De Ligt: 'Daardoor kon hij niet door, maar ik denk dat Onana hem wel had gehad'

De Ligt: 'Daardoor kon hij niet door, maar ik denk dat Onana hem wel had gehad'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 22:15za 08-12-2018 om 22:15

Laatste update: zaterdag 8 december 2018 om 22:16za 08-12-2018 om 22:16

Matthijs de Ligt vindt niet dat hij een rode kaart had moeten krijgen voor zijn overtreding op Kingsley Ehizibue in het duel met PEC Zwolle (1-4 zege). De Ajax-aanvoerder stelt dat de beslissing van arbiter Jochem Kamphuis om hem een gele kaart te geven terecht is.

"Ik voelde niet dat ik hem raakte", zegt De Ligt bij FOX Sports, waarna hij de beelden te zien krijgt. "Ik denk dat ik 'm heel licht raak. Daardoor kan hij niet door. Maar hij speelde de bal wel ver voor zich uit, dus ik denk dat Onana de bal wel had gehad. Een overtreding, maar ik denk dat een gele kaart een terechte beslissing was."

Voor De Ligt was het pas zijn derde overtredingen in drie maanden tijd. "Ik denk dat het ontwikkeling is, ervaring. Vroeger kleunde je overal in. Nu schat je de situatie in. Ik denk dat ik zelf ook sneller ben geworden, waardoor je minder snel aan de noodrem hoeft te trekken. Toevallig maak ik vandaag weer een overtreding en een gele kaart, dus dat is jammer."

Een forse tegenslag voor Ajax was het uitvallen van Donny van de Beek en André Onana. "Hij kon er weinig over zeggen", zegt De Ligt over zijn keeper. "André had last van zijn hamstring en we hopen dat het meevalt." De kwetsuur van Van de Beek lijkt mee te vallen. "Ik denk dat het wel goed zit", aldus de captain met het oog op de wedstrijd tegen Bayern München.

Poll

Had De Ligt een rode kaart moeten krijgen?

(3494 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +36615
zaterdag 8 december 2018 om 22:17
Het is wel weer duidelijk dat dat achterlijke kunstgras in de competitie verboden moet worden. Kan je geen gras kopen, rot dan gewoon op naar een divisie lager.
Vind ik leuk
#Keizerout +45642
zaterdag 8 december 2018 om 22:24
Je moet het voor het hele betaald voetbal oplossen anders promoveren ze straks gewoon weer.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:26
Regel maken, kunstgras en dan geen kans op promotie... gewoon verplichten om echt gras te hebben en anders geen promotie!
Vind ik leuk
#Keizerout +45642
zaterdag 8 december 2018 om 22:28
Ja, maar dat wordt ook gek, dan promoveert misschien straks nummer vier. Dat vinden ze in de KKD ook weer niet goed.
Volgens mij kun je beter één keer betalen om iedereen er van af te helpen en dan snel verbieden.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:49
Ik snap je punt , maar die clubs hebben jarenlang geprofiteerd door dat kunstgras t.o.v clubs die wel gewoon echt gras hebben gehouden .
En dan moet je ze ook nog gaan betalen .
Vind ik leuk
#Keizerout +45642
zaterdag 8 december 2018 om 23:09
Jawel, maar de KNVB stond het namens alle clubs toe. En als je daarmee meer geld overhoudt voor je selectie is het gewoon verstandig.

Ik zeg niet dat ze zelf niet mee hoeven te betalen, maar dat lijkt me wel de handigste en snelste manier om er van af te komen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:41
Hoezo geprofiteerd dan? Is PEC landskampioen geweest?
Vind ik leuk
3Bier +14322
zondag 9 december 2018 om 08:57
Financieel
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:29
Omdat jouw club door dat kut veld van jullie , meer financiele mogelijkheden had dan bijv Willem II , dat wel een bestuur heeft dat uit voetballiefhebbers bestaat , en gewoon op echt gras speelt .
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:26
Het blijft een schande, ben bang dat we er nog wel even mee moeten doen
Vind ik leuk
Stranger +6636
zaterdag 8 december 2018 om 22:55
Volgens mij heeft het kunstgras niets met de overtreding te maken.
Persoonlijk denk ik dat als een verdediger van pec zo'n overtreding gemaakt zou hebben er wel rood gegeven zou zijn.
Zie PSV vorige week.
Vind ik leuk
Niels92 +36615
zaterdag 8 december 2018 om 23:01
'' Zie PSV vorige week.''

Vorige week speelde ze tegen Feyenoord, geen rode kaart gezien die wedstrijd :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:02]
Vind ik leuk
Stranger +6636
zaterdag 8 december 2018 om 23:04
Je hebt gelijk 2 weken terug.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
zaterdag 8 december 2018 om 23:35
Dat was ook geen rood alleen doet Lozano weer mooi vallen! Daarnaast was hij niet doorgebroken!
Vind ik leuk
Stranger +6636
zaterdag 8 december 2018 om 23:45
Dat blijft natuurlijk de vraag. Persoonlijk vond ik het wel door gebroken spelers. Maar dat zal dus altijd een discussie punt blijven. En ik denk dat Ajax, Feyenoord en PSV het voordeel van de twijfel krijgen.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
zaterdag 8 december 2018 om 23:58
Hoe zie je dat voor je dan? Dat de scheidsrechters ieder seizoen worden geïnstrueerd dat ze Ajax PSV en Feyenoord altijd het voordeel van de twijfel moeten geven? En denk je dan niet dat er een keer een scheids tussen zit die daar over uit de school klapt?
Vind ik leuk
Stranger +6636
zondag 9 december 2018 om 00:20
Waar zeg ik dat het van hoger hand opgelegd wordt?
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
zondag 9 december 2018 om 00:23
Waarom zouden de scheidsrechters het uit hun zelf doen? Welk belang hebben ze daar bij?
Vind ik leuk
Stranger +6636
zondag 9 december 2018 om 00:40
Psychologisch.
Ik zeg niet dat ze het bewust doen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
zondag 9 december 2018 om 11:00
Niet van de scheids want die gaf bij PSV-Heerenveen een doeltrap, niet eens een overtreding dus! De VAR bepaalt dan maar dat het wel een overtreding is en ook nog rood terwijl Bulthuis er nog achter stond! Ehizibue moet nog een beetje beter oefenen, misschien een masterclass bij Lozano....
Vind ik leuk
Stranger +6636
zondag 9 december 2018 om 13:53
Bulthuis stond er naast en strak aan de grond.
Maar scheidsrechters zien natuurlijk ook niet alles en de var heeft verschillende camera's tot hun beschikking.
Vind ik leuk
Blac-ca +563
zondag 9 december 2018 om 06:05
Dat zou zeker rood zijn geweest maar het bewijst weer dat als n Ajax,PsV en of Feynoord het toch in hun voordeel werkt .........
En het lijkt ook over de grenzen zo te zitten met de clubs met naam en faam foei toch.
Vind ik leuk
Zekur +602
zondag 9 december 2018 om 10:31
Kijk even naar Heerkens van Willem II, beetje duwen trekken van 2 kanten, geen enkele intentie om iemand te blesseren, penalty en rood.. ook in die situatie zou de Ligt geel hebben gekregen. Je wordt er gek van.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
zondag 9 december 2018 om 12:18
Volgens mij twijfelt er niemand aan die beslissing behalve jij....Heerkens zelf niet eens!
Vind ik leuk
Zekur +602
zondag 9 december 2018 om 17:39
Het gaat er mij ook niet om dat ie hem niet had kunnen geven, het gaat 1. Om het buitenproportioneel straffen (dubbel) en 2. Dat de Ligt ook rood had moeten hebben dan..
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 22:56
Het gaat hier over de dubieuse beslissing van de scheids toch?
Vind ik leuk
Niels92 +36615
zaterdag 8 december 2018 om 23:00
Te lezen in dit aangemaakte topic!

'' Een forse tegenslag voor Ajax was het uitvallen van Donny van de Beek en André Onana. "Hij kon er weinig over zeggen", zegt De Ligt over zijn keeper. "André had last van zijn hamstring en we hopen dat het meevalt." De kwetsuur van Van de Beek lijkt mee te vallen. "Ik denk dat het wel goed zit", aldus de captain met het oog op de wedstrijd tegen Bayern München. ''

Het gaat dus ook over de blessure's :)
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:02
Ahh... overlappende topics... je kan me niet vertellen dat hier niet ten minste 1 ander topic over is
Vind ik leuk
Niels92 +36615
zaterdag 8 december 2018 om 23:02
Dat maakt verder niet uit, ik reageer hier omdat ik het hier zie staan :)
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:05
Je hebt helemaal gelijk hoor
Vind ik leuk
Verratti +2298
zaterdag 8 december 2018 om 23:20
Klopt, het gaat niet over gras of kunstgras. Een blessure (zelfs van een keeper) schijnt door kunstgras te komen. Ik zou als club maar eens juristen inschakelen.Misschien valt er wat te halen. Wat een trieste reacties. Over Calimero gesproken.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:25
Wat... bijlow is niet geblesseerd... denk dat je beter op een ajacied kan reageren
Vind ik leuk
Verratti +2298
zaterdag 8 december 2018 om 23:56
Nee, Vakkie D, Bijlow is niet geblesseerd. Ik heb de laatste 15 minuten gezien (troosteloos voetbal van beide partijen) en Bijlow verliet blessurevrij het veld.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:58
Feyenoord speelde niet vanavond, tegen psv en vvv was het niet bepaald troosteloos
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:03
T zijn amateurs die clubs
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:06
Helemaal mee eens en als de KNVB wil dat de eredivisie niet meer als een Mickey Mouse competitie word gezien zullen ze ook snel dat plastic gras moeten gaan verbieden in het betaalde voetbal.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 9 december 2018 om 09:27
Ik ben het met je eens. Maar de aanschaf en insrallatie van kunstgras is misschien wel 6x zo duur als natuurgras.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:00
2 eredivisies maken, eentje met gras- en eentje met kunstgrasvelden!
Vind ik leuk
Ondermars +73
zaterdag 8 december 2018 om 22:19
Speler kon nooit meer bij die bal
Vind ik leuk
jamesquinn +4095
zaterdag 8 december 2018 om 22:20
Lamprou tegen bayern... Brrr...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:07
valt mee hoor geen slechte doelman anders speelt hij niet bij ajax
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 22:20
Ehizibue was er zelf ook niet van overtuigd dat hij die bal nog had gehaald en vond ook dat hij hem te ver voor zich uit speelde. De discussie kan daarmee wel gesloten worden neem ik aan?
Vind ik leuk
Niels92 +36615
zaterdag 8 december 2018 om 22:22
Normaal wel, maar het gaat hier om een Ajax speler, dan stopt die discussie nooit :)
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 22:31
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de discussie bij een PSV speler waarschijnlijk ook nooit gestopt was. ;)
Vind ik leuk
Niels92 +36615
zaterdag 8 december 2018 om 22:33
Dat soort discussies zijn en blijven zinloos, scheidsrechter beslist en daarmee verander je er niks aan :) Ik zelf vond het geen rode kaart, maar dat is wat ik ervan vind :)
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 22:41
Klopt Niels, ook als de scheids en VAR in dit geval geen gelijk hadden gehad dan is de discussie alsnog zinloos. Maar goed, dat is vaak zo met voetbaldiscussies.
Vind ik leuk
Stranger +6636
zaterdag 8 december 2018 om 22:57
Dus schaf debat maar af.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:02
Debat?
Vind ik leuk
Stranger +6636
zaterdag 8 december 2018 om 23:05
De var 😂
Ik moet niet te veel op mijn mobiel proberen te reageren . Mijn vingers zijn te lomp
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:06]
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:09
Waarom zou je de VAR afschaffen? Omdat er achteraf over discussiëren zinloos is?

Ik denk dat de VAR al voor meer gerechtigheid heeft gezorgd dan dat er zonder VAR was geweest.

En zinloze discussies houd je sowieso. Is vaak ook wel leuk. Alleen maakt leuk het niet minder zinloos. ;)
Vind ik leuk
rpaulp50 +13464
zondag 9 december 2018 om 00:04
Het wordt te vaak een eindeloos "welles nietes" uitwisseling.
Soms heb je geluk met scheidsrechterlijke beslissingen, afstandsschoten etc., en soms ook niet, geldt voor elk team.
Vind ik leuk
Stranger +6636
zondag 9 december 2018 om 00:39
Alleen zullen scheidsrechters in twijfelgevallen veelal in het voordeel van de sterkste beslissen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13464
zondag 9 december 2018 om 04:13
Ja, ik geloof dat wel, zeker bij de thuiswedstrijden van Feyenoord, PSV en Ajax. Zijn daar meerjarige statistieken van ?
Vind ik leuk
Stranger +6636
zondag 9 december 2018 om 13:50
Ik zou het niet weten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13464
zondag 9 december 2018 om 04:16
Als je naar de gegeven penalties kijkt valt het nogal mee....
https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/topErhalteneElfmeter/wettbewerb/NL1
Vind ik leuk
Stranger +6636
zondag 9 december 2018 om 13:51
Het kan ook
Maar een idee zijn van mij.
Vind ik leuk
Jan ref +1638
zondag 9 december 2018 om 15:08
Daar heb je een punt dat zou ook zijn als het om FC Twente ging
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zaterdag 8 december 2018 om 22:32
Nee jo het gaat hier over een Ajacied. Die moet natuurlijk rood krijgen want anders is het weer zo dat Ajax altijd geholpen wordt, de scheidsrechter voor Ajax is, de KNVB Ajax kampioen wil maken en dat de VAR altijd in het voordeel van Ajax is.
Als ze een bal op de paal schieten dan roepen ze nog net niet dat die paal Ajacied is en dat die bal altijd in het voordeel van Ajax beweegt.

Maar toch kan ik hier ook wel van genieten, heerlijk al die afgunst...
Ook leuk om te zien dat er van de 100 zure reacties misschien 2 afkomstig zijn van een PEC supporter.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:14
Ik wil je hiervoor wel 200 likes geven groetjes
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zaterdag 8 december 2018 om 22:36
Of hij de bal wel/niet kon halen is toch niet relevant. Een klasbak als De Ligt moet dat inzien en dan het risico niet nemen. Was gewoon rood!
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 22:40
Helaas voor jou is dat precies wél relevant. Als je niet bij de bal kunt is het geen scoringskans. En rood is het alleen bij het ontnemen van een directe scoringskans.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 9 december 2018 om 09:00
Als je zondwr gekkeurde bril kijkt is het gewoon rood. Die rechtsback is knwijs snel en je kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij er niet bij had gekund.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 9 december 2018 om 09:12
Je gooit je hele verhaal om. Van “Of hij de bal wel/niet kon halen is toch niet relevant.” naar “je kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij er niet bij had gekund.”

Voor twijfelgevallen ga je in ieder geval geen rood trekken. Alleen als Onana uit was gegleden had Ezihibue een kans gehad.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 9 december 2018 om 13:16
Ik gooi mijn verhaal niet om. Je beoordeelt de situatie. Je kunt de reactie van een keeper of de snelheid van een speler toch niet meenemen. Misschien was Onana wel niet uitgekomen, of had Jurjus in de goal gestaan. Dat maakt de overtreding/het moment niet anders.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 9 december 2018 om 14:00
Dat doe je wel. Je zei namelijk in eerste instantie dat de bal wel/niet halen toch niet relevant is. Nu zeg je het tegenovergestelde.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 9 december 2018 om 17:58
Begrijpend lezen is misschien lastig voor je. Ik zeg nogmaals “het gaat om het beoordelen van het moment”. Of een keeper wel of biet goed handelt of dat een speler wel of niet snel is zou niet relevant moeten zijn. Als De Ligt denkt dat de speler niet bij de bal had gekund had hij het risico niet moeten nemen. Als je je AJAX-bril afzet dan valt niets anders te concluderen dat om één of andere reden, de grote meneer uit Amsterdam bewust of onbewust bevooroordeeld. Als Van Polen Neres zo had neergelegd was het 100% een rode kaart geworden. Pure klassejustitie ten nadele van de kleinere clubs.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 9 december 2018 om 18:40
Nee hoor, helemaal niet moeilijk. Je zegt eerst iets waaruit blijkt dat je de regels niet snapt. Vervolgens ga je een verhaal ophangen waardoor het volgens jou ook volgens de regels rood zou moeten zijn.

Als uitsmijter het zwaktebod dat als het andersom geweest was het dan wel rood was geweest. 😂

Eierdopje afzetten en oogjes toe.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 9 december 2018 om 21:09
Zet je AJAX-bril af en trek je AJAX pyama aan. Slaap lekker calimero!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:58
Is wel relevant. Maar waarschijnlijk net niet gehaald is geen excuus. Dus had inderdaad rood moeten zijn.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:00
Ach 7 van de 10 geven rood, zeker als het de kleinere club betreft. Dat is een voordeel dat Feyenoord ook heeft, maar is zeker een interessante discussie
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:01
Als dat zo is doet de meerderheid het blijkbaar fout. Ik betwijfel het, maar hier hebben we volgens mij geen feitelijke cijfers van.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:04
Dat gevoel heb je zeker als het geluk aan je zijde is.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:06
Je noemt het geluk, maar is het geluk als het blijkt dat het de juiste beslissing was? Of is het juist pech als de scheids een fout maakt en niet door de VAR wordt gecorrigeerd? Of is het geluk dat je geen pech hebt?
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:11
Ik hou mijn mening hier even buiten, dan is het gewoon het volgende twijfelachtige var moment. Je kan hem geven, je kan ook voor geel kiezen
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:13
Je houdt je erbuiten? Je kunt hem geven?

Als Ehizibue niet bij de bal kan dan kun je hem dus níet geven.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:17
Dus de laatste verdediger schopt de aanvaller onderuit maar je kan hem niet geven. Als neutrale kijker zeg ik je kan hem geven, je kan ook geel geven, jij ziet met je clubliefde slechts 1 optie.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:20
Kijk nog eens naar de beelden. Onana kan die bal zo oprapen, zo ver was hij van Ehizibue verwijderd. Dus kun je hem niet geven voor het ontnemen van een directe scoringskans.

Blijft over of hij hem gevaarlijk onderuit schopt, want daar kun je natuurlijk ook rood voor geven. Maar ook daar is hier geen sprake van. En dat heeft niets met clubvoorkeur te maken. Nogmaals, kijk nog eens naar de beelden.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:28
Dat heb ik gedaan en ik zit waarschijnlijk samen met alle neutrale kijkers op een 50 50 gevoel. Doet trouwens niks af aan de verdiende overwinning, gefeliciteerd daarmee
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:31
Dank je.

Of het 50 50 is is moeilijk te bepalen. Maar stel dat dat zo is. Dan betekent dat dus een twijfelgeval. Zou je dan als scheids of VAR rood moeten geven of juist niet?
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:36
Je neemt nu niet mee dat een speler snelheid verliest omdat hij wordt geraakt, maar doet wel de aanname (kunnen we nooit zeker weten) dat onana de bal zo kan oppakken. Ik denk dat de kleinere ploeg rood zou krijgen
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:41
Ik vind het prima hoor. De reactie van de speler in kwestie spreekt volgens mij boekdelen. Zeker in combinatie met de beelden.

Laten we het daar maar bij laten. Eens worden we het toch niet. En als kleine ploegen hier rood voor krijgen dan is dat onterecht en dan heb je na afloop ook zo’n discussie.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:49
Maar dan was het een risico en een rode kaart die je kan geven. Een speler als de ligt zou dit niet moeten doen. Een groot risico op minuut 5
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 8 december 2018 om 23:52
Hij probeert gewoon een duel te winnen en komt te laat. Dit zie je dagelijks in het voetbal. Volgens mij was de statistiek dat hij zijn 3e overtreding was in iets van 3 maanden of zo. Nou, dan mag dit best hoor. Het is niet zo dat hij bewust iemand omver trek of schopt. Hij is gewoon te laat.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:56
Het is niet slim en hij heeft het niet nodig. Hij kan de situatie vam de bal niet inschatten (achter hem) dus hij weet dat de kans op rood boven de 50% zit. Van een type beugelsdijk verwacht je dan een sliding, van de ligt niet.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 9 december 2018 om 00:14
Nogmaals, hij gaat een duel aan met het idee dat te winnen. Op een faire manier. Dat doet hij namelijk doorlopend. Wat er achter hem gebeurt speelt dus niet.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zondag 9 december 2018 om 00:29
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. De ligt is zeker een faire en vaak ook slimme speler. Dit is een onhandig moment waar hij (gezien de algehele discussie) rood voor had kunnen krijgen. Als hij tegen suarez of neymar speelt rollen ze nu nog en is de kans op rood nog groter. Normaal komt (en hoeft) de ligt niet in deze positie te komen. Misschien toch een momentje van onvolwassenheid. Is goed, leert hij van en doet hij niet nog een keer
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 9 december 2018 om 00:37
Wat had hij volgens jou moeten dien dan? Hem laten lopen?

Een verdediger gaat daar gewoon het duel aan. Dat doen ze allemaal.

Het zou een totaal ander verhaal zijn als De Ligt in de achtervolging de speler opzichtig had neergetrokken. Dán neem je namelijk een dom risico zo vroeg in de wedstrijd. Nu probeert hij gewoon een duel te winnen, waar het alternatief zou zijn het been intrekken en de tegenstander vrij baan geven.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zondag 9 december 2018 om 11:08
Had hij rood gekregen was de schade hoger dan een schot uit een moeilijke hoek van een matige aanvaller. Dus ja hij had of niet moeten glijden of zijn been in moeten trekken. 85 minuten met 10 man is zwaar en levert mogelijk puntverlies op. Dit zal je hem echt niet nog een keer zien doen want hier heeft hij van geleerd.
Vind ik leuk
zoroman30 +150
zaterdag 8 december 2018 om 23:44
Ik zag het interview van Ehizibue , wat een ongelofelijk leuke vent is dat zeg . Komt heel goed over en is ook nog eens netjes naar de ligt toe hoe hij het verteld wat er gebeurde . Hij kan ook moord en brand schreeuwen over een rode kaart maar doet dat niet .
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:54
De discussie kan gestopt worden. Was een duidelijke rode kaart en een fout van de scheids.
Misschien te ver voor zich uit gespeeld slaat natuurlijk nergens op, Een overtreding op een doorgebroken speler is altijd rood.
wat word het volgende excuus? "Hij Had Waarschijnlijk toch naast geschoten, en daarom geen rood?"
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 9 december 2018 om 13:58
Je kent de regel blijkbaar niet. Geeft niet, maar dan heeft discussiëren bij voorbaat al geen zin.
Vind ik leuk
Hansdeg +1383
zaterdag 8 december 2018 om 22:21
Was gewoon rood
Vind ik leuk
markie +2759
zaterdag 8 december 2018 om 23:33
Inderdaad, st juste kreeg hem terecht, maar om daar nu weer over te beginnen
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:22
Als je hier vindt dat een rode kaart niet op zijn plaats is houdt echt alles op. Die VAR is één grote mislukking. In dit soort gevallen zou één der partijen een VAR moment moeten kunnen aanvragen. Belachelijk dat Kamphuis niet eens is gaan kijken!!
Vind ik leuk
JonathanAjax +10730
zaterdag 8 december 2018 om 22:25
Hij hoefde niet te kijken omdat hij gekijk kreeg over zijn beslissing. Een terechte plak kaas. Niets meer niets minder! VAR is er om fouten tegen te gaan, echter moeten die fouten dan wel eerst gemaakt worden 😉
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:08
Zal niet het eerste twijfelachtige var moment zijn
Vind ik leuk
MagicFeeling +4149
zaterdag 8 december 2018 om 22:48
Het enige wat belachelijk is, is jouw reactie.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17168
zaterdag 8 december 2018 om 22:23
1-4 winnen op een betonnen speelveld.
En dit blijven ze herhalen.
Laat iedereen even zijn knieën zien.
Laat Frenkie even zijn benen zien en zie waar echt geschopt is.
Vind ik leuk
mazu +3913
zaterdag 8 december 2018 om 23:13
Jankmuil
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zaterdag 8 december 2018 om 23:40
Staat los van dit moment
Vind ik leuk
VinceS +18
zaterdag 8 december 2018 om 22:23
Gewoon rood, ongeacht of ie hem gehaald had
Vind ik leuk
JonathanAjax +10730
zaterdag 8 december 2018 om 22:26
Jouw 2e anti-Ajax reactie en al 8 likes! In dit tempo ga je nog sneller de 1miljoen likes halen dan Straatje......
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:16
Als je dit een rode kaart vindt is dat dan een anti ajax beslissing? Naast NEC ben ik voor Ajax. En ik vond dit gewoon rood. Ik vind die VAR echt een mislukking omdat hij puur willekeurig wordt toegepast. Gek dat er hier niet eens naar wordt gekeken. Daarom vind ik dat net als in hockey ploegen de VAR moeten kunnen aanvragen. Als je dan als anti ajax reactie (door meerderen) wordt neergezet zegt dat veel over ajacieden. Als of je als je voor ajax bent dit geen rood kunt vinden????
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:16]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
zaterdag 8 december 2018 om 22:45
Leer eerst de spelregels even voordat je hier komt meepraten.
Vind ik leuk
VinceS +18
zaterdag 8 december 2018 om 23:10
Ga ff meten dan, snollebollekke
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
zaterdag 8 december 2018 om 23:15
Ik reageer op iemand die zegt dat het gewoon rood is ongeacht of hij de bal had gehaald, of niet. Dan hoeft er dus ook niet gemeten te worden. En over dat snollebolleke, praat lekker tegen je vriendjes op die manier, maar niet tegen mij. Vlegel!
Vind ik leuk
VinceS +18
zondag 9 december 2018 om 00:27
Ik dacht dat t tegen mij was :). Ik ben een vlegel, excuus
Vind ik leuk
tikkietoe +6116
zaterdag 8 december 2018 om 22:27
Alles eraan doen om Onana op te lappen, want met Lamprou op doel word het verslaan van Bayern bijna onmogelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:28
Was een schwalbe, de ligt raakt hem niet eens.

Aldus een ad verbatim citaat van kaboutermyoop Pietje2015 die zichzelf nu ongetwijfeld gaat tracteren op een praline uit eigen bonbondoos met een like...

En ja hoor! Humor.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:41]
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zaterdag 8 december 2018 om 22:37
Grapjas
Vind ik leuk
Emnu +7070
zaterdag 8 december 2018 om 22:56
Mijn hemel, je bent in staat n objectieve mening te vormen.

En je verwoordt die normaal...

Alles goed, schwalbe? 😂

* Ah, ik dacht al. Business as usual.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:57]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:47
Laten we als Ajacieden maar zeggen Dat we niet mogen klagen dat het geen rood werd dan was het een moeilijkere wedstrijd geworden.
Vind ik leuk
wilheimus +1467
zaterdag 8 december 2018 om 22:49
Ik dacht dat hij het over de tegengoal had met "ik denk dat Onana de bal wel had gehad"..
Vind ik leuk
Molletje +2668
zaterdag 8 december 2018 om 22:58
Gewoon geel... terecht, rood had veel te zwaar geweest.
Vind ik leuk
jari11 +3387
zaterdag 8 december 2018 om 23:01
Potver3 staat woensdag waarschijnlijk die Griekse dwerg in het doel. Nou vergeet het maar dan. Echt matig dat ajax daar niet op in heeft gespeelt. Lewandowski lacht zich dood als hij die tegenover hem ziet
Vind ik leuk
Retweet +742
zaterdag 8 december 2018 om 23:20
Hopelijk in t weekend ook nog een aantal weken.😜
Vind ik leuk
Retweet +742
zaterdag 8 december 2018 om 23:19
Als je zag dat hij niet meer bij de bal kon, waarom maak je dan een overtreding???
Vind ik leuk
MR - +175
zondag 9 december 2018 om 01:27
Dat wist hij toen nog niet.
Vind ik leuk
Blueman +1028
zaterdag 8 december 2018 om 23:23
Dat Onana de bal wel zou hebben gehad, betekent dat het geen rood was? Dat is ook een redenering. Maar ik durf te wedden dat als een van de PEC-verdedigers deze overtreding had gemaakt dat het wel rood zou zijn geweest.
Vind ik leuk
markie +2759
zaterdag 8 december 2018 om 23:35
Natuurlijk niet, gelden dezelfde regels 😁
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zaterdag 8 december 2018 om 23:30
100.000 procent rood! Geen twijfel mogelijk
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:10
Waarom is dit wel rood bij een speler van PEC of Fortuna of Willen ll of de Graafschap of Groningen of Az of Heerenveen of Emmen of Heracles of Vitesse of NAC of...en nu niet???
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:13
Waarom is dit wel rood bij een speler van PEC of Fortuna of WilleM ll of de Graafschap of Groningen of Az of Heerenveen of Emmen of Heracles of Vitesse of NAC of Feyenoord of Excelsior of FC Utrecht of VVV-Venlo of ADO of PSV of Sparta of FC Twente of Go Ahead of Top Oss of.........??????
Vind ik leuk
DeNeutrale +216
zondag 9 december 2018 om 00:52
Het was weer klasse-justitie van de scheids en de VAR. De Ligt haalt een speler neer die met de bal vrij voor Onana zou komen. Dan wordt wel gezegd: ik denk dat Onana die zou hebben, maar dat weet je niet zeker. Tegen Heracles had ie 'em namelijk ook niet. Het is een klote zooi om te zien hoe vaak scheidsrechters in het voordeel van de top3 in Nederland fluiten. Belgische taferelen, maar hier wordt niemand opgepakt.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:05
Ajax is weer een gematst.
Corruptie ook altijd weer....
Vind ik leuk
Patje41 +1138
zondag 9 december 2018 om 01:42
Hij raakte de tegenstander niet dus nooit rood
Vind ik leuk
pim4ever +1095
zondag 9 december 2018 om 08:32
Ik begrijp niet waarom dat niet (echt gras) betaald kan worden, gewoon uit een pot er gaat zo ziek veel geld om in het betaalde voetbal.Je voorkomt daar veel ernstige blessures en je kan aan een serieuze competitie gaan bouwen.
Steek een paar centen in die kleine clubs en zorg dat we een wat realistischer competitie krijgen..
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 9 december 2018 om 20:12
Ik ben het volledig met je eens maar het klopt niet dat er meer blessures ontstaan door kunstgras ipv natuurgras.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 9 december 2018 om 20:12
Sterker nog, het is andersom met een klein verschil. De aard van de blessures is wel anders, knie vs enkel.
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
zondag 9 december 2018 om 09:18
KUTGRAS eruit GVD

JA CAPSLOCK STA AAN, NOU EN!
😂
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 9 december 2018 om 20:09
Je AJAX-bril afzetten en je AJAX pyama aantrekken. Wees eens objectief calimero.
Vind ik leuk
whiskey33 +658
zondag 9 december 2018 om 22:23
Ajax weer bevoordeelt, de Ligt had rood moeten hebben.
Vorige week ajax bevoordeelt vd Beek scoorde in buitenspelpositie.
Ze durven niet te fluiten TEGEN ajax
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 22:23]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws