Groningen-fans moeten vertrek Doan vrezen: 'Kan geen garanties geven'

Groningen-fans moeten vertrek Doan vrezen: 'Kan geen garanties geven'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 11:21wo 12-12-2018 om 11:21

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 13:33wo 12-12-2018 om 13:33

Ritsu Doan lijkt aan zijn laatste seizoen bij FC Groningen bezig. Het is nog maar de vraag of de Japanner na de winterstop nog actief is in het hoge Noorden, al werd na een miljoenenbod van CSKA Moskou geen club meer concreet.

Dat stelt algemeen directeur Hans Nijland. "We merken wel een toenemende belangstelling voor hem van andere clubs en dat is natuurlijk ook logisch. Dat er enig moment komt dat wij hem niet kunnen behouden, begrijpt iedereen", vertelt hij in gesprek met Voetbal International.

Afgelopen zomer deed CSKA een bod van acht miljoen euro op Doan, maar FC Groningen weigerde. "Garanties dat hij in de winterstop niet weggaat kan ik niet geven. Er kan zoiets extreems langskomen dat je het met de beste wil van de wereld niet kunt tegenhouden. Maar er is ons veel aan gelegen hem in ieder geval de rest van het seizoen hier te houden", aldus Nijland.

In januari lijkt Groningen de middenvelder in ieder geval te moeten missen. Woensdag werd namelijk bekend dat Doan is opgeroepen om met Japan uit te komen in de Asian Cup. Mochten de Japanners de groepsfase overleven, mist Doan de competitiewedstrijden tegen Heracles Almelo en PSV.

Poll

Is Doan goed genoeg voor Ajax, Feyenoord of PSV?

(4069 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 12 december 2018 om 11:24
Ik bied 100,-!
Vind ik leuk
Dutchies +803
woensdag 12 december 2018 om 11:27
Gefeliciteerd! In welke grootte bied jij? Miljoenen? Dan gaan ze vast akkoord!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:28
Nee gewoon honderd euro. Je moet ergens beginnen ;)
Vind ik leuk
Dutchies +803
woensdag 12 december 2018 om 11:33
Ik denk doan niet dat ze daar mee akkoord gaan ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 11:25
Hup Marc, even Doan ophalen
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 11:29
Leuke voetballer maar niet voor Ajax die de lat al veel hoger gelegd heeft. Ajax gaat zich steeds meer begeven op de buitenlandse markt en aan breedte aankopen beginnen ze niet meer aan.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 11:44
Er valt nog genoeg winst te behalen op Doan en dat is voor Marc en de aandeelhouders het belangrijkst.
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 11:55
Grote onzin wat je nu uitkraamt. Ajax koopt spelers die iets toe moeten voegen als deze niet uit eigen jeugd te vinden zijn en vaak is het vooral om hun internationale ervaring. Doan is een leuke voetballer maar voldoet niet aan de eisen die Ajax stelt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 11:57
Ajax koopt ook redelijk wat spelers die niet direct dragend zijn.
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 11:58
Tadic, Blind, de Jong, Neres en Ziyech zijn niet dragend? Naar welke wedstrijden zit jij te kijken?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 11:59
Labyad, Bande, Schuurs?
Vind ik leuk
HierDieTitel +4661
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Wober, Kristensen, Orejuale
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 12:08
Orejuale is idd een miskoop maar dat heeft iedere club wel, Wöber is net als Kristensen zijn idd geen basisspelers maar je hebt ze wel nodig dus geen miskoop.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:31
Gelukkig staan al jullie aankopen altijd in de basis :)
Vind ik leuk
Nbl +822
woensdag 12 december 2018 om 18:25
Wober niks mis mee kristensen heeft even tijd nodig begint al beter te spelen komt er wel met maar op die laatste ben ik ook geen fan van. .
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 12:04
Labyat daar zie je bij dat hij steeds beter in zijn vel komt te zitten, Bandé had zijn been gebroken dus daar kan je geen zinnig woord over zeggen en Schuurs is aangetrokken voor de toekomst. Kom eens met echte voorbeelden?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 12:05
"Ajax koopt spelers die iets toe moeten voegen als deze niet uit eigen jeugd te vinden zijn en vaak is het vooral om hun internationale ervaring"
Dit gaat voor alle drie die spelers net zo veel op als voor Doan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:06]
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 12:11
Je maakt vergelijkingen die er niet zijn, Ajax gaat geen minimaal 10 miljoen betalen voor een spelr als Doan en dat zullen PSV en Feyenoord ook niet doen, we hebben het wel over de eredivisie he?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 12:15
Dat Ajax geen zin heeft om een andere eredivisieclub 10 miljoen te geven is goed mogelijk. Neemt niet weg dat statements als "ajax heeft de lat veel hoger gelegd" en "ajax koopt alleen spelers die iets toevoegen" gewoon klinkklare nonsens zijn.
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 12:21
De lat ligt al hoger en dat zie je terug in de uitslagen nationaal en internationaal en dat doe je niet met modale spelers.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 12:23
Vorig jaar zijn ze ook gewoon 2e geworden zonder Blind en Tadic hoor. Zo veel verschil zie ik dus niet.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 12 december 2018 om 13:14
En hoe ging het Europees?
Vind ik leuk
Bosmeister +960
woensdag 12 december 2018 om 13:33
"Modale spelers" Koekoek!
Vind ik leuk
Farmer +14282
woensdag 12 december 2018 om 19:23
Virgil van Dijk olé olé!

Was ook zo eentje, nietwaar?

"Niet goed genoeg voor Ajax'.... Inmiddels is Ajax niet goed genoeg voor Virgil van Dijk :P

Maar het idd zoals je zegt, Ajax WIL geen 10 miljoen aan een Eredivisieclub betalen want 'dat is on-Nederlands'.

Hier in Nederland moet alles voor een prikkie op te halen zijn, maar de bobo's zelf moeten er wel enorme bedragen bji opdrukken(Cillissen, beste voorbeeld, 16 miljoen overgenomen, geen seconde gespeeld, en gelijk 60 mil waard...... Op basis van wat? Aannames, en kartelafspraken!...En Ajacieden zijn dwazen als ze dénken ook maar een fractie bij die kartels te horen!
Er zijn 2 groepen in die wereld: Zij die betalen, en zij die bepalen! Ajax bepaald niks in die wereld....Al is dat een te harde realiteit voor velen!)
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
woensdag 12 december 2018 om 14:31
Volgens mij zie jij alleen de samenvatting van Groningen, en t nationale elftal van Japan zie je waarschijnlijk helemaal niet. Als je Doan daar ziet spelen, zul je zien dat hij op zijn hele jonge leeftijd al heel bepalend is, en heeft trekjes van t spel van Maradona van vroeger. Snelle voortzetting, al voor het aannemen weten waar de bal heen moet.

Daarbij scoort hij ook nog regelmatig, en geeft regelmatig een assist. kan op 10, als rechtsbuiten, en in de spits.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4661
woensdag 12 december 2018 om 13:20
Jij bent diegene die zegt dat AJAX alleen spelers haalt die direct iets toevoegen he, dat zegt niemand anders. Dus je zegt eerst dat ze alleen dat soort spelers kopen en nu kopen ze dus ook al geen basisspelers.. (wat logisch is) alleen je spreekt jezelf tegen
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
woensdag 12 december 2018 om 12:26
Cassiera...
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 12:02
Neres stond pas na een half jaar in de basis. Kristensen staat ook niet in de basis en was in de basis ook niet dragend geweest. Bandé zou dat ook niet direct zijn geweest. Labyad is ook geen dragende speler. Johnsen, Orejuela en Cassierra ook niet.
De Jong was ook niet een dragende speler toen hij werd gehaald.
Dus leuk dat je die namen op kunt noemen, maar het geeft geen heel realistisch beeld.
Vind ik leuk
Tsubamba +3042
woensdag 12 december 2018 om 12:03
Bedankt, niks aan toe te voegen!
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 12 december 2018 om 13:13
Enkel kost Doan denk ik zomaar 15 miljoen en daarvoor moet hij het wel zijn
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 13:15
15 lijkt me wat ruim voor een club als Groningen.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 12 december 2018 om 13:17
En toch denk ik dat hij dat aan gaat tikken, 75 was ook wat veel voor Ajax en wordt waarschijnlijk ook betaald
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 13:24
Klopt. De bedragen worden natuurlijk ook steeds hoger.
Ik denk wel dat hij een van de interessantste spelers in Nederland is, dus van mij mag het.
Vind ik leuk
Tsubamba +3042
woensdag 12 december 2018 om 12:02
Frenkie de Jong was volgens jou direct een draagbare speler in Ajax 1?
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 12:03
Draagbaar is hij nog steeds :p
Vind ik leuk
Tsubamba +3042
woensdag 12 december 2018 om 12:06
Hahah ja in mijn verbazing van wat hij zei, raakte ik even in de war ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 12:37
Kan ik me iets bij voorstellen :p
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 12:15
Nee hoor, heeft eerst gewoon bij JAjax gespeelt en net dat hij zou doorbreken kreeg hij die vervelende blessure dat zijn hele seizoen verpeste.
Vind ik leuk
Tsubamba +3042
woensdag 12 december 2018 om 12:32
Huh? Je spreekt jezelf een beetje tegen
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 12 december 2018 om 13:16
Frenkie kosten een paar euro en Doan minimaal 15
Vind ik leuk
HierDieTitel +4661
woensdag 12 december 2018 om 12:00
AJAX heeft voor het eerst dit jaar dat gedaan met Blind en Tadic... Maar ze hebben ook in de afgelopen 3 jaar, 3 RB gekocht die geen direct toegevoegde waarde hebben, Wober hetzelfde..

Wat denk je van jullie beste speler? Ziyech, is ook via heerenveen --> Twente gekomen!

Doan is beter dan Vd Beek en Schone!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 12:02
1 jaar 2 (te) dure spelers gekocht en het stijgt ze al weer naar de bol.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
woensdag 12 december 2018 om 16:10
Dat is onzin, Ziyech werd voor net zo veel gehaald als Tadic. Neres zelfs voor meer.

Echt niet het eerste jaar dat Ajax dit doet, hoogstens de salarissen zijn wat hoger bij Tadic en Blind. En zelfs daar hebben Ziyech, Dolberg en Neres al verbetering in gekregen.
Vind ik leuk
Tsubamba +3042
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Doan is ook een wat andere speler dan de twee die jij opnoemt, en in potentie is hij misschien beter, maar dat moet hij eerst nog waarmaken
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:18
Hoe noem je de aa
Vind ik leuk
Jahike +738
woensdag 12 december 2018 om 12:28
Gaan ze straks de hoofdprijs betalen net als voor Tadic? Die was destijds ook niet goed genoeg voor Ajax toen hij voor Groningen speelde. Maar maakt niet uit hoor, er is toch geld zat
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 11:54
Ik denk niet dat Doan een breedte aankoop is. Daarnaast moet Ajax ook nog gewoon geld verdienen aan de ontwikkeling van talent. Zo rijk zijn we ook weer niet
Vind ik leuk
kerel +2403
woensdag 12 december 2018 om 12:11
En moet je de marketingwaarde van hem eens zien. Hij kan de ster van Japan worden. Alleen maar slim om daar een graantje van mee te pikken.
Vind ik leuk
Farmer +14282
woensdag 12 december 2018 om 19:27
1: Koop Doan voor 20 miljoen - exclusief, geen doorverkooprechten etc, 20Mil, all in.
2: produceer 250.000 Ajax-shirtjes met de naam Doan er op, en stuur ze naar Japan
3: Tel uit je winst!
4: Maak afspraken met Japanse TV-maatschappijen over uitzendrechten etc.
5: exploiteer de verdere commerciële mogelijkheden
6: verdien BAKKEN geld dmv deze transfer
7: Oh ja, stel hem ook op in de basis btw!... maar de bovenstaande punten zijn al haalbaar als hij nog geen minuut gespeeld heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 19:28]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:01
Ik zou hem toch wel halen hoor. Verhuur je hem desnoods nog een seizoen aan een eredivisie club mocht hij er nog net niet zijn Maar ik denk dat als zyjech en de jong weggaan je best een creatieve voetballer erbij kunt hebben. ( je weet natuurlijk nog niet hoe sinkgraven het gaat doen).
Vind ik leuk
mcmodd +27031
woensdag 12 december 2018 om 15:35
Ajax gaat Doan niet kopen, neem dat maar van mij aan. Tenzij hij een omweg maakt via, pak hem beet, Dortmund.
Vind ik leuk
bits +5987
woensdag 12 december 2018 om 12:41
Ik denk dat Doan wel een niveau hoger dan Ajax aan kan en ik betwijfel of je ook maar 1 volledige wedstrijd van hem gezien hebt. Jullie doen 2 grotere aankopen voor het eerst sinds Sulejmani en denken gelijk bij de Europese top te horen. Dat jullie vanavond of in de volgende ronde weer even goed met beide benen op de grond gezet worden. Man wat een onzin kraam jij uit.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:40
Aan Nijland zal het dus niet liggen.
Die wil nog wel even een flinke transferklapper maken voordat hij het hazenpad kiest.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
woensdag 12 december 2018 om 16:10
En gelijk heeft ie.
Vind ik leuk
Huisie +251
woensdag 12 december 2018 om 11:25
Marc maakt wel effe een miljoentje of 10 over naar Groningen. Komt goed.
Vind ik leuk
Koeien +3741
woensdag 12 december 2018 om 11:26
oi, tegen die tegenstanders wil je Doan niet missen. Zeker omdat naast Mahi het voorin wel echt magertjes is.
Vind ik leuk
Dutchies +803
woensdag 12 december 2018 om 11:26
Zou niet misstaan in de top van de eredivisie. Lijkt me leuk voor Ajax. Die gaan flink cashen voor het middenveld as zomer (De Jong en Ziyech).
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 11:26
Die gaat in de winterstop niet weg, dan zou er helemaal niemand meer naar het stadion komen.
Vind ik leuk
pico323 +7536
woensdag 12 december 2018 om 11:27
Nee nog nietgoed genoeg. Wel voor de bank met invalbeurten.
Ajax moet Odegaard halen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 11:55
Odegaard heeft veel te weinig rendement
Vind ik leuk
pico323 +7536
woensdag 12 december 2018 om 12:44
19 jaar dus toekomst genoeg
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 13:01
Dat wel, maar weinig spelers hebben ineens rendement en als je naar Ajax gaat moet je wel een beetje bij kunnen dragen
Vind ik leuk
Post Malone +1997
woensdag 12 december 2018 om 16:11
Liever Doan.
Vind ik leuk
Metal +3073
woensdag 12 december 2018 om 11:27
Moet lekker het seizoen afmaken bij Groningen. Die transferperiode in januari zou alleen spelers die minder dan bijvoorbeeld 25% speeltijd (zomaar een getal, nergens op gebaseerd) hebben gehad voor in aanmerking mogen komen. Competitie duurt een seizoen, clubs investeren daar ook naar, daar mag toch ook een stuk loyaliteit tegenover staan van spelers?
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
woensdag 12 december 2018 om 11:29
Hij moet daar sowieso weg, niet gemaakt voor degradatie voetbal.
Vind ik leuk
Tsubamba +3042
woensdag 12 december 2018 om 12:12
Hmm dan word Feyenoord dus ook niks voor Doan..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:29
Het is duidelijk dat Groningen met een marketing bezig is om hem in de etalage te zetten en de vraagprijs op te krikken. Maar de enige die telt is Doan zelf.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:37
Alles boven de 10 miljoen is voor Groningen gewoon niet te weigeren. Goed voor de club goed voor Doan.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:46
Hij speelt in een Mickey Mouse competitie, heeft nog geen minuut Europees gespeeld. Welgeteld 3 interlands in Japan. (De nummer 50 van de FIFA ranking)

Kortom hij heeft nog niets bewezen en is nog een groot vraagteken. Een prijs van 3 miljoen en 10% winstdeling bij verkoop is eerder realistisch te noemen.
Vind ik leuk
tikkietoe +6116
woensdag 12 december 2018 om 11:52
Naar je een bod van 8 miljoen al hebt geweigerd?
Lijkt me 8 miljoen het meest realistisch.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:57
Ik vraag me serieus af wat er waar is van alle geruchten. Morgen kunnen ze net zo hard roepen dat er een bod van 14 miljoen is geweigerd.
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
woensdag 12 december 2018 om 12:33
Sjezus..... nou zo zijn er - bijvoorbeeld - ontzettend veel Ajacieden op te noemen die vanuit de jeugd al gehyped worden, miljoenen toegedicht worden en Oranje zijn ingepraat met ontzettend veel krediet....
maar de ouderwetse en kortzichtige krampachtige redenatie dat hij nog niet goed genoeg is is prima. Werd ook van van Dijk gezegd die toentertijd al klassen beter was dan de rest van de Nederlandse CV’s 😂
Doan is gelijkwaardig aan een Ziyech... hij moet de Nederlandse top gewoon overslaan. Direct naar een goede competitie.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
woensdag 12 december 2018 om 16:12
Gelijkwaardig aan Ziyech😂 Vergelijk de cijfers van Doan eens met die van Ziyech toen ie bij Twente speelde (en sindsdien is Ziyech alleen maar beter geworden).

Ik zie Doan graag naar Ajax komen, maar hij zit nog lang niet op niveau Ziyech.
Vind ik leuk
bits +5987
woensdag 12 december 2018 om 12:58
Als Groningen zelf 2,8 heeft betaald, denk je dat ie dan voor 3 weggaat? Als Frenkie de Jong na nog geen 1 heel seizoen gespeeld te hebben 75 miljoen moet kosten, dan kan Groningen echt wel minstens 20 voor Doan vragen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:53
Ja ze kunnen wel 100 miljoen vragen. Dat is het probleem niet.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:15
Haha grapjas leef je nog in 1990? Is 1 van de grootste talenten van Japan. Heeft op zeer jonge leeftijd alleen de overstap naar europa gemaakt en is nu al een dragende speler. Is basis speler voor Japan en ook daar al belangrijk. Dan hebben we het nog niet eens over zijn potentieel qua fanbase. Niet voor niets betaalde groningen al drie miljoen en hebben ze een bod van 8 al afgewezen. Gaat weer een klapper opleveren voor de clubkas in het noorden.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
woensdag 12 december 2018 om 16:57
Dit verhaal hing je zeker ook op toen Ajax Tadic en Van Dijk liet lopen. Want ja, die speelden ook in de Mickey Mouse competitie.
Vind ik leuk
DaanH +92
woensdag 12 december 2018 om 11:59
Kijk uit hoor wat je over hem zegt, straks komt heel japan achter je aan!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Ajax of PSV kom er maar in. Feyenoord kan hem niet betalen.
Vind ik leuk
Marco S +6604
woensdag 12 december 2018 om 12:08
De trainer leurt wekelijk met hem inzake dat hij makkelijk naar het niveau onder de absolute top kan, psv? Maar laat hem lekker zitten en dan over een jaar alsnog naar Ajax
Vind ik leuk
DS0389 +5
woensdag 12 december 2018 om 14:51
Ajax moet Doan halen!! Meestal succes gehad met oud spelers van Groningen! Je speelt heel veel wedstrijden dan is het ideaal als je De Jong, Schone, Van de beek, Labyad, Ziyech en Doan hebt.
Vind ik leuk
repeP +2199
woensdag 12 december 2018 om 14:58
Doan zal het wel redden in de traditionele top 3 maar of hij daar zelf oren naar heeft?
Vind ik leuk
Cantona +1354
woensdag 12 december 2018 om 15:03
Als FC Groningen niet wil degraderen of voor het linkerrijtje wil gaan dan moeten ze hem dit seizoen nog niet verkopen.
In de zomer voor de jackpot gaan en proberen je team te versterken.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 15:53
Pure competitie vervalsing!!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:17
Mensenhandel mag niet
Vind ik leuk
NikosMachlas +1485