Messi haalt gram na Gouden Bal-verkiezing: Argentijn leidt Barça naar ruime zege

Messi haalt gram na Gouden Bal-verkiezing: Argentijn leidt Barça naar ruime zege

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 22:52za 08-12-2018 om 22:52

Lionel Messi eindigde slechts als vijfde in de Gouden Bal-verkiezing, maar de Argentijn verkeerde in de stadsderby tegen Espanyol in bloedvorm. FC Barcelona won dankzij een sensationele Messi met 4-0.

Barça kon weer beschikken over Luis Suarez, maar Messi vestigde alle aandacht op zich. In de zeventiende minuut brak de 31-jarige superster de ban voor de titelhouder. Hij draaide op zeer fraaie wijze een bal in de kruising. De thuisploeg kwam er daarna niet meer aan te pas en kreeg na 26 minuten de tweede treffer om de oren.

Messi werd aan alle kanten bestookt door Espanyol-verdedigers, maar bleef aan de bal én lanceerde Ousmane Dembélé. Vanuit een moeilijke hoek vond de Fransman het net. Op slag van rust was ook Suárez succesvol. De Uruguayaan stond op de achterlijn, maar vond toch nog een gaatje om doelman Diego López te verschalken.

Ook na de pauze controleerde Barça. Het hoogtepunt moest bovendien nog volgen. Opnieuw liet Messi Espanyol-doelman López kansloos met een vrije trap, deze keer van een nog grotere afstand dan bij de 0-1. De thuisploeg dacht nog iets terug te doen, maar na inmenging van de VAR ging de 1-4 van Óscar Duarte niet door.

Barcelona zag eerder op de dag concurrent Sevilla punten morsen (1-1 tegen Valencia) en staat nu drie punten los. Ook Atlético Madrid heeft drie punten minder dan de ploeg van coach Ernesto Valverde. 

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 22:58
Messi, als we jou toch niet hadden op de voetbalvelden dan zou het saai zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:03
Je vergat nog te zeggen op het einde: *No homo*.

Maar zeker een prima voetballertje ja. Niets mis mee.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:03]
Vind ik leuk
Il Gordo +18271
zaterdag 8 december 2018 om 23:06
Dit was toch een Frenkie de Jong topic?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:12
Leren lezen gordo,jij denkt dat de hele wereld om Frankie draait of niet?
Vind ik leuk
Il Gordo +18271
zaterdag 8 december 2018 om 23:14
Inderdaad: niet.

Begrijpend lezen Jan. Vleugje sarcasme erbij en je snapt waarom ik dat tik ;-)

Het is trouwens "Frenk".
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:15]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:15
Nou Jan... ik denk dat de wereld draait dankzij Frenkie. Wat een oppergod is dat he. *No homo*
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:15]
Vind ik leuk
Gerro +8864
zaterdag 8 december 2018 om 23:47
Hij was weer magistraal
Vind ik leuk
Pimman +10307
zaterdag 8 december 2018 om 23:57
Messi..de enige die recht had op de Gouden Bal... wát een fenomeen!!
Vind ik leuk
mazu +3908
zondag 9 december 2018 om 00:55
Zolang Messi voetbalt is hij de beste voetballer ter wereld. Als hij gestopt is, dan is ie de beste aller tijden. Het is niet anders!
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 8 december 2018 om 23:06
Leo is de koning
Vind ik leuk
oke dan +4524
zaterdag 8 december 2018 om 23:12
Maakt even een statement over zijn 5e plaats. Die heeft geen zussen nodig die zeggen dat ze het er niet mee eens zijn. Gewoon zijn voeten laten spreken.
Vind ik leuk
Emnu +7051
zaterdag 8 december 2018 om 23:14
Oke, t verbleekt wat bij Messi’s vrije trappen maar die goal van Suarez is ook n lekkere hoor, poeh poeh.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:18
Messi is de beste!
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 23:25
Het was weer smullen geblazen met de kleine grootste voetballer aller tijden.

Helaas in afgrijselijke gruwelijk lelijke zuurstok tenues , godsgruwelijk wie bedenkt zoiets
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:27]
Vind ik leuk
power +7665
zondag 9 december 2018 om 00:04
UEFA en Gouden Bal-verkiezing is eigenlijk niet serieus te nemen anders had hij minimaal 2 gouden ballen meer gewonnen dan CR7.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:00
Fifa 19 La Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 05:39
Wat was Messi toch weer weergaloos, echt ongelofelijk. Ben zo blij dat we espanyol vernederd hebben, ze verdienen dat

Verder hoor ik mensen zeggen dat Dembele fantastisch speelde, maar hij gaf 17 foute passen in rond 60 minuten. Dat is enorm veel voor een buitenspeler. Natuurlijk scoort die wel en geeft die een assist, maar ik wil graag dat die de bal niet zo gemakkelijk steeds weggeeft of kwijt raakt
Vind ik leuk
Iefmeister +7937
zondag 9 december 2018 om 08:36
Het lijkt alsof ze hem een lesje proberen te leren bij barca. Want als hij in de bal is staat opeens iedereen gedekt. Vreemde situatie.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:38
Ik geloof hier eerlijk gezegd niet in. De ballen die hij fout gaf, waren vooral op een domme manier. Die doelpunt zou hij ook nooit maken als het niet van Messi was die een hele slimme pass gaf. Ook heeft hij die assist die hij gaf te danken aan suarez die een schitterende loopactie maakte en hem vanaf een onmogelijke hoek erin schoot
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
zondag 9 december 2018 om 14:54
Visca Messi blijft toch ongelooflijk, bangelijk de allerbeste op deze planeet!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:35
Ik voel me als een klein kind die naar een snoepwinkel mag als ik hem zie spelen. Ongelofelijk hoe gemakkelijk hij weer mensen uitdolde gister, vooral in de kleine ruimtes

Ik kan hem dinsdag gelukkig weer eens live zien spelen, verheug me erop
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
zondag 9 december 2018 om 20:45
Potverdorie gelukzak, maar ik gun het u hoor.!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:12
Hahahaha bedankt maat, jij nog iets gepland staan?
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
zondag 9 december 2018 om 21:24
Op donderdag 20 december komen wij naar Barcelona om de sfeer van Kerst eens mee te maken tot zondag de 23 ste.
Ik weet dat Celta komt om 18:30 maar heb nog geen kaarten, zullen zien , mijn vrouwtje heeft eind augustus haar voet gebroken, en ze is volledig hersteld, en daarom wil ik haar verrassen met deze City trip, alles zal een beetje van de weersomstandigheden afhangen, maar indien niet naar Camp Nou, zien wij de match in ons hotel op groot scherm
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:33
Oei, jammer om dat te horen over je vrouw. Zo een weekendje weg zou wel zeker heerlijk zijn voor jullie beide, geniet ervan. Er zullen vast wel kaarten nog beschikbaar zijn, anders zijn er wel genoeg gezellige plekken waar je het kan bekijken
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 11:50
Nounou interessant hoor
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 12:20
Ik kreeg een melding dat je op mijn comment reageert maar ik zie mijn comment niet staan
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 13:03
Dat is lastig 😊
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
woensdag 19 december 2018 om 12:41
Reageer jij altijd 10 dagen later???
Dat is om het heel simpel uit te drukken zéééééér interessant, dat moet ik wel toegeven.
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 13:04
Dankje
Vind ik leuk
Iefmeister +7937
zondag 9 december 2018 om 08:35
Uiteraard is dit de beste ooit. Als ik een minpuntje moet noemen zou ik zeggen dat de absolute wil om te winnen en het best mogelijke resultaat te behalen er bij hem niet afspat. In tegenstelling tot bij bijvoorbeeld Ronaldo.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:18
Ik snap je punt, maar je zou eens naar de verhalen luisteren die zijn (ex)collegas over hem vertellen. Het is een hele hele fanatieke persoon en hij houdt er totaal niet van om te verliezen. Hij wilt altijd winnen

Henry had een mooi anekdote over hem en ik weet niet of het je boeit, maar ik vertel hem sowieso wel gewoon. Het was tijdens de training toen Henry nog bij barca was en messi werd neergehaald in een partij. Guardiola zei dat het niks was en Messi werd toen boos. Hij zei toen van 'ooo dit is niks, is goed'. Hij ging helemaal naar zijn eigen keeper om de bal op te halen en begon de hele tegenpartij in zijn eentje uittedollen en scoorde. En dit was nog tegenover spelers als Puyol, Busquets, Toure en etc.. Hij heeft degelijk wel een winnaarsmentaliteit, maar hij is niet een persoon die graag een showtje maakt voor de cameras
Vind ik leuk
berwi +508
zondag 9 december 2018 om 09:03
DIT WAS EEN MASTERCLAS
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
zondag 9 december 2018 om 09:10
LM GOAT
👍
Vind ik leuk
Gyrosregime +2764
zondag 9 december 2018 om 10:46
Messi op nummer 5 is wel echt een schande.. die had gewoon weer op 1 moeten staan.. Barca was niks in de CL zonder de momenten van Messi..
Vind ik leuk
Piet Wie +23
zondag 9 december 2018 om 13:18
Messi. Is nee dat hoef ik niet te vertellen.🤗🤗🤗🤗
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:00
Wat is het toch een genot om deze voetballer week in week uit in actie te zien. Echt fantastisch dat ik in zijn tijdperk leef. En steeds maar weer laat hij dingen zien waarbij je jezelf afvraagt of dat wel kan. Wat een fenomeen, wat een legende.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
zondag 9 december 2018 om 20:46
Ik vind hem de allerbeste ooit !
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:25
Precies, ik ook
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws