Huiberts: 'Zonder tegenslag krijgen we na winterstop vijf heel goede spelers bij'

Huiberts: 'Zonder tegenslag krijgen we na winterstop vijf heel goede spelers bij'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 14:08wo 12-12-2018 om 14:08

AZ Alkmaar hoopt in de winterstop op 'vijf versterkingen' en houdt de ogen open op de transfermarkt. Dat stelt Max Huiberts, directeur voetbalzaken van AZ.

'We verwachten dat de spelers die langdurig uit de roulatie zijn geweest - en die hun waarde hebben bewezen in de vorig en dit seizoen behaalde resultaten - binnenkort weer kunnen aansluiten bij de groep', reageert Huiberts op het digitale huis van de Alkmaarders op een ingestuurde supportersvraag over wat AZ in de winterstop gaat doen op de transfermarkt.

Huiberts doelt daarmee onder meer op Stijn Wuytens en Myron Boadu, maar ook op Calvin Stengs, die afgelopen vrijdag negentig minuten maakte in de met 0-3 gewonnen wedstrijd bij Fortuna Sittard. 'Verder maken op dit moment ook na een lange afwezigheid onze Tsjechische aanvaller Ondrej Mihálik en Jeremy Helmer weer hun eerste speelminuten in Jong AZ', aldus Huiberts.

'Als ze allemaal geen tegenslag meer krijgen, zouden we er dus vijf heel goeie spelers bij krijgen na de winterstop. Daarnaast houden we natuurlijk onze ogen open op de transfermarkt', sluit Huiberts af.

Poll

Eindigt AZ dit seizoen in de top 5?

(1138 stemmen)

Plaats een reactie

El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 14:11
Wat is de nieuwswaarde van deze topic?? Ik zie het niet
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
woensdag 12 december 2018 om 14:18
Oh het is geen ajax topic...

Voor de az fans is dit belangrijk nieuws ;)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:34
Dan snap je er niet zo veel van denk ik. 2 spelers zijn er bijna een jaar uit geweest en Boadu breekt zijn been. Dat ze weer hersteld zijn. Dat is de nieuwswaarde jongen.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 14:37
Voor Alkmaar en Kennemerland bedoel je.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:39
Je hebt het over de huidige nummer 6 van NL. Vorig jaar 3e. 1 van de beste jeugdopleidingen van NL.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 14:45
Als jullie PSV verslaan, dan praten we verder.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:49
Als je een beetje clubfan was geweest, wist je dat Dappere Strijders een deel uit het Ajax clublied is. Ik ben niet voor AZ.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 14:52
Sorry hoor, ik werk voor het doven instituut
Vind ik leuk
companen +2190
woensdag 12 december 2018 om 15:00
Doof en blind succes dan maar.
Vind ik leuk
pos +9739
woensdag 12 december 2018 om 16:18
Echt ? 55 jaar ?
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 16:20
Nee, heb 30 jaar gesmokkeld
Vind ik leuk
pos +9739
woensdag 12 december 2018 om 16:25
Je heet eigenlijk Emiel Ratelband bedoel je ?
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 16:28
Tja, dit was wel een heel gemakkelijk inkoppertje!!!
Vind ik leuk
Humberto01 +879
woensdag 12 december 2018 om 17:06
Als je er één jaar uit bent geweest, dan heb je tenminste nog een half jaar nodig om weer op niveau te komen. Eind Mei is de competitie afgelopen. AZ rekent zich hier rijk.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 15:12
Wat is de nieuwswaarde van 50% van de Ajax artikelen die zie ik oook niet?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:12
Nog extra centrale verdediger erbij, sorry Pantelis....
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
woensdag 12 december 2018 om 14:14
Wuytens loopt daar toch straks? Al is Ron beton wel wat onderhevig aan betonrot en kan een extra centrale verdediger geen kwaad.
Vind ik leuk
zwollie +9389
woensdag 12 december 2018 om 14:19
Ron is tegenwoordig van karton.
Vind ik leuk
Knollie +665
woensdag 12 december 2018 om 14:23
Haha. Ron Karton.
Humor.
Mooie carrière gehad Ron beton.
Mooi toch.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
woensdag 12 december 2018 om 14:28
Ron Karton ;-) mooie humor
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
woensdag 12 december 2018 om 16:23
Wuytens is ook geen centrale verdediger. Die probeert echt alles voetballend op te lossen , wat al best wat tegendoelpunten heeft opgeleverd. Maar liever Wuytens dan Hatzikidakos.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
woensdag 12 december 2018 om 16:31
Wuytens is toch door vd Brom van het middenveld gehaald en in de verdediging gezet? Dus AZ kan nog wel een centrale verdediger gebruiken
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
woensdag 12 december 2018 om 16:49
2 zou nog beter zijn. Al zou ik geen flauw idee hebben wie.
Vind ik leuk
#Keizerout +45699
woensdag 12 december 2018 om 14:13
Ik snap nooit waarom ze revalidaties proberen te verkopen als inkomende transfers
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
woensdag 12 december 2018 om 14:15
Vaak een voorbode om de hand op de knip te houden. Huiberts is wel erg zuinig!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:28]
Vind ik leuk
Janzijnvader +17492
woensdag 12 december 2018 om 14:19
Max Netto.
Vind ik leuk
mcmodd +27033
woensdag 12 december 2018 om 14:22
Veelinkomende transfers worden, eenmaal na de handtekening, revalidatietrajecten. Al is het alleen maar om gewicht te verliezen.
Vind ik leuk
Mari +12489
woensdag 12 december 2018 om 14:23
Dat betekent dat er vijf spelers weg moeten? Ik ben benieuwd wie de lul zijn
Vind ik leuk
De Hout +2017
woensdag 12 december 2018 om 14:25
Huiberts heeft gelijk. AZ beschikt over een uitstekende selectie, mits iedereen fit is. Alleen een sublieme centrale verdediger zou geen kwaad kunnen. Vlaar kan het niet echt meer bijbenen en Hatzidiakos is lang niet goed genoeg voor AZ.
Vind ik leuk
broedkip +2221
woensdag 12 december 2018 om 19:12
Dus heeft hij helemaal geen gelijk. Hij heeft verzuimd om goed in te kopen en is de hoofdschuldige van de ellende.
Vind ik leuk
La Foca +415
woensdag 12 december 2018 om 14:54
Ze kunnen er toch maar 11 opstellen, lood om oud ijzer denk ik
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:54
AZ is gewoon te krenterig geweest na de verkopen van alireza en wout.
Vind ik leuk
pos +9739
woensdag 12 december 2018 om 16:19
Onzin uiteraard.

Waarom staat Vejinovic helemaal niet vermeld vraag ik me meer af. Die was even heel kort weer fit en nu de laatste weken weer volledig onzichtbaar.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:25
Onzin? Nu verlies je een voorronde duel, anders was je met net dat beetje extra kwaliteit geplaatst voor de groepsronde van de EL. Goedkoop is duurkoop, er is 36 miljoen binnengekomen en 't duurde heel lang voordat ze die spits van Den Haag gehaald hebben. Kijk naar Ajax, daar lonen de investeringen ook. Hoe vaak hebben wij 't niet geprobeerd op een krenterige manier.
Vind ik leuk
pos +9739
woensdag 12 december 2018 om 18:11
Ja daar zit wel een klein beetje iets in maar ook met deze groep had je gewoon moeten winnen. Johnson had niet gezorgd dat we hadden gewonnen hoor. Daar komt gewoon ook nog bij dat AZ wist dat ze heel veel zwaar geblesseerde spelers had die nu pas terugkeren. Waaronder 2 spitsen Boadu en Mihalik. En ook nog Vejinovic, Wuytens en Stengs. Allen normaliter basisspelers. AZ heeft voor Johnson, Gudmondsson en daarvoor Idrissi en Midtsjo 2 miljoen betaald. Voor AZ met zijn beleid grote investeringen. En allen international. Goedkoop is duurkoop snap ik dan ook niet zo.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:17]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
woensdag 12 december 2018 om 14:58
Hoop voor ze dat ze die Boadu niet te snel terug brengen en dat ie NIET de kant van Wilshere en Ramsey op gaat qua veelvuldig geblesseerd zijn na een beenbreuk.


Edit: effe vergeten woordje er tussen plakken. leest wat beter weg zo.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:52]
Vind ik leuk
R3knoj +151
woensdag 12 december 2018 om 15:38
haha goeie clickbait dit.
Vind ik leuk
Shelbourne +5970
woensdag 12 december 2018 om 17:43
Dit seizoen zit er niet meer in dan plek vier. Als ze niks gek doen in Alkmaar dan mogen de play-offs voor EL geen enkel probleem ondanks de zwakkere selectie.

AZ zou beter eerst verkopen zoals bel Hassani en Friday. Wat mij betreft sturen ze Rotariu terug, Hadtzidiakos weg, Vlaar aan het eind van het jaar stoppen en jeugdtrainer worden en Johnsen mag van mij ook verkocht worden net als Mihalik.

Als al die spelers weg zijn een goede centrale verdediger halen en een spits en dat is het. Achterin Wuytens, Bergsma en Weigelt samen met aankoop 1. In de spits een echte topper met Druijf en Boadu als reserves. Op de vleugels mogen Stengs, Idrissi, Gudmundsson, Helmer en Dekker het onderling uitvechten.
Vind ik leuk
broedkip +2221
woensdag 12 december 2018 om 19:11
Als, als, als, ja als Huiberts zijn werk goed gedaan had voordat de competitie begon dan had AZ nu niet zo in de problemen gezeten. Achterin is het kommer en kwel maar ja als dan had ik nu Multi miljonair geweest.
Vind ik leuk
AZtje +19
donderdag 13 december 2018 om 20:00
Beter die Bjorn naar jong AZ en Ferdy Druijf in de basis bij AZ
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws