Update: 'FC Utrecht ontkent gesprekken met Van den Brom'

Update: 'FC Utrecht ontkent gesprekken met Van den Brom'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 22:21ma 10-12-2018 om 22:21

Na het Algemeen Dagblad meldt ook Voetbal International dat John van den Brom een kandidaat is om voor volgend seizoen trainer te worden van FC Utrecht. Dick Advocaat stopt na dit seizoen in de Domstad.

Zondagavond werd via diverse media bekend dat Van den Brom en AZ na vijf jaar uit elkaar gaan. Volgens Rondo-presentator Jack van Gelder heeft de trainer aangegeven open te staan voor een nieuwe uitdaging. Die uitdaging ligt dus mogelijk in Utrecht, waar Van den Brom volgens VI de topkandidaat is. Van den Brom sprak al met Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren. Er is gesproken over een tweejarig contract met een optie voor nog een seizoen, zo meldt het weekblad. 

Momenteel staat Advocaat aan het roer bij Utrecht, maar die heeft aangegeven dat hij slechts tot het einde van het seizoen interim-trainer wil blijven. Daardoor is Van Seumeren alvast op zoek naar een opvolger.

Advocaat volgde de ontslagen Jean-Paul de Jong aan het begin van dit seizoen op. Onder leiding van de zeventigjarige trainer presteert de club een stuk beter. Utrecht herpakte zich na matige sportieve resultaten onder De Jong en staat na zondagmiddag vierde in de Eredivisie.

Update 10.12 22:21 uur: De clubleiding van FC Utrecht ontkent tegenover Kees Jansma dat er gesproken is met Van den Brom. De presentator van De Tafel van Kees vertelt dat in het programma Natafelen. Utrecht ontkent gesproken te hebben met een kandidaat.

Lees ook: 'Van den Brom en AZ gaan na dit seizoen uit elkaar'

Poll

Passen FC Utrecht en Van den Brom bij elkaar?

(2344 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +4584
zondag 9 december 2018 om 21:55
John van den Dom
Vind ik leuk
ErikAjax +944
zondag 9 december 2018 om 22:16
Dat komt goed, wat ik je brom!
Vind ik leuk
Aal +22899
maandag 10 december 2018 om 22:49
Waar rook is...wordt gebromd
Vind ik leuk
Rood&wit +4086
zondag 9 december 2018 om 21:56
Het zou toch niet?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:04
Komt goed maat.
Vind ik leuk
Kaar +1450
maandag 10 december 2018 om 22:36
Heeft vd Brom een beetje draagvlak onder de Utrechtsupporters?
Vind ik leuk
Rood&wit +4086
maandag 10 december 2018 om 22:45
Ik persoonlijk twijfel enorm of dit een goede combi is? Maar laat me graag verassen, ben ook enorm blij met advocaat de man brengt zoveel met zich mee word er gewoon vrolijk van.
Vind ik leuk
Kaar +1450
maandag 10 december 2018 om 22:54
Ja ik snap de twijfel wel. Mooie vent inderdaad Advocaat. Hoe hij ook uit zijn dak gaat als er gescoord wordt, heerlijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
dinsdag 11 december 2018 om 22:19
Advocaat past ook goed bij van Seumeren, niet weer van trainer gaan wisselen, totaal geen aanleiding voor.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:56
Hoezo zou je dat willen als van den brom, is toch geen verschil met az van vorige jaren... Kies een leuk tripje naar tweede league van Italië ofso, doe is wat geks!
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
zondag 9 december 2018 om 21:59
Aan de andere kant: je kan daar best nog wat opbouwen. Dat Utrecht kan beter dan wat ze nu laten zien.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:25
Exact. Utrecht heeft een tactische meester nodig om aansluiting richting top 3 te vinden omdat het geld pas komt als ze dat gedaan hebben. Vd Brom lijkt me een heel slechte keuze
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:59
Om iets geks te doen moet het wel op je pad komen om te kunnen doen, zo indrukwekkend is Van de Brom niet bezig, daar zitten ze in het Buitenland echt niet op te wachten!
Vind ik leuk
Gerro +7966
zondag 9 december 2018 om 23:07
Utreg is al jaren de sleeping giant zou gewoon de vierde topclub van Nederland kunnenen moeten zijn hebben binnen die provincie geen enkele concurentie zoals andere clubs dat wel hebben. Denk dat vd Brom bij utreg toch echt iets kan neer zetten.
Vind ik leuk
TheMariner +3757
maandag 10 december 2018 om 07:55
Niet binnen de provincie nee. Maar 30 km noordelijker ligt de Arena, 35 km westelijker bij Gouda begint Feijenoords grondgebied terwijl 15 km ten zuiden alles onder de Lek onder de Brabantse clubs valt. Dat is gelijk het mooie van FC Utrecht, die supporters komen uit een circel van 20km rond Utrecht uit Maarssen, Woerden, Benschop, Vianen, IJsselstein, Nieuwegein, Houten, Zeist, Bunnik of de Bildt. Ze kunnen bij wijze van spreken allemaal de Dom zien vanuit huis.
Vind ik leuk
Gerro +7966
maandag 10 december 2018 om 08:16
Klinkt als 1 club 1 stad😀
Vind ik leuk
TheMariner +3757
maandag 10 december 2018 om 08:41
Geen wannabe's die van heinde en verre komen vanwege de prijzen. Naar Utreg ga je niet voor prijzen of kampioenschappen maar om mensen die dezelfde taal spreken, dezelfde humor hebben en trots zijn op dezelfde stad zijn te ontmoeten. Eerst naar Dikke Dries, het Pierement of Ons Honk daarna een balletje gehak of een koppie soep bij Pa en Ma Scherrenberg. Wedstrijdje kijken, kaartje leggen mooi daggie toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:42]
Vind ik leuk
Gerro +7966
maandag 10 december 2018 om 10:18
Klinkt in ieder goed maar toch heeft Utrecht meer potentie dan er uitkomt dus het zou samen kunnen gaan met af en toe een prijs.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 16:56
Kom niet eens uit de buurt van Utrecht, en dat Utregse accent spreek ik ook niet :-P. Zit me na dat verhaal van jou bijna af te vragen wat ik bij Utrecht moet haha.
Vind ik leuk
035 +6787
maandag 10 december 2018 om 22:56
Helamaal niets denk ik.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 23:14
De bilt
Vind ik leuk
Lampenpit +1237
dinsdag 11 december 2018 om 00:19
De bilt kerel, de bilt.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:27
Hij faalt in exact die taak bij AZ en nu blijkt dat zn assistent de tactische beslissingen neemt...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:56
Mag van mij komen is een goede trainer .
Dikkie stopt toch dus welkom Van de Brom
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zondag 9 december 2018 om 22:38
Ik moet het ook nog zien hoor..
Vind ik leuk
Morris +23305
zondag 9 december 2018 om 22:45
Wat is beter een alternatief?
John is goed in het ontwikkelen van jeugd.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
maandag 10 december 2018 om 00:24
Peter Bosz is geen haalbare kaart.. Maar Maurice Steijn zou ik graag zien. Prima alternatief
Vind ik leuk
Morris +23305
maandag 10 december 2018 om 07:35
Ik snap je..
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3572
maandag 10 december 2018 om 22:57
Ik denk ook niet dat vd Brom de juiste man voor jullie is. Al heb ik niet echt zicht op wel en wee van FcU selectie. Maar lijkt allemaal vrij rustig. Dan ga je weinig aan vd Brom hebben. En Joris zal er ook niet blij mee zijn, die is hier vertrokken omdat hij onder vd Brom ( onterecht) maar geen basisplaats wist af te dwingen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
maandag 10 december 2018 om 23:20
Van Overeem was gisteren geweldig. En niet voor het eerst dit seizoen. Dankzij Advocaat is de rust terug. Persoonlijk zie ik liever Steijn dan Brom. Afwachten maar of hij komt. Het heeft er alle schijn van. Ben jij tevreden met Slot als opvolger bij AZ? Is hij klaar voor her grote werk?
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3572
maandag 10 december 2018 om 23:26
Ik ben nooit echt van de " favorieten " , maar Joris had bij mij toch altijd streepje voor , en als hij idd zijn dag heeft is hij super. Enige puntje van kritiek is op langere termijn dat niveau vast houden. Maar hij is ondertussen ook jaartje ouder en gun hem dit niveau vast te houden, ook al is dat in ons nadeel 🙈. En denk idd dat jullie meer aan Steyn zouden hebben , tactisch een stuk sterker ( afgaande op hoe VVV zich dit seizoen presenteert). En ja persoonlijk ben ik wel blij met Slot. Zou naast Slot en Bosz eigenlijk geen optie zien , en Bosz is niet heel realistisch qua financiën.
Nee ik heb er wel vertrouwen in dat Slot ons komend seizoen een stapje dichterbij Feyenoord gaat krijgen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
maandag 10 december 2018 om 23:31
Joris moet inderdaad wel constanter worden. Het verschil tussen top en minder goed spelen is nog te groot. Maar hij is een prima aanwinst. Ik hoopte ook op Bosz als grote verrassing. Brom lijkt het te worden.. ik ben wel benieuwd hoe slaat het gaat doen. Hij schijnt de tacticus te zijn naast Brom. Kan weleens goed uitpakken voor AZ.
Vind ik leuk
El Cazador +8111
zondag 9 december 2018 om 21:58
Heb zwaar mijn twijfels of dat een goede match is!!
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
zondag 9 december 2018 om 22:00
Utrecht niet aan beginnen...
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zondag 9 december 2018 om 22:17
Dat moet van den Brom toch niet willen.
Dat clubje leeft nu boven zijn stand.
Half lege tribunes.
Moeten de beste spelers elk jaar verkopen om geen verlies te draaien.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:28
21.812 toeschouwers mooi aantal dacht ik zo. Het meeste aantal van dit weekend, behalve van ons toekomstige kampioen die had er meer. Fijne avond nog
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zondag 9 december 2018 om 22:30
Zaten heel veel legen plekken.
Zag je het niet toen Frans in beeld was. Er waren meer lege dan bezette stoelen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:31
Zat zelf in het stadion, en zag hoe vol het zat, toeschouwers liegen er niet om.
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zondag 9 december 2018 om 22:33
Ik zag het op tv. Of wou je zeggen dat het uitverkocht was
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:35
Was niet uitverkocht. Op 3000 plaatsen naar.
Vind ik leuk
Guusman +1023
zondag 9 december 2018 om 23:00
Dus eigenlijk naargenoeg uitverkocht?
Vind ik leuk
035 +6787
maandag 10 december 2018 om 23:01
Sterk.:-))
Vind ik leuk
BS +1292
maandag 10 december 2018 om 08:33
De bunnikside heeft altijd lege plekken, omdat idereen op de trappen staat, ook als het uitverkocht is die je dus lege plekken
Vind ik leuk
035 +6787
maandag 10 december 2018 om 23:04
BS............ Bu..Sh...?
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zondag 9 december 2018 om 22:40
Niet doen, niet op reageren! Stumpertje Bien heeft een Utrechtfobie..

Zou echt zijn naam moeten aanpassen nasr Mr Troll
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:43
Wilde hem alleen laten weten dat er 22000 man zaten. Verder laat ik die simpele met rust.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15691
zondag 9 december 2018 om 23:49
Keurig aantal hoor.
Als dit elke thuiswedstrijd is gaat het goed met de club.
Top.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 06:41
Dank je pietje.
Vind ik leuk
Post Malone +2016
maandag 10 december 2018 om 02:11
Hoef je tegen @Utreg Bunnikside niet over te beginnen, hij is één van de grootste trollen op dit forum. Ik betwijfel of hij wel echt voor jouw club is, hij zit alleen maar PSV veren in hun reet te steken en Ajax af te branden.
Vind ik leuk
Kaar +1450
maandag 10 december 2018 om 22:43
Wat is in jouw ogen een trol? Als je anti Ajax bent en liever PSV kampioen ziet, ook al ben je zelf voor een andere club?
Vind ik leuk
Post Malone +2016
dinsdag 11 december 2018 om 00:44
Zijn genoeg hier die Anti Ajax zijn en liever PSV kampioen zien worden waar ik goed mee kan, dat is het punt niet. Maar lees de topics maar eens door, overal zit hij PSV op te hemelen en Ajax af te kraken. Dat ie zich voordoet als FC Utrecht-supporter laat ik er dan zelfs nog even buiten.
DAT noem ik een trol.
Vind ik leuk
Post Malone +2016
maandag 10 december 2018 om 02:10
Ajax speelde niet thuis hoor, je vergist je. Je bent overigens van harte welkom op ons kampioensfeestje eind maart/begin april!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 06:42
Vind je het erg als ik daar voor bedankt.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:40
Ik dacht dat Ajax uit speelde.
Vind ik leuk
Strijp +14028
zondag 9 december 2018 om 22:00
Begin er toch niet aan..
Vind ik leuk
Dezeun +5669
zondag 9 december 2018 om 22:00
Niet doen Utrecht
Vind ik leuk
NvC +6839
zondag 9 december 2018 om 22:02
Hmm weet niet of hij Utrecht nou echt naar een hoger niveau gaat brengen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:03
Prima keus voor beiden. John staat garant voor aanvallend voetbal en presteert goed met jonge gasten. Utrecht wil spektakel dus dat komt goed!
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
zondag 9 december 2018 om 22:05
Mooie club voor v.d. Brom, met dezelfde karakteristieken: Winnen ook nooit een prijsje........
Vind ik leuk
Stack5 +3142
dinsdag 11 december 2018 om 20:19
Gelukkig draait het niet allemaal om de prijzen bij onze club.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
dinsdag 11 december 2018 om 20:29
Het draait daar om van Seumeren die zo aardige is 365 dagen per jaar voor Sinterklaas te spelen zonder noemenswaardige resultaten.
Vind ik leuk
Stack5 +3142
dinsdag 11 december 2018 om 21:06
Gered van een vrijwel zeker faillissement naar een sinds kort gezonde subtopper. Best een noemenswaardige prestatie..
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
dinsdag 11 december 2018 om 21:29
Als je vriend Sinterklaas is, mag je blij zijn met zo'n makker.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:07
Frans, doe me een lol... hou dan Dicky nog een jaar aan. John van de Bral is niet geschikt voor Utrecht...
Vind ik leuk
Guusman +1023
zondag 9 december 2018 om 23:03
Vooral niets veranderen en op zeker spelen, just in case.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
dinsdag 11 december 2018 om 20:30
Gezien het verloop bij FC van Seumeren is "de club" niet geschikt voor veel trainers.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 21:34
Knap gevonden, maar check het eens goed terug? Is geen Twente bij ons...
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
dinsdag 11 december 2018 om 21:41
Gewoon een groot verloop, wat van Seumeren ook toegeeft.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 21:49
Valt wel mee hoor... als v.d. Brom met 4 seizoenen AZ al de langstzittende trainer is, dan is het verloop bij Utrecht niet zo extreem hoog.

We begonnen met van Hanegem, Du Chat, Wouters, Alflen, Ten Hag, JP en nu Advocaat. Lijkt veel, maar van Hanegem zat er al een tijdje, Alflen had een contract voor slechts een jaar, Ten Hag is weggekocht... van Hanegem, Du Chat en JP zijn de enige ontslagen..
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
dinsdag 11 december 2018 om 22:06
Nogmaals, volgens van Seumeren is het te hoog.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 23:01
Mag hij vinden, vind het wel meevallen. Is nog lang geen trainerskerkhof...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:08
Dit moet Utrecht absoluut doen........
Vind ik leuk
035 +6787
maandag 10 december 2018 om 23:08
Ben ik met jou eens VIP
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zondag 9 december 2018 om 22:37
Ik twijfel.. Veel AZ fans zijn kritisch op van den Brom.. toch heeft hij wel iets neergezet in Alkmaar. We gaan het wel zien.
Vind ik leuk
tikkietoe +5787
zondag 9 december 2018 om 22:56
Zit ik een klein uurtje geleden AZ aanhang met zijn vertrek te feliciteren, komt hij waarschijnlijk naar mijn club.
Ik wil mijn steun betuigen aan Dick Advocaat.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:36
Dat zullen we volgend jaar zien. Misschien gaat van den brom wel een jaartje vissen
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:40
Gelukkig, ik schrok al
Vind ik leuk
Keuneklets +103
maandag 10 december 2018 om 22:55
Denk dat hij ook prima coach voor feyenoord zou zijn. Samen met van Gastel, niks mis mee.
Vind ik leuk
BS +1292
maandag 10 december 2018 om 22:57
Jokkebrok, Utrecht heeft al lang gesproken met vd Brom
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 05:38
Het wilde gokken van al die voetbaldeskundigen is weer begonnen. Net voor de aanstelling van Advocaat. Toen zaten ze ook fout. Dickie gaat nog een jaar door om nog 1 jaar Europees te spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 06:19
Ik snap sowiezo niet wat van Seumeren in van den Brom zou zien. Die man presteert het om tijdens een CL wedstrijd van Ajax pontificaal op de foto te gaan met een aantal 'objectieve' medewerkers van Fox als Ronald de Boer, Keneth Perez en nog een paar van die wannebees. Doe dat Utrecht aub niet aan Frans. We smullen jaarlijks van de nederlagen die jullie die Anja's toebrengen ook dit jaar vlak voor kerst weer. Johnny binnenhalen is een garantie voor geen enkele winst in toppers meer. Of zou zijn gabber John Troost hem komende zomer van deze fobie kunnen afhelpen? Soort zoekt soort.
Vind ik leuk
De Goffert +706
dinsdag 11 december 2018 om 06:27
Vd Brom is misschien een goede trainer maar een verschrikkelijke man wanneer hij verliest!
Zou hem als club dan ook niet voor de camera’s zetten na een wedstrijd. Bij winst is hij nog wel redelijk maar bij verlies staat hii met alle emoties en soms tranerige ogen voor de camera.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2009
dinsdag 11 december 2018 om 08:48
Heeft Utrecht geen TD? Of is dat van Seumeren zelf? Ongezond hoor, zo'n eigenaar die alles zelf bepaald. ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws