DeStem.

De controleur merkt in zijn omgeving dat het NAC-virus aanstekelijk werkt. "Wanneer vrienden en familie naar het stadion komen, willen ze de volgende keer weer. Normaal gaan ze naar Ajax of Utrecht, maar daar is het wat killer en kouder allemaal. Bij NAC komt het publiek ook als het elftal negende staat in de eerste divisie."

In Breda en omstreken is de sfeer zelfs nóg beter. "De positiviteit waarmee ik word benaderd, heeft mij positief verrast", stelt Nijholt. "Het is makkelijk om punten te scoren, maar dit is echt het meest trouwe publiek van Nederland. In de eerste divisie zaten er gemiddeld veertienduizend mensen. Nu staan we onderaan en is het iedere keer uitverkocht", deelt de linkspoot zijn verbazing. "Waar zie je dat?"

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

Roeptoeter +15557
zaterdag 8 december 2018 om 14:04
Is daar het bier goedkoper dan in het centrum?
Vind ik leuk
J R Riquelme +1367
zaterdag 8 december 2018 om 14:13
Integendeel, bijna het duurste bier van de ED.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 14:30
Dat is ook wat overdreven. Met 2.50 een gedeelde 6e plek met nog 5 andere clubs.
Vind ik leuk
J R Riquelme +1367
zaterdag 8 december 2018 om 15:12
https://staantribune.nl/wat-kost-een-biertje-in-de-eredivisie/

NAC gedeelde eerste plek met PSV, Utrecht en PEC.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 15:22
Volgens deze actuele cijfers van dezelfde bron kost een normaal biertje (25cl) 2.50 bij NAC
https://www.kortingscode.nl/bierprijzen-eredivisie
Daarmee staan ze gewoon in de middenmoot.
Vind ik leuk
J R Riquelme +1367
zaterdag 8 december 2018 om 16:18
Oké maar dat zijn verschillende maten, van 0,5 en 0,25. Laten we elkaar de virtuele hand schudden dat we beide een punt hebben
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:50
Prijzig en erg vies, zelfs de Amstel light in de Kuip is lekkerder.
Vind ik leuk
J R Riquelme +1367
zaterdag 8 december 2018 om 17:06
Absoluut, en dat terwijl je er toch flink wat in moet gooien om het naar je zin te krijgen tegenwoordig.
Vind ik leuk
Guntherr +1670
maandag 10 december 2018 om 08:21
bij nac worden alleen maar halve liters gedronken anders moet je te snel weer naar beneden.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:24
Warme club
Vind ik leuk
Bizzy +23374
zaterdag 8 december 2018 om 16:59
Veelal Bavaria. De 1 noemt het bier. Voor mij is het troep. Zweer zelf bij Hertog Jan.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:07
Bij NAC schenken ze (helaas) Amstel. Geef mij ook maar een Hertog Jan!
Vind ik leuk
Bizzy +23374
zaterdag 8 december 2018 om 17:08
Idd tegekvoorwoorden
Vind ik leuk
Hammers96 +2874
zaterdag 8 december 2018 om 14:06
In Enschede Gianluca! Gisteren weer 1300 naar Volendam.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5508
zaterdag 8 december 2018 om 14:07
Ach hou toch op zeg! De fansites van nac puilen uit van negativiteit. En berusting, wat nog erger is.
En ze hebben nog gelijk ook
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:27
Natuurlijk, maar we blijven wel gewoon naar het stadion toegaan. Echter mogen we toch wel onze mening geven dat het helemaal niks is op het moment
Vind ik leuk
Sooike1208 +5508
zaterdag 8 december 2018 om 16:45
Tuurlijk mag je dat. Maar dat is dan ook de realiteit. En niet zo zoetsappig zoals nijholt het doet geloven
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:51
Wat doe jij op een NACsite? Toch geen leedvermaak, he beste Sooike?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5508
zaterdag 8 december 2018 om 16:53
Een beetje leedvermaak is me niks vreemd hoor techno😉. Maar ik doe dat bij wel meerdere clubs. Leuk om te zien wat er allemaal leeft
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:07
Toen Nac nog op de Beatrix voetbalde toen was het daar pas echt gezellig.
Vind ik leuk
RWB013 +2307
zaterdag 8 december 2018 om 14:08
Ik merk het hier in Tilburg ook. Je kan niemand aanspreken of het gaat alweer over wat een medelijden wij hebben met NAC.
Vind ik leuk
Dani82 +3247
zaterdag 8 december 2018 om 14:35
Haha.. je mag hem zo overnemen die laatste plaats hoor ;)
Vind ik leuk
RWB013 +2307
zaterdag 8 december 2018 om 21:49
Ik vond dit een leuke grap gezien het artikel, maar ik vind het oprecht jammer dat jullie laatste staan. Het liefst zie ik gewoon elk jaar dé derby in de eredivisie!
Vind ik leuk
Dani82 +3247
maandag 10 december 2018 om 07:50
Gelukkig van de laatste plek af sinds gisteren💪🏼😉
Vind ik leuk
RWB013 +2307
maandag 10 december 2018 om 09:28
Ik zag hem niet aan komen tegen Vitesse. Gefeliciteerd!!
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
zaterdag 8 december 2018 om 17:30
Rwb is toch een voetbalploeg uit de kets
Vind ik leuk
RWB013 +2307
zaterdag 8 december 2018 om 21:50
Dat klopt inderdaad. Overigens heb ik daar niet bij stil gestaan toen ik deze naam koos ;-)
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
zaterdag 8 december 2018 om 22:10
Een keertje tegen moeten voetballen. Ik heb nog nooit een team gezien die rood wit blauw heet en 4 somaliers 3 afghanen 2 kenianen en 1 nederlander hadden als elftal. Die nederlander was de keeper 😂
Vind ik leuk
RWB013 +2307
zaterdag 8 december 2018 om 22:24
Hahaha! Bij FC Tilburg hoef je ook geen rasechte Tilburgers te verwachten kan je alvast garanderen. ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:09
Bij Twente. Dus volgend jaar stijgt het gemiddeld aantal toeschouwers flink in de KKD

Prima sfeertje en leuke club maar gewoon te weinig kwaliteit dit jaar.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:31
Wat een geweldige club.
Vind ik leuk
stock3 +862
zaterdag 8 december 2018 om 14:42
Volgens mij is die nijholt ook een beetje de weg kwijt!! Maar als je Utrecht supporter ben! Ga je toch niet voor je plezier kijken naar NAC - Heracles. Met alle respect.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:58
Ik ga naar het stadion voor het voetbal, niet voor de gezelligheid. Als ik gezelligheid wil ga ik wel naar de kroeg.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:00
Nooit bij nac geweest zo te lezen ?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:02
Waarom zou ik? Het voetbal is niet om aan te zien.
Vind ik leuk
Stranger +6615
zaterdag 8 december 2018 om 16:21
Kan beide hoor,bij Top Oss zijn de ladies night's geweldig;-)
Vind ik leuk
Cookee +12639
zaterdag 8 december 2018 om 16:40
Ja, maar elke week naar 't buitenland kan bruin ook niet trekken.
Zou geen club in dit land weten, behalve ADO die leuk spelen.
Utrecht soms of Vitesse.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 8 december 2018 om 16:15
Wie?
Vind ik leuk
Mari +12417
zaterdag 8 december 2018 om 16:45
Het verschil tussen prof en amateur
Vind ik leuk
Barbaar013 +266
zaterdag 8 december 2018 om 17:22
En het bier dat ze drinken, vergeet dat niet - zoveel bier!

Vind ik leuk
scRzorz +671
zaterdag 8 december 2018 om 19:34
Beschaafd zuipen*
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws