Gelukkig en 'comfortabel' bij Ajax: Het liefst speel ik door tot mijn veertigste

    Gelukkig en 'comfortabel' bij Ajax: "Het liefst speel ik door tot mijn veertigste"

    Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 17:37wo 12-12-2018 om 17:37

    Lasse Schöne peinst er niet over om binnenkort te stoppen met voetballen. De 32-jarige Deen, die onlangs zijn contract tot medio 2020 verlengde bij Ajax, voelt zich topfit.

    "Ik voel me nu comfortabel. Het gaat goed met mijn lichaam en dat is voor nu het belangrijkste", vertelt Schöne aan Jyllands-Posten. "Het liefst speel ik door tot mijn veertigste, maar als ik merk dat het lichamelijk minder gaat of wanneer ik merk dat ik het niet leuk meer vind, is het niet eerlijk tegenover mijzelf, mijn club en mijn teamgenoten om langer door te gaan. Maar voor nu speel ik liever door totdat ik een heel oude man ben."

    "Velen zeggen dat ze door willen gaan tot een bepaalde leeftijd, maar voor mij is het proces het belangrijkste", vervolgt de middenvelder, die onder Peter Bosz een controlerende middenvelder werd. Op die positie heeft hij ook een basisplaats bij Denemarken. "Hoe ouder ik word, hoe meer ik mezelf ben. Als je ouder wordt, kun je er makkelijker van genieten en kun je beter ontspannen. Ik ben nog niet in de buurt van het einde van mijn loopbaan."

    Plaats een reactie

    Monnikehuize +1414
    woensdag 12 december 2018 om 17:39
    Stop er volgend jaar nou mee! zoals jij op het midden werd afgetroefd afgelopen weekend, waardoor de Ligt bijna rood pakte is exemplarisch voor je. Hopelijk ben je vanavond wat scherper
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 17:41
    Niet zo lijp doen, monik. Ja, voor hele wedstrijde komt hij te kort volgend jaar. Maar voor invalsbeurten kan hij nog heel belangrijk zijn volgend jaar. Een van de beste traptechnieken in eredivisie. Hij kan uit Het niets een wedstrijd voor je winnen. Dus zeker niet laten stoppen nog.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:42]
    Vind ik leuk
    Benniewies +1699
    woensdag 12 december 2018 om 17:47
    Hij scoort gemiddeld per seizoen meer dan 12 goals
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1414
    woensdag 12 december 2018 om 20:11
    Als ik bij psg rechtsbuiten sta het hele seizoen, worden ze ook kampioen hoor..
    Vind ik leuk
    Itsese +5620
    woensdag 12 december 2018 om 17:48
    Vrije trappen kan die goed.. Meer ook niet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:48]
    Vind ik leuk
    Kees Bman12 +1228
    woensdag 12 december 2018 om 20:19
    En op de reserve bank zitten ,want dat is zijn sterkste kant en terecht.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1699
    woensdag 12 december 2018 om 20:40
    Ach na zijn contract, wil PSV hem vast binnen hengelen
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    woensdag 12 december 2018 om 17:51
    Als je 22 bent wordt je gelukkig ook wel eens afgetroefd,
    Ik ben blij met de mix van jong en wat ouder.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 17:39
    Gewoon de nieuwe mister Ajax worden.
    Een van de beste aankopen van de laatste 10-15 jaar in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20621
    woensdag 12 december 2018 om 17:44
    En nog 'gratis' ook....😉
    Vind ik leuk
    rexxo +5358
    woensdag 12 december 2018 om 17:39
    Tegen die tijd speelt hij waarschijnlijk bij FC Schildpad.
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    woensdag 12 december 2018 om 17:52
    Niet eerlijk en respectloos naar zo'n goede speler.
    Vind ik leuk
    rexxo +5358
    woensdag 12 december 2018 om 18:14
    Je moet niet alles gaan romantiseren, Lasse zijn tijd is geweest. De discutabele kaart van de Ligt tegen PEC was zijn schuld omdat hij weer zoals zo vaak vreselijk traag reageert. Behalve zijn goede trap is zijn inbreng te verwaarlozen. Het is een aardige gozer maar aub doorselecteren.
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    woensdag 12 december 2018 om 18:36
    Frenkie werd die wedstrijd 2 x afgetroefd.
    Dat komt niet door leeftijd, dat gebeurd iedereen.
    Tot op het hoogste niveau.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1823
    woensdag 12 december 2018 om 18:55
    Je bent mal, moet je eens kijken hoeveel vuile meters lasse aflegt.
    Vind ik leuk
    El Cazador +8000
    woensdag 12 december 2018 om 17:41
    En dat wij nog lang van je spel en doelpunten mogen genieten!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:42]
    Vind ik leuk
    Nbl +700
    woensdag 12 december 2018 om 17:42
    Keertje leren niet zoveel te praten schone !
    Vind ik leuk
    torinofc +622
    woensdag 12 december 2018 om 17:42
    dramatisch dat hij bij ajax speelt
    Vind ik leuk
    Benniewies +1699
    woensdag 12 december 2018 om 17:48
    Hoezo?
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    woensdag 12 december 2018 om 18:37
    Hij heeft hem liever bij zijn eigen club.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2675
    woensdag 12 december 2018 om 17:42
    Tot zn 40e... Dan word het lassete schone
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +114
    woensdag 12 december 2018 om 17:50
    Ik vind het een nuttige voetballer! Af en toe wel traag in zijn handelingsnelheid maar hij is vaak belangrijk geweest op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +114
    woensdag 12 december 2018 om 17:51
    Edit VP :Onnodige reactie

    Sinds wanneer moet het een nodige reactie zijn vp? En wat voor richtlijnen hebben jullie voor het bepalen wat een onnodige reactie is? Ik lees vaak genoeg onnodige reacties die jullie niet aanpassen!!! Dit slaat nergens op!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 20:24]
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6890
    woensdag 12 december 2018 om 17:54
    Ik heb een vaatwasser dus laat die afwas hulp maar zitten chef 🤣

    Fijne avond chef
    Vind ik leuk
    Sassefras +453
    woensdag 12 december 2018 om 17:54
    Alsjeblieft. Gratis en voor niks. Schöne mag ergens anders afwassen,
    Vind ik leuk
    1313 +2734
    woensdag 12 december 2018 om 17:55
    -1 voor deze reactie.
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +114
    woensdag 12 december 2018 om 18:03
    🤣
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6890
    woensdag 12 december 2018 om 17:53
    Viking
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 17:56
    Gokte op Schöne. Wat heb ik gewonnen?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13476
    woensdag 12 december 2018 om 17:57
    Denk dat hij sowieso bij Ajax blijft, maximaal nog 1,5 jaar actief als voetballer, daarna bij de technische staf..
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 18:01
    Edit VP :Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 18:11
    Zo zouden er meer voetballers moeten denken. Fantastische prof.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37449
    woensdag 12 december 2018 om 18:22
    Hij is wel een beetje klaar fysiek gezien.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37449
    woensdag 12 december 2018 om 18:24
    Zie altijd edit vp: onnodige reactie, heb soms iets van edit vp: onnodige topic :))
    Vind ik leuk
    Mo +11848
    woensdag 12 december 2018 om 18:34
    Gigantisch veel respect voor Lasse. Heeft zich áltijd voorbeeldig gedragen, nooit lopen zeiken, altijd zijn rol geaccepteerd. Hij heeft zich onder 3 trainers telkens weer terug weten te knokken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:07]
    Vind ik leuk
    Kees Bman12 +1228
    woensdag 12 december 2018 om 20:28
    Jammer dat het een doorsnee voetballer is bij de Graafschap lopen de zelfde jongens rond.
    Vind ik leuk
    Mo +11848
    donderdag 13 december 2018 om 14:08
    Ja tuurlijk vriend, daarom speely hij zich in een goed elftal (onder Bosz en Ten Hag) telkens weer in de basis.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 18:36
    Nog 1 seizoen dan is het echt klaar .
    Tot mijn 40ste echt niet prima prof ,
    Maar dat gaat hem niet worden .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 18:50
    Laat het vanavond maar zien. Een perfecte vrije trap, onderkant lat en de keeper kansloos!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    woensdag 12 december 2018 om 19:52
    Prima taal van een echte prof, sympathieke jongen, nou moet hij Dolberg nog eens goed onderhanden nemen.....
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 20:01
    Zelfs als hij achteruit gaat is hij met zijn ervaring alsnog belangrijk bij het coachen van de jonkies.

    Ik vind hem trouwens wel de zwakste schakel in dit Ajax
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 20:02]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws