'Gezinsman' Rienstra: 'Als er privé niks gebeurd was, zat ik misschien in Spanje'

'Gezinsman' Rienstra: 'Als er privé niks gebeurd was, zat ik misschien in Spanje'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 14:27za 08-12-2018 om 14:27

Laatste update: zaterdag 8 december 2018 om 15:10za 08-12-2018 om 15:10

De laatste anderhalf jaar zijn op zijn zachtst gezegd roerig verlopen voor Ben Rienstra. De 28-jarige middenvelder werd overbodig verklaard bij AZ, bloeide op bij Willem II en beleefde hij sc Heerenveen juist een moeizame eerste seizoenshelft: ondertussen vocht zijn zoontje tegen een ernstige ziekte en werd zijn dochter geboren.

Rienstra blonk vorig seizoen uit in Tilburg, maar bracht ook veel tijd in het ziekenhuis door. Op 25 februari had hij een nachtje overgeslagen vanwege de geboorte van zijn dochter, maar stond hij toch aan de aftrap van Willem II-Roda JC. Onderweg naar het Koning Willem II Stadion kwam hij ploeggenoot Jordens Peters tegen. "Ik zei tegen hem: ondanks de vermoeidheid ga ik spelen en ik schiet de winnende binnen. Het komt allemaal goed", haalt Reinstra terug in gesprek met het Brabants Dagblad. Het bleken profetische woorden.

In september werd zijn zoontje genezen verklaard. Rienstra had toen al besloten om nóg een jaar in de Eredivisie te blijven. "Als er privé niks gebeurd was, dan waren we mogelijk naar Spanje of Italië gegaan. Het gezin stond nu voorop", aldus de voormalige jeugdinternational. Afgelopen zomer was er al de mogelijkheid om naar Spanje te vertrekken. "Deportivo La Coruña toonde interesse, maar had aanvankelijk niet het budget om mij te halen. Dat was er later wel, maar ik had al bij Heerenveen getekend."

Zaterdagavond speelt Rienstra met Heerenveen tegen zijn oude club Willem II. De aftrap in Tilburg is om 18.30 uur.

Poll

Wat wordt Willem II-Heerenveen?

(371 stemmen)

Plaats een reactie

Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 14:35
Dertien in een dozijn voetballer.
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 14:43
de man heeft niet alles uit zijn carrière kunnen halen wegens omstandigheden, is alles behalve 13 in een 12 voetballer.
Cement tussen de stenen voetballer meer, nooit aflatend.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 14:53
Je kan wel heel neerbuigend doen, maar je mocht willen dat jij een dertien in een dozijn voetballer was in de Eredivisie..
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 14:55
We zitten op dit forum om mensen te beoordelen op hun voetballende kwaliteiten toch? Bovendien zou ik niet willen ruilen met hem.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 14:58
Wat beoordelen betreft heb je een punt, en gelukkig verschillen meningen.. ;-)
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 15:34
Jij weet dan ook niet wat voor studie en/of werk ik doe ;-)
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 20:32
Studie en/of werk doet er toch helemaal niet toe?
Dat heeft niks met een mening hebben te maken..
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zondag 9 december 2018 om 01:08
Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd... Ik had het over je opmerking dat ik zelf graag een dertien in een dozijn voetballer had willen zijn. Ik doe liever mijn eigen studie/werk.

Dat was wat ik bedoelde te zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:59
13 in een dozijn... er zit 12 in een dozijn. Dus jij zegt dat ie er buiten valt? En dat we juist met dergelijke voetballers blij moeten zijn? Snap de logica niet helemaal maar zal wel aan mij liggen.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 15:03
Ligt echt aan jou, sorry, hahahaa.
Nog nooit gehoord van 13 in een dozijn?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:09
Nee. Wel van 13 ongelukken en 12 ambachten en flikken maastricht. En in het veld staan er altijd 11 dus logischer zou zijn dat je het getal 11 gebruikt als je intelligent wil over koment. duh.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 15:15
Als jij niet weet wat er bedoeld wordt met 13 in een dozijn, dan zegt dat meer over jou dan over mij hoor.

Google het anders even voordat je 'intelligent' over wil komen..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:16
Een wedstrijd wordt gespeeld door twee partijen, elk uit niet meer dan elf spelers bestaande, van wie één de doelverdediger moet zijn. Een wedstrijd mag niet worden begonnen of voortgezet indien een partij bestaat uit minder dan zeven spelers.

Spelregels veldvoetbal - Knvb
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 15:20
Whahahaa, nog stug volhouden ook!

We hadden het over het spreekwoord '13 in een dozijn', en jij weet/wist niet wat dat betekende..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:21
Ja verdraai de feiten maar weer hoor. Ik had het duidelijk over de logica van het gebruik van de getallen 12 en 13 terwijl het gewoon 11 spelers zijn. Ik ga hier niet verder op door, maar ik heb dus gelijk vind ik.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 15:25
Lees gewoon even op welke reactie ik in eerste instantie reageerde voordat jij op mijn reactie reageerde, misschien wordt het dan wat duidelijker voor je.

Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:26
Ah ja. My bad! Jij hebt gelijk.

Maar ik ook voor een deel. Het zou je sieren als je dat toe geeft.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 15:35
Welk gedeelte, dat er geen 13 in een dozijn zitten? Daar heb je zeker gelijk in...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:37
Tof van je! Maar ook even mij gelijk geven dat het logischer is dat we het getal 11 als voorbeeld nemen en niet volslagen willekeurige getallen (tenzij je de 12e man bedoelt? Bij PSV is dat altijd de scheidsrechter en bij Feyenoord vaak zo'n randdebiel die de bal het veld opgooit als PSV geholpen door de scheids weer eens voor het vijandelijke doel komt).

Hopelijk wordt het niet te persoonlijk zo, ik ben voor geen van beide clubs.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 15:47
Ik wil echt niet lullig doen hoor, maar 13 in een dozijn is een spreekwoord en zijn geen volslagen willekeurige getallen..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:48
Gaan we weer... jammer dat je ze het kaas van je brood laat eten. De groeten!
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 16:00
Ik mag toch hopen dat je niet ouder dan 6 bent, je snapt er echt niks van he?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:01
39 en een half. Bijna 40. Ik voel me oud.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 16:03
Oh oké..
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 16:42
@Eenechte enz. :
Ik heb er nog een voor je die jij als belezen bijna veertiger vast wel snapt.

Weet jij het verschil tussen gratis en voor niets????
Vind ik leuk
fedor2501 +5322
zaterdag 8 december 2018 om 15:51
Nee je kan toch niet echt zo dom zijn?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:54
Wie? Ik of AllAdin?
Vind ik leuk
fedor2501 +5322
zaterdag 8 december 2018 om 15:55
1 van ons 2 maar ik niet.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:59
AlladIn dus. Ik proef wel wrevel.
Vind ik leuk
fedor2501 +5322
zaterdag 8 december 2018 om 16:01
Heb je hier nu echt een profieltje voor aangemaakt?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:03
Nee maar ik durfde niet eerder dan vandaag. Een vriendin van mij zei dat ik mijn schrijfplezier met mijn voetbalknowhou moest verbinden en dan delen met andere.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 16:05
Ik heb echt geen idee vriend, misschien wil hij/zij mij gewoon trollen of zoiets hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:07
Nee niets van dit alles. Miranda zei dat ik gewoon mij een keer moest aanmelden. Ik ben nogal voor energie als ik ergens aan begin. Hopelijk vinden jullie het niet erg en kunnen we op den duur eens afspreken of zo (tenzij dit allemaal amoniem is en slechts comoputeren is)
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 16:10
En Miranda is?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:12
Die vriendin van mijn die zei dat ik mij moest aanmelden en ik heb dit forum gekozen. Heb ik hierboven al beschreven.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 16:16
Oh oké, nou veel plezier dan op dit forum. :-D
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:19
Top! Dank je! Jij ook he. Zit je er allang op? Je hebt wel veel vrienden, meer dan bijna 19 duizend!
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 16:22
Ik zit hier 4 maanden ofzo, die vrienden kan je gewoon kopen op Marktplaats.. hahahaa
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:24
Ah goed om te weten.
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
zaterdag 8 december 2018 om 16:27
Daar heb je dan nog knap lang over gedaan. Wat een aanwinst weer...
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 16:02
Ik weet het ook niet meer hoor, ik vind het best zo..
Vind ik leuk
Zekur +386
zaterdag 8 december 2018 om 15:10
Hahaha nooit van spreekwoorden en gezegden gehoord? Daar zijn boekjes van hoor, dan leer je ze allemaal zo.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:12
Ok, fijn zo op de zaterdagmiddag terwijl ik net bij de bib geweest ben! Had het effe eerder gezegd!!! hahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:59
Moehahahahahahaha! Wat een geweldige reactie! Ik geef je wat likes, je reactie is echt second to none! :)
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:01
Moehahahaha, wat een geniale reactie! Ik geef je een like, want je reactie is echt second to none! :)
Vind ik leuk
Bizzy +22366
zaterdag 8 december 2018 om 17:14
Mist snelheid en balhandeling ligt op een droevig laag niveau. Denk dat hij max uit zijn carriere heeft gehaald.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 17:15
Precies, enige wat hij heeft is loopvermogen en hij scoort af en toe een goal. Wat SC Heerenveen hier weer mee moet...
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
zaterdag 8 december 2018 om 14:36
@VP, Heet de man nou Rienstra of Reinstra?
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 14:52
Rienstra, toch?
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
zaterdag 8 december 2018 om 14:53
Ik kom het beide tegen ;-)
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 14:56
Oh echt? Dan moet ik beter lezen hahahaa
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
zaterdag 8 december 2018 om 15:35
Je kunt het!
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 16:07
Ik ga het weer proberen!

Ik heb het gezien! hahahaa
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 16:08]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:59
Hahaha ook echt. Ik dacht laat ik eens lezen of jij het verkeerd had gelezen,maar tot mijn verbazing las jij het niet verkeerd.
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
zaterdag 8 december 2018 om 15:37
Je moet idd wel een beetje je best doen....
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 14:37
RESPEKT!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:58
Gezin is altijd belangrijker. Bij Willem 2,Heerenveen verdien je toch wel genoeg om je gezin te onderhouden?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws