FC Utrecht verstoot Heracles van vierde plek na droomstart en supergoals

FC Utrecht verstoot Heracles van vierde plek na droomstart en supergoals

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 14:06zo 09-12-2018 om 14:06

FC Utrecht heeft zondagmiddag uitstekende zaken gedaan in de Eredivisie. De ploeg van trainer Dick Advocaat won in eigen huis met 3-1 van Heracles Almelo en is daardoor opgeklommen naar de vierde plek, over Heracles heen. 

Voor aanvang van de clash in stadion Galgenwaard waren Utrecht (22 punten) en Heracles (23) aan elkaar gewaagd op de ranglijst. Op het veld bleek daar weinig van: Utrecht walste in de openingsfase over een onherkenbaar Heracles heen en stond na twintig minuten al met 3-0 (!) voor. 

Simon Gustafson tekende vanaf de stip voor de openingstreffer. De Zweed mocht na enkele minuten aanleggen na een overtreding op Timo Letschert. Gyrano Kerk (19e minuut) en Urby Emanuelson (20e minuut) tekenden daarna voor de 2-0 en de 3-0. Allebei pegelden ze snoeihard en onhoudbaar binnen. 

Na de pauze kregen Kerk en Oussama Tannane kansen op de 4-0. Dat leed bleef Heracles bespaard. Een kwartier voor tijd wist Maximilian Rossmann na een scrimmage voor het Utrecht-doel van dichtbij binnen te tikken. Verder kwamen de gasten niet.

Door de zege staat Utrecht nu op de vierde plek met 25 punten. Nummer drie Feyenoord heeft 32 punten. De Rotterdammers komen om 14.30 uur in actie, op bezoek bij FC Emmen. Heracles kan later op de dag nog worden ingehaald door Vitesse, dat op bezoek gaat bij NAC Breda. 

Poll

Gaat FC Utrecht op de vierde plek eindigen?

(410 stemmen)

Plaats een reactie

Kaar +3123
zondag 9 december 2018 om 14:11
Mooie overwinning Utrecht 👊🏼
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:12
Plek 4 is nog wel interessant. Denk dat dat tussen Utrecht, Vitesse en AZ gaat.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29711
zondag 9 december 2018 om 14:32
Daar durf ik wel in mee te gaan ;-)
Vind ik leuk
AllAdIn +24853
zondag 9 december 2018 om 14:14
Leuk voor Utrecht en Advocaat.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
zondag 9 december 2018 om 14:18
Best of the rest.
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
zondag 9 december 2018 om 14:18
Mooi zo, gun het utrecht, de fans, fransie en dirkje.
Vind ik leuk
stratumseind +195115
zondag 9 december 2018 om 14:20
Dickie stoomt zijn manschappen net op tijd klaar....
Vind ik leuk
FSCeara +9414
zondag 9 december 2018 om 14:21
wat is dat Heracles de laatste weken een team zonder idee en passie.
Ik vond ze bij ons , Sittard , ook al tegenvallen. Ik vond ze de eerste wedstrijden echt heel goed voetballen en makkelijk scoren maar is momenteel niet veel van over. Hoop dat de grote broer van Twente het weer op de rit krijgt en ze alleen nog dat plastic eruit gooien uiteindelijk.
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
zondag 9 december 2018 om 14:43
Slechte wedstrijden moet je ook winnen! Zo simpel is het.
Vind ik leuk
bennings +360
zondag 9 december 2018 om 15:22
Zou moeten kunnen want in mijn ogen spelen ze niet op hun best nog.Tannane Kerk Gufstafson en Van de streek zijn nog niet echt in vorm.Kan je nagaan als dat nog komt ,dan is de 4de plaats zeker haalbaar .
Vind ik leuk
Fc uuuuu +361
zondag 9 december 2018 om 16:46
1 goede linksbuiten en een echte spits zou al zoveel schelen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:57
Bahebeck en Makienok 💪🏼
Vind ik leuk
bennings +360
dinsdag 11 december 2018 om 10:43
Echt he,daar ontbreekt het aan
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
zondag 9 december 2018 om 15:33
Goede overwinning Utrecht en de 4e plek is jullie gegund.

Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
Fc uuuuu +361
zondag 9 december 2018 om 16:45
Thx man
Vind ik leuk
Friend +324
zondag 9 december 2018 om 16:03
Ajax komt met poep in de broek de Waterlinieweg op naar de Galgenwaard!
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 16:06
Dikkie Dik zijn avontuur in Utreg gaat lekker..nog even ramelaar terughalen met de winterstop..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws