'Met net zoveel geluk als Ajax, dan maak je als PSV ook kans op volgende ronde'

'Met net zoveel geluk als Ajax, dan maak je als PSV ook kans op volgende ronde'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 10:42wo 12-12-2018 om 10:42

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 10:56wo 12-12-2018 om 10:56

Als PSV net zo gelukkig had geloot als Ajax in de Champions League, dan waren de Eindhovenaren óók in staat geweest om de achtste finales van het miljardenbal te bereiken. Dat zeggen Willy en René van de Kerkhof in gesprek met Omroep Brabant.

In een groep met FC Barcelona, Tottenham Hotspur en Internazionale werd PSV kansloos uitgeschakeld. De ploeg van trainer Mark van Bommel sprokkelde twee punten bij elkaar. "Ze hadden een van de zwaarste lotingen. Als je net zoveel geluk hebt als Ajax, dat toch twee zwakkere tegenstanders treft, maak je kans om de volgende ronde te halen", vindt René. "Ik denk dat de affiches geweldig waren en dat ze de volgende keer gewoon geluk moeten hebben met de loting."

Tweelingbroer Willy is het roerend met hem eens. "Als je de zes wedstrijden analyseert, vind ik dat we niet de mindere geweest zijn. We hadden ook op de tweede plaats kunnen eindigen, want we deden niks onder voor Tottenham en Inter. Maar PSV heeft wat meer ervaring nodig met het spelen op dit niveau."

Ajax plaatste zich wél voor de achtste finales. Woensdagavond strijdt de topclub uit Amsterdam met Bayern München om de eerste plaats in Groep E. 

Plaats een reactie

aartstyle +1787
woensdag 12 december 2018 om 10:50
Gaan we weer......
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 10:52
Idd. allemaal aannames dat niet te controleren is.
Vind ik leuk
Vowtar +6466
woensdag 12 december 2018 om 11:23
Ik hoop dat Ajax Barca of Tottenham loot. Dan zien we het vanzelf..
Vind ik leuk
Gilze +1123
woensdag 12 december 2018 om 11:25
Of Inter eruit vliegt tegen Benfica
Vind ik leuk
Dani82 +3254
woensdag 12 december 2018 om 12:10
Inter is er al uitgevlogen tegen psv gisteren toch?
Vind ik leuk
RebelVox +10755
woensdag 12 december 2018 om 12:48
Die 2 lullen alles wat krom is recht.
Waren al heel beperkte voetballers, als analist lachwekkend.
1 groot carneval act non stop.
Vind ik leuk
Dani82 +3254
woensdag 12 december 2018 om 12:54
Jap... ze laten mijn lach spieren wekelijks werken.
En dan dat gelul over geluk, terwijl psv al jaren geluk heeft in de eredivisie dat ze de wedstrijden winnen in de laatste minuten. Het geluk raakt een keer op
Vind ik leuk
Vowtar +6466
woensdag 12 december 2018 om 13:42
Die goal van Dumfries tegen Groningen was geen geluk, maar een logisch gevolg van een gigantische fysieke voorsprong op de tegenstander. Fysiek en conditioneel is PSV veel beter dan de rest van de Eredivisie, waardoor het de laatste 10 minuten vaak vrij spel is.

Als je het over geluk wil hebben (tenminste, ik hoop maar dat het toeval is), dan moet je eens kijken naar de waslijst aan discutabele arbitrale beslissingen die Ajax dit seizoen al heeft meegekregen. De Ligt had tegen PEC rood moeten hebben, Ajax had van VVV moeten verliezen, de 1-0 tegen Feyenoord had niet mogen tellen, Onana had geschorst moeten worden na zijn elleboogstoot tegen Luuk de Jong, 2 van de eerste 3 goals tegen Heerenveen hadden niet mogen tellen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Geluk is de grootste reden dat Ajax nog zo kort achter PSV zit ;-)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:08
Whahahaha lekker enkel alle momenten dat Ajax geluk had meenemen in je beoordeling en alles waar PSV geluk mee heeft gehad links laten liggen. Typisch!
Vind ik leuk
Dani82 +3254
woensdag 12 december 2018 om 14:29
Een vrij lang verhaal, maar na die opmerking over rood voor de ligt tegen zwolle ben ik maar gestopt met lezen. Ik leg de link ook niet tussen de gebroeders kerkhof die over geluk praten waar ik op reageer, en jou reactie over ajax en de ligt.
Kan aan mij liggen, maar ik zie het verband niet
Vind ik leuk
HanV +5475
woensdag 12 december 2018 om 17:13
Ik zie wel een reactie om 19:11 op ajaxshowtime van een Mike25 dat Onana al geblesseerd was voor de wedstrijd en toen al verzorgd is. Misschien dat hij daarom zo raar reageerde op dat schot van Flemming.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:58
Wat een gelul. Objectief zijn is jouw grote gemis !
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:01]
Vind ik leuk
Beuckie +82
woensdag 12 december 2018 om 18:30
Als je het dan toch over discutabele beslissingen hebt.. psv-heerenveen, correcte tackle thorsby, schwalbe lozano, Thorsby rood
Psv-vitesse, doehki maakt en overtreding, conform de spelregels was dat geel, maar de scheids trok rood.
nac-psv overduidelijk hands viergever, en nog gaat de bal niet op de stip.
duel onana- de jong waar de jonfg de stervende zwaan uitvoert en slechts geel krijgt,.
Dumfries maakte in die wedstrijd een overduidelijke slaande beweging, geen rood. en zo kan ik nog veel langer doorgaan
Daarbij welke elleboog van Onana? enkel psvers zagen daar een elleboogstoot in.
De ligt kreeg conform de regels afgelopen weekend terecht de gele kaart.
Zonder al die arbitrale dwalingen stond Ajax fier eerste, en stond psv ergens op plek 4 a 5

en o ja die 1-0 tegen Feyenoord daar was niks aan het handje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:31]
Vind ik leuk
Vowtar +6466
woensdag 12 december 2018 om 19:32
Ruil anders die Ajax-bril even om voor eentje op sterkte. Je kan het gebruiken.
Vind ik leuk
timo45 +461
woensdag 12 december 2018 om 13:01
Dan ben ik toch wel heel erg benieuwd wat je van de analyses van jullie eigen sjaak Swart vind
Vind ik leuk
fernjef +1527
woensdag 12 december 2018 om 13:05
Of Willem van Hanegem....
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:18]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:09
Die vind ik als Ajax supporter net zo kansloos. Die oude gasten kijken er alleen maar naar met hun beperkte jaren 70 visie en die is niet te vertalen naar het hedendaagse voetbal.
Vind ik leuk
timo45 +461
woensdag 12 december 2018 om 17:30
Ja dit vind ik ook bizar. Echter vind ik van Hanegem in veel gevallen wel meevallen. Ik vind hem vaak juist tegen Feyenoord vaak
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:40
Dat is waar.
Vind ik leuk
fernjef +1527
woensdag 12 december 2018 om 13:08
Waldorf en Statler....😩
Vind ik leuk
jollyrogers +8395
woensdag 12 december 2018 om 14:06
jullie even Swart toch een zelfde podium?
beter is: allemaal niet
Vind ik leuk
1313 +8756
woensdag 12 december 2018 om 14:35
Inter en Benfica kunnen elkaar nog wel gaan treffen in de EL.
Vind ik leuk
Bullet +3353
woensdag 12 december 2018 om 14:54
In de EL jonge
Vind ik leuk
Dani82 +3254
woensdag 12 december 2018 om 15:27
Jep, kwam er later pas achter🤦🏻‍♂️😉
Vind ik leuk
HanV +5475
woensdag 12 december 2018 om 17:09
Benfica zal wel net als Inter naar de EL gaan. Op dit moment kunnen die elkaar de volgende ronde al loten, maar Benfica kan bij winst en andere resultaten net als Inter geplaatst worden.
Vind ik leuk
dhrwobo +43963
woensdag 12 december 2018 om 12:17
Uhm.. nee.

Met jouw vergelijk kan je ook stellen dat PSV net zo goed is als Barcelona, omdat ze gelijk gespeeld hebben tegen Spurs, waar PSV ook gelijk tegen heeft gespeeld.................
Vind ik leuk
HennieAFCA +136
woensdag 12 december 2018 om 12:56
Meen je Dit? 2012 Ajax in de poule met alleen maar kampioenen. Real Madrid, Dortmund en mancity. Ajax gewoon 3e met 4 punten en city eruit. Kampioen van Engeland... Maar goed spurs en inter zijn beter. Tuurlijk knakworsten. PSV heeft t gewoon niet dit seizoen...
Vind ik leuk
dhrwobo +43963
woensdag 12 december 2018 om 12:59
Nee tuurlijk meen ik dat niet. Alleen is zijn vergelijk scheef om de verhouding Ajax en PSV op te hangen aan een wedstrijd tussen Benfica en Inter... dat is natuurlijk gelul in de ruimte.
Vind ik leuk
HennieAFCA +136
woensdag 12 december 2018 om 13:01
Daar heb jij helemaal gelijk in. Word alleen moe van mensen die doen alsof het de poule des doods is. In mijn ogen had spurs en inter gekunt...
Vind ik leuk
dhrwobo +43963
woensdag 12 december 2018 om 13:03
Het was de poule des doods. Samen met de poule van PSG, Napoli en Liverpool. Idem dito.

Er had meer ingezeten en PSV heeft iedere wedstrijd goed partij geboden, maar het zat er helaas niet in. Streep eronder, klaar. Genoeg over gehad nu.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:11
Inderdaad, zoals je zegt zat er meer in voor PSV en hebben ze het vooral aan zichzelf te danken dat ze niet meer punten hebben gehaald, niet aan de tegenstanders, want in geen een poule in de CL loop je er zomaar even doorheen.
Vind ik leuk
Adje80 +10301
woensdag 12 december 2018 om 11:50
Ik zeg dat ajax minimaal derde was geworden, inter is niet veel denk gelijkwaardig aan benfica.
Vind ik leuk
jochempje +4177
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Dat hebben we volgens mij wel een paar jaar geleden gezien, met City, Real en Dortmund.
Vind ik leuk
HennieAFCA +136
woensdag 12 december 2018 om 12:58
Precies dat. En dat waren toen alle 3 de kampioenen van de top competities. Psvers hebben altijd selectief geheugen verlies...
Vind ik leuk
Adje80 +10301
woensdag 12 december 2018 om 14:09
Ajax is nu vele malen sterken dan in die tijd.. Ook sterker dan psv alleen dat willen jullie niet toegeven. Volgend jaar zal ajax weer zwakker worden door de leegloop die zal komen, je kan het ene seizoen niet vergelijken met het andere. Omdat over jaren terug te beginnen is een beetje zielig. En dan begint er ook weer een o er de graafschap dat is helemaal lachwekkend.. Dit ajax had op zo'n moment makkelijk gewonnen
Vind ik leuk
soksa +1763
woensdag 12 december 2018 om 13:38
Zelfs dan kun je er geen keiharde conclusies uit trekken. Misschien spelen Inter of Tottenham dan wel veel beter of slechter dan tegen PSV. Het blijven dan maar twee wedstrijdjes.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10636
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Idd, iedereen die anti Ajax is mag blij zijn dat Sjaak S geen tweeling broer heeft! Wat Een gelul die tweeling, zeg iets nuttigs of ga samen biljarten of zo!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:01]
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 12 december 2018 om 15:35
Dat en hadden juist deze heren vorig jaar niet hun mond vol van "geluk dwing je af" na al die (terechte) late overwinningen van psv?
Vind ik leuk
Thecount +561
woensdag 12 december 2018 om 11:03
Vanaf de loting werd er al gejankt dat ze in de zwaarste groep zitten en dat het bijna onmogelijk 2e of 3e te worden. Als je niet de overtuiging hebt dat je verder kan komen, dan gaat ook niet gebeuren. PSV had gewoon meer punten moeten halen, want ook Barca, Spurs en Inter waren ook niet in goede doen, net zoals Bayern dat niet was, maar als het geloof in eigen kunnen er niet is, dan wordt je dus gewoon 4e. Had de schouders er maar onder gezet!
Vind ik leuk
3Bier +14323
woensdag 12 december 2018 om 11:14
Volledig mee eens
En ook stoppen met achteruit lopen zodra je op voorsprong komt. Probeer die 0-2 te maken.
PSV heeft vanaf het begin veel te veel ontzag getoond voor de tegenstanders. Vooral Inter was gewoon 2x te pakken. Zonde hoor. Ik had dit PSV wel in de EL willen zien. Daar hadden ze hoge ogen kunnen gooien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
jollyrogers +8395
woensdag 12 december 2018 om 13:58
ook met de schouders eronder was het een onmogelijke opgave. ook ajax had het in deze poule zwaar gehad en was misschien wel laatste geworden
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:15
je kan alles zeggen maar PSV heeft gestreden voor wat ze waard zijn. kansloze reactie van je degraaf en dat ben ik van jou niet gewend..
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:16]
Vind ik leuk
Gearry +1449
woensdag 12 december 2018 om 11:19
Hij heeft gewoon gelijk. Overwinteren in CL was gewoon mogelijk geweest. Dat strijden voor wat ze waard waren, hebben ze hooguit de laatste 2 wedstrijden gedaan. Maar thuis had je gewoon van Inter en Barça moeten winnen! (wat beide gewoon mogelijk was) En dan had je er gewoon geweest.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:20
Man wees realistisch. Dat heeft er geen seconde ingezeten. Overwinteren in de EL wellicht ald ze tegen barca de vorige wedstrijd de kansen afgemaakt hadden. Maar de rest van de wedstrijden was het allemaal vrij kansloos.
Vind ik leuk
Gearry +1449
woensdag 12 december 2018 om 11:58
EL was gewoon mogelijk geweest idd, tegen Tottenham had je misschien wat meer geluk moeten hebben dan, maar die waren aan het begin van het seizoen ook lang niet zo goed als ze vorig jaar waren, en als je dan wat gedurfder gespeeld had, dan was er echt wel een kans op CL-overwintering. Maar om nu gelijk te doen alsof de poule zo zwaar was...., er lagen echt wel mogelijkheden! 10 punten had echt wel mogelijk geweest.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:25
dat weet ik nietzeker zoals jij het stelt...
Inter uit had je inderdaad meer recht dan 0 punten maar persoonlijke fouten kan je niks aan doen..
Vind ik leuk
Gearry +1449
woensdag 12 december 2018 om 12:01
Als je 2 keer van Inter wint, wat gewoon mogelijk was, dan had je al 6 punten gehad. Winnen van Barça was ook mogelijk geweest gezien het aantal kansen wat je kreeg en dan had je al 9 punten gehad, meer dan Tottenham nu heeft en dan had je dus gewoon 2e geworden achter Barça.
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 12 december 2018 om 12:11
Maar dat komt dus ook niet doordat de andere zo goed zijn..
Vind ik leuk
Thecount +561
woensdag 12 december 2018 om 11:28
PSV had veel meer kunnen en moeten doen Korm, ik snap dat je deze kritiek niet leuk vind, maar iedereen ziet het.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:32
je hoort vooral de ajacieden, maar dat is ook niks nieuws..
analisten, journalisten zijn het er al niet mee eens met jou bewering..
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 11:52
Heb je geen eigen waarneming en mening dat je terug moet vallen op meningen van anderen, ook van hun is dat maar heel subjectief en op basis van aannames maar geen wetenschap.Het feit is, dat v. Bommel tot de conclusie moet komen dat je met reactievoetbal en niet op basis van eigen kunnen geen stap verder komt in het internationale voetbal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:18]
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 13:18
mijn waarnemingen heb ik hier al 100 keer geetaleerd. het aanvallen zoals jullie dat noemen kan ook grote nederlagen tot gevolg hebben, zeker bij clubs als Inter, Barca of Spurs. Ik denk dat PSV het uitstekend heeft gedaan en ja ze komen te kort voor de top maar ik denk elke nederlandse club
Vind ik leuk
Gearry +1449
woensdag 12 december 2018 om 12:03
Kijk gewoon naar de wedstrijden tegen Inter en de thuiswedstrijd tegen Barça. Die had je alle 3 kunnen winnen! Had je 9 punten gehad, en dat was genoeg geweest. Maar dan moet je wel de kansen beter benutten als je ze krijgt. Laten we het maar houden op een goede leerschool en volgend jaar beter!
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 13:19
inderdaad
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 12 december 2018 om 12:18
Je ziet het hier toch zelfs de broertjes zeggen?
Er zat meer in. Als je dat er niet uithaalt, heb je gefaald en mag dat gewoon zo benoemd worden.
Ajax kreeg en krijgt toch ook geen respijt dat ze uitgeschakeld werden dankzij een knipoog Kroaat? Nee, precies hadden ze eerder maar moeten winnen van Lyon, dan had die Kroaat er niet toe gedaan.

Uitschakeling kan altijd, maar janken de poule is zo zwaar dat is onterecht.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 13:20
klopt, was een hele lichte poule..
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 12 december 2018 om 13:27
Dat is ook weer overdreven.. Welkom in CL lijkt me beter passen.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 13:33
ik denk serieus dat dit 1 van de zwaarste was..
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 12 december 2018 om 13:38
City, Real en Dortmund.. Allen als kampioen en toch werd Ajax derde.. Stop met zoeken naar excuses, accepteren en doorgaan.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 13:50
heb het over dit jaar gang, niet over heel de history, Gewoon de vergelijking tussen de poules van dit jaar
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 12 december 2018 om 15:44
Juventus, Man United, Valencia en Young Boys

als wel

PSG, Napoli, Liverpool en Rode Ster Belgrado

Zijn als je het héél positief benaderd t.a.v. psv op z´n minst al gelijkwaardig
Vind ik leuk
De Liefhebber +11685
woensdag 12 december 2018 om 11:39
Als PSV noet was ingezakt bij een voorsprong was er in 3 wedstrijden meer te halen geweest....je kunt op dit niveau niet met zo'n verdediging als PSV verwachten dat je zo'n wedstrijd wel even uitspeelt. Als Sjaak zo'n opmerking maakt is hij seniel en moet hij in een dwangbuis worden afgevoerd...dat is het punt wat de Graaf probeert te maken denk ik. Overwintering in de EL heeft er wel degelijk ingezeten Korm...
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 13:17
Daar ben ik het dus niet mee eens, PSV heeft geen verdedigers met snelheid dus het veld moet je compact houden. je kan naief blijven aanvallen (wat PSV in het verleden vaak deed) maar dan kan je zomaar in het mes lopen en met een grote uitslag verliezen. het is heel makkelijk en kortzichtig om dit te roepen maar he, dat is mijn mening maar hoor.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11685
woensdag 12 december 2018 om 15:33
Je hoeft het ook niet met me eens te zijn maat. Ik zeg alleen, juist omdat je verdediging niet de beste linie is, moet je je middenveld versterken en vooruit verdedigen. Ik vind dat Bommel hier tactisch gezien niet goed mee is omgegaan....je komt een paar keer op voorsprong maar je trekt geen wedstrijd over de streep, dat geeft toch op zijn minst te denken??
Vind ik leuk
Gearry +1449
woensdag 12 december 2018 om 11:16
Inderdaad, overwintering in CL was mogelijk geweest. Thuis van Inter winnen en van Barça, wat beide heel reëel was geweest, en je was door naar de volgende ronde gegaan.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
woensdag 12 december 2018 om 11:54
Inter thuis hadden we kunnen winnen maar Barca en Spurs waren echt een maatje te groot. PSV heeft slecht geloot.
Vind ik leuk
Gearry +1449
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Tegen Barça heb je kansen genoeg gehad om te winnen! PSV heeft niet veel slechter geloot dan Ajax.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
woensdag 12 december 2018 om 12:09
Nee echt niet. PSV wist amper uitgespeelde kansen te creëren. Die waren op 1 hand te tellen. Zelfs Barca op 70% is een maatje te groot voor iedere eredivisie club. Dat is ook geen schande om van een club te verliezen met een omzet van Eur 648,3 mil. PSV heeft gevochten voor wat het waard is. Eerlijk gezegd hadden wij liever AEK of een Benfica geloot.
Vind ik leuk
Gearry +1449
woensdag 12 december 2018 om 12:15
Sorry, maar de laatste wedstrijd tegen Barça had je gewoon kunnen/moeten winnen, waren kansen genoeg voor. Aek was idd de minste van de clubs, maar Benfica is echt niet slechter dan Inter hoor. Dat Inter uit pot 4 kwam is al een aardige indicatie.
Vind ik leuk
YC93 +860
woensdag 12 december 2018 om 12:03
Dit is echt onzin, tuurlijk had psv veel meer kans gehad om door te gaan als ze in de poule van ajax zaten. Dat doet verder helemaal geen afbreuk aan de prestatie van ajax, maar de kansen voor overwintering van psv zouden aanzienlijk toenemen.

Om dan te zeggen "had de schouders er maar onder gezet", dat is lekker makkelijk praten in een poule met 3 topteams. Zie messi zijn actie in de wedstrijd van psv, die beslist zo een wedstrijd met één moment. Benfica en AEK hebben geen spelers die puur op individuele klasse een wedstrijd beslissen. Nogmaals, goede prestatie van ajax, en ik ben niet voor psv noch voor ajax, maar psv had in de poule van ajax zeker meer kans gemaakt op onverwintering
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
woensdag 12 december 2018 om 12:10
Met net zo veel geluk? VP bedoeld met net zo eel klasse en bravoure.
Vind ik leuk
JWK +797
woensdag 12 december 2018 om 12:23
👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Vind ik leuk
voebtalie +2320
woensdag 12 december 2018 om 11:04
Is toch leuk die bejaarden aan het woord? Met een beetje geluk had psv ook van Feyenoord gewonnen. En met een beetje geluk win je de loterij!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:08
Zonder geluk vaart niemand wel.
Vind ik leuk
Groen +3730
woensdag 12 december 2018 om 11:10
Nee nee, voebtalie. Ik heb namelijk gehoord dat Feyenoord in de huidige vorm het beste elftal van Europa is!
Vind ik leuk
voebtalie +2320
woensdag 12 december 2018 om 11:14
Ow jah dat klopt. Die winnen zo van Barcelona aldus vpersie. Feyenoord had makkelijk de poule van psv overleefd.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 11:07
Veel te simpel dit.
Die poules zijn niet te vergelijken.

Bayern was ff uit vorm. Barca was ook uit vorm. Ajax pakte wel een punt. PSV niet. Tottenham had ook geen grootse vorm lange tijd.
Inter is echt geen grootheid. Niet eens top 50 van Europa. In Italie verliezen ze 4-1 van Atalanta en staan ze op aardige achterstand tov Juve en Napoli.

Het verschil was natuurlijk wel AEK. Wat echt een mindere club was dan de hele poule van PSV.

Het verschil deze CL ronde is gemaakt op volwassenheid en het echte killen van een pot. Waar Ajax enkele potten maar net over de streep trok, haalde PSV de trekker steeds net niet over. Hele kleine verschillen, maar die verschillen die op Europees niveau nodig zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
Henkings +887
woensdag 12 december 2018 om 11:14
Precies! PSV moet nog dodelijker worden voor de goal! Bij Ajax hoop ik dat Dolberg dat weer gaat worden. Want als Ajax naast deze selectie een spits in vorm in de selectie heeft, kunnen ze écht stunten!
Want laten we eerlijk zijn. Voor een Nederlandse club is de tweede ronde al een stunt en doorgaan een échte stunt!!
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
woensdag 12 december 2018 om 12:12
Misschien kan PSV met een pistool voetballen?
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:18
Ben het met je eens hoor Arie maar je kan niet kijken naar een ranking lijst want alles valt en staat met de vorm van de dag, die van de afgelopen 5 jaar zegt helemaal niks over nu.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 11:20
Ook dat ben ik geheel met je eens hoor. Maar het totaalplaatje van Inter is nu echt niet zo florissant. Ze hebben flink gespendeerd, maar het is absoluut nog geen team waar je 'u' tegen zegt. Ik vond ze tegen PSV vooral gister heel matig voetballen. Vorige keer tegen Tottenham en tegen PSV vond ik ze wel weer erg sterk.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:23
gisteren hebben ze PSV onderschat denk ik ;-)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:50
Eindelijk iemand die verstand in z'n kop heeft
Vind ik leuk
Op afstand +1337
woensdag 12 december 2018 om 11:11
Aldus, een interview opgenomen in het alzheimer cafe.
Vind ik leuk
zwollie +9389
woensdag 12 december 2018 om 11:55
Denk dat Aadje afkoopsom, Sjaak Swart en van Hanegem erbij zaten daar.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:13
Nou... kansloze figuren!! Lach me dood als Ajax inter of spurs volgende ronde oprollen.😄
Vind ik leuk
Henkings +887
woensdag 12 december 2018 om 11:14
Inter wordt lastig.....die spelen geen CL meer
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 11:16
Daarom lacht ie zich dood denk.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:58
Inderdaad... stom 🤦‍♂️
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:29
Natuurlijk kunnen we gaan kijken naar ploegen die 2de zijn geworden in de poul uitgaande van winnen vanavond maar statistisch is de kans veel groter dat we 2de worden en dan moet je naar nr 1's kijken dus als we dan toch een einde willen maken aan dit gejank dan moeten we maar tegen Barcelona in de volgende ronde, maar dan moet Messi wel meedoen anders krijg je dat gezeur weer.

Natuurlijk is AEK het verschil met Inter en had PSV anders wel EL gehaald maar ook Benfica is gewoon een hele goede ploeg, niet voor niets dat we daar tegen achter komen en nog 1-1 kunnen maken en thuis met 1-0 winnen, volledig terecht maar wel in de 93ste minuut pas.

PSV kwam dan wel vaak op voorsprong maar om nou te zeggen dat ze 1 wedstrijd terecht hadden moeten winnen obv vertoonde spel.....

Met dat spel van PSV kom je weg in de eredivisie maar betere ploegen, zelfs Inter prikken daar doorheen, AEK niet.
Vind ik leuk
HJR +9011
woensdag 12 december 2018 om 11:56
Ja want mocht Ajax de Spurs loten, dan krijg je natuurlijk 2 precies dezelfde omstandigheden als de wedstrijden van Spurs en PSV.

De spelers van Spurs hebben dan dezelfde vorm, zijn allemaal even fit en de rest is ook allemaal precies hetzelfde.

Het is topvoetbal, dat kan je niet vergelijken met jeugdvoetbal, waarbij je van te voren de zowat kan raden door naar andere wedstrijden te kijken.

Ajax en PSV spelen totaal anders, dus zal de Spurs ook anders gaan spelen, ook al zullen ze de favoriet zijn. Waarschijnlijk met andere spelers ook.

Dus mocht Ajax eerste worden, en de Spurs loten, en winnen dan zal je het wel weer horen:
- Ajax is beter dan PSV, PSVs poule was niet zo sterk bla bla bla
Of als Ajax minder resultaat haalt dan PSV:
- Zie nou wel dat Ajax geluk had met de loting, Spurs is veel sterker dan Benfica

Allemaal opmerkingen van mensen die, totaal geen idee hebben over voetbal op het hoogste niveau.

Dus ik hoop dat ze niet de Spurs loten of Barcelona. En ook niet dat Benfica tegen Inter moet. Allemaal eindeloze en vooral nutteloze discussies levert dat op ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:57]
Vind ik leuk
Tsubamba +3042
woensdag 12 december 2018 om 12:09
Geluk moet je afdwingen...
Vind ik leuk
Swout +1742
woensdag 12 december 2018 om 12:14
Rkc was zeker ook een te zware loting in de beker? De lampjes moeten is stoppen met het zoeken naar excuusjes.. Het is dat jullie rechtstreeks naar de groepsfase mochten, anders was Psv er in de voorrondes al uitgevlogen. Inter en Spurs waren gewoon te kloppen. Maar dit zeer zwakke Psv is er niet in geslaagd.
Vind ik leuk
Bruurke +1079
woensdag 12 december 2018 om 13:29
Inderdaad. Deze twee moeten samen met Aad de mos en Sjaakie Zwart een onbewoond eiland kopen, zonder internet of welke verbinding dan ook met het vaste land! Ik vind deze vier ouwe mannetjes zo verschrikkelijk en ze lullen alleen maar onzin. Ja Ajacieden ook Jullie Sjaakie lult onzin! Alles in het voordeel van de clubs praten niet meer niet minder doen ze. Miss als we allemaal een euro uitleggen dat we een klein eilandje voor ze kunnen kopen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:51
Dat lijkt mij wel.
PSV en Ajax ontlopen elkaar niet zo veel op het moment. PSV had ook wel AEK Athene gewonnen en Ajax had ook wel van Barcelona verloren.
Maar goed, dit blijft natuurlijk koffiedik kijken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:52]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:52
...maar toch zielig om het op deze manier te ventileren.

Als, als, als...

Zij zijn groot en ik is klein... ;)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:55
René en Willy willen terug naar het Calimero-tijdperk.
Vind ik leuk
Thecount +561
woensdag 12 december 2018 om 11:04
Daar zitten ze anders nog steeds in ;-)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:57
Het is natuurlijk weer een steek onder water richting Ajax.
Maar er zit wel een kern van waarheid in. Er moet nou eenmaal een beetje geluk bij tijdens de loting. Ajax had wel gewoon meer geluk.

Barca is sterker dan Bayern
Tottenham sterker dan Benfica
en Inter sterker dan AEK
Vind ik leuk
Always PSV +16971
woensdag 12 december 2018 om 11:08
Zie het niet als een steek. We zullen het helaas nooit weten. We zijn de wetten van het voetbal (en Messi ) tegen gekomen, hadden in deze poule meer punten verdiend.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:10
Bayern, AEK en Benfica zijn weer sterker als Osijek, garanties heb je dus niet.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:19
Bravo, het domste wat ik tot nu toe hier gelezen heb vandaag.....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:25
14 wedstrijden niet op rij gewonnen in de CL, laatste 12 wedstrijden 4 punten. En dan durven zeggen dat je onze poule ook had overleeft. Ga eerst maar eens een wedstrijdje winnen voordat je over 't geluk van Ajax praat.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:27
"Ga eerst maar eens een wedstrijdje winnen voordat je over 't geluk van Ajax praat." waar doe ik dit dan? lees ff hieronder de discussie met Arie...
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:32
Het is een uitspraak van de gebr. Vd Kerkhof in dit artikel en hoor PSVers dit ook meermaals zeggen. Daarom zeg ik, ga eerst eens een wedstrijd winnen in Europa.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:35
wie weet volgend jaar maar een iets mindere zware loting
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:39
Tuurlijk was 't een zware loting.En voor Ajax was de kans in deze poule ook te zwaar waarschijnlijk. Alleen vindt dat PSV er te weinig hebt uitgehaald. PSV kan gewoon beter dan dit.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 13:15
daar zijn de meningen dus over verdeeld :)
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 11:15
Een kansloze vergelijking natuurlijk.

Je treft clubs in de vorm van de dag. Ajax maakte daardoor ineens een kans tegen Bayern.
PSV haalde de trekker steeds niet over. En verdedigde naïef tegen wereldspitsen. Dan verlies je je potten ondanks dat je aardig veldspel en geweldige inzet hebt.

Ajax deed wel wat het moest doen. Vooral verdedigend een forse stap beter.

Inter en Tottenham, maar ook Barca uit vorm; ik denk dat Ajax er meer kans mee maakte door de speelwijze en aanwezige kwaliteiten van Ajax.
Vind ik leuk
Emnu +7075
woensdag 12 december 2018 om 11:20
Op veel manieren vergelijkbaar met de CL campagnes van Ajax onder de Boer.

Leuk spel maar je beloont jezelf niet.
Puur omdat je net dat kleine beetje tekort komt.

Dat kleine beetje lijkt Ajax nu wel te hebben, daar wordt te vaak en te makkelijk aan voorbij gegaan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:20]
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:22
klopt maar dat komt ook door de tegenstanders in de poule en de vormcrisis die ze hebben/hadden. Al met al vind ik het een geweldig resultaat van ajax. Als NL-zijnde moeten we trots zijn ipv elkaar afzeiken
Vind ik leuk
Emnu +7075
woensdag 12 december 2018 om 11:31
T is en-en, het ligt natuurlijk niet alleen maar aan de loting etc.

Dat “kleine beetje” is namelijk wat t verschil maakt op dit niveau.

Vanaf nu zal ook de loting meespelen maar zeer degelijk ook t spel van Ajax en de getoonde volwassenheid zal hierbij bepalend zijn of Ajax kans maakt op de volgende ronde, meer nog dan de tegenstander.

Tuurlijk, loot je n City, n Juve, game over en veel zal afhangen van vanavond.
Eerste in de poule is heel wat waard.
Pak je die, heb je gewoon redelijk kans om door te gaan.
Een Roma, Schalke, Lyon of Shactar, zelfs Man U heb je gewoon reële kans op de volgende ronde.
Kijk, bij de halve finale houdt t sowieso op, let’s get real, maar ik heb iig heel veel zin in vanavond.
Laten we t daar voorlopig op houden haha.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:21
ik weet het niet arie, het is allemaal koffiedik kijken. Ajax had namelijk ook tegen een forse nederlaag aan kunnen lopen omdat ze weggecounterd worden tegen clubs als Inter. Al met al is het gewoon gissen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 11:25
100% waar.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:23
Dat maakt het niet meteen kansloos.
Een Barcelona uit vorm (wat overigens helemaal niet zo is, en al helemaal niet in vergelijking tot Bayern) is nog altijd niet minder dan een Benfica in vorm.
Bovendien heeft Ajax gewoon een betere verdediging dan PSV en is de verdedigende speelstijl van PSV tegen wereldspitsen wel te verklaren.

Ajax heeft het overigens erg goed gedaan hoor! Dat is tenslotte wat je wilt horen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 11:25
'Dat is tenslotte wat je wilt horen.'

Daar komt de aap aardig uit de mauw he? Sjonge jonge.


Je hele vergelijking is gewoon stupide. Heeft geen enkele zin.
Toen PSV de 1e keer Barca trof, was Barca wel degelijk uit vorm. Dat nog ontkennen ook. En dat dan ook willen vergelijken met Benfica... Ongekend.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:18
Barca is gelijk aan bayern
Tottenham en inter zijn gelijk aan Benfica en AEK is gelijk aan PSV (-:
Vind ik leuk
aartstyle +1787
woensdag 12 december 2018 om 10:59
Hier doen we niet anders. Wat dat betreft zouden sjakie, willy,rene en willem een prima aanwinst zijn voor deze website.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:13
Thanks!
Vind ik leuk
Swout +1742
woensdag 12 december 2018 om 12:15
De laatste pot tegen Barca wonnen we gewoon
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:51
2 mindere clubs ook echt.. Psv was er hard afgegaan tegen benfica
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:59
Bullshit en bovendien een aanname.
Waarom ging Ajax er dan hard af tegen PSV?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:06
Wat een slechte redenatie van je. Ajax won van Barca maar verloor van Utrecht. Is Utrecht dan beter dan Barca?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:03
Ik redeneer zo om aan degene boven mij duidelijk te maken dat die redenatie van hem ook nergens op slaat.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:08
Zijn allemaal aannames en we zullen het nooit weten. Maar het zijn wel allemaal wedstrijden op zich en niet te vergelijken. Ajax speelde bijvoorbeeld ook gelijk tegen Heracles, dat zou dus inhouden dat Heracles ook van Benfica zou hebben gewonnen? Ik vind wel dat PSV een zwaardere poule had, maar vooral de manier waarop PSV speelt Europees ga je gewoon weinig punten mee pakken ongeacht de poule.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:56
Omdat ik vind dat Ajax stukken volwassener speelt internationaal dan PSV.
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
woensdag 12 december 2018 om 11:03
Manman, Ajax heeft zo enorm veel geluk gehad dat ze die beide wedstrijden wonnen. Of heb je de laatste minuten steeds niet meegekregen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:13
Feyenoord heeft ook pech gehad tegen Trencin, 4 pure geluksdoelpunten. Sinds 2002 hebben de Rotterdammers alleen maar pech in Europa. Pff
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
woensdag 12 december 2018 om 11:15
Ja, je kan hem beter maar winnen als je in de finale staat toch. Als je het doet, doe het dan goed.

Ik weet toch zelf ook wel dat wij vaak enorm verzaken in Europa, maar dat achterlijke gedrag dat Ajax het zoveel beter heeft gedaan in de CL dan PSV vind ik bizar
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 11:17
Jij vindt het bizar.
Ik stel dat het een feit is.
Ajax heeft het feitelijk beter gedaan dan PSV.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:29
klopt al blijft het appels met peren omdat ze andere tegenstanders hebben gehad.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:21
Waar ik moe van wordt is dat als, als, als. Feit is dat Ajax gewoon beter presteert de laatste jaren in Europa met gedurfd en aanvallend voetbal. PSV wordt al 3 jaar voor de winterstop uitgeschakeld, heeft de laatste 14 wedstrijden niet weten te winnen in de CL, waarom zouden ze dan nu ineens wel onze poule overleven?
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:30
Omdat die clubs alles zijn behalve in vorm, waarom zou PSV niet van AEK of benfica kunnen winnen? we wonnen tenslotte ook van Ajax, over feiten gesproken ;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:31]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:36
Omdat PSV tegen een Ajax een tactiek hanteerde met lef en overtuiging. Die heb ik amper terug gezien in Europa. 14 wedstrijden op rij geen overwinning in de CL zegt natuurlijk wel iets.
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 13:25
dan heb jij geen europese wedstrijden van PSV gezien! misschien ligt het ook aan de tegenstanders he ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 13:25]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:56
Geluk dwing je af!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:52
Eindelijk hebben Rene en Willy eens een keertje gelijk.
Vind ik leuk
La Foca +415
woensdag 12 december 2018 om 10:52
Ze hebben wel gelijk, al is ajax voetballend ook wel iets beter. Voor nederlandse clubs moet het gewoon allemaal meezitten om de 2e ronde te halen.
Vind ik leuk
MojoRisin +15099
woensdag 12 december 2018 om 10:53
Tja, natuurlijk had PSV een veel zwaardere poule.. Maar herinneren deze 2 de poules die Ajax jarenlang gehad heeft en wel 3e werd destijds ?
Vind ik leuk
Harrie82 +4360
woensdag 12 december 2018 om 10:54
Daarom, niet zeuren en door.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:04
Daar zit natuurlijk wel verschil in.
In al die jaren was het een keer APOEL, een keer Celtic en een keer Dinamo Zagreb. Allemaal behoorlijk minder dan Inter.
Alleen in 12/13 met Real, City en Dortmund was derde worden een prestatie van formaat!

PSV heeft in voorgaande jaren ook wel gunstigere lotingen gehad.
Vind ik leuk
MojoRisin +15099
woensdag 12 december 2018 om 11:46
Ja dat klopt.. Maar dat zij doen alsof Ajax geluk heeft gehad is overdreven.. AEK is idd een zwak elftal, maar vond Benfica best wel goed.. Maar goed, PSV had in de Ajax-poule waarschijnlijk wel overwinterd..
Overigens, vind Inter nou ook niet echt een top-elftal, veel oude spelers..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:01
Ajax heeft het erg goed gedaan. Geen speld tussen te krijgen.
Ik vind dat PSV het ook wel goed heeft gedaan al zat er misschien iets meer in. Derde had met wat meer geluk wel mogelijk geweest maar meer niet.
Vind ik leuk
Bilwert +5
woensdag 12 december 2018 om 11:54
juist, ajax had welgeteld 1x een zware poule die jij benoemt
Vind ik leuk
Vamos7 +11017
woensdag 12 december 2018 om 10:53
Niks naar Ajax kijken we hebben er helemaal niets van gebakken een matige C.L campagne 2 punten uit 6 wedstrijden, schaam je kapot.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:54]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:54
2 punten. Voor de rest volledig eens.

EDIT: je zag je fout zelf al.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:55]
Vind ik leuk
Vamos7 +11017
woensdag 12 december 2018 om 11:48
Dan zegt er iemand we zijn niet afgegaan, is dat de norm leuk meedoen. Alsof we Willem 2 zijn zoals jij dat treffend zijn gisteren. Dat moet je niet willen wij zijn PSV en mag je meer verwachten. Het was juist teleurstellend wat PSV heeft laten zien.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:54
volgens mij slaat de dementie toe,helemaal weggespeeld thuis tegen tottenham
Vind ik leuk
Harrie82 +4360
woensdag 12 december 2018 om 10:54
Willy en René, zeur niet zo. We willen meedoen aan het miljoenenbal dan wil je zo’n tegenstanders. Weet niet of PSV het ook had gered in die poule van Ajax. Ja plek 3, maar op de laatste dag strijden voor plek 1 daar geloof ik niet in.
We kunnen niets veranderen. De spelers en staf moeten dit meenemen als ervaring en weer doorgaan. Volgend seizoen weer beter in de CL of EL.
Vind ik leuk
Marien +61
woensdag 12 december 2018 om 10:54
Soms hangt het van kleine dingen af. Wint PSV thuis van Inter (hands keeper rode kaart en wellicht winst) dan waren PSV en Inter beide op 5 punten gekomen en was PSV op basis van onderling resultaat naar de Europaleauge gegaan, maar helaas..........
Vind ik leuk
Op afstand +1337
woensdag 12 december 2018 om 11:15
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:18]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:54
Die tweeling vormt het levende bewijs dat twee niet altijd meer weten dan één.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:55
Jazeker!
Ajax heeft geloot tegen de nummers 3, 15 en 122 van de UEFA ranking.
PSV heeft geloot tegen de nummers 4, 19 en 82 van de UEFA ranking.

Als je daar naar kijkt dan zie je zeer zeker dat PSV het allerzwaarste heeft geloot en dat Ajax echt vreselijk veel mazzel heeft gehad.
Vind ik leuk
Sassefras +873
woensdag 12 december 2018 om 11:01
Het gaat om de kracht van teams in het hier en nu, niet om de kracht over de laatste 5 jaar of zo.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:07
De kracht van de laatste 5 jaar laat precies zien waar het top of tobploegen betreft.
Vind ik leuk
AllAdIn +24905
woensdag 12 december 2018 om 11:05
Als je het echt zo stelt zoals jij het zegt, dan heeft Ajax toch twee 'betere' tegenstanders geloot en één mindere?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:11
Nou in ieder geval zijn de verschillen veel minder groot als de broertjes VD Kerkhof doen geloven. Alsof er tegenwoordig in Duitsland alleen maar koekenbakkers voetballen en we de Portugezen met ieder campingelftal zouden kunnen verslaan.

Zoals van Bommel al aangaf: PSV heeft het helemaal niet slecht gedaan, best aardig gespeeld, maar ze zaten nu nog net aan de verkeerde kant van de score. Dat betekent niet dat ze totaal niet kunnen voetballen, maar wel dat ze nog een stapje mogen maken.
Vind ik leuk
AllAdIn +24905
woensdag 12 december 2018 om 11:17
''Als je daar naar kijkt dan zie je zeer zeker dat PSV het allerzwaarste heeft geloot en dat Ajax echt vreselijk veel mazzel heeft gehad.''

''Nou in ieder geval zijn de verschillen veel minder groot als de broertjes VD Kerkhof doen geloven. Alsof er tegenwoordig in Duitsland alleen maar koekenbakkers voetballen en we de Portugezen met ieder campingelftal zouden kunnen verslaan.''

Dus Ajax heeft het toch best goed gedaan?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:25
Ajax heeft goed gepresteerd. Als ze vanavond winnen dan hebben ze zelfs maximaal gepresteerd. Maar dat is nog even koffiedik kijken.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:55
Nou als gisteren de 1-1 zag van Icardi is dat gewoon diep triest hoe de verdediging staat te schutteren,en hoe gemakkelijk zoet zich laat passeren. Dat was overigens bij meerdere wedstrijden zo in de CL. Dan verdien je ook niet om door te gaan.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 11:02
Nou, ik vond die voorzet wel echt fabuleus hoor.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:13
Fout van Zoet. Korte hoek had van hem moeten zijn.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:56
Nee.Sainsbury, hij is icardi nog steeds aan het zoeken
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 21:17
Alletwee fout :)
Vind ik leuk
Kevinm +1900
woensdag 12 december 2018 om 10:55
Ah, daar zijn Willy en René al.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:55
Zijn er opeens twee Calimero's
Vind ik leuk
Op afstand +1337
woensdag 12 december 2018 om 11:17
Twee? Het is daar een compleet tranendal, inclusief dweilpauzes
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:56
Als als als. Wil je meedoen in de CL, kom je sterke teams tegen. Ajax heeft ook sterke teams tegen dit seizoen. Heeft het gewoon beter gedaan. Niet huilen, trots zijn op het spel, volgend jaar beter.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:56
Als, als, als................Daar kopen we niks voor Willy en René.
Zet dat ei van je hoofd en de borst vooruit !

Er had meer in gezeten dit keer voor PSV, maar daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor. Het is, om wat voor reden dan ook, niet gelukt. En door.....

Voor vanavond, succes tegen Bayern !
Vind ik leuk
Emnu +7075
woensdag 12 december 2018 om 10:57
En weer over de loting, pfffft..

Sorry hoor, maar de rest van voetballend Europa is na vanavond allen nog maar bezig met de loting voor de knock out fase, asjeblieft zeg.

Oh, en nog ff over die loting, hoeveel clubs in jullie “poule des doods” hebben de laatste drie jaar halve finale CL gehaald?
Maar dik t allemaal maar lekker aan hoor, die slachtofferrol schijnt te bevallen.
Anders hou je t niet zo lang vol.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:13]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:58
Dit zijn dus de luitjes die werkelijk totaal niet tegen kritiek kunnen en alles door een PSV bril zien. Ik moet me echt vergissen maar PSV is door Tottenham zowel uit als thuis weggespeeld, Barcelona in Nou Camp speelde maar op 55% van zijn kunnen dus wat Willy aan onzin uitkraamt is typerend voor hem. En geloof me, Ajax zat niet in een gemakkelijke poule vooral als je de heksenketels van AEK en Benfica erbij betrekt.
Maar beste Kerkhofjes, wees nou eens een keer sportief en wees eerlijk dat PSV in Europa weinig voorstelt. Vooruit laat mij ook maar aan een domme voorspelling wagen: in dezelfde poule als waarin PSV zat, had Ajax meer punten gepakt. Waar of niet ? (tevens mijn poll)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:02
Ik ben het met je eens, maar een heksenketel hebben wij niet gezien. AEK en Benfica kampen beide met thuisblijvende supporters. Bij AEK en Benfica was het halve stadion leeg.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
woensdag 12 december 2018 om 11:04
Ik vond het anders aardig hectisch in Athene.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:06
Dank je wel voor je steun. Maar er werd in Athene echt met vuurpijlen, vuurwerk, granaten en blindgangers gegooid !
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:08
Ja dat zeker. Maar dat was wel voor de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd was het heel stil.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3611
woensdag 12 december 2018 om 10:59
Ik wordt een beetje moe van die 2. Ajax heeft inderdaad een gunstigere loting. Zelfde geldt voor de poule van Porto, Gala, Lokomotiv en Schalke. Daar had PSV ook meer kans gehad. Maar kijk lekker naar je eigen team hoe zij gepresteerd hebben en leer van deze momenten
Vind ik leuk
AllAdIn +24905
woensdag 12 december 2018 om 11:00
Is toch ook zo, Ajax heeft gewoon ''makkelijker'' geloot, maar om de loting van Ajax als excuus te gebruiken voor de uitschakeling van PSV vind ik wel heel simpel.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:01
Niet mee eens. Ajax stijgt boven zichzelf uit in de CL. Spelen in Europa velen malen beter dan in de ED. PSV blijkt daar niet toe in staat. Die hadden niet hetzelfde resultaat neergezet, ondanks dat ze elkaar in kwaliteit niet veel ontlopen.
Vind ik leuk
Op afstand +1337
woensdag 12 december 2018 om 11:19
Het zijn schijterds
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:01
Altijd naar ajax kijken die 2.nu nog op 1front actief billen knijpen downies
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
woensdag 12 december 2018 om 11:03
De eierdop zit bij die club in alle lagen. Aandoenlijk.
Vind ik leuk
Marien +61
woensdag 12 december 2018 om 11:05
Soms hangt het van kleine dingen af. Wint PSV thuis van Inter (hands keeper rode kaart en wellicht winst) dan waren PSV en Inter beide op 5 punten gekomen en was PSV op basis van onderling resultaat naar de Europaleauge gegaan, maar helaas
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:06
wie neemt deze muppets nog serieus
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:07
Sorry hoor Gebroeders Kerkhof,meer ervaring!!
Ajax doet het net zo met minder ervaring als PSV.
En Ajax heeft natuurlijk altijd geluk Pfff wat een niveau zeg!
Achteraf win je alles. Forza Ajax.
Vind ik leuk
rinirat +3541
woensdag 12 december 2018 om 11:09
Wat een lulkoek weer.
Ze blijven maar onzin uitkramen!
Vind ik leuk
pietprecies +11746
woensdag 12 december 2018 om 11:09
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 piep piep piep piep
Vind ik leuk
Rabarber +4345
woensdag 12 december 2018 om 11:10
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:19]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:10
je kan toch niets anders verw88,als je de afdankertjesvan AJAX (4gever) oppikt
Vind ik leuk
rpaulp50 +13487
woensdag 12 december 2018 om 11:11
Ze hebben slechts 2 puntjes gepakt maar ze waren "niets minder"......
Vind ik leuk
TNG +47
woensdag 12 december 2018 om 11:11
Wat zijn die bejaarden Willem en deze 2 vermoeiend met hun teksten. Om Sjaak kan ik nog lachen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:12
Gaaaaaaaan we weer! PSV had gewoon niet van Benfica gewonnen hoor. Het spel van de Portugezen ligt PSV niet.
Vind ik leuk
AFP +2942
woensdag 12 december 2018 om 11:13
Grappig het voortdurend de schuld geven aan de zwaarte van de poule van PSV en het bagatelliseren van de Ajax-prestaties door personen uit de PSV-omgeving. Vergeten wordt dat Ajax eerst 3 kwalificatie wedstrijden moest overwinnen en daarna toch 11 punten bij elkaar kon verdienen. Voor PSV was gisteravond het plafond van hun kunnen bereikt, meer zit er niet in, wel genoeg voor de ED. Als ik b.v. Rode Ster en Napoli met PSV vergelijk dan zit PSV zelfs onder deze 2. Met andere woorden de eindstand in de poule is voor PSV legitiem. En nu dus niet meer klagen, maar vooruit kijken, eerst de titel en dan maar weer volgend seizoen in de CL proberen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:14
Als als als... niet serieus te nemen dit
Vind ik leuk
ajaksiet +1263
woensdag 12 december 2018 om 11:14
De poule was net zo sterk, alleen PSV speelde met te weinig overtuiging in bijna alle wedstrijden en je moet je kansen afmaken.
Inter is beperkt, heb je gisteren kunnen zien. Ook PSV thuis tegen inter, was inter alles behalve goed. Ik blijf dit herhalen
Vind ik leuk
Korm +39899
woensdag 12 december 2018 om 11:14
Pfff wat een onzin, we weten niet of PSV wel was doorgegaan. LAten we ook vooral niet gaan vergelijken. Als land moeten we gewoon trots zijn op Ajax met wat het bereikt heeft. Geldt trouwens ook voor PSV, dat niet is afgegaan in deze zware poule.
Vind ik leuk
ajaksiet +1263
woensdag 12 december 2018 om 11:15
We hebben dus te maken hier met 2 calimero's....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:16
Sjonge jonge, kunnen zij niet een keer met Sjakie Swart om de tafel om te kijken wie de grootste calimero is?
Vind ik leuk
BrandjeXL +503
woensdag 12 december 2018 om 11:17
Op AEK na zijn de verschillen in poules niet zo groot. Echter durft Ajax al vanaf de kwalificaties ECHT voetbal te spelen. Dus met aanvallende intenties, hoog druk zetten, veel creativiteit en bijna elke wedstrijd gedomineerd heeft. Ook tegen ploegen die hoger staan dan Ajax op de ranglijst. Psv daarentegen speelt met 11 man op de eigen helft en gokt op de snelheid van Bergwijn en Lozano. Dus die twee infantiele mafketels kunnen beter het laffe spel van hun eigen clubje onder loep houden en even naar Ajax kijken hoe het ook kan.
Zo en nu langzaam richting Amsterdam voor een waar voetbalfeest.
Vind ik leuk
ajaxdev +641
woensdag 12 december 2018 om 11:18
Ja hoor. Wij hebben Sjaak en PSV bert en ernie. Wat een onzin allemaal
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:20
Willy en René moeten ophouden met een vergelijking te maken met Ajax. Afgelopen week deden ze dat ook al terwijl ze dat voorheen zelden of nooit deden in hun commentaar. Het wekelijks wijzen naar de concurrent is louter en alleen weggelegd, en ook geoorloofd (hier), door Sjakiemero Swart. De gebroeders moeten zich niet gaan verlagen tot het beperkte verstandelijke niveau van Sjakiemero Swart.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:24]
Vind ik leuk
Molletje +2646
woensdag 12 december 2018 om 11:21
Ze kunnen ook zeggen: Als Zoet niet had geblunderd tegen de Spurs, als ze de kansen hadden benut tegen Barca thuis, als PSV tegen Inter thuis hadden gewonnen...

hadden ze misschien ook wel door gegaan naar de EL.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:23]
Vind ik leuk
pico323 +7536
woensdag 12 december 2018 om 11:22
Muppets on parade 😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:23
Willy en Rene, ik hoor jullie niet over 't feit dat jullie al 14 wedstrijden niet weten te winnen in de CL, laatste 12 wedstrijden 4 punten! Misschien eerst eens een wedstrijd winnen voordat je überhaupt mag praten over de poule van Ajax!
Vind ik leuk
Justin Kees +2694
woensdag 12 december 2018 om 11:25
Hahaha... wat een calimero’s zeg! PSV is 4 keer op een 1-0 voorsprong gekomen en heeft in 6 wedstrijden giga kansen om zeep geholpen. Het feit dat PSV is uitgeschakeld, ligt aan PSV zelf. Het is al een eeuwigheid zo dat NL clubs niet zakelijk genoeg zijn in Europa en Ajax is daar dit seizoen een uitzondering in. Dat komt door de kwaliteiten van Ajax, niet door de loting. Ajax had ongetwijfeld meer punten gescoord in de PSV groep...
Vind ik leuk
soccer02 +703
woensdag 12 december 2018 om 11:47
Hoe kun je dit nu zeggen? Ajax wacht al "13 jaar" op de 2e ronde vd cl. En dan toch nog zeggen dat het niet aan de poule ligt. En psv was gewoon echt minder dan barca en de spurs, maar hadden wel 3e moeten eindigen, maar de scheidsrechter durfde geen rood te geven aan de keeper van inter en een buitenspeldoelpunt werd goedgekeurd. Je kunt het vergelijken met de wedstrijd zwolle tegen ajax. De scheidsrechter durfde de ligt ook geen rood te geven.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Volgens mij is Ajax tussentijds ook nog in een EL finale gekomen. Maar das natuurlijk niet belangrijk, net zoals de hoogst genoteerde positie van NL op de club ranglijst.
Vind ik leuk
Justin Kees +2694
woensdag 12 december 2018 om 13:42
Hoe kan jij nou zeggen dat het huidige Ajax hetzelfde is, als het Ajax van die jaren er voor? Wat voor onzin is dat? Dus dat Ajax doorgaat is geluk dankzij de loting? Goh, waarom zouden ze dan toch zoveel geïnvesteerd hebben?

PSV ligt er niet uit door een gemiste rode kaart en een buitenspeldoelpunt, dat is calimero gedrag. Ze liggen er uit, omdat ze elke keer weer grote kansen gemist hebben en daarna bezweken onder de druk van de tegenstander.

Ajax heeft met de voorrondes er bij steeds goed gespeeld, vaak zakelijk en degelijk. Met veel kwaliteit op het veld en met die kwaliteit hadden ze Spurs en Inter zeker meer punten afhandig gemaakt, dan PSV...

En dat zegt een FC Utrecht fan hè, dus ik kijk niet door een Amsterdamse bril..
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 13:43]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2334
woensdag 12 december 2018 om 11:28
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de poule van PSV zwaarder is. Maar dat doet natuurlijk niets af aan de prestaties van Ajax. Of PSV in de poule van Ajax was doorgegaan en andersom zullen we nooit weten.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:30
Nou dit lijkt me een weinig realistisch beeld. Inderdaad steeds net verloren en een paar punten meer was zeker verdiend geweest. Maar algemeen gevoel dat overheerst is dat je voetballend in iedere wedstrijd (gek genoeg misschien barca thuis als enige uitzondering) geen recht had op een overwinning!
Vind ik leuk
pos +9739
woensdag 12 december 2018 om 11:30
Hehe gaan we weer. Maar goed simpel geneuzel maar wel redelijk correct uiteraard.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:31
Het is weer woensdag: tijd voor Bert en Ernie, tijd om te raaskallen!
Ga maar lekker slapen!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:32
Sorry maar dit is janken om het janken van de gebroeders Kerkhof, jaloezie staat jullie niet heren. Ajax heeft dan wel een mindere poule dit jaar maar ze hebben er ook zeker voor gestreden en nergens bovengemiddeld geluk gehad in de wedstrijden.
Vind ik leuk
Deck010 +9829
woensdag 12 december 2018 om 11:33
Hahahaha, ik had PSV en Ajax wel eens willen zien tegen Trencin.
Dat is toch even een ander niveau.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:34
Laat PSV een paar jaar ervaring opdoen in de EL, wie weet dat ze daarna beter presteren in de CL.
Vind ik leuk
zoroman30 +150
woensdag 12 december 2018 om 11:37
wauw , ik denk nu serieus dat ze gewoon wat sarcastische grapjes maken . Gisteren vond ik psv goed spelen tegen inter maar ik denk dat 1-1 een eerlijke uitslag was . Verder niet onderdoen voor Tottenham en inter ? Als Tottenham 2x met 3 goals verschil had gewonnen had je er ook niets van kunnen zeggen . Inter thuis eigenlijk hetzelfde verhaal , ja het is waar dat psv het niet meezit met die handsbal van handanovic maar verder werden omver gevoetbald . Die Kerkhofjes zijn nu net zo erg als Swart .
Vind ik leuk
renemar +799
woensdag 12 december 2018 om 11:46
Peppi en Kokkie. Dommer vindt je ze niet.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
woensdag 12 december 2018 om 11:55
Jawel en hij heet Sjaak Swart.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 22:15]
Vind ik leuk
renemar +799
woensdag 12 december 2018 om 20:24
heeft?☺
Vind ik leuk
DaanH +92
woensdag 12 december 2018 om 11:54
Psv heeft kansen genoeg gehad op winst, ze waren gewoon niet goed genoeg!
Vind ik leuk
ludoboy +636
woensdag 12 december 2018 om 11:56
Ik word een beetje moe van die 2 demente cementzakken.
2 zwakke ploegen heb ik niet gezien in de poule van ajax. Benfica zou psv zijn handen ook meer als vol aan gehad hebben. Natuurlijk heeft psv een hele zware poule gehad en goed gespeeld .
Vind ik leuk
stratumseind +195128
woensdag 12 december 2018 om 11:57
VP brengt mensen met elkaar in contact.

mooi man zulke topics
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:00
PSV heeft een sterker collectief als Ajax en zou normaliter ook door zijn gegaan, mits ze gunstiger hadden geloot zoals Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Ik denk dat je dat niet zo stellig kunt zeggen, je weet namelijk niet hoe je gepresteerd had in die andere poule, dit telt overigens ook andersom, voor het zelfde geld was ajax in de psv poule ook laatste geworden.
Ajax had een betere loting en psv had een lastige poule. Psv heeft echter wel de mogelijkheid gehad om meer punten te pakken, dit is helaas niet gelukt. Ajax heeft met wat geluk (tegen benifica bijv) toch punten weten te pakken. Maar het was ook geen poule die je even oprolt.
Vind ik leuk
Fabels +277
woensdag 12 december 2018 om 12:01
Wat een sneue bedoeling weer die twee. En al die PSV-ers weer volop verdedigen, kansloos.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:04
Probleem van die PSV lui is dat ze heel graag roepen als ze de beste zijn, alles aan hun zelf te danken hebben. Maar als het een keer tegenzit moeten ze altijd een vergelijking zoeken met Ajax.
Vind ik leuk
Wilhelmus +518
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Mogen de gebroedes v/d Kerkhof en ook Sjaak Zwart aub geen podium meer hebben voor zulke uitspraken? Beide totaal niet objectief en het voegt echt 0,0 toe aan welke discussie dan ook..
Vind ik leuk
Marco S +6604
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Hahaha die zijn echt keileuk.. Bayern en Barca zijn gelijkwaardig. Benfica is sterker dan inter en Tottenham en aek is het minste
Maar deze twee zitten op het geestelijk denkniveau als die vorige voorzitter van ze
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:08
Haha, ze moeten langzaam die twee tegen zichzelf beschermen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:08
belachelijke kletspraat van deze 2.ze zijn gewoon weg gespeeld geworden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:11
Ze moeten niet zo zeiken die broertjes vd Kerkhof. Ajax loot heel vaak zwaar tegen clubs als Real Madrid, A C Milan en Manchester City.
Vind ik leuk
DEWEE +2759
woensdag 12 december 2018 om 12:11
Als PSV nu eens gewoon bleef voetballen na een 1-0, dan had PSV net zoveel kans gehad als Ajax om door te gaan. Maar ipv daarvan trekt het zich terug in het hok van Zoet.
Vind ik leuk
Dani82 +3254
woensdag 12 december 2018 om 12:11
De kerhofjes werken weer op me lachspieren deze ochtend.
Heerlijk dit komische duo en hun verhaaltjes over geluk.
Zoveel geluk gehad in de competitie laatste jaren, dat het een keer op raakt
Vind ik leuk
Downvalley +283
woensdag 12 december 2018 om 12:11
Wat een jankers..... met net zo'n geluk.
Alsof Bayern, Benfica ploegen zijn die niets voorstellen.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 12:12
“als iets eenmaal gepasseerd is, is het makkelijk om commentaar te leveren en te zeggen hoe het gedaan had moeten worden”
Ik ken geen andere voorbeelden dan van deze tweeling die een gedetailleerd verslag geven van een verblijf in een psychiatrische inrichting.
Vind ik leuk
Janste +351
woensdag 12 december 2018 om 12:15
Haha triest volk. Tottenham heeft 2 x psv alle hoeken vh veld laten zien en dan zeggen dat je gelijkwaardig bent haha. Dat ze maar lekker gaan zingen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:18
Hahaha durven beweren dat ze niks onder deden voor Hotspurs en Inter. Wow dan ben je blind
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:22
Ik denk dat je betreft hotspurs gelijk hebt, maar betreft inter thuis heb jij een bril nodig
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:20
Ik ben van mening dat pav uefa had af kunnen dwingen. Als de scheids en zoet een blunder minder had gemaakt tegen inter thuis had psv toch 3 punten extra gehad en was het verhaal al heel wat anders geweest
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
woensdag 12 december 2018 om 12:24
De ol(el)ijke tweeling... geen Nederlandse club heeft dit jaar, en het jaar hiervoor, de prestatie van Ajax geleverd.

[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:25]
Vind ik leuk
Frevol54 +264
woensdag 12 december 2018 om 12:24
Het is niet eerlijk; Ajax heeft alleen Sjakie Swart, PSV heeft Willie en Rene. Wel dubbel zo vermakelijk.
Vind ik leuk
michelhx +4632
woensdag 12 december 2018 om 12:28
Dit vind zelfs ik te ver gaan. Ik vind het prima mannen, maar de realiteitszin ontbreekt een beetje. Ja, met wat geluk hadden we wellicht een 3e plek kunnen halen en EL kunnen spelen, maar de uitspraak: .."want we deden niks onder voor Tottenham en Inter", tja, dan heb je toch echt niet op gelet, dat was wel een niveautje of 2 hoger dan PSV momenteel aan kan. Wat absoluut geen schande is overigens.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:28
Zet onze club niet zo voor lul mannen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:32
Daar heb je ze weer, duo Modder en Flodder uit Eindhoven. Ik weet zeker dat Ajax het in deze poule veel beter had gedaan. Heeft met geluk niks te maken, meer met kwaliteit. Als PSV zo goed is als van Bommel beweerd, hadden ze gewoon eerste in de poule moeten worden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:35
PSV heeft het gewoon niet gehaald door de zwakke verdediging. Als je ziet hoe vaak Icardi vrij heeft kunnen koppen/schieten, hoe vaak Messi vrij heeft kunnen uithalen in de duels en ook hoeveel tijd Kane soms kreeg dan weet je gewoon dat je niet gaat winnen van zulke clubs. PSV had gewoon een stuk korter moeten dekken vooral op de aanvallers. Ook een voorbeeld: hoeveel tijd kreeg de rechtsbuiten van Inter wel niet om keer op keer weer een voorzet af te geven. Dat heeft PSV gewoon slecht gedaan. Jammer want er waren wel degelijk kansen om Europees te overwinteren.
Vind ik leuk
Roodbergen +9825
woensdag 12 december 2018 om 12:39
Kijk maar jezelf en niet naar een ander
Vind ik leuk
Aspers +580
woensdag 12 december 2018 om 12:41
En als Ajax in deze groep had gezeten, waren die ook door gegaan!
Vind ik leuk
bert +554
woensdag 12 december 2018 om 12:54
Meteen mee eens,maar die mestvarkens trekkers of ja calimero’s Moeten toch altijd huilen.ze zijn toch zo goed.heb je lozano dan een goede wedstrijd zien spelen tegen Barca waardeloos dus de €000.000 zijn een beetje gedaald,
Ik zou zeggen blijf lekker huilen in Calimero land
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:44
Willy en René van de Kerkhof ga jullie je mond is spoelen, Bayern, Benfica, ach dat is een eitje. Ha wat een dom volk. Ajax heeft zovaak een zware poule gehad. Maar mee eens, Psv had echt een moeilijke poule en het geluk zat ze echt niet mee. Maar Ajax een makkelijke poule. 3de worden was net als bij psv het hoogst haalbare, maar kijk ze gaan gewoon eerste worden, dat is wat geluk en o zo veel klasse
Vind ik leuk
bert +554
woensdag 12 december 2018 om 12:50
Huilen huilen doen die calimero’s .was het niet heel Nederland die allemaal dachten Ajax strijd alleen maar voor Europa legeau.nu is het weer huilen uit Eindhoven Ajax heeft geluk geluk gehad met de loting het blijven toch calimero’s daar bij die mestvarkens trekkers
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:51
Tja, alle geluk voor psv was al in de competitie verspeeld
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:53
Wat betreft Inter is het misschien nog niet zo heel gek wat hij zegt, maar dat ze niet onder deden voor Spurs is toch wel weer een klassiekertje hoor van deze Willy. 😁
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
woensdag 12 december 2018 om 12:55
Ha daar hebben we de twee provincialen weer. PSV heeft gewoon naar behoren gepresteerd, en Ajax doet het boven verwachting met 3 kampioenen in hun poule, daar waar PSV de enige kampioen in hun poule is/was.
Vind ik leuk
wikr +38
woensdag 12 december 2018 om 12:55
Proef ik hier jaloezi uit het Eindhovense kamp? Hoe zielig kan je zijn?

Geldt omgekeerd nl. ook niet dat als psv minder geluk had gehad in de competitie, dat Ajax dan allang bovenaan zou hebben gestaan? En dat voor elke Ajax-tegenstander de westrijd tegen Ajax de wedstrijd-van-het-jaar is, en de messen, meer dan in welke andere partij dan ook, geslepen worden.
Echter, wij zijn daar trots op want het toont duidelijk aan dat wij de “grootste” zijn van het land. Wees als psv-er gewoon trots dat je op dit nivo verdienstelijk hebt mogen meedoen, maar wees eerlijk dat de prestatie van Ajax groots is.
Vind ik leuk
bert +554
woensdag 12 december 2018 om 12:56
He Willie en René kerkhof heb je gezien wat jullie binnen hebben gehaald die Australiër wat een talent zeg,nog zo een slechte verdediger gezien.
Vind ik leuk
JoeyC +3995
woensdag 12 december 2018 om 12:59
Drie seizoenen geleden had PSV een vergelijkbare poule als Ajax dit seizoen. Toen overwinterden ze en stonden Ajacieden vooraan om te roepen dat PSV geluk had gehad met de loting.
Dat geluk had Ajax nu, plus mazzel met enkele doelpunten die tot twee keer toe van richting werden veranderd.
Echter doet dat niets af aan de prestatie. Van Ajax niet dit seizoen en ook niet van PSV drie seizoenen geleden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:59
Wat een jankerds zijn het ook!
Vind ik leuk
bert +554
woensdag 12 december 2018 om 13:00
Ze hebben tegen jullie in de eerste versnelling gespeeld,als ze een beetje aanzetten was het ook meteen raak.gefeliciteerd met jullie zeer goede verdedigen,zeker die Australiër nog nooit zo een slechte verdediger gezien.praat daar liever over dan Ajax de schuld te geven van jullie falen.
Zou zeggen lekker blijven huilen in Calimero land.laat die varkensmestkar maar staan.
Zal je wat zakdoeken sturen.
Bah wat zijn jullie toch een rotvolk
Vind ik leuk
Mo +12881
woensdag 12 december 2018 om 13:05
‘We deden niks onder voor Tottenham en Inter’ hahahahahahaha. Inter kreeg in Eindhoven talloze kansen en door Spurs werden ze thuis een uur lang helemaal zoek getikt. Kom op man wees een beetje realistisch, dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Vind ik leuk
Zekur +602
woensdag 12 december 2018 om 13:08
Sorry ouwe gebakkies, maar PSV werd in Eindhoven volledig van het matje getikt door Tottenham en ze hadden geluk met een puntje..
Vind ik leuk
whiskey33 +658
woensdag 12 december 2018 om 13:53
net zoals ajax alle hoeken van het veld zag in Eindhoven 3-0
Vind ik leuk
Jw Post +1
woensdag 12 december 2018 om 13:09
PSV zie ik echt niet winnen van Benfica hoor! Het ligt altijd aan de tegenstanders maar nooit is het gewoon Ajax dat het goed doet! Is dat jaloezie ofzo?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:18
In plaats dieper in te gaan op het in vier wedstrijden (!!!) telkens niet de voorsprong vast kunnen houden! Gaan ze appels met peren vergelijken.
De enige die deze kloontjes nog serieus nemen is de belastingdienst!
Vind ik leuk
AFCA33 +2
woensdag 12 december 2018 om 13:27
Als je mensen hoort zeggen dat onze Sjaak in een inrichting moet, kunnen we nu wel zeggen dat de gebroeders Kerkhof opgenomen kunnen worden in een TBS-kliniek met deze onzin uitspraken.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:29
Ajax heeft jaren lang achter elkaar in de "poule des doods " gezeten.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:43
En daar meer punten gepakt.
Vind ik leuk
14forever +9066
woensdag 12 december 2018 om 13:34
Ha de broertjes kerkhof ook weer door de bocht.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:42
Daar heb je die twee tbssers met dwangverpleging ook weer.
Vind ik leuk
whiskey33 +658
woensdag 12 december 2018 om 13:52
je bedoelt Sjaak Swart en ?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:22
hahahah
Vind ik leuk
whiskey33 +658
woensdag 12 december 2018 om 13:54
Rood keeper Inter psv 5 punten en naar europa legeau
Vind ik leuk
AFCA33 +2
woensdag 12 december 2018 om 14:49
Heb je iets teveel van je gebruikersnaam op?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:22
Geniaal
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:57
Lijkt me ook logisch als je ziet wat een pak op de broek Ajax heeft gekregen van PSV. Zo'n bijzondere selectie vind ik Ajax niet echt hebben. Het zijn wel redelijk goeie spelers maar het is niet echt een team. Ajax zal wel er na de knockout fase wel eruit vliegen want dan komen de echte tegenstanders.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:00]
Vind ik leuk
whiskey33 +658
woensdag 12 december 2018 om 15:06
en ze hebben geen goede spits die ze er makjelijk intikt
Vind ik leuk
Beuckie +82
woensdag 12 december 2018 om 18:24
Dus Bayern en Benfica.. beide paar klasse beter dan inter of tottenham zijn geen echte tegenstanders??
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:33
Bayern en Benfica zijn zwaar uit vorm. Ajax heeft een vrij simpele poule geloot. De volgende ronde gaan ze het echt niet redden met hun selectie.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:57
Benfica is officieel beter dan Ajax naar Ajax heeft niet over zich heen laten lopen.
Dan kan psv wel zeuren maar ze hebben gewoon minder kwaliteit dan ajax
Vind ik leuk
B3v3r +806
woensdag 12 december 2018 om 14:06
Wat hoop ik toch stiekem op een overwinning van Ajax. Dan Spurs loten en 2x winnen. Al is het alleen al om dit Calimero gedrag
Vind ik leuk
gustare +706
woensdag 12 december 2018 om 14:09
Als dit, Als dat.....
In Amsterdam zeggen we: Als m'n tante een pik had gehad dan was het m'n oom geweest.
Wederom typische Calimero opmerkingen van de opper Calimero's.....
Vind ik leuk
Vooruit +228
woensdag 12 december 2018 om 14:20
PSV is duidelijk veel te licht gebleken voor het grote werk. Natuurlijk hadden ze in de CL sterke tegenstanders, maar waten in alle gevallen meer dan kansloos.
Vind ik leuk
Spitz +19
woensdag 12 december 2018 om 14:29
Ook gisteren zag je weer het vele balverlies van Lozano en het fout inpassen van de bal. Niet 1 x maar steeds weer. Ik vind het geen goede speler over 90 minuten. Verdedigend zeer slecht en steeds de verkeerde kleur aanspelend. En dat is nu net het verschil met Ajax. Teveel spelers verzaken bij PSV, waar Ajax wel een team is. Zowel van achteren naar voren als terug. Ajax is een echt team
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:46
Dit is gewoon appels met peren vergelijken.
Vind ik leuk
repeP +2199
woensdag 12 december 2018 om 14:46
Heerlijk toch, die oud-voetballers die lekker bevooroordeeld commentaar geven. Of het nu de van de Kerkhofjes zijn of Swart, niets mis mee.

In de tijd van Frank de Boer had Ajax pech dat het loodzware poules had. Hetzelfde was PSV nu had.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:50
Ja,ja..maar je kunt natuurlijk ook wel gewoon een keertje een wedstrijd winnen...in welke poule dan ook..ajax zat 4 jaar op rij in een klote poule, maar werd wel gewoon steeds 3e..daar waar een kampioen van nederland in de cl minimaal hoort te staan.psv zoekt het heel erg in excuses...ja maar ajax dit..ajax dat...ondertussen bleek psv andermaal de reputatie als calimero waar te maken tussen de grote clubs en bleek weer eens te figureren als een grijze muis...kom op zeg, straal toch eens uit een grote club te zijn, ipv elke keer die excuses..
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:51]
Vind ik leuk
DS0389 +5
woensdag 12 december 2018 om 14:55
Ajax had ook van Tottenham en Inter kunnen winnen. Complete onzin wat de 2 bejaarden verkondigen. Ajax heeft op internationaal niveau uitstekend gepresteerd. Nu lopen ze te janken in Eindhoven dat ze niet gunstig hebben geloot.
Vind ik leuk
Toon N +329
woensdag 12 december 2018 om 15:05
Snip en Snap: de twee opper Calimerio’s. Als van Bommel niet zo eigenwijs was geweest zaten zo nog in de beker en hadden ze meer punten gehaald.
Vind ik leuk
ajaxjj3187 +1080
woensdag 12 december 2018 om 15:09
Wat een mazzel had Ajax, dat benfica is echt een makkie! 2 vingers in de neus geweest voor Feijenoord, en Bayern was ook wel te doen geweest. Denk dat ze fluitend groepswinnaar waren geworden hoor....... 🙄
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
woensdag 12 december 2018 om 15:14
Bladiebladieadieblabla...

Gelukkig hebben wij Sjaak.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2196
woensdag 12 december 2018 om 15:16
Geluk...bayern..benfica...
Vind ik leuk
Nbl +822
woensdag 12 december 2018 om 15:19
Kom volgende wedstrijd met Barcelona zullen we het gaan zien wie er beter resultaat boekt . Zo geweldig is Barca Inter en Hotspur niet . Niet overdrijven. Waren we nog doorgegaan . PSV is echt kansloos support wat een stakkers ..maar ja enige is competitie die niks voorstelt wat ze nog hebben super ,!! Nou lekker Bayern München dadelijk beter om te kijken dan van Heracles uit voor de boertjes succes op t laagste niveau😘
Vind ik leuk
ppdf +1281
woensdag 12 december 2018 om 15:56
Ja en de vorige keren dat ajax de cl in ging was de loting nog zwaarder dan die van psv nu. Het is zoals het is.
Vind ik leuk
05443 +8
woensdag 12 december 2018 om 16:24
Dat hebben we gezien in de beker daar hadden ze toch ook geluk met de loting.
Wat willen ze dan in de championsleaque maken.😁😁😁😁😁
Vind ik leuk
DeNeutrale +217
woensdag 12 december 2018 om 16:27
RKC heeft van PSV gewonnen. PSV heeft Ajax met 3 - 0 zoek gespeeld. Logischerwijs kan je stellen dat RKC ook in de poule met Bayern, Benfica en AEK een ronde verder zou komen. Ze hebben immers gewonnen van PSV en PSV van Ajax!
Vind ik leuk
Tstrong +0
woensdag 12 december 2018 om 16:40
Willy en Rene... voetballend altijd fan van jullie geweest!
Maar verbaal echt ongelofelijk! Valt me vies tegen!!
Vind ik leuk
Mari +12489
woensdag 12 december 2018 om 17:27
Haha, dit keer doen ze me denken aan Peppi en Kokki.
PSV had 2de of 3de moeten zijn geworden.
Tottenham was niet in goede doen.
Inter stelt geen fuck voor.
Uit bij Barca heeft Bommel gewisseld en Barca heeft PSV afgestraft.
Naar mijn mening heeft PSV goede spelers, maar een zwakke/ angstige trainer.
Als hij meer lef had getoond, als als.
Nu mogen Bergwijn ea hun kunsten weer vertonen tegen PEC enzo
En zoals het hoort . Met alle respect voor Schip en z'n mannen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:18
Wat een Pipo's zeg. Misschien heeft Ajax het gewoon goed gedaan en PSV wat minder. Calimero's
Vind ik leuk
Beuckie +82
woensdag 12 december 2018 om 18:22
waarom altijd maar die smoesjes zoeken terwijl ze gewoon ondermaats gepresteerd hebben tegen middelmatige ploegen.
Vind ik leuk
hoebie60 +216
woensdag 12 december 2018 om 18:55
Ik ben willie, en ik ben rene, hebben een plank voor de kop , maar ja onze lol is champignons leage op
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
woensdag 12 december 2018 om 19:33
Wie alleen naar de koude statistieken kijkt, kan de conclusie trekken dat het Champions League-seizoen van PSV een mislukking geweest is. De Eindhovenaren blijven door de remise in het slotduel met Inter zonder zege en geen enkele keeper heeft zoveel doelpogingen op zich afgevuurd zien worden als Jeroen Zoet.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:26
He van der kerkhof zet die rozze bril af dan weet je dat je met zulk voetbal nergens door komt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:32
Dan hadden ze het ook niet gered ze hebben maar 1 elftal zonder goede reservespelers en die moet je ook hebben ze redden het niet eens in de knvb beker met de reservespelers dus geen smoesjes a.u.b.
Vind ik leuk
HupHolland +3851
donderdag 13 december 2018 om 11:04
lol, Peppi en Kokki
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:31
Als deze heren een andere bril op zetten,zien zij misschien ook dat er veel grotere talenten bij Ajax lopen,en geen matenaaierij als dat ventje uit Mexico.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws