Van Bergen 'is los' in de Eredivisie: 'Dan kan trainer eigenlijk niet om je heen'

Van Bergen 'is los' in de Eredivisie: 'Dan kan trainer eigenlijk niet om je heen'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 21:27za 08-12-2018 om 21:27

Laatste update: dinsdag 11 december 2018 om 09:45di 11-12-2018 om 09:45

Mitchel van Bergen is dolblij met zijn eerste twee doelpunten in de Eredivisie. De spits had nog nooit gescoord op het hoogste niveau in Nederland, maar deed dat zaterdagavond namens sc Heerenveen twee keer. Mede dankzij zijn inbreng won Heerenveen met 1-5 van Willem ll.

"Als je er een maakt ben je los. Dan moet die tweede ook een keertje vallen", zegt Van Bergen tegen FOX Sports. "Willem ll is m'n oude club. Het is lekker dat ik hier mag scoren. Het is sowieso goed om te scoren. Dan ben je meestal belangrijk voor het team."

Van Bergen speelde vorig seizoen voor Vitesse. "Ik heb de overstap gemaakt naar Heerenveen en krijg minuten. Daar word je fit van. Ik voel me gewoon fit. Als je scoort blijf je denk gewoon staan. Dan kan een trainer eigenlijk niet om je heen. Ik probeer zo belangrijk mogelijk te zijn voor het team. Ik denk dat dat vanavond (zaterdagavond, red.) is gelukt."

Poll

Knokt Van Bergen zich in de basis bij Heerenveen?

(2 stemmen)

Plaats een reactie

Marco S +6533
zaterdag 8 december 2018 om 21:28
En nu vasthouden, dan ben je zo topscorer..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:55
Als je er twee per wedstrijd maakt is die kans inderdaad vrij groot.
Vind ik leuk
barry m +460
zondag 9 december 2018 om 03:54
stel je eens voor dat hij er iedere week 3 tegen de touwen schiet,
dat zit hij ook zo bij oranje
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zaterdag 8 december 2018 om 21:32
Lekker doorgaan zo. Dan kan Vitesse nog jarenlang verder met Odegaard en Beerens.
Vind ik leuk
Pieterke +109
zondag 9 december 2018 om 19:21
Drama beerens. Jammer dat ze hem hebben laten gaan. Nu is er geen enkele diepgang op de flanken
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 19:55
Precies. En van Odegaard moet je maar afwachten hoe lang je 'm kunt huren buiten dit seizoen.
Vind ik leuk
pico323 +7015
zaterdag 8 december 2018 om 21:44
Hoop dat die jongen er nog komt, bracht bij Vitesse gewoon te weinig.
Vind ik leuk
VA1 +2206
zaterdag 8 december 2018 om 22:04
Die jongen is pas 19 of zo.. Beerens brengt te weinig. Hoop dat Gong snel fit is, dat gaat wel een sensatie worden.
Vind ik leuk
Pieterke +109
zondag 9 december 2018 om 19:20
Nee wat er nu staat brengt veel ?! Die jongen had alleen maar inval beurtjes van wat luttele minuten.
Vind ik leuk
VA1 +2206
zaterdag 8 december 2018 om 22:00
Zonde dat Vitesse deze jongen heeft laten gaan. Ze hadden hem beter kunnen verhuren dan verkopen. Het aantrekken van Beerens was ook helemaal niet nodig. Hoop dat Vitesse slim heeft onderhandeld met Heerenveen want ze gaan denk ik aardig wat geld vangen voor deze jongen als hij verkocht wordt. Een tijdje terug hebben ze Tighadouini ook veel te makkelijk laten gaan en voor een paar knaken verkocht aan NAC...
Vind ik leuk
gerard.. +570
zaterdag 8 december 2018 om 23:52
Alweer zon goser met opmerking "ik wil belangrijk zijn voor het team" Waarom je bent allemaal belangrijk of allemaal niet belangrijk. Al die kapsones.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1201
zondag 9 december 2018 om 00:30
Er word een vraag over zichzelf gesteld op basis van zijn prestatie, moet elke speler dan maar reageren zoals jij het graag ziet? Hij wil belangrijk zijn voor het team is al iets heel anders als een "ik ben belangrijk voor het team" dat zou pas kapsones zijn. Als je aan elke speler zou vragen of hij belangrijk wil zijn voor zijn team zou je een dikke ja horen wat is daar mis mee? Teveel azijn gedronken kerel?
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 00:30]
Vind ik leuk
gerard.. +570
zondag 9 december 2018 om 10:14
Voeballers zoals Buttner Kluivertje enz enz zou eens moeten leren dat elke speler belangrijk is voor het team of je nu keeper bent of linksbuiten ELKE speler is belangrijk. Als jij zégt IK wil belangrijk zijn voor het team is dat een egoisme uitspraak. Een prestatie neerzetten doe je met zen allen en iedereen geeft daar zijn taak in en is daarin belangrijk.
Vind ik leuk
Pieterke +109
zondag 9 december 2018 om 19:22
Jo nep ex prof. Lekker genieten van ons arrogante elftal uit arnhem
Vind ik leuk
Pieterke +109
zondag 9 december 2018 om 00:40
Sorry maar nu moet ik anders reageren gerard. Jij bent niet helemaal lekker. Die jongen zegt dus echt niks verkeerd. Zit jij gevangen in jezelf ?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:47
Willem II is ook de enige ploeg waar hij bij Vitesse zeer goed tegen heeft gespeeld (zijn debuut).
Zou het toch wat extra in hem losmaken?

Hoop voor hem dat hij het nu wel vast kan houden.
Vind ik leuk
gerard.. +570
zondag 9 december 2018 om 10:18
heb je de Frenky de Jong of de Ligt wel eens horen zeggen dat ze belangrijk willen zijn voor het team zoals Buttner Kluivertje en deze jongen. ELKE speler is belangrijk en samen zet je een teamprestie neer.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 10:23
Ik hoor wekelijks spelers roepen dat ze belangrijk willen zijn voor het team ja. Iets met perschef en mediatraining.
Vind ik leuk
gerard.. +570
zondag 9 december 2018 om 10:56
Zeg jij dat ook op je werk ??? Ik wil belangrijk zijn voor mijn werk. Nee tuurlijk niet de telefoniste inpakker of watever zijn net zo belangrijk. Voetballers die dst zeggen zijn egoisten en MES
MEESTAL vinden zij zichzelf erg goed. En dan gaat het vaak mis, daar zijn voorbeelden genoeg van.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 13:06
Ik zeg dat inderdaad iedere ochtend op m'n werk.
Vind ik leuk
gerard.. +570
zondag 9 december 2018 om 13:54
Ha ha ja geloof je hetzelf. je snapt best wat ik bedoel. Die Denen bij Ajax Boloisen en die andere Deen linksbuiten was hij dacht ik. Allemaal grote verhalen vertelde ze zelf. Maar gingen naar steeds kleinere niet zeggende clubs nu spelen ze ergens in Denemarken in de vergetelheid.
Vind ik leuk
Hupfean +4524
zondag 9 december 2018 om 11:14
Gisteren een uitstekend Heerenveen gezien. En v Bergen gaat steeds beter worden. Hopelijk houdt Jor nu eens vast aan deze samenstelling. Zeneli en Lammers er wel in natuurlijk. Hoewel Michailovitsch t wel goed deed.
Vind ik leuk
gerard.. +570
zondag 9 december 2018 om 22:00
Pieterke Nep ex prof hoeft niet nergens voor nodig. En de rest wat je schrijft geef ik je helemaal gelijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws