Update: Twijfelgeval Onana schuift aan bij persconferentie en lijkt inzetbaar

Update: Twijfelgeval Onana schuift aan bij persconferentie en lijkt inzetbaar

Gepubliceerd: dinsdag 11 december 2018 om 12:22di 11-12-2018 om 12:22

Laatste update: dinsdag 11 december 2018 om 12:23di 11-12-2018 om 12:23

Een enorme meevaller lonkt voor Ajax: André Onana ligt op schema om de kraker tegen Bayern München in de Champions League toch te halen. Dat meldt De Telegraaf. De doelman viel zaterdag tegen PEC Zwolle uit met hamstringklachten.

Onana zette meteen na afloop van die wedstrijd zélf een streep door het treffen met Bayern. Dat blijkt dus voorbarig, al is zijn inzetbaarheid in de Johan Cruijff Arena woensdag nog steeds 'een race tegen de klok', aldus De Telegraaf.

Het meespelen van Onana zou een flinke opsteker zijn voor Ajax, dat met Bayern om de winst strijdt in groep E van de Champions League. De Amsterdammers hebben momenteel twee punten minder.

Trainer Erik ten Hag lijkt 'gewoon' over Donny van de Beek te kunnen beschikken. De middenvelder raakte op het kunstgras in Overijssel geblesseerd aan zijn bovenbeen, maar liep maandag alweer rondjes op het trainingsveld. Hakim Ziyech is volledig fit. Achter de naam van Kasper Dolberg staat wel een groot vraagteken.

Volgens De Telegraaf valt het 'Bayern-uit-scenario' niet uit te sluiten. Niet Klaas-Jan Huntelaar, maar Dusan Tadic vervangt de Deen in dat geval in de spits.

Update 12.22: Alles wijst erop dat Onana woensdagavond tegen Bayern van de partij is. De Kameroense doelman schuift dinsdagmiddag om 15.15 uur aan tijdens de persconferentie in aanloop naar het Champions League-duel met de Duitsers. Dat impliceert dat Onana ook inzetbaar is. 

Poll

Wat wordt Ajax - Bayern München?

(14198 stemmen)

Plaats een reactie

Brijk +955
dinsdag 11 december 2018 om 06:41
Onana zou zeker eern opstekker zijn!


Lamprou is geen verkeerde keeper, alleen corners, vrije trappen, afstandschoten, voorzetten, een normale aanval zijn gevaarlijk voor Ajax... dus eigenlijk zit alles tegen dan
Vind ik leuk
Radaje +1522
dinsdag 11 december 2018 om 06:52
Jammer dat je hem zelf al uitlegt.
Vind ik leuk
ReneAjax +10144
dinsdag 11 december 2018 om 07:19
Ten Hag zou tegen Bayern met een verrassing in de opstelling komen.
De terugkeer van Ziyech ?
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1156
dinsdag 11 december 2018 om 08:34
Misschien dat hij kiest voor Wöber centraal en Blind op het middenveld?
Dan kunnen Frenkie en Donny wat dieper spelen. Tadic in de spits en Ziyech en Neres aan de buiten kant.

Ging uit in München ook erg goed.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 08:44
Labyad op links en tadic in de spits ( of skaffa neres)
Vind ik leuk
Radaje +1522
dinsdag 11 december 2018 om 10:39
Vind ik niet echt een verassing.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:02
Het lijkt me toch beter dat ze Stekelenburg halen in de winterstop voor een half jaar/jaar. Ik heb totaal geen vetrouwen in die Lamprou.. Met zo'n 2e keeper kun je echt niet aankomen op champions league niveau..
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6208
dinsdag 11 december 2018 om 07:07
Mee eens. Een reservekeeper waarbij je elke keer je hart vast moet houden schiet op dit niveau niet op. Leuk dat hij zo bevlogen is op de training, maar maak hem dan keeperstrainer ofzo.
Vind ik leuk
ReneAjax +10144
dinsdag 11 december 2018 om 07:15
Ze kunnen beter die keeper van Emmen halen.
Die heeft wel lengte en een balletje tegenhouden moeten ze hem dan nog even leren, maar er zit in ieder geval toekomst in en dat kunnen we van Stekelenburg niet zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:27
Deels mee eens. Voor nu nog zeker geen oplossing als 2e keeper maar gek genoeg zie ik in die Scherpen ook wel wat. Hij is nog jong dus mag af en toe een blunder maken maar als keeper zijnde wordt dat natuurlijk 10x uitvergroot. Maar wie weet voor de toekomst..
Vind ik leuk
Boefje +505
dinsdag 11 december 2018 om 08:22
Laat die nog maar een paar jaar in Emmen. Voor de toekomst misschien wel wat, hij is nog erg jong.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 08:59
Dan denk ik dat je het Jurjus/Van Leer syndroom krijgt. Keepers die bij degradatiekandidaten leuke dingen laten zien, maar zich vervolgens niet doorontwikkelen omdat ze niet spelen.
Ik zie dan meer in een ervaren sluitpost. Stekelenburg zou in dat geval ook mijn eerste optie zijn, maar ook Michel Vorm zou kunnen nu hij 3e keeper van Tottenham is geworden.
Vind ik leuk
ReneAjax +10144
dinsdag 11 december 2018 om 09:19
Ik denk meer aan een Cillissen-syndroom. Die begon ook als 2e keeper bij Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 09:51
Maar Cillessen had meer dan 1 seizoen in de Eredivisie erop zitten alvorens hij naar een topclub vertrok. En dat hij ging spelen, kwam volgens mij ook nog door de blessure van Vermeer.
Je ziet het vaker mis gaan dan goed. Zelf ben ik nog niet overtuigd van Kjell Scherpen. Een club als Emmen is duidelijk niet zijn plafond, maar ik betwijfel of hij de luwte van het Drentse platteland meteen moet inruilen voor de hectiek van een topclub of dat hij dat beter via een tussenstop in Utrecht, Heerenveen of Arnhem kan doen.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:25
Nog 1 rondje na de winter en dan over en uit.
Vind ik leuk
ErikAjax +2487
dinsdag 11 december 2018 om 08:32
Oke, bedankt Hans!
Vind ik leuk
markie +2780
dinsdag 11 december 2018 om 07:41
Eigenlijk nooit aan gedacht maar misschien een goede optie
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 09:22
Ook niet op ED niveau. De eerste hoge bal was al raak!
Vind ik leuk
Mcbc +161
dinsdag 11 december 2018 om 10:06
inderdaad blijft gewoon een goede keeper en einde van het seizoen onnana verkopen en dan steekie weer op doel
Vind ik leuk
RenW +4301
dinsdag 11 december 2018 om 12:49
Dus omdat jij geen vertrouwen in Lamprou heb, moeten ze Stekelenburg halen. Ik denk dat Ajax wel vertrouwen heeft in Lamprou. En terecht, want hij heeft nooit teleurgesteld bij een club.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 16:00
Nooit teleurgesteld bij een club? Bij clubs als Willem II liggen de verwachtingen een stukje lager dus dat kan je niet met elkaar vergelijken. Het blijft gewoon een middelmatige keeper die gewoon niet mee kan bij een topclub.
Vind ik leuk
RenW +4301
dinsdag 11 december 2018 om 16:03
Dat baseer je op het aantal wedstrijden die hij heeft gespeeld bij een topclub?
Vind ik leuk
Futjebal +2730
dinsdag 11 december 2018 om 13:57
maak je geen zorgen. Dat CL is na de volgende wedstrijden niet meer relevant voor Ajax
Vind ik leuk
RenW +4301
woensdag 12 december 2018 om 01:07
Maar nu nog wel, en dat kan niet iedereen zeggen.
Vind ik leuk
Klopper456 +3001
dinsdag 11 december 2018 om 14:11
Ik denk alleen niet dat Ajax dat salaris wil betalen voor een 2e keeper. Zal niet niks zijn bij Everton.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 15:57
Onderhandelen kan altijd he.. Misschien wil hij wel inleveren. Je weet het niet..
Vind ik leuk
Come on Utreg +29826
dinsdag 11 december 2018 om 07:15
Je legt het wel goed uit. Letterlijk en figuurlijk komt Lamprou tekort voor Ajax.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 07:27]
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:25
Zegt zijn meisje ook tegen me van de week :-)
Vind ik leuk
Leeuw +6178
dinsdag 11 december 2018 om 12:33
*Opsteker
*
Vind ik leuk
Johnny Cash +10247
dinsdag 11 december 2018 om 06:46
Goed nieuws op de morgen is een dag zonder zorgen
Vind ik leuk
Basik013 +821
dinsdag 11 december 2018 om 06:48
Lekker!
Vind ik leuk
Vrolijkje +2118
dinsdag 11 december 2018 om 07:03
Tuurlijk speelt onana.
Die is al het hele seizoen geblesseerd en speelt toch alles incl.vriendschappelijke interlands.
Gewoon zand in de ogen van de tegenstander.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1355
dinsdag 11 december 2018 om 07:08
Toch zou ik geen risico’s nemen. Tenslotte zijn ze al geplaatst. En of je qua loting beter af bent met de 1e plaats in de poule moet nog maar blijken
Vind ik leuk
ReneAjax +10144
dinsdag 11 december 2018 om 07:17
Tuurlijk ben je beter af met een 1e plaats in de poule.
Je loot dan tegen een nr.2 van een andere poule.
Tenzij er bij veel poules de sterkste club 2e is geworden....
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:20
Dus ... moet nog maar blijken ! De kans is normaal gesproken wel groter, maar wanneer je de stand in de diverse poules op dit moment bekijkt, zou het ook zo maar anders kunnen uitpakken
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1156
dinsdag 11 december 2018 om 08:38
Oa Barcelona, Atletico, Real, Juve en City liggen op koers voor de eerste plaats. Die ploegen ontloop je toch liever nog minimaal 1 ronde?

Dat je als nr1 je eerste wedstrijd uit speelt in de volgende ronde is ook alleen maar fijn.

Daarbij moet Ajax altijd voor het hoogst haalbare gaan en gewoon in de sterkste opstelling voor de winst spelen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 08:38]
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 09:55
Nou ja, met Dortmund, Liverpool/Napoli/PSG, en Tottenham/Inter en ook Man Utd zijn er genoeg ploegen die je liever niet wil loten.

Ik hoop op een Porto/Schalke, Roma, Lyon/Shakhtar maar feit is dat meer dan de helft van de ploegen op papier sterker is dan Ajax.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1156
dinsdag 11 december 2018 om 10:00
Mwa ik vind dat als Ajax echt mee wil tellen Europees dat er buiten die paar ploegen die ik noemde, gestreden moet worden voor de overwinning.

Daar zitten ook Inter/Spurs, Dortmund en United (Genoeg revanche gevoellens) bij.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 10:03
Op papier misschien wel ja, maar de bal is rond en als Ajax speelt zoals ze deden bij Bayern uit kunnen ze het elke ploeg moeilijk maken. Maar we gaan het zien, heb er wel zin in!
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 18:11
Natuurlijk moet je voor het hoogst haalbare gaan, maar in dit geval ben je dan niet zeker of dat gunstig uit pakt
Vind ik leuk
Enden +4803
dinsdag 11 december 2018 om 08:43
Soms kan een andere tegenstander je beter liggen.
Vind ik leuk
abraksas +2546
dinsdag 11 december 2018 om 09:10
Dat zeker, alleen onhandig dat je dat vooraf niet kunt plannen natuurlijk ;)
Vind ik leuk
Pimman +10445
dinsdag 11 december 2018 om 08:49
Klopt Rene..buiten dat pak je bij winst een overwinninspremie van 2,7 miljoen.
Vind ik leuk
Koenbres +2015
dinsdag 11 december 2018 om 07:14
Had Lamprou toch wel een champions league wedstrijd gegund jammer
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:15
Mooi nieuws voor heel Nederland, Ajax blijft natuurlijk het uithangbord van het Nederlandse voetbal
Vind ik leuk
Futjebal +2730
dinsdag 11 december 2018 om 14:00
lekker he ..een beetje provoceren...ik vind Ajax een schande voor het Nederlandse voetbal...slaat ook nergens op maar provoceert wel lekker
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 14:30
Ik vind momenteel Ajax de enige club die geen schande is voor het Nederlandse voetbal, maar dat zijn gewoon feiten
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:18
Dolberg wéér geblesseerd 🤔🤔🤔
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 10:04
Ik hoop het niet, maar heb liever Huntelaar in Europa, in ieder geval om mee te beginnen
Vind ik leuk
Maxx Jw +1496
dinsdag 11 december 2018 om 10:40
Ja man van glas...nooit meer de oude geworden zijn goeie prestaties vorig jaar zijn gewoon een incident geweest want hij is nog lang niet klaar voor de top.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 18:12
Ben bang dat je gelijk hebt. Toch zie je af en toe nog z'n klasse 🤔
Vind ik leuk
HanV +5490
dinsdag 11 december 2018 om 11:10
Je kunt dus beter op kunstgras 'geblesseerd' raken dan op gras.
Vind ik leuk
Jozef +44952
dinsdag 11 december 2018 om 07:18
In de emotie zei Onana het verkeerd.

Had Ten Hag weer eens gelijk....😁
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:24
Toch wel voorpagina Telegraaf mag ik hopen? Breaking news dit
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 07:57
Positief en ajax klasseert met 4 -2 winst
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
dinsdag 11 december 2018 om 08:07
Natuurlijk haalt ie het.
Vind ik leuk
pietprecies +11863
dinsdag 11 december 2018 om 08:19
Vergeleken met Lamprou inderdaad een enorme meevaller!
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 08:21
Vd beek aub invallen.huntelaar in de spits.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 08:31
I 'm dreaming of a healthy Onana,
just like the one I used to know.
Where Onana shines and the crowd watching him to be decisive.

Come on you Gentle Giant!
Vind ik leuk
Monty +1
dinsdag 11 december 2018 om 08:39
Keepertje van Emmen halen.
Vind ik leuk
Budazonen +470
dinsdag 11 december 2018 om 08:55
Wat ik eigenlijk belangrijker vind is dat Ajax zonder kleerscheuren uit deze wedstrijd eruitkomt. Ajax is immers geplaatst. Je moet nog eens zien of groepshoofd wel een voordeel is. Wel krijgt Nederland meer punten als ze deze wedstrijd winnen en aantal miljoenen erbij voor Ajax.
Vind ik leuk
Nbl +822
dinsdag 11 december 2018 om 09:16
Onana held !!
Vind ik leuk
El Cazador +8979
dinsdag 11 december 2018 om 09:48
Tadic in de spits zou enorm dom en arrogant zijn van Ajax. Je hebt geen verrassing meer om de Bayern te verrassen. Zet Neres op links Tadic op rechts en Hakim op zes met twee lopers er naast.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 10:58
Ten Hag weet nu dat tadic in de spits ook heel vervelend kan uitvallen. Gewoon met huntelaar in spits beginnen en Donny er achter. en tadic van links. Huntelaar is er op gebrand om de duitsers weer is te laten zien waarom hij een top spits was in duitsland
Vind ik leuk
DaanH +92
dinsdag 11 december 2018 om 11:37
Dat Onana beter is dan Lamprou ongetwijfeld, maar iedereen geeft lamprou de schuld van die ene goal en baseert daar gelijk op dat hij te klein is etc. Lamprou behoort gewoon tot 1 van de betere keepers van de eredivisie en daarnaast was die ene goal ook nog eens een fout van matthijs de ligt.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1103
dinsdag 11 december 2018 om 12:06
ik word een beetje moe van dit spelletje. Bij iedere topwedstrijd die ze moeten spelen is er wel iemand geblesseerd die uiteindelijk toch gewoon speelt.
Vind ik leuk
Hyena +30509
dinsdag 11 december 2018 om 13:41
Van dit spelletje? Jij denkt echt dat Onana zich voor de lol liet wisselen dit weekend? Want dan ben je wel echt heel erg dom.

Daarnaast hebben Frenkie de Jong en Ziyech allebei al een CL-wedstrijd gemist door blessures, dus dat uiteindelijke toch spelen komt ook niet altijd uit. Verder een uitstekende reactie hoor!
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1103
woensdag 12 december 2018 om 10:17
Dat Frenkie de Jong en Ziyech niet meededen werd heel snel duidelijk. Alle "twijfelgevallen" hebben altijd gewoon gespeeld. Geloof best dat Onana echt geblesseerd was. Hij zal zich niet zomaar laten wisselen. Maar het spelletje"race tegen de klok" wordt heel vaak ten tonele gebracht bij Ajax.
Vind ik leuk
DaanH +92
dinsdag 11 december 2018 om 12:08
Onana op doel scheelt al een hele boel.
Vind ik leuk
michelhx +4638
dinsdag 11 december 2018 om 12:45
Dus voetbalspelers met een blessure kunnen wel degelijk binnen een paar dagen weer speelklaar worden gemaakt!

Om maar meteen alle critici op Steven Bergwijn de mond te snoeren.
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
dinsdag 11 december 2018 om 13:56
Heel amsterdam haalt opgelucht adem
Vind ik leuk
AFP +3030
dinsdag 11 december 2018 om 15:20
Als het waar is dat Onana mee kan spelen dan is het een psychische klap voor Bayern. Hopend dat dit geen taktiek van Ten Hag is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws