Swart stoort zich: Er gebeuren dingen, dat is ongelooflijk. Eerlijk waar

Swart stoort zich: "Er gebeuren dingen, dat is ongelooflijk. Eerlijk waar"

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 17:25ma 10-12-2018 om 17:25

Ajax beleefde zaterdag een aardige generale voor de Champions League-kraker tegen Bayern München. In Zwolle werd PEC met 1-4 verslagen. Sjaak Swart is in de nieuwe Alles op Swart niet te spreken over Mike van de Duinen en de arbitrage én heeft een duidelijke boodschap voor Arjen Robben.

Poll

Moet Ajax er alles aan doen om Robben te strikken?

(5104 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 10 december 2018 om 17:28
Mike van duinen was bijhoorlijk fel idd, en daar is ook niks mee. Hoe zat het ook weer met de ligt?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:29
Die kreeg terecht geel, hoezo?
Vind ik leuk
Barry Engels +32295
maandag 10 december 2018 om 18:04
Onterecht geel is geen rood nee....
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:32
Barry, je ging gister al aardig los maar normaal ben jij wat realistischer. Het is toch een regel dat wanneer iemand niet meer bij de bal kan het geen scoringskans is?! Dat was in deze situatie het geval. Dus gewoon geel. Begrijp de commotie niet helemaal. Begrijp wel dat alles en iedereen die Ajax graag af ziet gaan liever rood had gezien, maar dat is een ander verhaal.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:36
Je kan geel op zich wel verdedigen maar bij een rode kaart had iedereen (op een handjevol Ajacieden na) het ook wel gesnapt. Hij had hem wel kunnen geven en in veel gevallen was dat ook gewoon gebeurd.
Maar goed, iedereen komt wel eens goed weg.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:38
Heb je helemaal gelijk in. Toen de overtreding gemaakt werd dacht ik ook meteen “oei die gaat eraf”. Echter begrijp ik de keuze voor geel als de regels zo zijn.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:43
Heel Overijssel stond al massaal voor de tv De Ligt uit te zwaaien moet je maar rekenen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:06
Nee hoor de mensen uit deventer niet
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
maandag 10 december 2018 om 18:44
Duidelijk rood.

Jij hebt blijkbaar ook niet alle voetbalprogrammas gezien waar zelfs fans van ajax gewoon aangaven dat het rood was.

Net als Promes overigens.

Nou ga je het hier nog proberen goed te praten.

Duidelijker dan deze 2 voorbeelden kan het niet zijn.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 19:03
Wat vonden ze in diezelfde programma's van de rode kaart voor Heerenveen? En van de acties van Lozano??
Vind ik leuk
Polly11 +4160
maandag 10 december 2018 om 20:23
Daar vonden ze van Lozano dat hij de overtreding opzoekt, dat was hier niet het geval. Had Rood kunnen zijn, maar begrijp geel ook wel (als PSV-er)
Vind ik leuk
La Luz +586
dinsdag 11 december 2018 om 06:34
daar issie weer, pffff
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 19:04
Goh wat raar dat jij dat vind... De regel is dat het het ontnemen van een 100% scoringskans moet zijn voordat de scheidsrechter rood geeft. Ehizibue kon nooit meer bij die bal komen.

Terecht geel.
Vind ik leuk
RenW +4060
maandag 10 december 2018 om 19:27
Lucien, lees de spelregels is na.
Het gaat om iemand ontnemen van een scoringskans.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
maandag 10 december 2018 om 21:00
Het was ook een scoringskans.

Verklaar je nader
Vind ik leuk
RenW +4060
maandag 10 december 2018 om 22:42
Als de bal onhaalbaar wordt is de scoringskans weg. Hij speelde hem te hard.
Vind ik leuk
Klopper456 +3003
maandag 10 december 2018 om 19:01
Ik dacht eigenlijk wel dat Ehizibue nog bij de bal kon. Hij liep op volle snelheid en hij is erg snel. Maar goed, dat zullen we nooit zeker weten.

Ik denk zelf dat de scheidsrechter het niet aandurfde Ajax rood te geven in de 5e minuut. Daar moet je een sterke persoonlijkheid voor hebben en dat heeft deze scheids duidelijk niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 19:02]
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
maandag 10 december 2018 om 21:02
Hij kon ook bij de bal.

Dan nog lieten ze zien dat de scheids alleen oog had voor het duel en niet wist waar de bal was.

Dan is het gewoon duidelijk rood
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 23:00
Nog geen reactie op de kaart van Thorsby bij PSV. Geen 100% scoringskans en niet doorgebroken. Scheids geeft doeltrap en VAR zegt rood...
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
maandag 10 december 2018 om 23:33
Was ook doorgebroken en rood. Bulthuis staat schuin naast hem en kan nooit meer bij die bal.

De ligt is ook gewoon rood. Hetzelfde verhaal.

Promes is ook gewoon rood. Ik ben VVV er maar was net als toendertijd met v Ooijen ook gewoon rood.

Uit clubliefde verdedig je al vaak een kaart etc.

Ben gewoon eerlijk in het oordeel
Vind ik leuk
VA1 +2906
maandag 10 december 2018 om 19:08
Ho ho, bij Guzubuyuk is dat gewoon rood hoor. Die heeft zijn eigen regels.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:29
Zo word er helaas toch met twee maten gemeten topclubs hebben altijd een streepje voor.
Vitesse kreeg wel rood tegen psv in een vergelijkbare situatie
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 19:30]
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
maandag 10 december 2018 om 20:20
Zlatannetje, je hebt niet zoveel verstand van voetbal maar nog minder van de spelregels....., tiss helemaal niet relevant of Ehizibue de bal wel of niet kon halen, hij wordt onderuit geschoffeld zonder een bal te raken, zonder dat jij weet of ie bal zou halen; rood dus, geen discussie mogelijk, je maakt jezelf (weer) belachelijk....
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 20:21]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:25
Xje
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
maandag 10 december 2018 om 23:04
Als alle journalisten en analisten (behalve Daphne Koster 😊) aangeven dat het rood was, dan zou het weleens gewoon rood kunnen zijn, of niet?
Vind ik leuk
Barry Engels +32295
dinsdag 11 december 2018 om 18:04
Los gaan? Jij kent mij duidelijk niet ;-))

Als de speler in kwestie zelf toegeeft dat ie m raakte dan is er wat mij betreft geen enkele aanleiding om iets anders te denken dan dat een rode kaart wel degelijk terecht zou zijn geweest.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 18:48
Tuurlijk ken ik je niet. Maar normaliter ben je iets genuanceerder en wat realistischer (vind ik) ;)
Als de regel er is dat de aanvallende partij nog bij de bal moet kunnen vind ik geel terecht. Als die regel er niet is geef ik jou gelijk.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:31
Van Duinen is de grootste minkukel op de Nederlandse velden.
Hij is behoorlijk fel en daar is inderdaad niets mis mee maar hij is daarnaast ook behoorlijk onsportief. Een echte raszuivere matennaaier.
Vind ik leuk
Deck010 +9816
maandag 10 december 2018 om 17:47
Maar zodra hij de kwaliteiten heeft van Lozano wordt dat gedrag zeker wel geaccepteerd ?
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 17:54
Haha precies wat ik dacht.
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 18:18
Wat is een matennaaier?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:41
Iemand die zijn maten aait.

En dan met name rolmaten, schoenmaten en schuifmaten.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 18:43]
Vind ik leuk
HansVites +6419
maandag 10 december 2018 om 20:04
Jij kijkt geen wedstrijden van PSV zeker?
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 20:27
Wat heeft dat met mijn vraag te maken?
Vind ik leuk
HansVites +6419
dinsdag 11 december 2018 om 10:13
Heb je Lozano wel eens zien spelen 7 rode kaarten aangenaaid plus de nodige gele kaarten.
Dat is dus een matennaaier.
Vind ik leuk
Stranger +6615
dinsdag 11 december 2018 om 12:26
Maakt het aantal kaarten iets uit?
En hoeveel waren er gewoon terecht?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 12:27]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:33
Precies! Niet allemaal zo janken en zelf de mouwtjes omhoog doen en de beuk erin gooien. De Ligt had sowieso een rode kaart verdiend dus als er iemand recht van klagen heeft zijn het de boeren uit Zwolle wel!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:57
Haha de boeren uit Zwolle? Onder welke steen heb jij gelegen?
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +525
maandag 10 december 2018 om 18:13
Superboeren spelen toch in blauw-wit? :p
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:17
Misschien is die in de war met de Graafschap inderdaad.
Of ik heb al die jaren wat gemist toen ik naar Zwolle toe moest, toen noemden ze ons juist de boeren.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 15:53
Niet alles zo serieus nemen, zucht.
Vind ik leuk
yuuup +10810
maandag 10 december 2018 om 18:07
Volgens je onbenul wel, volgens de regels niet. Gelukkig krijgen de regels nog vaak de voorkeur.
Vind ik leuk
Nilsinno +687
maandag 10 december 2018 om 17:33
Je hebt fel en schoppen daar zit wel een verschil in
Vind ik leuk
Deck010 +9816
maandag 10 december 2018 om 18:05
Leg dat maar eens uit aan St. Juste 😜
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 18:20
Of aan de ligt .
Was dat tegen SG dat hij die speler een trap verkocht zonder een bal in de buurt?
Vind ik leuk
Deck010 +9816
maandag 10 december 2018 om 23:56
Ja, maar die kwam er mee weg.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:35
Ajax is kansloos voor Roben, Robben is een kampioen, en ons aller dierbare PSV is daar expert in, dus 1 +1 =2
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:38
1+1 =2 Dus Ajax wordt dit jaar kampioen!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:41
Expert ja? Dus jullie hebben de meeste landstitels van Nederland?
Dit seizoen de minste nederlagen? Ik tel er namelijk 6 aan jullie zijde. Heeft Robben een emotionele band met psv? Nee, hij heeft er slechts twee seizoenen gespeeld. De enige emotionele band die Robben met een club heeft is met Groningen en Bayern natuurlijk.
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 18:21
6 nederlagen en nog boven aan staan .
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:30
In de competitie ja. Verder overal al uitgeschakeld. Maar een kinderhand is snel gevuld :)
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 18:35
Net als blij zijn dat je overwintert hebt. En dan er ook uit liggen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:37
Op drie fronten meestrijden en een leuke Europese campagne hebben maakt mij inderdaad een stuk vrolijker ja.
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 18:40
Dan heb je de laatste jaren veel plezier gehad . Alleen geen prijzen en meestal was het op 3 fronten meestrijden ook niet steeds het geval
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
maandag 10 december 2018 om 18:45
Weet jij dat al zeker dan?? Dan weet je ook zeker dat Ajax gewoon kampioen wordt.
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 18:58
Ja dat weet ik zeker vorig jaar lagen ze er voor de beker en Europa met kerstmis uit.
Het jaar daarvoor met kerstmis uit de beker. Daarvoor weer eruit in Europa en de beker.
Ik weet niet zeker of ze kampioen worden.
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
maandag 10 december 2018 om 18:38
4 c l , 1 beker , 1 jc schaal, 1 competietie...7 nederlagen zelfs😉
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:39
Mijn fout ;)
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
maandag 10 december 2018 om 18:45
Kan gebeuren...het is ook niet meer op 1 hand te tellen he
Vind ik leuk
Snoun +1164
maandag 10 december 2018 om 18:54
6 is ook niet op 1 hand te tellen...
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
maandag 10 december 2018 om 19:12
Dat zeg ik ook niet...ik zeg dat ik de 'fout' begrijp ,omdat het niet op 1 hand te tellen is..
Vind ik leuk
Degier +1777
dinsdag 11 december 2018 om 11:23
jc schaal was een gelijkspel, dus toch 6.
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
dinsdag 11 december 2018 om 15:39
Verloren na strafschoppen...dus toch verloren, dus toch 7 ...weltrusten
Vind ik leuk
Degier +1777
woensdag 12 december 2018 om 07:52
Ok, 6 nederlagen, 1 gelijkspel, waarna verloren na strafschoppen. Poldermodelletje.

Maar, ben je niet een beetje te jong voor deze site, als je voor 4 uur 's middags al naar bed moet?
Vind ik leuk
fr1963 +4304
maandag 10 december 2018 om 19:49
Al 4 jaar 0 prijzen...van de 16 te winnen prijzen. Amateurs!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:54
Als Ajax na 4 jaar zonder prijs doorgaat als amateurs, war was Feyenoord dan na 17 jaar??
Zucht....
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 19:56]
Vind ik leuk
fr1963 +4304
maandag 10 december 2018 om 20:00
Uhmm, 2x knvb beker, Uefacup....ik weet dat dat voor een ajacied minderwaardige prijzen zijn, maar er is in die 18 jaar dus echt wel iets gewonnen....
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:03
Ik ben niet een persoon die minderwaardig praat of over andere clubs of supporters. Helaas geldt dat niet voor iedereen hier.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
maandag 10 december 2018 om 20:25
...klopt , net zo min alsof er ook maar een bandje tussen ajax en zlatan zou bestaan, das helemaal weinig of niets....😂
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:28
Zoek je aandacht jongen
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
maandag 10 december 2018 om 20:32
.... geen dingen verdraaien floepert, jij roept gekke dingetjes die hopeloos de plank misslaan en daar reageer ik op Zlatannetje😝
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:34
Iemand die alleen denegerend kan reageren besteed ik verder geen energie aan. Succes verder met je toonzetting richting anderen!
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
maandag 10 december 2018 om 20:38
....he. mallemolen, niet alles recht lullen wat krom is, dass zo vrouwlijk, maakt toch mnixxx uit dat je er naast zit. Hebben we allemaal wel eens, alleen jij het meeste...😜😂
Vind ik leuk
Clutchy +1259
maandag 10 december 2018 om 17:41
Omdat je sinds 2010 maar 3x kampioen bent geworden, wij 4, en jullie hebben 24 landstitles wij 33 dusja 1+1=2 maarja Robben gaat sws niet naar Ajax als er al een nederlandse club is waar hij naar toe zal gaan is dat Groningen als die niet volgend seizoen in de KKD spelen of PSV ofc
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 18:38
Toch wel zielig dat je al jaren moet roepen over titels van zelfs begin vorige eeuw. Dit bij gebrek aan echte resultaten de laatste jaren .
O nee je hebt nog een keer een finale gehaald wel uit geschakeld door een club die zelfs van Feyenoord verloor.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
maandag 10 december 2018 om 18:47
He domoor vreemdeling, haal jij City en United ff door elkaar voetbalkenner.
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 18:54
Het seizoen dat Ajax in de finale door ManU uitgeschakeld werd speelde Feyenoord in de poule tegen United. Het werd toen 1-0 door Vilhena.
Dus nu mag jij zeggen wie de domoor is.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
maandag 10 december 2018 om 19:13
Jij
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 19:24
Leuk geprobeerd. Maar van mij mag jij die beker hebben.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
maandag 10 december 2018 om 19:53
Je bedoeld de CL?
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 20:26
Ook al , alleen heb ik nog nooit gehoord dat die voor dom lullen uitgereikt wordt.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
maandag 10 december 2018 om 21:24
Je blijft de domoor. 2x verlies tegen City, winst op Napoli
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 21:24]
Vind ik leuk
Stranger +6615
maandag 10 december 2018 om 21:49
Zegt degene met een hersencel.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:42
Ajax is niet kansloos voor Robben. Robben vind Ajax gewoon een hele mooie club. Expert in kampioen worden? Volgens mij zijn ze de laatste 10 jaar maar drie keer kampioen geweest. Ajax moet Robben alleen niet willen omdat hij veel te blessuregevoelig is.
Vind ik leuk
Mari +12417
maandag 10 december 2018 om 17:46
Van Stam zeiden ze ook dat hij na Engeland naar PSV zou gaan, omdat hij daar ooit had gespeeld.
Als, als Robben hier gaat ballen dan wordt het Groningen. Zal ook het mooiste zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:46]
Vind ik leuk
Farmer +14271
maandag 10 december 2018 om 20:11
Ajax is 100% kansloos voor Robben.

Ik snap niet waarom mensen het uberhaubt dénken dat hij ooit naar Ajax zou gaan.
Vind ik leuk
Iggy +4517
maandag 10 december 2018 om 20:46
100% kansloos??? Daar weet jij helemaal niets van.
Vind ik leuk
Farmer +14271
maandag 10 december 2018 om 21:23
Blijkbaar meer dan de ajax-kliek in Nederland, maar goed, 'Hoop doet zotten in vreugde leven' is het gezegde :)
(En in groningen zeggen we: Koeien hopen ook, en die schijten dikke bulten! ps, neem maar gewoon van mij aan dat Robben dus nimmer voor Ajax zal kiezen)
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 21:24]
Vind ik leuk
RUSLAND +33
maandag 10 december 2018 om 17:46
Roben toch?
Vind ik leuk
Nashua +6988
maandag 10 december 2018 om 18:10
History repeats : Jaap Stam
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:20
Wat moet Ajax met Robben?
Veel te veel blessures.
Vind ik leuk
markie +2755
maandag 10 december 2018 om 19:00
33+1=34
Vind ik leuk
Iggy +4517
maandag 10 december 2018 om 20:45
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
maandag 10 december 2018 om 17:37
De ligt kreeg bijna rood, maar gelukkig was de var daar om ajax bij te staan in momenten van twijfel
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:50
Emmen - Feyenoord zeker niet gezien?
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
maandag 10 december 2018 om 17:57
Ow ja zeker wel, maar daar speelde de ligt niet 😊
Vind ik leuk
Kaar +3002
maandag 10 december 2018 om 21:28
Heeft de VAR daar ook gefaald?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:23
Nee, daar wel 😉
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 22:23]
Vind ik leuk
Kaar +3002
maandag 10 december 2018 om 22:30
Scherp...😊 Maar op welk moment doel je dan?
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 19:11
En Ajax-Feyenoord? Was je toen niet heeeel blij dat je er maar met 1 rode kaart vanaf kwam?
Vind ik leuk
fr1963 +4304
maandag 10 december 2018 om 19:58
Die werd iig wel gegeven.....
Er wordt met 2 maten gemeten, je hebt de "ajax maat " en een "de rest van Nederland maat". Maar dat is al jaren zo. Hoe dat komt? Veel officials en mediapoppetjes, Hilversum, zijn van huis uit ajaxminded. Dat vind zijn logische weerslag in de behandeling van deze club. Met lichte en soms overduidelijke voorkeur (de Ligt).
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 23:05
Er hadden nog wel 2 of 3 kaarten gegeven kunnen worden of niet? En die van st. Juste was ook wel rood toch? De top 3 heeft het meeste voordeel van de VAR, niet alleen Ajax!
Vind ik leuk
fr1963 +4304
maandag 10 december 2018 om 23:21
80% ajax, 10% psv 10% Feyenoord .
En dan schat ik het nog voorzichtig in.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 23:22]
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
dinsdag 11 december 2018 om 08:05
Tuurlijk, lekker realistisch....

De KNVB moet toch wat doen voor de club die de Europese punten binnenharkt!! Als ze het kunstgras ook niet verbieden, da's minstens zoveel competitievervalsing!!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34289
maandag 10 december 2018 om 17:58
Er is maar 1 kampioen....en dat is toch echt PSV
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:59
is niks mee?? waarom denk je dat van Perzië niet speelt bij Feyenoord ? om dat er nog meer Mike.s van duinen op het voetbalveld staan misschien?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:33
Van Persie speelde niet omdat het op kunstgras was, en dat is erg slecht voor de eredivisie als zo'n speler dáárom niet wil spelen. En wat betreft het geschop , daar hebben we de VAR voor. Maar dan moet-ie wél durven ingrijpen.
Vind ik leuk
HanV +5455
maandag 10 december 2018 om 18:47
En in ronde 14 speelde hij thuis ook niet, die man is gewoon geblesseerd.
Vind ik leuk
Hall +101
maandag 10 december 2018 om 18:33
Maar daar heeft onze ouwe sjaak er niet over ......dat deze man niet wijzer is geworden in al die jaren.
Triest mannetje.
Vind ik leuk
Itsese +6205
maandag 10 december 2018 om 18:45
Sjaakie... netalsof doen alsof hij het altijd eens was met de scheids... dicht timmeren zo iets
Vind ik leuk
HanV +5455
maandag 10 december 2018 om 18:49
Toch apart dat een club die in die wedstrijd de meeste gele kaarten krijgt kritiek heeft op het spelen van de tegenstander. Ik hoor niemand over het slaan van Tadic naar vdBerg.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:49
Het orakel uit Mokum heeft gesproken en wil Arjen Robben overhalen om bij 020 te komen ballen. Nou Sjaak, maak je geen illusies manneke, Arjen gaat na die seizoen gewoon naar FC-Groningen en nergens anders heen. Capice??????
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 23:10
Je bedoelt dat het licht het niet deed. Dat komt omdat het een oud stadion is. Of ligt het daar niet aan. Maar misschien begrijp ik je niet.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:28
Robben hoort bij PSV of Groningen. Niet bij Ajax.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:28]
Vind ik leuk
De fries +2037
maandag 10 december 2018 om 17:29
Arie ribben (s)
Vind ik leuk
Cookee +12640
maandag 10 december 2018 om 17:38
Niet al te lang over nagedacht hoop ik voor je?

Groningen heeft een academisch ziekenhuis, das makkelijker voor Arjen. :)
Hoop wel dat hij nog jaren fit blijft want de man is een parel als voetballer.
Vind ik leuk
chicken +14772
maandag 10 december 2018 om 18:10
Spreek jezelf niet teveel tegen ;)

Robben en fit....is nog nooit een seizoen fit geweest. Zonde anders had hij in een rijtje messi Ronaldo robben gepast.
Vind ik leuk
Cookee +12640
maandag 10 december 2018 om 19:21
Op basis van zijn wel gespeelde wedstrijden hoort hij wel in dat rijtje.
Vind ik leuk
chicken +14772
maandag 10 december 2018 om 19:35
Absoluut....Zonder blessures had ik wel willen zien waar het geëindigd was.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:31
Ik denk dat Arjen helemaal niet in Nederland gaat voetballen eerlijk gezegd .
Of hij stopt , of hij pakt nog een jaartje Amerika ofzo .
Die zie ik niet nog 2 jaar in de ED voetballen , met al zijn spierblessures op dat kunstgras .
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:37
Snap ik met al die frot clubjes en niets zeggende stadionnetjes. En dan nog maar te zwijgen idd over het kunstgras. Echt een competitie van niks dit haha.
Vind ik leuk
Cookee +12640
maandag 10 december 2018 om 17:39
Warm land is voor zijn spieren beter denk ik.
Maar denk toch dat hij voor Grun kiest.
Vind ik leuk
HanV +5455
maandag 10 december 2018 om 18:52
Ik denk dat Zuid-Duitsland zeker niet warmer is dan hier, zeker niet in de winter.
Vind ik leuk
Cookee +12640
maandag 10 december 2018 om 19:36
Portugal dan?
Vind ik leuk
Mosquito +21774
maandag 10 december 2018 om 17:58
Amerika is ook voornamelijk kunstgras dus je betoog snijdt geen hout.
Vind ik leuk
HanV +5455
maandag 10 december 2018 om 18:54
Ik zag een kort stukje van de laatste wedstrijd van de verslaggever Kramer, dat leek wel een hal.
Vind ik leuk
Cookee +12640
maandag 10 december 2018 om 19:27
Spanje dan of Portugal?
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 19:13
Weet je hoeveel kunstgras ze in Amerika hebben?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 21:37
Dan zal ie een ander land kiezen of stoppen , maar je snapt het punt wel denk ik , of moet ik het uit gaan leggen
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 23:13
In Amerika hebben ze ook kunstgras
Vind ik leuk
Clutchy +1259
maandag 10 december 2018 om 17:43
Ik vind hem niet echt bij Ajax passen, is teveel ego heb ik soms het idee hij wil het liefst actie maken naar binnen komen en de bal hard tegen de touwen schieten
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
maandag 10 december 2018 om 17:31
Zie je wel, Sjaak vond het ook geen penalty.
Vind ik leuk
El Cazador +8905
maandag 10 december 2018 om 17:33
Mooie ongezouten Jordanese clubman met het hart op de juiste plek!!
Vind ik leuk
Cookee +12640
maandag 10 december 2018 om 17:35
Stam ging ook naar Ajax niet omdat hij daar zo fan van was, maar als je later trainer wilt worden dan kan je bij PSV en Ajax ooit terecht.
Maar ik denk toch dat Robben zijn hart volgt... mooiste is dan Grun.
Een na mooiste is PSV.

Maar Sjaak mag wel iets reeeler worden, Ajax mazzelde met die rode kaart en om dan nog te zeggen dat die scheids zwak is vind ik dan een gotspe als je net bevoordeeld wordt door de man en door de VAR.
Vind ik leuk
karnisse +516
maandag 10 december 2018 om 17:35
Swart, niet zeggen man!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:36
By far de verstandigste man op voetbal gebied van Nederland! Echt een legende! Ben het alleen niet eens met dat hij zegt dat Promes rood had moeten hebben.
Vind ik leuk
FCG1971 +4735
maandag 10 december 2018 om 17:50
Dat Promes rood had moeten hebben is nu juist eens een verstandige uitspraak van Sjaak. En daar betrap ik hem niet vaak op.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:14
Kom op zeg was absoluut geen rood. Raakt hem met zijn knieholte. Doan kan hier nooit geblesseerd van raken.
Vind ik leuk
FCG1971 +4735
maandag 10 december 2018 om 18:23
Het gaat niet alleen om waar hij hem raakte. Het gaat veel meer om de snelheid waarmee hij in komt vliegen en de intentie waarmee hij dat doet. Zijn been is op kniehoogte zonder dat daar een andere reden voor is dan het willen torpederen van de speler. En ook meneer respect weet dat hij fout zit met het terugdraaien van de rode kaart want meneer wilde geen uitleg voor de camera komen geven.
Vind ik leuk
Barry Engels +32295
maandag 10 december 2018 om 18:06
De verstandigste.... niet erg objectief he... ;-))
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 19:15
Ben het best vaak met je eens maar dit moet je ff uitleggen....
Vind ik leuk
Quareck +7607
maandag 10 december 2018 om 19:30
Ik ben na de eerste zin gestopt, zo veel onzin krijgen de meeste mensen nog niet in een roman!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:50
Sjaak is gewoon een held! Een levende legende en hij zegt altijd hele zinnige dingen over voetbal.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 10 december 2018 om 22:55
Sjaak is zeker een gouden vent maar die van VVV was toch wel rood hè?
Vind ik leuk
Roeptoeter +15557
maandag 10 december 2018 om 17:37
Goed zo Sjaak, zeg het ze.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:40
Die komt nu dus sowieso niet meer,bedankt Sjaak
Vind ik leuk
whiskey33 +658
maandag 10 december 2018 om 17:41
Arjen moet lekker naar amerika gaan of terug naar waar hij groot is geworden, Psv
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 17:56
Hij is groot geworden bij Groningen... Met PSV heeft hij geen band.
Vind ik leuk
Quareck +7607
maandag 10 december 2018 om 19:32
Hij heeft zich bij Groningen in de kijker gespeeld en werd groot bij psv. Met alle respect, maar groot worden doe je niet bij Groningen. Zoals je bij de Nederlandse topclubs wel groot kan worden, maar niet de top kan halen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:42
Van Duinen komt van ADO Den Haag.........dus krijgt hij een waas voor de ogen als hij tegen Ajax speelt......
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:46
Frenkie en waarschijnlijk ook De ligt gaan, er is geld genoeg. Ervaring is welkom, hij is welkom bij Ajax, waarom niet,
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 10 december 2018 om 17:52
Ja, ik denk dat Robben in deze fase van zijn carrière voor geld kiest. Die gaat lekker naar Groningen (huis is klaar, vrouwtje wil bij de familie wonen). Niks mis mee.

Enige twijfel die ik heb is of hij op kunstgras wil voetballen. Zo niet, dan kan het zo maar zijn dat hij stopt en lekker bij FC Groningen in de organisatie start of op het veld gaat staan als trainer van wat jeugdteams.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:56
Robben wilt nog 1 keer naar een topclub en wilt daar presteren, Ajax is zeker een mogelijkheid we gaan het zien.
Vind ik leuk
repeP +2189
maandag 10 december 2018 om 18:02
Natuurlijk gaat Robben niet naar Ajax met die grasmat daar. Die gaat echt eerder naar Feyenoord met dat befaamde gras in de Kuip.
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1216
maandag 10 december 2018 om 18:25
Robben keert in de toekomst (op den duur) 100% zeker terug bij FC Groningen..... Echter niet als speler maar wanneer en in welke functie/hoedanigheid is nu nog niet bekend.
Vind ik leuk
fedor2501 +6292
maandag 10 december 2018 om 18:34
Ik heb meneer Swart hoog zitten maar het wordt nu echt te erg. Ik snap ook niet dat Ajax het goedkeurt dat hij zich steeds belachelijker maakt.
Vind ik leuk
Itsese +6205
maandag 10 december 2018 om 18:38
Moet je nagaan dit is de oude garde.....
Vind ik leuk
Smithsonian +43145
maandag 10 december 2018 om 18:41
Bleh sjaakie bleh.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:50
He he daar is ie dan toch eindelijk. En ben het met hem eens wat betreft Van Duinen, wat een houthakker zeg!
Vind ik leuk
5by5 +1343
maandag 10 december 2018 om 18:58
Robben past voor geen meter bij Ajax. Zowiezo is Robben niet arrogant zoals Ajax en zijn fans. Tevens is Robben geliefd waarom zou je dan bij 1 van de meest gehaten club gaan spelen. Swart lult zoals vaak weer onzin.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1709
maandag 10 december 2018 om 19:07
Is toch geweldig dit! Moeten we koesteren
Vind ik leuk
14forever +9057
maandag 10 december 2018 om 19:14
Het gaat niet gebeuren, maar Robben is een versterking voor elke club.
Vind ik leuk
Mo +12865
maandag 10 december 2018 om 19:14
Haha Sjakie, lekker man.
Vind ik leuk
allround +1824
maandag 10 december 2018 om 19:22
Lekker objectief is die ouwe , altijd. Arjen bij Ajax??? Hopelijk PSV of GRONINGEN.
Er is maar 1 club? Hhhhhhhhh
Vind ik leuk
Bizzy +23374
maandag 10 december 2018 om 19:48
Sjaak is nog beneveld van de pruim tabak en de geur van de geraniums. Suarez en Eriksen gaan toch ook niet afbouwen bij Psv. De man wordt met de dag gekker
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 20:04
De boodschap aan Arjen...... sjaak wordt met de week treuriger
Vind ik leuk
numann14 +98
maandag 10 december 2018 om 20:07
Meneer Swart vandaag zeker geen commentaar op de scheidsrechter, ....???in Amsterdam noemen ze toch de gele kaart (ws duidelijk rood was) "mazzel". En waarom robben halen, jullie hebben zo'n goede jeugd leiding of toch maar Ajax gewoon een koop club noemen, nl bv schone, Huntelaar, onnana, Dolberg, Tadic, frenkie de jong, etc,etc,
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
maandag 10 december 2018 om 20:16
Arjen heeft een hekel aan ajax, en sjakie is de weg kwijt.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 21:01
Word echt tijd dat die man op een gesloten afdeling komt te zitten..... hij is dement
Vind ik leuk
Mi amigo +187
maandag 10 december 2018 om 21:03
Er is maar 1 k*tclub, bedoel je
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 21:06
Ik denk dat je als ajax niet moet willen dat robben een jaartje komt afbouwen. Zou alleen maar in de lappenmand of op de bank zitten. Bij groningen kan ie nog wat minuten maken
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 21:10
Sjaak loopt alleen nog maar onzin uit te kramen
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 21:38
Merendeels gaat hij niet voetballen door kunstgras

Ga lekker naar L.A. GALAXY of zo
Vind ik leuk
74ratje +702
maandag 10 december 2018 om 22:01
Zelfde situatie met n speler van Zwolle was het wel 100% rood geweest.
Vind ik leuk
Peyax +180
dinsdag 11 december 2018 om 09:24
Sjaak moet zich eens wat minder gaan storen om dingen
Vind ik leuk
Ari as +445