FC Utrecht verstoot Heracles van vierde plek na droomstart en supergoals

FC Utrecht verstoot Heracles van vierde plek na droomstart en supergoals

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 14:06zo 09-12-2018 om 14:06

FC Utrecht heeft zondagmiddag uitstekende zaken gedaan in de Eredivisie. De ploeg van trainer Dick Advocaat won in eigen huis met 3-1 van Heracles Almelo en is daardoor opgeklommen naar de vierde plek, over Heracles heen. 

Voor aanvang van de clash in stadion Galgenwaard waren Utrecht (22 punten) en Heracles (23) aan elkaar gewaagd op de ranglijst. Op het veld bleek daar weinig van: Utrecht walste in de openingsfase over een onherkenbaar Heracles heen en stond na twintig minuten al met 3-0 (!) voor. 

Simon Gustafson tekende vanaf de stip voor de openingstreffer. De Zweed mocht na enkele minuten aanleggen na een overtreding op Timo Letschert. Gyrano Kerk (19e minuut) en Urby Emanuelson (20e minuut) tekenden daarna voor de 2-0 en de 3-0. Allebei pegelden ze snoeihard en onhoudbaar binnen. 

Na de pauze kregen Kerk en Oussama Tannane kansen op de 4-0. Dat leed bleef Heracles bespaard. Een kwartier voor tijd wist Maximilian Rossmann na een scrimmage voor het Utrecht-doel van dichtbij binnen te tikken. Verder kwamen de gasten niet.

Door de zege staat Utrecht nu op de vierde plek met 25 punten. Nummer drie Feyenoord heeft 32 punten. De Rotterdammers komen om 14.30 uur in actie, op bezoek bij FC Emmen. Heracles kan later op de dag nog worden ingehaald door Vitesse, dat op bezoek gaat bij NAC Breda. 

Poll

Gaat FC Utrecht op de vierde plek eindigen?

(409 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 9 december 2018 om 14:09
Goed gespeeld als we de vierde plek kunnen pakken pakken we de tweede plek ook .
23 December we zijn er klaar voor .
Uuuuuuuuu.
Vind ik leuk
Kaar +1450
zondag 9 december 2018 om 14:12
Wij dan wel de 1e plek he😀Succes alvast de 23e!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:15
Bedankt komt goed .
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 14:16
Gefeliciteerd, Dickie doet het prima. Wordt een mooie pot de 23ste, succes!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:20
Haha heel PSV is al bezig met Utrecht - Ajax, en dan maar blijven beweren dat Ajax niet het belangrijkste in jullie leven is.. hilarisch!
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 16:03
Vanuit ons standpunt is het toch logisch?
Geloof het of niet, voetbal is een deel maar niet het belangrijkste in mijn leven.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:28
Het is alleen belangrijk dat we ze pakken dat is dan weer wel mooi 😉
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:57]
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 22:32
Doe je best!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:24
Dacht dat alleen die lampies aan de ghb zaten pik?!
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1433
zondag 9 december 2018 om 14:55
Wordt spannend inderdaad. Het verschil tussen de 4e plek en de 2e is nog maar 15 punten. Als dat maar goed gaat...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:24
Het scheelt maar 15 punten en een + 34 aan doelpunten...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:26
Je had gelijk maat 3-1 ons mooie utreg Uuuuuuuu
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:33
Was top maat Emanuelson speelde super .
We zijn in vorm voor Ajax die gaan de pijnbank op .
Uuuuuuuuuu
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:34
Urby, van overeem was ook top.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zondag 9 december 2018 om 15:31
Lekkere overwinning!

Hopelijk de 23e ook weer een dodelijk mooie overwinning-;)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:35
We gaan ervoor maat💪💪
Vind ik leuk
Kaar +1450
zondag 9 december 2018 om 14:11
Mooie overwinning Utrecht 👊🏼
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:12
Plek 4 is nog wel interessant. Denk dat dat tussen Utrecht, Vitesse en AZ gaat.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zondag 9 december 2018 om 14:32
Daar durf ik wel in mee te gaan ;-)
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zondag 9 december 2018 om 14:14
Leuk voor Utrecht en Advocaat.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:16
Thanks
Vind ik leuk
TheMariner +3757
zondag 9 december 2018 om 14:18
Best of the rest.
Vind ik leuk
Smithsonian +37998
zondag 9 december 2018 om 14:18
Mooi zo, gun het utrecht, de fans, fransie en dirkje.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zondag 9 december 2018 om 14:20
Dickie stoomt zijn manschappen net op tijd klaar....
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:25
Zeker weten Stratum gaat ze punten kosten lekker voor jullie 😉
Vind ik leuk
FSCeara +8759
zondag 9 december 2018 om 14:21
wat is dat Heracles de laatste weken een team zonder idee en passie.
Ik vond ze bij ons , Sittard , ook al tegenvallen. Ik vond ze de eerste wedstrijden echt heel goed voetballen en makkelijk scoren maar is momenteel niet veel van over. Hoop dat de grote broer van Twente het weer op de rit krijgt en ze alleen nog dat plastic eruit gooien uiteindelijk.
Vind ik leuk
Rood&wit +4086
zondag 9 december 2018 om 14:43
Slechte wedstrijden moet je ook winnen! Zo simpel is het.
Vind ik leuk
bennings +385
zondag 9 december 2018 om 15:22
Zou moeten kunnen want in mijn ogen spelen ze niet op hun best nog.Tannane Kerk Gufstafson en Van de streek zijn nog niet echt in vorm.Kan je nagaan als dat nog komt ,dan is de 4de plaats zeker haalbaar .
Vind ik leuk
Fc uuuuu +232
zondag 9 december 2018 om 16:46
1 goede linksbuiten en een echte spits zou al zoveel schelen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:57
Bahebeck en Makienok 💪🏼
Vind ik leuk
bennings +385
dinsdag 11 december 2018 om 10:43
Echt he,daar ontbreekt het aan
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:25
Eerste helft genoten tweede formaliteit, trots op onze utreg Uuuuuuuuuuuuu
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zondag 9 december 2018 om 15:33
Goede overwinning Utrecht en de 4e plek is jullie gegund.

Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:36
Bedankt vind het jammer voor jou club maar komt goed knok ploeg net als Utreg .
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zondag 9 december 2018 om 15:44
We laten thuis veel punten liggen tegen tegenstanders waar je van zou moeten winnen. Er zit iets niet goed in de groep en Fons zal wel hier eens schuldig aan kunnen zijn.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +232
zondag 9 december 2018 om 16:45
Thx man
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:29
Dank je maat.
Vind ik leuk
Friend +260
zondag 9 december 2018 om 16:03
Ajax komt met poep in de broek de Waterlinieweg op naar de Galgenwaard!
Vind ik leuk
Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 16:06
Dikkie Dik zijn avontuur in Utreg gaat lekker..nog even ramelaar terughalen met de winterstop..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws