Operatie voor Toornstra na FC Emmen-uit, St. Juste onzeker voor Fortuna-thuis

    Operatie voor Toornstra na FC Emmen-uit, St. Juste onzeker voor Fortuna-thuis

    Gepubliceerd: dinsdag 11 december 2018 om 13:45di 11-12-2018 om 13:45

    Jens Toornstra heeft in het competitieduel met FC Emmen een duimbreuk opgelopen. De middenvelder wordt daar deze week aan geopereerd.

    Feyenoord meldt dat dinsdagmiddag via de officiële kanalen. Toornstra viel in de eerste helft uit en werd vervangen door Orkun Kokcü. Naast een duimbreuk heeft de middenvelder ook hamstringklachten. Die zijn echter beperkt gebleven tot een lichte verrekking. Feyenoord verwacht op korte termijn weer een beroep op Toornstra te kunnen doen, zo meldt de club.

    Naast Toornstra viel ook ploeggenoot Jeremiah St. Juste uit in Emmen. De verdediger liet zich wisselen met schouderklachten. Feyenoord weet niet of St. Juste zondag tegen Fortuna Sittard van de partij is. Bart Nieuwkoop verving St. Juste en zal hem bij afwezigheid logischerwijs vervangen tegen Fortuna. 

    Plaats een reactie

    Blindsy +15650
    dinsdag 11 december 2018 om 13:48
    Kökcü!
    Vind ik leuk
    voebtalie +672
    dinsdag 11 december 2018 om 13:56
    Had Juste vorig seizoen geen problemen met zijn schouder?
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    dinsdag 11 december 2018 om 13:59
    Om eerlijk te zijn: geen idee waar hij toen last van had...
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +2003
    dinsdag 11 december 2018 om 15:13
    Je kan je beter afvragen waar hij geen last van heeft! Zelfs Robben kan meer hebben!
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2437
    dinsdag 11 december 2018 om 16:12
    Schouder ging vorige week thuis tegen VVV volgens mij ook uit de kom
    Vind ik leuk
    Guusman +1016
    dinsdag 11 december 2018 om 15:45
    St Juste had inderdaad geen last van zijn schouder, Berghuis ook niet trouwens.
    Vind ik leuk
    The Rock +1913
    dinsdag 11 december 2018 om 14:12
    Ja klopt, was uit de kom en had wat complicaties daaromtrent
    Vind ik leuk
    Guusman +1016
    dinsdag 11 december 2018 om 15:43
    ok
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +2003
    dinsdag 11 december 2018 om 16:15
    Ik zeg gewoon doen Van Persie ervoor in de spits!
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    dinsdag 11 december 2018 om 19:25
    Dan moet hij Vente laten vallen. Ben benieuwd..
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 13:48
    Weg met dat kunstgras, moet je kijken je kan zelfs duimen breken op dat plastic lapje grond.....

    Op gewoon gras was dit nooit gebeurd en had Toornstra aankomende donderdag gewoon zijn opwachting kunnen maken in de Europa league.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    dinsdag 11 december 2018 om 13:50
    EL voor welke club dan
    Vind ik leuk
    John M. +4957
    dinsdag 11 december 2018 om 14:09
    Hij bedoelt wachten op het nieuwe seizoen, dus niet "zijn opwachting maken". Is cynisch bedoeld.
    Vind ik leuk
    Guusman +1016
    dinsdag 11 december 2018 om 15:47
    Ha die piet niet zo precies.
    Vind ik leuk
    Kaar +1449
    dinsdag 11 december 2018 om 14:25
    Het is weer schuddebuiken hier op VP met al die leuke grappen.
    Vind ik leuk
    Guusman +1016
    dinsdag 11 december 2018 om 15:47
    Heb je je dependslip al bij de hand? ;)
    Vind ik leuk
    Kaar +1449
    dinsdag 11 december 2018 om 15:49
    Jaaaa zeker, ik ben tegenwoordig voorbereid, dat moet wel hier op VP. Nu weer zo'n geweldige kwinkslag naar het feit dat Feyenoord dit jaar geen Europees speelt....kom echt niet meer bij.
    Vind ik leuk
    Guusman +1016
    dinsdag 11 december 2018 om 15:53
    Moeten we dus zelf maar de moppentrommel open trekken.
    Vind ik leuk
    Kaar +1449
    dinsdag 11 december 2018 om 15:57
    Ja ik denk dat het dan al snel een stuk leuker wordt :-)
    Vind ik leuk
    Guusman +1016
    dinsdag 11 december 2018 om 16:00
    Ik hoor al tromgeroffel in de verte.........
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    dinsdag 11 december 2018 om 14:42
    Ik vond de opmerking van de verslaggever dat Berghuis struikelde over een kunstgraspolletje wel veelzeggend. Na de herhaling moest hij bekennen dat hij Berghuis struikelde over Toornstra. Je ziet het verschil tussen Toornstra en een kunstgraspolletje bij een fobie dus pas in de herhaling.
    Als je dezelfde fobie hebt, tegen wie speelt Feyenoord donderdag dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 15:34
    Hoe meer mensen het overdrijven, des te beter in dit geval. Tegenwoordig kun je aan de verbrande knieen zien, dat je amateurvoetballer bent.

    Laten we dat zo houden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    dinsdag 11 december 2018 om 16:11
    Ik lees net dat de VAR-scheidsrechter die volgens Mario vd Ende samen met Kamphuis de enige scheidsrechter was die het geen rood vonden is aangewezen voor de komende bekerwedstrijd van PEC. Vorig jaar speelde PEC daar ook, en kreeg toen rood voor een overtreding buiten het strafschopgebied. En toen is niet eens de speler geraakt maar de bal. Maar dat was natuurlijk een andere situatie, heel anders...
    Je moet maar denken de ene keer zit het mee met de thuisclub en de andere keer met de uitclub. Dat heft elkaar dan weer op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 16:15
    Dat de ene club dan weer eens voor- of nadeel heeft ... geloof ik allang niet meer.

    Ik geloof niet zoveel.
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    dinsdag 11 december 2018 om 19:54
    Ik geloof wel dat ik een olifantengeheugen heb. Voornamelijk voor rare voorvallen, dat er een doelpunt afgekeurd wordt omdat het gevaarlijk geacht wordt om op doel te schieten als daar een speler op de doellijn zit. Toch heb ik dat later nooit meer gezien, dat er mensen bij een aanval op de doellijn gingen zitten. Ik zei trouwens niet dat het per club gelijk op ging. Dat zeggen ze wel, maar probeer dat maar eens aan te tonen. VI maakt vaak statistieken voor de wedstrijden, ik heb wel eens geturft hoe veel positief/negatief per club zijn, maar dat is niet te doen, de werkelijkheid is niet positief/negatief, maar alleen de negatieve aspecten/statistieken benadrukken, of rare constructies maken om een stelling, te krijgen dan weer wel.
    Ik heb wel eens zelf een lijstje gemaakt met de laatste binnen normale speeltijd gewonnen bekerwedstrijden uit.
    Dan ga je met een overwinning op Gemert opeens van de voorlaatste plaats van de profclubs (voor TOP Oss) naar de eerste plaats. Ondertussen weer rond de 10e doordat je een keertje thuis speelt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 22:07
    Lijstjes geven maar een betrekkelijk idee.

    Want met 75% balbezit, kun je toch 0 kansen creeeren. En is dan elk schot op doel een kans? Sommigen schieten vanuit wanhoop vanaf 35 meter op doel. Een wanhoopspoging.

    Sommige teams kunnen 12 corners nemen, zonder 1x gevaarlijk te worden. Wat zegt een corner dan?

    Een scheids fluit voor 20 overtredingen en geeft 4 gele kaarten. Maar geen enkele andere scheids, had precies hetzelfde gefloten.
    En dezelfde scheids, fluit de volgende wedstrijd weer geheel anders.

    Lijstjes zijn leuk voor de media.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 22:08]
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    dinsdag 11 december 2018 om 22:54
    Zeker, balbezit zegt niks over de stand. Ook het aantal schoten, schoten op doel, corners, je hebt er niks aan. Het gaat om de punten en daar zijn doelpunten wel enigszins van belang. 3-1 of 1-0 maakt niet uit. Een schot dat met wanhoop wordt overgekeken door de keeper telt dan als schot over en een schot van 30 meter dat de keeper met gemak pakt is dan een schot op doel.
    Je hoort wel eens over het aantal verwachtte doelpunten, waar ze dan zeggen dat die kans om een of andere reden goed was voor 0,43 doelpunt of zoiets. Zo zou PEC - Ajax dan volgens een Ajax-fan zijn geëindigd in 1,11 - 2,27 (ongeveer die getallen). Hij vond het daarom een verdiende overwinning. De kans van Ehizibue zal dan wel als 0 geteld zijn. Als ik er in zou geloven dan zou ik het een geflatteerde overwinning noemen.
    Het aantal reddingen van de keeper zegt ook niks, dan is Jurjus meestal de beste keeper van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 15:35
    De correcte naam is kutgras!
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +170
    dinsdag 11 december 2018 om 17:09
    Hahaha dit noem ik nu humor van de bovenste plank.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 13:48
    T#ring hey, ken er ook nog wel bij. Beterschap Jens.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1466
    dinsdag 11 december 2018 om 13:48
    👍🏻
    Vind ik leuk
    mcmodd +24959
    dinsdag 11 december 2018 om 13:50
    Die Toornstra, dat zal moeite geven bij het autorijden, maar daarentegen valt hij wel op als hij met een goed ingepakte duim moet gaan liften. Hij kan ook gewoon met de trein reizen, maar zal dan nooit aan een conducteur moeten vragen of die wel weet wie hij voor zich heeft. Dat kan raar aflopen namelijk.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2743
    dinsdag 11 december 2018 om 13:58
    Toornstra is een bikkel.
    Die komt gewoon zo naar De Kuip:

    https://www.reebok.co.uk/contentassets/c333741cef9c45fb81046d6572d678e6/headphone---handstand-walk.gif
    Vind ik leuk
    Nel Smol +15
    dinsdag 11 december 2018 om 13:59
    Tjonge jonge dat kunstgras wat een ellende zeg...stoere Jens die is niet kinderachtig
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 14:06
    Man man, wat een ellende toch dat kunstgras. Nu veroorzaakt het zelfs duim en schouderblessures. Weg met die meuk.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +158
    dinsdag 11 december 2018 om 14:45
    Gelukkig hebben we een fitte Nieuwkoop en Kokcü..dus we missen niets...
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 15:36
    Als ze heel blijven niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 14:49
    Nou hoop ik dat hij Kokcu zn basisdebuut laat maken. Tegen Fortuna kan je riskeren dat hij een mindere wedstrijd speelt
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 15:37
    Van Persie én Kokcü op het middenveld, is wat overdreven.
    Vind ik leuk
    Kaar +1449
    dinsdag 11 december 2018 om 15:47
    Van Persie in de spits toch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 15:48
    Liever Jørgensen. Ze zeiden 2 weken geblesseerd, dacht ik.
    Vind ik leuk
    Kaar +1449
    dinsdag 11 december 2018 om 15:51
    Ja maar je hoort er helemaal niets over. Ik geloof nooit dat hij er zondag weer bij is, maar je weet het nooit natuurlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 16:04
    Ik heb er alle vertrouwen in.
    Al is het maar voor een uurtje.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    dinsdag 11 december 2018 om 15:01
    fortuna thuis moet wel lukken,

    kocku opstellen aub
    Vind ik leuk
    Deck010 +8285
    dinsdag 11 december 2018 om 15:25
    Ben bang dat Gio het dan weer omgooit en deze keer Ayoub de kans krijgt. Die speelde afgelopen zondag niet omdat hij tijdens de training geblesseerd is geraakt. Ik zie Kokcu ook graag in de basis, maar heb er een hard hoofd in.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    dinsdag 11 december 2018 om 15:29
    gio kennende heb je 100% gelijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 15:38
    Liever toch van Persie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 21:43
    Gio kan niet meer om Kokcu heen die moet spelen en als Jorgensen niet speelt beginnen met v.Persie in de spits.!! Vente kan e.v. invallen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws