Robben ontbreekt tegen Ajax: Waarom? Omdat het niet goed gaat

Robben ontbreekt tegen Ajax: "Waarom? Omdat het niet goed gaat"

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 14:18ma 10-12-2018 om 14:18

Arjen Robben speelt woensdag niet tegen Ajax. De aanvaller van Bayern München heeft een bovenbeenblessure en zal het Champions League-duel in Amsterdam tot zijn grote teleurstelling moeten missen.

Robben moest door de blessure ook al de competitieduels met Werder Bremen en 1. FC Nürnberg laten schieten. De kans dat hij woensdag in actie kan komen tegen Ajax is klein. "Zeer onwaarschijnlijk", zegt hij tegen de NOS. "Waarom? Omdat het niet goed gaat. Ik ben niet fit. Misschien dat het wonderbaarlijk snel beter gaat, maar dat verwacht ik niet."

Robben heeft al enige tijd last van de blessure. Ook tegen Benfica was hij niet honderd procent fit, maar de aanvaller was toch de grote uitblinker met twee wereldgoals. "Ik speelde een heerlijke wedstrijd, maar na afloop kreeg ik steeds meer klachten. Na die wedstrijd kreeg ik last van een zenuw in mijn bovenbeen, die een tik heeft opgelopen. Dat heeft tijd nodig om te herstellen. En het zou best kunnen dat dat nog even duurt."

Robben baalt als een stekker van het feit dat hij de wedstrijd in Amsterdam moet missen. "Dit is pas de tweede keer dat ik tegen een Nederlandse ploeg zou mogen spelen in de Champions League. En dat terwijl ik toch al behoorlijk wat jaartjes in het buitenland speel. Ik heb een keer tegen PSV, mijn oude cluppie, gespeeld en nu dan tegen Ajax. Dat geeft toch wat extra's aan zo'n wedstrijd."

Poll

Wat wordt Ajax - Bayern München?

(14198 stemmen)

Plaats een reactie

Bizzy +23355
maandag 10 december 2018 om 14:21
Ik ben niet fit ? de eeuwige mantra van Arjan "Glas" Robben.
Vind ik leuk
Cantona +1348
maandag 10 december 2018 om 14:27
Maar ondanks dat heeft hij tot dusver een geweldige carrière achter de rug.
Vind ik leuk
Bizzy +23355
maandag 10 december 2018 om 14:29
Kun je nagaan als de man blessurevrij was gebleven. Een fitte Robben maakt zeker het verschil.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:29
En dan hopen PSV'ers dat ie voor PSV kiest, ik hoop het!
Vind ik leuk
Bizzy +23355
maandag 10 december 2018 om 14:31
Voor in de technische staf is hij zeker welkom. Als voetballer staat hij de ontwikkeling van de jonkies in de weg. Natuurlijk is Robben welkom.
Vind ik leuk
Gizmo +3792
maandag 10 december 2018 om 14:48
In de glasbak met die man !
Vind ik leuk
Springbok +1413
maandag 10 december 2018 om 14:21
Goed nieuws voor Ajax inderdaad. De rest stelt toch geen reet voor.
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
maandag 10 december 2018 om 14:22
Oh jee, het indekken is begonnen,
de excuses liggen al klaar....😉

Zie ook Emnu hierboven.....

Mocht Ajax winnen, wat NIET zomaar aannemelijk is, dan is Bayern natuurlijk uit vorm, is de Bayern selectie plots te oud en dan komt de (event,) blessure van Robben er nog 's bovenop...😜

[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 14:57]
Vind ik leuk
Emnu +7041
maandag 10 december 2018 om 15:16
* oeps, laat maar haha
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 15:17]
Vind ik leuk
rexxo +11210
maandag 10 december 2018 om 14:26
Wat had hij allemaal kunnen bereiken als hij niet van glas was geweest?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29682
maandag 10 december 2018 om 14:28
Gunstig voor Ajax, maar jammer voor de luwfhebber. Robben was de beste man tegen Benfica
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:29
Hij wil zijn toekomstige broodheer gewoon geen pijn doen ;-)
Vind ik leuk
Muscles +1729
maandag 10 december 2018 om 14:29
De glasman en dat scheelt best want in goede vorm is het een beslissende speler. Forza AFCA
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:32
Volgende ronde Ajax - Barcelona althans dat hoop ik :-)
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 14:32]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
maandag 10 december 2018 om 14:36
Kan niet, want Barcelona is al eerste in de poule.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 15:09
en als ajax 2de wordt kan het dus wel...
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
maandag 10 december 2018 om 15:12
Ja maar dat lijkt me geen realistisch scenario.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 16:15
hahahaha om figuren als jou lacht dus heel nederland als het fout loopt...
Vind ik leuk
El Cazador +8887
maandag 10 december 2018 om 14:34
Dat scheelt de helft, de andere helft is de winst!! 2-1 denk ik
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:35
Zonder Robben word het toch een ander verhaal
.hoop Ajax het lukt om te winnen
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
maandag 10 december 2018 om 14:37
Ondanks dat hij van glas is zou ik hem best voor minimaal een jaar bij Ajax willen zien spelen maar aan de andere kant, kunstgras is dodelijk voor zulke spelers.
Vind ik leuk
Zerosab3in +136
maandag 10 december 2018 om 14:37
Jammer had m wel willen zien in de Arena. Had wel iets gehad van afscheid van de oude garde en de opkomst van de nieuwe
Vind ik leuk
Vamos7 +10928
maandag 10 december 2018 om 14:57
Robben is altijd maar geblesseerd vind je het gek dat Real en Chelsea hem verkochten om zijn blessure gevoeligheid.
Vind ik leuk
Mari +12403
maandag 10 december 2018 om 15:01
Jammer voor ons allen. Toch mooi om hem aan het werk te zien.
Nou ja, volgend jaar dan maar in het shirt van Groningen
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 10 december 2018 om 15:08
niet vervelend voor Ajax :)
Vind ik leuk
Cookee +12623
maandag 10 december 2018 om 15:12
Jammer, ik vind Ajax in de CL meestal niet enerverend en Robben maakt die wedstrijd bijzonder om te kijken, maar thuis had hij ook weinig inbreng. En die domme trainer haalde hem er ook nog uit. Er zal wel een ander voor hem spelen, toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 15:13]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
maandag 10 december 2018 om 15:13
Dat denk ik wel ja.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:54
Aan de ene kant jammer om hem niet te kunnen bewonderen in de Arena, maar aan de andere kant toch wel fijn voor Ajax, want Robben is nou eenmaal 1 vd sterspelers van Bayern. Zonder Robben denk ik dat Ajax het een stuk makkelijker gaat krijgen.

En als Ajax mede daardoor wint van Bayern, dan is dat gewoon prima. Blessures en schorsingen horen ook bij het spel.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:52
Je gaat je nieuwe werkgever toch geen pijn doen 😜, slim bekeken van Arjen 🤣
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 06:25
Deze man is al jaren blessures gevoelig . Dus hoe wil hij ervoor elkaar krijgen om door te gaan als voetballer voor 1 of 2 jaar. Kan die net zo goed stoppen en iets gaan doen in de trainersvak of zo .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws