Ten Hag: Ik denk dat geen enkele tegenstander blij is als Ajax uit de koker komt

Ten Hag: "Ik denk dat geen enkele tegenstander blij is als Ajax uit de koker komt"

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 00:27do 13-12-2018 om 00:27

Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 00:58do 13-12-2018 om 00:58

Erik Ten Hag heeft zijn ploeg een compliment gegeven na de wedstrijd tegen Bayern München, maar de Ajax-trainer blijft kritisch op zijn ploeg. Pas in de tweede helft liet Ajax goed voetbal zien. De Amsterdammers maakten in de ogen van Ten Hag een aantal onnodige fouten.

"We hebben een paar kleine fouten gemaakt waar Bayern van geprofiteerd heeft, maar we hebben in grote delen van de wedstrijd goed gespeeld", zegt Ten Hag tegen Ajax TV. "Ik heb de ploeg een compliment gegeven voor de vechtlust, maar ook zeker voor de kwaliteit van het voetbal. Er stond een team."

"Ze hebben ieder voor zich geknokt, maar elkaar ook geholpen. We zijn ver gekomen. Ik denk dat we de overwinning hadden verdiend, maar we hebben hem niet over de streep kunnen trekken. Dat deze ploeg karakter heeft getoond en goed gevoetbald heeft is duidelijk."

Maandag wordt er geloot voor de achtste finales van de Champions League. "Ik heb niet zoveel met lotingen, want je hebt er toch geen loting op. Ik ben wel benieuwd naar het affiche. Daar zullen we ons op richten. We moeten leren van de fouten die we in deze wedstrijden hebben gemaakt. We kunnen zeker meenemen dat we meekunnen op dit niveau en dat we competitie kunnen maken. Ik denk dat geen enkele tegenstander blij is als Ajax uit de koker komt."

Lees meer over:Champions LeagueAjax

Plaats een reactie

donderdag 13 december 2018 om 00:28
@VP. Gaan we weer gezellig de hele nacht door net zoals vroeger?

Bedankt dan in ieder geval, maar dan toch zeker ook wel een Feyenoord onderwerp mag ik hopen?
Vind ik leuk
Huisie +251
donderdag 13 december 2018 om 00:29
Het is een Champions League avond... Waarom zouden ze het in hemelsnaam over Feyenoord moeten hebben?
Vind ik leuk
Snapje? +8680
donderdag 13 december 2018 om 02:11
Klopt, en ten Hag stelt nog steeds de verkeerde poppetjes op! Weer beginnen met Wober terwijl deze jongen het niveau (nog) niet aankan! Slechte trainer met een wereld selectie...wat eindigt dit.
Vind ik leuk
Olfie +5629
donderdag 13 december 2018 om 02:40
Je bedoelt de Wober die in Bayern een solide pot speelde en mede daardoor een mooie stap zette richting overwintering?
Vind ik leuk
Snapje? +8680
donderdag 13 december 2018 om 08:31
Aan jouw opmerking en de 12 likes te zien zijn er meer Ten Hags op deze wereld. Ajax heeft blind, jullie zijn blind.
Vind ik leuk
Johan59 +979
donderdag 13 december 2018 om 09:48
Jou naam had beter kunnen zijn snappienie
Vind ik leuk
Snapje? +8680
donderdag 13 december 2018 om 16:41
Voor jou wil ik het nog wel duidelijker maken Wober maakt meer foutjes dan welke Ajax verdediger ook, waarom moet ie dan spelen omdat je zo graag wil laten zien dat je zonder spitsen kan voetballen? Snapje? Ik gok nog steeds niet.
Vind ik leuk
Cookee +12692
donderdag 13 december 2018 om 17:39
Matthijs maakt ook veel fouten en Mazra ook, Wober deed prima gister, alleen die overtreding was een b-tje dom.
Vind ik leuk
Olfie +5629
donderdag 13 december 2018 om 13:18
Ik vind het wat makkelijk lullen achteraf. Wober had ik de eerste pot ook niet opgeteld maar dat pakte bijzonder goed uit. Had hem de 2e ook niet opgesteld maar vind het dus wat te makkelijk te stellen dat ie het niveau niet aan kan terwijl ie dat bij Bayern uit wel kon.
Vind ik leuk
Benniewies +5385
donderdag 13 december 2018 om 00:30
Feyenoord?
Oké zal je verklappen dat Gio volgend seizoen sowieso geen trainer meer van Feyenoord is.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
donderdag 13 december 2018 om 00:43
Ja tuurlijk.... wat dacht je van,

“Barca ontloopt Feyenoord”

“Bij Barcelona zijn ze opgelucht dat Feyenoord dit seizoen niet meedoet in de CL. Na de geweldige overwinningen van de Rotterdammers op VVV-Venlo en FC Emmen werd het duidelijk dat dit Feyenoord van elke Europese topclub kon winnen. Volgens de grote man bij Feyenoord, Robin Van Persie, zou dit Feyenoord het zelfs Barca nog lastig kunnen maken.
Feyenoord eindigde vorig seizoen als 3e waardoor ze zich niet plaatsten voor de CL en uiteindelijk voorrondes EL moesten spelen, daarin werden de Rotterdammers uitgeschakeld door het Slowaakse AS Trencin dat thuis met 4-0 te sterk was en in de Kuip met 1-1 gelijk speelde”


Vind ik leuk
Yoooouri22 +182
donderdag 13 december 2018 om 00:48
Leuk feitje over AS Trencin, de mannen die Feyenoord hebben uitgeschakeld staan nu 9e in de eigen competitie op nummer 1 staat Slovan Bratislava ik heb geen idee wat voor club dat is of is het een menu bij de lokale italiaan?
Vind ik leuk
ReneAjax +10115
donderdag 13 december 2018 om 03:20
Feyenoord foutloos op Champions League avond.
De club uit Rotterdam is evenals Ajax ongeslagen in de Champions League gebleven. Volgens sterspeler Van Persie is dat met name te danken aan het voortreffelijke inzicht van Giovanni van Brockhorst die had voorkomen dat Feyenoord wedstrijden heeft verloren.
Van Persie: " Het is wel duidelijk dat we verder dan PSV zijn, dat in de Champions league verschillende verliespartijen moest incasseren. We hebben in de Johan Cruijffschaal-wedstrijd van dat arrogante PSV gewonnen en ook in de competitie hebben we landskampioen PSV afgedroogd.
Het is wel duidelijk dat Feyenoord het beste team van Nederland heeft."
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 03:23]
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6061
donderdag 13 december 2018 om 04:07
Toch ff nuttig puntje meegepakt voor de coefficentenlijst ;)
Vind ik leuk
Emnu +7075
donderdag 13 december 2018 om 01:52
Hop.

Vente is niet goed genoeg.
Van Persie is op.
Vanavond is n legendarische CL wedstrijd gespeeld waarvoor excuses.

Happy now?
Vind ik leuk
Benniewies +5385
donderdag 13 december 2018 om 00:28
Jullie gaan de halve finale halen.

Ik wens Ajax succes
Vind ik leuk
Koffieee +228
donderdag 13 december 2018 om 00:29
.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:29]
Vind ik leuk
Niels92 +36615
donderdag 13 december 2018 om 00:30
Maar wel het enige stadion in Nederland waar nog Europees voetbal te beleven is dit seizoen :)
Vind ik leuk
Hammers96 +2895
donderdag 13 december 2018 om 06:56
Vergeet de Grolsch Veste niet , want wij liggen toch namelijk ' over de grens ' ?
Vind ik leuk
Niels92 +36615
donderdag 13 december 2018 om 00:31
Ach je hebt het snel verwijderd :)
Vind ik leuk
Koffieee +228
donderdag 13 december 2018 om 00:32
De arena is kut
Vind ik leuk
Benniewies +5385
donderdag 13 december 2018 om 00:34
Jouw koffie ook!
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:34]
Vind ik leuk
Niels92 +36615
donderdag 13 december 2018 om 00:34
Tja dat mag jij vinden, maar dan nog is het wel het enige stadion wat dit seizoen nog Europees voetbal heeft. Weet je wat helemaal kut is, geen Europees voetbal spelen :)
Vind ik leuk
fritsie +882
donderdag 13 december 2018 om 00:46
Ik snap dat je dat zo beleefd als je er altijd dik verliest!

Ik wou dat ik tegen je kon zeggen dat het goed komt maar dat ligt niet in de lijn der verwachting dus daar moet je maar mee leren leven. En blijf hopen. Want wie weet komt die dag nog eens...
Vind ik leuk
Harrie82 +4360
donderdag 13 december 2018 om 00:29
Iedere tegenstander is lastig, zitten niet voor niets bij de laatste 16.
Maar het zal beter moeten als vandaag, anders houdt het na de volgende ronde op.
Tuurlijk met vlagen goed voetbal gezien, maar ook teveel fouten die niet afgestraft worden. Met dank aan Onana de 3-3 behaald vandaag.
Vind ik leuk
Benniewies +5385
donderdag 13 december 2018 om 00:33
Geluk noem ik het niet. Dat dwing je af, maar Ajax heeft gewoon 12 wedstrijden met lef gespeeld.

Vind ik leuk
Harrie82 +4360
donderdag 13 december 2018 om 07:38
Dat is de manier van spelen van Ajax. Hebben hun eigen spel gespeeld. Om PSV er even bij te halen, want daar wordt vaak naar gewezen, een spel wat PSV niet beheerst. Dit komt omdat de spelers van Ajax technisch beter zijn onderlegd.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 00:32
Laat Madrid maar komen !
Vind ik leuk
Niels92 +36615
donderdag 13 december 2018 om 00:33
Ajax is goede doen is voor iedere tegenstander een zware dobber, wie we ook loten, gewoon vol ervoor gaan en jezelf kunnen aankijken en zeggen dat je alles hebt gegeven :)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 00:33
Kunnen we ook Psv of Feyenoord loten of doen die niet meer mee ?
Vind ik leuk
Marco S +6604
donderdag 13 december 2018 om 00:34
Ik hoop op Real.. ten hag heeft het niet goed neergezet vanavond.. spektakel maar had anders gemoeten
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 00:37
We moeten ook niet overdrijven, als bijv. een Barcelona of City Ajax loot zullen ze daar dik tevreden mee zijn en zichzelf een grote kans toedichten om door te gaan en terecht ook natuurlijk. Verder petje af wat Ajax ook vanavond weer liet zien.
Vind ik leuk
Hammers96 +2895
donderdag 13 december 2018 om 06:58
Inderdaad . En FC Porto is ook nog niet zo slecht als men beweert. Aan de andere kant : ik denk dat de grote clubs liever een Schalke , Lyon of Roma hebben dan dit Ajax
Vind ik leuk
repeP +2199
donderdag 13 december 2018 om 00:45
Trots zijn op je eigen prestaties mag zeker wel maar met je hoofd in de wolken lopen zou ik niet doen. Daarvoor zijn de potentiële tegenstanders te goed.
Vind ik leuk
sundaymanara +1320
donderdag 13 december 2018 om 00:46
Heracles tref je ook niet graag, helemaal niet in Almelo, daar komt Psv zaterdag wel achter, verspeel je de eerste plaats en hijgt Feyenoord je ook nog eens in de nek. En je hebt al geen Europees en ook het bekertoernooi is al voorbij.
Prettige Kerst.
Vind ik leuk
repeP +2199
donderdag 13 december 2018 om 01:13
PSV wil koste wat kost kampioen worden dit seizoen. Moet alles voor wijken, ook het bekertoernooi.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15772
donderdag 13 december 2018 om 00:58
Wober rood dus geschorst, Tagliafico stond op scherp en heeft een onduidelijke gele kaart gekregen.
Tenzij Magallan komt (centraal en dan Blind linksback) ga je verdedigend gewoon een groot probleem krijgen in de eerste wedstrijd. Wie je ook loot.
Doe maar gewoon een mooi affiche loten dan een tegenstander waar j eeen 'kans'tegen hebt.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1156
donderdag 13 december 2018 om 01:06
Tagliafico was tegen Aek al geschorst.

Hij kreeg trouwens geel voor die worsteling om de bal bij de 3-3
Vind ik leuk
Meoteri +108
donderdag 13 december 2018 om 01:12
Alleen van de beek stond op scherp
Vind ik leuk
Roeptoeter +15772
donderdag 13 december 2018 om 01:16
Goed nieuws. Ik dacht echt dat de commentator ook Tagliafico had gezegd. Maar die heeft zoals hierboven gezegd net een schorsing uitgezeten.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 01:00
Jullie kunnen allemaal zeiken hier, maar ik heb een heerlijk avondje champions league gehad. Bedankt Ajax!
Vind ik leuk
Meoteri +108
donderdag 13 december 2018 om 01:14
Haha inderdaad. Heerlijk potje voetbal.
Vind ik leuk
Gerro +8933
donderdag 13 december 2018 om 01:04
Vp er staat weer een fout in de tekst.

Ten Hag heeft niet zoveel met lotingen want je heb er toch geen loting op haha dan zal wel invloed moeten zijn.

[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 01:05]
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
donderdag 13 december 2018 om 01:12
Nou nou Ten Hag niet te arrogant worden.

Clubs als Liverpool, Atletico, Tottenham, , Manchester utd staan toch wel iets hoger aangeschreven

Daarna komt AS Roma, Lyon , Schalke en Ajax.

Ik denk dus dat de meeste teams juist blij zijn met Ajax
Vind ik leuk
Bontscoach +469
donderdag 13 december 2018 om 01:27
Inderdaad. Helemaal mee eens. Ajax is derde klasse in de CL (net als PSV). Niveau Lyon, AS Roma.

Ik denk dat ze bij Barca, Juventus, Real heel erg graag Ajax zien. Veel liever nog dan Lyon of AS, en zeker liever als de Engelse clubs.
Vind ik leuk
Emnu +7075
donderdag 13 december 2018 om 01:55
Hmmm, ik weet niet of je hebt bijgehouden maar PSV zit helemaal niet in de CL.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
donderdag 13 december 2018 om 02:23
Je begrijpt het niet, natuurlijk hoort Ajax niet in het rijtje Liverpool, Atlético, Spurs, United. Wat hij bedoelt is dat veel clubs Ajax liever niet loten omdat Ajax tegen welke tegenstander dan ook fanatiek druk zet en zelfs topteams als Bayern daar het lastig mee hebben. Bovendien hebben ze laten zien tegen datzelfde Bayern dat ze kunnen stunten tegen topteams.

Vergelijk het maar een beetje met de EL-reeks van een paar jaar terug, toen versloegen we door onze speelstijl ook teams die aantoonbaar betere selecties hadden. Een beetje wat PSV had in dat jaar toen ze Atlético tot strafschoppen dwongen, toen wilden ook weinig teams PSV loten. Terwijl dat zeker geen bijzondere selectie was toen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 01:31
Die Ten Hag is echt een trainer die je niet serieus moet nemen. Laten ze maar Barcalona loten dan rollen we die gasten met 5-0 op. Ajax is veruit de simpelste tegenstander die je kan loten. Hopen dat die clown Wober weer achterin staat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 01:35]
Vind ik leuk
NikosMachlas +1485
donderdag 13 december 2018 om 02:10
Die is dus geschorst gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
Emnu +7075
donderdag 13 december 2018 om 02:57
Ja, haha, wanprestatie geleverd met Ajax-onwaardig voetbal,waar Barça als n wervelwind over de Europees velden tekeer gaat.

Doe maar lekker Barça, die geloven nog steeds dat ze even goed zijn als zo’n 5-8 jaar terug waar Ajax juist de hongerige, gretige underdog is.

Beste loting mogelijk.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
donderdag 13 december 2018 om 08:24
Nee, dat is Schalke. Daarna Ajax & Lyon.

Ik denk dat de meeste van de mogelijke tegenstanders ook wel tevreden zullen zijn als Ajax eruit komt rollen terwijl ook Atletico, Tottenham, Liverpool, AS Roma en Manchester United in de balletjes zitten.

Maargoed, it ain't over till it's over. Maar ik denk inderdaad dat ten Hag wel overdrijft.
Vind ik leuk
14forever +9066
donderdag 13 december 2018 om 02:35
Ajax begon te ontspannen aan de wedstrijd. Goed terug geknokt in de wedstrijd. Onana die ons een paar keer red. En dan zo een clumax hebben aan het einde. Heerlijk avondje
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 05:41
Ik denk niet dat Klopp of Pep bang moet zijn voor Ajax.

Gewoon uit respect
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
donderdag 13 december 2018 om 06:12
Ik heb niet zoveel met lotingen, want je hebt er toch geen loting op...
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 06:13]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 06:50
Daar heb je hem weer hoor . 2 keer gelijk bespeeld en is direct hosana
Vind ik leuk
Hyena +30512
donderdag 13 december 2018 om 08:08
Hoe komen ze dan aan 12 punten?
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 08:39
"Ik heb niet zoveel met lotingen, want je hebt er toch geen loting op."

Is dit een ten hag uitspraak of is dit weer erg goed gequote van VP??
Vind ik leuk
torinofc +600
donderdag 13 december 2018 om 18:08
Tuurlijk Erik, ze hopen allemaal op een club als real, man je bent het minste team in de volgende ronde.
Vind ik leuk
ritje +641
vrijdag 14 december 2018 om 09:42
hallo ik hoop dat Ajax de zwaarste tegenstander loot ! Dan kunnen zij alleen maar winnen! En worden de spelers nog meer waard! Goed voor de kas van Ajax ! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws