'Ik zag dat Tagliafico een aardige wond op z'n hoofd had'

'Ik zag dat Tagliafico een aardige wond op z'n hoofd had'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 00:08do 13-12-2018 om 00:08

Frenkie de Jong vindt niet dat hij zijn gebruikelijke niveau gehaald heeft tegen Bayern München. De middenvelder speelde niet zijn beste wedstrijd voor Ajax.

"De eerste helft was zeker niet goed. Ik was slordiger dan normaal en kwam niet echt naar voren", vertelt De Jong aan Veronica. "In de tweede helft was het iets beter. Ik denk dat ik beter kan."

De Jong merkte dat heel Ajax matig aan de wedstrijd begon. "Ik denk dat het aan het einde van de tweede helft een spektakel was. In de eerste helft was het niet top. Ik stond op rechts een beetje uitgezakt. In de tweede helft zetten we het om. Toen speelden we veel beter. We maakten de 1-1. Dan heb je het gevoel dat je gaat winnen als het zo doorgaat. Na de rode kaart werd het iets anders. Toen kregen zij rood, werd het 2-1, 2-2, 2-3 achter, 3-3..Helaas was het net niet voor ons."

De overtreding van Thomas Müller op Nicolas Tagliafico heeft De Jong nog niet teruggezien. "Ik zag dat Nico een aardige wond op z'n hoofd had, maar heb de overtreding niet goed gezien."

Plaats een reactie

Fritz Korbach +24721
donderdag 13 december 2018 om 00:09
Dat denken wij ook frenkie
Vind ik leuk
RWA040 +708
donderdag 13 december 2018 om 00:10
Dat denk ik ook Frenkie... Desondanks is alleen Wöber vandaag door het ijs gezakt. De rest heeft een prima pot gespeeld.
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 00:22
Vond Daley Blind in de eerste helft ook heel matig. Slordig in de passing en balverlies
Vind ik leuk
Buck Worrier +1467
donderdag 13 december 2018 om 00:33
Goed in de dekking en verdediging voor eindpass van middenveld Bayern. Heel matig is overdreven. Niet geheel ontevreden. De 0-1 was niet zijn fout.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 00:10
Ik denk dat Muller hem niet zag. Donkerrood natuurlijk alsnog, maar als hij Tagliafico zag had hij dit nooit gedaan. Deze actie was wel ziek. Gevaarlijk af
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:14]
Vind ik leuk
Vamos7 +10927
donderdag 13 december 2018 om 00:11
Wat was hij vanavond slecht zeg.
Vind ik leuk
Meoteri +108
donderdag 13 december 2018 om 00:12
Klopt wober was slecht vandaag
Vind ik leuk
Vamos7 +10927
donderdag 13 december 2018 om 00:14
Ik heb het over Frenkie.
Vind ik leuk
Jozef +44050
donderdag 13 december 2018 om 00:20
Ik hoop dat iedereen het vindt en dat hij nog lang bij Ajax mag blijven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:21]
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 13 december 2018 om 00:29
Ik snap je, maar het was vanavond niet heel best toch?
Vind ik leuk
Jozef +44050
donderdag 13 december 2018 om 00:31
Hij speelt al een tijdje wat minder vind ik. Ik hoop oprecht dat hij nog bij Ajax blijft en denk echt dat hij dat nodig heeft. Hij speelde vanavond gewoon niet goed.
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 13 december 2018 om 00:51
Dat vind jij niet alleen, maar dat maakt de buitenwacht niet uit blijkbaar. Ga je niet houden helaas.
Vind ik leuk
Jozef +44050
donderdag 13 december 2018 om 08:17
Geen idee.

Ik hoop van wel. Frenkie is jong en best goed, maar nog niet constant goed. Dat mag bij Ajax nog en daarom zou ik hem adviseren om te wachten met de volgende stap.
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 13 december 2018 om 08:19
Ijdele hoop Jozef, je weet wel beter!
Vind ik leuk
Jozef +44050
donderdag 13 december 2018 om 08:24
Ik weet het joh, maar ik probeer me te troosten met het feit dat 98% van de berichtgeving nonsens zijn...
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 13 december 2018 om 08:30
Snap ik, het lijkt me een heel dubbel gevoel voor "jullie" voor aankomende zomer. Waarschijnlijk een slootlading inkomende gelden en weer volledig opnieuw opbouwen. Tsja...
Vind ik leuk
Jozef +44050
donderdag 13 december 2018 om 08:39
Is gewoon heel jammer dat ze niet allemaal gewoon blijven tot hun 23e of zo.

Met dat geld kun je wat, maar nooit het niveau van deze talenten terug kopen. Qua geld begrijpelijk dat ze de stap maken, maar toch helaas.
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 13 december 2018 om 08:44
Het loopt gewoon gruwelijk uit de klauwen met het geld dat in de huidige tijd in omloop is. Dan ben je als Nederlandse club gewoon snel klaar. Al moet ik eerlijk zeggen dat het Europese voetbal me steeds meer begint te jeuken als ik de ontwikkelingen zie. Het heeft niet meer zoveel te maken met competitie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:45]
Vind ik leuk
Jozef +44050
donderdag 13 december 2018 om 08:49
Ach, ondanks de verschillen heb ik gisteren gewoon genoten. Geld is niet alles en je koopt er geen prijzen mee. Dat lijkt me trouwens een prima troost voor jouw club...
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
donderdag 13 december 2018 om 09:04
Ik moet eerlijk zeggen dat het gisteren ook wel een knotsgekke wedstrijd was, waar letterlijk alles inzat. En dat voor twee ploegen die al geplaatst waren. Daar zou je als neutrale kijker toch geen moment aan gedacht hebben, het was een duel op leven of dood. Haha! En wat betreft de prijzen, daar heb je natuurlijk gelijk in maar in de regel regeert geld natuurlijk wel, ondanks de recente resultaten. Ik ben op dit moment allang blij dat Feyenoord weer iets laat zien dat op voetbal lijkt ;-)
Vind ik leuk
Jozef +44050
donderdag 13 december 2018 om 09:07
Dat begrijp ik. Feyenoord liet tegen PSV zien dat het tot mooie dingen in staat is.
Vind ik leuk
Molletje +2515
donderdag 13 december 2018 om 08:08
de 1e helft was matig, zei hij zelf ook, vanaf rechts is niet zijn favoriet.
Vind ik leuk
Jozef +44050
donderdag 13 december 2018 om 09:09
Die bal in de tweede helft bij die goal van Bayern was een beginnersfout. Ook dat mag gezegd worden lijkt me. Bij Ajax mag dat nog eens, maar bij de absolute top moet je dit niet doen.
Vind ik leuk
Molletje +2515
donderdag 13 december 2018 om 09:25
Uiteraard was het een domme fout van De Jong (en ook al zei hij er niets over, weet hij dat zelf maar al te goed), maar dat doet niets af aan zijn kwaliteiten.

Ook in de absolute top gebeurt dit. In de absolute top zijn de voetballers ook nog steeds mensen en geen machines.

Vind ik leuk
Meoteri +108
donderdag 13 december 2018 om 00:24
Speelde niet vanaf links 1ste helft en het stond over het algemeen niet goed.

2e helft ging het beter maar kom je snel met 10 man waardoor hij wat verzoop op het middenveld. Hij moest meer meters maken en dat kost je meer energie waardoor je zelf minder kan voetballen.

Na die rode kaart van Müller was het van beide kant complete chaos en werd er nog weinig echt gevoetbald. Na de wissel van Dolberg was hij zelfs nog de enige middenvelder.

Mindere wedstrijd? Ja. Slechte wedstrijd? Nee. Om hem nu af te branden op die fout gaat te ver. Speelde voor de rest degelijk.
Vind ik leuk
Huisie +251
donderdag 13 december 2018 om 00:11
Leek wel onwennig aan die rechterkant.
Vind ik leuk
Meoteri +108
donderdag 13 december 2018 om 00:18
Hij is rechtsbenig en met rechts kan je niet vanaf rechts naarbinnen dribbelen zoals Frenkie doet. Veel van die bewegingen lukken alleen vanaf links. 2e helft wisselde hij met Blind en ging het ook beter maar op het einde maakte hij wel een fout.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 00:16
Deed me een beetje denken aan de rode kaart die Nani kreeg op Old Trafford tegen Real Madrid in 2013 in de 1/8 finale van de Champions League... Zie nog steeds een ziedende Sir Alex voor me, wat een legendarische voetbalavond was dat ook zeg.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:31]
Vind ik leuk
Emnu +7041
donderdag 13 december 2018 om 00:45
Ik waardeer je kennis en inzicht in t Engelse voetbal oprecht maar moet je t er nou elke keer bijslepen?

Who gives a fuck?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 00:46
Nee dat moet niet en gebeurt in talloze gevallen dan ook niet. Deze keer is het nog toepasselijk ook.
Vind ik leuk
Emnu +7041
donderdag 13 december 2018 om 00:46
K.
Vind ik leuk
Sunil010 +295
donderdag 13 december 2018 om 00:20
Zelfs Blind zag dat..
Vind ik leuk
BariAFCA +458
donderdag 13 december 2018 om 00:26
Wat dacht muller?! Zieke schop zeg!
Vind ik leuk
Marco S +6604
donderdag 13 december 2018 om 00:36
Nico geeft een penalty weg maar verder wat een held.. serieus enorm goed
Vind ik leuk
Pietje2015 +17067
donderdag 13 december 2018 om 00:42
Waar 2 teams vol voor de overwinning gaan (wanneer maak je dat mee in de CL?) worden aan beide zijden fouten gemaakt.

Heb genoten vanavond van beide teams die vol passie en inzet speelde.

Als ik hier sommige reacties lees lijkt het wel of ze met een oersaaie 0-0 meer tevreden waren.

Het publiek heeft vanavond waar voor zijn geld gehad.
En zo hoort het.
Vind ik leuk
Emnu +7041
donderdag 13 december 2018 om 00:44
Dit is toch waar je voor naar t stadion gaat, of, vooruit, voor thuis blijft?

Wat n pot!
Vind ik leuk
Pietje2015 +17067
donderdag 13 december 2018 om 00:47
Geweldige avond gehad !
Vind ik leuk
Roeptoeter +15470
donderdag 13 december 2018 om 01:42
Hij speelt wekenlang met Schone naast hem en nu ineens Blind. Logisch dat je wat moet wennen om te kijken waar je het beste staat. Hetzelfde voor Blind.
Dat of Schone is gewoon veel belangrijker dan de meeste denken.
Vind ik leuk
Emnu +7041
donderdag 13 december 2018 om 02:32
Als Dumfries de nieuwe tank van de Nederlandse velden is, dan is Nico toch minimaal n slagschip.

Ik weet nog dat Edo Ophof ooit n wedstrijd uitspeelde met n gebroken kuitbeen (“ach, je spieren compenseren dat” was zijn commentaar na afloop) maar dit is toch ook wel n Bikkel hoor.
En dan wel met n hoofdletter B.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 04:17
Hoe kan het toch dat die kaas in zijn borstzak zo mooi en vers blijft?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws