'Goede driehoek' bij Feyenoord: 'Op de training lukken die combinaties ook vaak'

'Goede driehoek' bij Feyenoord: 'Op de training lukken die combinaties ook vaak'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 07:37ma 10-12-2018 om 07:37

Laatste update: maandag 10 december 2018 om 08:26ma 10-12-2018 om 08:26

Feyenoord-talent Orkun Kökcü mocht zondagmiddag tegen FC Emmen zijn eerste Eredivisie-minuten maken, maar draaide al meteen keurig mee bij de Rotterdammers. De pas zeventienjarige Haarlemmer kon het direct goed vinden met ploeggenoot Steven Berghuis, vertelt hij aan De Telegraaf.

De twee creatievelingen voelen elkaar goed aan. "Op de training lukt het ook vaak, die combinaties. We zoeken elkaar, ik kan het goed vinden met Steven." Dat geldt ook voor Robin van Persie, die zondag echter niet van de partij was aan de Oude Meerdijk. Kökcü hoopt nog vaak met de Oranje-topscorer aller tijden samen te kunnen spelen. "Ik denk wel dat het een goede driehoek zou worden."

Jordy Clasie, net als Kökcü afkomstig uit Haarlem, zag tijdens de Feyenoord-trainingen al dat de jonge spelmaker over bijzondere kwaliteiten beschikt. "Hij is een fantastische voetballer met oog voor de ruimtes, met één of twee bewegingen doet hij de goede dingen. Dat heb je ook gezien toen hij erin kwam", prijst Clasie zijn teamgenoot. "Ik ben heel blij dat Orkun vandaag de kans heeft gekregen en het ook heeft laten zien."

Lees ook: Clasie: 'Hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten, fantastische speler'

Plaats een reactie

Morris +23891
maandag 10 december 2018 om 07:41
Al het goede komt uit Haarlem.. 💪
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 07:46
Voor de eerste keer dat ik het met je eens ben ;)
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
maandag 10 december 2018 om 09:21
Raiola ???
Vind ik leuk
rexxo +11659
maandag 10 december 2018 om 10:07
Het geldt alleen voor mensen die minder dan 175 kg wegen.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:29]
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 11:26
Minder *dan.
Vind ik leuk
rexxo +11659
maandag 10 december 2018 om 11:30
Wel handig dat er ook agenten van de grammatica politie hier op het forum zitten.
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 11:34
Ja de spelpolitie op je hielen GGrrrr ;)
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:42
Leuk, zo'n talent van Feyenoord, tussen al dat Amsterdamse geweld in.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2418
maandag 10 december 2018 om 07:58
Ze zijn er wel, maar Gio moet ze ook opstellen! Nu moet hij hem dus gewoon laten staan! Dat zal echter niet gebeuren.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 07:45
Leuk dat er weer jonge jongens doorkomen bij Feyenoord. Heeft de club nodig en het Nederlands voetbal ook.

Moet ook zeggen dat ik die Malacia ook echt een topper in wording vind. Hij is nog niet zo ver als Tagliafico en Angelino, maar na die 2 vind ik hem echt wel de beste linksback van de eredivisie en ik denk dat hij wel eens een toekomstige linksback voor het Nederlands Elftal kan zijn.
Vind ik leuk
Knollie +665
maandag 10 december 2018 om 07:51
Hmm. Malacia. Leuk renpaard een aardig voetballend gezien.
Goede inzet.
Maar ben er nog niet van overtuigd dat hij een eredivisietopper kan worden.
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
maandag 10 december 2018 om 07:57
Verdedigend vind ik hem nog niet heel sterk. Heeft elke wedstijd wel een momentje dat ik denk aii dit kan echt niet.
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 11:29
Één momentje per wedstrijd valt ook nog wel mee voor zo'n jonkie.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:57
Wat mist die volgens jou dan nog? Persoonlijk vind ik alleen zijn kracht een minpunt.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 08:04
Ja hij heeft nog iets meer body nodig, maar ik denk dat dat nog wel komt. Hij komt nu in de leeftijd waar zijn lichaam kracht gaat opbouwen. En hij maakt nog wel eens een foutje verdedigend. Maar denk dat hij dat nog wel zal bijschaven.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:10
En iets slimmer de duels ingaan, maar dat heeft ook met ervaring te maken. Nu nog teveel onnodige overtredingen.
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
maandag 10 december 2018 om 10:46
Paar keer per wedstrijd verkeerd opgesteld. Voor de rest vind ik hem erg compleet en voor zijn lichaamsbouw ook erg sterk in de persoonlijke duels. Komt er wel deze jongen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:54
Ik geloof het ook absoluut en laten we wel wezen de beste backs staan ook met enige regelmaat verkeerd opgesteld! Zie jongens als Marcelo, Alba en bijvoorbeeld Walker aanvallend super sterk net als Malacia maar verdedigend laten ze soms steekjes vallen!
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
maandag 10 december 2018 om 10:57
Schiet me nu ook net te binnen dat zn voorzetten nauwkeuriger moeten. Gisteren was hij erg vaak betrokken bij een aanval, maar vond ik zijn voortzetting erg zwak. Dat valt wellicht ook te verbeteren natuurlijk
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
maandag 10 december 2018 om 08:01
Haps is beter en een stuk verder qua ontwikkeling...helemaal niet erg overigens.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 08:08
Dat is waar, maar vanwege zijn blessure had ik hem eventjes niet meegerekend. Maar ik denk dat Malacia wel beter gaat worden over een paar jaar. Ik denk dat Malacia meer potentie heeft dan Haps.
Vind ik leuk
Connie Veren +5699
maandag 10 december 2018 om 10:01
ik denk het niet. Vind haps veel meer kracht uitstralen. Sneller, aanvallend dreigender.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 10:43
OP dit moment ben ik dat met je eens. Maar Malacia is nog maar 19. Ik vind hem aanvallend sterk, kan een man uitspelen, ziet vaak de juiste pass/voorzet. En vind hem met zijn 19 jaar niet onderdoen voor de rest van Feyenoord (Die toch gewoon heel stevig 3e staan) Die kracht komt nog wel, denk dat hij zijn groeispurt in de breedte nog moet krijgen.

Haps is 25, dus natuurlijk is die een stuk verder en is een prima linksback. Maar hoeveel beter gaat Haps nog worden? Ik denk dat Malacia hem wel voorbij kan streven over een paar jaar.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
maandag 10 december 2018 om 07:57
Orkun Kökcü zou wel eens een topper kunnen zijn/ worden.., en ik heb er in de regel wel kijk op
Vind ik leuk
markie +2764
maandag 10 december 2018 om 08:02
Ik denk dat Frenkie de Jong die bij Ajax speelt ook wel eens een grote kan worden. Ik durf zelfs al te zeggen dat hij misschien wel tegen een recordbedrag weg kan gaan.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
maandag 10 december 2018 om 08:07
Nee bij hem ik dat eigenlijk helemaal niet.. en dat bedrag zegt me helemaal niks.. dat is de waanzin van de dag
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
maandag 10 december 2018 om 07:58
En nou maar eens hopen dat Gio zo een jongen vaker de kans durft te geven. Zeker tegen ploegen als Emmen, De Graafschap, Nac etc
Vind ik leuk
markie +2764
maandag 10 december 2018 om 08:00
Als je mij opstelt tegen emmen lijk ik ook een talent
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 08:10
Een doorhetijszaktalent zeker ;)
Vind ik leuk
Tafkaz +4781
maandag 10 december 2018 om 08:18
Kocü kon me zeer bekoren gister. Denk dat Toornstra wel eens tot de winter "out" kan zijn als t inderdaad zn hamstring was gister. Dus lekker laten staan zou ik zeggen.

Verder hoor je er maar weinig over, maar Feyenoord had gister toch wel erg veel spelers uit eigen jeugd op t veld staan....

Bijlow
Malacia
Van Beek
Nieuwkoop
Clasie
Vilhena
Vente
Kokcü

Op zich toch geen slechte score?
Vind ik leuk
Hyena +30512
maandag 10 december 2018 om 08:30
Inderdaad geen slechte score, maar wel wat middelmaat. Vooral Vente en Nieuwkoop hebben niks bij Feyenoord te zoeken naar mijn mening.
Vind ik leuk
COYG +8135
maandag 10 december 2018 om 09:04
Nieuwkoop laat echter de laatste weken weer zien waarom hij eerst een betere potentie zou hebben dan Karsdorp destijds. Hij laat echt goede dingen zien. Vente moet gewoon uitgeleend worden aan een subtopper of middenmoter in Nederland. Want voetballen kan hij zeker. Alleen mist hij ritme.
Vind ik leuk
orion73 +1532
maandag 10 december 2018 om 08:32
Deze jongen kan goed voetballen dat zag je aan alles. Nu is het aan Gio om hem wat vaker in te laten vallen samen met misschien een Burger.
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 08:39
Doe maar zonder kaas graag.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:35
Applaus!
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 09:02
Voor jezelf !!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
maandag 10 december 2018 om 08:48
Sowieso iedere pot op dat pestpleuriskunstgras (3x woordwaarde) opstellen dat mannetje.
Ongeveer de enige die het wel fijn vindt op die rommel te spelen.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 08:52
Heeft hij dat gezegd?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
maandag 10 december 2018 om 08:57
Yep, vorig seizoen na een Uefa Youth league potje op woudesteijn.

https://www.youtube.com/watch?v=zWQK_TTBagg Rond de 2 minuten.
Vind ik leuk
rinirat +3541
maandag 10 december 2018 om 09:39
Tjonge jonge...gelijk hosanna, laat die jongen met zijn 2 inval beurten effe met rust.
Gelijk weer Clasie die wat roept ,maar die moet zelf eens gaan voetballen.
Gelukkig is hij een gehuurde speler dus die kan je weer snel terug laten gaan waar hij vandaan komt.
Vind ik leuk
Kaar +3126
maandag 10 december 2018 om 11:27
Als van Persie zondag kan spelen, laat het dan maar eens zien de 'goede driehoek'. Ik heb er wel vertrouwen in.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws