Van den Brom komt met bevestiging: AZ-trainer vertrekt 'in onderling overleg'

Van den Brom komt met bevestiging: AZ-trainer vertrekt 'in onderling overleg'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 07:33ma 10-12-2018 om 07:33

Laatste update: maandag 10 december 2018 om 07:38ma 10-12-2018 om 07:38

John van den Brom en AZ gaan aan het einde van dit seizoen uit elkaar. De trainer bevestigt in gesprek met De Telegraaf zijn naderende vertrek uit Alkmaar.

Na vijf seizoenen komt er een einde aan de samenwerking. "Dat hebben we in onderling overleg besloten", vertelt hij aan de ochtendkrant. "Het moment is gekomen om allebei te gaan kijken naar een nieuwe stap. Dat moet vanaf komende zomer gaan gebeuren."

Van den Brom gaat de annalen in als de langstzittende AZ-trainer ooit. "Dat is op zich al een unieke prestatie in deze wereld", beseft de 52-jarige oefenmeester, die niet vreest dat hij de controle over zijn spelersgroep verliest nu naar buiten is gekomen dat hij binnenkort vertrekt. "Dat zou iedere trainer zeggen, maar ik ben daar helemaal niet bang voor."

"Dit soort dingen gebeurt vaak in de voetbalwereld", aldus Van den Brom. "En we hebben nog een half seizoen met elkaar voor de boeg, na ruim vier jaar te hebben samengewerkt. Onze groep is dusdanig sterk om dat met elkaar tot een goed einde te brengen."

Slot
Arne Slot, één van de assistent-trainers in Alkmaar, is voorlopig de belangrijkste kandidaat om Van den Brom op te volgen. Hij werkt sinds 2017 bij AZ, dat enthousiast is over zijn kwaliteiten. Van den Brom wordt zelf in verband gebracht met FC Utrecht.

Plaats een reactie

maandag 10 december 2018 om 07:38
Van der Brom ziet er s,morgens beter uit als s,avonds laat als ik hem zo nog eens bekijk gisteravond om 23.16
Vind ik leuk
allaaff +10
maandag 10 december 2018 om 08:01
Met een apostrof laat je iets weg. Deze komt dus vóór de 's'. 's ochtends en 's avonds.
Vind ik leuk
Morris +23891
maandag 10 december 2018 om 07:40
Stop er dan gelijk mee en laat slot het overnemen. Geen speler die nu nog inzet toont
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 07:58
Ging bij Koeman bij Feyenoord in elk geval prima.
Vind ik leuk
Adje80 +10301
maandag 10 december 2018 om 08:19
Ik zou slot alvast hoofdtrainer maken en vd brom soort assistent
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:54
Waarom zouden ze geen inzet meer tonen? Ze spelen niet alleen voor de trainer he.
Vind ik leuk
De Hout +2017
maandag 10 december 2018 om 09:57
Geen speler die nu nog inzet toont? Wat is dat voor absurde aanname? Zo’n opmerking zegt meer over jou..
Vind ik leuk
orion73 +1532
maandag 10 december 2018 om 10:43
Kom zeg, spelers doen het toch niet voor de trainer? Iedere speler is met zichzelf bezig en verder nergens mee ongeacht welke trainer er voor de groep staat.
Vind ik leuk
nefertiti +537
maandag 10 december 2018 om 12:10
ze hebben al weinig in zet,nu nog minder?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:02
Zullen ze komend seizoen de toppers wel gaan winnen. En kan John lekker iedere wedstrijd naar ajax gaan kijken. Waar zijn hart ligt.
Vind ik leuk
De Hout +2017
maandag 10 december 2018 om 09:58
Lul niet man.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:08
Waarover?
Vind ik leuk
De Hout +2017
woensdag 12 december 2018 om 16:08
Hart ligt bij Vitesse uiteraard. En ook bij AZ nu.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:56
Hij slaapt in Ajax pyjama
Vind ik leuk
mchollie +3620
maandag 10 december 2018 om 08:47
Mag van mij wel meteen weg. Wat mij het meest stoort is zijn naifiteit. Tactische blunders stapelde zich op en zijn wisselbeleid, phoe.
Kan me van Stee nog herinneren, en toen kwam Co.

De rest is geschiedenis.
Vind ik leuk
Storm015 +272
maandag 10 december 2018 om 09:20
Kan het niet eerder? Deze slechte trainer is een ramp geweest voor AZ. Gauw Steijn of Erwin Koeman halen, beiden staan voor avontuurlijk voetbal en dat hebben we hard nodig in Noord Holland
Vind ik leuk
De Hout +2017
maandag 10 december 2018 om 10:01
AZ, het kader welteverstaan, zal Arne Slot dermate hoog inschatten dat het er vertrouwen in heeft dat hij het op eigen benen redt. Toch zou ik Dick Advocaat assistent maken van Slot. Ook goed voor de bitterballenomzet in Alkmaar.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:15
Zat eraan te komen. Hij gaat AZ niet naar 4e club van NL brengen. Toch goed werk verricht. Zonder hem zou AZ een soort twente zijn geworden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws