Gelukkig en 'comfortabel' bij Ajax: Het liefst speel ik door tot mijn veertigste

Gelukkig en 'comfortabel' bij Ajax: "Het liefst speel ik door tot mijn veertigste"

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 17:37wo 12-12-2018 om 17:37

Lasse Schöne peinst er niet over om binnenkort te stoppen met voetballen. De 32-jarige Deen, die onlangs zijn contract tot medio 2020 verlengde bij Ajax, voelt zich topfit.

"Ik voel me nu comfortabel. Het gaat goed met mijn lichaam en dat is voor nu het belangrijkste", vertelt Schöne aan Jyllands-Posten. "Het liefst speel ik door tot mijn veertigste, maar als ik merk dat het lichamelijk minder gaat of wanneer ik merk dat ik het niet leuk meer vind, is het niet eerlijk tegenover mijzelf, mijn club en mijn teamgenoten om langer door te gaan. Maar voor nu speel ik liever door totdat ik een heel oude man ben."

"Velen zeggen dat ze door willen gaan tot een bepaalde leeftijd, maar voor mij is het proces het belangrijkste", vervolgt de middenvelder, die onder Peter Bosz een controlerende middenvelder werd. Op die positie heeft hij ook een basisplaats bij Denemarken. "Hoe ouder ik word, hoe meer ik mezelf ben. Als je ouder wordt, kun je er makkelijker van genieten en kun je beter ontspannen. Ik ben nog niet in de buurt van het einde van mijn loopbaan."

Plaats een reactie

Monnikehuize +1634
woensdag 12 december 2018 om 17:39
Stop er volgend jaar nou mee! zoals jij op het midden werd afgetroefd afgelopen weekend, waardoor de Ligt bijna rood pakte is exemplarisch voor je. Hopelijk ben je vanavond wat scherper
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:41
Niet zo lijp doen, monik. Ja, voor hele wedstrijde komt hij te kort volgend jaar. Maar voor invalsbeurten kan hij nog heel belangrijk zijn volgend jaar. Een van de beste traptechnieken in eredivisie. Hij kan uit Het niets een wedstrijd voor je winnen. Dus zeker niet laten stoppen nog.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:42]
Vind ik leuk
Benniewies +5401
woensdag 12 december 2018 om 17:47
Hij scoort gemiddeld per seizoen meer dan 12 goals
Vind ik leuk
Monnikehuize +1634
woensdag 12 december 2018 om 20:11
Als ik bij psg rechtsbuiten sta het hele seizoen, worden ze ook kampioen hoor..
Vind ik leuk
Itsese +6242
woensdag 12 december 2018 om 17:48
Vrije trappen kan die goed.. Meer ook niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:48]
Vind ik leuk
Benniewies +5401
woensdag 12 december 2018 om 20:40
Ach na zijn contract, wil PSV hem vast binnen hengelen
Vind ik leuk
RenW +4301
woensdag 12 december 2018 om 17:51
Als je 22 bent wordt je gelukkig ook wel eens afgetroefd,
Ik ben blij met de mix van jong en wat ouder.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:39
Gewoon de nieuwe mister Ajax worden.
Een van de beste aankopen van de laatste 10-15 jaar in de eredivisie.
Vind ik leuk
Ginovanni +21622
woensdag 12 december 2018 om 17:44
En nog 'gratis' ook....😉
Vind ik leuk
rexxo +12345
woensdag 12 december 2018 om 17:39
Tegen die tijd speelt hij waarschijnlijk bij FC Schildpad.
Vind ik leuk
RenW +4301
woensdag 12 december 2018 om 17:52
Niet eerlijk en respectloos naar zo'n goede speler.
Vind ik leuk
rexxo +12345
woensdag 12 december 2018 om 18:14
Je moet niet alles gaan romantiseren, Lasse zijn tijd is geweest. De discutabele kaart van de Ligt tegen PEC was zijn schuld omdat hij weer zoals zo vaak vreselijk traag reageert. Behalve zijn goede trap is zijn inbreng te verwaarlozen. Het is een aardige gozer maar aub doorselecteren.
Vind ik leuk
RenW +4301
woensdag 12 december 2018 om 18:36
Frenkie werd die wedstrijd 2 x afgetroefd.
Dat komt niet door leeftijd, dat gebeurd iedereen.
Tot op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
Breezer4u +2327
woensdag 12 december 2018 om 18:55
Je bent mal, moet je eens kijken hoeveel vuile meters lasse aflegt.
Vind ik leuk
El Cazador +8979
woensdag 12 december 2018 om 17:41
En dat wij nog lang van je spel en doelpunten mogen genieten!!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:42]
Vind ik leuk
Nbl +822
woensdag 12 december 2018 om 17:42
Keertje leren niet zoveel te praten schone !
Vind ik leuk
torinofc +600
woensdag 12 december 2018 om 17:42
dramatisch dat hij bij ajax speelt
Vind ik leuk
Benniewies +5401
woensdag 12 december 2018 om 17:48
Hoezo?
Vind ik leuk
RenW +4301
woensdag 12 december 2018 om 18:37
Hij heeft hem liever bij zijn eigen club.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3770
woensdag 12 december 2018 om 17:42
Tot zn 40e... Dan word het lassete schone
Vind ik leuk
Sirdaniel +122
woensdag 12 december 2018 om 17:50
Ik vind het een nuttige voetballer! Af en toe wel traag in zijn handelingsnelheid maar hij is vaak belangrijk geweest op het middenveld.
Vind ik leuk
Sirdaniel +122
woensdag 12 december 2018 om 17:51
Edit VP :Onnodige reactie

Sinds wanneer moet het een nodige reactie zijn vp? En wat voor richtlijnen hebben jullie voor het bepalen wat een onnodige reactie is? Ik lees vaak genoeg onnodige reacties die jullie niet aanpassen!!! Dit slaat nergens op!!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 20:24]
Vind ik leuk
Argento8523 +7304
woensdag 12 december 2018 om 17:54
Ik heb een vaatwasser dus laat die afwas hulp maar zitten chef 🤣

Fijne avond chef
Vind ik leuk
Sassefras +873
woensdag 12 december 2018 om 17:54
Alsjeblieft. Gratis en voor niks. Schöne mag ergens anders afwassen,
Vind ik leuk
1313 +8804
woensdag 12 december 2018 om 17:55
-1 voor deze reactie.
Vind ik leuk
Sirdaniel +122
woensdag 12 december 2018 om 18:03
🤣
Vind ik leuk
Argento8523 +7304
woensdag 12 december 2018 om 17:53
Viking
Vind ik leuk
MojoRisin +15237
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Denk dat hij sowieso bij Ajax blijft, maximaal nog 1,5 jaar actief als voetballer, daarna bij de technische staf..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:01
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:11]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:11
Zo zouden er meer voetballers moeten denken. Fantastische prof.
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
woensdag 12 december 2018 om 18:22
Hij is wel een beetje klaar fysiek gezien.
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
woensdag 12 december 2018 om 18:24
Zie altijd edit vp: onnodige reactie, heb soms iets van edit vp: onnodige topic :))
Vind ik leuk
Mo +12964
woensdag 12 december 2018 om 18:34
Gigantisch veel respect voor Lasse. Heeft zich áltijd voorbeeldig gedragen, nooit lopen zeiken, altijd zijn rol geaccepteerd. Hij heeft zich onder 3 trainers telkens weer terug weten te knokken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:07]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:50
Laat het vanavond maar zien. Een perfecte vrije trap, onderkant lat en de keeper kansloos!
Vind ik leuk
rpaulp50 +13676
woensdag 12 december 2018 om 19:52
Prima taal van een echte prof, sympathieke jongen, nou moet hij Dolberg nog eens goed onderhanden nemen.....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:01
Zelfs als hij achteruit gaat is hij met zijn ervaring alsnog belangrijk bij het coachen van de jonkies.

Ik vind hem trouwens wel de zwakste schakel in dit Ajax
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 20:02]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws