Blind veegt de vloer aan met Mourinho: Het positiespel leek nergens op!

Blind veegt de vloer aan met Mourinho: "Het positiespel leek nergens op!"

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 10:42zo 09-12-2018 om 10:42

Danny Blind heeft geen hoge pet op van Manchester United-manager José Mourinho. De ex-bondscoach van Oranje ziet dat de Portugees er niet in slaagt om The Red Devils naar zijn hand te zetten.

Manchester United speelt geen herkenbaar voetbal, vindt Blind, die zoon Daley afgelopen zomer zag vertrekken bij de topclub. "José kan de beste formatie voor zijn spelers niet meer vinden", stelt Blind senior in gesprek met The Mirror. "Hij heeft niet de juiste spelers gekocht en het voetbal van Manchester United is niet gebaseerd op een duidelijke speelstijl."

Blind zag de huidige nummer zes van Engeland onlangs gelijkspelen tegen laagvlieger Southampton. "Het positiespel leek nergens op! Zelfs Southampton voetbalde beter", vindt de 57-jarige Zeeuw, die transferadvies geeft aan Mourinho. "Hij heeft een passer nodig op het middenveld, iemand die de aanvallers kan bedienen. Bij Internazionale had hij Wesley Sneijder, bij Chelsea had hij Frank Lampard, maar wat heeft hij bij Manchester United? Paul Pogba, maar dat is geen passer. Die moet eigenlijk vlak voor de verdediging spelen. Als Manchester United naar voren gaat, hebben ze niemand op wie ze kunnen vertrouwen."

Poll

Terechte kritiek van Blind?

(2496 stemmen)

Plaats een reactie

Kim Jung-On +4416
zondag 9 december 2018 om 10:44
Het is natuurlijk heel relevant wat Dennie Blind van Mourinho vindt. Alsof Jesse Klaver iets van Donald Trump vindt...
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 10:45
Is Jesse Klaver ook president van Amerika geweest dan?
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 10:51
Die blind mag nadat hij de slechtste bondscoach ooit is geweest nooit maar dan ook nooit meer kritiek geven op n collega!!
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 10:52
Vreemd. Guus Hiddink, van Marwijk en Advocaat faalden met eenzelfde selectie net zo hard. Ook allemaal slechtste bondscoaches ooit zeker?
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 10:54
Hou maar handje boven zn hoofd...
Blind heeft er overal n zootje van gemaakt. De trainers die jij noemt hebben prijzen gehaald!
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 10:59
Omdat ik zijn resultaten vergelijk met andere trainers met dezelfde selectie hou ik mn hand boven zn hoofd?

Kom dan tenminste met echte argumenten.

Overigens won Blind als trainer wel degelijk prijzen.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:00
Je gaat de prijzen van blind vetgelijken met die van van marwijk, hiddink en advocaat... oke dan win jij de discussie
Man man man
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:03
Nee die vergelijk ik helemaal nergens.
Jij stelt echter dat de betreffende trainers prijzen wonnen (overigens ook niet met Oranje, Ajax of Sparta, dus beetje lastig te vergelijken met Oranje he?). Ik stel dat Blind ze als trainer ook won.

Als je de trainers dan wil vergelijken. Vergelijk ze dan eerlijk. Hoe doe je dat? Door de resultaten te vergelijken met de generatie die Blind ook onder zijn hoede had.

De ene trainer kan je natuurlijk niet afschrijven door een achterlijke eigen goal van Janmaat. Zo kan je Blind niet afschrijven door een rode kaart, blessure Robben en penalty waardoor er 1-0 werd verloren.
Dat is kortzichtig en meer gestoeld op een persoonlijke aversie dan op daadwerkelijke feiten.
Vind ik leuk
Xienix +129
zondag 9 december 2018 om 12:10
Ik ben het eigenlijk wel met jou eens. Hoeveel pech kun je hebben als trainer......
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:12
En weg is je gesprekspartner met zijn grote sjoel. Goed gedaan man!!!!
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zondag 9 december 2018 om 12:32
Geweldige reactie, Arie!👍
Vind ik leuk
hantayo +1159
zondag 9 december 2018 om 13:23
Ja uh, dit forum is niet bedoeld om redelijk te zijn over voetbal, de feiten en de realiteit zijn ondergeschikt :-), de onderbuik-gele-hesjes gevoelens daarentegen wel.
Vind ik leuk
klick +1033
zondag 9 december 2018 om 15:28
was bij het Nederlands elftal gewoon de slechtste coach die ik heb meegemaakt. al het andere gelul eromheen is irrelevant
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:55
Ik weet nog goed dat in de cruciale wedstrijd tegen bulgarije( een punt was genoeg geweest) hij een 16/17jarige de ligt opstelde. Guess what. De ligt maakt een cruciale fout. 0-1 bulgarije. Dat had guus/marwijk,advocaat nooit gedaan.
Vind ik leuk
Pimman +7642
zondag 9 december 2018 om 11:04
jolly geef nou éérst eens antwoord op de allereerste vraag van Arie..dáár ga je namelijk aan voorbij! ..lastig hè? ;))
Vind ik leuk
pico323 +7015
zondag 9 december 2018 om 11:48
en weg was Jolly
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:54
Jolly is klaar haha
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:32
He was a jolly good fellow...😉
Vind ik leuk
wattenstaafje +22593
zondag 9 december 2018 om 16:32
Nee, zeggen dat anderen betere slechte coaches voor NL elftal zijn geweest omdat ze prijzen hebben gewonnen is een argument
Vind ik leuk
Hvdp +1393
maandag 10 december 2018 om 13:52
Voor de goede orde waarde heer , Hiddink was mede veroorzaker van het verval
Hij wist het beter dan van Gaal ( die notabene derde was geworden )
Blind kon het tij niet keren maar was absolute niet de hoofdschuldige
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 14:00
de persoonlijke verkeerde keuzes waren niet het gevolg van zijn voorganger, maar louter alleen van zijn eigen beperkte visie! met hiddink konden we ons nog plaatsen, dankzij de verkeerde keuzes van blind was t voorbij!
Vind ik leuk
Hvdp +1393
maandag 10 december 2018 om 15:02
Even teruglezen
Hiddink veranderde de realistische tactiek van van gaal
Blind liep daardoor achter de feiten aan net zoals advocaat
Met Koeman keerde het realisme terug (en vele nwe talenten)
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 15:13
blind mocht zelf zijn selectie maken en selecteerde jongens die niet of nog niet het niveau aan konden. maakte verkeerde keuzes en zorgde voor 0 bezieling. had alleen contact met de ajaxcoach, oftewel... hij stapelde zelf fout op fout, daar kon je zn voorganger niet de schuld van geven. blind en alleen blind maakte de keuzes!
Vind ik leuk
Hvdp +1393
maandag 10 december 2018 om 15:32
Ik begrijp je dommigheid nu beter
“Had alleen contact met Ajax-coach “
Zegt genoeg
Case closed
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 15:41
mijn domheid:
- https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/607865/cocu-over-blind-in-contact-komen-met-elkaar-is-niet-al-te-moeilijk-lijkt-me-.html
- https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/608335/-e-n-slip-of-the-tongue-van-blind-leidt-ertoe-dat-de-media-er-bovenop-duiken-.html

tsja...
Vind ik leuk
Hvdp +1393
maandag 10 december 2018 om 15:46
Ennu verschuilen achter anderen
Beetje bangig ook
Straks ga je nog zeggen dat je voor Feyenoord bent
Vind ik leuk
Dezeun +5552
zondag 9 december 2018 om 11:01
Volgens mij heeft van marwijk een wk finale gehaald en zich altijd geplaatst voor een eindtoernooi
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:03
De beste jongen sprak over prijzen.
Ja ik vind van Marwijk een geweldenaar. Maar het EK 2012 was nu niet bepaald een feestje om naar te kijken. Daar ging ook van Marwijk fors in de fout.
Vind ik leuk
JAG89 +467
zondag 9 december 2018 om 11:04
En het EK niet verder dan groepsfase.... wat een afgang was dat
Vind ik leuk
mazu +3098
zondag 9 december 2018 om 11:04
Yep. Daarnaast heeft hij als enige Nederlandse coach in deze eeuw een Europese prijs gepakt, met Feyenoord in 2002. Grappig toch hoe ajacieden scholletje verdedigen, wat een slechte coach is dat zeg.
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:07
Klopt, maar wel met een andere selectie.
Blind had een slechte selectie, en die had hij over genomen van Hiddink.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1542
zondag 9 december 2018 om 11:28
Blind kon toch als bondscoach anderen selecteren dan Hiddink?

Dus raar dat hij dat overnam
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:32
Nee die waren er nog niet, het gaat om talenten.
Nu komen ze er aan, maar dat was een beduidend mindere periode, dat snap je toch wel. Je gaat hier toch niet lopen blaten als je geen verstand van voetbal heb?
Vind ik leuk
kerel +2289
zondag 9 december 2018 om 12:09
Maar hij heeft niks overgenomen van hiddink.. ik zou niet iemand gaan verwijten dat hij spreekt zonder kennis van zaken als ik jou was..
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 12:14
Blind heeft in 2016 de shit overgenomen van Hiddink, nu jouw kennis van zaken. En dat kreeg hij niet op gang. Maar om de schuld bij Bling te leggen is niet geweldig. Het was een drama selectie. Daar konden Hiddink en Blind niets aan verhelpen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:54
Niet met die selectie
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 december 2018 om 11:02
Arie kom op, je snapt het toch wel dat Blind een mindere coach is dan de namen die je net noemde toch? Ook bij Ajax had hij een zooitje van gemaakt en werd weggestuurd.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:03
Je hebt gelijk, maar ik ben bang dat dat in amsterdam niet gaat landen
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:04
Wat heeft dit nu weer met Amsterdam te maken?
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:05
Daar zit ie nou toch? Blijkbaar vinden ze m daar goed, terwijl de rest van nederland m uitkotst. Owjah... hoe noemden jullie m ook al weer? Scholletje toch?? Waarom ook al weer??
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:06
Hij zit bij Ajax omdat we hem in Amsterdam een goede trainer vinden?
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:11
Blijkbaar vinden ze bij jullie dat hij over voetbalvisie beschikt. Het tegendeel blijkt als je naar zn trainerscarriere kijkt, maar blijkbaar vinden jullie het getuigen van visie
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:18
Dus jij concludeert uit zijn trainers carrière dat ie geen voetbalvisie heeft?
Beetje kortzichtig ben je wel he?;)
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:23
Nou, juist niet. Als voetballer voer je je opdrachten uit. Dat deed ie oke. Maar als hij verantwoordelijk wordt voor de plannen en de visie gaat t hopeloos fout. Dat gebeurde toen hij teainer was bij ajax en bij nederland. Niet de minste teams lijkt me, dus aan het materiaal lag het niet. Als je dan geen visie hebt, dan faal je als coach
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:31
'Dat deed ie oke'.
Geniaal.

'verantwoordelijk wordt voor de plannen en de visie gaat t hopeloos fout'
Nog genialer. Moet je bij Sparta is vragen; liepen ze met hem weg.

Je hebt echt geen idee he?
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:39
Bij sparta.... en ik heb t over ajax en Nederland. Dus als je slaagt bij sparte ben je goed. En als je niets prestwert bij nederland en ajax dan ligt het niet aan blind maar aan allemaal anderen... bijzonder! T lag bij sparta wel aan blind, maar bij ajax en nederland dus niet...
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 12:05
Jolly, heb jij wel eens gehoord dat een trainer zo goed is als zijn selectie?
Vind ik leuk
chicken +12980
zondag 9 december 2018 om 12:37
Denk het niet...hij blijft stug volhouden ook als arie alle poten onder zijn stelling vandaan gezaagd heeft.

Goed bezig Arie 🖒
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
maandag 10 december 2018 om 11:24
En wie selecteert die selectie ?
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 11:27
De bondscoach selecteert de op dat moment beste selectie.
En als dat geen goede selectie is, kan je daar niemand de schuld van geven. Er was niet beter! Maar dat weet iedereen, dit is puur op de man gespeeld.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
maandag 10 december 2018 om 11:49
Nee, hij selecteert wat hij het beste vindt. Dat betekent dat hij het mis kan hebben.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 08:50]
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 16:39
Nee hij selecteert die spelers, omdat er geen betere zijn op dat moment.
En dat er geen betere waren kan zelfs jij onmogelijk ontkennen.
Dus het blijft puur op de man spelen.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
dinsdag 11 december 2018 om 08:52
Geen enkele bondscoach selecteert de beste spelers. Hij selecteert spelers die hij het beste vindt. Dat kan zelfs jij onmogelijk ontkennen.
Vind ik leuk
RenW +2063
dinsdag 11 december 2018 om 10:18
Maar dan kan niemand, zelfs jij niet, zeggen dat het een slechte coach is. Blij dat we er uit zijn.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
dinsdag 11 december 2018 om 11:06
Hoezo niet ? Hij kan toch te slechte spelers selecteren of een verkeerde opstelling maken ? Zoals een 17-jarige opstellen in een cruciale wedstrijd tegen Bulgarije of Dick Advocaat die Robben eruit haalde tegen Tsjechie
Vind ik leuk
RenW +2063
dinsdag 11 december 2018 om 11:17
Kies je iemand omdat hij 17 is of omdat hij op dat moment de beste is.
Hij had gelijk met de Ligt, want een fout wordt ook gemaakt door iemand van 33. Dus Advocaat is ook slecht?
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
dinsdag 11 december 2018 om 11:34
Nee, Blind vond de Ligt het beste. De ligt was niet per se de beste. En Advocaat heeft het in die wedstrijd niet goed gedaan maar die zit hier niet met zijn grote waffel over een ander te praten die als trainer 4x meer gewonnen heeft als hijzelf (als het bij 4x blijft)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 11:35]
Vind ik leuk
RenW +2063
dinsdag 11 december 2018 om 11:52
Achteraf had Blind dus gelijk, De Ligt is er nooit meer uitgegaan.
En als een speler 1 fout maakt maakt het je geen slechte trainer.
Blind stelde op dat moment de sterkst mogelijke selectie op, want er was niet beter. Waarom ontken je dat. Het voetbal hier zat in een dip, dat is toch geen nieuws meer.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
dinsdag 11 december 2018 om 12:07
Ik ontken het omdat hij in mijn ogen niet het sterkste elftal opstelde.
Hij stelt op waarvan hij DENKT dat het het sterkste is. Ik vond het niet het sterkste en een andere trainer misschien ook niet. Jij verkondigt als feit dat hij het sterkste elftal opgesteld heeft en dat is niet waar. Hij DENKT dat dat het sterkste was en hij verloor. En dan nu over Mourinho zeuren, die alles gewonnen heeft wat er te winnen valt. Er is gewoon een verschil tussen wat Blind denkt dat het sterkste is of wat werkelijk het sterkste is want laten we eerlijk zijn. Bulgarije was nou niet bepaald de hoogvlieger in de groep en aangezien hij hier nou zo zit te zeuren over het positiespel van Mourinho mag ik toch aannemen dat hij wel een elftal wist op ts stellen dat d.m.v. positiespel Bulgarije uit elkaar kan spelen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 12:14]
Vind ik leuk
RenW +2063
dinsdag 11 december 2018 om 12:33
Nee want Nederland was een hoogvlieger?
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
dinsdag 11 december 2018 om 13:04
Met de spelers die hij opstelde en zijn taktiek niet maar ik heb het wel genoeg uitgelegd vind ik zelf
Vind ik leuk
RenW +2063
dinsdag 11 december 2018 om 14:30
Ja ik ook wel.
Mijn conclusie is zonder talent kan geen enkele trainer een goed elftal bij elkaar selecteren. Het is geprobeerd door Hiddink, Blind en Advocaat, en dat zegt genoeg. Als er niet genoeg goede spelers zijn lukt het niet. Maar gelukkig komt er nu wel wat talent boven drijven. . En is Koeman opeens een goede coach ondanks zijn ontslagen bij andere clubs. Fijne dag.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
woensdag 12 december 2018 om 07:42
Het gaat mij er eigenlijk niet echt om of Danny Blind nou beter is als Advocaat of Koeman maar als je als coach zo weinig gepresteerd hebt is het eigenlijk niet echt netjes om zo over een collega te praten zoals hij over Mourinho praat die met Inter en Porto de CL wist te winnen
Vind ik leuk
RenW +2063
woensdag 12 december 2018 om 12:45
Het gaat mij er om dat Danny Blind als een no no wordt weggezet.
Dat vind ik niet terecht, en ik heb proberen uit te leggen waarom.
Plus dat ik vind dat Danny Blind zo'n grote naam is in de voetballerij, dat hij zeker kritisch mag zijn op Mourinho. Ik sla de carrière van Danny Blind in de voetballerij vele malen hoger aan. Plus dat Mourinho het verdient door iedereen bekritiseert te worden, zeker door het maten naaien (v. Gaal) wat hij heeft gedaan. En door zijn gedrag in het algemeen.
Vind ik leuk
Echt? +4512
zondag 9 december 2018 om 11:48
Als hij die wel heeft doet hij goed zijn best het te verbergen
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 11:30
Maar hij is geen trainer toch? Er zijn verschillende functies binnen een club.....De functie die hij nu bezit weet hij goed mee uit de voeten
Vind ik leuk
Oeb +237
zondag 9 december 2018 om 11:27
zinloze discussie arie,ben t volledig met je eens. Enige wat ik hier lees over die waardeloze blind is dat ie t bij oranje slecht deed.Dat hiddink,van Marwijk,Advocaat ook geen enkele lijn in spel oranje kregen maakt niet uit want die hebben zich al bewezen....Kortzichtig gedoe,t lag aan de spelers,niks meer en niks minder.
Vind ik leuk
mazu +3098
zondag 9 december 2018 om 12:12
Ik denk niet dat veel ajacieden scholletje een goede trainer vinden.........
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 12:14
Daar gaat t hier toch ook nie over?
Vind ik leuk
Pimman +7642
zondag 9 december 2018 om 11:07
Arie laat gaan..hij (of zij) heeft het bekende bord voor de kop ;)
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:10
Haha. Het aapje komt aardig uit de mauw ja.
Vind ik leuk
Pimman +7642
zondag 9 december 2018 om 11:24
Precies! ..dat bedoel ik ;)
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 11:17

Ach laat maar. Calimero gedrag is chronisch en moeilijk te bestrijden.
Vind ik leuk
Sytz +3714
zondag 9 december 2018 om 11:21
Man man man, dit is geen calimerogedrag hoor. Volgens mij voelt zich niemand hier tekort gedaan. Gebruik de juiste termen mocht je een statement willen maken!
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 11:28
Wij in Amsterdam vinden Scholletje ook een hele slechte trainer, anders hadden we hem wel trainer gemaakt!!!
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 december 2018 om 12:20
Whahahahahaha
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:05
Dus nu ineens gaat het niet meer over de haatcampagne tegen Blind met compleet onjuiste argumenten, maar om een vergelijking tussen diverse trainers?

Ja, het rijtje wat ik noem is een rijtje vol toptrainers met enorme resultaten bij diverse clubs/landen.
En precies dat rijtje toptrainers faalde ook hopeloos met hetzelfde Oranje als waarmee Blind het niet haalde.
Precies mijn punt.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:08
Leg dan eens uit waarom oranje zich kon kwalificeren toen vlind begon en daarna de kwalificatie miste... dat kwam door zijn persoonlijke keuzes!
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:10
Leg anders even uit waarom Hiddink wegging op het moment dat Oranje zich zou kunnen kwalificeren?
Of viel dat wellicht allemaal wel mee?

Blind faalde als trainer van Oranje. Punt uit.
Net zoals Hiddink, Advocaat en van Marwijk deden met eenzelfde generatie. Kennelijk was er dus meer an t handje dan een 'mindere' trainer.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:14
Dat klopt. Maar ik ben er van overtuigd dat hij de boel verergerde ipv goedmaakte. Neem alleen al t feit dat hij wel met de ajaxteainer belde en niet met gio en cocu. Dan faal je toch gewoon
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:20
Handig van je, om steeds alle vragen maar te negeren :-)
Slap gelul man.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:26
Ik weet niet waarom hiddink wegging, maar ik weet ook niet wat dat toevoegt aan t feit dat blind de slechtste bondscoach ooit was. De feiten spelen toch voor zich? De minste punten en de slechtste wedstrijden
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:29
Ah daar hebben we 'feiten'.

1. 'de slechtste wedstrijden'. Dat is dus geen feit, maar jouw mening.
2. 'de minste punten'. Blind haalde per wedstrijd meer punten dan Hiddink deed met datzelfde Oranje. Ook waren er nog meer bondscoaches die minder punten haalden dan Blind.

Lees punt 2 eens een paar keer. Dan weet je meteen waarom Hiddink dus wegging.

Je slaat een behoorlijke flater.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:36
Jacklopt. Ik sla een flater, terwijl jij blind verdedigt haha. Jan Tab haalde idd minder punten, die was maar 1 wedstrijd bondscoach. Als je de punten gaat delen door t aantal wedstrijden dat hiddink en blind bondscoach zijn geweest en je komt bij blind dan hoger uit, moet je een nieuwe rekenmachine.
Als ik je niet kan overtuigen met feiten, tsja.. dan zal ik me wel belachelijk maken idd... toch blijf ik denken dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt en dat ik ook niet in de minderheid ben. Als jij vasthoudt aan je mening, prima. Maar ga niet lopen roepen dat ik n flater sla als je zelf zo loopt te roeptoeteren
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:40
'Datzelfde Oranje'.
Ik heb het dus over de periode van Hiddink voor de periode van Blind.
Blind haalde toen meer punten dan Hiddink per wedstrijd. Is gewoon een feitje hor haha.

Leuk om nu een voorbeeld van een trainer te geven met 1 pot.
Schwartz, Zwartkruis en Kessler waren gewoon langere tijden trainer van Oranje. Allemaal minder punten dan Blind per wedstrijd.

En ja. Je sloeg een behoorlijke flater. De minste punten is simpelweg onjuist in elk opzicht.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:45
Nou joh, dan vind jij blind toch op dat moment gewoon beter dan hiddink. Prima. Hiddink kon Ich kwalificeren, blind heeft dat verpest tegen Bulgarije en de wedstrijden erna. Ik ben t volstrekt oneens met je. Blind heeft ongelooflijk slechte keuzes gemaakt door alleen maar naar zn vriendjes te luisteren en niet naar andere clubs. Vanuit jouwoogpumt snap ik dat je dit niet vindt. Ik vraag me af of je er ook zo over zou denken als hij alleen maar met cocu praatte...
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:47
Oeeee daar gaan we weer. Verstandig om maar even niet meer in te gaan op je flater en mijn argumenten. Maar vooral blijven herhalen dat jij het er oneens mee bent;)
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:50
Dat va die bondscoach had ik al gezegd voordat je dat zei. Als je even terugleest beantwoord je zelf geen vragen maar roep je maar wat. Arie, ik wena je n fijne zondag en veel plezier met scholletje, volgens jou n goede bondscoach met visie!
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 december 2018 om 11:11
Maar met zelfde spelermateriaal hebben ze beter gedaan dan Blind bij Oranje. Toen Hiddink wegging hadden we alles nog in eigen handen. Advocaat heeft het ook biet verkeerd gedaan. Was hij 1 wedstrijd eerder aangesteld waren we waarschijnlijk door. Blind was een prima voetballer maar mislukte als trainer zelfs in Nederland.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:19
Waarom ging Hiddink dan precies weg? Omdat we er zo florisant voorstonden?
Advocaat niet verkeerd gedaan? Dat was toch die trainer die weigerde aan het doelsaldo te werken door ff wat aanvallender te gaan spelen?

Kom op he haha.
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 december 2018 om 11:27
Toen Advocaat in stapte hadden we niks meer in eigen handen. Toch heeft hij er alles uitgehaald. Niemand had verwacht dat Zweden zo zou gaan uithalen met doelpunten. Dus als je dat verkeerd noemt wat noem je dan wat Blind daarvoor deed? Weet niet waarom Hiddink echt wegging maar het kan zijn doordat hij zag dat er iets ontbrak wat hij niet kon toevoegen op dat moment. En dat heet zelfkennis. Misschien had Blind het ook eerder moeten doen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:33
Weer eentje die niet weet waarom Hiddink wegging...
Hiddink haalde gemiddeld nog minder punten dan Blind.

En nee. Advocaat heeft niet alles eruit gehaald. Zelfs toen het doelsaldoprobleem naar boven kwam, waar hij diverse malen op werd gewezen tijdens persconferenties voorafgaande aan de betreffende potjes dat het zou kunnen gebeuren, weigerde hij aanvallender te spelen.

Dick is een held. Maar zijn laatste periode bij Oranje was ronduit slecht.
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 december 2018 om 11:41
Ik weet oprecht niet waarom hij wegging. Ik kan het zelf gaan invullen maar ook dat is gissen. Laten we niet praten over gemiddeldes om de dingen op te fleuren. Als je kijkt naar de absolute cijfers van Blind dan is dat gewoon zeer slecht. Advocaat is niet echt een aanvallende trainer en ook dat wist de KNVB. Ondanks dat hebben ze hem aangesteld dus het zal niet voor niks zijn. Ook nadat Hiddink wegging kreeg hij een ad interim job op hoog niveau. Wat heeft Blind sindsdien gedaan. Wat heeft hij als trainer van Ajax laten zien. Een trainer wordt eenmaal beoordeelt op zijn resultaten en die van Blind zijn gewoon niet goed.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:43
Ah dus Advocaat was geen aanvallende trainer dus kunnen we hem niet kwalijk nemen dat ie niet op de aanval wilde spelen toen t net nodig was :')
En omdat jij niet weet waarom Hiddink wegging, moeten we niet over gemiddeldes praten om dingen op te fleuren.

Das wel heel leuk omgaan met argumenten haha.

Het punt is hier helemaal niet of Blind wel of geen goede trainer was. Het punt is dat hij net zo faalde met hetzelfde Oranje als Hiddink, Advocaat en van Marwijk met datzelfde Oranje. Sterker nog; Hiddink deed het nog slechter wat aantal behaalde punten betreft. Daarmee fleur je niks op. Daarmee zet je alles deftig in perspectief.
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 december 2018 om 11:50
Hier komen we niet uit. Mijn punt qua gemiddeldes heeft niks te maken met vertrek van Hiddink. Dus als we zelfs dit door elkaar gaan halen kunnen we beter stoppen. Blind is een fantastische trainer. Top clubs moeten zeker bij hem aankloppen! Mijn enige punt hierop was dat als je als bondscoach en trainer zelf dik gefaald hebt dan kan je op zijn minst iets bescheidener zijn naar andere trainers die het velen malen beter hebben gedaan dan jou!
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 11:36
Even eerlijk zijn, Blind deed het heel slecht en Advocaat kon dat niet meer rechtzetten
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 12:11
Hiddink deed het slecht dat kon Blind niet meer rechtzetten. Overigens geef ik ze beiden geen schuld van een mindere selectie hebben.
Vind ik leuk
Echt? +4512
zondag 9 december 2018 om 11:47
Arie heeft een Ajax brilletje.... die brilletjes hebben extreem gekleurde glazen.
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 11:04
Nee dat zijn de feiten en wat jij doet is kritiek leveren op basis van je eigen aannames en dan populistisch mee leuteren met de andere papagaaien.
Vind ik leuk
Pimman +7642
zondag 9 december 2018 om 12:07
JanTa precies!
Vind ik leuk
abraksas +1643
zondag 9 december 2018 om 11:15
Oww oke, dus wie prijzen heeft gehaald mag er wat van zeggen, wie geen prijzen heeft moet stil wezen? Dan hou je aub aan je eigen regels door zelf ook niks te zeggen want welke prijzen heb jij gewonnen?
En prijzen zijn leuk en zeggen natuurlijk ook wel wat maar prijzen garanderen eigenlijk helemaal niks en het gaat niet om de prijzen maar om de resultaten. En zoals Arie al zegt, als je gaat vergelijken dan doe dat op een eerlijke manier. Hiddink en Advocaat hebben allemaal, zoals je zelf al zei, prijzen gehaald maar wat precies hebben zij beter gedaan dan Blind rondom de periode van Blind als bondscoach. Draaide Oranje beter onder Hiddink? Is Hiddink opgestapt omdat het zo geweldig ging dat zijn assistent eigenlijk niks meer hoefde te doen en we op autopiloot konden draaien? Heeft Advocaat ons nog naar het WK kunnen loodsen door de nodige wedstrijden te winnen? Is het jammer dat Advocaat niet meer de bondscoach is?
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 december 2018 om 11:33
Precies je eerste zin. Als je als trainer zelf niks hebt gepresteerd dan kan je op zijn minst wat bescheiden zijn in je commentaren en niet de grote filosoof gaan uithangen. Dus dat! En bij de Nederlandse elftal heeft zowel Hiddink als Advocaat het op papier beter gedaan dan Blind. Spel was bij alle drie K... maar qua resultaten hebben ze het allebei beter gedaan. Dus dat!
Vind ik leuk
abraksas +1643
zondag 9 december 2018 om 15:49
En waarom mag jij dan kritiek geven? Wat heb jij als trainer gepresteert?
En kritiek uitten op spelers mag je dus ook niet tenzij je zelf een topvoetballer bent. Want ja, als je zelf niks gepresteert hebt als voetballer mag je natuurlijk geen mening hebben over anderen he. Ow wacht, dat geldt alleen als je zelf wel gevoetbalt hebt maar gewoon niks gepresteert hebt. Mooi kloten voor alle amateurvoetballers dus. En ook voor spelers in lagere competities want ja, wat hebben die gepresteert.

Kortom: Gewoon onzin dat Blind geen mening mag hebben alleen omdat hij zelf niet gepresteert heeft.
En Blind was nou gewoon de slechtste van de 3 maar vond je die andere 2 nou wel goed presteren dan? Volgens jou redenering moet je gewoon net iets beter presteren dan de slechtse, dan is er niks aan de hand. Lekker hoor.
Vind ik leuk
Castromann +8293
zondag 9 december 2018 om 11:26
Eens ....Blind gaat de geschiedenis in als slechtste bondscoach ooit.
Hiddink stond er nog prima voor...alles nog in eigen hand toen.
Totdat blind het overnam en er n mega zooitje van maakte.
Dus Danny ga lekker in n hoekje zitten en mondje dicht.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:34
Hiddink stond er prima voor?!? Het your facts straight.
Hiddink behaalde per pot minder punten dan Blind als trainer van Oranje.
Vind ik leuk
Castromann +8293
zondag 9 december 2018 om 11:39
Lezen.... hiddink stond er prima voor als in...alles nog in eigen hand.
Laatste pot wonnen onder hiddink met 6-0 geloof ik.
Dus de weg omhoog was ingezet. Met Hiddink verder aan het roer hadden we ons gewoon gekwalificeerd.
Blind nam het over en hiefde alleende stijgende lijn doir te zetten.
Waarin hij dus hopeloos faalde...
Vind ik leuk
abraksas +1643
zondag 9 december 2018 om 16:20
Nope. Laatste interland van Hiddink was pas in Juli 2015. 0-2 gewonnen in Letland. Die 6-0 was thuis tegen Letland. Sorry maar als zoiets noem ik sowieso niet de weg omhoog inzetten. En in Letland 0-2 winnen is ook gewoon niet te omschrijven als "de weg omhoog" he. Van de 6 wedstrijden onder Hiddink werden er 3 gewonnen, 2 verloren en 1 gelijk gespeeld. 2 overwinningen tegen Letland en 1 tegen Kazachstan. Nederlagen tegen Ijsland en Tsjechië en een gelijkspel tegen Turkije.
Ja nee, je hebt helemaal gelijk man, Hiddink was eigenlijk best goed bezig en ging steeds beter draaien na 2 overwinningen op Letland en een gelijkspel tegen de Turken was de weg omhoog duidelijk ingezet.
Onder Blind hebben we weer van Ijsland verloren (1-0 thuis na uit 0-2 verloren te hebben) In Turkije 3-0 verloren (na thuis 1-1) en thuis 2-3 verloren tegen Tsjechië na uit al 2-1 verloren te hebben. En Kazachstan uit eindigde in een 2-1 overwinning na thuis 3-1 gewonnen te hebben.
Het enige wat Blind dus slechter deed was in Turkije te verliezen en hij had de wedstrijden tegen Letland niet om aan zijn doelsaldo te kunnen werken.
Bij de 0-1 in Ijsland moet nog vermeld worden dat Robben uitviel, Martins Indi een rode kaart kreeg en Ijsland via een penalty scoorde.
Al met al vond ik Blind het echt niet slechter doen dan Hiddink en ik betwijfel ten zeerste dat onder Hiddink het echt beter was verlopen (al weet je maar nooit wat er gebeurd was als hij niet was ontslagen. Maar dan moet je tegenover Blind ook wel ff zo fair zijn dat hij midden in de kwalificatie naar voren werd geschroven.

Begrijp me niet verkeerd he, Blind was een drama als bondscoach en ik vind het nogsteeds onbegrijpelijk dat hij pas na 5 WK-kwalificatieduels de deur uit werd geschopt maar feit is gewoon dat Hiddink geen duit beter was en zeker niet de weg omhoog had ingezet.
Vind ik leuk
Castromann +8293
zondag 9 december 2018 om 16:48
Als hiddink niet was ontslagen had hij zich gekwalificeerd.
Wat blind dus niet lukte.
Hiddink is /was zo ervaren dat hij ook dat kunstje had geflikt.
Maar jij mag Blind verdedigen hoor..... no problem.
Kwestie van verschil in inzicht 😉
Vind ik leuk
abraksas +1643
zondag 9 december 2018 om 17:10
Waarop basseer jij dat hij zich nog wel had gekwalificeerd? Puur omdat hij ervaren is had hij dat kunstje wel geflikt? Humor heb je iig wel, moet ik je laten. Zijn schat aan ervaring heeft hem niet in een goeie positie gebracht en ik weet niet of die schat aan ervaring hem daar weer uit had kunnen halen.
Had natuurlijk gekund, dat wel. En zoals ik al zei, Blind was natuurlijk ook gewoon drama (ik verdedig Blind dus ook niet, zeg alleen dat Hiddink het gewoon niet beter gedaan heeft). Maar om te stellen dat Hiddink het wel had gered en we dus enkel en alleen Blind het te danken hebben dat we het niet gehaald hebben is ronduit belachelijk. Verschil van inzicht idd, want waar ik durf te stellen dat Blind niet slechter was dan Hiddink schuif jij alles af op Blind en doe je alsof Hiddink dus eigenlijk niks fout gedaan heeft.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6157
zondag 9 december 2018 om 11:03
Van marwijk haalde oa de WK finale....
Advocaat won alle wedstrijden behalve frankrijk uit toen hij het overnam van Blind....
En zelft hiddink stond gewoon op een plek die recht gaf op kwalificatie EK toen Blind het overnam....
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:07
Oh joh, waarom gingen Hiddink, van Marwijk en Advocaat weg dan?
Kom op he. Je kan beter dan dit :')
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 11:42
Advocaat ging weg voor de centen, dat weet iedereen
Vind ik leuk
Jozef +40863
zondag 9 december 2018 om 11:12
Frankrijk uit was tactisch veruit de slechtste wedstrijd van de laatste 10 jaar met een duidelijke handtekening van dikkie Dick.
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 11:14
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Men ging voorborduren met spelers die in het verleden succesvol waren terwijl die eigenlijk al afgeschreven waren. Koeman daartegen heeft nu een bijna complete nieuwe lichting onder zijn hoede dus ook jij zit een partij te leuteren op basis van eigen aannames.
Vind ik leuk
Xienix +129
zondag 9 december 2018 om 12:23
Klopt niet, Frankrijk had 6 punten meer en Zweden 3.

Meest belangrijke is wel dat Blind vernieuwing heeft ingezet. Jammer dat dat zo vaak onderbelicht is gebleven.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6157
zondag 9 december 2018 om 14:58
Klopt wel.

Hiddink deed namelijk de ek kwalificatie, niet de WK kwalificatie.
De wk kwalificatie deed Blind en later nam advocaat het over. En advocaat won vervolgens alles,behalve Frankrijk uit.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 11:22
zet nou eens je Ajax-brilletje af. Blind is met voorsprong een van de slechtste bondscoaches ooit. Van Marwijk haalde een WK finale, de andere twee hadden hun sporen reeds lang verdiend.

Blind
Was
Gewoon
Slecht
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:25
Wat heeft dit nu met Ajax t maken? t gaat toch om Oranje?
Wat hier terecht gesteld wordt is dat wat Blind niet lukte bij Oranje, de toptrainers Advocaat, Hiddink en Marwijk ook niet lukte.

Voorlopig wordt daar niks anders tegeningebracht dan het zielige 'oe doe je Ajax brilletje eens af'. Echt overtuigend is t nie.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 11:32
Ik kom toch met feiten? Je kan toch lezen, tweede van de wereld Van Marwijk. Blind heeft het kloten gedaan als bondscoach. En jij kan dat niet hebben door de link met Ajax. Blind was een prima voetballer, maar een slechte bondscoach. Is toch niet zo moeilijk. Advocaat haalde in de laatste reeks wedstrijden van Oranje twee keer zoveel punten als Blind trouwens.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:35
Je komt met feiten die totaal niet relevant zijn.
Niemand hier stelt dat Blind een geweldige trainer is/was.
Er wordt alleen gesteld dat hij dezelfde resultaten met Oranje haalde die de geweldige trainers (jij benoemt ze) ook behaalden.

Leuk trouwens. Dat puntjes vergelijken tussen Dick en Blind. Doe je dat ook even tussen Hiddink en Blind? Want dan wint Blind het ineens ;)
Leuk he? Selectief omgaan met argumenten.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6157
zondag 9 december 2018 om 15:06
Ook dit verhaal van je klopt weer niet.

Zelfs Hiddink deed de ek kwalificatie beter dan Blind.

Hiddink pakte 1 punt tegen ijsland, Turkije en Tsjechië, Blind verloor ze alle 3. Waarbij blind ook nog eens 2 x thuis speelde en hiddink maar 1x thuis.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 18:03
Bedankt voor je ondersteunende feiten. Waarvan Arie zegt dat ze niet “relevant” zijn.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 19:04
Nogmaals; Hiddink behaalde per pot als bondscoach minder punten dan Blind. Was 1.4 om 1.3 uit mijn hoofd gezegd. Er waren drie trainers (met meer dan 10 interlands) die het nog slechter deden dan deze 2 heren wat gemiddelde punten betreft in de historie.
Ik meen dat het AD daar destijds een leuk artikel over schreef.

Punt waar het hier om gaat is niet of Blind een goede trainer was. Bij Ajax en Oranje vond ik hem niet overdreven goed of slecht. Bij beide was ik blij dat ie weg was.

Echter kan je wel stellen, en dat was het punt hierboven, dat Blind gewoon een selectie had die het onder iedere trainer slecht deed. Onder Hiddink, onder van Marwijk eerder al en onder Advocaat. En die laatste drie zijn wat mij betreft geweldige trainers.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 18:05
Dus als feiten jouw redenatie niet ondersteunen, zijn ze ineens niet relevant. Je lult uit je nek. Blnd was een kutbondscoach, beschamend. Ga jij maar lekker slapen onder je Ajaxdekbed.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 19:06
Wat heeft dit nou de hele tijd met Ajax te maken?
Jij hebt het over de resultaten van trainers in geheel andere periodes. Zoals bij van Marwijk. Die feiten laten juist mijn gelijk zien in deze.

Want zelfs die toptrainers van Marwijk, Advocaat en Hiddink (wat in mijn ogen absolute toptrainers waren en zijn), kregen hetzelfde Oranje niet aan de praat. Sterker nog; Hiddink behaalde per pot minder punten dan Blind. Dit terwijl ik Hiddink van het hele rijtje trainers by far de beste en meest ervaren vind. Wat die voor elkaar kreeg met Oranje, PSV, Korea en Rusland vind ik nog steeds erg bijzonder.

Als je jezelf 'Nuance' noemt, mag ik toch hopen dat je ergens ook een nuance kan plaatsen.
Niemand hier stelt dat Blind een toptrainer is of was. Ik in ieder geval nergens. Wel stel ik dat zijn tijd als trainer bij Oranje vergelijkbaar was met de toptrainers die hetzelfde Oranje ook niet aan de praat kregen.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 19:07]
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 19:55
In het geval Blind en Knvb maak ik geen enkele nuance meer.
Je hebt geen gelijk. Punt.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 19:55]
Vind ik leuk
Maxx Jw +1316
zondag 9 december 2018 om 11:30
Advocaat kon er nog wel wat van maken...
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:31
Ja. Tegen Frankrijk een werkelijk waar absurd slechte tactiek en de laatste wedstrijden gewoon weigeren om aanvallender te spelen om het doelsaldo op te krikken...
Vind ik leuk
Summit +671
zondag 9 december 2018 om 12:00
Advocaat heeft nog een klein beetje gepresteerd, in ieder geval beter dan Blind. Van Marwijk heeft het ook prima gedaan, 2de op een wk. Hiddink en daarna Blind hebben het niet goed gedaan. Maar dat was ook in een fase dat de aanvoer van NLse toptalenten niet groot was. Blind had nooit bondscoach moeten worden, aangezien het NLse elftal een puinzooi was
Vind ik leuk
Only1nr7 +1450
zondag 9 december 2018 om 12:12
Zulke onzin lees je zelden. Van Marwijk en Advocaat presteerden wel degelijk goed met ongeveer dezelfde selectie. Hiddink zakte ook door het ijs. Alleen was het zwaar onnodig. Als Advocaat direct was aangesteld ipv Blind dan hadden we maar 1 toernooi gemist en geen 2.
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 11:02
Nee, hij had de pech dat de nieuwe generatie spelers nog niet rijp was voor het NL elftal. Koeman kwam in een heel gespreid bedje terecht met deze generatie talenten.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:03
Hahaha
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 11:06
Dat zie je wel vaker dat men gaat lachen omdat ze er niets van begrijpen.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 11:26
Nee Koeman is veel meer vakman dan Blind. Na Van Gaal 2014 was Koeman al mondeling akkoord met de KNVB. Alleen dankzij Van Oostveen en de Ajax lobby ging dat niet door. Koeman had het 5-3-2 concept doorgezet met Van Gaal. En dat zinde Ajax niet. De rest is geschiedenis. Ondanks brilliante aanvallers als Robben en Van Persie je 2 keer niet kwalificeren. Gewoon slechte coach Blind.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zondag 9 december 2018 om 11:57
Echt, het selectieve geheugen van sommige mensen. Het was onder blind gewoon echt om te janken. Ik als vortbalfanaat keek zelfs geen Nederlands elftal meer omdat het gewoon een belediging was voor Oranje. Die man maakte zich compleet belachelijk door spelers van Ajax op te roepen die slechts een handvol wedstrijden hadden gespeeld, te liegen over het contact met cocu en Gio, de belachelijke redenen achteraf waarom ze verloren. Het debuut van de Ligt in een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar.

Hoe mensen Blind kunnen verdedigen, ik snap er geen kut van. Ik gun zelfs Ajax het niet om hem als trainer te hebben. Die vent is gewoon echt om te janken als trainer.
Vind ik leuk
Sytz +3714
zondag 9 december 2018 om 11:31
Tsjechie, Ierland, Turkije, Bulgarije wist hij allemaal niet te verslaan. Daarbij opgeteld de dramatische wedstrijden tegen Frankrijk, Belgie en IJsland. Je kan niet zeggen dat dat aan het spelersmateriaal ligt. Zeker als je met vergelijkbare spelers 3e bent geworden op het WK. Hiddink vond ik net zo slecht maar Bulgarije was toch wel het dieptepunt van het Nederlandse voetbal. Als je alleen in de kwalificatiewedstrijden tegen Kazachstan, Wit-Rusland en Luxemburg weet te winnen en er 6 verliest kun je absoluut niet zeggen dat Blind pech had.
Vind ik leuk
abraksas +1643
zondag 9 december 2018 om 11:05
Dus alleen wie een goeie bondscoach is geweest mag kritiek geven op trainers? Waarom? Omdat wie geen degelijke bondscoach is geweest heeft er geen verstand van?
Jij bent nooit bondscoach geweest, laat staan überhaupt trainer (ga ik voor het gemak maar gewoon vanuit iig) maar je hebt wel een duidelijke mening over Blind. Sterker nog, je uitt gewoon kritiek op hem. Waarom mag Blind geen kritiek uitten maar jij wel?
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 11:25
Ach als je ziet wie er allemaal kritiek leveren op collega`s of liefhebbers en niet te vergeten ex spelers..... Zolang er junkies, gokkers en hoerenlopers en ex spelers van Twente aan tafel mogen dan mag Blind dat ook!
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 11:26
Haha hier heb je wel n punt
Vind ik leuk
Oeb +237
zondag 9 december 2018 om 11:33
Jij hebt denk ik wel ietsjes minder gepresteers dan Blind..jij mag afgeven op Blind,is geen probleem..Beetje raar dat Blind dan niet mag afgeven op Mourinho he? Wat heb jij gepresteerd dat jij mag bepalen of iemand zn mening mag geven over n ander?
Vind ik leuk
LaPulga +299
zondag 9 december 2018 om 12:01
Als zelfs jij een mening mag geven, dan mag een ex-voetballer die de CL heeft gewonnen dat ook wel.
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 13:11
Blind heeft een goede visie.. als Manu frenkie of eriksen haalt en pogba daarachter staat het plots als een huis..
Vind ik leuk
HJR +8296
zondag 9 december 2018 om 20:50
Opzich heb je gelijk. Maar iedereen mag toch zeggen wat hij ervan vindt. Wij hier op het forum en ook Danny. Overigens trapt hij alleen maar deuren in, die nog nooit dicht hebben gezeten.
Vind ik leuk
Echt? +4512
zondag 9 december 2018 om 11:45
Nee, nooit geweest, jij wel?
Vind ik leuk
kerel +2289
zondag 9 december 2018 om 12:04
Is blind trainer van united geweest dan? Goede vergelijking gewoon..
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 12:14
Ja, heel belangrijk jouw argument :')
Vind ik leuk
kees ee +680
zondag 9 december 2018 om 21:31
. . jesse, trainer van ajax ??
Vind ik leuk
G.Kopf +3197
zondag 9 december 2018 om 10:48
Het leuke is, dat Sylvana Simons, met 1 zetel in een gemeenteraad, regelmatig de Minister President te verantwoording probeert te roepen.
Slaat allemaal nergens op, net als de mening van Blind over andere trainers. Over verdedigers mag ie wel wat zeggen van mij, verder liever niets.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:21]
Vind ik leuk
Ale +5228
zondag 9 december 2018 om 10:53
Die Dennie toch....
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:18
Dus eigenlijk net zo irrelevant wat jij van Danny vindt? Kortom, het gaat er niet perse om dat iemand luistert naar andersmans mening, het gaat erom dat je er wel iets over mag vinden.
Vind ik leuk
hantayo +1159
zondag 9 december 2018 om 13:19
Klaver mag best iets van Trump vinden. Ik ook. En het snijdt nog hout ook.
Vind ik leuk
Morris +23310
zondag 9 december 2018 om 10:44
Waarom wil the mirror de mening van blind weten?
Vind ik leuk
fcdb 67 +1249
zondag 9 december 2018 om 10:45
Waarom niet ?
Vind ik leuk
Morris +23310
zondag 9 december 2018 om 10:47
Ik vroeg: waarom wel?
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 10:51
Omdat de beste man onderdeel was van een van de beste Oranje-teams ooit, de CL won, het WK voor clubs won, trainer was van Ajax en trainer was van Oranje?

Zo nu jij. Waarom niet?
Vind ik leuk
Morris +23310
zondag 9 december 2018 om 10:54
Omdat ik denk dat niet 1 Engelsman weet wie hij is.
Om je krant te verkopen zou ik niet voor blind kiezen.

Ik snap de link wel ivm zijn zoon die nu weg is bij Manchester.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 10:57
Iedere voetballiefhebber van boven de 30 kent Danny Blind. Ook in Engeland.

Is en blijft voorlopig 1 van de 6 spelers in de wereld die alle Europese prijzen wist te winnen en hij maakte onderdeel uit van een geweldig spelend Ajax en Oranje. Voetballiefhebbers respecteren zulke gasten.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1249
zondag 9 december 2018 om 10:59
Ben geen fan van Blind als trainer, maar zeer zeker als voetballer heeft hij zijn bijdragen geleverd.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19383
zondag 9 december 2018 om 11:10
Als voetballer krijgt hij alle respect, maar als trainer heeft hij bewezen niet capabel te zijn.
Dan kan je beter je kritiek op (top)trainers voor jezelf houden.
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 11:53
Werkelijk elke Jan Lul geeft zijn mening op tv etc etc, als je dat wegzet tegenover Blind heeft de beste man gewoon recht van spreken. Hij is onderdeel geweest van het winnende Oranje en Ajax en heeft als speler heus wel kijk op een trainer. Zolang hij niet zegt het zelf beter te kunnen mag dat gewoon. Als er enkel nog kritiek mag komen op dingen als je hetzelf beter kan zou het verdomde stil zijn op de wereld....
Vind ik leuk
Red de Kuip +2006
zondag 9 december 2018 om 11:01
Als voetballer had hij geluk dat hij met zulke geweldige spelers mocht spelen. Als trainer heeft hij overal gefaald.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:02]
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:08
'Het geluk'.
Geniaal.
Die dude speelde meer dan 350 potjes in Ajax 1 en meer dan 40 interlands. Met Ajax won ie bizar veel prijzen en Oranje had een geweldige lichting.

En dat durft iemand echt 'geluk' te noemen.
Geniaal.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2006
zondag 9 december 2018 om 11:32
Zo geweldig was hij niet. Hij zat er bij v gaal tot zijn elleboog in.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 11:37
Hahaha. Geniaal. Tot ruim 350 potjes, alle te winnen Europese prijzen, het wk en meer dan 40 interlands komen omdat ie er bij van gaal inzat tot zijn elleboog.

Ziel.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2006
zondag 9 december 2018 om 11:39
Ja en dat hebben ze allemaal gewonnen dankzij hem.
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 11:56
Niet dankzij maar wel met hem..... hij maakte voor 10 procent onderdeel van dit team. Was altijd een van de namen die het eerste op de wedstrijd lijst stond. Maar dat allemaal dankzij zijn geslijm bij van Gaal. Wat een sukkels hier
Vind ik leuk
Red de Kuip +2006
zondag 9 december 2018 om 13:08
10% speelde ze maar met 10 man dan? Als hij echt zo geweldig was, waarom is hij dan als enige niet naar een grote club gegaan?
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:11
Die spelers hadden geluk om met elkaar te spelen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1249
zondag 9 december 2018 om 10:58
Daarom vraag ik aan jou: waarom niet?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 9 december 2018 om 10:58
Als oud speler, ex Trainer, commissaris van Ajax en vader van een ex speler is het natuurlijk iemand met een zekere bekendheid, betrokkenheid, als hij dan ook nog wat sterke uitspraken doet ........
Hij kent die mensen bij de Mirror wel denk ik.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 11:27
Omdat ze hopen dat ze via Blind verhalen van Daley over Mourinho te horen krijgen.
Vind ik leuk
Morris +23310
zondag 9 december 2018 om 13:40
Alsof papa blind zo gek is. Weten ze in Engeland zijn bijnaam niet?
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 18:55
Ik weet alleen dat Blnd ‘scholletje’ wordt genoemd. Maar hoe dat verbonden is met de tabloids, geen idee.
Vind ik leuk
Morris +23310
zondag 9 december 2018 om 19:16
Niet, denk ik

Alleen intern bij de club.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:45
Danny Blind heeft 1 ding gelijk met Mourinho.
Het positie spel van Danny bij het Nederlands 11 tal was nog slechter.
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:14
Wat een selectie had hij ook he?
Hiddink kreeg het niet op gang en trok zijn stutten.
Niemand, zelfs van Gaal of Pep had dit team niet op gang gekregen.
Makkelijk en zeer dom, om de coach de schuld te geven van een mindere periode van talent.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 11:29
Dan had je 5-3-2 moeten blijven spelen, want met die tactiek werd je derde van de wereld. Maar goed bertje van oostveen moest Koeman niet.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2006
zondag 9 december 2018 om 11:42
En als trainer van ajax heeft hij het zeker geweldig gedaan?
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:59
Nee dat hebben ze met ze allen niet goed gedaan.
Nogmaals, een trainer is zo goed als zijn selectie
Vind ik leuk
Red de Kuip +2006
zondag 9 december 2018 om 13:09
Maar de Ajax selectie die hij had was echt niet slecht.
Vind ik leuk
The Iceman +12818
zondag 9 december 2018 om 11:51
Nog een overeenkomst: ze zijn allebei groot geworden dankzij Van Gaal.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:45
Gelukkig is ons aller Danny wel een succesvolle top trainer en weet hij precies hoe je het niet moet doen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:49
Dus hier zouden ook alleen toptrainers een mening mogen hebben? Zeg je account maar op dan ;-)
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
zondag 9 december 2018 om 10:52
En daar maak jij n account voor aan???
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:11
Nou, nee. Heb het account al even maar reageer niet zo vaak.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13408
zondag 9 december 2018 om 10:52
Den Danny was een uitstekende speler maar als coach toch wel redelijk mislukt.

Dat uitgerekend hij Mourinho de maat gaat nemen komt wel een beetje komisch over.

Die Mourinho is overigens wel een drama voor wie van leuk voetbal houdt.

Weg met die gast! 👎🏻
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 11:58
Iedereen neemt Mourinho de maat dus ook Blind...…..Zelfs ik als enkel liefhebber ziet wat daar gebeurd!!!
Vind ik leuk
G.Kopf +3197
zondag 9 december 2018 om 10:46
Ik zou eigenlijk a en b willen stemmen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:47
Ja idd dat wilde ik ook. Ik keek naar het eerste antwoord en daar was ik het mee eens, maar Blind heeft ook helemaal geen recht van spreken.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:46
Bij het Nederlands Elftal leek het positiespel ook nergens op toen jij trainer was!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:47
Ja jij was zelf een top trainer .
Pffffffff.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:47
Het positiespelk van Ajax en Oranje leek ook nergens op toen jij daar trainer was .
Mourinho heeft in ieder geval hoofdprijzen behaald als trainer , jij hebt er overal een zooitje van gemaakt .
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 9 december 2018 om 11:02
With Ajax, Blind amassed an impressive trophy list, winning all three European trophies (UEFA Cup Winners' Cup in 1987, the UEFA Cup in 1992 and the UEFA Champions League in 1995). He also secured the Intercontinental Cup in 1995 against Brazil's Grêmio by scoring the winning penalty in the penalty shoot-out.

Overal een zooitje van gemaakt.........nee dan jouw carriere ha ha
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:06
Ho ho, je vergeet zijn tijd als TD van Sparta.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 9 december 2018 om 11:12
Ja inderdaad, en speler van Sparta, door JC naar Ajax gehaald.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:09
Misschien moet jij eens begrijpend Nederlands leren , want het gaat in mijn stuk duidelijk over de carriere van Blind als trainer
En dan kom jij met je domme reactie , en noemt dan de prijzen op van Blind als speler .

En kijk anders mijn reactie hieronder ergens maar eens na , daar geef ik gewoon aan , dat je voor zijn spelers carriere wel respect moet hebben .
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 9 december 2018 om 11:19
Ha, ha, nee helemaal niet kereltje !

Ik citeer je: "jij hebt er OVERAL een zooitje van gemaakt".
Dat is feitelijk onjuist.
Je had dus moeten schrijven: jij hebt er overal een zooitje van gemaakt als trainer.

Jij moet leren; duidelijk te schrijven wat je bedoelt.
Dus geen strafwerk maar wel een waarschuwing !
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:27
Helemaal wel kereltje , want voor die zin die jij aanhaalt staat ;
Mourinho heeft in ieder geval overal hoofdprijzen behaald als trainer
En daarna staat achter de komma ; jij hebt er overal een zooitje van gemaakt .
Als jij het dan niet snapt , want er staat 2 keer het woord trainer in mijn reactie , ben je best dom
Of bij jou heb ik het idee dat je het niet wil snappen .
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 9 december 2018 om 11:36
Je kan er nog een heel lang blah blah verhaal van maken, gewoon goed opschrijven wat je duidelijk wil maken, ALTIJD en OVERAL.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:38
Dat maak ik zelf wel uit want jij maakt gvd niet uit wat ik wel en niet doe .
Wie denk jij wel wie jij bent , ga lekker thuis het dictatortje uithangen .
Dat jij te dom bent om die reactie te begrijpen , daar kan ik ook niks aan doen .

ps ; ga je nu ook al die anderen verbeteren en zeggen wat ze moeten doen , die zeggen dat Blind er overal een zooitje van heeft gemaakt , of denk jij dat je alleen bij mij het schoolmeesterje uit moet gaan hangen .
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:47]
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 9 december 2018 om 19:25
Welterusten.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:41
Ik wil vooral jouw omgeving heel veel succes wensen met een dictator in hun midden , die denkt dat ie mensen kan opdragen wat ze moeten doen .
Misschien zoeken ze in Noord-Korea nog iemand , voor mij kom je in ieder geval in aanmerking .
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 9 december 2018 om 20:02
Lig je nu nog niet in bed ?
Ik stuur Zwarte Piet op je af hoor !
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:17
Ik haal ze toch liever als speler, als speler heeft hij er zeker geen zootje van gemaakt. En als trainer ben je zo goed als je selectie.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:30
Die selectie bij Oranje heeft ie helemaal zelf aangesteld anders , je kunt oproepen wie je wil .
Als je spits 2 interlands slecht is , kun je hem gewoon niet meer oproepen en een andere spits opstellen .
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:33
Gaat het niet om talenten dan, die er nu aankomen trouwens.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:36
Blind vond het ook nodig om de Ligt te laten debuteren tegen Bulgarije , terwijl ie er toen nog helemaal niet klaar voor was .
En met dezelfde selectie behaalde Advocaat veel betere resultaten dan Blind .
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 12:03
Klopt de spelers waren verder, en nu nog verder. Bij Hiddink, want die vergeet iedereen, en Blind waren ze niet ver genoeg (De Ligt bijv.). Maar dat het talent er aan kwam is een feit.
Vind ik leuk
Head-Butt +297
zondag 9 december 2018 om 10:47
Hij kan zich beter druk maken over het uitermate slechte spel van z'n zoon.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:48
Zijn reactie is waarschijnlijk ook gebaseerd op het feit dat zoon lief daar niet meer speelt anders had hij José zijn reet nu staan likken
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 10:53
Haha je hoeft Daley geen ster te vinden of zo. Maar zijn spel nu nog uitermate slecht noemen, is zelfs voor een Utrecht-fan vrij stupide.
Vind ik leuk
rexxo +5498
zondag 9 december 2018 om 11:02
Kansloze reactie, verwacht niet anders van een Utrecht supporter bij een topic met een link naar Ajax.

Danny heeft het als Bondscoach niet goed gedaan maar als voetballer daarentegen wel. Mag je dan helemaal geen mening meer hebben over iets?

Typisch Nederlands om ex topsporters af te zeiken, maar bij jou zal de clubvoorkeur ook een rol spelen.Daarnaast snap ik nog steeds net wat Daly met dit onderwerp te maken heeft.
Vind ik leuk
Head-Butt +297
zondag 9 december 2018 om 11:18
Zeer kansloze reactie van Blind.

Had hij dit ook nog gedaan als Daley daar gespeeld had?

Danny is overal mislukt en probeert nu zijn gram te halen. Typisch een reactie van een omlaag gevallen Ajacied.
Vind ik leuk
rexxo +5498
zondag 9 december 2018 om 11:27
Jouw club staat elk jaar met een strakke plasser bij de uitgang
van ''de Toekomst'' te wachten om al die omlaag gevallen weggestuurde Ajax jeugdspelers op te pikken, het liefst gratis.

Zeer kansloze reactie van jou.
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:18
Sorry?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:47
Walgelijke vent die Mourinho echt zo klaar met die kop van hem en altijd negatief zijn beter als hij opzout bij Man U
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:26
snap je helemaal, ik heb dat juist met blind
Vind ik leuk
Urban +2
zondag 9 december 2018 om 10:48
Je kan veel zeggen maar hij Bennie Blind
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:49
Zeker, Blind heeft er verstand van, zelf een trainer van niks.
Vind ik leuk
Guust +5841
zondag 9 december 2018 om 10:51
Blind is beste die we ooit hebben gehad als trainer, dus hij heeft alle recht om een ander te bekritiseren.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 10:53]
Vind ik leuk
Phoxy75 +618
zondag 9 december 2018 om 10:51
Hahahaha. Danny Blind is wel de laatste die iets over een andere trainer moet zeggen.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2535
zondag 9 december 2018 om 10:54
De enerlaatste, de laatste is Frank de Boer ;p
Vind ik leuk
satesaus +1136
zondag 9 december 2018 om 10:51
Hmmm, dat commentaar doet me denken aan het voetbal een voormalig gevallen bondscoach. Kan zo niet op de naam komen....
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:51
Zal hij je nu ook aan de tand gaan voelen net als wat hij na de kritiek van Frank heeft gedaan?
Welnee joh!
Mourinho weet denk ik niet eens wie Danny is. 😜
Vind ik leuk
slaski +2314
zondag 9 december 2018 om 10:52
Hoop dat José vannacht de slaap ondanks dit nog wel kan vatten. Deze klap zal ongetwijfeld aankomen.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2535
zondag 9 december 2018 om 10:53
Wie is Blind en wat heeft hij als coach laten zien? Oja ik weet het alweer.. dit was de slechtste coach van het Nederlands elftal ooit.. hoe durft deze man in de media kritiek te leveren op iemand met zoveel prijzen..
Vind ik leuk
CPP +1015
zondag 9 december 2018 om 10:54
Wat moet ik nou stemmen???? Ja Mourinho is de kluts kwijt, maar Blind heeft in ieder geval geen recht van spreken.
Vind ik leuk
FISH +439
zondag 9 december 2018 om 11:07
Dan heeft Blind nooit een kluts gehad.
Vind ik leuk
CPP +1015
zondag 9 december 2018 om 11:18
Blind is sowieso niet geschikt om te klutsen, omdat hij zelf het ei is.
Vind ik leuk
Emnu +6490
zondag 9 december 2018 om 10:54
Woensdag ff van Bayern winnen, dan Man U loten.

Kom maar op, Ajax kan ze nu prima hebben.

Van Bayern winnen wordt n stuk lastiger maar goed.
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 10:56
Danny, zullen we jouw prijzenkast als trainer en die van Mourinho even naast elkaar zetten?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:00
Ik geloof dat Jose een bod heeft gedaan op de Prijzenkast van Danny .
Die van Mourinho zit bommetje vol , en in die van Danny staan een paar troostprijzen die over de datum zijn .

Maar als speler heeft Blind wel veel bereikt , en daar moet je wel respect voor hebben .
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:01]
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 11:03
Zonder Rijkaard had Blind die prijzen nooit gepakt.
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:21
En andersom!
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:20
Doe maar als speler, 100% belangrijker!
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 12:06
Ik zou toch liever een paar hoofdprijzen als speler hebben als een kast vol als trainer...…..Hoe goed is die Jose nou helemaal! Als het materiaal even wat minder is krijgt hij het heilige vuur niet ontstoken bij spelers......Zie Chelsea zijn uittocht, Real en ManUTD. Zelf een topspeler zijn is natuurlijk veel mooier dan trainer
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 11:04
De succescoach Blind moet z'n bek houden. Heeft totaal geen recht van spreken, achterbakse huichelaar.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:04]
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:22
En toch meer dan jij!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:06
Ha ha nee jij hebt toffe resultaten gehaald droeftoeter
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 11:10
Dit topic ging toch over Blind en Mourinho? Of is begrijpend lezen voor jou te ingewikkeld als het over 2 of meer personen gaat?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:08
Nou ja Blind heeft gelijk maar hij verteld niks nieuws, dat wisten we allemaal allang. Het mooie is dat de man die hij nu het hardst nodig afgelopen zomer aan Ajax is verkocht.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zondag 9 december 2018 om 11:14
Goeie grap, ze overleven het echt wel zonder daley.
Vind ik leuk
Sanuk +3412
zondag 9 december 2018 om 11:21
Hahaha, de grap van de dag.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:21]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:12
Papa probeert zijn gelijk nog ff te halen !
Niet nodig dit Danny !
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:12
Edit VP :Onnodige reactie
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:41]
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zondag 9 december 2018 om 11:14
Vooral jij hebt recht van spreken lambal, je was een geweldige voetballer daarna heb je het overal waar je bent geweest verkloot.

Je mag zijn veters nog niet eens aan raen.

#engnek
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:23
Wat een haat naar een Ajax man, vreemd!
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zondag 9 december 2018 om 11:35
Gaat toch niet over ajax man, gaat over blind.

Mensen zet die ajax bril toch eens af.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1348
zondag 9 december 2018 om 11:18
ongelooflijk dom van blind.. kijk wat je heb gedaan met het nederlands elftal. Ik weet nu al wat mourinho als antwoord op kritiek van blind gaat geven, inkoppertje
Vind ik leuk
Sanuk +3412
zondag 9 december 2018 om 11:18
Pappa, als trainer overal mislukt, is boos omdat zijn zoontje bijna altijd op de bank zat.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:20]
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 11:24
Ik moést het hem 'n keer vertellen...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:24
Hij was altijd de weg kwijt die blinde vink bracht er ook niks van terecht die BLIND
Vind ik leuk
Blueman +955
zondag 9 december 2018 om 11:26
Altijd mooi dat mensen die zelf totaal geflopt zijn als trainer/bondscoach hun mening over anderen verkondigen.
Vind ik leuk
RenW +2063
zondag 9 december 2018 om 11:34
Zegt een topcoach.
Vind ik leuk
Blueman +955
zondag 9 december 2018 om 12:22
Klopt! :-)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:26
Daar ligt Mourinho of Man. United wakker van wat deze Blinde vindt. Wanne gek zeg
Vind ik leuk
torinofc +622
zondag 9 december 2018 om 11:26
Wie is Blind nou?????
Vind ik leuk
harrie v. +728
zondag 9 december 2018 om 11:28
Aldus de slechtste bondscoach uit de Nederlandse geschiedenis.
Vind ik leuk
ruuddevil +3010
zondag 9 december 2018 om 11:31
Als er iemand zijn mond moet houden over andere trainers is het Scholletje.
Vind ik leuk
Sabau +1262
zondag 9 december 2018 om 11:36
Sommige mensen verkeren niet echt in de positie om kritiek te leveren. Hoe slecht Mourinho ook presteert met ManU, Danny heeft als coach het overal nog slechter gedaan.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:47
Blind heeft gewoon gelijk! Wie zijn wij om te beoordelen of iemand in de voetballerij gepresteerd heeft...volgens ons.
Vind ik leuk
Sonneillon +715
zondag 9 december 2018 om 11:49
Ach jeetje, de grote Danny Blind, meest succesvolle trainer van Ajax en Oranje ooit. Mourinho luistert normaal naar niemand, maar ik denk dat de kritiek van de grote Danny Blind hem wel zal raken
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:50
Blind moet echt zijn mond houden. Wat een pannekoek. Deze man heeft helemaal NIETS gepresteerd. Ongelofelijk dat dit soort mensen een podium krijgen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:05
Vreemd dat Blind zo'n mening durft te geven over een trainer die vele malen meer bereikt en behaald heeft als trainer. Met Advocaat en Gullit begon NL-elftal pas weer vorm te krijgen op tactisch en voetballend gebied. Tip voor Blind is lekker naar kijken en verder stil houden over hoe het spelletje gespeeld dient te worden.
Vind ik leuk
Reddevil +279
zondag 9 december 2018 om 12:30
Gisteren niet gekeken zeker het kan dus ook anders!
Vind ik leuk
Maauwert +913
zondag 9 december 2018 om 12:31
Het politiespel van jou wel dan ? Drunk driver !
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 12:31]
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
zondag 9 december 2018 om 12:50
Dit zegt alles over het niveau van de blindjes.
Vind ik leuk
Smash +3721
zondag 9 december 2018 om 12:51
Best wel gedurfd, om dit soort uitspraken te doen. Danny was zelf natuurlijk een trainer van de buitencategorie, dus hij heeft recht van spreken.
Vind ik leuk
Zymotic +272
zondag 9 december 2018 om 13:29
Zitten en bek houden Danny, dit is gênant.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:33
Blind. Je heb nooit bewezen dat jij een top trainer bent.mourinho the special one heeft wel gedaan.je moet lekker andere hobby's gaan zoeken.groette
Vind ik leuk
Gutierres14 +1288
zondag 9 december 2018 om 13:57
Binnen 24u slaat die draak terug, waarschijnlijk weer op gênante wijze
Vind ik leuk
Mari +10666
zondag 9 december 2018 om 14:11
Haha, kijk wie wat zegt.
De man die NOOIT iets heeft gepresteerd.
Behalve als Brutus.
Nu heeft hij opeen of andere manier een positie bij Ajax en denkt hij dat hij iets mag roepen.
Hij mag niet eens in de schaduw staan van Mourinho.
Gelukkig heeft hij wel fantastisch gepresteerd met het Nederlands elftal
Vind ik leuk
Blac-ca +486
zondag 9 december 2018 om 14:37
De pot verwijt de ketel hahahahaha
Vind ik leuk
deltiaan +1322
zondag 9 december 2018 om 14:47
heeft blind ook verstand van voetbal.
Vind ik leuk
sharky +3
zondag 9 december 2018 om 14:52
is deze vraag retorisch?
zo ja dan geef ik er antwoord op
Vind ik leuk
sharky +3
zondag 9 december 2018 om 14:51
Foute pagina. Ik zit op de pagina van de speld.
Vind ik leuk
Ari as +368
zondag 9 december 2018 om 15:34
Scholletje heeft nog nooit ergens lijn in gekregen.
Vind ik leuk
Scouse96 +171
zondag 9 december 2018 om 17:16
Hij heeft natuurlijk wel gelijk.. ik vraag me ook af wat die gasten op de training doen want er zit echt 0,0 lijn in het spel.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:42
Hij heeft gelijk wat betreft mourinho maar verder heeft die toch totaal geen recht van spreken want hij kan er zelf maar weinig van is wel gebleken.
Wereld van verschil tussen toen jij coach was en nu koeman coach is
Vind ik leuk
RBDK +155
zondag 9 december 2018 om 19:18
Danny Blind: de slechtste coach ever. Overal gewipt en toch niet de slechtste ploegen gehad.
Vind ik leuk
Jaap124 +53
zondag 9 december 2018 om 20:44
Danny Blind, de grote trainer die Maurinho wel even verteld hoe het zit. Wat denkt ie wel niet. Die man stelt zelf niks voor, presteerde niet bij het Nederlands elftal en gaat nu even Maurinho, die ongeveer alles al gewonnen heeft, vertellen hoe het zit. Heeft echt een té hoge pet op van zichzelf, die Blind.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:19
Je moet als slechtste bondscoach ooit maar durven, Blind. Kijk naar jezelf.
Vind ik leuk
hannes +350
maandag 10 december 2018 om 09:52
Ik denk dat Mourinho ook geen hoge pet op heeft van Danny Blind.
Vind ik leuk
VA1 +2206
maandag 10 december 2018 om 11:55
Wie is Danny Blind?! Hij heeft toch een dochter die op Frodo lijkt? Daisy Blind of zo
Vind ik leuk
ritje +384