'PEC betaalde 750.000 voor mij, honderd keer minder. Weet ik ook weer waar ik sta'

'PEC betaalde 750.000 voor mij, honderd keer minder. Weet ik ook weer waar ik sta'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 07:11ma 10-12-2018 om 07:11

Laatste update: maandag 10 december 2018 om 08:26ma 10-12-2018 om 08:26

Frenkie de Jong wist dat alle ogen op hem gericht zouden zijn tijdens PEC Zwolle-Ajax. De 'man van 75 miljoen' liet zich echter niet van de wijs brengen van het feit dat PEC zelfs een mannetje op hem had gezet.

Spits Mike van Duinen offerde zich op en liep De Jong constant voor de voeten. "Ik merk het dit seizoen wel vaker dat ze me 'zoeken'. Geen probleem hoor. Dan krijgen anderen wat meer ruimte", reageerde de man uit Arkel na afloop tegenover het Algemeen Dagblad. De Jong laat weten dat hij Van Duinen 'niets kwalijk neemt', hoewel dat tijdens de wedstrijd wél het geval leek. "Ik protesteer alleen altijd een beetje overdreven, hè. Dat zeggen mijn vrienden ook altijd."

Van Duinen zelf vond het wel een komisch idee om een directe tegenstander met een prijskaartje van 75 miljoen euro te hebben. "PEC Zwolle heeft voor mij 750 duizend euro betaald. Dat is al heel veel geld, maar hij is dus honderd keer meer waard. Zo weet ik ook weer waar ik sta..." De Jong kon op zijn beurt lachen om de teksten van de Hagenaar. "Dat is wel leuk gevonden van hem, ja", waarna hij op serieuze toon vervolgde. "Maar volgens mij speel of train ik nu niet anders dan normaal. Als dat wel zo is, moeten ze dat direct tegen mij zeggen."

Poll

Vind jij Frenkie de Jong 75 miljoen waard?

(12320 stemmen)

Plaats een reactie

Shelbourne +5971
maandag 10 december 2018 om 07:16
Nee, te weinig. #FrenkGod
Vind ik leuk
Nova +1963
maandag 10 december 2018 om 07:16
Maakt niet uit waar deze jongen naartoe gaat, de kans is groot dat hij overal kan slagen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:17
Het verschil in de Eredivisie is gewoon te groot!
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 08:36
En dan is van Duinen zelfs de duurste aankoop van PEC ooit. Maar naar verluid was de Jong ook maar aangekocht voor 1 euro en een jaar verhuren aan Willem II voor 3 ton. Dus in aankoopprijs is van Duinen 2x zo duur. In verkoopsprijs wachten we voor De Jong nog tot en met 31 januari als de transferperiode dicht gaat.
Vind ik leuk
Smithsonian +43332
maandag 10 december 2018 om 07:18
750 duizend te veel mike.
Vind ik leuk
3Bier +14323
maandag 10 december 2018 om 07:18
Ze proberen hem gewoon de wedstrijd uit te schoppen. Dat was tegen Feyenoord zo, tegen NAC en nu Zwolle weer. En dan noemen ze hem blessure gevoelig.
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 08:56
Is hij dan ook maar 1x verzorgd? Heb je de berichten over een mogelijke gemiste rode kaart gemist en ook niet even gekeken wie er allemaal geel hebben gekregen en dat terwijl Ajax, PSV en Feyenoord niet snel geel krijgen, ze staan dan ook alle drie bij de eerste drie met de minste gele kaarten.
Drie gele kaarten, dat is Ajax nog niet eerder dit seizoen overkomen, in de competitie dan, want in de CL gelden blijkbaar andere regels.
Vind ik leuk
3Bier +14323
maandag 10 december 2018 om 09:20
Ik snap even niet welk punt je hier probeert te maken eerlijk gezegd.
Ik heb het over Frenkie de Jong die de laatste weken elke wedstrijd een paar aanslagen op zijn benen te verwerken krijgt. Geen idee wat dat te maken heeft met het aantal gele kaarten van Ajax, PSV en Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:35
Enig idee hoeveel schoppen messi en ronaldo krijgen? Hoevaak zijn die geblesseerd? Is ook slim zijn en snelle handeling om niet geraakt te kunnen worden. Denk dat een ramos of godin hem laten lopen en uitdagen?
Vind ik leuk
3Bier +14323
maandag 10 december 2018 om 10:19
Dat is natuurlijk de absulote buitencategorie maar het klopt wat je zegt.
En schoppen mag ook gewoon. Maar de scheids bepaalt de grens. Ramos heeft niet voor niets zo vaak rood gepakt tegen Barca.
Mensen die veel dribbelen worden vaker geschopt. Lozano, Neymar etc. Alleen lijkt het de laatste wedstrijden erop dat er overtredingen gemaakt worden om hem te blesseren in plaats van alleen maar af te stoppen. Daar mag wel tegen opgetreden worden vind ik.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:05
Dat vind ik ook die mening deel ik met jou. Maar al raken ze hem en hij krijgt rood dan heeft hij er niks aan. Dus moet hij zich gaan wapenen. Deze spelers worden te weinig in bescherming genomen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:39
De amicaliteit van Mike van Duinen en Lasse Schöne; voorwaar geen grisaille.De subliminale transferwaarde van Frenkie de Jong verbleekt er bij.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 07:40]
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 07:55
Heerlijke uitspraken van Mike van Duinen.
Vind ik leuk
markie +2764
maandag 10 december 2018 om 08:03
En 750.000 euro is zelfs te veel
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:13
Om het even wie? Geen enkele speler is al die miljoenen waard. Het is te gek voor woorden.
Vind ik leuk
The Genius +3795
maandag 10 december 2018 om 11:04
op dit moment is mike echter niet eens 100x zo slecht...maar veel slechter!
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:05]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:45
En voor van duinen is honderd keer teveel betaald.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws