Ajax komt met schrik vrij en kroont zich tot groepswinnaar in Youth League

    Ajax komt met schrik vrij en kroont zich tot groepswinnaar in Youth League

    Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 17:55wo 12-12-2018 om 17:55

    Ajax O19 heeft zich geplaatst voor de achtste finales van de Youth League. Ondanks een 1-2 nederlaag tegen de leeftijdgenoten van Bayern München, wint de ploeg van trainer John Heitinga de groep.

    Ajax haalde met hangen en wurgen de volgende ronde van Youth League als nummer één, want de Amsterdamse talenten hadden niets te vertellen tegen Bayern. De Duitsers kwamen na 24 minuten op voorsprong via Meritan Shabani. Het was vervolgens aan Ajax-doelman Issam El Maach te danken dat de schade beperkt bleef.

    Na rust kreeg Bayern kans op kans en na 66 minuten brak het Amsterdamse verzet voor de tweede keer. Het Nederlandse toptalent Joshua Zirkzee kopte de bal achter El Maach. Ajax zat in de problemen, maar Brian Brobbey maakte tien minuten voor tijd de belangrijke aansluitingstreffer. Het was alweer de zestiende goal van de Ajax-spits (16).

    In de slotfase bleef de 1-2 op het scorebord staan. Ondanks de nederlaag, gaat Ajax als groepswinnaar door naar de achtste finales. Benfica gaat mee als nummer twee. De loting voor de achtste finales is op 22 februari.

    De opstelling van Ajax O19: El Maach; Dest, J.Timber, Botman, Bakker; Q.Timber, Taylor, Ekkelenkamp; Kühn, Brobbey, Jensen.

    Plaats een reactie

    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 18:02
    Wat een verschrikkelijke wanvertoning van Ajax O19. Iedereen van het basiselftal zwaar onder de maat behalve El Maach en Q. Timber. Invallers hebben nog een beetje de eer gered. Na die wissels leek het tenminste nog een beetje ergens op, en zelfs nog wat kansjes op de gelijkmaker. Bayern had hier echt met 5-0 moeten winnen.

    Zirkzee en Richards bij Bayern voortreffelijk. Bij Ajax, Taylor alleen maar balverlies. Bakker speelt zoals gewoonlijk als een kip zonder kop. Dest verdedigend matig, en teveel risico en egoïstisch aanvallend. El Maach wereldwedstrijd. Ekkelenkamp ontzichtbaar zoals bijna elke wedstrijd. In de beginfase gigantische kans gemist. Jensen slecht, leefde nog een beetje op na de wissels. Brobbey toch weer doelpuntje gemaakt, verder niet heel veel kunnen doen. Kühn kwam er niet uit vandaag, kwam niet echt aan aanvallen toe. Botman schuldig aan beide tegendoelpunten. Opbouwend slecht. J. Timber weinig opvallend, geen grote fouten, maar verdedigend ook niet goed genoeg vandaag.

    Maar Ajax is door, heuj...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 18:05
    Normaal speelt Ajax o19 thuis heel goed.Heb de laatste 5 min gezien en daar had Ajax nog grote kansen op de 2-2.Waarom deed Gravenberch niet mee?
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 18:12
    Alleen in de begin- en de eindfase kon Ajax een beetje ballen. De periode daartussen was compleet onder controle van Bayern. Pas na de wissels begon het weer te lopen.

    Gravenberch doet niet mee omdat spelen in de Keuken Kampioen Divisie beter wordt geacht voor zijn ontwikkeling. Heeft de laatste paar wedstrijden ook al niet mee gedaan bij O19. Speelt waarschijnlijk vrijdag tegen Almere City FC.
    Vind ik leuk
    Thecount +579
    woensdag 12 december 2018 om 18:10
    Helemaal mee eens appeltje, het leek helemaal nergens op. Daar mag wel een paar tandjes bij. Veel te gemakzuchtig en zelfs in de verdediging waren er een paar die nog ff trucjes wilde doen. Wel door naar de volgende ronde, al was dat het enige positieve.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:13]
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1518
    woensdag 12 december 2018 om 18:18
    Goeie samenvatting. Jensen was voor mij echt de kers op de negatieve taart zullen we maar zeggen.

    Hoeveel is er ook alweer betaald voor die gozer? 3.5mio? Totaal geen overtuiging voor een toekomstige 10.
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 18:26
    3.5 miljoen ja. Enorm veel geld, zeker voor wat Jensen tot nu toe heeft laten zien. Heb het idee dat ze bij Ajax ook niet echt blij met 'm zijn. Hij heeft nog een 4,5-jarige contract, dus hij zal zeker genoeg tijd krijgen om zichzelf te laten zien. En hij is ook pas 18. Hopelijk komt het nog goed met hem, maar zie het somber in.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1518
    woensdag 12 december 2018 om 18:34
    Hij is nog jong inderdaad maar het lichtje moet wel gaan branden want dit is echt ruk. Ik begrijp ook niet echt waarom Heitinga trainer is hoor. Totaal geen ervaring en tactisch bijzonder matig daardoor.
    Die gozer had lekker bij de f-jes moeten beginnen. Onbegrijpelijk.
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 19:29
    Inderdaad. Liefst Vos doorschuiven. Desnoods Van de Vaart naast Heitinga zetten. Heitinga is redelijk drama.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1699
    woensdag 12 december 2018 om 19:16
    Hij kan altijd nog naar PSV
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    woensdag 12 december 2018 om 18:20
    Niet gezien maar als ik jouw analyse lees (dank daarvoor) zit ik toch met n vraag:
    Je zegt dat Bayern met 5-0 had moeten winnen maar tegelijkertijd beweer je dat beide tegendoelpunten op t conto van Botman te schrijven zijn.

    Was de keeper dan zo goed of Bayern echt vreselijk slecht in de afwerking?
    Ik kan t niet helemaal rijmen namelijk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 18:23
    Beide door jou getrokken conclusies kloppen.

    El Maach keepte een geweldige wedstrijd. Bayern daarentegen hebben meer dan genoeg kansen gehad om de keeper wel te passeren.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    woensdag 12 december 2018 om 20:03
    Bayern was ontzettend slecht met zijn afwerking.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +695
    woensdag 12 december 2018 om 19:33
    Vond dest persoonlijk wel een paar goede momenten hebben maar verdedigend is het nog niet alles nee. Is hij een omgetoverde linksbuiten toevallig? Had meer van Kuhn verwacht en ook van brobey eigenlijk. Bakker hadden ze begin dit seizoen al moeten verhuren. Wil iets teveel laten zien voor een linksback, hoop dat hij van de winter naar Groningen gaat. Snap niet dat el Maach niet boven kotarski staat in de pikorde. Vind dat echt in potentie een fantastische keeper. Stoorde me overigens ook dat ze niet gwn elke keer voorzetten afleveren vanaf de flanken. En maar proberen door het middenveld terwijl daar 5 man staat. Je merkte ook wel weer dat als een Ajax ploeg weg gaat peren ipv het voetballend op lossen dat het een pleuris bende wordt.
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 20:00
    Dest had ook wel een paar leuke momenten. Maar hij heeft ook te veel balverlies geleden.

    Bij O17 speelde hij vooral als linksback. Bij O19 vooral als rechtsback. Dit seizoen werd Dest als linker- dan wel rechtervleugelaanvaller gebruikt om zijn aanvallende kwaliteiten te verbeteren.

    Kotarski staat boven El Maach omdat Kotarski een aankoop is.
    El Maach en Kotarski zijn beide grote talenten die binnen een paar jaar hele goede eerste keepers zouden kunnen zijn.

    Ajax kwam er nauwelijks doorheen. Niet op het middenveld, en ook niet op de flanken. Bayern stond ook gewoon heel goed opgesteld.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +695
    donderdag 13 december 2018 om 11:08
    Ja inderdaad, maar hij heeft hetzelfde probleem als bakker. Willen voor een back iets teveel leuke dingen doen. Ik houd over het algemeen niet van backs die dribbelen. Als back moet je mijns inziens goed zijn in korte passes, veel kunnen rennen en een goeie voorzet kunnen geven. Niet al die gekkigheid erbij. Zie in beiden idd ook goede toekomstige keepers. Kotarski heeft veel talent maar is veel te wild. El maach vind ik voor z'n leeftijd heel volwassen spelen, die straalt echt rust uit. Was echt de beste man op t veld tegen Bayern.
    En Bayern stond goed hè, credits voor die trainer want ze kwamen dr echt heel slecht doorheen.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 18:03
    Verliezen en toch feest kunnen vieren!! Heerlijk toch.
    Vind ik leuk
    035 +6630
    woensdag 12 december 2018 om 18:08
    Resultaat gaat het toch om tegenwoordig? :-)
    Vind ik leuk
    Leeds United +1472
    woensdag 12 december 2018 om 18:10
    Ja super grappig!

    Het is gewoon een circus... feest vieren omdat iemand anders nog slechter is.
    Vind ik leuk
    035 +6630
    woensdag 12 december 2018 om 18:59
    Wat is jouw probleem met het iteindelijke resultaat?
    Vind ik leuk
    Rabarber +1577
    woensdag 12 december 2018 om 18:10
    De beste jeugd van NL, dat blijkt wel weer.
    Vind ik leuk
    14forever +8869
    woensdag 12 december 2018 om 18:10
    Zoals ook de O19 van psv faalde, doet Ajax gewoon ook met de jeugd.
    Vind ik leuk
    Mo +11848
    woensdag 12 december 2018 om 18:20
    Die Brobbey is echt ongekend sterk voor een gozer van 16, niet normaal.
    Vind ik leuk
    Muscles +1038
    woensdag 12 december 2018 om 18:22
    Het resultaat telt en vanavond ook. Als Bayern zeven keer het aluminium raakt en Ajax in de blessuretijd 1-0 wint door een eigen doelpunt van Duitsers, ben ik dik tevreden, Forza AFCA
    Vind ik leuk
    Laliga +2461
    woensdag 12 december 2018 om 19:04
    Misschien verkeerde topic maar zag iets over kluivert voorbijkomen en moet zeggen dat ik toch terug moet komen op wat ik eerst dacht dat het 100 procent de verkeerde keuze zou zijn. Die jongen krijgt toch met regelmaat speeltijd hoor zo nu en dan basis , vaak invalbeurten. Hoop dat hij wat meer rendement krijgt dan verwacht ik dat hij toch gaat slagen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws