LIVE-discussie: Van Persie waagt zich niet aan kunstgras, debutant bij Feyenoord

LIVE-discussie: Van Persie waagt zich niet aan kunstgras, debutant bij Feyenoord

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 13:25zo 09-12-2018 om 13:25

Laatste update: zondag 9 december 2018 om 13:27zo 09-12-2018 om 13:27

Feyenoord moet het zondagmiddag op bezoek bij FC Emmen (aftrap 14.30 uur) doen zonder Robin van Persie. De captain van de Rotterdammers is niet mee afgereisd naar Drenthe. Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst kiest voor Dylan Vente in de punt van de aanval.

Afgelopen donderdag was Van Persie wél van de partij tegen VVV-Veno, dat in De Kuip met 4-1 werd geklopt. Er wordt zondag geen risico genomen met de routinier op het kunstgras in Emmen.

Heuglijk nieuws is er voor Joël Zwarts. De jeugdspeler van Feyenoord debuteert in de wedstrijdselectie en zit voor de eerste keer in zijn loopbaan op de bank. Tyrell Malacia is linksback. Hij neemt de plek over van Calvin Verdonk.

Emmen kiest voor een 4-5-1 formatie. Reuven Niemeijer staat in de spits bij het team van trainer Dick Lukkien. Voor Stef Gronsveld is de wedstrijd bijzonder. De Emmen-verdediger kwam jarenlang uit voor Feyenoord. 

Opstellingen

Emmen: Scherpen, Gronsveld, Veendorp, Bakker, Siekman, Cavlan, Bannink, Bijl, Chacón, Jansen en Niemeijer

Feyenoord: Bijlow, St. Juste, Van Beek, Van der Heijden, Malacia, Clasie, Toornstra, Vilhena, Berghuis, Vente en Larsson

Poll

Wat wordt de uitslag in Emmen?

(448 stemmen)

Plaats een reactie

Argento8523 +6939
zondag 9 december 2018 om 13:27
Logisch

Opzouten met dat stomme kunstgras

Goedkope rotzooi
Vind ik leuk
Benniewies +1934
zondag 9 december 2018 om 14:02
Weet je... Bij Emmen hadden ze vroeg iemand die het veld deed en persoonlijk verzorgde in zijn vrije tijd. Emmen betaalde alleen gereedschap etc. Nu kutgras
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:02]
Vind ik leuk
Argento8523 +6939
zondag 9 december 2018 om 14:15
Ik heb weleens zoiets gehoord idd

Dat ze daar niet iemand voor betalen desnoods ipv dat verrekte kunstgras
Vind ik leuk
Benniewies +1934
zondag 9 december 2018 om 15:00
Emmen is de professionele weg in gegaan
Vind ik leuk
3Bier +11563
zondag 9 december 2018 om 13:29
Toch triest voor de mensen in Emmen dat ze Van Persie niet aan het werk zien.
Reden nummer 3.445.333 om het kunstgras af te schaffen.
Maar nee hoor: kunstgras zorgt niet voor extra blessures, aldus onderzoeken uitgevoerd door kunstgras leveranciers.
Opflikkeren met die troep!
Vind ik leuk
Lekkere pot! +1522
zondag 9 december 2018 om 13:37
Dan heb je dat spul ook nog in alle soorten en maten. Sommige velden zijn keihard en anderen juist sponzig.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13990
zondag 9 december 2018 om 13:29
Het is toch triest dat een grote speler als van Persie op dit soort velden niet mee kan doen.

Opzouten met die plastic velden.

KNVB: leg op dat ED op een mooie groene grasmat gespeeld moet worden.
Vind ik leuk
Kaar +1450
zondag 9 december 2018 om 13:31
Goed dat van Persie niet speelt op dat kunstgras. Zonder hem moeten we daar ook wel kunnen winnen toch, al heeft Feyenoord niet zulke goede ervaringen met promovendi🤔
Vind ik leuk
Benniewies +1934
zondag 9 december 2018 om 13:59
FC E.. FC E... FC Emmen. Niet te temmen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:34
Gemiste kans voor Emmen
Misschien dat ze nu eens afscheid gaan nemen van dat verschrikkelijke kunstgras

Ach nee, natuurlijk niet !
Vind ik leuk
cornelisse +241
zondag 9 december 2018 om 13:42
Zoals ik gisteren bij ajax ook al zei het is een schande dat kut tapijt, van persie zeker nog van grote waarde voor Feyenoord !
Vind ik leuk
Just Nuts +365
zondag 9 december 2018 om 13:49
Debutant dacht even leuk Burger of zo in de bassis maar helaas debutant in de wedstrijd selectie.. ben er dus ingetrapt VP gratz
Vind ik leuk
Sirdaniel +112
zondag 9 december 2018 om 13:56
Eens! Wat een rotzooi....
Vind ik leuk
Benniewies +1934
zondag 9 december 2018 om 13:58
2-2
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:58
Verwacht dat deze wedstrijd niet na 25 minuten gespeeld is !
Eindstand 0-2
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:05
T*ering Kunstgras.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:15
Gaan zij zich helemaal ingraven.
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 14:17
Prima zo, op naar de 3 puntjes.

Wat heeft emmen een kutveld....
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:38]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:10
Zou er wel iemand zijn geweest die Nieuwkoop heeft verteld dat Feyenoord vandaag in een blauw tenue speelt 🤔
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 15:15
Zn lenzen niet in 😂
Vind ik leuk
rexxo +5823
zondag 9 december 2018 om 15:10
Die Vilhena moet die bal er gewoon in trappen, Feyenoord net zo moeizaam als Ajax gister. Feyenoord kan hier gewoon verliezen op die plastic rommel,
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 15:15
Inderdaad. De bal rond amper.
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 15:15
Alleen maar blessures op die klote kunstgrasvelden. Schaf ze toch eens af joh...
Vind ik leuk
rexxo +5823
zondag 9 december 2018 om 15:23
Daarom mag die ene club elke week een pak rammel krijgen behalve volgende week dan moeten ze hun best doen😆
Weg met die troep.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2565
zondag 9 december 2018 om 15:23
Dus moeten er maar andere spelers geblesseerd raken voor meneer van Persie.. wat een walgelijk ventje is dat toch..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:29
Dat vind ik te kort door de bocht

Als je al blessuregevoelig bent en niet helemaal 100% dan kan ik me voorstellen dat je er even geen zin in hebt

De jonge jongens zijn opgegroeid met kunstgras op de training, je moet je stijl van voetbal gewoon een beetje aanpassen, en vooral geen slindings maken als het niet perse moet

Maar om die reden alleen is het natuurlijk al competitievervalsing

Toevallig zag ik net een interview met een Heracles speler die met droge ogen zegt dat Heracles het nu eenmaal moeilijk heeft op echt gras (Utrecht)

Dan is alles zo'n beetje wel gezegd denk ik
Vind ik leuk
Gyrosregime +2565
zondag 9 december 2018 om 15:46
Maar ik heb wel een beetje gelijk toch? Het zou van Persie sieren als hij gewoon zou spelen.. niet spelers zich voor je op laten offeren..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:44
Ja maar ik vind dat van Persie zijn lijf wel wat mag sparen

Daar zal de 19 jarige Dylan Vente minder last van hebben

Zo te zien wordt het toch wel het laatste seizoen van van Persie, laten we dan nog een tiental wedstrijden van hem kunnen genieten
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:51
Je hebt helemaal gelijk

Weer 2 spelers eraf vandaag, gisteren ook 2 spelers

Het gaat maar door op dat kunstgras

Ik geef van Persie bij deze het grootste gelijk van de wereld
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:25
Heb je gisteren die open knieën gezien bij Zwolle?

Dat had ik ook de laatste jaren van mijn actieve voetbalcariërre, al stelde dat ziet zoveel voor, en waren de kunstgrasvelden een stuk minder dan nu

Omdat we twee keer per week trainden op die kutvelden kregen de wonden nooit de kans om te genezen

Buiten een blessure was dat voor mij een reden om te stoppen met voetbal

Vind ik leuk
HanV +4879
zondag 9 december 2018 om 15:28
Nou, laat maar zien, zoiets verzin je vast niet, waar zijn de foto's?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:31
Kijk de herhaling van gisteren maar op Fox

Hele knieschijf was ontveld

Zo was het bij mij continu
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 16:07
Wie de f ben jij nou weer? 😂
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 15:34
Voorlopig is hrt weer ouderwets.
Drama dus!

En hoe zouden Tapia en Ayoub zich voelen

Ik hoop toch niet dat Gio bij gaat tekenen
4 jaar is echt zat
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 16:06
Hoezo?

Kocku is een prima keuze.

Tapia moet je sowieso lozen.
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 16:30
Hoezo moet je die lozen?
Ik vind hem als verdedigende middenvelder een prima speler
En achteraf is het makkelijk lullen, dat begrijp ik die wissel ook
Maar ik vond het link met 0-0 op het boord om.een debitant van 17 jaar te brengen
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 16:40
Gio is wel klaar met hem denk ik zo.
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 16:56
Ja maar die is met vele klaar!

Maar ik denk dat veel.spelers ook klaar zijn met hem.

Ik vind Tapia achterin niks
Maar als verdedigende middenvelder toch wel goed hoor.

Dat je dat ventje laat debuteren begrijp ik achteraf ook
Goed in de kleine ruimtes
Maar ik.vind wel dat hij Ayoub elke keer te kakken zet.

Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 16:57
Misschien hadden we ayoub niet eens moeten halen.
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 17:04
Ja daarom....
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:42
van Persie is sowieso te oud en we missen een goede 2de spits Vente is geen spits voir Feyenoord als je echt mee wil doen met PSV en Ajax. Vente leuk voetballertje voor de subtop en lager.
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 16:58
Heeft niks met leeftijd te maken, maar met fitheid
Bij Feyenoord vallen ze met bosjes om, allemaal spierblessures
Dan word er echt verkeerd getraind hoor
Niet normaal dit
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:43
Is Emmen nu echt beter dan PSV ? 😉
Vind ik leuk
FRFC'08 +83
zondag 9 december 2018 om 15:44
Wat is die Anko Jansen toch een gefrustreerd ettertje zeg
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:58
Kőkcų !
En dat zet GIO niet in de basis !
Man,man,man ...
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 16:05
Kokcu is een prima voetballer. 17 nog maar. Gaan we nog veel van horen.

Gio laat hem invallen na al die besiktas verhalen. Beter blijft hij.
Vind ik leuk
BassieN +11163
zondag 9 december 2018 om 16:08
BREAKING: Kokcu naar PSG voor 100 miljoen
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 16:17
Wat heeft emmen een zeikelftal.

Hoop van harte dat ze er gelijk uit vliegen, voegen helemaal niets toe.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:17
Gratis groene stroom voor de scheids...
Vind ik leuk
BassieN +11163
zondag 9 december 2018 om 16:17
Boehoehoeeee
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:19
Pidèpidèpidèpidèpidè....
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4500
zondag 9 december 2018 om 16:18
Als Orkun Kokcü bij ajax had gevoetbald, dan was hij nu geselecteerd voor Oranje...
Vind ik leuk
El Lobo +2118
zondag 9 december 2018 om 16:19
Jammer Vilhena! Beetje stoer doen na een penalty!

Beetje makkelijk gekregen en dan zo gaan dansen!

Maar later wel weer als klein ventje piepen over het gemis van je moeder!

Mindermatige voetballer met capsones
Vind ik leuk
BassieN +11163
zondag 9 december 2018 om 16:21
Flikker een eind op joh
Vind ik leuk
El Lobo +2118
zondag 9 december 2018 om 16:25
Want?
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 16:32
Doe ff normaal leijperd
Ik hoop dat jij je moeder nig hebt...
Vind ik leuk
El Lobo +2118
zondag 9 december 2018 om 16:50
Is toch zo?

Ene keer een stoere meneer en dan staat ie even weer zielig te doen!

Ik ken helaas het gemis ook maar gedraag je daar dan na
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 16:52
Zo n reactie geef je toch niet

Dat je hem irritant vind...prima
Maar het is voor iedereen verschrukkelijk om ouders te verliezen, zeker op een jonge leeftijd
Vind ik leuk
El Lobo +2118
zondag 9 december 2018 om 16:55
Is het ook!

Maar Vilhena is middelmatige voetballer en jammert nu nog daarover door! Zeker aandacht nodig! Gewoon jammer
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 17:05
Ok ben ook geen Vilhena fan

Al doet hij het de laatste 3 wedstrijden iets beter
Hij zal wel weg willen
Vind ik leuk
Eric 1966 +173
zondag 9 december 2018 om 17:20
Als je een wereldspeler wilt zijn dan moet je niet mekkeren, en moet niet uitmaken waar je op speelt is het op straat, gras of kunstgras. Tja zeik je daar over dan kom je toch iets tekort om zo'n wereldspeler te zijn.
Vind ik leuk
Romo +1115
zondag 9 december 2018 om 18:41
Wie mekkert er dan?
Vind ik leuk
johny +97
zondag 9 december 2018 om 19:51
Eric 1966 . in Engeland en in Spanje en Duitsland zijn geen kunstgras velden. Die houden niet van kunst velden . Die spelen op behoorlijke gras velden. Bekijk eens bij Pec Zwolle tegen Ajax waarbij Onana en De Jong geblesseerd zijn uitgevallen en bij Fc Emmen tegen Feyenoord zijn er ook 2 spelers uitgevallen n.m.l Toonstra en St Justus en dit allemaal door dit gore nep gras. Ik zou zeggen dat de top3 van de Ere - Divisie moeten weigeren om nog te spelen op dit gore kunstgras. Ik denk dan dat de KNVB snel gaat ingrijpen en dat er dan een verbod komt van die nep velden. Eric als je eens een echte heb gehad wil je geen kunst meer..........
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 19:57]
Vind ik leuk
Eric 1966 +173
zondag 9 december 2018 om 18:43
De meeste spelers die in Nederlandse top spelen. Jammer maar helaas
Vind ik leuk
johny +97
zondag 9 december 2018 om 19:23
De top 3 van de Ere -Divisie moeten bij de KNVB gaan aankaarten dat zij niet meer zullen gaan spelen op de kunst gras velden, Gelet nu alweer bij PEC Zwolle tegen AJAX zijn er 2 AJAXIEDEN geblesserd uitgevallen . Bij FC Emmen tegen Feyenoord zijn ook weer 2 spelers geblesseerd uitgevallen . Dit gaat toch wel te ver. De oplossing is spelen op kunstgras moet verboden worden en willen de kunst gras club's hier niet aan mee werken moeten ze verbannen worden naar de keuken kampioen divisie . En zo niet de medewerking van de KNVB dan zou ik zeggen dat de top 3 van de Ere - divisie moet weigeren om op kunst gras te spelen ter voorkomen van dergelijke blessure's .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws