Clasie: 'Hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten, fantastische speler'

Clasie: 'Hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten, fantastische speler'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 16:44zo 09-12-2018 om 16:44

Laatste update: zondag 9 december 2018 om 16:51zo 09-12-2018 om 16:51

Feyenoord-middenvelder Jordy Clasie heeft zondagmiddag genoten van Orkun Kökcü. De zeventienjarige middenvelder maakte op bezoek bij FC Emmen (4-1 zege) z'n debuut en was betrokken bij meerdere doelpunten. 

Kökcü werd op slag van rust gebracht voor de geblesseerde Jens Toornstra. De tiener leverde de assist bij de 0-2 en tekende zelf voor de derde Rotterdamse treffer. "We kennen hem al een aantal maanden. Het is een fantastische voetballer", zei Clasie voor de camera van FOX Sports over de debutant.

"Hij heeft oog voor ruimtes, simpele aannames, draait goed weg. Ik geloof dat hij vandaag bij elke aanval betrokken is geweest. Het is een echte nummer tien met een goede techniek. Laten we hopen dat we nog lang van hem kunnen genieten."

Eerder deze week schreef The Daily Mail dat diverse clubs uit de Premier League een oogje hebben op Kokcü. 

Lees ook: Uitblinkers Berghuis en Kökcü schieten Feyenoord naar ruime overwinning in Emmen

Plaats een reactie

zondag 9 december 2018 om 16:49
Dat moet je tegen Martin van Geel zeggen Clasie en niet hier op VP!
Vind ik leuk
Blindsy +18802
zondag 9 december 2018 om 18:13
Naar verluidt scout Van Geel tijdens sportuitzendingen. Hij gáát deze informatie krijgen, clubvriend..
Vind ik leuk
Splintair +2109
zondag 9 december 2018 om 20:14
Zou Kokcu alleen hebben gespeeld,vanwege de transfer geruchten? En om hem dus op deze manier proberen te overtuigen te blijven?
Vind ik leuk
Blindsy +18802
zondag 9 december 2018 om 21:24
Je zou t bijna denken heh? Maar de feiten: hij is n aanvallende middenvelder en verving een zelfde speler.
De speler die het ook had kunnen doen, Ayoub, was niet helemaal fit. Daarmee is zijn imvalbeurt redelijk verklaard.
Maar, in alle opzichten natuurlijk een slimme zet.
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
zondag 9 december 2018 om 16:50
Zo rustig, en zo'n goede techniek.

Een echte voetballer weer op het middenveld.

Hoop dat we hem vaker gaan zien.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:02
Ik mag aannemen dat hij wel meer gaat spelen. Heb alleen wat acties van hem gezien en dat zag er echt goed uit. Volgens mij ook een goeie gozer ook.
Vind ik leuk
stratumseind +195115
zondag 9 december 2018 om 16:51
Orkun meteen maar oproepen voor oranje dan.....
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
zondag 9 december 2018 om 17:15
Lijkt me geen verkeerd plan eigenlijk. Maarja dat is niet aan ons.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
zondag 9 december 2018 om 17:40
Hij soeelt bij Feyenoord dus dat zal niet zomaar gebeuren.
Vind ik leuk
Blindsy +18802
zondag 9 december 2018 om 18:11
Waarschijnlijk al te laat..
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 05:56
Voorlopig komt hij uit voor Nederlandse jeugdteams, zijn oudere broer voor Jong Azerbeidzjan.
Vind ik leuk
Blindsy +18802
maandag 10 december 2018 om 12:09
Ja, maar dat zal voor n Ziyech en die Mesraoui ook wel hebben gegolden?
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 12:23
Onder Marokkaanse Nederlanders is het mode om voor Marokko te kiezen. Met Turkse Nederlanders hebben we nauwelijks ervaring omtrent Oranje. En al helemaal niet met Azerbeidzjaanse. Wat ook mee zou kunnen spelen bij keuze is het feit dat Oranje weer in de lift zit, Turkije beslist niet en ook Azerbeidzjan geen hoge ogen gooit.
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 16:52
Hoe spreek je dat uit? Kuk zuu? Of cock sue?
Vind ik leuk
Mosquito +21848
zondag 9 december 2018 om 16:54
Kok tjuu
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 16:56
Thx
Vind ik leuk
Gerro +8910
zondag 9 december 2018 om 16:55
Ik denk als Cocu😀
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 16:57
In Turkije klinkt dat als Koeman
Vind ik leuk
Stuiter +749
zondag 9 december 2018 om 19:44
Hahahaha hij is leuk.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5593
zondag 9 december 2018 om 16:54
Mooi signaal naar Ayoub..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:55
Ajax halen deze jongen! ;)

Nee ff serieus... Deze jongen kan heel leuk voetballen.
Vind ik leuk
Gerro +8910
zondag 9 december 2018 om 16:58
We hebben het over 1 wedstrijd en dat tegen emmen. Zou zeggen laten we de boel nu niet direct teveel ophemelen zoals bij andere jonge spelers ook doorgaans veel te snel gebeurd.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:31
Ik hemel hem niet op, maar had al eerder wat van deze jongen gezien en je ziet wel dat hij heel leuk kan voetballen. Mag Feyenoord blij mee zijn.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:09
Prima! Jullie incaseren toch 75 begreep ik? Nou deze is 5 jaar jongen dus voor 120 hebben we een deal?!!! Nee gekheid eerlijk is eerlijk zon jongen past beter bij Aiax dan bij ons
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
zondag 9 december 2018 om 17:17
We moeten juist toe naar een iets meer voetballend elftal. Hard werken moet altijd, maar een beetje spelinzicht en technisch vernuft is geen overbodige luxe.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:34
Absoluut helemaal mee eens! Zon Kokcu kan geweldig leren van Van Persie!
Vind ik leuk
Connie Veren +5699
zondag 9 december 2018 om 16:55
dan zal Gio hem wel vaker moeten laten spelen, want daar is hij klaar voor. En anders gaan zulke gasten kijken naar andere kansen
Vind ik leuk
ArArAr +2
zondag 9 december 2018 om 16:59
Binnen een jaar voor minstens 60 miljoen naar Real Madrid
Vind ik leuk
Motley +168
zondag 9 december 2018 om 17:12
Effe voor de duidelijkheid hij speelt bij Feyenoord ,dus zo een talent zal het niet zijn. En scoren tegen fc emmen pffff wat een wereld prestatie.
Vind ik leuk
Emnu +7070
zondag 9 december 2018 om 17:12
He, jammer.

Ik dacht dat t over Frenkie ging.
Vind ik leuk
ficusje +2902
zondag 9 december 2018 om 17:26
Tja talenten zat gezien,maar waar zijn ze gebleven.en na 1 wedstrijd hem daar onder te zetten.we zullen het zien.
Vind ik leuk
repeP +2199
zondag 9 december 2018 om 17:44
Kökcü heeft in het verleden reeds aangegeven eerst basisspeler bij Feyenoord te willen zijn geworden voor hij een eventueel buitenlands avontuur in wil gaan.
Vind ik leuk
Itsese +6215
zondag 9 december 2018 om 18:42
Hahah.... Mjah dat zeggen ze dus echt allemaal...
Vind ik leuk
Blindsy +18802