Klopp jubelt: 'Als ik wist dat hij zo goed was, had ik zelfs het dubbele betaald'

Klopp jubelt: 'Als ik wist dat hij zo goed was, had ik zelfs het dubbele betaald'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 08:55wo 12-12-2018 om 08:55

Carlo Ancelotti snapt niet dat de VAR pas in de knock-outfase zijn intrede doet in de Champions League. De Napoli-trainer vindt dat Virgil van Dijk een rode kaart had moeten hebben.

De Nederlandse verdediger kreeg in de dertiende minuut slechts een gele kaart voor een kiezelharde tackle op Dries Mertens. "Ik heb de beelden gezien en ik het had een rode kaart moeten zijn", stelt Ancelotti. "Er is heel veel gesproken over de VAR. Maar op het moment dat de VAR wordt gebruikt in de Champions League, is het eigenlijk al te laat."

Liverpool won door een goal van Mohamed Salah met 1-0 en stuurde Napoli naar de Europa League. Kort voor tijd was Arek Milik nog heel dichtbij voor de Italianen, maar Alisson bracht redding. De Braziliaan kwam afgelopen zomer voor 62,5 miljoen over van AS Roma. Dat bedrag kan door bonussen nog oplopen met tien miljoen.

"Als ik wist dat Alisson zó goed was, dan zou ik zelfs het dubbele hebben betaald", jubelt Klopp. "De redding die hij kort voor tijd maakte... ik heb er geen woorden voor. Hij heeft ons echt gered. Ik heb nog nooit eerder zo'n redding gezien."

Van Dijk is het daar roerend mee eens. "Je hebt niet echt tijd om erover na te denken, want het gebeurt allemaal in één seconde. Het was een fantastische redding, ontzettend belangrijk voor ons. Alisson heeft gewoon bewezen een geweldige keeper te zijn."

Plaats een reactie

windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 09:01
Jij betaald helemaal niks Klopp, er wordt voor je betaald
Vind ik leuk
JonathanAjax +8629
woensdag 12 december 2018 om 09:02
Irritante vent die Klopp, maar toch gun ik het hem wel.
Vind ik leuk
dhrwobo +35656
woensdag 12 december 2018 om 09:07
Vermakelijke man. Aanwinst voor de voetballerij. In tegenstelling tot coaches als Conte en Mourinho
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 12 december 2018 om 09:44
Precies en laat zijn ploegen altijd leuk voetballen, wedstrijden van Liverpool zijna tlijd leuk om te kijken onder Klopp met vaak spectaculaire uitslagen, maarja Jonathan Ajax houdt liever van grijze muizen
Vind ik leuk
dhrwobo +35656
woensdag 12 december 2018 om 09:53
Nja, ieder z'n voorkeur, zo ook Jonathan mag dat hebben floormunges, maar ik geniet ervan hoe hij eerst Dortmund heerlijk liet spelen en vervolgens bij Liverpool hetzelfde flikt.

En wat ik met name gaaf vind, is dat hij dit Liverpool heeft opgebouwd zonder al te veel gevestigde wereldspelers aan te trekken vanaf andere topploegen. En natuurlijk hebben ze veel betaald voor met name Mané, Salah, Allison en Van Dijk, maar het waren geen spelers zoals United haalde met Falcao en Di Maria of Real met Bale en Modric.
Vind ik leuk
frhoi +1344
woensdag 12 december 2018 om 09:18
vind t wel mooi, heb liever dat , dan zo zoutzak op de bank
Vind ik leuk
Korm +37977
woensdag 12 december 2018 om 09:03
van Dijk was gewoon een gele kaart, intentie was de bal en hij speelde ook de bal.. daarna pas de man
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 09:03]
Vind ik leuk
peesjeevee +2736
woensdag 12 december 2018 om 09:05
Ik snap er in ieder geval niks meer van. Hier in Nederland geven ze rood als het geen rood is ook al hebben ze een var die alle beelden 100 keer opnieuw kan zien. En ze geven geel als het donker rood is. Dit weekend alleen al met de ligt en die gast van vvv venlo.
Vind ik leuk
dhrwobo +35656
woensdag 12 december 2018 om 09:07
Voetbaluitslagen blijven ook met VAR te manipuleren, dat zie je wel.

Al vond in Van Dijk meer ongelukkig dan bewust, dus eerder donkergeel dan rood
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 09:08]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:24
De Ligt donkerrood haha😅
Vind ik leuk
dhrwobo +35656
woensdag 12 december 2018 om 10:42
Nee, die gast van VVV, dat was donkerrood. De Ligt was geen zware overtreding, maar rood had niet misstaan gezien de kans die hij ermee voorkwam (en wat de regels voorschrijven in zo'n situatie). Al is het discutabel of die speler nog bij de bal had gekund of niet..
Vind ik leuk
HanV +4850
woensdag 12 december 2018 om 09:39
Ik kan je zeggen dat ook na 100x Onana nog steeds stokstijf stil staat in zijn doelgebied.
Vind ik leuk
Always PSV +14110
woensdag 12 december 2018 om 10:21
Door VAR is het eerlijker geworden. Maar zoals afgelopen weekend blijft de gekleurde bril in Zeist een probleem!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2922
woensdag 12 december 2018 om 10:23
In Nederland gebruiken ze de var om te bepalen of een niet gemaakte overtreding binnen of buiten de 16 is (Excelsior - Utrecht) om vervolgens een paar dagen alter gemakshalve over het hoofd te zien dat Vilhena's shirt door een VVV'er wordt gestolen.

Die var gaat in de cl knock outs alleen maar gebruikt worden om tot de gewenste finale te komen. Ik vermoed dat dat PSG - City moet gaan worden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:09
Hij speelde de bal, als je hiervoor rood geeft kun je net zo goed de verdediging afschaffen
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
woensdag 12 december 2018 om 09:12
Hij komt wel in op een manier waarmee je het risico neemt je dat je tegenstander zwaar letsel oploopt! Of je dan als eerst de bal raakt, de man raakt of 3 seconden te laat ben maakt dan niks uit gewoon rood!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:14
Begrijp je, Johan, maar een verdediger moet in een fractie van een seconde beslissen...
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
woensdag 12 december 2018 om 10:00
Klopt absoluut hij maakt alleen de verkeerde beslissing die ze tegenstander heel duur kwam te staan!
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 09:17
Hij komt vanaf de zijkant inglijden en heeft zijn voet niet extreem hoog. Ik zeg gewoon doorvoetballen. Kan die Belgische tuinkabouter niet springen of zo? Als je zo'n sliding aan ziet komen springen 99 van de 100 aanvallers gewoon en wordt alleen de bal geraakt. Dan heb je deze discussie niet eens.
In de video zie je ook duidelijk, dat Mertens net één stapje teveel zet. Hij had de gelegenheid om te springen. Vergelijk het maar met die tackle op Hendrickx gisteren laat in de wedstrijd. Die springt op tijd en wordt daarom alleen door die Italiaan zijn armen en lijf geraakt en niet door zijn voet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 09:22]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:29
Hahaha jij snapt er echt niks van. Hendrix kon voor de wedstrijd al zien dat Vrsaljko een sliding ging inzetten en had alle tijd om er overheen te springen. Mertens gaat hier voor de bal. Als hij niet zo het duel ingaat, kan hij de bal überhaupt niet winnen. Dat hij te laat bij de bal is, betekend ook automatisch dat hij geen tijd meer heeft om zijn standbeen te verplaatsen. Heb jij zelf gevoetbald?
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 11:34
Ik heb zelf gevoetbald, en ik weet zeker op een hoger niveau dan jij (zelfs nog op proef bij een Eredivisieclub). Als hij met zijn rechterbeen afzet en springt, in plaats van nog een extra stap te zetten is er niets aan het handje.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:39
Ah op proef, wat schattig.
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 11:43
En hoe hoog heb jij zelf gevoetbald? Nooit over anderen oordelen, als je er niets van af weet.
Vind ik leuk
buenosje +1022
woensdag 12 december 2018 om 12:30
Ben jij stiekem Jack de Gier?
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 13:04
Nee hoor, die heeft het wel gehaald volgens mij.
Het is maar een naam. Geen idee waarom ik deze heb gekozen, maar Jack de Gier en Butragueno zijn de enige gieren die ik in het voetbal ken (van naam).
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
woensdag 12 december 2018 om 10:02
Hahaha dus als ik naar jou toe kom rennen al schreeuwend dat ik je ga slaan, vervolgens jou volledig in elkaar trap omdat je niet weg renden verdien ik geen straf? Hij heeft zijn lichaam boven ze voet waardoor de volledige massa van zijn lichaam ik gok zo 90 kg, op de fout van mertens neer komt! Donker rood!
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 11:36
Je vergelijking gaat totaal mank. We hebben het hier over voetbal., waar dit soort slidings veel vaker ingezet worden en spelers er gewoon overheen springen. Bovendien komt de klap niet op zijn voet, maar iets boven zijn enkel, omdat Mertens op dat been staat op dat moment klapt zijn enkel door de impact dubbel.

Als je heel goed naar de video kijkt, zie je ook waarom Mertens niet springt. Hij heeft alleen maar oog voor de bal. Hij ziet Van Dijk gewoonweg te laat aankomen, anders had ie zijn linkerbeen nooit meer neergezet, maar gewoon al eerder gesprongen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:49]
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
woensdag 12 december 2018 om 14:10
Dat slaat toch nog nergens op? Van Dijk komt gestrekt en onbesuisd invliegen en dan moet mertens maar op zij gaan? Dan word verdedigen wel heel makkelijk niet? Gewoon als een gek met gestrekt been inglijden en dan is het aan je tegenstander om opzij te springen en anders de gevolgen maar zelf te ervaren? Niet Mertens begaat een fout maar Virgil.

Wat betreft de vergelijking komt op het zelfde neer! Als ik of Virgil een actie inzet waarbij ik iemand anders letsel kan toebrengen ben ik fout of virgil fout en niet iemand anders!
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 16:19
Hij hoeft niet opzij te gaan, maar ik zie zat aanvallers gewoon opspringen op dat soort momenten. Als je los van de grond bent is de impact stukken minder erg dan wanneer je geraakt wordt op een been dat vaststaat.
Mist Van Dijk de bal dan is het donkerrood. Hij speelt nu eerst de bal, dus onbesuisd inkomen, gele kaart en een vrije trap is te billijken. Vind ik dan, maar iedereen heeft gelukkig recht op zijn eigen mening.
Ik denk dat de scheidsrechter niet had gefloten als Mertens gesprongen had en niet geraakt was, terwijl er aan het inkomen van Van Dijk op dat moment niets veranderd was.
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
donderdag 13 december 2018 om 07:50
Mooie vraag! Tagliafico moest die ook aan de kant gaan nu? En die kaart van wober was zeker ook niet terecht?
Vind ik leuk
Degier +774
donderdag 13 december 2018 om 09:37
Ik had gisteren helaas geen gelegenheid om te kijken, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik zie wel heel veel discussie over opzet of niet en of het rood of geel was, dus ik maak er uit op, dat jij het rood vond, maar niet iedereen het met je eens is. Ach ja, als professionele scheidsrechters het al vaak niet met elkaar eens zijn, Dan is het toch logisch dat wij er samen ook anders tegenaan kijken? Misschien ben ik nog wel erger dan Nijhuis ;-). Floot Turpin overigens nog een beetje goed? Zijn laatste optreden in Nederland was nou niet zo geweldig, om het voorzichtig uit te drukken.
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
donderdag 13 december 2018 om 10:09
Ik heb ook niet gekeken alleen de samenvatting! Hoor verschillende verhalen over die scheids! Haha en denk dat jij en Nijhuis grote vrienden zouden kunnen zijn. Ben je met het voetballen toevallig verdediger geweest? Ik namelijk aanvaller vaak zie je dat die ook nog wel anders tegen de dingen aan kijken!
Vind ik leuk
Degier +774
donderdag 13 december 2018 om 10:18
Ik heb op alle posities gespeeld (zelfs keeper), maar overgrootte deel laatste man (speelde nog met een ouderwetse stopper). Dus dat zou best kunnen. En misschien heeft de tijdsgeest er ook mee te maken. Ik heb bewust Nederland-Brazilië gezien op het WK 1974. Als die wedstrijd nu gespeeld zou worden, zouden er een stuk of 10 rode en 20 gele kaarten zijn gevallen ;-).
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 09:21
Dit was meer rood dan De Ligt en die gozer van VVV bij elkaar opgeteld.
Vind ik leuk
HanV +4850
woensdag 12 december 2018 om 09:41
Alleen omdat hij niet springt en daardoor de bal nog onder controle heeft?
Vind ik leuk
Korm +37977
woensdag 12 december 2018 om 09:12
dat zeg ik ;-)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:27
Ik kan alleen maar denken, als van Dijk dit bij Lozano had gedaan, had Chucky nu nog steeds gerold.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1543
woensdag 12 december 2018 om 09:57
Ik kan alleen maar denken....

had van Dijk dit tegen Tadic gedaan stond Tadic nu nog in de scheidsrechterskamer te zeuren samen met Sjaak.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:06]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:00
Intentie was goed. Voor de uitvoering krijg je een onvoldoende. Teveel grammaticale- en spelfouten...
Vind ik leuk
Korm +37977
woensdag 12 december 2018 om 10:24
#ZUCHT
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:03
Indeed geen wereldredding. Overdrijven is ook een kunst.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:06
Idd Jappie had gister 3 van zulke reddingen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:05
Wel vreemd dat op Eredivisie niveau de VAR al volledig is ingevoerd en dat het in een competitie waar zoveel miljoenen op het spel staan pas later volgt
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:07
Hoe Jurgen Klopp in twee jaar omschakeld van:

Ik stop ermee als mijn club ooit zulke bedragen betaald.

Naar:

Als ik wist dat hij zo goed was, had ik zelfs het dubbele betaald.
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
woensdag 12 december 2018 om 09:13
Als Ramos dit gedaan had dan had de hele wereld staan roepen dat het rood was! Neemt het risico ze tegenstander zwaar te blesseren met zon tackle! Gewoon rood jammer en dom van Van Dijk. En voor de gene die gaan roepen hij speelt eerst de bal, Dat maakt geen reet uit gestrekt been in glijden met je lichaam in deze hoek is ten alle tijden rood als er een tegenstander bij betrokken is!
Vind ik leuk
Stuiter +368
woensdag 12 december 2018 om 15:01
Ook van Ramos had ik dit een prima tackle gevonden, dus in deze ook van van Dijk.
Vind ik leuk
sundaymanara +1158
woensdag 12 december 2018 om 09:21
Donker rood voor van Dijk.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:30
Ophef om niks, Van Dijk speelt in eerste instantie de bal en Alisson kreeg de bal tegen hem aan geschoten, want hij koos de linker hoek.
Vind ik leuk
chicken +12980
woensdag 12 december 2018 om 09:32
Ben ik de enigste die het geen kaart vindt?? Pakt toch eerst de bal....Hard ingrijpen daar is het een dure verdediger voor..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:49
De regels geven drie vormen van inkomen, onvoorzichtig (alleen overtreding), onbesuisd (geel), en buitensporig (rood). Ik denk dat deze tackle niet buitensporig is gezien die voor de bal lijkt te gaan maar onbesuisd is het zeker wel, dus ik geel juist imo
Vind ik leuk
Stuiter +368
woensdag 12 december 2018 om 15:00
Het is ook geen kaart in mijn ogen ;). Gedoe om niks, als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
UpOne +727
woensdag 12 december 2018 om 09:40
Wat een dijk van een verdediger!
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 10:08
Schoot recht op hem af dus ja...
Vind ik leuk
Damidy +0
woensdag 12 december 2018 om 13:20
It was offside
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:47
Na die mega flaters van Karius vorig seizoen wordt Klopp nogal snel hysterisch als Alisson een bal tegenhoudt, ik snap t. Maar dit was helemaal geen zgn super save, t was een slecht schot en Suárez had m gewoon wel erin gelegd bijvoorbeeld..
Vind ik leuk
Stuiter +368
woensdag 12 december 2018 om 14:59
Raakt eerst de bal. Prima tackle.
Vind ik leuk
repeP +1506
woensdag 12 december 2018 om 15:05
Harde tackle, zeker weten. Kan me voorstellen dat Mertens echt wel ff schrok en nadien wel een tweede keer na dacht om in duel met van Dijk te gaan.
Vind ik leuk
Wittepiet +137
woensdag 12 december 2018 om 16:04
Prima tackle! Hou er wel van
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws