Bizarre avond in Amsterdam: Ajax buigt in extremis na zinderend gevecht

    Bizarre avond in Amsterdam: Ajax buigt in extremis na zinderend gevecht

    Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 22:55wo 12-12-2018 om 22:55

    Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 23:01wo 12-12-2018 om 23:01

    Ajax heeft in een zinderende wedstrijd in extremis de koppositie aan Bayern München moeten laten in groep E van de Champions League. In een kolkende Johan Cruijff Arena leek de ploeg van coach Erik ten Hag als winnaar uit de strijd te komen, maar in de slotfase ging het mis: 3-3.

    Ajax maakte van meet af aan de aanvallende intenties duidelijk, maar gaf daardoor veel ruimte weg. Het leverde een aantrekkelijke wedstrijd op, maar ook een snelle goal van Bayern. De Amsterdamse defensie stond niet op te letten, waarna Robert Lewandowski vrij voor André Onana opdook. De Pool faalde niet. Het was aan de doelman te danken dat Lewandowski in de 29e minuut niet weer scoorde. Onana smoorde een snelle uitbraak in de kiem met een geweldige reflex.

    Tussendoor kreeg ook Ajax zeker kansen. Met name Donny van de Beek was niet scherp in de afronding. De Johan Cruijff Arena schreeuwde daarnaast tot twee keer toe om een strafschop, nadat eerst Daley Blind (na een duwtje in de rug) en daarna Matthijs de Ligt (na shirtje trekken) naar de grond ging. Scheidsrechter Clément Turpin wil van een penalty echter niets weten.

    Ajax nam in de tweede helft het heft in handen en ging langzaam maar zeker op zoek naar de gelijkmaker. Een half uur voor tijd was het raak. Dusan Tadic was het eindstation van een schitterend uitgespeelde aanval. De Arena ontplofte, maar was ook razendsnel weer stil. Maximilian Wöber kreeg een directe rode kaart voor een harde tackle op Leon Goretzka. Op die beslissing van de arbiter leek weinig af te dingen, maar een kwartier voor tijd stond ook Bayern met tien man. Een wilde karatetrap van Thomas Müller leverde een donkerrode kaart op.

    Het vervolg was een zinderende slotfase. De bal ging op de stip na een overtreding van Jerome Boateng op invaller Kasper Dolberg. Dusan Tadic schoot genadeloos raak én Ajax virtueel naar de koppositie. Het feestje bleek van korte duur, want ook Bayern kreeg een strafschop. Nicolas Tagliafico haalde Thiago neer, waarna Lewandowski er 2-2 van maakte. Een goal van Kingsley Coman zorgde voor een enorme anticlimax: 2-3. Maar Ajax wilde van opgeven niet weten.

    Nicolas Tagliafico bracht de stand opnieuw in evenwicht gedurende de zeven minuten tellende blessuretijd: 3-3. Ajax zette alles op alles, maar kwam net te kort.

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +24832
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Wöber wat was je slecht, bijna net zo slecht als de scheids.

    Goede tweede helft, maar wat speelden de Jong en de Ligt dramatisch. We hebben onnodig gelijk gespeeld, maar toch trots dat we bij de laatste 16 zitten

    Nu maar hopen op Real..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41719
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Groots met een keiharde G.
    Een strijd die nooit had mogen eindigen.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13574
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Idd, wat een pot zeg
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Die Frenkie de Jong bewijst maar eens hoe overschat hij is. Hij zal het nooit redden in de top. De Jong de nieuwe Iniesta??? Hahahaha!!! Hij mag blij zijn als hij slaagt in de middenmoot van Bundesliga!!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:06
    Hij viel vandaag inderdaad tegen , maar je kan iemand niet beoordelen op een slechte wedstrijd
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13574
    woensdag 12 december 2018 om 23:21
    Probeerde je met deze reactie die niets te maken heeft met mijn opmerking bovenin te komen? Slechte poging trouwens.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:31
    Iemand met verstand van voetbal ziet hoe goed hij is. Iedereen kan slecht presteren. Ook Iniesta. Maar Frenkie is niet te vergelijken. Totaal ander type.
    Vind ik leuk
    Peb +90
    donderdag 13 december 2018 om 10:59
    En geeft het een goed gevoel ?? Frenkie de Jong zou prima meedraaien bij je koopclubje MC hoor.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1297
    donderdag 13 december 2018 om 08:04
    goed resultaat, de 3e Goal van Ajax was wel buitenspel trouwens, Maar goed. gelijkspel was een goede afspiegeling van de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13574
    donderdag 13 december 2018 om 18:53
    Alles is waar behalve dat het buitenspel was...
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Onze Lewandowski was net iets te goed voor de verdediging van ajax. Maar wat een heerlijk wedstrijd!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 22:57]
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:12
    Geweldige spelertje hoor maar moet Onana trakteren op een etentje
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:34
    Hij kreeg in de eerste helft teveel ruimte maar een echte spits jammer dat het bij het pools elftal niks is
    Vind ik leuk
    14forever +8869
    donderdag 13 december 2018 om 05:05
    Slim gelopen hoor bij die eerste goal..
    Vind ik leuk
    14forever +8869
    donderdag 13 december 2018 om 05:04
    Slim gelopen bij de eerste goal, zie je maar wat.een topspits het is.
    Vind ik leuk
    Timmiraq +22234
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Ik moet zeggen. Groots is het zeker als je 3 voorronden speelt en na de poule nog steeds ongeslagen bent....
    Niks makkelijke loting. Enorm knap gedaan. Gefeliciteerd Ajacieden en hopen op een fijne loting
    Vind ik leuk
    Mr bien +4420
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Mooi gesproken
    Vind ik leuk
    Radaje +1098
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Precies dat. Is gewoon een top prestatie. Denk dat porto de meest gunstige tegenstander is.
    Vind ik leuk
    Timmiraq +22234
    woensdag 12 december 2018 om 23:10
    Zolang je Barcelona maar niet loot. Ik zou het wel steken vinden als Ajax die 'zo' uit zouden schakelen.
    De rest mag allemaal zolang Ajax maar wint
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +315
    woensdag 12 december 2018 om 23:11
    Maar wel een makkelijke loting 😊! Desondanks knappe prestatie. Ik hou alleen mijn hart vast als er een grootmacht mét voetballend vermogen langskomt. Het is eerlijkheidshalve, voetballend op in zeker 3 wedstrijden erg magertjes geweest.
    Vind ik leuk
    Timmiraq +22234
    woensdag 12 december 2018 om 23:13
    Bayern. Al jaren vaste top-4 in Europa. .Benfica. Standard top-2 Portugal die meestal goed presteert in Europa.
    Alleen AEK viel tegen (en Sturm in de voorronden).

    Makkelijke ronde is echt heel flauw. Niet de poule van ons nee, maar niet veel minder
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +315
    woensdag 12 december 2018 om 23:21
    Benfica had vorig jaar 0 punten en Bayern zit niet echt in de beste flow 😊. Maar desondanks knap....niet verloren. Je moet het toch maar even doen.
    Vind ik leuk
    Timmiraq +22234
    woensdag 12 december 2018 om 23:22
    Klopt en Ajax deed vorig jaar niet eens mee (net als wij trouwens)


    Telt niet mee zo'n incidentjaar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24832
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Ze speelden de tweede helft fantastisch, maar wat geven ze de goals kinderlijk eenvoudig weg
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1199
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Heerlijk!!! Deze pot had ALLES!!!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +7890
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    behalve een winnaar
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +315
    woensdag 12 december 2018 om 23:21
    ....en goed voetbal
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1199
    woensdag 12 december 2018 om 23:25
    Waar is jouw club Psv in de CL? Oh sorry....
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +315
    woensdag 12 december 2018 om 23:30
    Hoezo? mijn club PSV?
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +315
    woensdag 12 december 2018 om 23:31
    Het was voetballend toch niet best, of wel soms? Wel vermakelijk, maar niet goed!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:35
    Dat willen ze niet horen Mr.Dee. Mooi voetbal is nl het enige dat belangrijk is en niet de prijzen. Althans totdat ze met lelijk voetbal winnen.
    Vind ik leuk
    UpOne +696
    vrijdag 14 december 2018 om 13:33
    Jouw club, mijn club. Wat wil je daarmee eigenlijk zeggen? dat je stiekem dacht mede eigenaar te zijn van Ajax ofzo?
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20621
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Precies Arie.

    Niks Ajax buigt, we hebben niet verloren.....
    overtuigend en ongeslagen naar de laatste 16.

    Wat een lef, blijven gaan en niet opgeven!

    Kan alleen maar trots zijn op Ajax!!!! Puike prestatie!!

    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    VanGoal +779
    woensdag 12 december 2018 om 23:08
    Pff idd wat een pot. En wat een scheidsrechter. Ik heb echt geen zin om de schuld bij hem te leggen maar die penalty van Lewa moet toch over? Staat compleet stil tijdens zijn aanloop.

    Jammer dit resultaat. Weinig perspectief op een 'mindere' tegenstander
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:12
    Had wel meer rare beslissingen. Vooafgaand aan die uitbraak waar wober rood krijgt moet er toch gefloten worden voor een vrije bal bij het omver beuken van van de beek? Floot wat warrig. Verder vermakelijke pot. De jong eens een keer een slechte wedstrijd, de ligt vobd ik gewoon degelijk. Hefde alleen 1 keer buitenspel op, dat kan gebeuren. Gebeurd met een marge van 0,2 seconden
    Vind ik leuk
    VanGoal +779
    woensdag 12 december 2018 om 23:15
    Klopt maar blijft dom van Wöber. Jammer..

    Toppunt blijft die duw van Boateng op Blind in de eerste helft. Als je 'm dan niet geeft....
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:49
    Dat was zeker zo
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:52
    Zo is dat
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28117
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    saai potje
    Vind ik leuk
    Ari as +367
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Zwakke tegenstander ook.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3333
    woensdag 12 december 2018 om 23:07
    Wel gekeken anders kon je dat niet
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:09
    je hoofd is saai
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28117
    woensdag 12 december 2018 om 23:12
    die van Tagliafico niet op t moment
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:26
    Ik vond deze wedstrijd toch een stuk leuker om naar te kijken , als naar dat saaie countervoetbal van PSV gisteren .
    Al waren de counters wel redelijk goed uitgevoerd .
    Maar Inter is geen wereldteam , en toch blijft PSV dat afwachtende voetbal spelen zonder zelf eens een keer te gaan aanvallen .
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1485
    woensdag 12 december 2018 om 23:28
    Inderdaad, niks aan als een CL wedstrijd maar 6 goals oplevert.
    Helemaal eens hoor, en fijne avond verder Plattekar bv.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28117
    woensdag 12 december 2018 om 23:39
    Jouw gevoel voor humor is.....ruk
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Een ouderwets CL avondje, wat een leuke wedstrijd om te zien, ondanks gelijkspel, enorm genoten en trots op de jongens :)
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    SCHUURS ERIN!
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Die scheidsrechter was echt een ramp...kaaetenfestijn...alle rode terecht. Veel geel discutabel.

    Mooi was het niet. Spannend wel..
    Vind ik leuk
    Swout +1269
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    Vond de Ligt juist heer en meester achterin. De Jong viel vandaag een beetje tegen. Wat is dit jammer zeg.. zo dichtbij. Ben wel enorm trots op deze prestatie en we hebben laten zien dat welke tegenstander we ook krijgen, ze het enorm lastig gaan krijgen. Nederland staat weer op de kaart!!
    Vind ik leuk
    Obl93 +2631
    woensdag 12 december 2018 om 23:06
    Frenkie viel mij inderdaad heel erg tegen vandaag. Kun je zeggen: hij is nog jong, maar echte toptalenten zakken normaal gesproken niet zo ver door de ondergrens.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:13
    Onzin natuurlijk, was ook net zooooo slecht. Was minder aanwezig en maakt bij die 3-2 een belachelijke fout, maar was in de opbouw gewoon weer de beste man aan ajax zijde.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7893
    woensdag 12 december 2018 om 23:13
    Waarom stelt die dorpsidioot nou elke keer die Wober op dan...en dan Dolberg brengen de man kan geen bal bij zich houden. Ten Hag oetlul van de dag.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24832
    woensdag 12 december 2018 om 23:16
    Elke keer? Wöber staat er gewoon altijd naast hoor.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7893
    donderdag 13 december 2018 om 02:15
    Welk deel begrijp je niet dat deze jongen tekort komt, zelfs in de eredivisie. Dan stel je hem Europees toch niet op? Gelukkig zijn er mensen zoals jij die liever over woordjes zoals "altijd soms nooit en vaak" willen lullen. Hij staat er niet ALTIJD naast anders had hij nu niet gespeeld. Zoooo jij blij!
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1485
    woensdag 12 december 2018 om 23:30
    Jij snapt het, fijne avond verder nog Snapje?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:49
    Hr Korbach u als ex trainer moet toch meer hebben gezien als alleen negatieve dingen?? De mannen van Ajax hebben tenminste gestreden voor alle eer. Hr Korbach zeer jammer na een avond mooi voetbal...
    En dan de jonkies afzeiken te triest voor woorden
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24832
    woensdag 12 december 2018 om 23:50
    Ik voel me vereerd, speciaal voor mij een account aangemaakt. Dat had je niet hoeven doen hoor
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1598
    woensdag 12 december 2018 om 23:59
    Los van domme rode kaart speelde wober prima...
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24832
    donderdag 13 december 2018 om 00:00
    Misschien heb jij een andere wedstrijd gezien, maar hij was lewandowski steeds kwijt, vooral bij die kopkans. Hij loopt gewoon weg bij zijn directe tegenstander
    Vind ik leuk
    Gerro +7911
    donderdag 13 december 2018 om 00:43
    Wober was idd niet best maar wel vreemd dat die jongen in de competitie nauwelijks speelt.en dan in de cl.ineens staat opgesteld. Zo'n speler mist vanzelfsprekend wedstrijdritme. In dat opzicht een vreemde keuze van ten Hag die hem meer speeltijd moet geven in de.competitie wil.hij in de.Cl kunnen presteren.

    Real kan best leuk potje worden maar Dortmund is heel goed te rijden en te verslaan.
    Vind ik leuk
    Peb +90
    donderdag 13 december 2018 om 10:56
    Dramatisch viel wel mee hoor. Redelijk gespeeld alleen jij hebt misschien iets te hoge verwachtingen van jonge jongens.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    WAT EEN WEDSTRIJD TROTS OP AJAX!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Wat een wedstrijd zeg. Onvoorstelbaar. Heerlijk om te kijken als neutrale supporter. Echt zonde dan dat Ajax eigenlijk op z'n PSV's tegen de verhouding in twee doelpunten in de laatste minuten moest incasseren, want er zat zeker veel meer in. Zo voelt dat dus, helaas genoeg :-/

    Ondanks dat, Ajax is door. Prima genoeg. Hebben ècht ontzettend goed gepresteerd in deze poule, maar Ajax heeft natuurlijk ook veel individuele kwaliteit dit seizoen. Nu is het maar hopen dat je niet ontzettend klote loot, want die kans zit er dik in met een tweede plaats. Het is, zeg maar, hopen op FC Porto.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 22:55]
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Ik geloof niet dat je dat in 1 x getypt hebt!😅
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Onderschat m'n typskills niet ;)

    Nee joh, knippen-en-plakken bestaat al een tijdje.
    Vind ik leuk
    Timmiraq +22234
    vrijdag 14 december 2018 om 18:09
    Ik weet nog steeds niet wie je bent haha
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28117
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    jij onderschat Porto...die zijn levensgevaarlijk en ijzersterk
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41719
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Van het rijtje nr1 clubs wel de minste natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Vergeleken met PSG, Barcelona, City, Real Madrid heb je liever Porto.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Real Madrid kan je ook hebben. Die zijn niet zo goed meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Zou wel kunnen. Maar dan is het maar de vraag of ze nog voor het treffen met Ajax hun vorm zouden hervinden of niet.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:09
    Als ze niks kopen zijn ze zeker te pakken. Ze missen echt kwaliteit voorin.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:43
    Met alle respect, Benzema, Asensio, Bale... da's toch wat hoor ;D
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:48
    Benzema is niet veel. Bale is goed maar vindt zijn draai maar niet en Asensio is wat uit vorm.

    Ik heb ze dit seizoen een paar keer een pak slaag zien krijgen en dat was nu niet bepaald tegen de beste clubs. Modric raakt sinds het WK ook geen bal meer.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24832
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    Ik real
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Tja de rest is ook niet misselijk
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Ja ik weet niet of je de andere clubs hebt gezien, maar dan is Porto een lachertje.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Wok Nederlanders kunnen die Portugezen maar moeilijk handlen. Doe maar niet...porto is een geslepen technische ploeg .et snelheid.

    Lastig wordt het wel. Eerst ff genieten dat we door zijn. En misschien heeft Marc nog een hoed en konijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Als je over 2 wedstrijden gelijk speelt tegen Bayern kan je je meten met de top van Europa. Laat de sterke ploegen maar komen, als de Ligt en de Jong wel hun dag hebben word het smullen.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2785
    woensdag 12 december 2018 om 23:09
    Alle aandacht gaat naar die 2 terwijl Ziyech de belangrijkste Ajax speler is.
    Zonder hem wordt er niets gecreëerd, die steekbal komt altijd bij hem weg
    Vind ik leuk
    semi1946 +249
    woensdag 12 december 2018 om 23:15
    Hard haeded woman
    Vind ik leuk
    Radaje +1098
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Prachtige wedstrijd. Niet altijd goed. Maar wat een strijd en passie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 22:56]
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1284
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Een wedstrijd die alles had. Behalve de goede uitslag...
    Vind ik leuk
    Rodajc +17292
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Zonde Ajax, maar heerlijke wedstrijd!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22521
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Prima pot. Echte strijders
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    En dat maakt ons trots op Ajax :) Proost staaf :)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22521
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Lekker gap. :-)
    Vind ik leuk
    oke dan +4308
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Wat een pot,genoten en supertrots
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Wauw wat een wedstrijd
    Ajax zet het Nederlands voetbal echt op de kaart.
    Misschien hadden we wel gewonnen als Tagliafico niet zijn been liet staan.
    Maar oh wat is die Müller een vieze speler geworden zeg, och.
    Mister Miyagi is er niks bij en dan nog NEIN roepen dat het geen overtreding is.
    MAAR WE GAAN NOG STEEDS OVERWINTEREN IN EUROPA!!!
    ZUIPUUUUH! Gefeliciteerd Ajacieden.🤪
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37444
    woensdag 12 december 2018 om 22:55
    Kom je toch nog goed weg. Laatste goal was dik buitenspel.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Je zal eens een complimentje uitdelen.. zure vrucht
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37444
    woensdag 12 december 2018 om 23:06
    Ajax mocht geen groepswinnaar worden blijkbaar ;).
    Vind ik leuk
    ricsta +588
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Ging via een bayern verdediger moment van schieten stond huntelaar geen buitenspel. En bij de voorzet stond tagliafico achter de bal.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:11
    Was wel buitenspel maar who cares haha
    Vind ik leuk
    davidben +5758
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    neem een pruim.
    Vind ik leuk
    Laliga +2461
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Komt via bayern speler dus nee.
    Vind ik leuk
    Mistered +449
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Nee , want die werd aangeraakt door een tegenstander. Als je uit je mond poep, poep dan wel goed.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Kijk het anders even terug.
    Tagliafico stond gewoon achter de bal.
    Vind ik leuk
    Rabarber +1576
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    De 0-4 van Trencin eigenlijk ook.
    Vind ik leuk
    markie +1728
    donderdag 13 december 2018 om 00:15
    Var greep niet in 😂
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13476
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Wel een terechte uitslag lijkt me.. Heb me wel vermaakt iig..
    Vind ik leuk
    3Bier +11349
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Wow wat een wedstrijd! Schitterende pot en pure reclame voor het voetbal! Trots op Ajax!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    Echt top reclame weer voor het nederlands voetbal. Ik denk dat zelfs alle buitenlanders gaan zeggen dat dit een top wedstrijd CL was, de beste van deze speelronde
    Vind ik leuk
    MCG +708
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Heerlijke pot!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 22:58]
    Vind ik leuk
    Mr bien +4420
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Slechtste man van de avond de scheidsrechter
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +9538
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Ik had op jou gestemd.
    Vind ik leuk
    Mr bien +4420
    woensdag 12 december 2018 om 23:06
    Zo slecht als dat Feyenoord was tegen Trencin was ik niet
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1438
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Inderdaad, die vent had geen flauw idee hoe het spel werkt. 2x achter elkaar een penalty van Ajax ontnomen terwijl het hartstikke duidelijk overtredingen waren. Die man had de wedstrijd niet meer onder controle.

    Als ik me niet vergis is dit dezelfde scheidsrechter die ook al in de champions league ajax floot, en dat dramatisch deed.
    Vind ik leuk
    Mr bien +4420
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Klopt
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:05
    Ja dit is turpin die arrogante Fransman die altijd inconsequent fluit. Als ie wober rood geeft had rafinha er ook al twee keer af gekund met tweede geel. En als ie em op de stip ligt bij dolberg dan had ie de eerste keer bij blind ook op de stip gemogen want toen was boateng een stuk meer in overtreding.
    Vind ik leuk
    VanGoal +779
    woensdag 12 december 2018 om 23:10
    En die penalty van Lewa? Stond compleet stil tijdens de aanloop.. Mag dit??
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:30
    Geen idee ik heb ooit geleerd dat het een vloeiende beweging moet zijn. Maja die spelregels zijn ook vloeiend tegenwoordig volgens mij.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15511
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Trots op dit Ajax !!!!
    Ongeslagen in de groep.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22521
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Wöber komt tekort
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19384
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Mooie wedstrijd. Ajax deed niks onder voor Bayern. Top prestatie
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    Dit was geen salon remise.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    VP BELACHELIJKE TITEL!
    Vind ik leuk
    lexy88 +1423
    woensdag 12 december 2018 om 22:56
    VP was te snel.. Het is 3-3 geworden
    Vind ik leuk
    power +6436
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Mooi westrijd geweest, ajax verkloot zijn wedstrijd
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3800
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Wat een gevecht. Mooie pot voetbal gezien met alles erin. Rood, fouten scheids beide zijdes, fouten spelers, geweldige aanvallen, pingels. Terechte uitslag.

    Alle Ajacieden gefeliciteerd met de overwintering en de ongeslagen status in de CL.
    Nu loting afwachten.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Waar zijn alle mensen die ajax na 13 minuten al afschreven en zeiden dat ajax een matige ploeg is? Iets te vroeg uit jullie hol gekomen?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Trots om Ajaxied te zijn!!!
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11692
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Ajacied*

    Verder snap ik je volledig
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3800
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    Wel een echte supporter als je dat verkeerd schrijft.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:02
    Supporter in hart en nieren, zelfs nu ik in Manila woon. Ajacied sinds ik 5 was en nu ik 55 ben nog meer. Ajax is mijn club en zal het altijd blijven...no matter what!!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:03
    Dank je voor je verbetering Filip...het zal de emotie zijn geweest.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +9538
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Stomme UEFA. Weten ze niet dat ajax geen rode kaarten mag krijgen?

    Nu moeten ze daar weer leven met "net niet".

    Maar wel goed gespeeld.
    Vind ik leuk
    Mitch Su +59
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Pffff jaloers??
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +9538
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Huh? Heb ik een andere wedstrijd gezien? Ze gingen uiteindelijk toch ten onder? Geen eerste in de poule?

    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    woensdag 12 december 2018 om 23:05
    Boeit geen ruk, we zijn door en de enige overlevende Nederlandse club in Europa, het is dus niet net niet, het is gewoon bij de laatste 16 :)
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +9538
    woensdag 12 december 2018 om 23:06
    Bijna groepswinnaar, bijna knvb beker, bijna kampioen, maar steeds net niet :)

    Maar wel mooi gespeeld dus jullie zijn toch blij?

    Prima: Iedereen gelukkig.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    woensdag 12 december 2018 om 23:09
    Ach joh, bijna beker, bijna kampioen, het kan alle twee nog, dus ook dat is nog lang niet net niet.

    Zorg er nou eerst eens voor dat je eigen club de prestaties van Ajax weet te evenaren in Europa de laatste jaren, en dan eens terug komen met sneren :)
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +9538
    donderdag 13 december 2018 om 06:56
    Ik bereid je vast voor.

    En wie heeft de laatste Europese prijs gewonnen?

    Dank u.
    Vind ik leuk
    Mitch Su +59
    woensdag 12 december 2018 om 23:37
    Whaha wat een jaloezie. Wees blij met een beker of jc schaal.. wij doen lekker mee in Europa (hoogste niveau, dus niet voorronde EL of zo). Haha. Wat een team, wat een potentie, wat een gezonde club die niet op een EUR hoeft te kijken! Shalom!
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +9538
    donderdag 13 december 2018 om 06:54
    Shalom? Graag Nederlandse woorden op deze Nederlandse site.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:05
    Als je gelijkspeelt tegen bayern ga je volgens mij niet ten onder..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1485
    woensdag 12 december 2018 om 23:32
    Lekker blijven zuigen Jan Guevara, en verder welterusten hoor.
    Vind ik leuk
    davidben +5758
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Beter dan nooit man.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41719
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Net niet?
    We zijn toch door?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +9538
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    ja, tweede. De plek waar jullie meestal eindigen :)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41719
    woensdag 12 december 2018 om 23:05
    Wij 2e plek. Andere clubs in Europa twee punten.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:07
    Hoe bedoel je net niet? We zijn gewoon door he.

    Of je nou eerste was geworden of 2e, de tegenstanders staan niet voor niks in de volgende ronde.

    Het was leuk geweest om 1e te worden. Maar ik heb een wedstrijd gezien, waar menig PSV op had gehoopt in hun CL seizoen.

    Ajax laat zien hoe je Europees succes kan hebben. Lieten ze al zien in het EL seizoen van 2 jaar geleden. En nu laten ze het weer zien.
    Vind ik leuk
    Mitch Su +59
    woensdag 12 december 2018 om 23:40
    PSV? Deed die mee in CL dan? Nog minder pnt dan Feyenoord vorig seizoen... wat zijn ze trots... Ajax werd gewoon 3e in een poule met alleen kampioenen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2734
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Zo... weten ze in amsterdam ook wat het is om Turpin op het veld te moeten hebben
    Vind ik leuk
    Mitch Su +59
    woensdag 12 december 2018 om 22:57
    Buigt?????
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11692
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Bizarre wedstrijd, Ajax heeft aangetoond dat ze klaar zijn voor de knock-out fase. Heb me kostelijk vermaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Jezus wat een wedstrijd... Jammer dat we niet hebben gewonnen, maar we zijn door. Ze hebben echt geknokt. Deze prestatie is iets om trots op te zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    De hele poulefase ongeslagen gebleven! Geweldig toch!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:06
    Zeker!
    Vind ik leuk
    DaanH +93
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    Dutchman +848
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Je ritalinnetje vergeten in te nemen???
    Vind ik leuk
    Ari as +367
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Zo kennen wij jullie weer.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Wat een wedstrijd, Ajax heeft gevochten voor het waard was, trots op Ajax, helaas net geen eerste geworden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +15649
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Of, zoals men zegt: 'de objectieve kijker heeft vandaag gewonnen'. Zalig eind van deze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Goed gevochten, blijf Blind waardeloos vinden en Tadic geen spits, maar goed, we zijn door.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Vandaag toch een beetje moeten lijden onder lakse passing van De Jong, hij gaf wel de wedstrijd een beetje weg. Maar sowieso trots op dit Ajax!
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3800
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    De Jong en de Ligt speelde beide erg ongelukkig vandaag. Punt gered door Onana.
    Vind ik leuk
    Dutchman +848
    woensdag 12 december 2018 om 22:58
    Wat een waanzinnige wedstrijd zeg met echt alles erop en eraan. Helaas geen groepswinnaar geworden maar wauw wat heb ik genoten van deze wedstrijd.

    Chaupeau Ajax en Bayern !
    Vind ik leuk
    ajaksiet +640
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Frenkie was niet best. Wat maakte hij weer een gigantische fout. Mag niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Wat een knotsgekke wedstrijd.
    Man man wat een spanning.
    Ik had vooraf getekend voor 2-2 maar 3-3 is ook mooi.

    Publiek heeft veel goals gezien en daar kom je voor naar het stadion.

    Al met al gaan 2 geweldige teams overwinteren
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +795
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Wat een wedstrijd....
    3-3, beide 1 rode kaart, beide 8 schoten op goal, beide 3 schoten naast goal, evenveel corners maar al met al een geweldige wedstrijd. Ik heb genoten als PSV supporter, is toch fantastisch dat we een club hebben die naar de laatste 16 gaat. Wordt de competitie weer wat serieuzer genomen wat ook voor mijn club (PSV) goed is.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:27
    Was idd geweldig. Als psv supporter zeggen we dank voor deze fantastische wedstrijd/prestatie en hopen we op een 0-0letje tegen de graafschap (want zo zijn we ook wel weer;-))
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:27]
    Vind ik leuk
    broedkip +1851
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Kan iemand mij uitleggen waarom v Beek gewisseld wordt de box to box speler en Ziyech die op dat moment op was en Neres die niets goed gedaan heeft mogen blijven staan?
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Neres speelde niet best idd
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Neres niet best? 1ste helft ja maar 2e helft een van de betere
    Vind ik leuk
    broedkip +1851
    woensdag 12 december 2018 om 23:27
    Kijk jij t even na niet eens een goede voorzet gegeven terwijl hij vrij kon voorzetten en kijk dan meteen even hoe hij op doel schoot.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:51
    Dat klopt maar daar moet je niet alleen naar kijken. Ajax voetbalde makkelijker 2e helft en dat had ook met de loopacties van Neres te maken.
    Vind ik leuk
    broedkip +1851
    donderdag 13 december 2018 om 00:04
    In de weg lopen bedoel je. Probeer je nu niet te verdedigen geef gewoon toe Neres was ver ondermaats.
    Vind ik leuk
    Mistered +449
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Misschien omdat van de beek teveel kansen verprutst.
    Vind ik leuk
    broedkip +1851
    woensdag 12 december 2018 om 23:28
    Heb je ook de voorzet gezien waaruit Tadic de bal in kon lopen? Hij is altijd gevaarlijk in de zestien. Onbegrijpelijke wissel.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:52
    Wissel pakte goed uit maar dan had je na de 2-1 een middenvelder erbij moeten zetten want middenveld was volledig weg
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Wat een strijd zeg! Genieten met een grote G!

    Hebben jullie meegekeken PSV?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Waarom PSV erbij halen? Kan je niet genieten van Ajax zonder een sneer uit te delen aan PSV?
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1582
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Niet uitlokken, AJAX heeft dit gedaan, psv hoeft er niet bij betrokken worden :) gwn lekker genieten van de overwintering en goed resultaat pietje ;)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22521
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Ajax heeft niet gebogen VP prutsers, ze maakte zelfs nog gelijk. Jokers
    Vind ik leuk
    Wittuh +19
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Wat een heerlijke wedstrijd! 90 minuten lang op het puntje van me stoel gezeten deze wedstrijd is geen seconde saai geweest gewoon. De volgende tegenstander zal toch wel ff bibbers hebben als ze dit zien 😂
    Vind ik leuk
    ronniever +244
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Prachtig ! Op deze manier kan Ajax van iedereen winnen dus laat Liverpool of PSG maar komen !
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:59
    Wat een knotsgekke wedstrijd was dit zeg!! Trots, teleurstelling, ik weet 't ff niet meer! Gewoon zo zonde dat je de nr1 positie niet kon pakken, maar we zijn gewoon gelijkwaardig aan Bayern kunnen we nu wel concluderen. Toch fijn dat we ongeslagen zijn. Laat nu maar Real uit de koker komen, kwakkelt net zoals dit Bayern door dit seizoen heen, zou een prachtige tegenstander zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1582
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    Real wordt altijd geholpen in de knockouts... ik hoop op Porto:)
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:08
    Real is op dit moment niet veel beter als Bayern, en het zou toch een stunt van jawelste zijn? Real is de club van de wereld, die op z'n knieën krijgen zou echt de beste reclame zijn voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1582
    woensdag 12 december 2018 om 23:11
    Tuurlijk zou dat prachtig zijn, qua voetbal kan Ajax het aan maar ben gwn bang voor de arbitrage die Real altijd in het voordeel heeft...
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:14
    Volgens mij kwam in de winterstop toch de VAR in de CL?
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1582
    woensdag 12 december 2018 om 23:16
    Klopt, maar die Florentino Perez kan een stiekemerd zijn he ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:22
    Ja dat wel, maar vanavond heeft Ajax van z'n fouten kunnen leren. Stomme fouten nekt je gewoon. We zijn gewoon op z'n minst gelijkwaardig aan Bayern. Ach we gaan 't zien, ik geniet met volle teugen van dit Ajax. Deze wedstrijd was echt geweldig voor de neutrale toeschouwer!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:23]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Wie zich heeft zitten te vervelen kan beter een andere hobby gaan zoeken.
    Vind ik leuk
    Laliga +2461
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    erg knap, toch zijn er 3/4 momenten geweest waarop middenveld of verdediging door het midden de bal inlevert waar 100% kanse uit komen, dit kan echt niet tegen ploegen als bayern!! En dan frenkie op het einde... terecht vaak de hemel in geprezen maar er mag nu ook kritisch gekeken worden , deels door zijn toedoen dit resultaat
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1204
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Eens zo makkelijk kan je niet denken tegen bayern. In de eredivisie zou dat kunnen. Cl niet.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Ik had het idee dat hij er helemaal doorheen zat. Vergeet niet dat die jongen nog maar 21 is.
    Vind ik leuk
    Laliga +2461
    woensdag 12 december 2018 om 23:16
    Dat zou indd goed kunnen. Toch is het zo zonde dat je het dan weggeeft als je 2-1 voorstaat in de 85ste minuut..
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +7890
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Wat ben ik trots op dit Ajax. Niet opgeven, doorgaan tot de laatste seconde. Tuurlijk fouten gezien van Mathijs en frenkie. Super reddingen gezien van onana. Nico niet kapot te krijgen na zo hoofdwond toch de gelijkmaker binnen prikken. Het maakt me niets uit wie we loten, als we zo voetballen maken we het elke ploeg moeilijk. Fijne avonden allemaal !!
    Vind ik leuk
    klaasvaak +162
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Buigen??? Niks verloren in de CL
    En door als nr 2
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Ja en alleen als je porto treft kun je door.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    donderdag 13 december 2018 om 00:00
    Zit wel diep he?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    De Jong wat een overschat talent. Als hij echt zo goed is lijd je op zo plek niet zulj balverlies. Heeft nog niks bij psg te zoeken. Maar ook Wober flinke boete
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Haha wat een onzin. Grappig hoe mensen zoals jij keer op keer iets zoeken om hem of de ligt af te kraken.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:14
    Nee hoor maar dit soort fouten kan niet op dit niveau.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:15
    Blijven hopen knul
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:30
    Ik ben Ajacied maar als je dit soort fouten maakt bij de Europese top ben je snel klaar
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1485
    woensdag 12 december 2018 om 23:35
    Dan gewoon 75 miljoen pakken en een betere zoeken, kan ook toch?
    Ben jij ook weer blij Frank van Doorn.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:55
    De Jong is nog altijd maar 21. Talenten maken nu eenmaal fouten. Maar types zoals jij zien alleen maar de negatieve dingen overal van in. Hij heeft zich stormachtig ontwikkeld en is gewoon een geweldige voetballer. Hier leert hij alleen maar van.
    Vind ik leuk
    Dutchman +848
    woensdag 12 december 2018 om 23:17
    Niet mee eens want ik vind het een erg goede speler maar niet foutloos, dat is niemand en zeker niet op die leeftijd.

    Bij Wober is het ook een leeftijd dingetje. Chivu maakte ook rare rode kaarten maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen. De overtreding was veel te grof maar buiten dat wel nuttig want alles lag open achterin.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1582
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Porto loten please *Fingers crossed*
    Op papier de makkelijkste tegenstander die Ajax mákkelijk kan oprollen
    Vind ik leuk
    ErikAjax +874
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Makkelijk ook :D mooi dit.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1582
    woensdag 12 december 2018 om 23:06
    Zolang je de vorm houdt die je nu hebt rol je ze 2x met 2-0 op, mark my words ;)
    Vind ik leuk
    ErikAjax +874
    woensdag 12 december 2018 om 23:08
    Nah liever Real ofzo.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1582
    woensdag 12 december 2018 om 23:10
    Real heeft altijd de scheids mee maar qua tegenstander natuurlijk veel mooier ja. Wie je ook loot, goed resultaat moet lukken!
    Vind ik leuk
    buddha +9836
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    leuke pot voor een buitenstaander.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +874
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Heerlijke match toch? En nog steeds ongeslagen. De tegenstanders die je nu krijgt.... De absolute top (behoudens Porto).
    Vind ik leuk
    Farmer +12839
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    "Bizarre avond in Amsterdam: Ajax buigt in extremis na zinderend gevecht"

    Erhm... VP... kunnen die redacteuren en journalisten of....
    "Arme mensen met een downsyndroom die blijkbaar eenzwaar gesubsidieerde baan bij VP bekleden", ook gewoon verslag geven van dingen zoals ze gebeuren?

    7 minuten extra tijd, en in de 95e scoort Tagliafigo gewoon de 3-3....

    Ik ga er ook geen doekjes om winden:

    Voetbalprimeur.nl, jullie zijn van een voorheen-bovengemiddelde, nu gewoon een verschrikkelijke SLECHTE website geworden.

    Deze titel slaat bv helemaal nergens op....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    ErikAjax +874
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Jij hebt niet gekeken zo te lezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Zielig jaloers!
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:23
    Je typt heel veel, maar eigenlijk staat er niks. Behalve dat er blijkbaar iets mis is bij VP?
    Vind ik leuk
    Muscles +1038
    woensdag 12 december 2018 om 23:00
    Man of the match Bayern: scheidsrechter Turpin........
    Vind ik leuk
    jari11 +1494
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Ja rare snuiter
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Heerlijk potje hoor. Ajaxfans mogen best trots zijn.
    Vind ik leuk
    jari11 +1494
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Trots!! Maar toch ook weer zwaar klote.. jammer dan we het niet over de streep hebben kunnen trekken.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +640
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Idd reactie voetbal van bayern. Zyech net niet. Blind was niet best, daardoor kreeg Frenkie ook minder ruimte op het middenveld. Die twee gaat niet samen daar. Frenkie ook gigantisch in de fout..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4810
    woensdag 12 december 2018 om 23:01
    Wat een wedstrijd!!

    Genoten.

    Maar ik heb nu al weken gezien hoe frenkie de jong de hemel in word geprezen maar zaterdag en vandaag maakt hij weer een cruciale fout! Kijken hoe men daarop reageert of dat onder stoelen en banken word geschoven...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    ajaksiet +640
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Nee, moet gewoon gezegd worden. Het middenveld stond zeker niet goed. Zwakste linie van vandaag
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Gewoon jaloers
    Vind ik leuk
    Garinsha +4810
    woensdag 12 december 2018 om 23:05
    Jaloers op wie?? hjb als je niets te zeggen hebt.. Ajax is mijn club.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +874
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Morgenvroeg hier op VP weer een bericht over een oud speler die Frenkie zag fietsen in de polder.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4810
    woensdag 12 december 2018 om 23:05
    Ahahahahahaha
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    woensdag 12 december 2018 om 23:57
    Jij hebt duidelijk zelf nooit gevoetbald als je met zo een opmerking komt.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4810
    donderdag 13 december 2018 om 00:18
    Aardig wat jaartjes gevoetbald... en iedereen die heeft gevoetbald weet dat je zo n bal NOOIT door het midden moet spelen. Fijne nacht.

    Beetje kritiek op de jong en je jank als een kindje.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    donderdag 13 december 2018 om 00:28
    Hahaha na zo een wedstrijd komen met zo een reacties en jij bent Ajax supporter? En meteen op je pik getrapt haha. Ben jij wel helemaal lekker? Haha wat een droeftoetertje.

    Dat jij niet begrijpt dat jonge spelers in het heetst van de strijd nu eenmaal fouten kunnen maken zegt veel over jouw "aantal jaartjes" voetbal.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4810
    donderdag 13 december 2018 om 09:34
    Ja ik ben een ajax supporter.. dat heb je goed gezien maar als er kritiek geleverd moet worden op jou eigen team moet dat ook gebeuren!

    Wie is er hier nou op zijn pikie getrapt omdat ik zeg dat dit gewoon een fout was van frenkie.. de wereld vergaat niet hoor doe eens rustig aan zeg.. misschien is frenkie god voor jou maar voor mij is hij gewoon een ajax speler die de props krijgt als hij het goed doet en bekritiseerd word als hij fouten maakt. Niets meer niets minder.

    Het blijft een feit dat je nooit door het midde uitverdedigend als er druk word gezet als dat nou het heets van de strijd is of niet.. in dat geval ross je die bal naar voren. Dus niet komen uitleggen alsof jij voetbal hebt uitgevonden want je begrijpt er werkelijk geen malle moer van als komt met een Excuus "in de heets van de strijd" jonge speler... maar wanneer hij goed speelt dan is hij niet zo jong meer he.. 🤡
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:36]
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    Wat een wedstrijd. Wat een karakter en drive zit er in dit team. Heerlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    Man man wat een wedstrijd niet normaal wel gevochten als leeuwen !!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:02
    Ajax gewoon de grootste en beste van Nederland!
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1225
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    in deze wedstrijd gebeurt meer dan psv de hele CL. Wat een reclame voor ons voetbal. Wat een passie. Genoten
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Dit was nou een voetbalwedstrijd!
    Vind ik leuk
    Verratti +2195
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Een spannende en aardige partij om de eerste plaats in hun poule. Het leek wel de Franse competitie. Veel inzet en vele fouten. Ook van de de arbiter, maar niet clubgericht. Beetje hier en een beetje daar. Goed gefloten. Van Ajax-zijde was ik verrast door Onana en bij Bayern door Ribery (op z'n oude dag). Dat Cooman niet eerder mocht meespelen is me een raadsel. M'n favoriet Ziyech viel me tegen. Maar ook de Jong en de Ligt, toch breed aangemeten als toppers, sprongen er niet uit. Eigenlijk tegenvallend.
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:22
    Goed gefloten? Had niet het idee dat ie de wedstrijd onder controle had. Net zoals de vorige wedstrijd van Ajax die hij floot.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:33]
    Vind ik leuk
    Verratti +2195
    woensdag 12 december 2018 om 23:31
    Gefloten. Hij deed het toch redelijk. Het had veel slechter gekund. Zowel vanuit de zienswijze van Ajax-supporters als de Bayern-supporters zal hij fouten hebben gemaakt Maar globaal genomen is niemand door ce scheids benadeeld. Dan is het een goede scheidsrechter toch.
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:36
    Hij had in de beginfase toch best wel een penalty aan Ajax mogen geven. Voor soortgelijke overtredingen elders op het veld floot hij vaak wel.

    En ik ben het niet met je eens dat als er globaal genomen niemand benadeeld is, je blijkbaar een goede scheids bent. Als je tenminste met globaal netto bedoelt, of iets in die trant.
    Vind ik leuk
    Verratti +2195
    woensdag 12 december 2018 om 23:56
    Jawel, hij had links en rechts ook rood kunnen geven. Er is altijd wat. Maar het voetbal voor een liefhebber is lichter dan voor een fan. Het is voor mij niet meer dan spektabel, een tijdverdrijf. Als de wedstrijd me niet had aangesproken had ik de televisie uitgezet en was een boek gaan lezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:33
    Goed gefloten ??? Bij de pingel stond die pool letterlijk voor paal
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:34]
    Vind ik leuk
    lexy88 +1423
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Rare titel.. Ajax buigt niet, het is namelijk gelijk geëindigd..
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 12 december 2018 om 23:03
    Die Muller mogen ze wel voor 20 wedstrijden schorsen zeg.. goeiemorgen..
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Ouderwetse voetbal plezier geweldige strijd.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1204
    woensdag 12 december 2018 om 23:04
    Beste wedstrijd die ik heb gezien in een lange tijd, niet eens perse qua niveau. Dit had gewoon alles.
    Vind ik leuk
    basl +22
    woensdag 12 december 2018 om 23:05
    Trots op Ajax hoor. Wat een uithangbord voor het NL voetbal!!
    Vind ik leuk
    Benniewies +1699
    woensdag 12 december 2018 om 23:06
    Ach ja... Zoals de psv-ers zullen zeggen.... Bayern was gewoon slecht
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:11
    Hahaha, dat zegt genoeg over PSV'ers, triest volk
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:07
    Wat een heerlijke pot zeg......
    Reclame voor de sport
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 12 december 2018 om 23:08
    Zeggen ze dat Lozano zixh aanstelt. Tagliafico doet net of hij vermoord wordt zeg. Gewoon geel, maar hij naait Muller een rode kaart aan. Bahbah
    Vind ik leuk
    karnisse +319
    woensdag 12 december 2018 om 23:10
    Hou die Boeren bek van je dicht. Die karate trap was donkerrood van Thomas
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1485
    woensdag 12 december 2018 om 23:37
    Je naam zegt alles Maauwert, en ga maar lekker slapen nu.
    Daaaaaaaaaaaaag.
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    donderdag 13 december 2018 om 06:44
    Als jij nou naar bed gaat zegt jouw naam ook genoeg.
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 12 december 2018 om 23:52
    Mag ik jouw kop ook zo in tweeën trappen en kom ik dan ook met een gele kaart weg en een “foei, niet meer doen”?
    Vind ik leuk
    Benniewies +1699
    donderdag 13 december 2018 om 00:07
    Doe eens! Krijg je van mij krat bier en 1000 euro.

    Kijken hoe hij dan mauwt
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:08]
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    donderdag 13 december 2018 om 06:41
    Gebentniewies
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    donderdag 13 december 2018 om 06:44
    Hahaha frustie.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1699
    woensdag 12 december 2018 om 23:57
    Jammer hè dat PSV niet door is en Ajax wel en ook gewoon tegen Bayern 1-1 en 3-3
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    donderdag 13 december 2018 om 06:44
    Volgende ronde een fatsoenlijke tegenstander en klaar. Slechts muntjes voor julkie ipv zilverwaar. Zelfs Bayernfans (Duitsers hadden geen humor) wezen jullie erop dat jullie het Nederlandse Bayern genoemd willen worden. Tonen jullie zelf aan dat Ajax niet zo groot is als jullie denken haha.
    Es war einmal die 70. er Jahre...
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2194
    woensdag 12 december 2018 om 23:08
    Wat een heerlijke wedstrijd was dit. Alles erop en eraan. Ajax kan trots zijn op de manier hoe ze voor de dag zijn gekomen tot nu toe in de Champions League. Hopelijk komt die Muller niet meer in actie deze editie. Wat een smerige overtreding was dat.
    Vind ik leuk
    karnisse +319
    woensdag 12 december 2018 om 23:09
    Geweldige wedstrijd. Best jammer van de uitslag, maar echt een top prestatie!
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:09
    Ach, nu loot je een leuker affiche.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3333
    woensdag 12 december 2018 om 23:09
    Ik ben toch trots ,ongeslagen door ,gefeliciteerd ajacieden en ajax
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +315
    woensdag 12 december 2018 om 23:09
    Mooi resultaat voor AJAX, veel vechtlust maar erg weinig voetbal.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:10
    Als je na een late 2-3 tegen Bayern nog 3-3 maakt dan is dat waanzinnig goed. We pakken ze later nog wel een keer.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2536
    woensdag 12 december 2018 om 23:14
    Toch prachtig dat zowel Ajax als PSV een poule treft die allemaal uit vorm zijn volgens velen.

    Barca, inter is niet meer wat het geweest is Bla Bla Bla.

    Mickey Mouse poule Ajax Bla Bla Bla.

    Feit is dat ze onder de rivieren op hun kop moeten gaan staan om 1e te staan op pagina 812.

    En maar 1 club is die door is na de volgende ronde. En dik verdiend.

    Blijf maar lekker de afgunst spuwen. Overwintering voor Ajax is een feit.

    Als je mee wil doen met de echte ga dan niet zeuren over de sterkte van je tegenstanders.

    PSV'ers gefeliciteerd met die 2 punten.
    Ajacieden proficiat met de overwintering.
    Beide clubs hebben zich laten zien in Europa.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:18]
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +315
    woensdag 12 december 2018 om 23:15
    AJAX zou er wel goed aan doen om een goede linker verdediger te halen en een extra CV.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1699
    donderdag 13 december 2018 om 00:01
    Ik had gelezen dat overmars al druk bezig is met boodschappen doen.

    Zelfs schijnt er een grote goede bekende op komst te zijn.
    En er zou nog een grote naam kunnen komen (al zegt zijn naam, mij niks).

    Vind ik leuk
    Manutd... +33
    woensdag 12 december 2018 om 23:16
    Frenkie de Jong moet die bal breedt of weg rossen en niet midden in het veld gaan passen anders was die 3de doelpunt er niet geweest...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:17]
    Vind ik leuk
    Verratti +2195
    woensdag 12 december 2018 om 23:16
    Mooie partij met twee aanvallende teams (wat is die commentator Sierd ver gevallen (al dat geklets over statistieken). Gelukkig kan Ajax PSG loten. Zouden twee mooie wedstrijden opleveren. En voetbal is entertainment. Het gaat om spektakel.

    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:17
    Mensen van dit forum ...... Wees nou eens eerlijk. Na een Europese wedstrijd met eindelijk eens een beetje tegenstand voor Ajax. De Ligt en De Jong zijn samen nog maar 30 miljoen waard. Wat een fouten en blunders maakten die twee.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +2207
    donderdag 13 december 2018 om 00:01
    Wat een lastig mannetje ben jij zeg. Een beetje tegenstand?!? Heel veel tegenstand en dan 2x gelijk spelen tegen de Rekordmeister. Wanneer deed PSV dat ook al weer?
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:19
    Ik heb nu officieel hartklachten.

    Paar dingen. Scheids bagger. Mazraoui echt goede pot. De Ligt en Blind matig. Wober en De Jong slecht. Onana geweldig. Scheids pure bagger net als de vorige wedstrijd. Rode kaarten waren terecht, al was die van Muller eigenlijk dubbel rood. Penalty's terecht. Wat een wedstrijd.

    Ohja, en stond Lewandowski niet stil tijdens die penalty? Volgens mij mag dat nog steeds niet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:27]
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1204
    woensdag 12 december 2018 om 23:22
    Ik vons blind wel prima hoor. Voor de rest helemaal eens. De scheids heeft de wedstrijd ook een beetje uit de hand laten lopen.
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:25
    Blind had vooral in de eerste helft een paar keer dat ie de bal zo maar inleverde. Hadden er helaas meer last van vandaag. En dan toch gelijk spelen tegen een sterk Bayern.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1204
    woensdag 12 december 2018 om 23:28
    Blind is gewoon solide dat is zijn kracht en ja iedereen speelt wel eens een bal fout.

    Blind kan je in elk team zetten en hij zal altijd solide spelen maar nooit uitblinken. Zulke spelers heb je ook nodig.
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:30
    Ik zeg ook niet dat Blind slecht is. Integendeel. Deze eerste helft vond ik hem duidelijk onder z'n niveau spelen.
    Vind ik leuk
    JoeyC +3246
    woensdag 12 december 2018 om 23:23
    Wel een terechte uitslag. Erg knap van Ajax.
    Beide penalty’s terecht. Beide rode kaarten ook (wel karma dat Tagliafico nu tegen zijn kop getrapt werd).
    Wel tekenend voor het geluk van Ajax dit CL-seizoen: de 3-3. Huntelaar stond daar meters buitenspel.
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    woensdag 12 december 2018 om 23:26
    Bal werd onderweg nog van richting veranderd door een Bayern speler. Daarom waarschijnlijk buitenspel opgeheven.

    Het was trouwens hands van die Bayern speler.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 23:44]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22521
    woensdag 12 december 2018 om 23:30
    Hij zeikt niet. Krammen erin en verder spelen. Gewoon een baas.
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    woensdag 12 december 2018 om 23:25
    Zonde... maar super trots op Ajax, voor de getoonde mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Tebannet +175
    woensdag 12 december 2018 om 23:27
    Mooi nog altijd ongeslagen. Blind was waardeloos
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:29
    Jammer, maar wat een heerlijke voetbalavond !
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:30
    Was wel een hele makkelijke poule met Bayern totaal uit vorm.
    Vind ik leuk
    AFCA-95 +65
    woensdag 12 december 2018 om 23:32
    Pff al die mensen die negatief reageren over Ajax in cl die hadden allemaal stuk voor stuk gehoopt dat Ajax als nog zou verliezen en dan maken ze die dik verdiende gelijkmaker. En weg is hun vreugde triest hoor! WZAWZDB ❤️❌❌❌❤️
    Vind ik leuk
    M +149
    woensdag 12 december 2018 om 23:32
    Een gunstige loting is er niet meer, Real Madrid is dan nog het team waar dit Ajax de meeste kans tegen heeft.
    Vind ik leuk
    DS0389 +5
    woensdag 12 december 2018 om 23:33
    Prima prestatie! Ajax helpt ook NL met deze prestatie. Bayern in vorm of niet je speelt toch tegen Wereldtop! Sommigen hebben een WK en CL gewonnen. En die hebben het lastig tegen het jonge Ajax. Heel knap!
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +315
    woensdag 12 december 2018 om 23:35
    Hopen op Porto, de rest lijkt me erg lastig/onhaalbaar maar; de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Vind ik leuk
    Henk020 +163
    woensdag 12 december 2018 om 23:43
    Nigel deJong belde net, ‘die verdomde Muller stole my move😡’
    Vind ik leuk
    fr1963 +3643
    donderdag 13 december 2018 om 00:03
    Respect voor ajax, zeer knappe prestatie wederom! Onana hield ze op de been, het had ook 4-6 kunnen eindigen. Ben benieuwd naar de volgende wedstrijden. Succes!
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1533
    donderdag 13 december 2018 om 00:35
    Gefeliciteerd. Prachtige wedstrijd.
    Jammer dat Bayern nog terugkwam.

    Denk ook een erg leerzame wedstrijd voor Ajax welke ze goed kunnen gebruiken.

    Heb het eerder gezegd, ook de 8ste finales gaan ze redden.

    Daarna, sorry, stopt de CL reis.



    Vind ik leuk
    Plumkuh +21
    donderdag 13 december 2018 om 07:01
    Genoten van heerluke pot.
    Scheids was niet top.
    Maar ajax en bayeren ook niet.
    Fouten aan beide kanten.
    Dus heerluk om naar te kijken.
    Jammer dat we geen groepswinnaar zijn maar toch grote blij op een rondje verder
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws