Derksen heeft dringend advies voor 'veteraan' Robben: 'Slaat nergens op'

Derksen heeft dringend advies voor 'veteraan' Robben: 'Slaat nergens op'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 12:07zo 09-12-2018 om 12:07

Als Arjen Robben slim is, zet-ie zijn loopbaan níet voort bij FC Groningen. Dat zegt Johan Derksen in gesprek met Dagblad van het Noorden. Eerder deze week werd bekend dat Robben (34) komende zomer vertrekt bij Bayern München. 

In de wandelgangen gaat het gerucht dat de linksbuiten overweegt om aan de slag te gaan in de Eredivisie, bij Groningen óf PSV. "Als Arjen Robben verstandig is, komt hij niet. Het is een soort romantiek dat nergens op slaat. Bij een terugkeer wordt er veel te veel van zo’n jongen verwacht. Bij een mindere dag of een blessure valt de hele Nederlandse media over hem heen", zegt Derksen.

"Dan gaan vervelende mannetjes in talkshows het daar over hebben. Robben is een veteraan die nog steeds goed kan voetballen. Hij moet naar Amerika. Het is daar zonnig en het is een prettig land om te wonen. California of Florida is wel wat. Of kies een leuke stad als Boston of Chicago."

"Daarna moet hij pas terugkeren naar Groningen als jeugdtrainer of technisch directeur", voegt de analist van Veronica Inside daar direct aan toe. "Robben heeft het fantastisch volgehouden tot zijn 35ste, maar nu komt de leeftijd dat je als voetballer heel snel oud wordt. Ik had dat al op mijn 28ste."

Lees ook: Maatpak in Groningen, jaartje PSV of afbouwen in Amerika: de opties voor Robben

Poll

Maakt Groningen kans op Robben?

(8426 stemmen)

Plaats een reactie

jaja_PSV +47905
zondag 9 december 2018 om 12:10
Robben is verstandig genoeg om zelf een goede keuze te maken.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zondag 9 december 2018 om 12:16
Ja en hij is zelf een van de grootste zeikerds, dus Robben moet maar wegblijven omdat hij anders Derksen over zich heen krijgt?

Of hij nou naar PSV of Groningen gaat (ik hoop natuurlijk PSV), in beide gevallen is het een absolute toevoeging voor de eredivisie en een speler die iedere voetballiefhebber koestert. We zouden dankbaar moeten zijn dat hij er überhaupt over nadenkt en niet voor het grote geld gaat. Ik persoonlijk hoop in ieder geval hem volgend jaar op de velden te kunnen zien, de grootste Nederlandse voetballer van in ieder geval de afgelopen tien jaar.
Vind ik leuk
tannat +15421
zondag 9 december 2018 om 12:57
Bij PSV staat hij alleen de ontwikkeling van aanstormende jeugd in de weg. Later wel in de technische staf graag.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zondag 9 december 2018 om 13:04
Alsof hij alles zou spelen en alsof hij niet juist een enorm goed voorbeeld voor de jeugd zou zijn.
Ik ben er echt alleen maar voorstander van.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1201
zondag 9 december 2018 om 12:20
Schandalig, niemand heeft nog opgemerkt dat er in het artikel staat dat Robben een Linksbuiten is, laatste keer dat ik keek was ie toch echt een Rechtsbuiten. Lekker bezig ook weer @VP
Vind ik leuk
HansVites +5637
zondag 9 december 2018 om 13:06
Het is ook een linksbuiten die ze telkens op rechts zetten.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zondag 9 december 2018 om 12:41
Als dat zo is kiest hij niet voor PSV.
Vind ik leuk
psvfan1913 +3218
zondag 9 december 2018 om 12:58
Wat een zielig ventje ben jij zeg. Pure haat PSV ouwe trol.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zondag 9 december 2018 om 14:09
Ik haat niks of niemand.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
zondag 9 december 2018 om 15:36
Een trol ben je wel.
PS het interesseert mij geen ene ruk of Robben komt. Simpelweg omdat er een houdbaarheidsdatum op zit
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:03]
Vind ik leuk
psvfan1913 +3218
zondag 9 december 2018 om 18:16
Robben zou een verademing voor PSV zijn denk ik. Denk eens aan alle media aandacht, shirt verkoop, en een heerlijke speler. Als hij zou komen zou hij gelijk de beste speler van de Eredivisie zijn. Kijk hoeveel Kuyt invloed heeft gehad op Feyenoord, en nu van Persie. PSV moet vol voor Robben gaan en ik vind het jammer dat de media zo negatief doet over een terugkeer naar Nederland. Hij zou Nederland een hoop kunnen leren
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
zondag 9 december 2018 om 19:44
Lozano op de bank?
Bergwijn op de bank?
Vind ik leuk
psvfan1913 +3218
zondag 9 december 2018 om 20:13
Lozano is na dit seizoen zeer waarschijnlijk weg.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zondag 9 december 2018 om 20:41
Die zijn beide weg na dit seizoen.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zondag 9 december 2018 om 20:42
Een Robben in normale vorm zou veruit de beste speler zijn bij PSV.
Vind ik leuk
psvfan1913 +3218
maandag 10 december 2018 om 06:50
Ook van Ajax, ik zie Bergwijn trouwens nog wel blijven.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
maandag 10 december 2018 om 07:16
Natuurlijk, een fitte Robben is de beste speler van de Eredivisie.
Vind ik leuk
mba4u2c +3581
zondag 9 december 2018 om 15:18
Yup, Robben moet niks...
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:35
En gaat dan dus vervolgens niet naar Groningen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:36
En gaat vervolgens niet naar de Eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:10
Praat Derksen nu over zich zelf? Met die “vervelende mannetjes”?
Vind ik leuk
The Iceman +12818
zondag 9 december 2018 om 12:11
Zeer zeker, zoveel zelfkennis heeft hij nog wel.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:02
Gelukkig maar
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:12
Hahaha waarschijnlijk wel
Vind ik leuk
Pimman +7642
zondag 9 december 2018 om 12:17
Gezondverstand>Hahaa..je bent me voor! ;)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:02
Zijn we het eens haha
Vind ik leuk
fritsie +614
zondag 9 december 2018 om 14:39
Ja idd. En dan ook nog eens naar zijn eigen voetbalcarriere verwijzen. Heeft nooit een knap niveau gehaald!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:10
Oh jazeker wel, een knap waardeloos niveau
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:10
'In de wandelgangen gaat het gerucht dat de linksbuiten overweegt om aan de slag te gaan in de Eredivisie'

VP stop maar gewoon. Ja, want Robben is ook echt een speler die de achterlijn haalt en een voorzet geeft....
Vind ik leuk
El Cazador +8081
zondag 9 december 2018 om 12:10
En dat zegt de megalomane Johan die zijn eigen voetbal carrière bij het nietige MVV afsloot. Ga in ieders geluk achter de Geraniums mediageile Johan
Vind ik leuk
Emnu +6490
zondag 9 december 2018 om 12:28
Ik vond MVV eigenlijk nog n te mooie club.

Veendam. De Langeleegte.
Op n gure winteravond. Dat soort werk past hem beter.
Vind ik leuk
HanV +4850
zondag 9 december 2018 om 12:39
Die plek ligt anders vrij dicht bij het stadscentrum, ernaast ligt het busstation. Dat leegte slaat op hetzelfde als de koel. Dat koel betekent ook niet dat het koud is.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 13:38
"De Koel' is toch eigenlijk Limburgs voor Kuil? Aangezien het VVV-stadion grotendeels in een kuil is gebouwd?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:12
Hij is een cactus. Prik door iedereen heen .oude zeur kwal is het ook he.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:12
Derksen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:12
Dringend advies aan Derksen: ga met pensioen.
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1144
zondag 9 december 2018 om 12:18
Dan gaan vervelende mannetjes in talkshows het daar over hebben: onder andere jij dus Johan :D.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:19
Laat hem gewoon lekker nog ergens een topclub pakken. Juventus nog even 2 jaar, 5 prijzen erbij en dan terug komen naar Groningen voor een bestuursfunctie
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:19
Snap Derksen wel. Ik vind Robben te goed voor Groningen. PSV zou dan beter zijn.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +683
zondag 9 december 2018 om 12:27
Ook bij PSV ligt hij onder een vergrootglas en zijn de verwachtingen (te) hoog. Gewoon stoppen of nog ergens buiten Nederland een club pakken is het beste. Mocht hij toch voor de Eredivisie kiezen is Groningen zijn thuis!
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 12:29]
Vind ik leuk
rexxo +5498
zondag 9 december 2018 om 12:23
Robben moet helemaal niks, laat hij dat lekker zelf bepalen.
Vind ik leuk
PinPelado +1981
zondag 9 december 2018 om 12:23
“ik had het al op mijn 28ste”
Je had het sinds je 16de Johan.
Vind ik leuk
sharky +3
zondag 9 december 2018 om 14:47
heeft ie het dan toch ooit gehad???
Vind ik leuk
G.Kopf +3197
zondag 9 december 2018 om 12:41
Lekker naar Miami oid, lijkt me idd heerlijk.
Vind ik leuk
RWA040 +568
zondag 9 december 2018 om 12:45
Ik zou sowieso niet naar die Derksen luisteren. Wat heeft die nou bereikt op voetbalgebied?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:49
Vervelende mannetjes, daar heeft hij gelijk in. Goh Nederland heeft zo langzamerhand meer zogenaamde analisten dan dat er voetballers zijn. En allemaal denken ze de wijsheid in pacht te hebben. Misschien dat daar eens iets aan gedaan moet worden. Zou de sport echt ten goede komen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:00
Dit is gewoon een show. Robben komt op een keer thuis. Met Fc Shirtjes voor de kids!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:02
Ja maar jij kon niet voetballen snor , laat het gewoon aan Robben over .
Vind ik leuk
Maauwert +913
zondag 9 december 2018 om 13:05
"Dan gaan vervelende mannetjes in talkshows het daar over hebben". Ik ken er wel een.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zondag 9 december 2018 om 13:10
100 % mee eens. Stoppen of op niveau afsluiten.

Hij is te goed voor de eredivisie.
Vind ik leuk
dutch3421 +234
zondag 9 december 2018 om 13:15
Waarom deze zielige snor überhaupt denkt dat hij een voetbalcarriere had...tststs
Vind ik leuk
Staaijman74 +1225
zondag 9 december 2018 om 13:15
Dan gaan vervelende mannetjes in talkshows het daar over hebben. Hahahahahaha

Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:17
Van persie wordt anders door iedereen omarmd en die speelt ook niet elke wedstrijd top (wel bijna elke). Afijn, groningen zou mooi zijn maar zie ik niet gebeuren. Psv hoop ik niet, want dan is de kampioen van volgend jaar bekend.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:30
Correctie: nietszeggende mannetjes.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:56
Derksen, Robben is nog niet weg bij Bayern of het is alsof jij nu wil bepalen wat zijn toekomst is. Dat bepaalt Arjen zelf wel. Of is het de bedoeling van jou als hij naar Groningen gaat jij Arjen nog meer gaat afzeiken?
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 13:56]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:57
Het is beter als hij helemaal niet komt, ik zie hem heel graag komen daar niet van maar dan krijgt ie meteen dat gezeik als je hem een paar wedstrijden niet of als ie geblesseerd is. Ik zou als ik hem was naar Amerika gaan, heel mooi avontuur.
Vind ik leuk
Maan88 +5712
zondag 9 december 2018 om 14:01
Zou het geweldig vinden als ie naar PSV komt. Maar gun het Groningen ook wel en denk dat hij toch zijn ‘trainers’ carrière bij Groningen gaat starten. Toch hoop ik dat hij zn carrière mooi kan afsluiten zoals cocu dat deed.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 14:05
Derksen moet zijn dringende advies maar op een rolletje toiletpapier schrijven, opdat we er morgenvroeg, na een kop sterke koffie, en een saffie, nog iets aan zijn mening hebben!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:37
Derksen heeft gelijk.
Vind ik leuk
Farmer +12841
maandag 10 december 2018 om 16:31
Nee, Derksen heeft geen flauw benul waar hij het over heeft.

Robben heeft al bij de grootste clubs ter wereld gespeeld, de dikste prijzen gewonnen, en meer dan genoeg salaris op zijn bankrekening opgepot nu.

Die wil vooral genieten van het leven en zijn gezin het beste geven. Als je een beetje hebt opgelet bij de interviews van Robben dan weet je dat hij een familiemens is, in die zin.

Z'n huis in Haren is klaar, is de afgelopen jaren daar speciaal op zijn aanwijzingen en wensen gebouwd, dus ja.... Wat zal hij dan gaan doen? 'Naar de VS'? Waarvoor? Geld? Heeft ie genoeg, zijn beste connecties liggen bij zijn voormalige werkgevers Bayern Munchen, Real Madrid, Chelsea, PSV, en FC Groningen(en de vv Bedum natuurlijk!).

Derksen probeert even de wijsneus uit te hangen hier, hij mocht willen dat hij ook maar 1 van de clubs die Robben op zijn CV heeft staan, op de zijne had kunnen zetten.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:15
Ik ben het wel eens met Derksen. Lekker jaartje naar Amerika in een zonnige staat. Is misschien ook wel beter voor zijn broze botten. Hoe zouden jullie het vinden als ie de eerste keer op kunstgras zijn kniebanden zou afscheuren?
Vind ik leuk
0260165 +667
zondag 9 december 2018 om 14:21
Johan Derksen moet naar Hilversum verhuizen en stoppen met roken, zodat hij het uitzendingen maken langer volhoudt. Daarnaast moet ie z'n snor scheren. Oftewel laat Robben het lekker zelf bepalen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:38
Als aan Johan iets wordt gevraagd, geeft hij antwoord. Simpel zat.
Vind ik leuk
Shelbourne +5320
zondag 9 december 2018 om 14:27
Lijkt me voor Robben ook het verstandigst, lekker naar de USA gaan. Mooi wat geld pakken, in een mooie grote stad nog enkele jaren wonen. Als hij naar Groningen gaat speelt hij met tien kneusjes en als FCG dan dertiende eindigt zal Robben het pispaaltje zijn. Nog erger is dat kunstgras, je moet er niet aan denken als hij op een vrijdag avond bij Excelsior uit zijn kniebanden afscheurt en dat zijn einde carrière dan is.

Ik zou zeggen, twee jaartjes naar de MLS en dan naar Groningen om daar uiteindelijk uit te groeien tot td ofzo
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:28]
Vind ik leuk
barry m +460
zondag 9 december 2018 om 14:30
van bayern naar groningen is wel direct een grote stap terug.
misschien beter eerst een seioen psv en dan naar groningen
Vind ik leuk
ErikAjax +874
zondag 9 december 2018 om 15:40
Vermoeiende man die Derksen.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1553
zondag 9 december 2018 om 17:11
"Bij een mindere dag of een blessure valt de hele Nederlandse media over hem heen"

Aldus de grootste potenzager van heel Nederland.

Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:45
Gaat gewoon naar het prachtige psv,lozano en bergwijn zullen vertrekken,alleen de aanwezigheid zal die jonge jongens al helpen,niks geen verwachtingen of die fit is of niet,robben zijn levenssteil is al genoeg om psv te helpen,laat derksen maar brabbelen,welkom robben,we hebben er lang op gewacht.
Vind ik leuk
derksen +8937
zondag 9 december 2018 om 18:55
Floppen weet zelf helemaal niks over zich zelf floppen moet in bescherming worden genomen straks kan hij met zijn kids niet eens een balletje meer trappen
Floppen is van zijn hele carrière 50 procent geblesseerd geweest ja mag je niet zeggen in Nederland
Maar als op je werk een collega 50 procent van het jaar ziek is hoe praten de mensen dan over zo iemand?
Stomme naïeve lui allemaal
Floppen lekker stoppen en van je geld verdienen lekker postbode worden zeker geen trainer want je heb je zelf niet eens in de hand met dat opblaas zenuwpees gedoe van je
Floppen stoppen
En weer dooooooorrrrrrr!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:11
Ik denk niet dat robben zó dom is om bij fc Groningen te gaan voetballen die onderaan staan in de eredivisie. Met amateur coach en spellers. Mocht hij terugkeren naar Nederland dan is PSV of Ajax wel de juiste keuze voor robben.. en wat Derksen ook zegt die Man heeft wel een punt . Wanneer keer effe niet gaat dan zit de Nederlandse media al snel boven op . Maar Amerika is ook top . Alleen ligt eraan wat robben en zijn gezin wil en wat hun makkelijker vinden. Want het kan ook zo zijn dat robben buitenland voorlopig zat is en behoefte heeft om terug te komen naar Nederland om te wonen en werken en werken dat kan als speler maar ook als coache dus we gaan nog zien wat hij gaat doen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws