Opvallend nieuws: Ajax stuurt brieven naar Feyenoord en ADO en 'eist' kaartjes

Opvallend nieuws: Ajax stuurt brieven naar Feyenoord en ADO en 'eist' kaartjes

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 09:52wo 12-12-2018 om 09:52

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 09:59wo 12-12-2018 om 09:59

Ajax eist dat supporters van de club toegang krijgen tot uitduels met Feyenoord en ADO Den Haag. Er zijn door de leiding van de Amsterdamse club brieven verstuurd naar Rotterdam en Den Haag, waarin geëist wordt dat er toegangskaarten voor de uitvakken beschikbaar komen. 

Dat blijkt uit een bericht dat de Supportersvereniging Ajax woensdag op z'n website heeft geplaatst. Al jarenlang zijn er geen supporters van Ajax welkom tijdens uitduels met Feyenoord en ADO. Eerder dit jaar lieten beide clubs weten dat er aan die situatie voorlopig niets veranders. De SV van Ajax nam geen genoegen met dat 'eenzijdige besluit' en ging met Ajax in gesprek.

'Een woordvoerder van Ajax laat ons weten dat eerder deze week vanuit de Ajax-directie een brief is gestuurd aan burgemeester Krikke van Den Haag, waarin is verzocht om een verdere onderbouwing van haar besluit en het complete verslag van het grondige onderzoek waarmee de burgemeester schermt in het door haar uitgebrachte persbericht', valt er te lezen.

'Ook de club uit Rotterdam-Zuid kreeg een dergelijke brief. In dit schrijven eist de Ajax-directie de toegangskaarten voor het uitvak op en verzoekt men de Feyenoord-directie dringend aan deze reglementaire verplichting te voldoen.'

Op beide brieven wordt 'binnen afzienbare tijd' een reactie verwacht. 

Plaats een reactie

jollyrogers +5878
woensdag 12 december 2018 om 09:53
en geen rotterdammers in de Arena was wel eerlijk...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Ja, vanaf volgend seizoen dan wel he
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
woensdag 12 december 2018 om 09:55
dan mogen ze de kaarten vanaf volgend seizoen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:56
Prima, er staat ook nergens dat het al vanaf dit seizoen moet
Vind ik leuk
Brankovic +630
woensdag 12 december 2018 om 10:19
Aangezien zowel Ajax als Feyenoord nog niet volledig zeker zijn van eredivisie-schap in 2019/2020, kan Ajax nog geen kaartjes claimen voor een eventueel volgend seizoen. Oftewel, ze eisen kaartjes voor dit seizoen en zoals Jolly aangeeft, is dat niet eerlijk...
Vind ik leuk
Knollie +443
woensdag 12 december 2018 om 10:45
Hahaha. Sterke reactie. Glimlach op de vroege morgen.
Vind ik leuk
zomer +1309
woensdag 12 december 2018 om 10:47
PSV & Ajax hebben sowieso al voldoende punten om volgend jaar eredivisie te spelen, feyenoord heeft inmiddels ook al 35 punten. Het is nog nooit voorgekomen dat een club met 35 punten nacompetitie moet spelen. Dus ik durf nu al te stellen dat zowel PSV, Ajax en Feyenoord zeker zijn ven eredivisie volgend seizoen.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:08
Zo is het. Zo`n sterke reactie was dat helemaal niet.
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
woensdag 12 december 2018 om 13:09
Regeren is vooruit zien. Ajax ten voeten uit...
Vind ik leuk
SirUltionem +3034
donderdag 13 december 2018 om 16:22
regeren is volksmennerij, ajax zegt in de media andere dingen dan in de achterkamertjes zodat ze het publiek tevreden houden door te zeggen dat ze het echt willen en naar Feyenoord en de gemeentes wijzen maar zoals Aboutaleb al gezegd heeft vinden beide clubs het wel prima zo, lekker uitvak verkopen en eigen supporters en minder ongeregeldheden... Feyenoord is er tenminste eerlijk in dat ze op dit moment de mogelijkheid niet zien...
Vind ik leuk
JOHN073 +30
woensdag 12 december 2018 om 12:27
Geloof dat FC Den Bosch vroeger gedegradeerd was met ongeveer dat aantal punten.
Vind ik leuk
Bossie020 +5684
woensdag 12 december 2018 om 12:37
In 2002 met 33 punten.
Vind ik leuk
JOHN073 +30
woensdag 12 december 2018 om 15:23
In de jaren 80bof 90 volgens mijn nog meer. Ik zal is opzoeken of ik het gevonden krijg.
Vind ik leuk
Bossie020 +5684
woensdag 12 december 2018 om 19:56
Toen kregen we nog 2 punten voor een gewonnen duel.
Vind ik leuk
HanV +4850
woensdag 12 december 2018 om 13:17
Een keer, Excelsior had 35 punten in 2010/2011 en bleef er in de nacompetitie in op basis van het gescoorde doelpunt uit tegen Sparta in de finale, het jaar erop werden ze laatste.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:07
Nee de kans is groot dat Ajax en Feyenoord degraderen.
Vind ik leuk
Brankovic +630
woensdag 12 december 2018 om 11:17
Ik heb het nergens over kansberekening. Ik durf er idd ook wel wat spaarcenten op te zetten dat beide niet gaan degraderen. Echter blijft dan nog steeds staan dat je geen kaartjes kunt eisen voor de klassieker van volgend seizoen, omdat het nog niet zeker is dat die wedstrijd volgend jaar gespeeld gaat worden.
Vind ik leuk
RebelVox +8505
woensdag 12 december 2018 om 11:43
Dit is echt flauwekul en voegt niks toe aan de discussie op deze topic
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:06
Ja kom op zeg. Bij andere clubs zijn er ook weleens gekke dingen gebeurd, maar dat kan allemaal. Gewoon weer supporters bij deze wedstrijden uit en thuis.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:31
Voetbal is voetbal, zolang je elkaar maar respecteer, die haat en nijd is nergens voor nodig, rivalen dat kan, maar respect opbrengen voor elkaar is belangrijker, als iedereen nou dat beetje respect ken opbrengen en elkaar ken respecteren, ken er veel veranderen in de maatschappij, met vriendelijke groet een feyenoord supporter
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 09:56
Als Ajax denkt dat ze dat mogen EISEN, dan mogen de gemeentes/clubs ook wel van Ajax EISEN dat ze zelf garanties afgeven dat hun supporters zich gedragen.

Het is natuurlijk niet voor niets zo dat supporters niet worden toegelaten, en dat ligt ook, maar niet alleen, aan de supporters van ADO en Feyenoord natuurlijk.
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 12 december 2018 om 09:58
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:24]
Vind ik leuk
pietprecies +9404
woensdag 12 december 2018 om 10:06
Want alle andere supporters zijn allemaal lieverdjes natuurlijk... bij ELKE club lopen een aantal leeghoofden die het verpesten voor de rest.. en ja, ook bij Ajax.

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:25]
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 12 december 2018 om 10:23
Alleen bij Ajax nou even structureel toevallig meer dan ergens anders, ik herinner je aan Luik nog niet zolang geleden, vorig jaar in Eindhoven waar ze het uitvak vernielden, in Athene tel ik dan even niet mee maar is gewoon een feit dat ze zich structureel meer misdragen
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 11:00
ligt dat dan aan de ajax supporters ofaan de andere supporters die ajax niet kunnen luchten of zien?
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5726
woensdag 12 december 2018 om 13:45
De waarheid zal best ergens in het midden liggen. Daarom is de vraag of het wel zo'n goed idee is die groepen weer samen te brengen. En dat weet het Ajax bestuur natuurlijk ook, alleen moeten die waarschijnlijk een wit voetje halen bij hun harde kern.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:13
Ja en bij andere clubs niet? Geld gooien en zwervers vernederen door psv supporters? Iets met een fontein bij Feyenoord? Vuurwerk gooien door Utrecht naar een vak met kinderen? AEK? Allemaal geen enkel probleem kennelijk.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:14]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:22
Ok Rome en een paar jaar geleden in Frankrijk? Dat waren ook Ajax supporters zeker?
Vind ik leuk
Itsese +5651
woensdag 12 december 2018 om 10:24
Bij PSV zijn we allemaal lieverdjes hoor :p
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
woensdag 12 december 2018 om 11:51
Haha....vergeet de anti-zwarte Pieten rellen in Eindhoven niet, Itsese.

Het zijn toch echt ook wel deugnietjes, hoor, die PSV 'hooligans.'😉
Vind ik leuk
Bizzy +22366
woensdag 12 december 2018 om 12:15
Dat heet patriottisme en strijden voor tradities. En ja sommigen moesten zich eerst oppeppen voor dat zij strijd aan gingen. Dat is weer jammer.
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
woensdag 12 december 2018 om 12:23
Je hebt ze gewoon overal, die minkukels, Bizzy.

Bij iedere club!

Zijn er geen wedstrijden, dan trekken ze wel een geel hesje aan ofzo.


Naar elkaar wijzen heeft geen enkele zin.😉



Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:32
Patriottisme?? Whahahaha...

Laten we het maar snel weer over voetbal hebben.
Vind ik leuk
Bizzy +22366
woensdag 12 december 2018 om 14:19
Vind ik ook :)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:24
Dat heet gewoon de domme lul uithangen en volledig je doel voorbijschieten en ervoor zorgen dat er minder draagvlak is voor het punt dat je probeert te maken.
Geldt niet alleen voor het pro, maar ook voor het anti kamp
Vind ik leuk
RenW +2063
woensdag 12 december 2018 om 12:51
Waar was die gehandicapte jongen mishandeld?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:25
Piet precies daar is het helemaal anders dan hier.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:25]
Vind ik leuk
rotterdammm +1478
woensdag 12 december 2018 om 10:46
Joh, als dat gezeik in Athene met Feyenoord supporters was gebeurd, dan was het weer voor een paar weken voorpagina nieuws geweest. Nee hoor, bij Ajax gaat het om de zielige verhalen dat mensen in de val zaten etc. Tegen Benfica uit hetzelfde verhaal. Natuurlijk was wat de fans AEK deden belachelijk en dat ga ik ook zeker niet goedpraten. Maar de dag ervoor afspreken met twee bevriende clubs en de stad op stelten zetten mag allemaal zonder enige consequentie. Ajax supporters zijn de laatste jaren vaker negatief in het nieuws dan elke andere Nederlandse club.
Vind ik leuk
pietprecies +9404
woensdag 12 december 2018 om 11:17
Dat komt ook doordat Ajax als een van de weinige NL clubs in Europa speelt hè ;-)

De laatste keer dat Feyenoord over de grenzen speelde werden er ook fontijnen gesloopt..

Een club als AEK heeft een hekel aan Ajax omdat ze bevriend zijn met Panathinaikos, het ligt er ook maar net aan wie je loot..

Ik gok dat Tottenham Feyenoord ook geen gezellig tripje zou worden, maarja, de kans dat ze die ooit loten is ongeveer 0..
Vind ik leuk
rotterdammm +1478
woensdag 12 december 2018 om 11:28
Daar heb je zeker gelijk in, maar het feit dat het bevriende Cracovia afreist met een groep hooligans zegt al genoeg over de plannen die zowel Ajax als Panathinaikos van tevoren had. Wij zijn ook zeker geen lieverdjes en er zitten idd risicovolle clubs bij voor elke team om te loten. Maar hoe leg je dan bijvoorbeeld de problemen uit in het uitvak tijdens Benfica?
Vind ik leuk
pietprecies +9404
woensdag 12 december 2018 om 11:32
Dit soort leeghoofdige uitwassen moeten gewoon harder aangepakt worden. Pak ze maar vanalles af, al zal dat in landen als Polen, Rusland en Oekraine niet zo goed werken, die hebben al nauwelijks iets en leven voor voetbalrellen.
Vind ik leuk
rotterdammm +1478
woensdag 12 december 2018 om 11:36
Haha piet precies, je bent op dit moment een beetje in stereotypes aan het denken. Ik ben namelijk al een jaar woonachtig in het prachtige Krakau en ik kan je verzekeren dat het er momenteel in Polen veel beter aan toegaat dan dat vele mensen denken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:37]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:07
Piet is niet zo precies....Feyenoord speelde vorig jaar CL, zonder problemen..de fontein is langer geleden...
We waren zelfs met 7500 in Manchester, er waren er 3500 met een kaartje, toch is er niets gebeurd....
Trouwens wanbeleid van Manchester, het was lang niet uitverkocht
Vind ik leuk
san the man +1116
woensdag 12 december 2018 om 12:44
Bij Ajax wel meer hoe kun je voor zo'n club zijn😉
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 10:11
Ik zeg niet dat Ajax supporters zich meer misdragen dan andere supporters floormunges, dat is niet te bewijzen denk ik. Dit in tegenstelling (helaas) tot een groep Feyenoord hooligans.

Alleen moet Ajax oppassen dat ze iets eisen, terwijl hun supporters er mede debet aan zijn dat de situatie zo is geworden.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
woensdag 12 december 2018 om 10:13
en dit vind je dan niet uitdagend?
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 10:15
Nee, want ik had het liever anders gezien, en ik heb veel Feyenoord-vrienden om me heen, maar ook zij roepen helaas dat er een groepje Feyenoord hooligans is dat zich vaker en ernstiger misdraagt dan de andere clubs. Daar mogen we wel eerlijk over zijn, en daarmee zet ik geen stempel op de hele Feyenoord-supportersgroep, want dat is tegelijkertijd in eigen stadion de meest enthousiaste en sfeermakende supportersgroep van heel Nederland denk ik.
Vind ik leuk
Skylab +140
woensdag 12 december 2018 om 10:30
Nee, want ik had het liever anders gezien, en ik heb veel Ajax-vrienden om me heen, maar ook zij roepen helaas dat er een groepje Ajax hooligans is dat zich vaker en ernstiger misdraagt dan de andere clubs. Daar mogen we wel eerlijk over zijn, en daarmee zet ik geen stempel op de hele Ajax-supportersgroep
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 10:49
In Den Haag scheelt het niet toelaten van ajax-supporters, volgens de officiële verklaring van de gemeente 80% van de totale politieinzet op wedstrijddagen. Blijkbaar heeft de SV ajax dit argument, enkele weken geleden al gegeven door de burgemeester, gemist?
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:16
Ik denk dat het niet toelaten van uitsupporters sowieso altijd behoorlijk wat scheelt, dus niet echt een argument. Zonder publiek spelen zou helemaal 99% schelen.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 11:20
Even goed lezen. Dus 80% voor voor die ene wedstrijd en de overige 20% voor alle andere wedstrijden samen.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 12:57
Dat is een zogenaamd feit waar jij mee komt. Een beetje ongeloofwaardig voor 1 wedstrijd in een competitie waar 18 clubs 34 wedstrijden spelen en volgens jou kennelijk enkel opa`s en oma`s met hun kleinkinderen komen.

Argument van nul wederom. Even een goed onderzoek doen.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 13:01
Bel de burgemeester even. Namens haar zijn deze getallen in de media geweest. Bij thuiswedstrijden in Den Haag is, ook als er uitsupporters zijn, nauwelijks politie nodig... kan dus best.
Vind ik leuk
Supporter1 +273
woensdag 12 december 2018 om 11:48
En als ik een bericht op facebook zet met project x dan komt er ook gelijk een peleton aan politie.
Vind ik leuk
Kaar +1449
woensdag 12 december 2018 om 16:16
Vaker en ernstiger misdraagt. En hoe dacht je dat dat te meten is?! Wat een onzin. Overal heb je dwazen maar welke club de meeste of slechtste heeft is helemaal niet te meten.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:26
Dat eisen is natuurlijk ook gewoon een wassen neus en slaat nergens op.
Vind ik leuk
frhoi +1344
woensdag 12 december 2018 om 10:05
Ach, elke club heeft helaas debielen. mn eigen club heeft er ook een paar tussen zitten.. jouw club net zo goed, tijdens Feyenoord - psv zag ik weer de nodige zooi uit t uitvak gegooid worden, terwijl t vak juist beter gemaakt is voor uitsupporters om goed zicht te krijgen. dat uitvak in eindhoven is zo erg met die dikke netten dat als ik dit zo zag, het in de kuip ook wel weer mag.
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 10:13
En er wordt geen zooi vanuit het thuisvak gegooid naar PSV-spelers? Er is notabene nog een ronde prop van leer het veld op gegooid door jullie supporters, over milieuonvriendelijk materiaal gesproken ;-)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:26
Ik hoor je hier van alles roepen, maar je draait om de kern van de zaak heen. Ajax eist die kaarten, omdat ADO en Feyenoord juridisch geen voet hebben om op te staan en geen gegronde reden geven waarom ze weigeren de kaarten aan te leveren. Dat is juridisch ongegrond en Ajax staat volledig in zijn recht om die kaarten op te vragen. Dat ADO en Feyenoord dat andersom niet doen, is hun probleem. Mocht het Ajax publiek zich vervolgens weer misdragen, heb je de discussie die jij aan het voeren bent.
Vind ik leuk
Sabau +1262
woensdag 12 december 2018 om 10:45
Ah ja, clubs maken samen een afspraak en ajax gaat dat dan eenzijdig opzeggen. Snap dat ze na die zege op PSV Feyenoord graag aan het werk zien, maar dat doen ze maar vanachter de tv.
Vind ik leuk
frhoi +1344
woensdag 12 december 2018 om 10:47
haha, supporters horen er wel bij natuurlijk. maar dan wel vanaf volgend seizoen
Vind ik leuk
Sabau +1262
woensdag 12 december 2018 om 10:51
Helemaal mee eens, maar dat is ongeveer hoe ze in amsterdam met uitpubliek omgaan. Verder heeft ajax niks te eisen, er was ooit een regeling gemaakt voor de bekerfinale en toen wilde ajax niet komen maar over 2 wedstrijden spelen, dus nou kunnen ze ook het heen en weer krijgen.

Edit VP: Reactie aangepast
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 10:48
Hee DappereStrijders, ik snap wel dat ze het nu opeens op de juridische kant gaan gooien, maar de clubs hebben vanwege incidenten in het verleden afspraken gemaakt.. en daar moet Ajax zich aan houden, of samen in gesprek om het te veranderen. Nu zo eenzijdig de afspraak opzeggen is toch een beetje gek, niet?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:52
De looptijd van het supportersverbod bij uitwedstrijden is verstreken. Oftewel: Tijd voor nieuwe afspraken. Als ADO en Feyenoord daar niet voor open staan en zonder argumenten de discussie stopzetten, eis je de kaarten gewoon op. ADO en Feyenoord hebben toch geen poot om op te staan.
Vind ik leuk
Sabau +1262
woensdag 12 december 2018 om 10:54
Haha succes, gelukkig hebben ze geld genoeg om te procederen.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:24
Klopt en dat wordt een eenvoudig proces. Iedere rechter zal ze gelijk geven als er geen enkele juridische grond is om dit vol te houden.
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 11:37
Prima. En dan cancelt de burgemeester gewoon de wedstrijd vanwege een te groot risico.... en dan?
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:38
Dat kan niet. De Burgemeester moet zich ook aan de wet houden. En anders wordt het een reglementaire overwinning voor Ajax als 1 club niet op komt dagen. Daar zal ze zich zeer populair mee maken in Den Haag. Van mij mag ze.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:40]
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 11:40
Klopt, en dus kan de burgemeester de wedstrijd wel cancelen wanneer hij de veiligheid niet kan garanderen. Dat is wetgeving Markus80, dat is de plicht van de burgemeester.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:43
Nee nogmaals. Zij heeft zich ook aan de wet te houden en geen enkele voetbalclub, dan wel organisatoren van evenementen en party`s kunnen dit niet. Daar is ook geen enkel bewijs voor. Ze mag van mij cancelen. Dan wordt het een reglementaire overwinning voor Ajax, ook goed.
Vind ik leuk
Sabau +1262
woensdag 12 december 2018 om 12:47
Tuurlijk joh, geloof niet dat je een erg goede jurist bent
Vind ik leuk
Kaar +1449
woensdag 12 december 2018 om 16:20
Een burgemeester kan in overleg met politie en zijn adviseur OOV altijd verbieden als de openbare orde daarmee in het gedrang kan komen.
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 16:33
Ik vermoed, dat als de burgemeester geen beveiliging regelt, dat dan de Ajax bus niet komt in plaats van de Den Haag bus in Den Haag. Dus reguliere overwinning voor ADO dan?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:21
zwaar gelul, in het reglement staat dat de ontvangende partij een veilige situatie moet creëren voor de bezoekers
Dus als ADO en Feyenoord gewoon tegen mevrouw de rechter zeggen dat ze dat niet kunnen garanderen,.. is het einde verhaal..
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:28
Zo eenvoudig is dat helemaal niet. Geen enkele voetbalclub kan een veilige situatie creëren. In de toekomst kijken is lastig. Dan zou je dit ook bij elk evenement en party moeten kunnen garanderen. Toch overlijden er vaak mensen bij die evenementen en party`s. Dan zouden die ook meteen afgeschaft dienen te worden. Maw. geen sterk argument.
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 11:41
Supporters die een halve stad afbreken en brandbommen bij elkaar in het vak gooien, is toch een ander verhaal dan mensen die zelf een overdosis nemen of onverantwoorde pillen aankopen..
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:50
Is dat zo? Bij een correcte bewaking en controle zou je dat moeten voorkomen. Dus ja naar de letter van de wet kan er zoals in het verleden is gebleken geen afdoende bewijs worden geleverd dat er geen risicovolle situaties kunnen ontstaan.
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 12:23
Hee Markus, zullen we even van jouw theorie- naar mijn praktijkvisie stappen? Ja, in theorie zou de controle dat namelijk moeten voorkomen, maar de praktijk is dat dat niet te doen is met de manschappen die beschikbaar zijn. Eigenlijk moeten alle supportersgroepen de excessen in hun eigen gelederen met zelfregulering corrigeren... dan hebben we meteen geen probleem meer ;-)
Vind ik leuk
Sabau +1262
woensdag 12 december 2018 om 13:11
Je zit zelf regels te verzinnen! Succes in de rechtbank
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:46
huh worden er mensen op feesten doodgeslagen??
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:54
Nee het veiligheidsrisico kan niet worden gegarandeerd. Als dat de standaard is?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:56
yep dat is de standaard
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:30
Nee, dan moeten ADO en Feyenoord aantonen waarom ze dat niet kunnen. Je moet wel met bewijzen komen. Het zijn overigens niet ADO en Feynoord die voor de rechter staan, maar de gemeentes. Klein detail.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:30]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:40
het kleine detail is dat Feyenoord en Ado een risico analyse moet doen voor elke wedstrijd aan de Gemeente.. Feyenoord heeft ook aangegeven dat ze iedereen welkom willen heten, maar niet tegen elke kosten. en die kosten zijn niet eens voor feyenoord maar voor de gemeente.. Natuurlijk zijn onze vrienden uit amsterdam welkom maar om een 100% veiligheid te garanderen moeten de mariniers weer opgetrommeld worden.. en dan garandeer ik je dat we elkaar alsnog vinden..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:42
100% veiligheid kan geen enkele eenheid garanderen. Ook mariniers niet.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:45
ja hoor geen enkel probleem.. als PSV, AZ, VVV ect op bezoek komt is de 100% al snel gehaald
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:53
Daar is juridisch geen enkele grond voor. Die kosten zijn er helaas ook voor andere wedstrijden en zoals gezegd, dan dient er bij elk evenement of houseparty ook een analyse gedaan te worden. Daar overlijden meer mensen door gebrekkige bewaking dan bij voetbalwedstrijden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:55
wat een vergelijkenis, hahaha... ben je ooit wel eens bij een Feyenoord Ajax geweest??
Vind ik leuk
Corse996 +1606
woensdag 12 december 2018 om 12:10
Die hebben ze wel. Als een burgemeester vind dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden heeft Ajax geen poot om op te staan.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 10:52
De goed onderbouwde mening van de burgemeester, dat het een gevaar is voor de orde en onredelijke hoeveelheid extra politie inzet vraagt, is genoeg. Niets juridisch aan.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:58
Extra politieinzet en gevaar voor de orde is helaas bij elke wedstrijd zo. De burgemeester van Tilburg hoor je daar ook niet over en die heeft veel minder eenheden tot zijn beschikking in vergelijking met Den Haag/Rotterdam/Amsterdam.

Maar wat is het laatste geweldsincident bij ADO geweest? ADO heeft het stadion in de afgelopen jaren flink opgeschoond van tuig. Zo ook Ajax en Feyenoord. Je kan niet zeggen dat er onredelijke hoeveelheid politie nodig is, als je het niet probeerd.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 11:02
Het gaat hier om een toename van 80% van de totale inzet (dus niet de inzet per wedstrijd).

Blijkbaar is dat in vergelijking met cijfers uit het verleden en een inschatting van de reacties van de supporters op dit moment.

Probleem bij 'het proberen' is, dat als er maar iets gebeurt, de Den Haag supporters het per definitie gedaan hebben (ervaring uit het verleden) en de ajax-supporters als lieverdjes in de media verschijnen (zoals: zij zongen 'antisemitisch' liedjes en toen moesten wij de boel wel verbouwen en met van alles gooien...). Telegraaf, Cidi en soortgelijke organisaties zitten handenwrijvend te wachten op die wedstrijden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:05]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:21
Haha ik weet niet welke medium jij leest, maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat stadions verbouwende Ajax hooligans, lieverdjes zijn. Wat een ongelofelijke onzin. Ook hooligans horen bij voetbal en als jij ooit in een uitvak was geweest, had je geweten dat daar niet veel meer te slopen valt.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 11:29
Het gaat niet om iets of niets te slopen (in Den Haag zijn er stoeltjes, vraag maar aan de overige uit-supporters), het gaat om de overtrokken reactie van de diverse 'ajax-media' op wat overige supporters doen. Een Haagse scheet wordt, bij wijze van spreken, een brandbom.... en een anti-ajax lied is direct antisemitisch op de voorpagina van de telegraaf. De kans is erg (te?) groot, dat alles uit het verleden weer opgerakeld wordt en daar is men in Den Haag net een beetje van af.

(Heb trouwens bijna alle uitvakken van Nederland gezien, inclusief 3 stuks in a'dam)
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:30]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:45
Wat een onzin. Ajax-hooligans worden net zo hard geschoffeerd als andere hooligans. Heb je een klein minderwaardigheidscomplex ofzo? 2 weken terug werd er nog schande gesproken over het gedrag van Ajax hooligans in Athene, terwijl zij daar grotendeels niet schuldig in waren.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:49
dat is niet helemaal waar... als je media leest waren hun de slachtoffers... omdat hun klem zaten in het vak met ouderen en kinderen .. toen wij klem stonden in een steeg in rome ( ouderen gehandicapte zwangere vrouw kinderen ).. moest godver Rutte sorry zeggen van heel Nederland. Er is duidelijk een groot verschil.. niet dat ajax supporters daar iets aan kunnen doen
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Nee dat zeg ik ook niet, maar Ajax supporters hebben ook moeten rennen voor hun leven bij AEK. Anderzijds hebben de Feyenoord supporters zich nou niet echt geweldig gedragen. Laten we eerlijk zijn. Dat bewijst maar weer dat alles op een andere wijze uitgelegd kan worden en burgemeesters er zich zo makkelijk mogelijk vanaf maken.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:02
waarom dacht je dat het mis ging in Rome, er was niks aan de hand tot we ... ach laat maar blijf in herhaling vallen.. het is simpel een feit dat wanneer Ajax op bezoek kom er wat gaat gebeuren
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Ja maar dat zie je toch ook vaak in derby`s tussen andere clubs. Ik vind het gewoon wat selectief en zoals gezegd er zijn nog wel ergere dingen gebeurd in Nederland, maar dan is het geen probleem.

We houden het hierop anders blijft het herhalen idd.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 13:39
Dit gaat niet over enkele weken geleden, maar over de tijd, toen supporters van ajax nog wel welkom waren in Den Haag. Dat gezeik was over, toen die ajax-supporters niet meer naar Den Haag mochten en dat houden we graag zo.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 13:40]
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:32
Nee de wet dient altijd nageleefd te worden en dat is hier niet het geval.

Dit is zoals het heet: de kantjes ervan aflopen. Daar zijn ambtenaren goed in.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 11:39
Klopt en die wet geeft de burgemeester de bevoegdheid om groepen te weigeren als er problemen met de openbare orde verwacht kunnen worden. Er is dus wettelijk niets mis met het handelen van de burgemeester.

Geef anders eens een link naar een wetboek, dat anders beschrijft. (of heb je nog nooit een wetboek van dichtbij gezien?)
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:55
Nou ik ben Fiscalist, dus ik heb er enkele gezien idd. En jij?
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 11:59
Duidelijk.... Ik zit meer in de hoek van wettelijke eisen wat betreft toelatingen van consumentenproducten en ADR.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 12:02
Nou dat maakt indruk.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Een fiscalist is toch gewoon een moeilijk woord voor belastingambtenaar??? :) Zonder mij en mijn collega's geen gevaarlijke stoffen over de weg. Kun je je XTC-lab wel opdoeken....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:57
volgens mij heb jij het niet zo ambtenaren haha
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 12:02
Haha nou dat is toch gewoon publiek geheim. Kom op zeg. Liever geen supporters, dat is de makkelijkste weg.
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 11:17
Kortom, kansloze missie, want de burgemesters van Amsterdam en Rotterdam zitten niet te wachten op dat gezeik.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:03]
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:21
Zo is het idd. wel. En Ajax eist niets, ze volgen enkel de wet. Als hier een zaak van wordt gemaakt dan is het vrij snel gebeurd naar mijn mening. Als die burgemeestertjes zich er zo makkelijk van af willen maken dan is dat prima, het heeft alleen geen enkele juridische grond.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 11:37
Simpel: Handhaven van de orde. Verwachting van problemen is genoeg voor een burgemeester om bijeenkomsten en groepen te verbieden. Deze bevoegdheid is uitgebreid beschreven in diverse wetboeken.
Vind ik leuk
frhoi +1344
woensdag 12 december 2018 om 10:46
Wie heeft t over spelers? onder t uitvak zitten supporters ( gewoon ouders met kinderen) maar dan sta je 2-0 achter en dan gooien ze maar hun drinken naar beneden en nog ander materiaal. die bal moet altijd terug naar de spelers zodat ze snel kunnen hervatten ha ha :)
Ik vind dat hoe psv uitsupporters ontvangt niet echt vriendelijk is met dat zicht. van mij mogen ze echt als jullie op bezoek komen er ook weer dubbele netten ophangen
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 11:06
Helaas zijn die netten nodig omdat het gros van de uit supporters zich niet gedragen, zie nu ook weer de kampioenswedstrijd van PSV tegen Ajax...
Als mensen zich gaan gedragen dan heb je die netten ook niet nodig. iets van eigen schuld...
Vind ik leuk
frhoi +1344
woensdag 12 december 2018 om 12:27
dat uitvak van jullie, zo zie ik ze nergens.. een netje oke, maar dit hangt helemaal vol
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 13:29
blijkbaar nodig, zie maar het kampioenswedstrijdje afgelopen seizoen..
Vind ik leuk
frhoi +1344
woensdag 12 december 2018 om 16:15
heb ik niks mee te maken.
Vind ik leuk
Korm +37976
donderdag 13 december 2018 om 08:33
maar wij als supporters van PSV wel :)
Vind ik leuk
frhoi +1344
donderdag 13 december 2018 om 08:58
oh, dus als andere clubs iets flikken, moeten de psv fans ook maar in zo apenkooi? want t zicht in dat uitvak is echt dramatisch. maar als jij het normaal vind prima. hoop dat Feyenoord het andersom ook weer gaat instellen dan en de plastic wanden ook weer wat hoger maakt
Vind ik leuk
Korm +37976
donderdag 13 december 2018 om 09:02
Als het blijkt dat er gevaarlijke situaties ontstaan in de uitvakken dan mogen ze van mij netten spannen, geen probleem want veiligheid gaat boven alles.Al geloof ik niet dat het snel bij PSV gebeurd :)
Vind ik leuk
frhoi +1344
donderdag 13 december 2018 om 09:06
kijk, die fakkels waren compleet gestoord. verder zie ik Feyenoordsupporters geen fakkels gaan gooien in de thuisvakken.
afgelopen keer wel op t veld maar dat was meer actie reactie omdat er elke bekerfinale ons veld gesloopt word door supporters die t leuk vinden dat te doen. verder gooide de psv supporters in de kuip echt allemaal rotzooi naar beneden zoals kartonnen drinkhouders en bekers drinken etc. en dan vind ik t gewoon raar dat Feyenoord zo gastvrij blijft omdat ze de hoop hebben dat andere clubs dat ook zijn, maar dat is gewoon niet zo
Vind ik leuk
Korm +37976
donderdag 13 december 2018 om 09:17
Dingen naar beneden gooien is ook gewoon krankzinnig en om je eigen mensen te beschermen zal je netten moeten plaatsen. Nu zijn het karton en bekertjes maar het kan natuurlijk erger worden en hoe bewaak je dan de veiligheid van je eigen supporters?
Vind ik leuk
Knollie +443
woensdag 12 december 2018 om 10:50
Asbest genoeg in de oude Kuip.
Vind ik leuk
Deck010 +8282
woensdag 12 december 2018 om 11:31
Leer is een natuurproduct.....
Dit was dus gewoon een groene actie.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
woensdag 12 december 2018 om 10:17
Helemaal mee eens! De gemeentes zouden elkaar bijvoorbeeld kunnen helpen met inzetten van extra politie en dergelijke. Ook zullen ze samen een goed plan moeten maken over het vervoer, ontvangst en dergelijke.
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 10:22
Nou, ik vind het meer dan terecht wanneer de clubs bijvoorbeeld meebetalen aan de politiebezetting/beveiliging rondom supporters, zeker als het risicowedstrijden zijn. Topclubs moeten niet alleen de vruchten plukken van hun supporters, maar ook verantwoordelijkheid nemen rondom de veiligheid als het nodig is.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
woensdag 12 december 2018 om 10:23
Mee eens!!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:38
Waarom moeten gemeentes betalen? Ajax eist kaarten dan zijn ze ook verantwoordelijk voor alle overlast en schade die dat meebrengt. Is wel makkelijk om altijd de gewone man ervoor te laten opdraaien.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
woensdag 12 december 2018 om 10:57
De clubs zouden eraan mee kunnen betalen. En dit zou dan ook betekenen dat de supporters van ADO en Feyenoord weer welkom zijn in de Arena. Dat zou dan uiteraard ook betekenen dat die clubs hier dan ook hun (financiële) aandeel in hebben.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 12:01
Als uitsupporter ben je nooit welkom in de arena..... Het ontvangstcomité van gefrustreerde ME-ertjes is alles behalve hartelijk.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:53
Alle clubs moeten verantwoordelijk zijn voor hun supporters en voor hun kosten opdraaien. Het is triest dat in veel sporten die ik volg iedereen door elkaar zit. In Duitsland kan dat meestal ook op een enkele incident na. In Liverpool heb ik voor de wedstrijd ook gewoon met spurs of city fans gesproken. Wat mensen afspreken en doen in de bossen moeten ze zelf weten,maar maak gewoon een geweldige sfeer in het stadion en gedraag je en respecteer elkaar. Maar ja hier is respect ook vaak te zoeken
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
woensdag 12 december 2018 om 16:35
Ik kan je hier alleen maar gelijk in geven!
Vind ik leuk
Fabels +282
woensdag 12 december 2018 om 10:38
Walgelijk hoe jij elke keer lekker aan het uithalen bent naar Ajax. Smerige trol.
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 10:40
Ik haal niet uit naar Ajax, ik geef alleen aan dat het nogal wat is om kaarten te eisen, terwijl de situatie juist vraagt om met elkaar in gesprek te gaan over een oplossing. Eisen is niet in gesprek gaan, wel?
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:40]
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 11:07
Als de tegenparty het gesprek niet wilt voeren zou ik ook de kaarten op eisen
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 11:39
Dat kan zo zijn, maar als voetbalclub heb je ook te maken met de gemeentes. Je kan nu wel eisen dat supporters worden toegelaten, maar dan kan nog altijd de burgemeester de wedstrijd cancelen vanwege risicogevaar.
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 13:26
ik denk dat dit een pressie middel is om de partijen aan tafel te krijgen..
Vind ik leuk
dhrwobo +35654
woensdag 12 december 2018 om 13:37
Dat zou inderdaad wel eens kunnen. Benieuwd wat eruit komt, hopelijk gewoon weer met supporters over en weer, maar dan zou ik wel starten vanaf volgend seizoen, aangezien je anders de supporters van één club benadeeld hebt dit seizoen.
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 13:51
dat zal dan ook wel gebeuren lijk mij, wel het eerlijkste!
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 14:02
Als er iemand echt onder de indruk zou zijn, zou dit eventueel misschien een pressiemiddel kunnen zijn.....

Helaas..... daarvoor zou de sturende partij geloofwaardig moeten zijn.
Vind ik leuk
Knollie +443
woensdag 12 december 2018 om 10:59
Aldus de fabels krant.

Walgelijk dat je enkel om dit te zeggen een extra account aanmaakt.
Daarbij is het correct wat hij zegt.
Een afspraak is met meerdere clubs gemaakt. Ga dan ook samen in gesprek hierover.
Er valt niets te eisen na een dusdanig akkoord.
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 11:08
wat als de andere partij er niet over wilt praten?
Vind ik leuk
Knollie +443
woensdag 12 december 2018 om 11:48
Dan had je erbij stil mogen staan als je de afspraak maakt.
Erover in gesprek gaan moet dus ook, net als toen ze tot het compromis kwamen.
Die clubs willen heus het liefst hun fans ook de gelegenheid bieden weer te kunnen gaan, denk je niet?
Vind ik leuk
5by5 +1349
woensdag 12 december 2018 om 11:32
Fuck Ajax en zijn supporters, dit jaar waren er bij de wedstrijd Ajax - Feyenoord ook geen Feyenoord supporters in die lijkenwagen wat ze de Arena noemen, waarom zouden Ajax supporters dan wel het recht hebben om in de Kuip te gaan zitten. Ik snap heus wel dat je iets meer wilt zien dan die koude Arena maar pech gehad. Ajax wordt toch geen kampioen dus dat is ook geen excuus, kan me herinneren toen Feyenoord kampioen werd er ook geen Feyenoorders in de Arena ztten. De enige plek waar deze brief thuis hoort is in de prullenbak.
Vind ik leuk
zomer +1309
woensdag 12 december 2018 om 10:49
Als supporters van een club zich misdragen, dan worden altijd de clubs daar verantwoordelijk voor gehouden. Dat is nog nooit anders geweest, waarom zouden clubs dan een boete krijgen of verplicht zonder publiek moeten spelen ?
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:10
Ja maar denk je niet dat dit gewoon weer een suggestieve kop is van voetbalprimeur. Ajax gaat echt geen brieven met eisen versturen, dat gelooft niemand.
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 11:20
Het gaat ook om de SV Ajax, oftewel de supportersvereniging. Edit; verkeerd geïnformeerd; Het schijnt dat de Ajax directie wel een brief heeft gestuurd naar Feyenoord en Ajax. Wel lafjes om dat te doen nadat de wedstrijden in de Arena al gespeeld zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
Retweet +597
woensdag 12 december 2018 om 12:46
Ze kunnen zich niet eens op een kampioensfeestje gedragen!

Maar dat ligt niet alleen aan dat tuig wat met de supporters meekomt maar ook aan de suppoosten en mensen die de supporters begeleiden....
Hoe komt t dat dat tuig vuurwerk mee kan nemen in een uitvak? Door goede controles was dat niet gebeurd... Of zijn ze bang van hun eigen supporters?? ( Geldt ook voor andere clubs)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:31
Waarom die hoofdletters?

Ik denk dat ze dit doen zodat de regeling uiteindelijk door een rechter getoetst kan worden. Nu is het een afspraak die in de achterkamertjes gemaakt is en kun je het niet aanvechten. Lijkt me op zich wel een ‘eis’ die je in een democratische rechtsstaat kunt maken...

Vergeet niet, dit is op voorspraak van de supportersvereniging en Ajax (de BVO) werkt mee hieraan. Niets mis mee lijkt me. Gebeurd heel vaak dat er uitspraken/ besluiten afgedwongen worden zodat er bezwaar- en beroepsmogelijkheden zijn. Uiteindelijk bepaald de rechter het speelveld waar de burgemeesters, clubs en KNVB zich kunnen begeven.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 09:58
Bedank je eigen club. Staan Ajax en de gemeente Amsterdam buiten.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13408
woensdag 12 december 2018 om 10:12
Gezien de rode kaart in de beginminuten had het weinig uitgemaakt of er supporters van Feyenoord waren geweest. 😜

On topic:
Ik zie liever dat we het zo houden, scheelt een hoop gedoe.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:04
Nee ook totale onzin, maar de Gemeentes maken zich er lekker makkelijk vanaf. Dit is voor hen wel lekker rustig. Anders zouden ze echt moeten werken, dat kan natuurlijk niet.
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 11:08
wat een onzin, als je gewoon gedraagt is er geen politie nodig!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:16
Vrij domme opmerking,omdat een paar randdebielen zich niet kunnen gedragen moet de hele gemeenschap ervoor boeten. Je hebt een punt als ajax zou zeggen alle onkosten van de politie,ME en andere kosten die de gemeente maakt betaalt ajax. Maar dat is niet zo dus terecht als een gemeente hier geen zin in heeft,geld van de gemeente kunnen ze beter besteden aan een grote groep mensen ipv een stel randdebielen
Vind ik leuk
Barbaar013 +103
woensdag 12 december 2018 om 12:41
Dat heeft Feyenoord zelf afgewezen, de kaarten.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:49
Als er geen initiatief vanuit Rotterdam komt..
Vind ik leuk
Dharmpie +811
woensdag 12 december 2018 om 13:58
Ik weet niet of het verstandig is om supporters over en weer toe te laten.
Zonder de uit supporters zullen er tenminste geen kamervragen e.d. gaan komen over Hamas.. J.d.n , G.s en andere nare geluiden. Het uitdagen van elkaar leidt als snel naar dit soort randzaken. Aangezien een deel van beide supportersgroepen soms hersenloos lijken te zijn kunnen we dit maar beter niet doen.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
woensdag 12 december 2018 om 14:00
idd. als de ene hersenloze helft dan niet loopt te roepen alsof ze iets zijn, hoeft de andere hersenloze helft geen geluiden te maken
Vind ik leuk
peesjeevee +2735
woensdag 12 december 2018 om 09:53
En de Feyenoord supporters mochten niet naar Ajax..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Kwam niet door Ajax
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
woensdag 12 december 2018 om 09:55
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:26]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:56
Feiten
Vind ik leuk
AJAXLB +2
woensdag 12 december 2018 om 10:01
Ajax heeft de kaarten voor het uitvak pas de week voor de wedstrijd in de verkoop gedaan. Ze zullen ze vast pas 4 maanden later verkocht hebben in de hoop met feyenoord tot een akkoord te komen
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 09:56
Klopt. Door de burgemeesters van beide steden. Waarom Ajax dan deze brief naar een clubdirectie stuurt...

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/klassieker-onbepaalde-tijd-zonder-uitpubliek~a095099f/
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 09:56]
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 10:19
Dit is van 4 jaar geleden. De gemeente Amsterdam wil al langere tijd weer supporters van Feyenoord en ADO toelaten.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 10:27
Prima. Bel je de burgemeester op. Of initieer je een overleg tussen burgemeesters en clubdirecties, als je het écht zo graag wil (i.p.v. voor de bühne een briefje sturen).
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 10:31
Dit is niet voor de bühne. Lees je even in. Dit overleg was al jaren gaande.

Feyenoord/Rotterdam en ADO/Den Haag houden dit nu eenzijdig tegen en niet op geheel duidelijke gronden en zonder overleg.

Ajax wil weer overleg.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 10:41
Hmm, ik lees nergens dat Feyenoord (of ADO) dit eenzijdig tegenhoudt...

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-feyenoord-hopen-snel-weer-op-uitsupporters-bij-klassieker
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 10:51
Staat notabene in het bericht op de website van Feyenoord waar dit artikel van VI naar verwijst: Feyenoord heeft het tegengehouden volgens hen op basis van PSV-Ajax van vorig seizoen.

De grap is daarbij dat PSV op basis van die wedstrijd geen probleem zag Ajax fans toe te laten dit seizoen, maar Feyenoord ziet dat wel.

Verder voerde de burgemeester van Den Haag aan dat de ADO fans niet zo nodig naar Amsterdam hoeven en dus wel kunnen leven met het verbod. Vandaar dat die burgemeester dat zo wilde laten. Dat is volledig eenzijdig.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 10:56
De burgemeester van Den Haag voerde aan, dat het niet toelaten van ajax-supporters (niet te verwarren met ajax-publiek...), ca 80% van de totale politie inzet op wedstrijddagen scheelt. Prima argument om ze niet (of nooit) meer toe te laten.
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 11:05
Zij zei: “Uiteindelijk is het aan mij om een besluit te nemen. En ik erken heel eerlijk: het is een razend ingewikkeld dilemma. Uiteindelijk heb ik besloten dat ADO-Ajax ook dit jaar
zonder uitpubliek zal worden gespeeld. ADO Den Haag steunt dit besluit. Twee
zaken zijn voor mij doorslaggevend. Het ontbreekt bij de supporters aan
voldoende draagvlak. En ik kan én wil de veiligheid en openbare orde elders in
de stad niet verwaarlozen ten faveure van het organiseren van één
voetbalwedstrijd. Dat is aan de stad en de inwoners niet uit te leggen.”

Het eerste punt waarachter zij zich hier verschuilt is totaal niet relevant. Supporters van de uit-club hebben namelijk ook recht om de wedstrijd te bezoeken, ongeacht of het ADO publiek hier voor in is.

Het tweede probleem is van een begrijpelijkere orde. Alleen draai het eens om. Als tot nu toe de fans welkom waren geweest en de burgemeester vindt de politie inzet te groot geworden gaat zij echt niet op die gronden de Ajax fans weigeren.

Daarbij gaat het echt niet ten koste van politie in de wijken als er ME bij de wedstrijd moet zijn.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 11:15
Waar denk je, dat die ME vandaan komt? Dat zijn juist agenten, die normaal in de wijken surveilleren. 100 man ME (doe er maar een gooi naar; kunnen er ook 150 of 200 zijn) x 10 uur inzet is toch een behoorlijke aderlating als je het vergelijkt met bij iedere andere wedstrijd met uitsupporters. Normaal zie je maximaal 1 a 2 bussen ME en alleen na afloop (zal 12 man zijn, een uur of 4; de toeslag blijft) en de wijkagent loopt eens een rondje om het stadion.
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 11:53
Laat het 100 man zijn. Of zelfs 200. (Zoveel heb ik er in Amsterdam nog niet eens gezien bij grote wedstrijden of huldigingen). Hoeveel werken er tijdens een normale dienst? Wat is het percentage bovenop de normale inzet?

En als al die andere wedstrijden met zo weinig politie gedaan kan worden, waarom dan niet een uitzondering kunnen maken voor die ene keer?

Daarbij mag het direct weer stoppen als ze het verkloten hoor, maar bestraf dan wel de groep die het veroorzaakt.

Overigens is 10 uur ook niet nodig hè. Een normale werkdag van 8 uur volstaat prima voor een potje van 2 uur.

Komt nog de vraag bij waarom het andersom geen probleem is. Daar is toch net zo goed politie nodig?

Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:35
Een wijf dus.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 11:08
Ik lees in hetzelfde bericht "dat de gesprekken zijn opgeschort". En niet dat ze eenzijdig zijn opgeschort.

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-feyenoord-hopen-snel-weer-op-uitsupporters-bij-klassieker

https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/stand-van-zaken-uitsupporters-bij-klassieker

De gesprekken waren nota bene eerder al op initiatief van Feyenoord weer opgestart.

Daarnaast is het sowieso de bedoeling dat ze begin 2019 al in gesprek gaan. Dus waarom de brief?
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 11:21
Lees je waarom ze zijn opgeschort? Redenen aan Feyenoord kant.

En weer opstarten van gesprekken is weer het begin van een lang traject. Dat gaat nog jaren duren op deze manier. En het waarom duidt meer op gemakzucht dan een valide reden.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 12:40
Tsja, gewoon doen wat je afgesproken hebt. Dus in 2019 weer eens praten. En dan pas voor bezoekjes vanaf komend seizoen.

Het is niet heel toevallig dat juist na thuispotjes van Ajax tegen ADO en Feyenoord, die brief komt. Of wel?
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 12:44
Niemand bij Ajax denkt serieus dat het nog dit seizoen gaat gebeuren. Is ook niet fair, al kun je daar bij ADO je vraagtekens bij zetten omdat die fans zelf geen animo hebben naar Amsterdam te komen.

En aan de afspraak houden? Dat was hier in overleg uitkomen en niet eenzijdig de boel op slot gooien zoals nu is gebeurd.

Wel bij de les blijven hè. ;)
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 14:36
Tsja, nogmaals: is volgens mij niet eenzijdig stopgezet. "Redenenen aan Feyenoord kant" wil niet uitsluiten dat je samen besloten hebt om het stop te zetten. Als het alleen al Feyenoord kan betrof... Dat zie ik nergens.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 15:17
Zoek in het directe persbericht van Ajax als in een daarop volgende column benadrukten eerst Ajax en later Van Der Sar dat wat hun betreft uit-fans direct welkom zijn. Het kwam dus echt niet van twee kanten. Volgens mij is het hartstikke duidelijk dat Ajax wel wilde, maar de rest niet.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 15:23
Ja, Ajax zegt.. Wij van WC eend.
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 15:36
Tuurlijk, zo kun je door blijven gaan. Wat Feyenoord zegt slik je daarentegen direct.

Tel je beiden bij elkaar op dan lees je gewoon wat ik hier zeg. Wat jij echter doet is het dubbele statement van Ajax gewoon wegstrepen. Prima hoor, als je dat zo wil bekijken. Gaat alleen nergens over.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 15:55
Nee, ik haalde een stuk van VI aan. En hieronder het AD (over eenzijdig gesproken) :

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/klassieker-onbepaalde-tijd-zonder-uitpubliek~a095099f/

En nog wat:

http://www.elfvoetbal.nl/Binnenland/273620/Risicoduels-van-Ajax-De-historie-en-wat-is-de-stand-van-zaken
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 16:10
Wat voegt die laatste link toe? Dat zegt toch niets over de discussie tussen Ajax, Feyenoord en Den Haag?
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 16:12
Dat het nooit eenzijdig is geweest. Hooguit een keer eenzijdig omdat Ajax supporters vuurwerk gooide op het veld van de kuip.
Vind ik leuk
2cents +57485
woensdag 12 december 2018 om 16:21
Eenzijdig ging om de discussie en het afkappen daarvan door Feyenoord en ADO.

Over de incidenten is wat mij betreft weinig discussie hoor. Alle partijen treffen blaam en dus zeker ook Ajax “supporters”. En uiteindelijk ligt de schuld van het verbieden dan ook bij de “supporters”, dat is helder.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:24
door wie dan??? de NS??
Vind ik leuk
rexxo +5498
woensdag 12 december 2018 om 09:56
Lees je eerst in voordat je iets post om likes te scoren.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 09:59
Met dank aan hun eigen club. Die zien er geen 'verdienmodel' in.
Vind ik leuk
010Fr +1005
woensdag 12 december 2018 om 11:21
Ze zijn zo onredelijk als de tyfus. Paar maanden gelden zeiden ze 600 kaarten voor Feyenoord en 1200 voor hunnie. Daarnaast hebben zij zich geregeld niet gedragen in stadions ( de kuip, Celtics en pas geleden aek) en dan denken ze dat ze iets mogen eisen niet te vergeten dat ze ook een paar jaar geleden al naar de beker wilden en dat kon maar ze moesten toe ook al in de eredivisie naar Fey - Ajax terwijl het uit al gespeeld was. Of te wel lekker opflikker met die gasten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:22]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Lekker man, gelijk hebben ze
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 09:55
Grappenmakers. Misschien moet je die brief anders even naar de burgemeester van Rotterdam sturen. Of gewoon even met je collega clubs bellen i.p.v. dit op deze manier te doen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:57
Dat leidde tot niks, vooral vanuit DH was de reden dat ‘Ze geen Ajaxsupporters’ daar wilden hebben.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2432
woensdag 12 december 2018 om 10:00
ze weten dat het via deze weg minder kans van slagen heeft. Zodra de burgermeesters van deze steden van deze actie horen zullen ze zich nog hevig verzetten. Ajax heeft dan aan zijn verplichting richting de SV voldaan en de komende jaren nog steeds geen uitpubliek bij de klassieker.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 10:05
Kortom, puur een actie voor de bühne.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 09:55
Ach, vooruit dan maar.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:56
Laat Feyenoord-Ajax en ADO-Ajax gewoon in Rio de Janeiro en Buenos Aires spelen. Dan komt het vanzelf goed.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 10:05
La Bombonera!
Vind ik leuk
frhoi +1344
woensdag 12 december 2018 om 10:49
Vliegtuigcombi! ik zou wel gaan haha. mooie ervaring
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:51
Met zijn allen met het vliegtuig.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 09:56
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:28]
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 10:06
Ja, want de burgemeester in Amsterdam vindt het wel goed....
Vind ik leuk
Werner1913 +9424
woensdag 12 december 2018 om 10:07
Ajax dat voor haar supporters opkomt? Ik kan me in het verleden nog wel andere termen herinneren die op de Ajax supporters sides werden gebruikt om de directie van Ajax te 'typeren'.

Anyway, het ligt natuurlijk niet alleen aan de burgemeesters van deze steden. Supporters moeten de hand ook maar in eigen boezem steken. Recente Europacup wedstrijden zijn zowel in Amsterdam als in het buitenland mis gegaan. De Amsterdamse supporters doen dus ook regelmatig een duit in het verkeerde zakje. Ook in Amsterdam worden uitsupporters niet altijd hartelijk verwelkomt. Dan kan je niet verwachten dat burgemeesters staan te springen om de Ajax supporters massaal toe te laten.
Vind ik leuk
aartstyle +1760
woensdag 12 december 2018 om 09:57
Knettergek. Het gaat toch altijd fout tussen die clubs. Waarom zouden daar miljoenen aan uitgegeven moeten worden om een groep supporters waar een deel volgesnoven randdebielen zijn? Beide partijen hebben schuld hoor, maar als iets niet gaat dan gaat het niet.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:57
Eisen ze dat nogwel. Wat mij betreft zijn de supporters NOOIT welkom in het mooie Den Haag.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:58
Lekker op dat kunstgras spelen tegen dat B-ploegje. Uit supporters moeten geld toe krijgen eigenlijk.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:00
Vooral wegblijven.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:34
Was ik ook niet van plan
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 10:59
Was je het nu wel of niet van plan om voor altijd weg te blijven?Als je bedoelt, dat je toch niet van plan was te komen, prima.

Dus voer hier dan ook geen overbodige discussie....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:04
Ben je op het pikkie getrapt
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 11:08
Nee, ik stel een vraag, omdat jouw eerdere antwoord op EmporerStorky een beetje vreemd over komt? Ik probeer het nog een keer. Lees hem vooral langzaam, dan snap je hem misschien.

Was je nu wel of niet van plan om weg te blijven.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:01
Haha hier heb je ook wel een punt eigenlijk.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 10:00
Kijk aan. Apart geregistreerd om te trollen. You go girl!
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1175
woensdag 12 december 2018 om 10:51
Mag hij zijn mening hier niet ventileren dan? Hij zegt verder niets verkeerds of zo, dus niet zo huilen jij.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:53]
Vind ik leuk
Weetjewel +457
woensdag 12 december 2018 om 09:57
Mooi houden zo. Kansloze missie die heeeeeeeel veel geld zou kosten...
Vind ik leuk
FrankG +49
woensdag 12 december 2018 om 09:57
Ja en als de Godenzonen gaan eisen, zal het wel heel lang onrustig blijven in Den Haag en Rotterdam.
Vind het nog steeds een wijs besluit met al die leipo's (aan beide zijde!)
Zolang we niets als volwassen mensen naar een voetbal wedstrijd kunnen kijken, is dit verreweg de beste optie.
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 09:59
Wordt toch gezeik dus laat maar lekker zoals het nu is ! Gaat prima zo
Vind ik leuk
voorstopper +1086
woensdag 12 december 2018 om 09:59
Wordt toch wel weer eens tijd om te kijken of het ook goed kan gaan lijkt me..

En als het niet goed gaat, dan verban je de uitsupporters weer 10 jaar. Simpel.
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 17:24
Iedereen weet dat dit gaat mislukken zou het graag anders zien maar ja zo is het gewoon de haat is te groot onderling . ken ook genoeg mensen die voor Feyenoord zijn maar de echte doorgesnoven van alle betrokkenen verpesten het voor de rest die wel voor het voetbal spanning en rivaliteit komen .ik heb het mogen meemaken gelukkig uit naar de kuip uit naar den Haag maar gaat het gewoon niet meer worden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:00
Genieten dit! Opkomen voor je supporters.
Lekker bezig Ajax.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 10:07
"opkomen"? Een laf briefje sturen waarvan je vantevoren al weet dat die niet serieus genomen wordt. Prima.
Vind ik leuk
Werner1913 +9424
woensdag 12 december 2018 om 10:09
Inderdaad Il Gordo. Een Ajax supporter wordt graag een rad voor ogen gedraaid blijkbaar. Maar top gedaan door de directie. Als ze nou echt ballen hadden gehad, hadden ze gewoon afgelopen klassieker eenzijdig wel Feyenoord supporters toegelaten. Dan had je een statement gemaakt. Benieuwd of die zure muts van een Halsema zo staat te springen om ADO en Feyenoord toe te laten...
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 10:11
Die zure muts durft dat niet joh. Die vindt 'voetbal' sowieso een sport voor pleps en paupers waarschijnlijk. Maar straks wel op eerste rij zitten als Ajax kampioen kan worden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:09
Ze vragen tekst en uitleg door uitvaarten te eisen.
Meer dan dit kunnen ze niet doen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
woensdag 12 december 2018 om 10:11
Vragen naar de bekende weg heet dat.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:12
Noem hoe je het noemen wil.
Ze doen iig het maximale.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2920
woensdag 12 december 2018 om 10:13
Uitvaarten?
Bewuste of onbewuste typo?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:14
Haha oh. Onbewuste
Vind ik leuk
Tismewat +162
woensdag 12 december 2018 om 13:45
Uitvaarten, toe maar. Dan kunnen ze beter een brief naar Monuta sturen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:00
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:29]
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 10:01
Paul! Je moeder roept! Hoogste tijd om naar school te gaan.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:02
Oehhh. Denk dat Ajax nu meteen de kaarten niet meer wil Paultje.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1749
woensdag 12 december 2018 om 10:05
Loser
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:01
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:30]
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 10:03
Haal jij eens rap het woord fan weg uit je naam! Wanneer je fan zou zijn, zou je graag naar de klassieker willen. En dan zou je je afzetten tegen je directie in het Maasgebouw, die het 'verdienmodel' niet zien.
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
woensdag 12 december 2018 om 10:07
Nee, het laatste bezoekje van Ajaxsupporters aan De Kuip was met recht een succes te noemen!

Dit seizoen gaat het sowieso niet meer gebeuren maar volgend seizoen zou prima kunnen. Ben je daarna definitief van het gezeik af.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:14
Ga je nou een bekerfinale met een klassieke vergelijken? Dan snap je er geen reet van.
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
woensdag 12 december 2018 om 10:16
Dan begrijp jij niet hoe het bij een select clubje hersenlozen werkt als ze toch naar De Kuip of Arena mogen. Of hebben ze meerdere toiletruimtes gesloopt omdat ze zo'n hekel aan Zwolle hebben?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:22
De dikke nederlaag hielp niet mee.

Maar mijn punt is dat een klein uitvakje makkelijk te beveiligen is.
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 11:26
Vuurwerk op het veld gooien, waardoor de wedstrijd tijdelijk gestaakt werd gebeurde zelfs nog toen Ajax voor stond. Niet recht proberen te praten wat krom is. Als iedereen de inboedel sloopt als ze verliezen, blijven er weinig stadions over.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:44
Ik praat nergens wat goed.
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 11:57
Je zegt dat de dikke nederlaag niet hielp, dat vind ik goedpraten. Net als het feit dat het een bekerfinale was en geen klassieker. Dus ik geef als tegenargument, dat het gerotzooi al begonnen is, toen ze zelfs nog met 1-0 voorstonden.
De burgemeesters hebben onderling besloten dat er voorlopig geen uitsupporters toegestaan zijn, dus ik snap de hele actie niet zo heel erg goed. Volgens mij heeft VP de SV express uit het artikel gelaten, want dit levert uiteraard heftige discussies op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:03]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:12
De nederlaag was een reden, geen excuus.

Mijn punt is dat een klein uitvak makkelijker te beschermen is dan een gehele zijde.

Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 12:19
Ik weet niet precies hoe of wat, maar ik lees her en der, dat Ajax aan Feyenoord dit seizoen 600 kaarten had aangeboden, terwijl ze er zelf 1200 wilden voor Ajax supporters in de Kuip. Dat is geen klein uitvak. Feyenoord was daar (volgens mij terecht) overigens niet mee akkoord gegaan.
Ajax had ook toezeggingen gedaan toen de bekerfinale in de Kuip en de Arena gespeeld moest worden, die ze niet nagekomen zijn.
Het komt op mij een beetje over, alsof Ajax zijn supporters een beetje aan het bedotten is op dit gebied.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:00
Als dat verhaal van aantallen klopt, geef ik feyenoord gelijk.

Over niet na gekomen afspraken van bekerfinale weet ik niks.
Vind ik leuk
HanV +4850
woensdag 12 december 2018 om 13:49
Was het verhaal niet dat ze nog niet compleet waren en probeerden de wedstrijd wat later te laten beginnen?
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 10:40
Ze wilden n voorzetje geven voor de renovatie van de Kuip.
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 11:58
Niet nodig, want er komt een nieuw stadion en het oude wordt niet gesloopt. Dus over een paar jaar zijn Ajaxsupporters gewoon weer welkom in de Kuip ;-).
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 12:13
Ik las ergens dat er plannen zijn daar n brouwerij in te plempen, in dat geval kom ik graag n keertje ‘sfeer’ proeven ha!
Vind ik leuk
Degier +774
woensdag 12 december 2018 om 12:21
Wees welkom. Zolang iemand zich gewoon gedraagt is ie altijd welkom (en ja, ze zitten bij elke club; de overgrootte meerderheid normale en de minderheid abnormale "supporters").
Vind ik leuk
Jan ref +535
woensdag 12 december 2018 om 10:09
Als het hier op VP al niet goed gaat hoe moet het dan in het stadion wel goed gaan?
Vind ik leuk
elmagico070 +23167
woensdag 12 december 2018 om 10:24
Edit VP : Reactie verwijderd.


VP waarom verwijderen jullie mijn reactie?? Ik zeg niks verkeerds en de waarheid mag dus niet gezegd worden hier?
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:42]
Vind ik leuk
elmagico070 +23167
woensdag 12 december 2018 om 10:31
😄
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:40]
Vind ik leuk
Voetbal@com +1542
woensdag 12 december 2018 om 10:03
wauw....een brief met notabene eisen erin...jawel Mourinho gedrag is er weer.

Maak gewoon een afspraak voor een open bespreking en kijk of je er samen uit komt. Tuurlijk zou het fijn zijn als het weer kan echter ga dan in gesprek met elkaar ipv eisen stellen voor überhaupt een geplande meeting.
Vind ik leuk
Sonneillon +715
woensdag 12 december 2018 om 10:06
prima, 1000 kaarten, vrij vervoer
Vind ik leuk
Waagplein +462
woensdag 12 december 2018 om 11:35
Lijkt mij interessant inderdaad. Ik volg het wel via P2000 en de NOS hoe de veldslag verloopt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:06
Hahaha eisen. Het liefst wel dat er weer supporters komen!!! Maar niet zo arrogant aub. Het is niet voor niks dat het niet meer mag
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 10:08
Je kan wel zoveel eisen. Je krijgt helemaal niks
Vind ik leuk
repeP +1506
woensdag 12 december 2018 om 10:11
Wat een doorzichtige poging van de directie van Ajax om een wit voetje te halen bij de eigen supporters.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2920
woensdag 12 december 2018 om 10:12
Stuur die freakshow van een amsterdamse gemeenteraad eerst maar eens een brief dat bezoekende supporters eens een keer behoorlijk behandeld worden daar.
Het moet ook net gekker worden.
Zelf supporters van de tegenstander terug de trein naar Tilburg in slaan en dan nu kaarten gaan eisen voor je eigen lieverdjes?

En oh... ik kan je ook alvast Aboutalebs antwoord geven: grote dikke vette middelvinger voor je.

Abou houdt niet van voetbal supporters die laat ie met 300 tegelijk oppakken.
Abou houdt van erdogan supporters, die kunnen met enige regelmaat de stad plat leggen.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 10:59
Jij haalt, in je haast om te scoren, een aantal zaken door elkaar. Zaak Tilburg kon Ajax niks aan doen. En het is niet de gemeente die kaarten eist voor hun supporter, maar de club die aan de zaak Tilburg niet kon doen. En terecht. Ipv Ajax een compliment te maken dat ze voor haar supporters opkomen, lees jij Ajax en begint meteen te blaten. Bewijst wat voor supporter je bent. Geen knip voor de neus (….) waard. En betreft behandeling uitsupporters in Amsterdam, daar ageren Ajaxsupporters. Die kiezen niet zoals jij, bankstelsupporter, voor het goedkoop blaten via internet.
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
woensdag 12 december 2018 om 11:26
Hahahaha!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2920
woensdag 12 december 2018 om 11:34
Complimenten maken aan Ajax omdat ze zich bezig gaan houden met een kansloze missie en dan ook nog de onuitstaanbare, wel haast spreekwoordelijke, arrogantie hebben om kaarten te "eisen"?
Al wil wat betreft dat "eisen" nog een slag om de arm houden, dat zie ik ook nog wel door de VP-redactie toegevoegd zijn. Het klikt wel lekker weg natuurlijk.

Het zijn de burgemeesters die de verboden hebben uitgesproken. kan je wel dapper kaarten gaan eisen bij de clubs om lekker tof te doen voor je supporters, het is een kansloze missie.
Uiteraard trappen kompleet verblinde ajaxidolaatjes als jijzelf er met open ogen in.
Het gaat weer een beetje crescendo in amsterdam dus zelfs een vergulde hoop stront wordt door lui zoals jijzelf met graagte opgevreten met de vraag om meer daarna.

En mij een bankstelsupporter noemen... tut tut tut..... Ik zat al in De Kuip toen jij nog met platte handen in je strontluier zat te slaan.
Vind ik leuk
soplul +3531
woensdag 12 december 2018 om 10:13
Ja tuurlijk stuur je briefje naar de clubs alsof die het besloten hebben....koekkoek.

"De klassieker tussen Feyenoord en Ajax wordt voor 'onbepaalde tijd' zonder uitpubliek gespeeld. Dat hebben de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam vandaag besloten."

dd 29 Aug 2018.

Zolang je je briefje niet naar je burgemeester stuurt gaat er niks gebeuren.
Dus zoals ik al voorbij zag komen hier gewoon een toneelstukje voor de buhne.

En zoals we hier lezen vreten de ajax supporters het als zoete koek.
Ach wat komen ze goed op voor hun supporters....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:15
Opvallend genoeg dat deze brieven zijn verstuurd nadat zowel Feyenoord als ADO al thuis zijn ontvangen. ZONDER supporters uiteraard. Gladjanussen.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 11:00
Eigen keus van die clubs. Niet van Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:16
Heeft Ajax toevallig niet de thuiswedstrijden tegen Feyenoord en ADO reeds gehad dit seizoen? En is het niet zo dat Ajax nog wel naar Feyenoord en naar ADO moet gaan voor haar uitwedstrijd in deze competitie? Typisch (of doortrapt, arrogant c.q. schijnheilig) dat Ajax nu, 10 dagen na de thuiswedstrijd tegen ADO, met een dergelijke "eis" komt. Een sluipschutter is er niets bij. Maar voor zover ik weet, is Ajax niet de baas in de Kuip noch in het Cars Jeans Stadion en heeft het bovendien geen zeggenschap over de autoriteiten in Rotterdam (Zuid) en Den Haag. En dat is maar goed ook.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:20]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:54
Is inderdaad erg doortrapt en daar maken ze de situatie alleen maar weer slechter door. Hun eigen supporters worden boos als dit een wassen neus blijkt en de verhoudingen staan weer op scherp door dit achterbakse geneuzel.
Vind ik leuk
JoeyC +3253
woensdag 12 december 2018 om 10:17
De clubs kaartjes verkopen en dan vervolgens de burgemeester de supporters niet in Rotterdam en Den Haag toelaten. Zinloze en arrogante actie.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:19
Ze hebben Kuipvrees....nu al.....
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
woensdag 12 december 2018 om 11:02
Kijk aan. Nieuwe ronde, nieuwe trolpoging.

Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:20
Idioten hebben het verpest voor de rest.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:22
Er mochten geen Feyenoord supporters tijdens Ajax-Feyenoord maar nu wel gaan “eisen”. Ze hebben niks te eisen, gewoon of allebei vanaf begin en niet dit wat ze nu willen.
Vind ik leuk
Vak-DD +11624
woensdag 12 december 2018 om 10:24
Ja ze stellen weer eisen want hun zijn de beste en de liefste enz. Ze voelen en gedragen zich als echte godenzonen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:24
Logisch ze vrezen de Kuip hebben ze gezien hoe het werkt tegen PSV 💪💪😂😂😂
Vind ik leuk
Och jeh +2206
woensdag 12 december 2018 om 10:30
ojee ojee het grote machtige Ajax eist kaarten, ik zou ze maar snel geven Den Haag en feyenoord want anders hebben we echt een heel groot probleem.

Edit VP: Reactie aangepast
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:04]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:11
"DIE neuzen" kijk door klootzakken als jij wordt het allemaal verpest maar achteraf wel janken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:19]
Vind ik leuk
Och jeh +2206
vrijdag 14 december 2018 om 16:04
Janken????? HAHAHA
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 18:53
Ja janken ja domkop, dat jullie niet naar Amsterdam mogen, dan is het natuurlijk weer de schuld van een ander nooit bij jullie, zielig volk.
Vind ik leuk
elmagico070 +23167
woensdag 12 december 2018 om 10:38
Misplaatste arrogantie noemen we dit! Jullie hebben niets te eisen en wat mij betreft kom maar weer naar Den Haag.
Vind ik leuk
Sabau +1262
woensdag 12 december 2018 om 10:39
Haha ja is goed joh, maar 1 x joden roepen en de trein mag weer omdraaien.
Vind ik leuk
Tismewat +162
woensdag 12 december 2018 om 10:41
Is toch een besluit van Aboutaleb geweest, of vergis ik me? In dat geval valt Feyenoord weinig te verwijten. Daarnaast, sinds wanneer heeft Ajax wat te eisen in Rotterdam? Wordt een beetje moe van dit megalomane gedrag dat alweer de kop opsteekt in Amsterdam nu ze het goed doen. Eerst aandeel eigen supporters tijdens de rellen in Athene vergoelijken en nu dit weer. Ik ruik angst voor de harde kern bij flappie van de Sar.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:45
Hier zou ik als feyenoord zijnde pas vanaf komend seizoen aan meewerken. Eigenlijk ben ik helemaal tegen uitsupporters in de klassieker omdat het toch een kwestie van tijd is dat de stad of het stadion afgebroken wordt, maar dit jaar nog supporters gaan toelaten is niet gelijk. Laat van der sar maar lekker alleen naar Rotterdam komen :)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:48
Mosterd na de maaltijd. Slijmerig om daar nu mee te komen.
Vind ik leuk
Eric55 +390
woensdag 12 december 2018 om 10:55
Als je je eigen nou eens goed zou gedragen dan zou het kunnen. Wordt altijd maar naar Feyenoord en ADO gewezen daar in A`dam maar ze zijn zelf daar geen haar beter. Dus gewoon zo houden, geen rottigheid in R`dam, Den Haag en ook niet in A`dam als het zo blijft. Aan alle drie de kanten zit tuig waar het niet om het voetbal gaat maar alleen om te rellen. Dus houden zo.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:59
Is een samenloop van omstandigheden. Jongens die lopen te vechten houden net zo goed van Feyenoord. Daar moet je niet zomaar over oordelen
Vind ik leuk
Eric55 +390
woensdag 12 december 2018 om 11:09
Kan je wel van Feyenoord houden maar doe dan gewoon of is vechten gewoon volgens jou. Een wedstrijd zou een feestje moeten zijn zonder wat voor rottigheid dan ook. En er zou niet eens een uitvak moeten zijn, je zou gewoon moeten kunnen zitten met wat voor shirtje dan ook wat je aan hebt. Een uitvak geeft al aan dat het niet zonder rottigheid kan. Ik ben ook een Feyenoord supporter maar zulk tuig hoort niet in een stadion.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:18
Supporters die komen op voor Feyenoord. Wat ze buiten stadion doen daar hebben wij niks mee te maken. Je kan niet verwachten als hier problemen worden gemaakt dat de tegenpartij dan niks doet.
Vind ik leuk
Eric55 +390
donderdag 13 december 2018 om 06:42
Nee dat klopt maar ten eerste waarom moet je buiten het stadion wel lopen donderen en degen die dat buiten het stadion doen komen ook naar binnen. Dus waarom kan een voetbalwedstrijd geen feestje zijn voor iedereen, want je hoort zulke dingen alleen bij voetbal. Ik snap dat niet maar zal wel aan mij liggen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:10
Omdat supporters elkaar niet kunnen luchten of zien. Vaak is het ook buiten het stadion dat er iets tussen beide groepen gebeurd. Omdat als het buiten gebeurd dat niks met Feyenoord te maken heeft.
Vind ik leuk
Eric55 +390
vrijdag 14 december 2018 om 06:33
Maar ze doen het wel uit naam als Feyenoord "supporter" of als supporter van welke club dan ook dus de naam van Feyenoord gaat wel door het slijk met zulke lui. En waarom ook al kunnen ze mekaar niet luchten of zien waarom dan altijd zo dicht bij het stadion waar ook gezinnen met jonge kinderen komen. Als ze zoiets willen doen doe het lekker ergens ver weg en niet uit naam van Feyenoord "supporter" maar mep elkaar dan gewoon omdat ze het leuk vinden.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2739
woensdag 12 december 2018 om 10:57
Wie zijn ze dan?
Vind ik leuk
Korm +37976
woensdag 12 december 2018 om 10:59
lekker laten komen en dan niet huilen als het uit de klauwen loopt. Volgens mij wordt het gedaan vanwege de veiligheid...
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 12 december 2018 om 11:02
Ow weer een wijf als burgemeester. Kan er ook iets gedaan worden aan positieve discriminatie?

Beide partijen moeten toch gewoon weer met publiek tegen elkaar kunnen spelen? Uit en thuis. Wat een onzin allemaal.
Vind ik leuk
rinirat +3004
woensdag 12 december 2018 om 11:07
Terecht en zo hoort het ook, zowel voor Ajax Feyenoord en Den Haag!
Vind ik leuk
5by5 +1349
woensdag 12 december 2018 om 11:12
Ajax "eist" iets van Feyenoord? Eist ?? Fuck Ajax wie de fuck denken ze wel niet dat ze zijn. Laat ze even snel in de stront zakken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
Jahike +449
woensdag 12 december 2018 om 11:14
Ajax stuurt brieven naar Feyenoord en ADO en 'eist' kaartjes

Ik denk dat ze 2 kaartjes krijgen met de wens: "prettige Kerstdagen en een goed 2019!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:18
Eisen, wie denken ze wel wie ze zijn.
Vind ik leuk
Bassie666 +398
woensdag 12 december 2018 om 11:19
Ik ben ook vóór uitsupporters bij de klassieker, maar die regeling moet dan wel gewoon aan het begin van het seizoen ingaan en niet halverwege als de wedstrijd in de arena al zonder uitpubliek is afgehandeld. Typisch snavelgedrag weer dit
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4416
woensdag 12 december 2018 om 11:25
Bij de ene stad sturen we het naar de burgemeester? Bij de ander naar de club? Vage actie of vaag artikel.
Vind ik leuk
Bilwert +5
woensdag 12 december 2018 om 11:41
Zwolle heeft een brief naar de KNVB gestuurd. ze eisen nog een kaartje een rode...
Vind ik leuk
Lady Sam +160
woensdag 12 december 2018 om 11:48
Ha ha ,vuurwerk gooien op het mooiste veld van Nederland [ bekerwedstrijd ] en dan kaartjes eisen ha ha.....
Vind ik leuk
Horas +572
woensdag 12 december 2018 om 11:51
Dus wij mogen niet naar de Arena, maar zij eisen wel toegang tot de Kuip? Hebben ze daar zelf niet in de gaten hoe infantiel dit overkomt?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:10
blijkbaar niet maar lachwekkend is het wel
Vind ik leuk
allround +1709
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Ik ben het er helemaal mee eens, dat bij iedere wedstrijd uit publiek welkom moet zijn. Maar wat me tegen het borst stuit, is dat er nu geëist wordt, NADAT Ajax al thuis tegen Feyenoord en ADO hebben gespeeld. het lijkt mij daarom ook integer, wanneer Ajax dit na het seizoen bespreekt en dat voor alle wedstrijden - tijdens het nieuwe seizoen -uit publiek welkom is. Gelijke monniken gelijke kappen........
Vind ik leuk
Horas +572
woensdag 12 december 2018 om 18:27
Helemaal mee eens. Er zitten hier op Voetbalprimeur Ajaxfans die uitermate sportief zijn en die horen ook gewoon bij ons in de Kuip hun club te kunnen aanmoedigen.
Laat dit seizoen nog even alles zoals het is, dan kunnen er volgend seizoen weer met normale fanatiekelingen tegen elkaar op schreeuwen tijdens de wedstrijd en daarna gaan we samen aan het bier.

Zoals het hoort.
Vind ik leuk
ronnieb +599
woensdag 12 december 2018 om 12:14
Prima initiatief! Ik vind dat er meed druk moet komen op clubs en politiek om uitsupporters toe te laten. Ik snap niet waarom bijvoorbeeld supporters, gekozen door de club dus supporters zonder SV en/of crimineel verleden, niet kunnen beginnen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:09
initiatief?! vind dingen eisen niet echt een initiatief en volgens mij mochten er ook geen Feyenoorders naar de arena dus jammer voor ze
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:17
Masochisme...
Vind ik leuk
PlaisirN +41
woensdag 12 december 2018 om 12:24
Wat een neuzenstreek. Precies na de wedstrijd Ajax - Feyenoord, willen ze dit komen eisen.
Vind ik leuk
Corse996 +1606
woensdag 12 december 2018 om 12:26
Misplaatste arrogantie. Autoritair gedrag van een stel beroepsclowns. Onder het mom, kijk ons eens opkomen voor onze supporters. En complete schoolklassen trappen erin hier. Nou van mij mogen ze komen. Maar na tijd niet gaan janken als je de touwtyfus gemept word. Want dat die kans helaas nog steeds aanwezig is kan niemand ontkennen. Maar ze hebben dan in ieder geval voor elkaar dat het in Rotterdam gebeurd. Zit Femke niet met de troep.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:46
Grote bs dit want wettelijk is er geen grondslag voor. Als een burgemeester een gevaar ziet voor de openbare orde kan een grote groep gewoon worden geweerd. En ajax staat toch echt niet boven de wet.
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 12:51
3 kaarten opsturen voor het uitvak. Kunnen Danny, Marc en Edwin gezellig met zijn drietjes plaats nemen
Vind ik leuk
Mjblinker +792
woensdag 12 december 2018 om 13:16
Brief gewoon ongeopend retour sturen, dat lijkt me duidelijk; er zit in de kuip echt niemand op die gasten te wachten, het veld is net weer mooi groen.
Vind ik leuk
fr1963 +3718
woensdag 12 december 2018 om 13:32
Gaan ze weer......altijd weer proberen om ergens onderuit te komen. Het gaat om een gezamelijk besluit, wederzijds igv Feyenoord. Gewoon een domme en kansloze actie dit. Beter om het uitverbod voorlopig in stand te houden. Veiliger voor de echte supporters sowieso....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:40
Beetje laat, hadden Feyenoorders ook naar dat kutstadion gemoeten. Toen mocht t nog niet, dan nu ook niet. Volgend jaar maar weer proberen
Vind ik leuk
Harry.f +380
woensdag 12 december 2018 om 13:55
Wat een voorbeeld van samenwerking, het blijkt zelfs vijandig te zijn. Zij geven een zeer slecht voorbeeld . Dank u leiders van Ajax, maak deze afspraak samen en aub voor de seizoenstart.
Vind ik leuk
Romo +1100
woensdag 12 december 2018 om 13:59
Eisen nog wel...

En wie zijn ze dan!

Doe even normaal
De Kuip zal toch allang uitverkocht zijn, dus vol

Laten ze in de Arena een groot scherm neerzetten, iedereen blij en geen gezeur

Vlgd seizoen verder kijken
Vind ik leuk
Harry.f +380
woensdag 12 december 2018 om 14:01
Gezien de hoeveelheid negatieve reacties lijkt mij de vraag onjuist onpasselijk arrogant, en getuigen van domheid wat in feite een zeer stom antwoord verdient. Deze is al gegeven door de vele reacties. Stelletje domme Amsterdammers
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:07
Wat een grappenmakers zeg, waar waren die kaarten voor in de arena dan?!
Vind ik leuk
Dirk Zaal +75
woensdag 12 december 2018 om 14:28
ik vindt uit publiek brengt sfeer mee
behalve die kut trommels
ajaks vindt ik.de laatste tijd een zooitje van maken of gemaakkt
nog steeds geen straf of boete finale.tegen zwolle ook dat ze het woord joden mogen gebruiken als.geuzen naam belachelijk net als de Israëlische vlag
een andereclub krijgt of boete of een
stadion verbod
dus verlopig geen ajsks supporters
of hoe datook mag heten (toeschouwers)
want sup. hebben ze niet
ditk

Vind ik leuk
Lady Sam +160
woensdag 12 december 2018 om 14:54
Hoezo arrogant !!! wij eisen ??? lekker in Amsterdam blijven hebben wij rust is de Kuip ,en het veld blijft heel ....
Vind ik leuk
ave070 +4
woensdag 12 december 2018 om 15:52
Hahaha hoe komen ze er bij 😂😂😂
Vind ik leuk
elmagico070 +23167
woensdag 12 december 2018 om 18:34
Kon laatst je recaties niet meer teruglezen, komt zeker doordat je nieuwe account hebt aangemaakt. Dit staat al beter-;)
Vind ik leuk
ave070 +4
maandag 17 december 2018 om 17:54
Nogmaals bedankt voor de tip.👍🏻
Vind ik leuk
elmagico070 +23167
maandag 17 december 2018 om 17:55
Graag gedaan goos.👍
[Reactie gewijzigd op maandag 17 december 2018 om 17:55]
Vind ik leuk
Guzzi +518
woensdag 12 december 2018 om 17:11
En waarom zelf 28 oktober geen uitsupporters toegelaten,en nu eisen dat hun supporters mee mogen beetje arrogant geworden daar.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:48
Ajax moet gewoon weer even zijn schoentjes normaal aantrekken ze lopen er een beetje naast. Die denken even alles te kunnen bepalen ineens word steeds gekker met die club.. misschien iets om een eigen competitie op te starten met alleen Ajax kunnen ze elke week op top niveau tegen zich zelf spelen met supporters.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 00:29
De arrogantie van die club uit 020 grenst zoals altijd aan het ongelofelijke.Zij hebben totaal niks te eisen .Wij Feyenoord zijn dit seizoen toch ook niet naar 020 gegaan.Laat al die namaak,over het paard getilde supporters nooit meer naar Feyenoord komen.Ik haat dat uitschot en hoef ze nooit meer te zien,Rob.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws