Eduardo: 'Grootste verdienste uit mijn leven, gaat elk kampioenschap te boven'

Eduardo: 'Grootste verdienste uit mijn leven, gaat elk kampioenschap te boven'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 14:56zo 09-12-2018 om 14:56

Eduardo dos Reis Carvalho heeft een bewogen pad bewandeld. De doelman van Vitesse, zoon van Portugese landarbeiders, ontsnapte door voetbal aan de armoede.

Eduardo liet al op twaalfjarige leeftijd zijn familie achter om zijn droom na te jagen. "Ik heb dus geleerd om alleen te zijn", zegt de 36-jarige Portugees in de Gelderlander. "Dat is hier in Arnhem ook. Ik leef aan de rand van het centrum. Ik hou ervan door de stad te wandelen. Ik pak hier de premières in de bioscoop mee. En het leven van een topsporter is ook rusten. Maar soms komt de eenzaamheid even binnen. Zeker als het onderwerp familie is. Dan word ik sentimenteel."

De sluitpost van Vitesse moet namelijk zijn dochter Leonor missen, die in zijn thuisland woont. Het schenkt hem desondanks geluk dat hij nu voor zijn familie kan zorgen. "Ik weet wat het is om niets te hebben. Helemaal niets." Nu heeft hij een huis laten bouwen voor zijn moeder. "Dat ik daartoe in staat ben, is echt de grootste verdienste uit mijn leven. Dat gaat alle kampioenschappen te boven."

"Het leven is hard geweest voor haar", verwijst hij naar een auto-ongeluk, waarbij de destijds negenjarige Eduardo zijn vader verloor. "Ik ben trots dat ik haar zoveel terug heb kunnen geven. Als ik haar geluk zie, word ik weer sentimenteel. Ik heb aan het voetbal veel te danken, maar ben en blijf een familieman, hè. Net als met Leonor. Ik houd enorm van mijn moeder."

Lees ookHartverscheurend verhaal van Vitesse-doelman: ''Besef dat je een vader nodig hebt'

Plaats een reactie

Arvin +7428
zondag 9 december 2018 om 15:04
Ik snap niet dat hij zijn partner en kind niet hiermee naar toe neemt. Er zal wel meer achter zitten wat ik niet weet, maar zo niet vind ik het onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
The Iceman +16245
zondag 9 december 2018 om 15:08
School, vriendjes, etc. lijkt mij. En het is niet alsof Eduardo hier voor de lange termijn zit.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:14
Ik snap eerlijk gezegd niet wat hij bij Vitesse te zoeken heeft. Kan in Portugal toch ook keepen voor meer geld wss en vlak bij je familie.
Vind ik leuk
The Iceman +16245
zondag 9 december 2018 om 15:15
Chelsea > Vitesse, that is all.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:19
Hij was bij chelsea al gestopt
Vind ik leuk
The Iceman +16245
zondag 9 december 2018 om 15:24
Volgens transfermarkt.com wordt hij van Chelsea gehuurd.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:39
Misschien dat de 'verwarring' ontstaat omdat zijn contract daar over een half jaar afloopt en hij er nooit meer zal keepen, maar officieel wordt hij inderdaad gehuurd, heeft afgelopen zomer voor 1 jaar bijgetekend en werd dus direct verhuurd aan Vitesse.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 15:41]
Vind ik leuk
The Iceman +16245
zondag 9 december 2018 om 15:41
Dus met een Chelsea-salaris bij Vitesse spelen, dan snap ik wel dat hij nog een jaartje wacht voordat hij terugkeert naar Portugal.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:44
Ja precies, al is het 'maar' voor een 10.000-15.000 pond per week dat hij daar op de loonlijst zal staan.
Vind ik leuk
The Iceman +16245
zondag 9 december 2018 om 15:47
Ja, vind als 36-jarige maar een andere club waar je 1) veel wedstrijden keept en 2) meer dan een half miljoen pond per jaar verdient.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 15:47]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:05
Voetbal is in staat levens te veranderen !
Mooi dat sommigen hun afkomst niet vergeten en daar open over durven te zijn !
Vind ik leuk
G.Kopf +4963
zondag 9 december 2018 om 15:10
Juist ! Zo is het !
Vind ik leuk
Stuiter +749
zondag 9 december 2018 om 15:33
Precies.
Vind ik leuk
Smithsonian +43145
zondag 9 december 2018 om 15:05
Vitesse verdient wel een iets betere keeper.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +525
zondag 9 december 2018 om 15:17
Ik verbaas me hoe vaak jij in staat bent berichten te plaatsen die bij mij afkeer oproepen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43145
zondag 9 december 2018 om 16:08
Dus?

Afkeer waarom?

De beste man blundert genoeg dit seizoen.
Vind ik leuk
VA1 +2906
zondag 9 december 2018 om 15:24
Neem je pillen op tijd in opa
Vind ik leuk
Smithsonian +43145
zondag 9 december 2018 om 16:08
Heeft vaak genoeg lopen blunderen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:14
Volgens mij keept de beste man niet onaardig? Vergeleken met Houwen een verademing iig!
Vind ik leuk
Mari +12417
zondag 9 december 2018 om 15:14
Top! Waardeer wat je moet waarderen
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zondag 9 december 2018 om 16:20
Respect voor deze man, een voorbeeld voor velen.
Aan het eind van de dag zijn profvoetballers ook maar gewoon mensen met emoties.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws