Bergwijn kiest lastigste Champions League-tegenstander: Puur door de manier

Bergwijn kiest lastigste Champions League-tegenstander: "Puur door de manier"

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 08:31ma 10-12-2018 om 08:31

Steven Bergwijn wil de Champions League-campagne afsluiten met een resultaat tegen Internazionale. PSV gaat dinsdag op bezoek in Milaan.

Voor Bergwijn is de Champions League hét podium om zich te laten zien. "Maar in de Eredivisie moeten we die wedstrijden ook winnen. Je moet het toch doen. Dat is ook een uitdaging", aldus Bergwijn in De Telegraaf. Hij voelt dat wedstrijden over de grens belangrijk zijn voor zijn ontwikkeling. "Dat helpt natuurlijk enorm mee. Van wedstrijden op topniveau word ik beter."

De PSV-aanvaller kijkt met gemengde gevoelens terug op zijn optredens in de Champions League. "Ik heb een paar goede wedstrijden gespeeld, maar ook een paar mindere. Dat is ook niet zo gek in deze poule, denk ik. Tot nu toe vond ik Spurs de lastigste tegenstander. Niet zozeer door mijn directe tegenstander op Wembley, Serge Aurier, maar puur door de manier waarop zij speelden."

Eerst wacht nog de laatste Champions League-wedstrijd, uit tegen Inter. "Ik heb er nooit gespeeld, maar ben er al wel eens geweest. Ik weet niet meer welke wedstrijd, maar wel dat AC Milan speelde. Dat was tijdens een voetbaltripje met Ajax. Maar nee, dit is zeker niet alleen een tripje voor ons.”

Poll

Wat wordt Inter - PSV?

(730 stemmen)

Plaats een reactie

Riszh +478
maandag 10 december 2018 om 08:36
Pakkieee in Milaan
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:53
En dan achteraf zeggen dat ze punten hadden moeten pakken. Zo gaat het dus hier...
Vind ik leuk
ReneAjax +10114
maandag 10 december 2018 om 09:02
Bergwijn zal zeker resultaat in Milaan behalen...
De 5e verliespot.. 0-3 denk ik
Vind ik leuk
windforce11 +3416
maandag 10 december 2018 om 09:08
3-0 bedoel je waarschijnlijk slimpie?
Vind ik leuk
ReneAjax +10114
maandag 10 december 2018 om 09:10
Gezien vanuit het standpunt van Bergwijn wordt het 0-3
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
maandag 10 december 2018 om 09:45
Echt slim is die niet.. En dat alleen maar omdat Aiax nu in een EL leauge niveau poule zat, zijn jaren af gegaan in de CL.. maar daar hoor je ze nu niet meer over..
PSV is niet eens afgegaan, in een poule des doods..
Chapeau PSV!!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:45
Poule des doods? Hou toch alsjeblieft op. Inter en Tottenham staan een straatlengte achter op de koplopers in hun land. Barca is lang niet meer zo sterk als ongeveer 5 jaar geleden. Dat heb je thuis tegen ze gezien. Daar had PSV gewoon moeten winnen. PSV was gewoon niet effectief genoeg.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
maandag 10 december 2018 om 11:52
6 punten op MCity vind ik nou niet echt een straat lengte, 13 punten die Inter achterop staan mag je van mij een straat lengte noemen, maar wie zegt dat PSV morgen niet gewoon wint van Inter..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:55
Precies! Maar de poule des doods is het absoluut niet..
Vind ik leuk
Ik zlatan +388
maandag 10 december 2018 om 18:58
Bovendien hadden ze de thuiswedstrijd tegen inter ook gewonnen als die scheidsrechter ze dat niet door de neus had geboord
Vind ik leuk
windforce11 +3416
maandag 10 december 2018 om 12:51
AEK is Jupiler league. Bayern is een groep bejaarden op hun retour. Benfica is Europese sub-top.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:43
wat hebben die clubs met de poule van PSV te maken?
Vind ik leuk
windforce11 +3416
maandag 10 december 2018 om 13:46
Het ging om de verhoudingen tussen de poules..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:36
Nee, voetbalkneus had het over de poule des doods. Dat is de poule absoluut niet.
Vind ik leuk
Ik zlatan +388
maandag 10 december 2018 om 18:59
Welke tegenstander uit pot 4 was sterker dan inter dan?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:05
Maakt dat uit?
Vind ik leuk
Ik zlatan +388
maandag 10 december 2018 om 19:12
Best wel. Jij zegt dat ze niet in de poule des doods spelen.. toch wel een verschil als je inter loot uit pot 4 of aek uit pot 4. Dus vraag ik nog eens welke tegenstander uit pot 4 sterker is dan inter?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:35
Dus omdat ik vind dat PSV niet in een poule des doods speelt, moet die poule met die van Ajax vergeleken worden? Aek is minder dan Inter, maar dat maakt niet dat PSV in de poule des doods zit.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
maandag 10 december 2018 om 14:00
Alles, want als Ajax was af gegaan in hun poule was je er niet over begonnen..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:44
Wat een onzin. Ajax heeft wel vaker een zwaardere poule overleefd. Ajax heeft er zelfs nog nooit zo beroerd voor gestaan in de CL als PSV nu..
Vind ik leuk
COYG +8135
maandag 10 december 2018 om 09:09
Met 0-3 wint PSV juist.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:10]
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 10 december 2018 om 09:32
Ik lees juist dat je de wedstrijden in de ED OOK moet winnen!!! Maar dat de wedstrijden in de CL het belangrijkste zijn!!
Vind ik leuk
Darter 876 +878
maandag 10 december 2018 om 08:39
Komop PSV ff nog wat puntjes smokkelen...
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 10 december 2018 om 09:33
Ja en die bovenop de rest gooien nou goed!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:41
Ik heb bij Bergwijn altijd het idee dat hij Psv alleen maar gebruikt om naar een mooie club te gaan. Hij heeft volgens mij helemaal geen gevoel bij die club.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:42]
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
maandag 10 december 2018 om 09:17
Ja goed verhaal, daarom speelt hij al jaren bij PSV.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13491
maandag 10 december 2018 om 09:30
Voor de meeste voetballers is de top van de ED een opstap "naar Europa" of althans de ambitie.......echte club jongens als Frank de Boer, en Sjaak Swart o.a. zijn een uitstervend ras.
Vind ik leuk
Ik zlatan +388
maandag 10 december 2018 om 19:02
Hendrix is er 1
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 10 december 2018 om 09:34
Is een Amsterdammer
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:47
Maar nee, dit is zeker niet alleen een tripje voor ons.”

Nee, het is ook een heel makkelijke manier om Icardi zijn handtekening te vragen, de nieuwste mode te shoppen en San Siro van dichtbij te zien. Verder is het niet veel meer dan gewoon een tripje voor PSV.
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
maandag 10 december 2018 om 09:39
Gaat hem niet worden helaas.

Blijft 1 uit 6. Zonde, wel een heel lastige groep.
Vind ik leuk
Mari +12489
maandag 10 december 2018 om 11:32
Bergwijn kan zijn transfer verdienen.
Hij is Lozano duidelijk voorbij gesneld.
Overigens hoeft PSV niet te vrezen:
hij zal behoorlijk wat opleveren en zijn opvolger(s) staan klaar
Malen (en Romero)
Vind ik leuk
PoepWagen +2181
maandag 10 december 2018 om 11:41
Best een talentvolle jongen dit maar hij heeft in de champions league werkelijk helemaal niets laten zien. Hij zal nog wel de nodige stappen moeten maken voordat hij dat niveau aankan!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:56
PSV heeft daar niets te zoeken. Toch zou ik blij zijn met elke punt voor het Nederlandse voetbal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws