'Manchester United wil Van Dijk-record breken, duel Liverpool-Napoli bepalend'

'Manchester United wil Van Dijk-record breken, duel Liverpool-Napoli bepalend'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 20:18zo 09-12-2018 om 20:18

Laatste update: zondag 9 december 2018 om 20:28zo 09-12-2018 om 20:28

Napoli-verdediger Kalidou Kouliblay staat met stip bovenaan het prioriteitenlijstje van Manchester United-manager José Mourinho, stelt The Times. Volgens de Britse kwaliteitskrant heeft een delegatie van The Red Devils onlangs gesproken met afgevaardigden van Napoli.

Onderwerp van gesprek was een mogelijke winterse transfer van Koulibaly. De 27-jarige Senegalees heeft volgens The Times een prijskaartje van liefst honderd miljoen euro en zou Virgil van Dijk (84 miljoen euro, red.) dus af kunnen lossen als duurste verdediger aller tijden.

Of Manchester United zijn zin zal krijgen, is nog maar de vraag. Napoli wil de selectie bij elkaar houden, staat er financieel goed voor en lijkt niet genoodzaakt om spelers te verkopen. De vorige zomer aangestelde trainer heeft ook de toezegging gekregen dat hij voor uitgaande transfers van bepalende spelers kan gaan liggen.

Vermoedelijk zal veel afhangen van de Champions League-wedstrijd tussen Liverpool en Napoli van dinsdagavond. De Italianen hebben aan een punt genoeg om te overwinteren in het miljardenbal, maar zullen bij een nederlaag op Anfield naar alle waarschijnlijkheid verder moeten in de Europa League. Als dat laatste scenario uitkomt, lijkt Napoli eerder bereid om Koulibaly van de hand te doen. Wanneer Van Dijk en co niet winnen van Napoli, zal een transfer van de Senegalees naar verwachting uitgesloten zijn en lijkt het record van de Bredanaar dus veilig.

Plaats een reactie

Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 20:21
Ik voel een bod op de Ligt aankomen..
Vind ik leuk
Morris +23890
zondag 9 december 2018 om 20:23
Daar zou ik eerder 100 mil aan uitgeven dan een speler van 27 die voor de Afrika cup speelt.
Vind ik leuk
badeend. +1569
zondag 9 december 2018 om 20:34
Afrika cup zou toch in de zomer gespeeld gaan worden?
Vind ik leuk
la galaxy +1041
zondag 9 december 2018 om 20:43
Salah,Mahrez,Mane,Ziyech,Benatia,Drogba,Eto speelde/spelen toch ook africa cup en zijn ook goede spelers
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:18
Niemand zegt dat het geen goede spelers zijn maar het feit dat ze een bepaalde tijd ontbreken laat hun waarde denk wel iets dalen
Vind ik leuk
Morris +23890
zondag 9 december 2018 om 21:43
Dank voor deze uitleg
Vind ik leuk
Dani82 +3247
zondag 9 december 2018 om 21:27
Ik zou eerder 100 miljoen uitgeven om van mourinho af te zijn
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:46
Kan al voor slechts 12 miljoen pond, een bedrag waar de mensen die erover gaan totaal niet van de in de war raken als ze echt van hem af zouden willen.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 23:47]
Vind ik leuk
Brijk +943
zondag 9 december 2018 om 20:24
Als de Mouriho De Ligt koopt, speelt jij sowieso, Man U speelt namelijk met Mourhino als trainer met 10 verdedigers en een verdediger die zijn handen mag gebruiken
Vind ik leuk
Farmer +14271
zondag 9 december 2018 om 20:26
Je vergeet de busschauffeur! :P
Vind ik leuk
Brijk +943
zondag 9 december 2018 om 20:27
Ohja, haha 9 verdedigers, de handballer en de Connexion buschaffeur
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 14:30
De bus is naar de sloop.Hoe kun jij nu een dubbeldekkers bus over het hoofd zien.Ben je oost indisch blind en doof.

😉Mourinho speeld gewoon met 4,3,3=7 verdedigen en 3vallen aan!

😉Bij 4231= 6 verdedigen en 4 valt aan.

😉442= 8 verdedigen en 2aanvallen

😉4141=9verdedigen

😉532=8verdedigen

😉343=7verdedigen

😉3142=8verdedigen

Etc

Dat is de dubbele bus want het middenveld verdedigd mee.Centrale verdedigers van dreigen mee en gaan ook in de aanval.

Bij counter verdedigen ze 2/3 rijen dus wees eens nuchter.ik ben een bruine die zijn broer kan zijn.🤔

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 14:31]
Vind ik leuk
Verratti +2297
zondag 9 december 2018 om 20:25
Voor mij de favoriete wedstrijd de komende CL-ronde: Liverpool-Napoli. Napoli deed in de groepswedstrijden niet onder voor PSG en heeft een goed en slim team. Ben zeer benieuwd.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:33
Er is in ieder geval een goede kans dat het tot op het laatst erg spannend zal blijven, als Napoli er 1 maakt, moet Liverpool er 3 maken om door te gaan. Een 1-0 overwinning zou wel genoeg zijn voor Liverpool.
Vind ik leuk
Verratti +2297
zondag 9 december 2018 om 20:40
Napoli is leep. Die hoeven er eigenlijk maar één te maken. Anderzijds spelen ze uit en kan de druk te groot voor ze worden. Het is koffiedijk kijken. Het zal een spektakel worden. Hoe het ook afloopt.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:43
Daarom, al zouden ze met 2-0 achter komen, is er nog niets verloren en hoeven ze er maar 1 te maken om weer door te gaan met een 2-1 nederlaag dan, het is voor beiden een erg tricky fixture.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:27
''KoffieDIJK'' Goeie =)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:29
Zou dan eindelijk een keer een top verdediger zijn. Maar 100 miljoen is wel veel voor een speler die dan al 28 is en die je in de winter kwijt bent
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:31
Weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Is deze man dan echt zo goed? Haal dan een de Ligt. Die is sws goedkoper en heeft nog heel wat jaartjes voor de boeg.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zondag 9 december 2018 om 20:33
Bere sterke verdediger.
Echt een beest
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
zondag 9 december 2018 om 20:39
Koop de ligt dan domoren...
Vind ik leuk
Der Monarch +2118
zondag 9 december 2018 om 21:11
Tja. Een echte verdediger. Typerend voor het voetbal van United op dit moment.
Vind ik leuk
B3v3r +803
zondag 9 december 2018 om 21:11
Pas wel prima daar bij Mourinho, minimaal 2 meter en sterk in verdedigen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10122
maandag 10 december 2018 om 08:41
De Ligt heb je voor minder en je kan met het verschil Mourinho eruit schoppen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws