Dumfries geniet: 'Dat is wel iets anders dan we in Nederland gewend zijn'

Dumfries geniet: 'Dat is wel iets anders dan we in Nederland gewend zijn'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 15:43wo 12-12-2018 om 15:43

PSV sloot het Champions League-seizoen af met een gelijkspel bij Inter. Toen de PSV'ers het veld opkwamen voor de warming-up werden ze getrakteerd op een hels fluitconcert. Vooral Denzel Dumfries kon daar wel van genieten.

"Dat is wel iets anders dan we in Nederland gewend zijn", stelde de verdediger na afloop van Inter - PSV (1-1) voor de camera van Omroep Brabant. "Het was een behoorlijk fluitconcert, maar het is ook wel lekker om in zo'n sfeer te spelen. Ze zetten direct de toon. Dat is gewoon lekker."

"Daar kan ik zeker van genieten", vervolgt Dumfries. "We werden goed uitgefloten en dat is alleen maar mooi." Rosario leek minder onder de indruk van het onthaal in Giuseppe Meazza. "Het was een beetje vergelijkbaar met Feyenoord-uit. Je wist van tevoren dat dit zou gebeuren. Ik denk niet dat het ons heeft beïnvloed in onze prestatie."

Poll

Mag PSV tevreden zijn over de Champions League-campagne?

(2856 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 12 december 2018 om 15:48
Het is een redelijke speler voor de top 3 in Nederland,maar mij viel ook het nodige op. Hij maakt heel veel verdedigende fouten, bijvoorbeeld shirtjes trekken of iemand omduwen als hij gepasseerd word. Qua inzicht mist hij het afdekken van een speler. Hij heeft wel veel drijf naar voren,veel energie in de wedstrijd,en draagt aanvallend wel veel bij
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:51
Ik heb ook nooit een speler zo compleet weggespeelt zien worden, als Dumfries. Die wedstrijd tegen Spurs, Son speelde hem helemaal zoek. Was niet normaal.

Maar ik vind het wel een prima verdediger. Hij speelt ook echt met vol inzet en emotie. Mooi om te zien
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:08
Als ik eerlijk ben denk ik dat Mazraoui nog harder weggespeeld zou worden door Son.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:09]
Vind ik leuk
Mosquito +21852
woensdag 12 december 2018 om 17:32
Dat was 1 wedstrijd.
Heb je de rest ook gezien?
Wedstrijd tegen Frankrijk bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:53
Ik ben blij dat het andere mensen ook eens opvalt! Het is niet alleen in de Champions League zo, alleen valt het in de Eredivisie niet op! Maar verdedigend heeft die nog veel stappen te zetten, aanvallend is prima, maar het blijft een verdediger..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:50
Dumfries de meest sympathieke PSV'er, gewoon een goede gozer, die komt er wel
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 15:51]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:52
Dus als je een goede gozer bent, dan kom je er wel? Nou, dats fijn!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:55
Hij is uniek voor dat clubje, en hij loopt nooit te janken
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:53
Hij jankt tenminste nog niet net zoals Luuk de Jong zo vaak doet.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:51
Wederom viel dumpfries door de mand in een topwedstrijd prima verdediger voor nederlandse competitie komt echter veel tekort voor de Europese (sub)top

In nou niet echt een intelligente speler jammer genoeg.
Vind ik leuk
Broekie +619
woensdag 12 december 2018 om 15:57
Onzin. Jij bedoelt afgelopen zondag tegen NAC. Toen clubje door de mand viel .
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:14
En wat heeft dit te maken met Dumpfries?
Fijne inhoudelijke reactie bedankt voor je bijdrage.
Vind ik leuk
BCHT9 +478
woensdag 12 december 2018 om 15:53
Potentie om een goede rechtsback te worden!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:54
Over het spel redelijk tevreden, over de resultaten na het zien van het spel ontevreden. Net na de loting dacht ik, met 1 punt moet je blij zijn. Na het zien van de wedstrijden is dat toch balen. Elke wedstrijd behalve de eerste had ook net zo goed gewonnen kunnen worden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:14
Denk dat ze er ook qua spel het maximale uitgehaald hebben. De wedstrijden waarin ze een punt pakte werden ze helemaal zoek gespeeld.
Vind ik leuk
Piccolo +174
woensdag 12 december 2018 om 16:18
alsof ze in NL nooit uitgefloten worden
Vind ik leuk
klick +1267
woensdag 12 december 2018 om 16:45
Hoe kan psv in godsnaam tevreden zijn
Vind ik leuk
Kuip +9955
woensdag 12 december 2018 om 17:39
PSV heeft het uitstekend gedaan. Ze waren iedere wedstrijd redelijk opgewassen tegen topclubs. Jammer dat ze er nu uit liggen en na de winter veroordeelt zijn tot flutpotjes in de eredivisie. De ontwikkeling van spelers komt dan tot stilstand.
Eigenlijk zouden uitgeschakelde clubs een onderling toernooi moeten spelen. Van PSV - AEK Athene leren spelers meer dan van PSV - Emmen.
Misschien een idee voor Toon Gerbrands?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:41
Ik schat Emmen hoger als AEK
Vind ik leuk
torinofc +600
woensdag 12 december 2018 om 17:46
Dumfries geniet er van dat hij in de CL helemaal zoek wordt gespeeld
Vind ik leuk
rinirat +3541
woensdag 12 december 2018 om 18:42
Deze wedstrijd had je moeten winnen echter geen scherpte en een te slappe Dumpries hij leek af en toe wel een blind paard.
Inter als 4e in deze pot was duidelijk de zwakste ,maar toch nog beter dan een matig PSV
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:42]
Vind ik leuk
Wim Horst +811