'Romero was niet te zwaar toen hij bij PSV kwam, aanvallers Eredivisie zijn licht'

'Romero was niet te zwaar toen hij bij PSV kwam, aanvallers Eredivisie zijn licht'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 12:25wo 12-12-2018 om 12:25

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 12:45wo 12-12-2018 om 12:45

Maxi Romero was niet te zwaar toen hij bij PSV arriveerde. Dat stelt Emiliano Uria, die namens World Soccer Consult de belangen van de aanvaller behartigt. Volgens Uria zou Romero wel eens snel weer aan spelen toe kunnen komen.

"Maxi was compleet fit toen PSV hem contracteerde. Maar het bestuur van Vélez heeft toen wel tegen de trainer gezegd, Maxi gedurende de onderhandelingen niet meer op te stellen. Maar dat hij te zwaar bij PSV is gekomen, bestrijd ik", aldus Uria tegenover Voetbal International. "In de Eredivisie zijn de aanvallers licht. Kijk naar Nicolai Jörgensen, hij is lang en dun, in de Premier League maken verdedigers hem af. Maxi niet. Hij komt uit Argentinië en daar zijn de spitsen sterk."

Volgens Uria was het 'gewoon pech' dat Romero snel geblesseerd raakte in Eindhoven, maar gaat het inmiddels de goede kant op met de Argentijn. "‘Wees niet verrast als Maxi snel gaat spelen bij PSV", stelt hij. "Maar vergeet niet dat hij moet vechten tegen de aanvoerder en topscorer van het team. Toch verwacht iedereen veel van hem en ik denk dat Maxi en De Jong ook prima samen kunnen spelen."

Poll

Wordt Romero een succes in Eindhoven?

(10077 stemmen)

Plaats een reactie

dhrwobo +43964
woensdag 12 december 2018 om 12:29
Doorbreken! Hopelijk gaat Van Bommel hem de komende weken structureel inbrengen na 60-70 minuten. Dan kan Romero hopelijk volgend seizoen het stokje overnemen van Luuk als we die voor 7-12 miljoen nog kunnen verkopen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:30]
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
woensdag 12 december 2018 om 12:32
We moeten Luuk toch een keer vervangen. Dat kun je inderdaad nog zo snel mogelijk doen (liefst na dit seizoen) zodat hij nog wat oplevert. We hebben een goede en ook belangrijk jonge speler die nog veel kan groeien en opbrengen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:33
Wel als Luuk doorgaat zoals ie nu gaat in de eredivisie dan krijg je er gerust wel een miljoen of 15 voor, in Engeland is dat wisselgeld, jij schat hem wel erg laag in met 7-12 miljoen..
Vind ik leuk
dhrwobo +43964
woensdag 12 december 2018 om 12:39
Ja maar in Engeland zullen ze hem niet snel meer kopen na Newcastle. Eerder in Duitsland, en daar betalen ze iets minder..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:42
Dat is alweer een aantal jaar geleden, clubs kijken niet alleen naar het verleden, vooral naar spelers hoe ze nu presteren..
Vind ik leuk
Maauwert +849
woensdag 12 december 2018 om 13:16
Zouden supporters eens moeten doen, kreeg je hier hele andere discussies.
Vind ik leuk
JCJWZ +14837
woensdag 12 december 2018 om 13:21
Ik denk dat Luuk zelf niet weg zal gaan. Die zit toch goed bij Psv?
Vind ik leuk
Stom +652
woensdag 12 december 2018 om 13:59
Dat beaamt hij zelf ook, maar welke sporter wil nou niet zo hoog mogelijk strijden? Behalve Tommy Beugelsdijk natuurlijk, die met heimwee zo snel mogelijk terug wilde naar Den Haag :-P
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6061
woensdag 12 december 2018 om 13:51
Ik denk eerder dat hij een stempel heeft van leuke eredivisiespits, maar op een hoger niveau heeft hij bewezen het niet aan te kunnen. 15 Miljoen kunnen ze echt op hun buik schrijven.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 12:34
Hoewel ik bang ben dat je idd niet veel meer krijgt voor Luuk, moet je dit toch niet willen als PSV'er? Wat heeft Luuk nu niet wat PSV wel nodig zou hebben?

Geld om een CL-waardige selectie neer te zetten welke beter is dan de huidige is er echt niet.
Een vergelijkbare spits met dezelfde kwaliteiten haal je echt niet voor 7-12 miljoen. En in de eredivisie is Luuk gewoon de beste spits die je kan hebben.
Vind ik leuk
dhrwobo +43964
woensdag 12 december 2018 om 12:38
Hee Arie,

Het is ook zeker niet dat Luuk het slecht doet, absoluut niet, we zijn blij met hem. Maar we moeten ook aan de toekomst denken. We moeten spitsen afleveren die voor 30-50 miljoen verkocht kunnen worden. Dit is noodzakelijk ook om financieel aan te blijven haken bij jouw club.

En in dat kader zou ik zeggen dat Luuk, als hij waarschijnlijk zelf ook wel een stap wil maken, na dit seizoen voor ongeveer 10 miljoen echt wel verkocht moet kunnen worden aan een Duitse subtopper (Schalke/Mön'gladbach/Hertha).

En Romero moet echt onze volgende grote verkoop gaan worden, gezien ook de investering die we in hem gedaan hebben.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 12:41
Daar heb je gelijk in. Zal ook vallen staan bij de wensen van Luuk inderdaad. Ik begrijp hem best als ie nog eens een stap wil proberen te maken. En gezien zijn CL-goals dit seizoen, zie ik een club uit jouw rijtje dat inderdaad nog wel proberen ook.
Vind ik leuk
Marco S +6604
woensdag 12 december 2018 om 13:27
Vincent Janssen zou opgehaald moeten worden..
Vind ik leuk
JCJWZ +14837
woensdag 12 december 2018 om 13:20
Verbaasd me wel dat nu hij fit is hij zo weinig aan spelen toekomt.

Ik denk dat zolang Luuk er is Romero geen minuut speelt en Luuk heeft net bijgetekent...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:30
Dat is ook een goed excuus natuurlijk om overgewicht goed te praten!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:31]
Vind ik leuk
Knollie +665
woensdag 12 december 2018 om 12:33
Als de kippen erbij om er de nieuwe "Willems" van te maken in de media?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:34
Willems leek meer op een biggetje :p
Vind ik leuk
Knollie +665
woensdag 12 december 2018 om 12:39
Dat waren spieren heb ik me laten vertellen.
Vind ik leuk
Knollie +665
woensdag 12 december 2018 om 12:32
Maximilian Romero is een zeer groot talent. Maar hij moet wel aan spelen toekomen met de juiste weerstand.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
woensdag 12 december 2018 om 12:32
Julio Ricardo Cruz was nou ook niet bepaald voorzien van het lichaam van een uitsmijter en die bleef toch prima op de been in Nederland en later italie.
We hadden ook nog een aanwinst bij Ajax van van Gaal uit Argentinie die inderdaad, zoals voorspeld, niet omviel.
Hij kon alleen niet voetballen, dat was dan wel weer jammer.

Kortom, dat Argentijnse spitsen er uit moeten zien als een kabelvlechter uit de haven is niet echt waar.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 12:32
Ja zn zaakwaarnemer zal ff toegeven dat zn speler te dik was na een miljoenentransfer..
Vind ik leuk
3Bier +14324
woensdag 12 december 2018 om 12:32
Wel erg vreemd dat hij nu een stuk lichter oogt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:33
Je kan zeggen wat je wilt maar dit is gewoon een miskoop gebleken
Vind ik leuk
Knollie +665
woensdag 12 december 2018 om 12:36
Je kan zeggen wat je wilt.
Maar dat is niet gestaafd. Als een speler zo lang geblesseerd is geweest heeft hij nog niet kunnen aantonen om als volledig fitte speler het niveau van een topspeler te zijn voor de eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:41
Je kan zeggen wat je wilt, maar die man is van glas. Clubs hebben hem niet voor niets niet gecontracteerd. Veel te blessure gevoelig. En dan ook nog zoveel geld betaald, nee is gewoon een miskoop gebleken
Vind ik leuk
Knollie +665
woensdag 12 december 2018 om 12:46
OK kerel. Non argumenten. We zullen zien.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:58
Wij jij wil met je non argumenten. Anders kijk je even terug waarom bv Arsenal er van af zag
Vind ik leuk
Knollie +665
woensdag 12 december 2018 om 13:10
Nogal logisch dat je geen zwaargeblesseerde speler gaat halen op dat moment. De oude hierbij horende link is hieronder.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/782390/wat-je-wil-weten-over-maximiliano-romero-bijna-naar-arsenal-en-fm-wonderkind.html
Een recentere van tijdens zijn overgang naar PSV dan.
Een Engelstalige link. klinkt al wat anders.dan jij suggereert ;-)
https://www.90min.com/posts/5899154-arsenal-set-to-miss-out-on-young-argentinian-striker-as-maximiliano-romero-agrees-deal-with-psv
Vind ik leuk
NunoGomes +80
woensdag 12 december 2018 om 13:25
Bandeeee ole ole ole
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:54
Ben ajacied, maar dat kan psv weer zeggen over bandé, laat me zelf graag verrassen hoe beide spelers na hun blessure het gaan doen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:56
Ajacied? Dan weet jij toch ook dat Bande moetwillig een blessure is getrapt? Heeft niks met blessure gevoelig te maken, en dat is de reden dat ik dit een miskoop vind
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:22
Snap je punt, laat me graag positief verrassen.
Vind ik leuk
JCJWZ +14837
woensdag 12 december 2018 om 13:26
Romero was al geblesseerd toen hij bij Psv kwam, speelde bij zijn vorige club ook amper vanwege zijn vele blessures en nu in anderhalf jaar bij psv ook amper gespeeld. Is nu fit en maakt zelfs fit geen minuten... wanneer is iemand dan wel een miskoop? Bande is er een paar maandjes uit, als hij over een jaar nog steeds niet speelt zou bande ook een miskoop zijn. Kan gebeuren...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:37
Net zoals Higuain zeker niet te dik was. "Hij was gewoon sterk". hahaha
Vind ik leuk
Marco S +6604
woensdag 12 december 2018 om 13:26
Type mido..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:42
PSV is te vaak in de messen van tegenstanders gelopen. Ook gisteren bij de 1-1. Een goede les.
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
woensdag 12 december 2018 om 12:57
Wat lult deze meneer nou weer dan met Jorgenson is dun. Gewoon een grote gespierde gozer, totaal niet iel of slungelig zoals bijvoorbeeld een Crouch om maar wat te noemen.
Vind ik leuk
The Rock +1922
woensdag 12 december 2018 om 13:09
1,94 lang en 86 kilo. Zo iel is dat toch niet?
Vind ik leuk
appeltje +3623
woensdag 12 december 2018 om 12:58
Eigenlijk zegt z'n zaakwaarnemer gewoon dat Romero vanuit Nederlands oogpunt dus wel te dik is.
Vind ik leuk
stratumseind +195147
woensdag 12 december 2018 om 13:06
Er moet volgens goede brabantse traditie wel wat vlees aan de botten zitten
Vind ik leuk
Maauwert +849
woensdag 12 december 2018 om 13:13
Mijn lul is niet klein, die van jullie zijn langer.
Vind ik leuk
Marco S +6604
woensdag 12 december 2018 om 13:25
Sowieso geen zwaargewicht..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:29
Wat een gelul man. Maxi was gewoon ontzettend baggervet in zijn eerste weken/maanden bij psv. Laatst zag ik hem invallen en zag hij er vele malen fitter uit. En dat voorbeeld van jorgensen is ook een beetje kansloos, die wint zowat elk fysiek duel...
Vind ik leuk
14forever +9066
woensdag 12 december 2018 om 13:32
Op deze poll kan niemand antwoorden, tot nu toe nog niet gespeeld.
Vind ik leuk
Korm +39904
woensdag 12 december 2018 om 13:34
ben wel benieuwd naar Maxi :)
Vind ik leuk
Post Malone +1997
woensdag 12 december 2018 om 16:03
Dat snap ik na 1.5 jaar ;-)
Vind ik leuk
mcmodd +27035
woensdag 12 december 2018 om 15:12
Te zwaar of te licht? Daar kom je achter als hij al of niet een zwaar trainingsprogramma kan afwerken, gelijk aan dat van zijn medeselectieleden
Vind ik leuk
Mari +12489
woensdag 12 december 2018 om 17:23
Misschien woont hij samen met Zoet
Vind ik leuk
Mad Max +1203
donderdag 13 december 2018 om 20:28
Nou lijkt het net of Maxi van het formaat Jon van de Burgerking was toen hij bij PSV binnenkwam maar dat valt wel mee denk ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws