Ten Hag verklaart keuzes: 'Dat betekent dat we ook vrij klein zijn'

    Ten Hag verklaart keuzes: 'Dat betekent dat we ook vrij klein zijn'

    Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 20:46wo 12-12-2018 om 20:46

    Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 20:50wo 12-12-2018 om 20:50

    Ajax-trainer Erik ten Hag heeft uit tactisch oogpunt gekozen voor Maximilian Wöber. De Oostenrijkse verdediger vervangt in de Champions League-wedstrijd tegen Bayern München Lasse Schöne, waardoor Daley Blind op het middenveld speelt.

    "We kiezen de variant met Tadic in de spits", legt Ten Hag uit in gesprek met Veronica. "Dat betekent dat we ook vrij klein zijn. En we hebben ook lengte op het veld nodig." De oefenmeester weet hoe zijn ploeg Bayern moet bestrijden. "Tegen Bayern moet je zelf veel de bal hebben. Zij willen hem graag, maar ze hebben er een hekel aan om er achteraan te lopen. Dus we moeten heel erg goed zijn aan de bal en veel diepte in ons spel hebben."

    Ajax verraste in de eerste confrontatie met Bayern door in de Allianz Arena met 1-1 gelijk te spelen. Volgens Ten Hag heeft zijn elftal zich sindsdien verder ontwikkeld. "Wij zijn denk ik nog beter geworden, nog zelfbewuster. Die wedstrijd is een eyeopener geweest en heeft ons veel zelfvertrouwen gegeven. Dat hoop ik vanavond verder door te zetten."

    Ten Hag kampte wel met enkele twijfelgevallen. "We hadden wat spelers die aangeslagen waren. Dan moet je afwegingen maken. We denken niet dat we onverantwoorde risico's nemen, dat willen we niet." Onder meer André Onana was een vraagteken. Slapeloze nachten bezorgt het Ten Hag niet. "Ik lig er niet wakker van. Je moet koel en klinisch zo'n beslissing nemen. Als het niet gaat, moet je het niet doen."

    Plaats een reactie

    Ajax +772
    woensdag 12 december 2018 om 20:50
    GEEN LASSE!!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 20:52
    Beetje respect voor Schöne!
    Vind ik leuk
    Ajax +772
    woensdag 12 december 2018 om 20:54
    Zoveel, dat is hem die afgang niet gun.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 20:51
    Laat deze markante voetbalprofessor maar schuiven.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 20:52
    Ja houd ze maar te vriend je weet nooit .
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    woensdag 12 december 2018 om 20:54
    Dit is mijn favoriete opstelling. Beter kan niet.
    Vind ik leuk
    Ajax +772
    woensdag 12 december 2018 om 20:55
    Ziyech op 10 ipv Donny.

    Tadic - Dolberg - Neres
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 21:15
    Oneens! De verdediging staat nu wel goed! Middenveld met Frenkie, Carel en Donny en de aanval dan met Ziyech, Dolberg en Neres.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6026
    woensdag 12 december 2018 om 21:40
    Mwah, bij die goal stonden ze niet zo heel erg goed ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 21:43
    Haha ja en sws vandaag. Ik ben trouwens vergeten dat Mazraoui er sws uit moet voor Kristensen.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6026
    woensdag 12 december 2018 om 21:44
    Ach, voor jullie beter dat het vandaag misgaat achterin, volgende ronde was al binnen. Persoonlijk zie ik ze liever 'ergens' in januari schutteren
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1554
    woensdag 12 december 2018 om 20:58
    Succes ajacieden...
    Vind het persoonlijk wel jammer dat martinez.hummels en alcantara niet meedoen.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1922
    woensdag 12 december 2018 om 21:05
    Wat een tactische slechte trainer. Maar goed hij heeft nooit op een top niveau gespeeld.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2087
    woensdag 12 december 2018 om 21:20
    Balen. Ik vind nog steeds dat de rol van Schöne niet op waarde wordt geschat door velen.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +525
    donderdag 13 december 2018 om 00:03
    Was Lasse er maar wel geweest dan had de jong niet zulke domme fouten gemaakt. Kan gelijk 40 miljoen van de prijs af. Wat moet die jongen nog veel leren